eitaa logo
فرهنگیان فرهیخته ناحیه ۲
218 دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2.6هزار ویدیو
141 فایل
افسران سپاه پیشرفت 🕪 کانال بسیج فرهنگیان ناحیه ۲ 📣 ✔ در مباحث : 🗞 اخبار فرهنگیان 📰 📈 اقتصادی و سیاسی 📉 📚 فرهنگی و هنری 📷 💊طب سنتی🔬
مشاهده در ایتا
دانلود
4_6017020715205658426.mp3
5.14M
طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن از رهبر معظم انقلاب جلسه چهارم ، در پیرامون ولایت ۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈هر روز این دعا را بخوانیم / روز : سی و چهارم 👈 "دعای هفتم صحیفه سجادیه با صدای " 👈اطاعت از امر رهبری در خواندن دعای هفتم صحیفه سجادیه... «امام خامنه ای» توصیه فرمودند: برای ریشه‌کنی_ویروس_منحوس دعای هفتم صحیفه را قرائت کنیم لطفاً به هر شکلی که می‌توانید، موجی در این زمینه ایجاد کنید که این دعای مبارک به همراه دعای فرج هر روز خوانده شود. 🌷 التماس دعا 🇮🇷@gam_pishraft🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌‌‌‌‌‌‌┄✦۞✦‌‌✺‌﷽‌‌‌✺✦۞✦┄ ✨حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم فرمودند: سخاوتمند كسى است كه از اموال خود و براى رضاى خدا سخاوت داشته باشد، اما كسى كه در راه معصيت خدا دست و دل باز باشد، باركش ناخشنودى و خشم خداست. چنين كسى بخيل ترين مردمان نسبت به خود است چه رسد به ديگران.✨
🔴نمیدانیم برای دست بریده ات روضه عباس بخوانیم... یا برای پیکر پاره پاره ات روضه علی اکبر... یا برای غم رهبرمان روضه مالک... یا به یاد محاسن سفیدت روضه حبیب... یا از هلهله حرمله ها... یا از شهادتت در غربت... +امروز ۱۳ دی ماه اولین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی است یکسال از شهادتش گذشت، اما ذره‌ای از داغ شهادتش در دل ما کم نشد... بلند شو علمدار...
✅ باسلام و احترام مراسم ویژه وگل افشانی در سالروز شهادت سردار دلها برسر مزار نمادین سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در محوطه آموزش وپرورش ناحیه ۲ با حضور همه کارکنان اداره و مدیریت محترم و همه معاونین محترم ناحیه ۲ وبا حضور جناب سرهنگ حیدری فرمانده سپاه ناحیه قزوین و رییس سازمان بسیج فرهنگیان ودانش آموزی استان برگزار گردید.🤲🤲🤲 بسیج فرهنگیان ناحیه ۲
بسیج فرهنگیان ناحیه ۲
فرهنگیان فرهیخته ناحیه ۲
✍ نقش خواص بی بصیرت در تاریخ اسلام قسمت دوم بی بصیرتی ناآگاهی و بی بصیرتی، نقیصه و آفت بزرگی
نقس خواص بی بصیرت در تاریخ اسلام قسمت سوم خواص بی بصیرت دوران علی علیه السلام دوران خلافت و حکومت علی علیه السلام با آنکه بسیار کوتاه مدت بود، ولی عرصه امتحانی دشوار برای بسیاری از خواص شد. علی علیه السلام برخلاف خلفای سابق، در پی احیای حکومت حق بود، از این رو افرادی که گرفتار دنیاگرایی بودند و نمی توانستند حکومت عدل علوی را برتابند، شروع به فتنه افکنی نمودند و سه جنگ جمل ، صفین و نهروان را پدید آوردند . (همان، ص 83) تمام کسانی که از علی علیه السلام - به عنوان معیار حق و حقیقت و امام زمان خویش- روی گرداندند، بصیرت و بینش صحیح نداشتند. بصیرت سلاحی است که همواره باید به آن مجهز بود. بصیرت مقطعی انسان را به سرمنزل نمی رساند. بایستی همواره در زندگی شاخص های اصلی جریان حق - ائمه معصومین علیهم السلام و جانشینان آنها - را دید و از آن دور نشد. طلحه و زبیر زبیر بن عَوام از برجسته ترین خواص صدر اسلام می باشد. وی از نخستین کسانی بود که به اسلام گروید و در دوران رسول الله صلی الله وعلیه وآله از نزدیک ترین یاران حضرت بود.(طبقات الکبری، محمد بن سعد، بیروت: دار صادر، بی تا، ج 3، ص 100 و 105) او چنان در راه دین اسلام می جنگید که به " سیف الاسلام" ملقب گشت.(الاعلام، زرکلی، ج 3، ص 74) زبیر همچنین از علاقمندان و شیفتگان علی علیه السلام بود که تا آغاز خلافت ایشان همراه و همگام حضرت بود. زبیر پس از جریان سقیفه وقتی دید امام علی علیه السلام را با اهانت به مسجد می برند، در حمایت از علی علیه السلام شمشیر برکشید.(تاریخ اسلام، علی اکبر فیاض، تهران: دانشگاه تهران، 1369 ش، ص 134) در شورای شش نفره عمر، نیز زبیر از علی علیه السلام حمایت کرد.(اسدالغابة، ابن اثیر، ج 2، ص 198) طلحه معروف به " طلحه الخیر" تیز از پیش قدمان اسلام بود که در عمده جنگهای صدر اسلام حضور فعال داشت. چهره هایی با این سوابق درخشان، سرانجام دنیا آنها را فریفت و به همراه عایشه جزء برپاکنندگان فتنه جمل گردیدند و در همین فتنه نیز از پای درآمدند. (ر. ک. اخبار الطوال، ابو حنیفه دینوری، ترجمه: محمود مهدوی دامغانی، تهران: نشر نی، 1364 ش، ص180- 192) جنگ جمل یکی از صحنه های حساس تاریخ صدر اسلام می باشد که شناخت جبهه حق و باطل برای بسیاری از یاران علی علیه السلام مشکل بود. در یک سو، حضرت علی علیه السلام و شخصیت های نامداری چون عمار یاسر و مالک اشتر و... و در سویی دیگر، عایشه ام المؤمنین، طلحه و زبیر از پیشتازان اسلام حضور داشتند. در چنین شرایطی بود که یکی از یاران علی علیه السلام خدمت حضرت آمد و گفت: »آیا ممکن است طلحه و زبیر و عایشه بر باطل اجتماع کنند؟« علی علیه السلام در جواب فرمود: »حقیقت بر تو اشتباه شده است. حق و باطل با میزان قدر و شخصیت افراد شناخته نمی شود. حق را بشناس تا اهل آن را بشناسی و باطل را بشناس تا اهل آن را بشناسی. (ر. ک. آسیب شناسی خواص، ص 146 و 147.) دکتر طه حسین، نویسنده معروف مصری می گوید: بعد از آنکه وحی خاموش گشت و ندای آسمانی قطع شد، سخنی به این بزرگی شنیده نشده است. (علی و بنوه، طه حسین، ص 40) ) انگیزه اساسی طلحه و سایر جنگ افروزان جمل، چیزی جز دنیاپرستی نبود. برکنار ماندن آنها - به ویژه طلحه و زبیر - از مناصب مهم سیاسی و کاهش مقرری و سهمیه دولتی آنان باعث شد هنوز مدتی از بیعت خود با علی علیه السلام نگذشته، در برابر حضرت صف آرایی نمایند. مسئولیت های اجتماعی در هر سطح، عرصه وسیعی است که می تواند خواص را در دام خود گرفتار کند و آنها را به سقوط و انحطاط بکشاند. علی علیه السلام درخصوص طلحه و زبیر و عایشه که برپا کنندگان اصلی جنگ جمل بودند به این موضوع اشاره می کند. ابن ابی الحدید می گوید: (نهج البلاغه، خطبه 169) طلحه و زبیر به هوس ریاست کوفه و بصره با علی علیه السلام بیعت کردند، ولی آنگاه که پایداری علی علیه السلام را در دین و تصمیم محکم و سازش ناپذیری وی را دیدند و مشاهده کردند که علی علیه السلام مصمم است تا خط اصلی حکومتی اش را برمبنای کتاب و سنت پیامبر اسلام قرار دهد، سر به شورش گذاشتند.«(شرح نهج البلاغه، ابن ابی الحدید، تحقیق: محمد ابوالفضل ابراهیم، بیروت: دار احیاء التراث العربی، الطبعه الثانیه، 1387 ق)