eitaa logo
گام ب گام پنجم دبستان
20.3هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
3.7هزار ویدیو
4.4هزار فایل
لینک کانال آرشیو پایه پنجم https://eitaa.com/joinchat/2565931317C29846b2335 لینک گروه همیاری کشوری
مشاهده در ایتا
دانلود
@kelaspanj کانال.docx
15.6K
درس۸و۹راه ها وحمل ونقل . 📌 ب گام پنجم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مساحت متوازی الاضلاع ریاضی پنجم ابتدایی . 📌 ب گام پنجم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam5
7.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 آموزش محاسبه قطرهای لوزی 🔸 ریاضی پنجم ابتدایی . 📌 ب گام پنجم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam5
19.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 مهم ترین مسئله فصل 6 🔸 ریاضی پنجم ابتدایی . 📌 ب گام پنجم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam5
4_5902431649173340224.pdf
387.8K
ریاضی فصل 1 تا 5 . 📌 ب گام پنجم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam5
درس11تا 13 (باقرلو) آزمون.pdf
190.9K
درس 11 تا 13 فارسی پنجم درس یازدهم تا سیزدهم . 📌 ب گام پنجم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam5
4_5897764553025913990.zip
1.49M
ریاضی فصل 4 تا 5 سه آزمون👌 . 📌 ب گام پنجم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam5
. 📌 ب گام پنجم دبستان 👇🏾🔗👇🏽 @Gambgam5
🔴 ◀️فرمت WORD -PDF ⚫️جهت دانلود روی هر‌عنوان کلیک کن 0⃣دانلود داستان نویسی نوروز دبستان دبستان 1403 1⃣دانلود داستان نویسی نوروز پایه دبستان 1403 2⃣دانلود داستان نویسی نوروز پایه دبستان 1403 3⃣دانلود داستان نویسی نوروز پایه دبستان 1403 4⃣دانلود داستان نویسی نوروز پایه دبستان 1403 5⃣دانلود داستان نویسی نوروز پایه دبستان 1403 6⃣دانلود داستان نویسی نوروز پایه دبستان 1403 🔷سفارش اینجا👈 🔗 @kargoziniedu 👆🏽
* حفاظت از محیط‌زیست باید از کودکی آموخته شود تا به یک باور ذهنی تبدیل شود. این باور کودک را موظف می‌کند تا از یگانه زیستگاهی که در آن زندگی می‌کند به بهترین وجه ممکن پاسداری کند.
✅ مقاله ای در ارتباط با : ۳ نکته‌ی مهم درباره‌ی تکلیف نوروز انتظار و هیجانی که دانش آموزان قبل از تعطیلات عید دارند می‌تواند به سرعت با تکالیف از بین برود .این یک تجربه‌ی عمومی است که هر دانش آموز در دوران تحصیلش تجربه می‌کند. با توجه به اینکه دانش‌آموزان در حال حاضر بیشتر وقت خود را به تکالیف مدرسه اختصاص می‌دهند، آیا لازم است که در عید هم تکلیف داشته باشند!؟ دانش آموزانی که وقت زیادی را صرف تکالیف می‌کنند، با استرس، بیماری‌ها و عدم تعادل در زندگی خود روبرو می‌شوند. بر اساس یک مطالعه از دانشگاه استنفورد، بیش از دو ساعت تکلیف در شب ممکن است بی‌فایده و حتی مضر باشد. یکی از دانش‌آموزان می‌گوید : به نظر من معلمان در تعطیلات نباید تکلیف بدهند. تکلیف‌هایی که در این زمان می دهند، واقعا کل تعطیلات من را خراب می‌کنند. در تمام مدت به تکالیف و زمان تحویل آن  فکر می‌کنم. من در تعطیلات می‌خواهم استراحت کنم چون از تکالیفی که دائم برای مدرسه باید انجام بدهم، استرس می‌گیرم. معلمان  باید درک کنند که حتی یک هفته استراحت، برای ما دانش‌آموزان پاداش بزرگی است. همچنین دانش آموز دیگری می‌گوید: تکالیف عید برای یادگیری من مفید نیست. من نمی‌خواهم تو تعطیلات تمام وقتم را صرف یک تکلیف کنم؛ ترجیح می‌دهم تعطیلاتم را با دوستان و خانواده‌ی خود بگذرانم، یا در نهایت برای یک بار در تعطیلات بخوابم. من از تجربه ای که از  اکثر دانش آموزان دارم می دانم اکثر آنها تکالیف خود را در آخرین لحظه یا حتی در آخرین روز تعطیلات انجام می دهند. به‌طوری‌که گاهی تکالیف پایانی آنها حتی ارزش تحویل دادن را ندارد، چون دانش‌آموزان برای انجام تکالیف خود تلاش کافی نمی‌کنند. تعطیلات عید باید زمان مناسبی برای کشف و تقویت مهارت‌های مورد علاقه ی شخصی دانش‌آموزان و همچنین زمانی باشد که دانش‌آموزان به خودشان علایقشان بپردازند.دانش‌آموزان به جز مدرسه، کارهای دیگری هم دارند. جهان از چیزهایی بیشتر از تکالیف مدرسه تشکیل شده است. اگر دانش‌آموزان به تکالیف نیاز دارند تا در تعطیلات برای درس خواندن با انگیزه بمانند، بنابراین معلمان نیز مانند آنها باید وظایفی را انجام دهند.دانش آموزان دائم در حال تکاپو برای انجام تکالیف در مهلت مقرر و استفاده از تعطیلات هستند، بنابراین باید میزان تکالیف به صورتی باشد که دانش‌آموزان بتوانند از تعطیلات هم لذت ببرند. وقت گذرانی با خانواده اهمیت زیادی دارد. تعطیلات فرصت خوبی برای همه افراد فراهم می‌کند که بدون مشغله با هم فعالیت کنند. مطالعات نشان می‌دهد که وقت گذراندن با خانواده می‌تواند فرصتی برای یادگیری باشد. مطالعات خانواده، در دانشگاه میشیگان نشان داده‌اند که وقت‌گذرانی با خانواده ارتباط مستقیمی با موفقیت و رفتار دانش‌آموزان دارد همچنین مطالعات روی وعده‌های غذایی که افراد خانواده باهم می‌خورند ، نشان می‌دهد که دانش‌آموزانی که با خانواده خود غذا می‌خورند نمرات تحصیلی و نتایج رفتاری بهتری دارند. حالا باید چه کار کنیم؟ ۱-  از تمرینات معنادار استفاده کنیم. تمرینات معنادار تمریناتی هستند که دانش‌آموزان علت انجام آن‌ها را می‌دانند. به طور مثال توضیح دهیم چرا ضروری است در عید کتاب بخوانیم؟ چون می‌خواهیم تجربه‌های افراد دیگر را هم بشنویم و بخوانیم و یاد بگیریم ۲- از تکرار دوری کنیم. مثلا به جای ارائه‌ی تمرینی که پیش‌تر بارها مشابهش را با دانش‌آموزان انجام داده‌اید، در یک سطح بالاتر تمرین ارائه دهید. به طور مثال به جای انجام محاسبات ضرب، مسئله‌ی ریاضی ارائه دهیم که در آن از ضرب استفاده شده باشد. ۳- به علایق دانش‌آموزها توجه کنیم. مثلا دانش‌آموزها در تعطیلات عید علاقه ندارند وقتی دیگران مشغول میهمانی یا فعالیت‌های تفریحی هستند، در اتاق خود در حال نوشتن باشند. پس فعالیت‌هایی در نظر بگیرید که آن‌ها را از زندگی واقعی چندان دور نکند.
🖐🏻 پنج نمونه پروژه برای تعطیلات که می تونی ازشون استفاده کنی: 1️⃣ راهنمای نقشه در تعطیلات نوروز دانش‌آموزها همراه خانواده سفرهایی دارند (درون‌شهری یا برون‌شهری) که می‌تونن در یافتن بهترین مسیر ممکن، خانواده‌شون رو کمک کنن 🗺 2️⃣رژیم اخبار قراره یاد بگیرن در تعطیلات نوروزی هم خودشون و هم خانواده‌شون رو از اخبار، به ویژه اخبار بد دور کنن. (پیدا کردن خبر بد خودش یک مهارته که نیاز به آموزش و توضیحات شما داره) 📣‼️ 3️⃣ به کمک خانواده و آشنایان یک رویداد خیریه برگزار کنن. خلاقیت به عهده‌ی خودشون هست. از پختن یک غذا و توزیع بین کودکان کار تا جمع‌‌آوری لباس سال نو برای نیازمندان ❤️🙏🏻 4️⃣ همیشه از لباس‌های آماده استفاده می‌کنیم اما این بار از دانش‌آموزها بخواهیم لباسی که دوست دارن رو به کمک یکی از والدین طراحی و تولید کنن. این‌طوری قدر لباس‌هاشون رو هم بیشتر می‌دونن 👕👚 5️⃣ در تعطیلات نوروزی ایده‌ای برای کسب درآمد پیدا کنن و اون رو اجرا کنن. سعی کنن درآمد کسب کنن و حتی اگر نتونن مهم نیست. چیزی که مهمه اینه‌ که تلاش کنن تا ببینن پول درآوردن چندان هم راحت نیست 💴