📋 گزارشی در باب نقش و اثر بخشی مسجد؛
🔸مساجد خاستگاه گام اول و پیشران گام دوم انقلاب اسلامی
💠 نقش و اثر بخشی مسجد در شکلگیری و استمرار انقلاب اسلامی امری مبرهن و روشن بر همگان است. نقش مسجد در شبکهسازی و انسجامبخشی نیروهای انقلاب در مبارزهای سخت و نفسگیر در آغازین روزهای جنبش اسلامی تحت رهبری حضرت امام (ره) امری انکارناپذیر است. رکن رکین مسجد نهتنها بستر حرکت خودجوش مردم انقلابی بود بلکه در ادامهٔ پیروزی شکوهمند انقلاب نیز همواره این عنصر اصلی را به همراه داشت و تکیهگاه و ستون آن در روند حیات معنوی و مادی و طی مراحل رشد و بالندگی تا دورهٔ بلوغ مبدل شده است.
⬅️امام خامنهای (۲۹ فروردین ۱۳۱۸/ ۲۸صفر ۱۳۵۸/ ۱۹ آوریل ۱۹۳۹)، فرزند سیدجواد، دومین رهبر انقلاب اسلامی ایران، #پدرش سیدجواد خامنهای از علما و مجتهدان عصر خود بود که در نجف متولد شد و در کودکی همراه خانوادهاش به تبریز آمد. پس از اتمام دورهی سطح، در حدود ۱۳۳۶ق به مشهد مهاجرت کرد، #مادر امام خامنهای بانویی زاهد، متشرع، آشنا با آیات قرآن، احادیث، تاریخ و ادبیات بود. او در جریان مبارزه با رژیم پهلوی با فرزندان مبارزش، بهویژه آیتالله سیدعلی خامنهای همگام بوده است.
1
⬅️ تحصیل را در چهار سالگی از مکتبخانه و با فراگیری قرآن شروع کرد. دورهی دبستان را در نخستین مدرسهی اسلامی مشهد، دارالتعلیم دیانتی، گذراند
همزمان با تحصیل در کلاس پنجم دبستان، تحصیلات مقدماتی #حوزوی را نیز آغاز کرد.
⬅️در ۱۳۳۶ش طی سفر کوتاهی همراه خانواده به #نجف اشرف مشرف شد و در دروس مدرسان بنام حوزهی علمیهی نجف، حضور یافت به دلیل عدم تمایل پدر برای اقامت در آن شهر به #مشهد بازگشت.
⬅️بعد از یک سال به #قم رفتند، امام خامنه ای ، در قم نزد بزرگانی چون آیات حاجآقا حسین بروجردی، امام خمینی، حاج شیخمرتضی حائری، علامه طباطبایی تلمذ نمود.
2
⬅️در ۱۳۴۳ش به دلیل عارضهی بینایی پدر به ضرورت از قم به #مشهد بازگشت در جلسات درس آیتالله میلانی حضور یافت که تا سال ۱۳۴۹ ادامه داشت. از ابتدای حضور در مشهد، به #تدریس سطوح عالی #فقه و #اصول (رسائل، مکاسب و کفایه) و برگزاری جلسات #تفسیر برای عموم همت گماشت. مهمترین پایههای فکری اسلام و اندیشه اسلامی را از خلال آیات قرآن استخراج و بیان مینمود و به تعمیق بنیانهای اندیشه مبارزه و براندازی حکومت طاغوت میپرداخت به صورتی که شرکتکننده در درس تفسیر او به این نتیجه ضروری و طبیعی میرسید که حکومتی بر پایه اسلام و معارف دین باید در کشور تحقق یابد، یکی از اهداف اصلی او از تفسیر، انتقال مبانی انقلاب اسلامی به جامعه بود.
3
⬅️ از سال ۱۳۶۹ش تدریس #خارج_فقه را آغاز کرد و تاکنون به تدریس ابواب جهاد، قصاص، مکاسب محرمه و صلاة مسافر پرداخته اند.
امام خامنهای با حوزهی #شعر و #ادبیات مأنوس هستند و بسیاری از رمانها و داستانهای معتبر دنیا را مطالعه کردهاند. حتی به نقد کتابهای ادبی و شعر هم میپردازند.
آثار:
۱ـ چهار کتاب اصلی علم رجال
۲ـ طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
۳ـ پیشوای صادق
۴ـ از ژرفای نماز
۵ـ صبر
۶ـ روح توحید نفی عبودیت غیرخدا
۷ـ گزارشی از سابقه تاریخی و اوضاع کنونی حوزه علمیه قم
ترجمهها:
۱- آینده در قلمرو اسلام، نوشتهی سیدقطب
۲- صلح امام حسن: پرشکوهترین نرمش قهرمانانهی تاریخ، نوشته شیخ راضی آلیاسین
۳- تفسیر فیظلالالقرآن، نوشته سیدقطب
۴- مسلمانان در نهضت آزادی هندوستان، نوشته عبدالمنعم النمر
۵- ادعانامه علیه تمدن غرب (ترجمه و تحقیقات)
⬅️علاوه بر آن، بسیاری از آراء و اندیشههای ایشان که در گفتار و نوشتار ایشان و در قالب پیام، سخنرانی، خطبه، مصاحبه منعکس شده است به صورت کتاب و نرمافزار با عناوین گوناگون و به صورت موضوعی منتشر گردیده و برخی از آنها نیز به زبانهای دیگر ترجمه شده است.
همچنین، پایاننامهها، رسالهها، مقالات و کتابهای گوناگونی ناظر به افکار و اندیشههای ایشان تألیف و تدوین شده است. نیز، بخشی از مجموعه بیانات و مکتوبات ایشان در دوره رهبری با عنوان #حدیث_ولایت منتشر گردیده است.
4
⬅️نقطهی آغازین ورود به فعالیتهای سیاسی، دیدار او با نواب صفوی بود و نخستین دیدار وی با امام خمینی (ره) در سال ۱۳۳۶ش صورت گرفت، فعالیتش با امام بعد از همه پرسی انجمن های ایالتی ولایتی شروع شد.
⬅️اولین دستگیری در سال ۱۳۴۲، در پی دستور امام برای #آگاه سازی مردم، راهی بیرجند شد و در منابر و مجالس دربارهی حادثهی مدرسهی فیضیه و سلطهی اسرائیل بر جوامع اسلامی سخنرانی کرد به دنبال این، در ۱۲ خرداد ۱۳۴۲، دستگیرشد.
⬅️دومین بازداشت در بهمن ۱۳۴۲، برای تبلیغ و تبیین مسائل نهضت اسلامی راهی زاهدان شد. سخنرانیهای او در مساجد و استقبال مردمی از آن، باعث شد رژیم ایشان را دستگیر کند.
5
⬅️تشکیل جلسه حوزه علمیه قم و #بنیان_گذاری_جامعه_مدرسین؛ به همراه ده تن دیگر اعضای گروه یازده نفرتشکیل دادند که با هدف تقویت و اصلاح حوزهی علمیهی قم برای مبارزه با رژیم پهلوی، در کناراین، جلسه ی دیگری هم راه افتاده که بنیان جامعه مدرسین امروز است.
⬅️سومین بازداشت؛ دستگیری و تبعید آیتالله سید حسن قمی در فروردین ۱۳۴۶ که درپی سخنرانی ضد رژیم او در مسجد گوهرشاد، امام خامنهای از آیتالله میلانی خواست به این اقدام اعتراض کند. این اقدام وی سبب شد مأموران ساواک از حضور او در مشهد اطلاع یافته و دستگیرکنند بعد از آن تا پیروزی انقلاب اسلامی #ممنوعالخروج بود.
⬅️ چهارمین بازداشت
با درگذشت آیتالله سید محسن حکیم در خرداد ۱۳۴۹ بحث مرجعیت در جامعه مطرح گردید، امام خامنه ای تلاش مضاعفی برای تحکیم مرجعیت امام خمینی به عنوان مرجع تقلید اعلم انجام داد. با تهیه و انتشار اعلامیههایی در حمایت از امام خمینی و انتقاد از رژیم و ساواک اقدام کردند. که توسط ساواک مشهد در ۲ مهر ۱۳۴۹ دستگیرشد.
6
⬅️ سه مرتبه بازداشت در سال ۱۳۵۰
در پی تحریم جشنهای ۲۵۰۰ ساله از سوی امام خمینی، ساواک مراقبتهای شدیدی در پیش گرفت. بر این اساس وی در مرداد ۱۳۵۰ بازداشت شد. پس از آزادی، فعالیتهای خود را ادامه داد و در همان سال دو بار دیگر نیز بازداشت شد؛ در ۲۱ آذر همان سال به اتهام اقدام برضد امنیت داخلی به سه ماه حبس محکوم شد.
⬅️ بازداشت ششم؛ در آبان ۱۳۵۳ به دعوت آیتالله مفتح، امام جماعت مسجد جاوید تهران، که در آن ایام ممنوعالمنبر بود، در آن مسجد به سخنرانی پرداخت. در پی آن ساواک آیتالله مفتح را دستگیر و مسجد جاوید را تعطیل و در نهایت امام خامنهای را در دی ۱۳۵۳ برای ششمین بار دستگیر و به زندان کمیتهی مشترک ضدخرابکاری در تهران منتقل کرد.
⬅ ۲ شهریور ۱۳۵۴ از زندان آزاد شد، اما تحت مراقبت مأموران امنیتی بود همه فعالیتهای وی حتی در منزلش #ممنوع شده بود. اما او بهرغم همهی محدودیتهای سیاسی و امنیتی جلسات تفسیر و اقدامات #روشنگرانهی انقلابی خود را به صورت مخفیانه پیگرفت.
7
⬅️ در محرم ۱۳۹۶/دی ۱۳۵۵ سخنرانیهایی علیه رژیم ایراد کرد با حضور در جلسات علما و روحانیون تهران روند مبارزه را شدت بخشید
از سوی دیگر، ساواک هم میکوشید برای به دست آوردن مستنداتی علیه او و مبارزان دیگر در آن جلسات نفوذ کند. باشهادت سید مصطفی خمینی، امام خامنهای به همراه برخی از مبارزان مراسم ختمی برپا کرد، رژیم هم در واکنش به این فعالیتها، اورا به سه سال #تبعید در #ایرانشهر محکوم کرد، مأموران ساواک در ۲۳ آذر ۱۳۵۶دستگیر و به ایرانشهر انتقال دادند.
⬅️ با شتاب گرفتن روند فروپاشی حکومت، امام خمینی در ۲۲ دی ۱۳۵۷ فرمان تشکیل شورای انقلاب اسلامی را صادر کرد. امام خامنهای که از سوی امام به عضویت آن شورا انتخاب شده بودند اواخر دی ۱۳۵۷ به تهران امد.
پس از تشکیل کمیتهی استقبال از امام خمینی توسط شوری مسئولیت کمیتهی #تبلیغات آن را عهدهدار شد.
8
⬅️با بسته شدن فرودگاههای کشور برای بازگشت امام به ایران به دستور بختیار، امام خامنهای به همراه آیتالله بهشتی و چند تن از روحانیون مبارز در اعتراض به این اقدام، در مسجد دانشگاه تهران #تحصن عظیمی را ساماندهی کردند. این تحصن تا صبح روز ۱۲ بهمن ادامه یافت.
⬅در طول دههی فجر، در کنار امام خمینی بود وبه ایشان مشورت میداد همچنین مسئولیت کمیتهی #تبلیغات دفتر امام را با هدف مقابله با توطئههای خبری و تبلیغاتی مخالفان داخلی و خارجی حکومت اسلامی، مقابله با فرصتطلبیهای احزاب و گروههای گوناگون سیاسی، #تنظیم و #انتشار اخبار
و انتشار نشریهای به نام امام را بر عهده داشت. خود نیز چند مقاله نوشت و در آن نشریه منتشر کرد
9
⬅️ عضویت و فعالیت در شورای انقلاب، وظایف شورا: قانونگذاری در غیاب قوهی مقننه، انجام بخشی از وظایف قوهی مجریه پس از ادغام دولت موقت و شورای انقلاب در تیر ۱۳۵۸ و انجام همه آن پس از استعفای دولت موقت در ۱۴ آبان ۱۳۵۸ تا پس از آن. و مرجعی برای رفع معضلات و بحرانهای پیشِ رویِ نظام نوپا و مشاوره برای امام، تأسیس و تقویت نهادهای انقلابی و مردمی چون سپاه و جهاد سازندگی
⬅️ با ادغام دولت موقت و شورای انقلاب در آخر تیر ۱۳۵۸ از سوی آن شورا به معاونت امور انقلاب وزارت دفاع انتخاب شد؛ از دیگر مأموریتهای وی، مسئولیت مرکز اسناد و سرپرستی سپاه در ۳ آذر ۱۳۵۸ بود، در ۵ اسفند ۱۳۵۸ از مسئولیت سرپرستی سپاه به دلیل نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی استعفا داد.
10
⬅️امام خمینی در ۲۴ دی ۱۳۵۸ ایشان به #امامت_جمعه تهران منصوب کردند.
⬅️اسفند 58از حوزهی انتخابیهی تهران وارد مجلس شد. در مجلس، عضو و رئیس کمیسیون امور دفاعی بود.
مهمترین لوایح و طرح های که در آن کمیسیون بررسی شد: تأمین نیازمندیهای استخدامی سپاه، ادغام سازمان بسیج مستضعفین در سپاه، مسئلهی کردستان، مسائل مرزی، مسئلهی بلوچستان و سازماندهی نوین ارتش را نام برد.
⬅ به فرمان امام در ۲۰ مهر ۱۳۵۹ شورای عالی دفاع عهدهدار کلیهی امور جنگ شد و امام خامنهای که براساس حکم امام در ۲۰ اردیبهشت ۱۳۵۹ نمایندهی ایشان در این شورا و نیز سخنگوی آن بود. در این مدت مشاور امام خمینی در امور و مسائل جنگ نیز بود. در جبهه ها حضور مستقیم داشت.️ در ۶ تیر ۱۳۶۰ ترور و بر اثر آن زخمی شد.
⬅️مقابله با تلاشهای برخی از اعضای دولت موقت برای #انحلال مجلس خبرگان قانون اساسی، در نظر داشتند قبل از اطلاع امام و اظهار نظر ایشان، انحلال ان را به مردم اطلاع دهند و اگر امام مخالفتی کرد به صورت دستهجمعی استعفا کنند. امام خامنه ای که از سوی شورای انقلاب در جلسهی هیأت وزیران شرکت میکرد، بعد از طرح نامهی مذکور در جلسه به شدت با آن #مخالفت کرد و بر ضرورت اطلاع امام پیش از انتشار آن تأکید کرد. امام نیز، با درخواست آنان مخالفت نمود.
11
⬅️در دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به منظور #تبیین وتشریح مواضع انقلاب اسلامی امام خامنهای سرپرستی هیئت اعزامی به هندوستان را بر عهده داشت.
⬅️ایشان ریاست جمهوری خود را در حالی آغاز کرد که نهاد ریاست جمهوری از ساختار مناسبی برخوردار نبود.(با نخست وزیری موسوی که سرناسازگاری با اقاداشت )
⬅️سرفصل برنامهها در دورهی ریاست جمهوری: اهتمام به امور مربوط به جنگ، نیل به سیاستهای اقتصادی به سوی حمایت از مستضعفان و دورافتادگان از مرکز، طاغوتزدایی، کشف و به کارگیری استعدادهای انسانی، تأمین امنیت اجتماعی، تأمین امنیت و آزادی همهی افراد وفادار به نظام با هر اندیشه.
در دورهی دوم نیز ضمن ادامهی برنامههای دورهی اول، تدوین لایحهی اختیارات ریاست جمهوری، کاهش تصدیگری دولت، به کار گماردن مسئولین لایق انقلابی و کارآمد در دولت، رفع فقر مزمن حاکم بر جامعه، واگذاری زمینهای کشاورزی به مردم، واگذاری صنایع دولتی به بخش تعاونی، سهیمشدن کارگران در کارخانهها، گسترش صادرات غیرنفتی و کاهش اتکای کشور به درآمد نفت، سوق دادن سیاست فرهنگی کشور به سوی استقلال فرهنگی پیگیری شد.
12
⬅️در عرصهی سیاست و روابط خارجی؛ اتخاذ سیاست #مستقل و متوازن در قبال هر یک از کشورهای جهان و تصمیمگیری برمبنای مصالح نظام و کشور همراه با قاطعیت و صراحت، #عدم_وابستگی به شرق و غرب، اهمیت دادن به وحدت میان مسلمانان جهان، اهتمام جدی در بازپس گرفتن حقوق مسلمانان و مبارزهی مستمر با هرگونه اقدام در جهت سلطهی ابرقدرتها در منطقه، اهتمام جدی به مسئلهی قدس و مبارزه با دشمن صهیونیست، بازگشت به فرهنگ غنی و اصیل اسلامی در عرصهی بینالمللی، افزایش فعالیت و حضور مؤثر در صحنههای بینالمللی بود.
13
⬅️در ۱۶ دی ۱۳۶۶، امام خمینی در نامهای به امام خامنهای و ناظر به بیانات ایشان در خطبههای نماز جمعه در موضوع حدود اختیارات حکومت اسلامی و ولایت فقیه، حکومت اسلامی را از احکام اولیهی اسلام و مقدم بر تمام احکام فرعیه دانسته و ولایت فقیه را مطلقه عنوان نمود. امام خامنهای در پاسخ به نامهی امام، متابعت نظری و عملی خود را از دیدگاه امام اعلام نمود.
امام نیز در همان روز پاسخ دادده ضمن تقدیر از امام خامنهای، در بخشی از آن نوشتند:...جنابعالی را یکی از بازوهای توانای جمهوری اسلامی میدانم و شما آشنا به مسائل فقهی و متعهد به آن هستیدو در بین دوستان و متعهدان به اسلام و مبانی اسلامی از جمله افراد نادری هستید که چون خورشید، روشنی میدهید.
14
🌹انقلابی ماندن یعنی خسته نشدن در تحمل نا ملایمات انقلاب
✍🏻
[سوره آلعمران (3): آيه 172]
الَّذِينَ اسْتَجابُوا لِلَّهِ وَ الرَّسُولِ مِنْ بَعْدِ ما أَصابَهُمُ الْقَرْحُ لِلَّذِينَ أَحْسَنُوا مِنْهُمْ وَ اتَّقَوْا أَجْرٌ عَظِيمٌ (172)
✒آنان كه دعوت خدا و رسول را (براى شركتِ دوباره در جهاد عليه كفّار) پذيرفتند، با آنكه جراحاتى به آنان رسيده بود، براى نيكوكاران و پرهيزكارانِ آنها، پاداش بزرگى است.🌹
🌹پيامها🌹
1- ✒ مومن واقعى، در سختترين شرايط نيز دست از يارى خدا برنمی دارند.«اسْتَجابُوا»، «مِنْ بَعْدِ ما أَصابَهُمُ الْقَرْحُ» 🌹
2-✒ برخى از انقلابیون در وقوع انقلاب سهم بسزایی دارند،ولی در ادامه خسته می شوند و به انقلاب پشت میکنند
«لِلَّذِينَ أَحْسَنُوا مِنْهُمْ وَ اتَّقَوْا»🌹
3- ✒ انقلابیی قابل ستايش است كه؛ ازمبارزه خسته نشود. «اسْتَجابُوا»، «مِنْ بَعْدِ ما أَصابَهُمُ الْقَرْحُ»🌹
🌹🌙امام خامنه ای دردیدار جمعی از خانوادههای شهدا ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
✒ملتی👇
که به استقبال خطر رفتن در راه خدا و شهادت در راه او را، سعادت و یک موفقیت بزرگ میداند، هیچ نیرویی توانایی ایستادگی در مقابل آن را ندارد و آن ملت همواره برنده است و پیش خواهد رفت.🌹
✒اینکه👇
ملت ایران در طول ۴۰ سال گذشته در راه بسیار پُرخطر و پُرزحمت خود در مقابل همهی قدرتمندان ظالم ایستاد و آنها نتوانستند هیچ غلطی بکنند، به دلیل اعتقاد به شهادت و این سرنوشت افتخارآمیز است.🌹
✒امروز جوان مؤمن و انقلابی با همان روحیهی جوانان اول انقلاب و روحیهی شهیدان همت و خرازی و دیگر بزرگان به وسط میدان میآید و با احساس مسئولیت و شجاعت همچون ستون انقلاب، در مقابل دشمن میایستد و به استقبال شهادت میرود، و این معجزهی نظام جمهوری اسلامی است که توانسته این روحیهی فولادین را بازآفرینی کند و استمرار دهد.🌹
🌷 اَللّهُــمَّ عَجـِّـل لِوَلیِّــکَ الفَــــرَج 🌷
🌹صبح پنج شنبه دهم مرداد ماه
همه بزرگواران بخیر🌹
درپناه حق
یاعلی✋🏻
گاهی زندگی سخت است و گاهی ما سخت ترش میکنیم . . .
گاهی آرامش داریم، خودمان خرابش میکنیم . .
گاهی خیلی چیزارو داریم اما محو تماشای نداشته هایمان میشویم. . .
گاهی حالمان خوب است اما با نگرانی فردا خرابش میکنیم . .
گاهی میشود بخشید اما با انتقام ادامه اش میدهیم . . .
گاهی میشود ادامه داد اما با اشتیاق انصراف میدهیم . . .
گاهی باید انصراف داد اما با حماقت ادامه میدهیم . . .
و گاهی . . . گاهی . . . گاهی . . . تمام عمر اشتباه میکنیم و نمیدانیم یا نمیخواهیم بدانیم. . . .
کاش بیشتر مراقب خودمان، تصمیماتمان و گاهی . . . گاهی های زندگیمان باشیم . . .
کاش یادمان نرود که فقط:
یکبارزنده ایم وزندگی میکنیم فقط یکبار
─┅─═इई 🌺🌼🌺ईइ═─┅─
#روزشمار_غدیر
🗓۱۹ روز تا عید غدیر باقی مانده است.
✨عمَّ يَتَساءَلُونَ
آنها از چهچيز از يكديگر سؤال ميكنند؟!
✨عنِ النَّبَإِ الْعَظيمِ
از خبر بزرگ و پراهميّت
{سوره نباﺀ- آیات ۱و ۲}
🌟ابوحمزه ثمالی گوید: از امام باقر علیه السلام دربارهی تفسیر عَمَّ یَتَساءَلُونَ* عَنِ النَّبَإِ الْعَظِیمِ، سؤال کردم. فرمود: «علیّبنابیطالب علیه السلام به اصحاب خود میگفت: به خدا سوگند! من نباء عظیم هستم که تمامی امّت دربارهی من اختلاف کردند. به خدا سوگند! خدای سبحان را نبئی عظیمتر و بزرگتر از من نیست و هیچ آیهای از من بزرگتر برای پروردگار جهانیان نیست».
📚بحارالأنوار، ج۳۶، ص۳
📩نامه امام على علیه السلام منذَر، پسر جارود عبدى، که به بیت المال خیانت کرد
#نهج_البلاغه
✨و لئنْ کان ما بلغنی عنکَ حقاً، لَجَمَلُ أهلِکَ و شِسْعُ نَعْلِکَ، خیرٌ منکَ و مَنْ کان بصفتک فلیس بأهلِ أنْ یُسَدَّ به ثَغرٌ أوْ یُنْفَذَ به امر، أوْ یُعلى له قدرٌ، أوْ یشْرَکَ فی أمانَةٍ، أوْ یُؤمَنَ على جبایِةٍ!فأقْبِلْ إلىَّ حینَ یصلُ إلیک کتابی هذا. إنْ شاءِ الله؛
💠اگر آنچه به من گزارش رسیده، درست باشد، شتر خانه ات و بند کفش تو، از تو، باارزش تر است. و کسى که همانند تو باشد، نه لیاقت پاسدارى از مرزهاى کشور را دارد و نه مى تواند کارى را به انجام رساند، یا ارزش او، بالا رود، یا شریک در امانت باشد و یا از خیانتى دور ماند. پس چون این نامه به دست تو رسد، نزد من بیا. ان شاء الله.
📚 #نامه ۷۱
📚💐📚💐📚💐
🔰مقایسه بیانیه گام دوم انقلاب با کتاب تنبیه الامه مرحوم نائینی و رساله حرمت مشروطه شیخ فضل الله نوری
💥مقیاس بیانیه گام دوم انقلاب یک مقیاس جهانی است.
انقلاب اسلامی عصر جدیدی است که تاثیر گذار بر جامعه جهانی همچنان که اهداف انقلاب اسلامی رسیدن به تمدن نوین اسلامی و حکومت جهانی اسلام است.
#تبیین_مساله_مقیاس_بیانیه
#تمدن_اسلامی 👈 #حکومت_جهانی
➡️ eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
یا صاحب الزمان:
#خطابهء_غدیر
🎴این سخن را باید حاضران به غایبان تا برپایی روز رستاخیز برسانند.
▪️➖💠•°•⚜➖¤¤
🏮فراز 《۱۱》:
✨ و سألتُ جَبرَئيلَ أن يَستَعفيَ لِيَ السَّلامَ عَن تَبليغِ ذلكَ إليكُم - أيُّها النّاسُ - لِعِلمي بِقِلَّةِ المُتَّقينَ و كَثرَةِ المُنافِقينَ و إدغالِ اللّائِمينَ و حِيَلِ المُستَهزِئينَ بِالإسلامِ ألّذينَ وَصَفَهُمُ اللّهُ في كِتابِهِ بِأنَّهم يَقولونَ بِألسِنَتِهم ما لَيسَ في قُلوبِهِم و يَحسَبونَهُ هَيِّناً و هو عِندَاللّهِ عَظيمٌ و كَثرَةِ آذاهُم لي غَيرَ مَرَّةٍ حَتّي سَمّوني اُذُناً و زَعَموا أنّي كذلكَ لِكَثرَةِ مُلازَمَتِهِ إيّايَ و إقبالي عَليهِ و هَواهُ و قَبولِهِ مِنّي حَتّي أنزَلَ اللّهُ عَزّوجلّ في ذلكَ "وَ مِنهم الّذينَ يُؤذونَ النّبي و يَقولونَ هو اُذُنٌ قُل اُذُنُ -عَلي الّذين يَزعَمونَ أنَّهُ اُذُنٌ - خيرٍ لكم يُؤمِنُ بِاللّهِ و يُؤمِنُ للمؤمِنينَ و رَحمَةٌ لِلذّينَ آمَنوا مِنكُم والّذينَ يُؤذونَ رَسولَ اللّهِ لهم عَذابٌ أليمٌ" .…
▪️و من از جبرئیل درخواستم کہ از خداوند سلام ,
اجازه کند و مرا از مأموریت تبلیغ شما معاف دارد ؛
زیرا کمے پرهیزکاران و فزونے منافقان و دسیسہء ملامت گران و مکرِ مسخره کنندگانِ اسلام را مےدانم ؛
همانان که خداوند در وصفشان در کتاب خود فرموده:
"به زبان مےگویند آن را کہ در دلھایشان نیست و آنرا اندک و آسان مےشمارند ,
حال آنکہ نزد خداوند بس بزرگ است…"
(نور/۱۵) ؛
و نیز از آن روے که منافقان مرا بارها آزار رسانیدهاند تا بدانجا که مرا اُذُن (زود شنو و زود باور) نامیده اند ؛
به خاطرِ همراهے افزون و تمایل و پذیرش علے از من و توجہ ویژهء من بہ او ،
تا بدانجا کہ خداوند آیہاے فرستاد:
"و از آنان اند کسانے که پیامبر خدا را آزرده ، گویند:
او سخن شنو و زودباور است ؛ بگو:آرے ، او سخن شنوست - علیہ آنان کہ گمان مےکنند او تنھا سخن مےشنود - لیکن به خیر شماست ؛ او (پیامبر) بہ خدا ایمان دارد و اهل ایمان را تصدیق کرده ، راستگو مےانگارد ؛
و هم او رحمت است برای ایمانیان شما و البتہ براے آنانکہ او را آزار دهند عذابے دردناک خواهد بود …"
(توبه /۶۱)
▪️➖💠•°•⚜➖¤¤
📣مبلغ غدیر باشیم!
*﷽*
🌹
🌴هـــــو الـــمحـبــوب🌴
🌹 پنـچ شـنبه شـد و صدای مــادری می آید
گُـلــی گم کرده ام مـی جـویم او را...
به هـرگُل می رسـم مـی بویم او را...🌹
{زیارت امــــ🌹ـــــوات!}
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ
اَلسَّلامُ عَلی اَهْلِ لا إِلهَ إلاَّ اللهُ مِنْ أَهْلِ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ یا أَهْلِ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ بِحَقِّ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ کَیْفَ وَجَدْتُمْ قَوْلَ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ مِنْ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ یا لا إِلهَ إِلاّ اللهُ بِحَقِّ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ اِغْفِرْ لِمَنْ قالَ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ وَحْشُرْنا فی زُمْرَهِ مَنْ قالَ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ الله عَلیٌّ وَلِیٌّ الله
اللّهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ
🚩🌹🌹🌹✌🌴🌹🌹🌹🚩
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان شنیده نشده رهبر انقلاب دربارهی زندگی امام جواد (ع)
به مناسبت شهادت نهمین امام شیعیان، حضرت جواد الائمه (ع)🌹
#سخن_هفته
#گام_دوم انقلاب، و لزوم ورود نیروهای #جوان_مؤمن_انقلابی به ساختارهای رسمی کشور
📝 جوشان مثل چشمه
💢 اگر مخاطب اصلی رهبر انقلاب در بیانیهی #گام_دوم انقلاب، جوانان بودند بنابراین «جوانها باید شانهشان را زیر بار مسئولیتهای دشوارِ کوچک و بزرگ بدهند؛ علاج مشکلات کشور این است. ما در #گام_دوّم انقلاب بایستی حرکت کشور را بر دوش جوانها قرار بدهیم همچنان که در گام اوّل در دورهی انقلاب هم هدایت را امام میکرد امّا حرکت را و #موتور_پیشرفت را جوانان روشن میکردند، حرکت را آنها به وجود میآوردند...» 1/1/98
♨️ انتقال مسئولیتها به جوانان، از جمله کارهایی است که خود رهبر انقلاب در دو سه سال اخیر بر آن تأکید داشتهاند بدانگونه که یکی از اقدامهای مستمر رهبر انقلاب، تسریع روند «#جوانگرایی» و تزریق «#نیروهای_جوان_مؤمن_انقلابی» به ساختارهای حکومتی بوده است. این اقدام، گاهی با انتصاب مسئولی جوانتر از گذشته در نهادهای مختلف مانند سازمان تبلیغات اسلامی، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی، ستاد کل نیروهای مسلح، نهاد نمایندگی ولیفقیه در دانشگاه و... بوده است و گاهی، با مطالبه از همین افراد منتصب جدید. مثلا ایشان در پیام انتصاب حجتالاسلام رئیسی به ریاست قوه قضائیه، در یکی از بندهای مطالبهی خود خطاب به ایشان صراحتاً فرمودند «از جوانان صالح و انقلابی و فاضل در مسؤولیتهای قوه استفاده کنید.» 16/12/97 در #دیدار_دانشجویی سال گذشته نیز رهبر انقلاب به همین روند #جوانگرایی اشاره کرده و فرمودند: «کار اساسیای که باید انجام بگیرد... این است که باید عناصر جوان و مؤمن و پُرانگیزه و انقلابی در بدنهی این دستگاهها تزریق بشوند.» 7/3/97
✅ تجربهی شهیدان صیاد و بابایی در ارتش، و باقری و همت و باکری در سپاه، کاظمی آشتیانی در رویان، احمدی روشن و رضایینژاد در هستهای و... تجربهی گرانبهایی برای سالهای پیشروی انقلاب است. تجربهای که نشان میدهد «هرجایى که ما به ابتکار و استعداد جوانانمان تکیه کردیم، آنجا ناگهان مثل چشمهاى جوشید، شکوفا شد... هرجایى ما سرمایهگذارى [کردیم] و به این نیروى جوان و علاقهمند و مؤمن و بااخلاص داخلى تکیه کردیم و به او ارج نهادیم، کارمان پیش رفت.» 23/2/93