eitaa logo
نقطه زن تحلیل های حجت الاسلام راسخی
2.7هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
2.6هزار ویدیو
341 فایل
👈 موشک های تحلیلی باید نقطه زن باشد. تحلیل های کوتاه و نقطه زن. وقت تان را نخواهیم گرفت. ✅ دکترای علوم سیاسی ، تحلیلگر مسائل منطقه و بین الملل، نویسنده و پژوهشگر کارشناس رادیو معارف 📱آیدی ارتباطی و ارسال نظرات شما @tablighat1357
مشاهده در ایتا
دانلود
5.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #کلیپ_تصویری 📖بیانیه #گام_دوم انقلاب 🌺تمدن نوین اسلامی 🇮🇷ایران و جهانی سازی 🔹#حجت_الاسلام_دهقان_چناری ✅ کانال #گام_دوم_انقلاب👇 🇮🇷 @gam_dovvom 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹تحلیل بیانیه انقلاب اسلامی ۱ 🔸حجت الاسلام : 👈 قسمت دوم 🔸شاخص سوم: راز ماندگاری و جاذبه انقلاب اسلامی آرمان ها و ارزشهایی چون«آزادی، عدالت، استقلال، معنویت» است که با سرشت هر آدمی به آن گره خورده است و اختصاص به نسل خاصی ندارد چرا که همه انسان ها تشنه عدالت، آزادی، استقلال و معنویت اند و مردم انقلابی چون آرمان های انقلاب اسلامی را با نیازهای فطری خود منطبق می بینند نه تنها از آن دل زده نمی شوند بلکه با ایثارجان و مال خود از این آرمان ها حمایت و حراس می کنند از همین روست که در بیانیه رهبر معظم آمده است: «آزادی، اخلاق، معنویت، عدالت، استقلال، عزت، عقلانیت، برادری، هیچ یک به یک نسل و یک جامعه مربوط نیست تا در دوره ای بدرخشد و در دوره ای دیگر افول کند. هرگز نمی توان مردمی را تصور کرد که از این چشم اندازه ‌ای مبارک دل زده شوند». 🔸شاخص چهارم: انقلاب اسلامی از همان آغاز با مخالفین جدی داخلی روبرو شد ولی نظام آنان را به دلیل فکر مخالف داشتن و منتقد نظام بودن سرکوب نکرد بلکه راه گفتگو و مناظره مستقیم و آزادی انتقاد را برای آنان بازگذاشت و متفکرینی چون آیت الله ، و شهید در سیمای جمهوری اسلامی با گروهک هایی مارکسیستی و نیز مجاهدین خلق به مناظره نشستند ولی آنان که خود را در این عرصه شکست خورده می دیدند نخست به ترور شخصیت های نظام و سپس به جنگ مسلحانه رو آوردند و نظام برای حفظ امنیت وصیانت از انقلاب به مقابله با آنان بر خاست و به این فتنه پایان داد ولی فشار مخالفین موجب نشد که نظام راه انتقاد ببندد بلکه در این چهل سال این راه به روی منتقدین باز بوده است البته در برابر دشمنان خارجی که درمقام براندازی و اخلال در امنیت کشور برآمدند همیشه قاطعانه برخورد شده‌است از همین رو رهبر معظم انقلاب در توصیف این شاخص می فرما یند: انقلاب اسلامی هم چون پدیده زنده و با اراده، همواره دارای انعطاف و آماده تصحیح خطاهای خویش است اما تجدید نظر و اهل انفعال نیست. این انقلاب از آغاز تا امروز نه بی رحم و خون ریز بوده ونه منفعل ومردد. 🔹 منبع کانال بلاغ ✅ کانال 👇 🇮🇷 @gam_dovvom 🇮🇷
7.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کلیپ_تصویری ❌ دستاوردهای انقلاب و گامهای گذشته با نگاهی به دلایل موفقیتهای چهل ساله 💠 برنامه #گام_دوم با حضور حجت الاسلام راجي و دكتر مجيد سميعي ✅ یکشنبه 26 اسفند ✅ کانال #گام_دوم_انقلاب👇 🇮🇷 @gam_dovvom 🇮🇷
💠 #گام_دوم_انقلاب 👤استاد #محمد_جواد_اخوان 🌿موضوع کلاس: بررسی و تبیین بیانیه #گام_دوم ✅ جلسه نهم: آغاز انقلاب و نظام اسلامی از نقطه‌ی صفر #کلاس_مجازی #بیانیه_گام_دوم_انقلاب #مقام_معظم_رهبری #تمدن_اسلامی لینک فایل #تصویری در آپارات:👇👇 www.aparat.com/v/I8fYh 🔹منبع 👈 کانال رویش اندیشه ✅ کانال #گام_دوم_انقلاب👇 🇮🇷 @gam_dovvom 🇮🇷
📝 گزیده هایی از کلاس «بررسی و تبیین بیانیه » -جلسه نهم 💠موضوع این جلسه: آغاز انقلاب و نظام اسلامی از نقطه‌ی صفر 👤استاد 💢 آغاز انقلاب و نظام اسلامی از نقطه‌ی صفر فراز هشتم بیانیه : انقلاب اسلامی و نظام برخاسته از آن، از نقطه‌ی صفر آغاز شد؛ اوّلاً: همه‌چیز علیه ما بود، چه رژیم فاسد طاغوت که علاوه ‌بر وابستگی و فساد و استبداد و کودتایی بودن، اوّلین رژیم سلطنتی در ایران بود که به دست بیگانه -و نه به زور شمشیر خود- بر سرِ کار آمده بود، و چه دولت آمریکا و برخی دیگر از دولتهای غربی، و چه وضع بشدّت نابسامان داخلی و عقب‌افتادگی شرم‌آور در علم و فنّاوری و سیاست و معنویّت و هر فضیلت دیگر. 🔷پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مردم ایران و جریان مبارز اسلامی جریان تنهایی بود و به دلیل منافعی که از حمایت از رژیم شاه داشتند پشت حکومت بودند و از او حمایت می‌کردند. 🔷اتحاد به دلیل آن‌که اعتقادی به مبانی دینی و اسلامی نداشت و مبانی آن با مبانی مارکسیسم در تضاد بود عملاً حاضر به از جریان اسلامی نبودند. 🔷 که در قرن بیستم اتفاق افتاده است عمدتاً با جریان چپ و اتفاق افتاده است؛ به همین جهت هیچ‌کدام از آن‌ها نمی‌تواند الگو جمهوری اسلامی باشد بنابراین انقلاب اسلامی در مبنا و مکتب نیز تنهاست و می‌خواهد یک‌راه جدید را آغاز کند. 🔶بخشی از گروه‌های مبارز در قبل از پیروزی انقلاب خصوصاً سازمان یکی از مناقشات آن‌ها تضاد بین اسلام و جریان مارکسیسم بود. زیرا تعدادی از این افراد گرایش‌ها اسلامی داشتند و بخشی نیز به مارکسیسم گرایش داشتند و در نهایت آن‌ها گفتند که امکان میان و وجود ندارد و از اسلام عبور کردند. آن ها علم مبازه را علم مارکسیسم می‌دانستند. ♦️انقلاب اسلامی بدون هیچ الگوی مشابه موفقی می‌خواهد راه و رسم مبارزه مبتنی بر مبانی اسلامی و تعالیم انبیا را اجرا کند و به ملت‌ها نیز آموزش دهد. و این کار جدیدی در دنیا بود و آن‌هم در زمانی که مدرنیته به دنبال کنار زدن زندگی توحیدی در میان مردم بود. ♦️نحله‌های دموکراسی مانند سوسیال‌دموکراسی و لیبرال دموکراسی خارج از دین تعریف می‌شدند و نکته بی‌سابقه در انقلاب اسلامی ایران جمع بین و بود. 🔹 منبع کانال رویش اندیشه ✅ کانال 👇 🇮🇷 @gam_dovvom 🇮🇷
✅ بیانیه #گام_دوم_انقلاب در عین انقلابی بودن، بسیار عالمانه و منصفانه به نگارش درآمده و ضمن دفاع کامل از راه پیموده‌شده، کاستی‌ها و فاصله‌ی طولانی تا بایسته‌ها و آمادگی برای تصحیح خطاها در آن پذیرفته شده است. 🔹ادبیات سلیس، جامعیت، عالمانه و منصفانه بودن این بیانیه در عین انقلابی و تهاجمی بودن را می‌توان از ویژگی‌های این بیانیه برشمرد که بخشی از عصبانیت دشمن، عناصر بیگانه و ضد انقلابیون رسوای خارج‌نشین را باید در همین ویژگی‌ها جستجو کرد. رهبر حکیم انقلاب در این بیانیه نه‌تنها خط القای یأس و ترس دشمن را فروپاشیده‌اند بلکه امواج واقعی امید را در ملت ایران و خصوصاً جوانان جاری کرده‌اند. 🔸باید به‌شدت مراقبت کرد تا این بیانیه به "سندی بالادستی" به این معنی که تمجید و تجلیل بشود اما به‌کار بسته نشود، تبدیل نشود و اتفاقاً "سندی دم‌دستی" یعنی منشوری کاملاً عملیاتی و اجرایی باشد. ✅ کانال #گام_دوم_انقلاب👇 🇮🇷 @gam_dovvom 🇮🇷
gam dovom-p09.mp3استاد محمد جواد اخوان
زمان: حجم: 8.45M
🔉 #کلیپ_صوتی 🔹 #گام_دوم_انقلاب 👤استاد #محمد_جواد_اخوان 🌿موضوع کلاس: بررسی و تبیین بیانیه #گام_دوم ✅ جلسه نهم: آغاز انقلاب و نظام اسلامی از نقطه‌ی صفر #کلاس_مجازی #صوتی #بیانیه_گام_دوم_انقلاب #مقام_معظم_رهبری #تمدن_اسلامی 🔹 منبع 👈 کانال رویش اندیشه ✅ کانال #گام_دوم_انقلاب👇 🇮🇷 @gam_dovvom 🇮🇷
✅ #بیانیه_گام_دوم #رمز_ماندگاری #حفظ_جهتگیری 👈 تحلیلی از استاد #محمدرضا_فلاح_شیروانی ✅ کانال #گام_دوم_انقلاب👇 🇮🇷 @gam_dovvom 🇮🇷
🔶 تحلیل 🔸استاد / (بخش اول) 🔰 🔰 💠اگر برای یک تیم دو سه نفرۀ پارتیزانی برنامه می‌ریزی اهدافت در دیدرس، انتخاب‌ها تیز و عملیاتی، اقدام‌ها تند و چالاک خواهد بود. در این تیم هماهنگی یعنی یک پچ و پچ ساده، غذا یعنی جیره و چیزهایی که در راه پیدا کردیم، استتار یعنی هرجا و ... . اما اگر برای یک لشگر برنامه‌بریزی «همه‌چیز» تغییر می‌کند. هماهنگی ستادی خودش داستانی می‌شود، ارزیابی فرماندهان و شناسایی توانمندیهای رهبری آنها خودش حسابی ذهن را مشغول می‌کند و ... جابجایی لشگر آنقدر ساده نیست که بتوانی سریع تصمیم بگیری، درک وضعیّت روانی لشگر کار ساده‌ای نیست و ... حال اگر برای جبهه و برای یک جنگ برنامه‌ریزی بکنی به ناچار در استراتژیها غوطه‌ور می‌شوی. در اینجا مرد جنگ بودن و اهل‌جنگ ماندن و ... گویا عالم متفاوتی دارد. 💠این مهم است که ما در کدام سطح می‌اندیشیم. اگر سطح منتخب ما همان جبهه است باید عواطفمان را از سطح کارآمدی یک نانوایی بالاتر ببریم. این سطح، جهانی خاص خود، دلیرانی ویژۀ این کار و دلیریهای مخصوص به خود دارد. 💠واقعاً به این معتقدم. برخی ذوق تربیتی دارند و در عالم تربیت پر از حدس و الهامند، تحلیلهایشان با بقیه متفاوت است، تدبیرهایشان متفاوت است، حوصله کردن‌هایشان متفاوت است. با نگاه غیر تربیتی و با ادبیات غیر تربیتی راحت می‌توان این فرد را سفیه خواند، راحت. خیلی راحت. حتی ذوق راهبردی در عالم تربیت معنای خاص خود را دارد. برخی در حد تربیت یک فردند، برخی یک مدرسه و برخی وسیع‌تر. 💠برخی ذوق راهبردی در حد رهبری یک کشور را دارند. درک این آدمها و طرح‌هایی که می‌ریزند خیلی ساده نیست. 💠بیانیه را مهم می دانم به خاطر «ظرف صدور»ش و ضرورتهای محیطی امروز و هدفی که دنبال می کند و ادبیاتی که انتخاب کرده و زاویۀ نگاهش و روش بیانش و ... . 💠وجود به نام « » بسیار مایۀ رشد است. از این موضوع به فضل الهی غفلت نخواهیم کرد و دیری نیست که دارائیهای این موقف شکوهمند دوران ما در مباحثاتمان خود را نشان خواهد داد. 💠آنچه برای حقیر جذاب و باشکوه است متانت و درایت و سلامتی است که دستگاه تربیتی شیعی و می تواند رقم بزند. آثار تربیت حوزوی را در کار امام و رهبری به وضوح می توان دید. حوزه ذوق حکمی ـ حکمت به معنای قرآنی ـ به انسان می دهد و این ذوق خیلی جاها که چشمها نمی بیند چیزهای زیادی می فهمد و باور می کند و در پیش می گیرد. این بررسی بخش مهمی از طلبگی امروز ماست. بخشی جذاب و دانش زا و شورانگیز. 💠به لطف الهی رهبری شیعی و فقیهانه و حکیمانۀ کشور ما شگفتیهای بسیاری تا کنون پدید آورده و اسباب جدیدی برای تفسیر بسیاری از آموزه های دینی. ✅ کانال 👇 🇮🇷 @gam_dovvom 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔵 بالاخره چه بود؟(قسمت اول) ✍ سید 🔸در همان ساعات اولیه انتشار ، آن را دانلود کردم و با دقت خواندم. با زمینه های فکری که داشتم، طبیعتاً به وَجد آمدم و البته سوالات زیادی در ذهنم نقش بست. یکی از سوالاتی که باعث شد چندین بار متن را مرور کنم این بود که؛ در آخر چه بود؟ گام اول چه بود و قرار است چه باشد؟ البته احساسی در ناخودآگاه انسان پس از خواندن بیانیه ایجاد می شود که اشاره به مرحله ای دیگر از انقلاب اسلامی دارد ولی این احساس برای پاسخ به سوالم کافی نبود. 🔸در این نوشته کوتاه قصد دارم کمی این حس ناخودآگاهِ متن بیانیه را به کمک دلالت های لفظی و لُبی بیانیه، به خودآگاهِ ذهن تبدیل کرده و مجال تأمل بر آن را بیش از پیش فراهم کنم. قبل از آن که سراغ متن بیانیه برای پاسخ به سوال فوق برویم، ضروری است بدانیم که این بیانیه ویژگی های فرامتنی زیادی دارد که گاهی تأثیرگذاری آن را از سطح الفاظ عمیق تر می کند. از این رو بیانیه سند محکمی در پژوهش های تاریخی ایران اسلامی محسوب می شود. 🔸اگر بخواهیم صرفاً به سند پیش رو تمسک کنیم، دو محور کلی در توضیحِ چیستیِ به چشم می خورد که نویسنده با زیرکی در طلیعه متنِ خود به آن اشاره می کند: 👈«... اما انقلاب پرشکوه ملت ایران که بزرگ ترین و مردمی ترین انقلاب عصر جدید است، تنها انقلابی است که یک چلّه ی پرافتخار را بدون خیانت به آرمانهایش پشت سر نهاده و در برابر همه ی وسوسه هایی که غیرقابل مقاومت به نظر می رسیدند، از کرامت تخود و اصالت شعارهایش صیانت کرده و اینک وارد دومین مرحله ی خودسازی و جامعه پردازی و تمدن سازی شده است. درودی از اعماق دل بر این ملت؛ بر نسلی که آغاز کرد و ادامه داد و بر نسلی که اینک وارد فرایند بزرگ و جهانیِ چهل سال دوّم می شود.»👉 🔸این متن به دو محور در چیستی اشاره می کند: ✅محور اول: خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی ✅محور دوم: ورود نسل جدید به عرصه انقلاب در چهل ساله دوم ♦️ماهیت در محور اول ، و در ادامه همه به یک عنصر باز می گردد و آن است. هویت همان مشخصه های اساسی یک فرد و جامعه است که آن را از دیگران متمایز کرده و به او عینیت می بخشد. نگرش انسان به خویش، نشان گر توشه هویتیِ اوست. تصور کنید فرد ثروتمندی در فصل تابستان از محل کار خود به خانه باز می گردد و قصد استراحت دارد. گرمای تابستان او را ناراحت می کند ولی او در خانه خود از کولرهای برقی استفاده نمی کند چون آن ها را مضر به محیط زیست و مدیریت انرژی در کشورش می داند. این فرد مصالح عمومی را قسمتی از می داند از این رو رنج رسیدن به آن را به جان می خرد. «هویت» همان است که فرد از طریق آن خود و هستی را نظاره می کند. حال اگر این فرد علاوه بر دغدغه های محیط زیستی، نوعی کمال معنوی و پیشرفت مادی در بستر دین را تعقل کند و این گفتمان را مصلحت عمومی و مطلوب جامعه بداند، در این صورت از مال و جان خود برای رسیدن به آن می گذرد. 🔸انقلاب اسلامی نگاه ایران را به گذشته، حال و آینده خود تغییر داد. پس از انقلاب، تاریخ معنای دیگری پیدا کرد و آینده از آرزو به هدف تبدیل شد. ایرانیان گفتمان انقلاب اسلامی را قسمتی از هویت خویش دیده و خود را در یک حرکت اجتماعی عمیق یافتند که نقش اصلی را در آن ایفا می کنند. کنش های اجتماعی پس از انقلاب با پیش از آن قابل مقایسه نیست. 🔸تفاوت هویت یابی در با چهل ساله اول چیست؟ در چهل ساله اول، ایران مشغول نظام سازی بود. از قانون اساسی تا خرد ترین نهاد های حکومتی یا مدنی تأسیس شد. از اسناد بالادستی مثل سند چشم انداز و سیاست های کلان تا آیین نامه های اجرایی و برنامه های کوتاه مدت، همگی در امتداد همان نگاه انقلابی در حال حرکت بود و همچنان ادامه دارد ولی امروز در گام دوم، انقلابی گری پس از نظام سازی وارد توشه هویتی ایرانیان می شود: 👈«انقلاب اسلامی پس از نظام سازی، به رکود و خموشی دچار نشده و نمی شود و میان جوشش انقلابی و نظم سیاسی و اجتماعی تضاد و ناسازگاری نمی بیند بلکه از نظریه نظام انقلابی تا ابد دفاع می کند.»👉 🔹 منبع کانال المرسلات 📌 ادامه دارد.. ✅ کانال 👇 🇮🇷 @gam_dovvom 🇮🇷