💡 چهارمین هفتهٔ حلقۀ راه نشان (خوانش بیانات رهبری)
♨️ نگاهی به بیانات رهبری در زمینه «تبیین و تبلیغ وقایع تاریخی»
🔰 با محوریت:
🌱 بیانات در دیدار خانوادههای شهدای شاهچراغ ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=51528
🌱 بیانات در دیدار دستاندرکاران کنگره شهدای استان قم ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=51342
🌱 بیانات در دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=38575
🌱 پیام به جمعی از مستندسازان جوان ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=38751
⏳ یکشنبه ۴ دی ماه، ساعت ۱۹
🔹 تهران، خانه اندیشه ورزان / قم، موسسه رسول السلام / بستر مجازیِ الوکام
✨ آدرس شرکت در بستر مجازی سومین جلسه «حلقه خوانش بیانات رهبری»: 👇
https://event.alocom.co/class/meysamyavari/bayanat
⏰ ساعت ۱۹:۰۰
نام و نام خانوادگی خود را وارد بفرمایید و گزینه "ورود مهمان" را بزنید.
"محفل خوانش بیانات رهبری"
نگاهی به بیانات رهبری در زمینه «تبیین و تبلیغ وقایع تاریخی».pdf
622.1K
💠 نگاهی به بیانات رهبری در زمینه «تبیین و تبلیغ وقایع تاریخی»
✨حوزه علمیه مروی برگزار میکند؛
🔰 رقابت مسئله محور «اندیشه ورز»
| فصل معنویت و اخلاق |
"جوان امروز در برابر یکی از مسئله های مهم جمهوری اسلامی قرار گرفته است؛ و آن مسئله «نسل نو و جدید»ی از نوجوانان و جوانان است که هویت شان محل مناقشه جدی میان اندیشمندان است!
«رقابت مسئله محور اندیشه ورز» تلاشی است برای گفتگو سازنده و علمی پیرامون این دغدغه!"
محورهای رقابت:
💠 وضعیت معنوی ایران معاصر
💠 نسبت معنویت با سیاست و اقتصاد
💠 عوامل معنویت افزا و ضد معنویت در جامعه
💠 رسانه و کنش معنوی حوزویان
💠 معنویت و اخلاق در گام دوم انقلاب
✨ همراه با جوایز نفیس و بهره مندی از امکانات پژوهشی حوزه علمیه مروی
🔰 قالب های ارائه:
📝 یادداشت | 📽 چند رسانه ای (خطابه)
🔰 مهلت ارسال آثار:
۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۱
ثبت نام و ارسال آثار در لینک:
https://formafzar.com/form/w0jch
#اخلاق_و_معنویت
#قیام_جوانان_انقلابی
🇮🇷✊🇮🇷🌹🇮🇷✊🇮🇷
☄ به گام دومی ها بپیوندید👇
🆔 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
5.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ رهبر انقلاب: حرف انقطاع نسلی [شکاف نسلی] حرف روشنفکرها در گعده های روشنفکری است‼️
واقعیت ها غیر این است💯
🔻 واقعیت ها رو درست ببینیم❗️
#هویت_انقلابی
#جهاد_تبیین
#قیام_جوانان_انقلابی
🇮🇷✊🇮🇷🌹🇮🇷✊🇮🇷
☄ به گام دومی ها بپیوندید👇
🆔 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
🔻شکاف نسلی و واقعیّت عینی:
دهۀ هشتادیها چه هویّتی دارند؟
🖊 مهدی جمشیدی
۱. از جمله دلایلی که موجب شده برخی از تحلیلگران، معتقد به پدیدآمدن «شکاف نسلی» در جامعۀ ایران باشند و بهطور خاص، «دهۀ هشتادیها» را «دیگریِ ارزشهای اسلامی و انقلابی» قلمداد کنند، «تعمیمدادن» برخی از «نمودهای محدود» و «ظهورهای اقلّی» است. چنانچه جامعه با پیشفرضهای منفی مطالعه شود، «واقعیّتهای نظمستیز» و «عینیّتهای نابهنجار»، بیشتر دیده میشوند و انسان برای اثبات نظرِ پیشینی خویش، در جستجوی هر شاهد و مؤیّدی برمیآید که با آن همخوان است. ازاینرو، حتّی واقعیّتهای «تنگدامنه» و «ناچیز» نیز معیار قضاوت قرار میگیرند و برداشتی صورتبندی میشود که در آن، «اقلّیّتهای آسیبدیده»، نمایانگر وضعِ اکثری در جامعه معرفی میشوند. این در حالی است که در همۀ جامعهها، «ریزشهای حداقلی» و «سقوطهای موردی» وجود دارد و اینگونه نیست که همگان، منطبق با هنجارهای رسمی باشند. اگر به «بُرشهای گزینشی» از نوجوانان و جوانان بسنده نشود و «تصویر کلّی» و «برداشت فراگیر» از آنها شکل بگیرد، مشخص خواهد شد که داوریهای منفی، بیانگر واقعیّت نیست و این اقلّیّتِ مطلق امّا پُرجلوه، «اکثریّت» نیستند.
۲. اشکال دیگر این تحلیلها، «ظاهربسندگی» است؛ به این معنی که ظواهر خاصی، متضاد با «ایدئولوژیِ انقلابی» انگاشته میشوند و آنگاه همۀ کسانیکه چنین ظاهری را برگزیدهاند، نامؤمن و غیرانقلابی شمرده میشوند. این در حالی است که بارها مشاهده کردهایم که نوجوانان و جوانانی با ظواهری که از نظر فرهنگ اسلامی و انقلابی، چندان پسندیده نیستند، خویش را در امتداد تفکّر انقلابی تعریف میکنند و سرسختانه، نسبت به ایدئولوژیِ انقلابی، اظهار وفاداری میکنند. این امر به آن معنی است که «تفاوت ظاهری»، معیار کاملی بر داوری نیست، بلکه گاه، رهزن و غلطانداز است. همچنانکه همۀ معتقدان به ایدئولوژیِ انقلابی از نظر باطنی، «یکسان» و «در نقطۀ کمال» نیستند، از نظر ظاهری نیز چنین وضعی وجود دارد. این وضع نشاندهندۀ وجود «ترکیبهای متناقض» در زندگی انسانها هستند؛ زندگی انسان، «حالت پیوستاری» دارد و انتخابهای انسان در «مراتب مختلف» قرار میگیرند.
۳. در امتداد بند پیشین باید افزود که حتّی درجاتی از «انتقاد فرهنگی» و «اعتراض سیاسی» نیز به معنی «مخالفت با ایدئولوژیِ انقلابی» نیست، چنانکه حتّی اصیلترین و جدّیترین نیروهای انقلابی نیز چنین ناخشنودیها یا ناسازگاریهایی دارند و از برخی جهتگیریها یا انتخابها، «انتقاد صریح» میکنند و «بیان تند» دارند. در میان نوجوانان و جوانان نیز کسانی هستند که به برخی از لایههای حاکمیّت، نقد دارند و زبان به اعتراض و چالشگری میگشایند، امّا این رفتارها به معنی عبور آنها از ایدئولوژیِ انقلابی و تبدیلشدنشان به دیگری نیست. شخصیّت بسیاری از آنها، حاصل ترکیبی از همین «حمایتها» و «مخالفتها» است و چنین نیست که «یکدستیِ مطلق» بر هویّت آنها حاکم باشد. این در حالی است که برخی تحلیلگران اجتماعی، به صرف اینکه کسانی نسبت به یک سیاست و جهتگیری مخالفت دارند و فریاد اعتراض برمیآورند، آنها را از دامنۀ انقلاب خارج میدانند و میگویند جامعه از ایدئولوژیِ انقلابی عبور کرده است.
۴. از سوی دیگر، برخی رفتارها و انتخابهای نوجوانان و جوانان نیز «مقطعی» و «موسمی» هستند و نباید آنها را «گزینش نهایی» و «نظر تثبیتشده» قلمداد کرد. این وضع از غلبۀ «هیجان» و «احساس» برمیخیزد؛ چنانکه با «گذر زمان» و «روشنگری»، گرایش آنها دگرگون میشود. ازاینرو، نباید این «وضع شناور» و «حالت متغیّر» را اصل و ثابت انگاشت و از آن چرخشهای فرهنگیِ «پایدار» و «نهاییشده» را نتیجه گرفت. اینچنین تغییرها و نوسانهایی در همۀ جامعهها و در میان بسیاری از طبقات اجتماعی وجود دارند و باید از طریق مطالعات طولی، «تداوم» یا «تغییر» وضع را سنجش کرد. پس هر آنچه که امروز هست، به طور ضروری و حتمی، فردا نیست و انتخابهای کنونی، به معنی «امتناع تجدیدنظر» نیستند. ذائقۀ فرهنگی، در حال «شدن» و «صیرورت» است و در عین حال، برخی «افتوخیزها» و «فرازونشیبها» را تجربه میکند.
۵. نقص مهم دیگر، «آرمانشهرانگاریِ گذشته» است؛ چنانکه برخی تحلیلگران اجتماعی، «روایتهای مطلق» از دهۀ شصت دارند و تصوّر میکنند که جامعه در آن زمان، «تهی از عیب» و «دورافتادۀ از خطا» بوده و «زاویه» و «فاصله»ای در میان نبوده است. مطالعۀ تاریخ فرهنگیِ دهۀ شصت نشان میدهد که گذشته، آنچنان هم «طلا» نبوده است، همانطور که امروز نیز «مس» نیست. نباید به بهانۀ ناگفتۀ تخریب و ملامتِ امروز، دربارۀ گذشته، «مبالغه» کرد تا در نهایت، جمعبندی این شود که گرفتار «شیب نزولی» در عرصۀ هویّت فرهنگی و ارزشی شدهایم.
🖇متن کامل، منتشرشده در خبرگزاری قرآن:
https://qom.iqna.ir/00HEyA
#هویت
💥 اختصاصی
⚫️ گنجینه تبلیغی و پژوهشی فاطمیّه (۱)
📖 بانک کتب و مقالات علمی حضرت #فاطمه (س) + دانلود (بخش اول: شناسایی منابع)
✍️ محور 1️⃣ کتابشناسی موضوعی حضرت زهرا (س)
○ اولین گام برای مبلغین و محققین چیست؟
🔰 پاسخ: نخستین گام برای ورود به عرصۀ مطالعات فاطمی، این است که مبلّغین و پژوهشگران گرامی، به کتابشناسی آثار مربوط به حضرت زهرا (سلام الله علیها) بپردازند.
با این پیش زمینه میتوان جغرافیای معرفتی مباحث حضرت زهرا (س) و گسترۀ قلمروی آنها را نیک دریافت و با یک نقشۀ راه روشن و منسجم به سراغ آثار موجود رفت و زوایای مغفول را شناسایی کرد. حتی اهل منبر و خطابه نیز برای اشراف به سوژههای سخن، بدین مهم نیازمندند. در ادامه یک مجموعه کتابشناسی منسجم را از نظر میگذرانید.
👈 فقط با یک کلیک روی عنوان اثر، کتاب را بیینید.
1. از جمله نویسندگانی که اهتمام شایانی به کتابشناسی و معرفی آثار فاطمی ورزیده، استاد اسماعیل انصاری زنجانی (ره) است که حاصل کار خویش را در دو کتاب به ظهور و بروز رسانید:
الف: «حضرت فاطمه (س) در آیینۀ کتاب» / فهرست 2022 عنوان كتاب چاپى و خطى كه مستقلا درباره حضرت زهرا (س) تأليف شده و متن ورد آن را در کتابخانه دیجیتالی تبیان، از نظر میگذرانید.
ب: جلد 23 از کتاب «الموسوعه الکبری عن فاطمه الزهرا (س)» که به کتابشناسی آثار آن حضرت اختصاص دارد (تا سال ۱۳۸۵).
2. «کتابنامۀ آثار ماندگار تنها یادگار پیامبر (ص)» / اثر استاد حاج شیخ علی اکبر مهدیپور.
3. «کتابشناسی حضرت زهرا (س)» / آقای احمد اردستانی؛ مجله آینه پژوهش (آثار فارسی، عربی و اردو)
4. «کتاب شناسی حضرت فاطمه (س)» / اثر فاضل معموری؛ (بنا به ادعای سایت زهراشناسی، در این نوشتار پانصد و سی صفحهای، حدود 5000 کتاب معرفی شده است).
5. «بانوی آب و آفتاب: طرحی نو در کتابشناسی حضرت زهرا (س)» / به قلم حسین سروقامت؛ اثر مزبور، از کتابشناسیهای مفید در این عرصه و حاوی مقالات توصیفی و تحلیلی است که برخی دادههای آن، مثل مصاحبه با استاد رحمانی همدانی (ره) از امتیازات آن به شمار میرود.
6. «کتابشناسی سخنان حضرت زهرا (س)» / به قلم استاد ناصرالدین انصاری قمی.
7. «کتاب دیجیتال حضرت زهرا (س)» / کاری از مؤسسۀ فاطمی کوثر.
8. «کتابشناسی ۳۶ سال زهراپژوهی در ایران» / طبق آمار خبرگزاری کتاب ایران (آثار منتشره از سال 1357 تا 1393 به تفکیک سال آن).
9. «فهرست کتابهای مستقل در موضوع حضرت صدیقۀ کبری (س)» / مجله گلستان قرآن؛ مخصوص کتابشناسی آثار سال 79 - 80.
10. مقاله کتابشناسی «دانشنامه فاطمی» / تدوین شده زیر نظر پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و استاد علی اکبر رشاد. نوشتاری که اینجا و اینجا ملاحظه میکنید، هم به کتابشناسی اصل دانشنامه پرداخته و هم حاکی از آن است که در جلد دوم این دانشنامه، کتابشناسی آثار حضرت فاطمه زهرا (س) انجام گرفته است.
#سیر_مطالعاتی_زندگی_حضرت_زهرا (ره)
#معرفی_کتاب
کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
❗️خبر ویژه❗️
⭕️ فراخوان #جذب ایدههای عملیاتی حوزه #اقتصاد_اسلامی در مرکز نوآوری آلاء آغاز شد.
⭕️ اگر تیم شما صاحب ایدهای در حوزه #اقتصاد_اسلامی است، شرکت در این فراخوان را از دست ندهید.
✅ تیمهای برگزیده در فرایند #داوری؛ از حمایتهای بسیار ویژه #مرکز_نوآوری_آلاء در حوزه های زیر بهرهمند میگردند:
🔰 مشاورهای
🔰 آموزشی
🔰 مالی
فرصت را از دست ندهید؛ ثبت ایدهها در:
https://aalaa.ir/eqtesad
ارتباط با ادمین:
@aalaa_admin
زنی که میتوانست پیغمبر باشد.mp3
5.22M
🎙 بشنوید |زنی که از لحاظ فضایل و مناقب و حدّ وجودی میتوانست پیغمبر باشد
🔹 رهبرانقلاب:
فاطمهی زهرا (سلاماللهعلیها) یک زن اسلامی است، زنِ در بالاترین طراز زن اسلامی، یعنی در حدّ یک رهبر، امّا همین زنی که از لحاظ فضایل و مناقب و حدّ وجودی میتوانست پیغمبر باشد، همین زن مادری میکند، همسری میکند، خانهداری میکند؛ ببینید اینها را باید فهمید. این فریفتگان غافلِ -انسان چه بگوید؟- حرفهای پوچ غربیها، اینقدر خانهداری را تحقیر نکنند. معنای خانهداری زن تربیت انسان است، معنایش تولید والاترین و بالاترین محصول و متاع عالم وجود است؛ یعنی بشر... 1395/12/29
@gamedovomenghelab
#شهادت_حضرت_زهرا_س
#نهضت_فراگیر_روشنگری
🔸 فراخوان جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی منتشر شد
🔹جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی آماده دریافت روایتها برای داوری در دوره اول این جشنواره است.
🔹به گزارش واحد روابط عمومی؛ جشــنواره مدافعــان اقتصــاد مردمــى، در راســتاى شناســایى و الگوســازى مدیــران موفــق اقتصــادى شروع به کار کرده است. شما میتوانید با بازتاب روایتهای موفق مدیران دولتی که با تصمیمات خود باعث بازارگشایی و در نهایت پیشرفت اقتصادی کشور شدهاند نامزد مدنظر خود را معرفی نمایید.
🔹طراحــى و اجــراى جشــنواره مدافعــان اقتصــاد مردمــى، قــرار اســت ویژگى هاى الگوهاى مناسب مدیریتى در حوزه مردمی سازی اقتصاد را نمایان و در بلند مدت مطالبه چنین الگوهایى را فرهنگ سازى کند، بهطورى که پرورش این سطح از مدیران به یک ارزش اجتماعى تبدیل شوند.
🔹علاقمندان برای شرکت در دوره اول این جشنواره میتوانند، با مراجعه به سایت EHfestival.ir فرم روایت نامزد خود را تکمیل و آن را به نشانی info@EHfestival.ir ارسال کنند تا در مسیر بررسی توسط داوران قرار گیرد.
✅ جشنواره مدافعان اقتصاد مردمی
#حکمرانی_مردمی
#اقتصاد_مردمی
#قیام_جوانان_انقلابی
🇮🇷✊🇮🇷🌹🇮🇷✊🇮🇷
☄ به گام دومی ها بپیوندید👇
🆔 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
📸 مسالهى #شهید و ایثارگری موتور حرکت جامعه است!
🗓 ۱۳۸۳/۰۴/۱۶
این عکس رو قاب کنید و در اتاق خودمان بگذاریم تا هرروز به آن نگاه کنیم تا انرژی و غیرت پیدا کنیم برای خدمت بهاین مردم غیور....
چه جمعیتی، چه صفی، چه قطاری از جمعیت آمده اند تا تابوت یک شهید گمنام را بدرقه کنند.
این عکس یعنی "ما ملت شهادتیم"
@gamedovomenghelab
🔆 روستای پردنجان، از توابع فارسان چهارمحال و بختیاری
#تشییع_شهدای_گمنام