هدایت شده از مسجد قمربنی هاشم (ع) محله محسن خان
8.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گوشه ای از مولودی خوانی در جشن میلاد سه نور تابناک کربلا.
تکیه امام حسین علیه السلام محله شهدا
🇮🇷🇵🇸 پایگاه مقاومت بسیج محمد رسولالله صلی الله علیه وآله
هدایت شده از مسجد محله شهدا
8.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گوشه ای از قرائت قاری نوجوان سید محمد عرفان جعفری در شام ولادت امام حسین علیهالسلام.
🇮🇷جلسه قرآن و عترت یکشنبه شبها
پایگاه مقاومت بسیج محمد رسولالله صلی الله علیه وآله
هدایت شده از سید محمدمحسن دعایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟡 کل اختلاس های بعد از انقلاب را جمع کنی (از بابک زنجانی و خاوری و مرجان شیخ الاسلامی بگیر تا چای دبش)
با هم جمع کنی در برابر این یکی، عددی به حساب نمیآید!!
🟢 ببینید....
ــــــــــــــــ
👈پاسخبهشبهاتفــجازی
»»» آیه ی روز :
فَمَن يَعْمَلْ مِنَ الصَّالِحَاتِ وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَا كُفْرَانَ لِسَعْيِهِ وَإِنَّا لَهُ كَاتِبُونَ
انبیاء - ٩٤
پس هر که كارهاي شايسته انجام دهد و مؤمن باشد، سعي او ناسپاسي نخواهد شد، و ما نويسندهي اعمال او هستيم.
نکته ها:
وعده ى پاداش و اجر و ثواب با تعابیر گوناگونى در قرآن مورد اشاره قرار گرفته است. در یكجا مى فرماید: ما اجر نیكوكاران را ضایع نمى كنیم، «اِنّا لا نضیع أجرالمحسنین»(78) در جاى دیگر مى فرماید: سعى و تلاش مردم مورد تشكّر و سپاس است، «كان سعیهم مشكورا»(79) و خداوند، شاكر و شكور است، «اِنّ اللّه شاكر علیم» در جاى دیگر نیز مى فرماید: خداوند، ذرّه اى از پاداش شمارا كم نمى كند. «لا یلتكم من اعمالكم شیئاً»(80) و اگر ذرّه اى كار نیك انجام دهید، آن را خواهید دید، «فمَن یعمل مثقال ذرّةٍ خیراً یَرَه»(81).
78) یوسف، 56.
79) اسراء، 19.
80) حجرات، 14.
81) زلزال، 7.
پیام ها:
- حفظ وحدت از اعمال صالح است. «تقطعوا امرهم ... فمن یعمل ...»
- اسلام، مكتب معیارها و ارزشهاست و هر ارزشى را از هر شخصى و در هر زمان مى ستاید. «مَن یعمل من الصالحات»
- اگر توفیق همه ى كارهاى خیر را بدست نیاوردید، لااقل هر مقدار از آن را كه برایتان ممكن است، انجام دهید. «یعمل من الصالحات» نه، «یعمل الصالحات».
- انگیزه ها و هدف هاى الهى به كارها ارزش مى دهد. «و هو مؤمن»
- در جهان بینى الهى، تلاش مثبت هیچ كس بى پاسخ و نتیجه نمى ماند. «فلاكفران» (ما نیز نیكى هاى مردم را نادیده نگیریم).
- آنچه مهم است، سعى و تلاش براى انجام كار نیك است، هر چند جامه ى عمل نپوشد. «لسعیه»
- اعمال انسان ثبت مى شود وپاداش بر اساس حساب وكتاب است.
🌹🌺🇮🇷🌷🌸🇮🇷🌹🌺🇮🇷
هدایت شده از مسجد قمربنی هاشم (ع) محله محسن خان
35.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هر کس این سرود زیبای ابوالفضلی رو از برنامه معلی ندیده، حتماً ببینه.
👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌
»»» آیه ی روز :
**************
(ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی»
دریافت و نصب از https://zenderoid.ir )
اتْلُ مَا أُوحِيَ إِلَيْكَ مِنَ الْكِتَابِ وَأَقِمِ الصَّلَاةَ إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَىَ عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنكَرِ وَلَذِكْرُ اللَّهِ أَكْبَرُ وَاللَّهُ يَعْلَمُ مَا تَصْنَعُونَ
عنکبوت - ٤٥
آنچه از كتاب به سوي تو وحي شده بخوان و نماز را برپا دار، که نماز [آدمي را] از زشتكاري و ناشايست باز ميدارد، و قطعا ياد خدا مهمتر است. و خدا ميداند چه ميكنيد.
**************
نکته ها:
در این آیه خداوند به پیامبرش دستور تلاوت قرآن و نماز را در كنار هم داده و این به خاطر آن است كه قرآن و نماز دو منبع نیروبخش مى باشند. خداوند كه به پیامبرش از یك مسئولیّت سنگین خبر مى دهد، «انّا سنلقى علیك قولاً ثقیلاً»(143) به او مى فرماید: براى انجام این مسئولیّت سنگین، از دو منبع نیروبخش كمك بگیر:
یكى تلاوت قرآن. «و رَتّل القرآن ترتیلا»(144)
و دیگرى نماز شب. «اِنّ ناشئة الیل هى اَشدّ وَطاً و أقوم قیلاً»(145)
البتّه علاوه بر این آیه، نماز و قرآن، بارها در كنار هم آمده است؛ از جمله: «یتلون كتاب اللّه و اقاموا الصّلاة»(146) و «یمسّكون بالكتاب و اقاموا الصّلاة»(147)
براى جمله «لذكر اللّه اكبر» چند معنا بیان شده است:
الف: نماز، بزرگ ترین ذكر الهى است. به دلیل آیه ى «أقم الصّلاة لذكرى»(148) كه نماز را ذكر خداوند مى داند.
ب: یاد خدا (و حضور قلب)، بالاتر از ظاهر نماز است.
ج: یاد خدا براى انسان از همه كارها برتر است.
د: یاد خدا، براى جلوگیرى از فحشا و منكر بالاتر از هر اهرم دیگر است.
ه: یاد خدا از شما، بزرگتر از یاد شما از خدا است. (البتّه این معنا با توجّه به روایات در ذیل آیه «فاذكرونى اذكركم»(149) برداشت شده است.(150))
به پیامبر اكرم صلى الله علیه وآله گفته شد: فلانى هم نماز مى خواند و هم خلاف مى كند، فرمود:«انّ صلاته تنهاه یوماً»(151) بالاخره نماز او روزى نجاتش خواهد داد.
امام صادق علیه السلام فرمود: هر كسى دوست دارد قبولى یا ردّ نمازش را بداند، ببیند نمازش او را از فحشا و منكر باز داشته است یا نه. سپس امام علیه السلام فرمود: «فبقدر ما منعته قبلت منه»(152) به اندازه اى كه نماز، انسان را از منكرات باز مى دارد، به همان اندازه قبول مى شود.
-----
143) مزمّل، 5.
144) مزمل، 4 .
145) مزمل، 6 .
146) فاطر، 29 .
147) اعراف، 170 .
148) طه، 14.
149) بقره، 152 .
150) تفسیر نورالثقلین.
151) تفسیر مجمع البیان.
152) تفسیر مجمع البیان.
**************
پیام ها:
- تنها آشنایى با مفاهیم، تلاوت و آموزش قرآن كافى نیست، بلكه عمل لازم است. «اُتلُ - أقِم»
- قرآن و نماز، در رأس برنامه هاى تربیتى است. «اُتلُ - أقِم»
- رابطه پیامبر با مردم از طریق تلاوت آیات قرآن و ابلاغ اوامر خداوند به آنان و رابطه او با خدا از طریق عبادت و نماز است. «اُتلُ - أقِم»
- در تبلیغ و ارشاد، حكمت و آثار دستورها دینى را بیان كنیم. «أقِم الصّلاة انّ الصّلاة تنهى عن الفحشاء و المنكر»
- در پیشگاه خداوند، نماز از عظمت و جایگاه خاصّى برخودار است. «أقم الصّلاة اِنّ الصّلاة» (تكرار كلمه ى «صلاة»)
- نقش اصلاحى نماز در فرد و جامعه حدسى و پیشنهادى نیست، بلكه قطعى است. «اِنّ الصّلاة» (كلمه ى «انّ» و جمله ى اسمیه)
- اگر نمازِ انسان، او را از فحشا و منكر باز نداشت، باید در قبولى نماز خود شك كند. «اِنّ الصّلاة تنهى»
- گسترش كارهاى نیك و معروف، به طور طبیعى مانع رشد منكر است. «الصّلاة تنهى»
- علم خداوند، ضامن اجراى صحیح دستورهاى اوست. «واللّه یعلم ما تصنعون»
- در نماز، انواع راز و رمزها، هنرها و سلیقه ها نهفته است. «ما تصنعون»
نماز و بازدارندگى از منكرات
سؤال: چگونه نماز فرد و جامعه را از فحشا و منكر باز مى دارد؟
پاسخ: 1. ریشه ى تمام منكرات غفلت است و خداوند در آیه 179 سوره ى اعراف، انسان غافل را از حیوان بدتر شمرده است. «اولئك كالانعام بل هم اضلّ اولئك هم الغافلون» و نماز چون یاد خدا و بهترین وسیله ى غفلت زدایى است، پس زمینه ى منكرات را از بین مى برد.
2. اقامه ى نماز و داشتن رنگ الهى، مانع گرفتن رنگ شیطانى است. چنانكه كسى كه لباس سفید بپوشد، حاضر نیست در جاى كثیف و آلوده بنشیند.
3. در كنار نماز، معمولاً توصیه به زكات شده است، كه فرد را از منكر بخل و بى تفاوتى در برابر محرومان و جامعه را از منكر فقر كه زمینه ى رویكرد به منكرات است، رها مى سازد.
4. نماز، داراى احكام و دستوراتى است كه رعایت هر یك از آنها انسان را از بسیارى گناهان باز مى دارد، مثلاً:
* شرط حلال بودن مكان و لباس نمازگزار، انسان را از تجاوز به حقوق دیگران باز مى دارد.
* رعایت شرط پاك بودن آب
وضو، مكان، لباس و بدن نمازگزار، انسان را از آلودگى و بى مبالاتى دور مى كند.
* شرط اخلاص، انسان را از منكر شرك، ریا و سُمعه باز مى دارد.
* شرط قبله، انسان را ا
**************
ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی»
دریافت و نصب از https://zenderoid.ir
»»» آیه ی روز :
**************
(ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی»
دریافت و نصب از https://zenderoid.ir )
مَا يَأْتِيهِم مِّن ذِكْرٍ مِّن رَّبِّهِم مُّحْدَثٍ إِلَّا اسْتَمَعُوهُ وَهُمْ يَلْعَبُونَ
انبیاء - ٢
هيچ پند تازهاي از پروردگارشان برايشان نيامد مگر این که بازيكنان آن را گوش دادند
**************
نکته ها:
مسأله ى قدیم یا حادث بودن كلام خدا، از جمله مسائلى است كه در زمان خلفاى بنى عباس مطرح شد و مورد جرّ وبحث فراوان قرار گرفت. به نظر مى رسد كه طرح این بحث، بیشتر جنبه سیاسى داشت تا مردم را از امور اساسى و حقایق اصیل اسلامى و برخورد با حكّام ستمگر، منصرف سازند. بدیهى است كه محتواى قرآن، از علم خداوند سرچشمه گرفته و قدیم است، ولى الفاظ آن كه بر پیامبر اكرم صلى الله علیه وآله نازل شده، حادث و جدید است. به هر حال، این گونه مباحث، مشكلى را از افراد و جامعه حل نمى كند و امامان ما نیز از آن پرهیز داشته اند.(9)
-----
9) تفسیر نمونه.
**************
پیام ها:
- تذكّرات الهى با تداوم و تكرار همراه است. «ما یأتیهم» (فعل مضارع)
- تذكّر و تربیت، ملازم یكدیگرند. «ذكر من ربّهم»
- قرآن، مایه ى ذكر است. «ذكر من ربّهم»
- نوآورى در تذكّر، یك ارزش است. «ذكر من ربّهم محدث»
- گوش دادن وفهمیدن كافى نیست، پذیرش وعمل لازم است. «استمعوه و هم یلعبون»
- سرچشمه لهو و لعب، غفلت و اعراض است. «فى غفلة معرضون - یلعبون»
- زندگى به دور از وحى و یاد الهى، بازیچه اى بیش نیست. «و هم یلعبون»
**************
ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی»
دریافت و نصب از https://zenderoid.ir
»»» آیه ی روز :
مَا يَأْتِيهِم مِّن ذِكْرٍ مِّن رَّبِّهِم مُّحْدَثٍ إِلَّا اسْتَمَعُوهُ وَهُمْ يَلْعَبُونَ
انبیاء - ٢
هيچ پند تازهاي از پروردگارشان برايشان نيامد مگر این که بازيكنان آن را گوش دادند
نکته ها:
مسأله ى قدیم یا حادث بودن كلام خدا، از جمله مسائلى است كه در زمان خلفاى بنى عباس مطرح شد و مورد جرّ وبحث فراوان قرار گرفت. به نظر مى رسد كه طرح این بحث، بیشتر جنبه سیاسى داشت تا مردم را از امور اساسى و حقایق اصیل اسلامى و برخورد با حكّام ستمگر، منصرف سازند. بدیهى است كه محتواى قرآن، از علم خداوند سرچشمه گرفته و قدیم است، ولى الفاظ آن كه بر پیامبر اكرم صلى الله علیه وآله نازل شده، حادث و جدید است. به هر حال، این گونه مباحث، مشكلى را از افراد و جامعه حل نمى كند و امامان ما نیز از آن پرهیز داشته اند.(9)
9) تفسیر نمونه.
پیام ها:
- تذكّرات الهى با تداوم و تكرار همراه است. «ما یأتیهم» (فعل مضارع)
- تذكّر و تربیت، ملازم یكدیگرند. «ذكر من ربّهم»
- قرآن، مایه ى ذكر است. «ذكر من ربّهم»
- نوآورى در تذكّر، یك ارزش است. «ذكر من ربّهم محدث»
- گوش دادن وفهمیدن كافى نیست، پذیرش وعمل لازم است. «استمعوه و هم یلعبون»
- سرچشمه لهو و لعب، غفلت و اعراض است. «فى غفلة معرضون - یلعبون»
- زندگى به دور از وحى و یاد الهى، بازیچه اى بیش نیست. «و هم یلعبون»
🌹🌺🌷🇮🇷🌷🌺🌹🇮🇷🌸
هدایت شده از اساتید انقلابی و نخبگان علمی
30.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟡 ۸ دقیقه رگباری: ببینید جمهوری اسلامی ایران برای مردمش چه کارهایی انجام داده ولی مردم خبر ندارند🇮🇷
🔹جای وزیر آموزش و پرورش بودم دیدن این کلیپ را برای همه دانش آموزان اجباری میکردم
🔹جای رئیس صدا وسیما بودم قبل برترین برنامه های صداو سیما این کلیپ را پخش میکردم مثلا بین دو نیمه بازی استقلال و پرسپولیس
🔹جای وزیر علوم بودم ، دیدن این کلیپ را برای همه دانشجویان و اساتید اجباری میکردم
🔹نمیدونم خلاصه همه مردم ایران ، نه همه مردم منطقه، نه همه مردم جهان باید بدانند انقلاب ایران با ایران چی کرد.
#نشر_صدقه_جاریه
#جهادتبیین
┅┅┅┅🍃🇵🇸❤🇮🇷🍃┅┅┅┅┄
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا سروش
☘️❁﷽❁☘️
💚ليت شعري؛ أين استقرّت بك النّوي...
{📌} قرائت دعای پرفیض ندبه
"به مناسبت اعیاد شعبانیه و دهه فجر سال روز پیروزی انقلاب اسلامی ایران
{⏰}زمان:
جمعه ۱۹بهمن۱۴۰۳،ساعت ۷:۳۰صبح
{🔺} مکان:
🍃دبستان پسرانه شاهد دهقانی تفت
با همکاری👇
🇮🇷🇵🇸 پایگاه مقاومت بسیج محمد رسولالله صلی الله علیه وآله تفت
🌹🤲 برای تعجیل امر فرج امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف صلوات🌺
اللهم صل علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم🌼
#اطلاعیه
مراسم یادبود شهید عزیز سیدحسن میرجعفری و پدر و مادر بزرگوارش