فرهنگیان فرهیخته ناحیه ۲
#رهبر_معظم_انقلاب: امروز بلای دنیای اسلام دوری از قرآن است.🔻 ♦️شما جوانهای عزیز، اُنس با قرآن را و
#رهبر_معظم_انقلاب:
امروز بلای دنیای اسلام دوری از قرآن است.🔻
♦️امروز بلای دنیای اسلام دوری از قرآن است؛ نکبت بعضی از جوامع اسلامی بهخاطر دوری از قرآن است؛ وضع فلسطین را ببینید! یک ملّتی از خانهی خود دور افتاده، آنهایی که در این خانه ماندهاند، زیر انواع فشارها قرار دارند... شهدای فراوان، چند هزار مجروح و زخمی، به دست یک رژیمِ غاصبِ خبیثِ جعلیِ دروغین، و مسلمانها دارند همینطور نگاه میکنند، تماشا میکنند. بعضیها گِله میکنند که «چرا آمریکا موضع نگرفته»؛ مگر آمریکا باید موضع بگیرد؟ آمریکا خودش شریک جرم است؛ بسیاری از دولتهای غربی شریک جرمند؛ انتظار دارید اینها موضع بگیرند؟ موضع را باید مسلمانها بگیرند؛ موضع را باید امّت اسلامی بگیرد؛ امّت اسلامی، دولتهای اسلامی، حکومتهای اسلامی هستند که باید بِایستند و نمیایستند. چرا؟ چون از قرآن دورند؛ چون به قرآن بیاعتقادند.
اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم؛(۱) در مقابل دشمنان دین و در مقابل کفّار بایستی سرسخت بود، بین خودمان بایستی مهربان باشیم؛ [امّا] عکسش را عمل میکنند؛ بین ما جنگ و اختلاف و دعوا و شیعهسُنّی و عربوعجم و بقیّهی چیزها را دشمنان راه میاندازند، حکّامِ دور از قرآن، دور از تعقّل و دور از خِرَد [هم] بازیِ کفّار را میخورند و تسلیم آنها میشوند؛ ما از قرآن فاصله داریم؛ قرآن تکلیف ما را معیّن کرده است؛ قرآن آنها را به ما معرّفی کرده: قَد بَدَتِ البَغضاءُ مِن اَفواهِهِم وَ ما تُخفی صُدورُهُم اَکـبَر؛(۲)
اینها آیات قرآن است؛ دشمنیِ آنها که با اسلام و مسلمین تمام نمیشود؛ وَ ما نَقَموا مِنهُم اِلّا اَن یُؤمِنوا بِاللهِ العَزیزِ الحَمید؛(۳) دشمنیشان بهخاطر گرایش به اسلام است. ما از قرآن دوریم؛ امّت اسلامی از قرآن دور است. اگر خودمان را به قرآن نزدیک بکنیم، بلاشک بر دشمن غلبه پیدا میکنیم، این دشمن هر که باشد؛ وَلَو قاتَلَکُمُ الَّذینَ کَفَروا لَوَلَّوُا الاَدبارَ ثُمَّ لایَجِدونَ وَلِیًّا وَلا نَصیرًا سُنَّةَ اللهِ الَّتی قَد خَلَت مِن قَبلُ وَلَن تَجِدَ لِسُنَّةِ اللهِ تَبدیلا؛(۴) وعدهی الهی است، وعدهی قرآنی است؛ وَ لَیَنصُرَنَّ اللهُ مَن یَنصُرُه؛(۵) اینها چیزهایی است که از قرآن باید یاد بگیریم، باید فرابگیریم، باید کار کنیم.
🔸۱. سورهی فتح، بخشی از آیهی ۲۹
🔹۲. سورهی آلعمران، بخشی از آیهی ۱۱۸؛ « … دشمنى از لحن و سخنشان آشکار است؛ و آنچه سینههایشان نهان میدارد، بزرگتر است … ».
🔸۳. سورهی بروج، آیهی ۸؛ «و بر آنان عیبى نگرفته بودند جز اینکه به خداى ارجمندِ ستوده، ایمان آورده بودند».
🔹۴. سورهی فتح، آیات ۲۲ و ۲۳؛ «و اگر کسانى که کافر شدند، به جنگ با شما برخیزند، قطعاً پشت خواهند کرد، و دیگر یار و یاورى نخواهند یافت. سنّت الهى از پیش همین بوده، و در سنّت الهى هرگز تغییرى نخواهى یافت».
🔸۵. سورهی حج، بخشی از آیهی ۴۰؛ «... و قطعاً خدا به کسى که [دین] او را یارى میکند، یارى میدهد. ...»
◼️◽️پروردگارا! ما را از اهل قرآن قرار بده. پروردگارا! ما را با قرآن زنده بدار؛ با قرآن بمیران؛ با قرآن محشور کن.
#اُنس_با_قرآن
#رهبر_قرآنی
#قسمت_ششم
دوران پهلوی، عصر طلائی یهودیان (١)
1⃣ #حبیب_لوی ـ نویسنده یهودی ـ در خصوص نقش #رضاخان، در شکوفایی، عظمت و آزادی اقلیت #یهودی مینویسد:
✍ «بدون ترديد جلوس رضاشاه کبیر بر تخت سلطنت ايران یکی از واقعيات تاریخی مهم اين کشور بهشمار میرود. سلطنت اين پادشاه بزرگ، انقلاب عظیمی در بهبود وضع آزادی و آسایش #یهودیان_ایران پدید آورد و اگر گفته شود كه زمان رضاشاه کبیر برای یهودیان ايران نظير زمان #کوروش_کبیر و عصر فرزند او #محمدرضا_شاه، نظير عصر #داریوش_اول گرديد، راه اغراق نپيمودهايم. آزادی یهودیان ایران و اجرای #اعلامیه_بالفور كه در زمان رضاشاه کبیر بود و اجتماع پراکندگان در عصر محمدرضا شاه، اين دو نظر را تأیید و تقویت میکند. ملت ايران و خصوصاً یهودیان ایران، دِین بزرگی نسبت به این شاهنشاه عظیمالشأن دارند... در عصر فرخنده رضاشاه کبیر در اثر آزادی یهودیان و امنیت و آسایش کشور و توسعه بازرگانی، نه فقط عده کثیری از مسلمانان ثروتمند گرديدند بلكه عدهای از #یهودیان نيز متمکن شدند. پولدارها و حتی عده کثیری از طبقه متوسط از محلههای #یهود، خارج و در خیابانهای جدیدالتأسیسِ تهران ساختمانها [ايجاد] كرده، در آبادی شهر و آسایش خود افزوده، از طرف ديگر چون پایتخت رو به توسعه بود و مقررات بازرگانی حضور تجّار را در تهران اجباری كرد، جمعیت زيادی از یهودیان شهرستانها خصوصاً #کاشان و #همدان متوجه تهران شدند و بدین ترتیب عدهٔ یهودیان پایتخت كه در اواخر [دوران] ناصرالدین [شاه] به ٣هزار نفر میرسید، در اواخر سلطنت رضاشاه کبیر قریب ٢٠هزار نفر گرديدند.»
📚 منبع: سازمانهای یهودی و صهیونیستی در ایران، مؤسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی، پاییز ١٣٨١، صص ۵٧-۵٨، بهنقل از: حبیب لوی، ج ۳، صص ٩۵٩،٩۶١،٩۶۴
✅ اندیشکده مطالعات یهود
✍ مقالهٔ منتخب:
✡ پروژهٔ عقاب و دیوید راکفلر در خدمت پهلوی
👉 http://jscenter.ir/slave-jews/pahlavi/12259
✅
┄✦۞✦✺﷽✺✦۞✦┄
#حدیث_نور
✨حضرت علی علیهالسلام فرمودند:
هر كس شرايط بندگى خدا را بهجا آورد سزاوار آزادى مىشود و هر كس در عمل به شرايط آزادگى كوتاهى كند، به بندگى (غير خدا) مبتلا مىشود.✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میخوای تو آخرت بال و پر پیدا کنی⁉️
🔰 حجت الاسلام رنجبر
❤️ خداوند عزّوجل می فرماید:
ای فرزند آدم
به آنچه که به تو دادم راضی باش،
از زاهدترین مردم خواهی شد.
ای فرزند آدم
به آنچه که به تو واجب کردم عمل کن،
از عابدترین مردم خواهی شد.
ای فرزند آدم
از آنچه که بر تو حرام کردم دوری کن،
از متّقی ترین مردم خواهی شد.
✍ مقالهٔ منتخب:
روچیلدها و سلطنت پهلوی
👉 http://jscenter.ir/slave-jews/pahlavi/11508
✅ اندیشکده مطالعات یهود
فرهنگیان فرهیخته ناحیه ۲
✍ مقالهٔ منتخب: روچیلدها و سلطنت پهلوی 👉 http://jscenter.ir/slave-jews/pahlavi/11508 ✅ اندیشکده
دوران پهلوی، عصر طلائی یهودیان (٢)
2⃣ #آمنون_نتصر در خصوص ارتباط #رضاخان با صهیونیستها، میگوید:
✍ «در دوران احمدشاه [قاجار] تقریباً تمام رجال سیاسی ایران از جمله سردار سپه، رضا پهلوی، از فعالیتهای صهیونیستی در ایران باخبر بودند و حتی در پارهای از #جشنهای_صهیونیستی شركت میجستند.» (١)
3⃣ براساس همین ارتباطات بود كه #یهودیان_ایران برای ابراز علاقهٔ شديد خود به رضاخان، در زمان عروسی محمدرضا و فوزیه، لوحهای جواهرنشان كه از جنس طلا بود، تهيه و شعر زير را بر آن حک كرده و به او تقديم كردند:
✍ تا كه شهنشاه ما خسرو ایران بود
بخت جوان یار ماست كار به سامان بود
پور شهنشاه را دل ز صفا تابناک
چون کف رخشندهٔ موسي عمران بود
هر كه بود در جهان پیرو دين کلیم
سجده بَرَد پیش شاه تا به تنش جان بود. (٢)
4⃣ خدمات اين پدر و پسر به صهیونیستها بهحدی بود كه هماکنون نیز در منابع یهودی، آن دوران را «عصر طلایی» مینامند:
✍ «مسلماً دوران #پهلوی را میتوان برای #یهودیان «عصر طلایی» نامید چه از نظر اقتصادی و چه کسب آزادی و مساوات كه این خود نعمتی بزرگ است» (٣)
📚 پینوشتها:
١ـ سازمانهای یهودی و صهیونیستی در ایران، مؤسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی، پاییز ١٣٨١، ص ۶٠ بهنقل از: مقاله صدمین سالگرد صهیونیزم، چشمانداز [چاپ خارج از كشور]، شماره ۵۶، ١٩٩٧م
٢ـ همان، ص ۵٩، بهنقل از: حبیب لوی، ج ٣، صص ٩۶۴-٩۶۵
٣ـ همان، بهنقل از: یهودیان ایران در تاریخ معاصر، انتشارات مرکز تاریخ شفاهی یهودیان ایرانی، جلد ٢، چاپ آمريكا، پاییز ١٩٧٧م، ص ٣٠
✅ اندیشکده مطالعات یهود