5.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 گزارش خبری :
⏺ برگزاری نمایشگاه اسوه بسیج در تفت
🔹پایگاه های مقاومت بسیج برتر این شهرستان فعالیت های خود را در این نمایشگاه به تماشا گذاشتند
🔹فعالیت های جهادی و کمک های معیشتی پایگاهها هم در این نمایشگاه پر رنگ بود
🔹در این نمایشگاه ٢۴ پایگاه شرکت کردند
🔹گزارش آقای سید حسین میرکریمی
🔹خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما تفت
کانال خبر تفت : ⬅️ @khabrtaft ➡️
هدایت شده از باشگاه خبرنگاران جوان
#حدیث_روز
🔸امام حسن عسکری (ع): دو خصلت است که بالاتر از آنها چیزی نیست؛ ایمان به خدا و سود رساندن به برادران.
🆔 @YjcNewsChannel
هدایت شده از خادمین مسجد مقدس جمکران ، یزد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آجرک الله یا صاحب الزمان
🏴 سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه السلام را تسلیت میگوییم
┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
آدرس کانال مکتب شهیدسلیمانی( ره) یزد
https://eitaa.com/maktab_soleymani_yazd
بسم الله الرحمن الرحیم
فیش منبر
عید الزهرا یا خون کردن دل اهل بیت
** **
@fishemenbar کانال فیش منبرومرثیه درایتا
عرضه در سایت طلبه یار = http://www.talabeyar.ir
در ایامی که بین مسلمانان "هفته وحدت" نامگذاری شده، برخی در هفته منتهی به نهمین روز ماه ربیع الاول به همراه نسبتی که به این روز میدهند، توجهی خاص به آن داشته و مجالسی را در آن تشکیل میدهند. در این یادداشت به کم و کیف این مجالس میپردازیم.
در اعترافات جنایتکار وهابی "عبدالمالک ریگی" معدوم آمده است:
«در شب قبل از عملیاتها، وقتی بعضی افراد کمانگیزه بودند، فیلم مجالس توهین به مقدسات اهل سنت از قم و اصفهان و... را پخش میکردم. نیروها بعد از دیدن و شنیدن این جشنها و توهین و تحقیر در آن، برای انجام عملیات مشتاق میشدند... البته عوامل آمریکایی در دیداری که با یکی از دوستانم در دبی داشتند، بارها به ما قول مساعدت در آزادی اعضای گروهمان و ادامه سرریز کمکهای مالی و نظامی داده بودند. همچنین قرار بود یک پایگاه امن و مجزا در افغانستان و نزدیک مرز ایران به ما داده شود.»
*** از ریشهها تا خرافات مجعول؛ در مجالس نهم ربیع الاول چه خبر است؟
• یک جعل تاریخی
در توصیف علت و بهانۀ برگزاری این قبیل جشنها جالب است بدانیم در کتب معتبر، تاریخ قتل "عمر بن الخطاب"، اصلاً این تاریخ نیست. تاریخ قتل عمر بن خطاب 26 یا 27 ذیالحجه سال 23 هجری ذکر شده است. شیخ مفید ضمن تأیید این تاریخ، درباره تاریخ 9 ربیع الاول (ابن ادریس در کتاب سرائر) میگوید که واقعۀ ذکرشده در این تاریخ خطاست و روایت "احمد بن اسحق" سند کامل و متصلی ندارد (در اصطلاح فقهی: مرسل میباشد).
محققان تاریخ معاصر از جمله رسول جعفریان نیز اثبات میکنند که شهرت قتل خلیفه دوم اهل سنت در این روز، از زمان صفویه آغاز شده و قبل از آن چنین مراسمی مطرح نبوده است.
با وجود این مطلب، برفرض هم که این تاریخ درست میبود و واقعاً مرگ خلیفه دوم اهل سنت در 9 ربیع الاول اتفاق افتاده بود؛ معیار ما برای اهمیت مسئله و تکلیف در عملکرد چیست؟ رفتار اهل بیت (ع) و کلام قرآن یا تشخیص افراد و عرف سنتی یک قشر خاص؟
آیا جایز است احکام و دستورات متعدد، محکم و قطعی شریعت مثل حفظ آبروی مسلمان، حفظ حیا و عفت کلام، رعایت حدود الهی مثل حرمت تمسخر دیگران، حرمت فحاشی و... در مقابل یک قول ضعیف با عنوان "رفع القلم" (روزی که در ان گناهی نوشته نمیشود) نادیده گرفته شود؟
دکتر مجید معارف در کتاب «تاریخ عمومی حدیث» آوردهاند در حقیقت کتاب «بحار الانوار» یک جمع آوری عظیم از احادیث و کتب گذشته شیعی میباشد که مرحوم علامه مجلسی برای ماندگار ماندن میراث حدیثی به آن اقدام کردهاند تا از گزند حوادث مصون بماند. خود ایشان هم به این مساله اشاره میکنند، چون هدف ایشان بررسی و تمییز صحت و سقم روایات نبوده است.
بنابراین کسانی که به روایات استناد میکنند باید هوشیار باشند صرف این که روایتی در این کتاب موجود باشد، به معنی تایید آن نیست و چنین ادعایی هم نشده است، همانطور که مواردی وجود دارد که ضعیف بودن حدیث نقل شده واضح و مورد اتفاق علما در علم حدیث است.
• شاد کردن دل حضرت زهرا (س) (عیدالزهرا)!
غزالی "سب" را اینطور تعریف میکند که "سب عبارت است از گفتن چیزهای زشت با جملههای صریح و بیپرده و بدون کنایه و رمز، بیشتر درباره عمل جنسی و آنچه بدان مربوط میشود میآید."
سب، دشنام، لعن و ناسزا تقریباً جزء لاینفک این قبیل جشنهاست. اما نگاهی اجمالی به سیرۀ ائمه اطهار (ع) نشان میدهد که حضرات معصومین (ع) حتی در خصوصیترین جلسات به بدترین دشمنانشان هم نه دشنام گفته و نه به ناسزاگویی توصیه کردهاند؛ بلکه بالعکس خصلت بارز ائمه اطهار (ع) حیا، پاکدامنی و بزرگواری در مقابل حتی متخاصمترین دشمنانشان بوده است، چه در زمانی که در رأس قدرت بودند و چه زمانی که قدرت حکومتی نداشتند.
در این جشنهای مثلاً شاد و مذهبی، شعرها، حرکات و رفتارهای بعضاً مستهجن، رکیک و دون شأن اهل بیت (ع) برپا میشود، آن هم به نام شاد کردن دل حضرت صدیقه طاهره (س)؛ گویی داغی که از شهادت مظلومانه دختر نبی اکرم (ص) بر دل شیعیان نهاده شده، فشارهایی از جنس عقدههای بشری است که قرار است در چنین مجالسی جبران و تخلیه شود!
امام حسین علیه السلام در دشوارترین شرایط جز کلام حق و نیکو بر زبان نیاورده و حتی کلمهای دشنام یا سخنی به دور از حق نفرمودند. اساساً اتمام مکارم اخلاق عنوان شده و حرکات سخیف و زشت با هدف رسالت پیامبر اکرم (ص) سازگار نیست. پیامبر اسلام (ص) فرمودند: «لاتسبوا الناس فتسبوا العداوة منهم» به مردم فحش و ناسزا نگویید که از آنان عداوت و دشمنی خواهید دید.
خدای متعال در آیه 108 سوره انعام به مسلمانان امر میکند که «حتی به مقدسات بتپرستان دشنام ندهید، نباشد که در مقابل، آن
ها نیز از روی تعدی و جهل به مقدسات شما بیاحترامی کنند.»
بدیهی است بیحرمتی، سبّ و دشنامگویی به شخصیتهای مهمِ صاحبان یک عقیده، موجب انگیزش بیشتر طرف مقابل از روی تعدی و جهل برای مقابله به مثل و پاسخ توهینآمیز میشود و خشم و نفرت پراکنده میسازد.
از سیره امیرالمؤمنین علی (ع)، سخنان ایشان در نهجالبلاغه و رفتار حضرت با دشمنان و اسرای جمل، همچنین از توصیههای امام صادق (ع) به اقامه نماز همراه اهل سنت یا صدها مصداق خرد و کلان دیگر گرفته تا دهها توصیه به حفظ وحدت مسلمانان در برابر کفار، هیچ دلیل دیگری جز تندروی و بیبصیرتی در آینۀ مراسم سب و دشنامگویی در نهم ربیع الاول به ذهن برنمیآید.
امام رضا علیه السلام میفرمایند: «با رفتار خودتان زینت برای ما باشید، نه مایه خجالت و شرمندگی ما.»
آیا چنین رفتارهایی باعث زینت خط اهل بیت (ع) است؟ آیا انجام این کارها حاصل معرفت است؟ اگر این قبیل مراسم واقعاً از روی دوستی خاندان نبوت بود، به حرام، بیادبی و بیحیایی آلوده نمیشد. آیا قلب حضرت زهرا سلام الله علیها که تجسّم حیا و عفت بودند با این حرکات شاد میگردد یا خون به دل ایشان میشود؟
نمیتوان انتظار داشت کودکان و نوجوانانی که در این گونه جمعها حضور دارند و شاهد ماوقع هستند، در سنینی که هر بذری بر سیرت پاکشان به منزله درختی در بزرگسالیشان است، تربیت اسلامی را با حیا و ادب بیاموزند. چه بسا همین کودک، بنا به فطرت پاک خود قبح رفتارهای زشت و به دور از حیا را درک میکند و تأسفبارتر آنکه با یادآوری آنها در بزرگسالی، گمان کند مبنای بقیه باورهایش هم به همین پوچی است؛ و این چنین با پایین آوردن ارزشهای مکتب تا نازلترین سطح، پایه اعتقادات او سست خواهد شد.
*** هشدارهای علما و مراجع
• رهبر معظم انقلاب آیت الله خامنهای: هرگونه گفتار یا کردار و رفتارى که در زمان حاضر سوژه و بهانه به دست دشمن بدهد و یا موجب اختلاف و تفرقه بین مسلمانان شود شرعاً حرام اکید است.
• آیت الله سیستانی: ایجاد تفرقه حتی به اندازه یک کلمه یا نصف کلمه جایز نیست.
• آیت الله بهجت (ره): کسی که وحدت مسلمانان را نخواهد، مسلمان نیست... چه بسا این جشنها موجب اذیت و آزار و یا قتل شیعیانی که در بلاد و کشورهای دیگر در اقلیت هستند گردد در اینصورت اگر یک قطره خون از آنها ریخته شود ما مسبب آن و یا شریک جرم خواهیم بود. "
• علامه عسگری (ره): ما در میان خود خوارج هم داریم، کسانی که اصول عقاید آنها مبتنی بر تکفیر همه مسلمانان است. کسانی که تنها خود را مسلمان میدانند و جز خود همه را مشرک میپندارند.
• آیت الله شبیری زنجانی: جای تأسف است که میبینیم جریاناتی این فاصله را زیاد میکنند.
• آیت الله وحید خراسانی در درس خارج فقه، با نهی از بیاحترامی به خلیفه دوم اهل سنت، از شاگردان خود خواست همانند گذشته، از توهین به خلفای اهل سنت پرهیز کنند.
• آیت الله نوری همدانی نیز مینویسند: چیزی به عنوان رفع القلم در روز به خصوصی نداریم و مسلمانان باید از تفرقه بپرهیزند و از هر چیزی که موجب وهن مذهب میباشد جداً اجتناب نمایند.
• آیت الله مکارم شیرازی در پاسخ خود به این استفتا مرقوم فرمودند: اولاً روایتی با عنوان رفع القلم در آن ایام مخصوص در منابع معتبر نداریم و ثانیاً بر فرض چنین چیزی باشد که نیست مخالف کتاب و سنت است و چنین روایتی قابل پذیرفتن نیست و حرام و گناه در هیچ زمانی مجاز نیست.
• آیت الله علوی گرگانی: اهانت به مقدسات اهل سنت جایز نیست.
• آیت الله موسوی اردبیلی: مؤمنین باید از کارهایی که موجب تشدید اختلاف به خصوص در شرایط فعلی و در مقابل کفر و الحاد میشود اجتناب کنند.
در اردیبهشتماه 93 خبری مبنی بر نگرانی و هشدار سيدحسن نصرالله دبیرکل حزبالله لبنان درباره برخی كانالها و تبليغات آن در قم منتشر شد. سپس 12 مردادماه وزارت اطلاعات اعلام کرد دفاتر چند شبکه ماهوارهای در ایران را پلمب و عوامل آن را دستگیر کرده است. شبکههای «امام حسین»٬ «سلام»٬ «ابالفضل العباس»٬ «مدرسه جهانی امام صادق»٬ «بقیع»٬ «مرجعیت» و «الانوار» ۱ و ۲ شبکههای مذهبیای بودند که دفاتر آنها پلمب شد.
این وزارتخانه فعالیت شبکههای فوق را در جهت "ایجاد اختلافات مذهبی و تشدید تفرقه در جهان اسلام و تخریب وجهه تشیع" اعلام کرد، همچنین تعطیلی دفاتر این شبکهها را مقدمهای برای برخورد شدید با برنامه موسوم به "عیدالزهرا" ارزیابی کرد که از سوی حامیان صادق شیرازی در ایران ترویج میشد. پیشینه معلومالحالِ برگزارکنندگان این مراسم یعنی آخوندهای انگلیسیتبار مانند صادق شیرازی، انجمن حجتیه و... به خوبی تبیینکننده اهدافی است که ادعا میکنند.
*** قطره قطرۀ خونهای ریخته شده بهای یک تفریح دوناخلاق
برائت و تبری جزء فروع دین است، پس باید در خود دین تعریف شده و آدا
26.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بیعت میکنم همین ساعت همین لحظه 🤝♥️ .
https://eitaa.com/rezghemaanavi8
"عمرکشون یا شیعه کشون!"
(به بهانه نزدیکی به ۹ ربیع الاول)
🔹و قِیلَ لِلصَّادِقِ- عَلَیْهِ السَّلَامُ: «یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ، إِنَّا نَرَى فِی الْمَسْجِدِ رَجُلًا یُعْلِنُ بِسَبِّ أَعْدَائِکُمْ وَ یُسَمِّیهِمْ. فَقَالَ: «مَا لَهُ- لَعَنَهُ اللَّهُ- یَعْرِضُ بِنَا»
بخدمت حضرت صادق (علیه السّلام) عرض شد که: یا ابن رسول اللَّه ما مىبینیم در مسجد مردى را که فاش دشنام به دشمنان شما میدهد و نامشان میبرد، آن حضرت فرمود: چه مرض دارد خدا لعنتش کند ما را در معرض اذیت میاندازد. [منبع: اعتقادات الإمامیه (للصدوق)، ص: ۱۰۷]
🔸داستانک:
حضرت آیت الله العظمی مظاهری می فرمودند: روزی در هنگام درس استاد ما آیت الله مرعشی نجفی خاطره ای بیان کردند که:
🔻پدر من از علمای نجف بوده یک شاگرد سنی داشت، این فرد میخواست برود کردستان و کرمانشاه، با پدر من خداحافظی کرد و رفت، پدر من آمد ایران و رفت مشهد، در زمان برگشت قافله ما غروب به کرمانشاه رسید، من خیلی وحشت کردم که حالا چه میشود، آن وقت وضع کرمانشاه و وضع کردستان به خاطر شیعه و سنیگری خیلی بد بود، ناگهان آن شاگرد من پیدا شد، خیلی با من گرم گرفت و بالاخره با زور و رودربایستی من را خانه برد خیلی هم خدمت کرد به من، بعد آخر شب به من گفت: آقا ما یک جلسهای داریم شما بیاید برویم توی این جلسه، گفتم میآیم،
خلاصه مرا بردند توی آن جلسه، وقتی نشستم توی جلسه، دیدم این سبیل گُندهها، سبیل کشیدهها میآیند، تعجب کردم، چه خبر است، یک وقت مَنقَلی پر از آتش که آتش زغالی که اَلُو داشت، اینرا هم آوردند، یک مجمع را هم آوردند گذاشتند روی این آتشها، روی این منقل.
من تعجب کردم، ترس هم منرا گرفته بود که اینها چه کار میخواهند بکنند، یکوقت دیدم یک جوانی زیر غُل و زنجیر، قیافهای شبیه مردم همدان داشت، آوردند.😔
🔷یک سفره چرمی هم پَهْن کردند، او را نشاندند روی سفره چرمی و کسی با یک ضربت گردنش را زد، آن مجمع که داغ بود گذاشتند روی گردن اینکه خون بیرون نیاید، غُل و زنجیرها را هم باز کردند این هی دست و پا میزد اینها هم قاه قاه میخندیدند. من غش کردم.
بالاخره قضیه تمام شد و من در حال غش بودم، کمکم مَرا به هوش آوردند اما آن موقعی که نزدیک بود به هوش بیایم میدیدم با هم زمزمه دارند، این شیعه است اینرا هم بیاورید دومیاش باشد، آن طلبه میگفت: نه بابا من درس پیش ایشان خواندم، این از آن سنیهای داغ است معلم من بوده،
🔶 بالاخره من را نجات داد، آمدیم خانه، وقتی من حال آمدم، این طلبه به من گفت: آقا من سنی هستم، اما مُرید شما هستم، میدانید شما را خیلی دوست دارم، نمیخواستم ناراحتتان کنم، اما بُردم آنجا یک پیام بدهید به علمای نجف و پیام این، که شما عُمَرکُشون کنید ما هم اینجور میکنیم،
🔷ما رسممان است یک شیعه را یک جایی پیدا میکنیم زندانیاش میکنیم غُل و زنجیر میکنیم تا شب چهارشنبه، شب چهارشنبه همه ما جمع میشویم برای رضایت خدا، قربه الی الله اینرا میآوریم و این بلا را به سرش میآوریم که تو دیدی. [ منبع: درس اخلاق آیت الله مظاهری در تاریخ ۲۳ فروردین ۸۵٫ شماره درس ۳۰۰]
#نهم_ربیع_الاول
8.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این اثر آقای گلریز درست بعد از اعلام شکست داعش و نامه حاج قاسم به آقا از خبر سیما پخش شد.
اما از فردای آن روز، جلوی پخش این سرود از صدا و سیما و انتشار آن در فضای مجازی گرفته شد و الان کمتر کسی این اثر رو دیده، شنیده یا یادشه!
شما ناشر این اثر فاخر باشید تا یاد سردار دلها بیش از پیش در اذهان زنده شود.
تقدیم به روح بلند همه شهدای مدافع حرم و امنیت بویژه 🇮🇷سردار دلها حاج قاسم عزیز🇮🇷