eitaa logo
گام دوم
107 دنبال‌کننده
593 عکس
79 ویدیو
1 فایل
اینجا دکل ابوذر انقلاب اسلامیست... دکلی با الگوی نگاه راهبردی حسن باقری ها برای دیده بانی جوانان متعهد، دغدغه مند، پرتلاش و امیدوار به آینده در جهت تحقق فرمان امام خامنه‌ای در گام دوم انقلاب اسلامی پل ارتباطی شما @zahraei110128
مشاهده در ایتا
دانلود
گام دوم
#عدالت_اجتماعی ‏دیوار کشی به سبک سید ابراهیم رئیسی ... آقای ‎#رئیسی همین دست فرمونو با قوت ادامه
چرا محاکمه‌ی اکبر طبری کار بسیار بزرگی محسوب می‌شود؟ این فرد ۲۰ سال تو قوه‌قضائیه ریشه کرده و با ایجاد شبکه‌ی فساد تیشه به ریشه‌ی قوه و نظام میزده، حتی رئیس سابق قوه هم گفته بود ما بررسی کردیم و ایشون بیگناهه(!) حالا ببینید رئیسی چه کار بزرگی کرده نه تنها دستگیر شده بلکه به سرعت هم وارد جریان دادرسی شده تا بابت ۲۰ سال فسادش جواب پس بده 👌 و مهم‌تر اینکه وقتی دم از شفافیت و عدالت میزنی باید از مجموعه خودت هم حساب بکشی که این کارو آقای رئیسی به خوبی انجام داد 👏 @game_dovom
‏خب... خدا رو شکر کشتی هامونم بعد از پایان موفقیت آمیز ماموریتشون به سلامت برگشتن تا کور شود هر آنکه نتواند دید @game_dovom
♦دست رد پوتین به سینه ترامپ 🔹نیویورکر: پوتین درخواست ترامپ را برای اعزام ده هزار نیروی روسی برای حفاظت از کاخ سفید رد کرد. پی‌نوشت: آمریکا اینقدر خار و ذلیل شده که حتی نمیتونه از خودش محافظت کنه @game_dovom
گام دوم
🔍 #تبیین_بیانیه_گام_دوم ✅ بخش نهم 🔰#طرح_رهبری 🔰#طبیعت_رشد رهبری اثبات کرده که طبیعی‌ترین روند رش
🔍 ✅ بخش دهم 🔰 🔰 🔰 ▫️اهمیّت قانون اساسی 💠 نکتۀ جالب دربارۀ طرز تفکر اصلاحی رهبری این است که وجود مبارک ایشان «قانون اساسی» را به عنوان نسخۀ تعالی جامعۀ عزیز و پرظرفیّت ایران دیده و پذیرفته است و معتقد است قانون اساسی، منطقه را فتح خواهد کرد. اعتماد به قانون تنها به هوشمندی بالای ایشان تکیه ندارد، این رفتار راهبردی، مترقی و متمدنانه از شخصیتی تربیت شده و ورزخورده و عمیق تغذیه می‌کند. رهبری از شخصیتی برخوردار است که به او اجازه می‌دهد راه‌گشایی قانون را ببیند و باور کند. 💠 «قانون اساسى را دست كم نگيريد؛ چيز كوچكى نگيريد؛ نگوييد حالا قانون اساسى به نان و آب و برق و اتوبوس و بقيۀ چيزهاى ما چه ارتباطى دارد، نه، همۀ اينها ناشى از قانون اساسى است. تمام امور مملكت، همۀ چيزهايى كه شما در زندگى شخصي‌تان و در زندگى اجتماعى و در كار اقتصادى و در كار سياسى و در كار نظامى، باهاش مواجه مي‌شويد، از خوب و بد و تلخ و شيرين، به نحوى به قانون اساسى ارتباط دارد؛ سرچشمه آنجاست.» (08/ 02/ 1368) 💠 علت گرایش امام و رهبری به «قانون»، برخورداری ایشان از ذهن، ذائقه و تربیت فقهی است. خیلی‌ها برایشان ساده نیست که ردّ این اخلاق و تربیت ـ تربیت فقهی ـ را در منش مدیریتی این دو رهبر بزرگ و معجزه‌ساز کشورمان نشان بدهند. توضیح «ذهن فقهی» در این سطور مختصر نمی‌گنجد ولی به اختصار می‌توان گفت که فقه شیعه تنها یک روش استنباط نیست یک عقلانیّت است و یک ذائقه و شخصیّت معرفتی است و دنیایی جذاب و غرورآفرین دارد. کسی که از ذائقۀ فقهی برخوردار است از قدرتهای تحلیلی کاملاً ویژه‌ای بهره‌مند است که با چند تجربه متوجه می‌شود این زاویه‌های نگاه در اختیار اطرافیان بی‌بهره از این ذهنیّت نیست. 💠 ذهن فقهی در کنار «انضباط» به سهولت آرام و قرار می‌گیرد، به انضباط اعتماد می‌کند و ... . اگر تربیت فقهی را به درستی بشناسیم ممکن است گمان ببریم که «فقیه انقلابی» متناقض‌نماست، ولی این هویّت تخصصی در واقع نسخۀ درست و متکامل دارد و نسخۀ درست آن باشکوه است. تربیت فقهی به منش تمدنی شباهت بیشتری دارد تا منش انقلابی، ولی انقلابی‌گری‌ای که از دل فقه بیرون زده باشد کبریت احمر است و کولاک می‌کند. برای این که چنین بشود به مقدماتی نیاز هست که بعدها خواهیم گفت و اتفاقاً جزء دارائیهای شکرآفرین این دو رهبر فرزانه بوده است و متأسفانه همین دارائی‌ها نیز درست و دقیق دیده نمی‌شود. کلاً در تحلیل دو شخصیّت علمی و حکیم و فرمانده و مربی و راهبر و «ولیّ» و معمار انقلاب از دستگاه‌های ساده‌ای استفاده می‌شود که نتیجۀ ساده‌ای به دست می‌دهد و منشأ محرومیّت‌های فراوانی شده و می‌شود. 🖌 استاد فلاح شیروانی @game_dovom
🔹مدیریت انقلابی vs مدیریت لیبرال فقط ۵ روز بعد از وعده رئیسی، ‎ دستگیر شد! یاد وعده ۱۰۰ روزه بعضی ها افتادم... @game_dovom
🔴 عدالت سلام الله در حق بنی صدر؟‼️ 🔻 ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ بود. درست هشت سال پیش از انتخاب‌شان به رهبری. جلسه بررسی عدم کفایت سیاسی بنی‌صدر بود و تکلیف بنی‌صدر هم روشن بود. بنی صدر دیگر نه تنها محبوب و مورد اعتماد امام(ره) نبود، بلکه امام(ه) از فرماندهی کل قوا عزلش کرده بود. خود آیت‌الله خامنه‌ای هم چهارده دلیل برای عدم کفایت سیاسی‌اش اقامه کرده بود. 🔹اما حین جلسه اتفاق عجیبی افتاد. در جلسه روز قبل نمایندگان، تهمتی به بنی‌صدر زده شده بود که واقعیت نداشت. کسی گفته بود شهادت رزمندگان کشور در جبهه هویزه نتیجه خیانت یا تعلل عمدی بنی‌صدر است. 🔹 اما آیت‌الله خامنه‌ای از نزدیک در جریان جزئیات این ماجرا بود. می‌دانست که بنی‌صدر در این قصه مقصر نیست و به او تهمت زده می‌شود. این بود که سکوت نکرد و با صراحت تمام از بنی‌صدر دفاع کرد: " وظیفه من است که بگویم آقایان، بنده روز پانزدهم دی‌ماه در منطقه هویزه بودم... در هویزه که بچه‌های ما شهید شدند، من به طور قطع نفی نمی‌کنم، ولی به هیچ وجه از کسانی یک تعلل عمدی، سستی عمدی، خیانت، خدای نکرده، مشاهده نکردم. چون دیروز شنیده شد که عده‌ای می‌گفتند این کار کار آقای بنی‌صدر است؛ نه...این را من گناه بنی‌صدر نمی‌دانم". 🔹 به بنی‌صدری که تکلیفش معلوم بود، ظلم شده بود و اقتضای عدالت بود که آیت‌الله خامنه‌ای به حقیقت ماجرا شهادت دهد. ولایت، جامه‌ای است که برازنده چنین عادلی است و حتما به کتمان‌کننده حقیقت نمی‌رسد. ✅ از امیر مۆمنان على (علیه السلام ) پرسیدند: "من شر خلق الله بعد ابلیس و فرعون ...": بدترین خلق خدا بعد از ابلیس و فرعون ... كیست؟ امام در پاسخ فرمود: "العلماء اذا فسدوا، هم المظهرون للاباطیل ، الكاتمون للحقایق ، و فیهم قال الله عز و جل اولئك یلعنهم الله و یلعنهم اللاعنون ..." ؛ آنها دانشمندان فاسدند كه باطل را اظهار و حق را كتمان مى‌كنند و همانها هستند كه خداوند بزرگ درباره آنها فرموده: لعن خدا و لعن همه لعنت كنندگان بر آنها خواهد بود." 🖌 سید یاسر جبرائیلی @game_dovom
1⃣ تبیین و تبلیغ مسئله‌ی امامت در دوران امام صادق (علیه‌السّلام) 🔰نفی صریح حکام طاغوت زمان و معرفی امامت خود و ائمه گذشته 🔶 از نخستین سالهای پس از رحلت پیامبر اکرم(صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله)، در همه‌ی دوره‌های امامت، مَطلع دعوت شیعی را اثبات امامت اهل‌بیت پیامبر(صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله) تشکیل میداده است. دعوت امام صادق(علیه‌السّلام) نیز از این کلّیّت بیرون نبوده است. 🔹امام در هنگام اشاعه و تبلیغ این مطلب، خود را در مرحله‌ای از مبارزه میدیده است که میبایست به‌طور مستقیم و صریح، حکّام زمان را نفی کند و خویشتن را به‌عنوان صاحب حقّ واقعی ولایت و امامت به مردم معرّفی نماید. 🔹امام در مواردی به این بسنده نمیکند که امامت را برای خویش اثبات کند؛ بلکه همراه نام خود، نام امامان بحق و اَسلاف پیشین خود را نیز یاد میکند و در حقیقت سلسله‌ی امامت اهل‌بیت را متّصل و جدایی‌ناپذیر مطرح میسازد. 📚پیشوای صادق، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، انتشارات انقلاب اسلامی، ص۶۷و۷۳. @game_dovom
‏ای کاش که من همیشه عاشق باشم یک شیعه ی باوفا و لایق باشم از حضرت حق خواسته ام تا به ابد مشمول عطا و لطف صادق(ع) باشم 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 فرا رسیدن سالروز شهادت رئیس مذهب جعفری حضرت علیه السلام تسلیت باد 🥀🥀🥀🥀🥀 ‎@game_dovom
گام دوم
#پیشوای_صادق 1⃣ تبیین و تبلیغ مسئله‌ی امامت در دوران امام صادق (علیه‌السّلام) 🔰نفی صریح حکام طاغو
2⃣ تبلیغ و بیان احکام و تفسیر قرآن در دوران امام صادق (علیه‌السّلام) 🔰اثبات ناآگاهی دینی حکومت زمان و نمایش تحریفات در فقه 🔶 این نیز یک خطّ روشن در زندگی امام صادق(علیه‌السّلام) است؛ به‌شکلی متمایزتر و صریح‌تر و صحیح‌تر از آنچه در زندگی دیگر امامان میتوان دید؛ تا آنجا که فقه شیعه «فقه جعفری» نام گرفته است. 🔹فقه جعفری در برابر فقه فقیهان رسمی روزگار امام صادق(علیه‌السّلام) فقط یک اختلاف عقیده‌ی دینی ساده نبود؛ بلکه درعین‌حال دو مضمون متعرّضانه را نیز با خود حمل میکرد: نخست و مهم‌تر، اثبات بی‌نصیبی دستگاه حکومت از آگاهی دینی و ناتوانی آن از اداره‌ی امور فکری مردم‌_ یعنی درواقع، عدم صلاحیّتش برای تصدّی مقام خلافت‌_ و دیگر، مشخّص ساختن موارد تحریف در فقه رسمی که ناشی از مصلحت‌اندیشی فقیهان در بیان احکام فقهی و ملاحظه‌کاری آنان در برابر تحکّم و خواست قدرتهای حاکم است. 📚پیشوای صادق، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، انتشارات انقلاب اسلامی، ص۸۷و۸۹. @game_dovom
⭕️یقه‌تان را می‌گیرم اگر امام خامنه‌ای را تنها بگذارید! 🔸قسمتی از وصیت نامه شهید مدافع حرم، محمد امین کریمیان: "من از این دنیا با همه زیبایی‌اش می‌روم و همه آرزوهایم را رها می‌کنم اما به ولایت و حقانیت علی ابن ابی‌طالب و خداوندی خدا یقه‌تان را می‌گیرم اگر امام خامنه‌ای را تنها بگذارید. اگر از سرهای ما کوه درست کنند هرگز نخواهیم گذاشت روزی نسل‌های بعدی در کتاب تاریخشان بخوانند امام خامنه‌ای مثل جدش حسین(ع) تنها ماند." از یک دانشگاه در آلمان در رشته فلسفه بورسیه شده بود، اما همه را رها کرد و برای جهاد به سوریه رفت... @game_dovom
می گویند تقوا از تخصص لازم تر است، آن را می پذیرم ، اما می گویم آنکس که تخصص ندارد و کاری را می پذیرد بی تقواست...! 🌷شهید دکتر مصطفی چمران @game_dovom
گام دوم
🔍 #تبیین_بیانیه_گام_دوم ✅ بخش دهم 🔰 #طرح_رهبری 🔰 #طبیعت_رشد 🔰 #قانون_گرایی ▫️اهمیّت قانون اساسی
🔍 ✅ بخش یازدهم 🔰 🔰 🔰 ▫️قانون اساسی مترقی ما رهبری معتقد است قانون اساسی ما بسیار مترقی است. «قانون اساسى يكى از مترقىترين قانونهاى اساسى دنياست ـ قانون اساسى ما ـ اين را توجه داشته باشيد؛ يكى از بهترين قانونهاى اساسى است؛ منتها قانون اساسى دو قسمت دارد؛ يك قسمت آنجايى كه وظائف حكومت اسلامى، وظائف نظام، هدفها و آرمانهاى كلى نظام جمهورى اسلامى، حقوق اساسى ملت و حقوق عمومى، اينها را بيان مي‌كند؛ در اين زمينه قانون اساسى ما حقّاً و انصافاً يكى از بهترين قانونها است و مترقىترين است و آن بخش‌هايش اگر هم گوشه و كنارش نقصى داشته باشد، واقعاً دست بايد بهش نخورد، براى اينكه ما هر كار بكنيم، بهتر از آن را شايد نتوانيم بهوجود بياوريم؛ علتش هم اين است، آن كسانى كه نشستهاند اين قانون را تدوين كردند، دو خصوصيت در آن جمع به طور جمع وجود داشت؛ يك خصوصيت علم دين بود، آگاهى از دين بود، يك خصوصيت روحيۀ انقلابى و آگاهى از ايدههاى انقلابى اسلام بود؛ اين مجموعه و اين تركيب، محصول بسيار خوبى را به بار آورده كه آن بخش هدفها و آرمانها و وظايف عمومى و حقوق اساسى و اينجور چيزها كليات قانون اساسى است؛ اينش هيچ خدشهاى و بحثى ندارد.» (08/ 02/ 1368) البته در عین حال نقاط قابل ارتقایی نیز برای آن می‌شناسد و معتقد است در بازه‌های زمانی منطقی باید پیشنهادهای اصلاحی برای آن تهیه نمود. «قسمت دوم از قانون اساسى، يعنى بخشى از قانون اساسى، بخش تشكيلات ادارهى حكومت است؛ تشكيلات دولت است؛ يعنى آن سازماندهى نيروها براى ادارهى اين كشور و به كار گرفتن امكانات كشور براى رسيدن به آن هدفها است؛ اين بخش، همان بخشى است كه ناقص است؛ چرا حالا؟ علتش بسيار واضح است، چون آن آقايانى كه نشستند، عزيزانى كه قانون اساسى را تدوين كردند، هيچكدام تجربۀ حكومت و مُلكدارى، حتى دخالت در تشكيلات حكومتى هم نداشتند؛ هيچ، نه بزرگان علماء، نه روشنفكرانى كه آنجا بودند، هيچكدام در زمينهى تشكيلات سياسى كشور، هيچگونه تجربهاى نداشتند.» (08/ 02/ 1368) حضرت ایشان دربارۀ امتیازات قانون اساسی و برخی نکته‌های برجستۀ آن سخنان بسیاری گفته است که بدون تردید به صورت جداگانه جای بررسی دارد. کنترل قدرت «نفى قدرت مطلقه از ويژگىهاى انقلاب ما بود، طبعاً جمهورى ما از پذيرش هر قدرت ديگرى ابا و امتناع داشت و قانون اساسى ما نيز بر همين پايه ـ پايۀ شكستن قدرت و تقسيم آن ميان نهادهاى قانونى ـ شكل گرفته است.» (31/ 03/ 1360)؛ «همۀ تلاش در مجلس خبرگان ـ بنده خوب در ذهنم هست و يادم است ـ دور اين محور دور مي‌زد كه كارى كنند كه قدرت يك جا متمركز نشود.»(08/ 02/ 1368) آزادی بیان «اصولًا در اسلام و در روش حكام اسلامى صدر اول، بيان عقيده در صورتى كه سالم باشد، در صورتى كه تويش اغواگرى نباشد، در صورتى تويش اضلال نباشد، آزاد است. ... اساساً هم به نفع جامعهى اسلامى است كه افكار آزاد باشد. ... در قانون اساسى ما پيشبينى شده كه برخورد سالم افكار موجب رشد انديشههاست. ... كلًا رشد فكرى جامعه در اين صورت بيشتر تضمين ميشود و تأمين ميشود و آثار اجتماعى و سياسىاش هم در جامعه زياد است.» (04/ 02/ 1366) 🖌 استاد فلاح شیروانی @game_dovom