حضرت آقا امروز به شدت بر #جنگ_روایتها تمرکز داشتند. آقا مردم، خصوصا جوانان رو دعوت به روایت درست از اوضاع کشور و منطقه کردند. روایت #انقلابی به سبک روایت #آوینی
به نظر میرسد ما در روایتها که میتواند جنسش، از جنس #تواصی باشد و منجرّ به #امیدآفرینی شود، تمام توان خود را بهکار نگرفتهایم.
16.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کاری از فضای مجازی بسیج فرهنگیان ناحیه ۲
فرهنگیان فرهیخته ناحیه ۲
#سواد_رسانه_ای #قسمت_ششم 📌بیسوادها طعمه میشوند! اما از آنجایی که بدون سواد رسانهای، نمیتوان
#سواد_رسانه_ای
#قسمت_هفتم
📌شما اضافهبار دارید!
یکی دیگر از اهداف سواد رسانهای نشان دادن اضافهبار اطلاعاتی است. در شرایط اشباع رسانهای و در فضای موجود افراد در معرض حجم بالایی از اطلاعاتی هستند که هرگز به برخی از آنها نیازی ندارند. به عنوان مثال امروزه بسیاری از نوجوانان در جهان، مارکها و علائم تجاری بینالمللی را بهخوبی میشناسند اما این اطلاعات در هیچ زمینهای به کار آنها نمیآید؛ نه قدرت خرید دارند و نه قدرت مصرف، ولی چون در معرض آگهیهای پیاپی قرار دارند، در این زمینه اطلاعات دارند. پس باید از پیامها و اطلاعات اطرافمان براساس نیازهایمان استفاده کنیم تا دچار سردرگمی نشویم. سواد رسانهای این امکان را هم در اختیار میگذارد.
📎دکتریونس شکر خواه
📌برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای(مدظله العالی)
2.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🤲 #دعای_ظهور
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
🍃 إِلٰهِى عَظُمَ الْبَلاءُ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ، وَانْکَشَفَ الْغِطاءُ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ، وَضاقَتِ الْأَرْضُ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ، وَأَنْتَ الْمُسْتَعانُ، وَ إِلَیْکَ الْمُشْتَکىٰ، وَعَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَالرَّخاءِ.
أَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ أُولِى الْأَمْرِ الَّذِینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ، وَعَرَّفْتَنا بِذَلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ، فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَرِیباً کَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ.یَا مُحَمَّدُ یَا عَلِىُّ، یَا عَلِىُّ یَا مُحَمَّدُ اکْفِیانِى فَإِنَّکُما کافِیانِ، وَانْصُرانِى فَإِنَّکُما ناصِرانِ.یَا مَوْلانا یَا صاحِبَ الزَّمانِ، الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ، أَدْرِکْنِى أَدْرِکْنِى أَدْرِکْنِى، السَّاعَةَ السَّاعَةَ السّاعَةَ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ، یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطَّاهِرِینَ.🍃
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#دعای_فرج
🦋 اَللّهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ 🦋
فرهنگیان فرهیخته ناحیه ۲
⛔️ توصیههایی برای طرفداران احمدی نژاد _قسمت اول 🔻 رفتارهای رئیسجمهور سابق در ماههای اخیر نشان م
⛔️ توصیههایی برای طرفداران احمدی نژاد _قسمت دوم
.... اما این عزیزان را به تأمل در سه نکته زیر فراخوانده، برای خود و دیگران از درگاه حضرت حق طلب هدایت میکنم:
1⃣ نکته اول:
رهبر معظم انقلاب براساس شناختی که از افراد داشتند، طی نامهای به رئیسجمهور سابق، از ایشان خواستند معاون اولی اسفندیار رحیم مشایی را منتفی کند. ایشان اگرچه با اکراه این کار را کرد، اما از همان زمان هم با کنایهها به مخالفان مشایی، از جمله رهبری نقد داشت و عملاً در هیئت دولت هم اختیاراتی فراتر از معاون اولی به این یار غار خود داد و هم در سال ۱۳۹۲ برای به ریاستجمهوری رساندنش سنگ تمام گذاشت!
2⃣ نکته دوم:
در سال ۱۳۹۵ رهبر معظم انقلاب در یک دیدار خصوصی از ایشان خواستند از ورود به انتخابات ریاستجمهوری سال ۱۳۹۶ صرف نظر کرده و این انصراف را اعلام کند. وقتی احمدینژاد به سفرهای انتخاباتی خود به استانها ادامه داد، معظمله در ابتدای درس خارج خود در همان سال ۱۳۹۵، با توجه به اینکه اخباری از آن جلسه انتشار یافته بود، آشکارا بیان فرمودند که به ایشان گفته شد آمدن شما برای انتخابات به مصلحت نیست؛ اما احمدینژاد با نامنویسی برای انتخابات ریاستجمهوری سال ۱۳۹۶، عیار ولایتمداری خود را نشان داد!
3⃣ نکته سوم:
نامهنگاریها و مصاحبهها و تولید کلیپهای این روزها از سوی رئیسجمهور سابق، میتواند بسیار تأملبرانگیز باشد برای کسانی که تصورشان بر انقلابی و ولایی بودن ایشان است. اشاره به یک مورد برای جویندگان حقیقت کافی است. ایشان در ادامه نامهنگاریها و مصاحبههای هدفمند، با شبکه «الجدید لبنان» که به یک رسانه با مواضع تند علیه «مقاومت» و به ویژه «حزبالله لبنان» شهرت دارد؛ چند روز پیش مصاحبهای کرد و در این مصاحبه، متاسفانه خوراک مورد پسند آمریکاییها، صهیونیستها و تمامی گروههای تروریستی و رسانههای ضد مقاومت را پخت و پز کرد!....
◀️ ادامه دارد
✍ دکتر یدالله جوانی _معاون سیاسی سپاه پاسداران
🌐 تبیین و تحلیل وضعیت: تغذیه فکری نخبگان سیاسی
فرهنگیان فرهیخته ناحیه ۲
⭕️ چرا باید بدانیم؟ 🔹 دلایل زیادی میتوان بیان کرد که باید درباره رسانه های جمعی و اثرات آنها بدانیم
⭕️ آنچه برای جذب مخاطب نیاز است
🔹 پیام و مخاطب، دو جزء مهم و جدا نشدنی از رسانه هستند. اینکه محتوای یک رسانه مورد قبول مخاطب قرار بگیرد، به میزان قابل توجهی به داشتن این سه بخش وابسته است:
🔸 هر چه پیام، دارای اصالت و اعتبار بیشتر و منبع معتبرتری باشد، احتمال پذیرش آن از سمت مخاطب افزایش مییابد.
🔸 منطق و استدلال محتوا (پیام) باید آنقدر قوی و کافی باشد، که مخاطب به راحتی و بدون صرف وقت (برای پیدا کردن ناهماهنگی) قانع شده و آن را بپذیرد.
🔸 جاذبه های عاطفی، برای ارائه مناسب یک محتوا، مانند تزئینات برای غذاست. جاذبه های احساسی قوی و بجا، مخاطب را برای تغییر نگرش و پذیرش سریع یک موضوع ترغیب میکند.
📚 مقاله مهدویت و رسانه
#مهدویت_و_رسانه ١١
ا__________________
نمایه سخنان رهبر انقلاب به مناسبت مبعث پیامبر اسلام(ص).pdf
حجم:
1.63M
نمایه سخنان رهبر انقلاب به مناسبت مبعث پیامبر اسلام(ص).pdf