eitaa logo
گام دوم انقلاب
3هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1.8هزار ویدیو
702 فایل
ارتباط با خادمین کانال @h_azizi @ryas68 💥 کانال جامع و تخصصی گام دوم انقلاب به #تبیین_نظام_مسائل و #تحلیل نخبگان و #اخبار مربوط به گام دوم می پردازد. راستی کاملا خودجوش هستیم. کاملا کانال در ایتا 👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
مشاهده در ایتا
دانلود
1827675905_-1797206472.mp3
4.29M
🏹 زیاد از گفته و شنیده‌ایم؛ به‌خصوص در مثل این روزها و شب‌ها که ایام شهادت امام علی (ع) به دست، از بازماندگان این گروه منحرف (درک و فهم انحرافی از دین)، خطرناک (در قالب گروهک و تشکیلات) و سرسپرده (سازماندهی و هدایت از سمت بزرگان شام! یعنی معاویه و عمروعاص) است. اما؛ بیایید این‌بار معرفیِ دقیقِ این دسته را بشنویم: 🎙️ بحث سرِ خشک‌مقدس و مقدس‌‏مآب نیست. مقدس‌مآب که در کناری نشسته است و برای خودش نماز و دعا می‏‌خواند. اینکه معنای خوارج نیست. خوارج آن عنصری است که شورش‌طلبی می‏‌کند، بحران ایجاد می‏‌کند. 🗒 خطبه‌های نمازجمعه ۱۳۷۷/۱۰/۱۸
🔹 🔻نشست پنجم 💬 مسئله الگوی مشارکت حلقه‌های میانی در فرآیند حکمرانی عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی 💢با حضور مهمان گرامی: ✔️ آقای حامد ملک زاده (معاون فرهنگی اجتماعی معاون اول رئیس جمهور) ✔️دبیر جلسه: آقای عبدالله صفری (مسئول میز مشارکت اجتماعی پژوهشکده باقرالعلوم(علیه السلام)) —— 🔹به میزبانی: 🔻 پژوهشکده مطالعات راهبردی حوزه و روحانیت 🔻خانه مصلحان —— 🔸 و با مشارکت‌: 🔻پژوهشکده باقرالعلوم (علیه السلام) 🔻ستاد پیشرفت جامع منطقه‌ای 🔻مرکز علوم نوین اسلامی(معنا)
☑️ ایمان عامل حقیر شدن مرگ در چشم مردم ▪️بدون هم ممکن نبود این بیداری [بیداری مردم در برای انقلاب] به وجود بیاید. ایمان مردم از درون مثل یک موتور فعال وجود آنها را به راه انداخت. اگر ایمان نبود، اینجور کوچک نمیشد در چشم مردم. آن چیزی که مرگ را حقیر میکند در مقابل چشم مردم، ایمان است. لذا هر چه ایمان بالاتر باشد، مرگ حقیرتر میشود. ایمانی مثل ایمان ، آنقدر مرگ را تحقیر میکند و کوچک میکند که میگوید من از مرگ نه فقط وحشت ندارم، بلکه با او انس دارم. ▪️«انس للموت من الطّفل بثدی امّه»(خطبه۵)؛ انس دارم، علاقه دارم، اصلاً نه اینکه نمیترسم، استقبال میکنم؛ این ناشی از ایمان است. وقتی ایمان هست، مرگ پایان زندگی نیست. وقت مردن آمد و جستن ز جو "کلّ شی‌ء هالک الّا وجهه" از جو انسان میپرد. یک خط فاصلی است بین این نشئه و آن نشئه؛ بعضیها را با زنجیر از این خط فاصل عبور میدهند؛ آنهائی که چسبیده‌اند به زندگی دنیا، بعضی خودشان جست میزنند، خودشان را پرتاب میکنند؛ چرا؟ چون می‌بینند آنجا چه خبر است. وعده‌ی الهی را مشاهده میکنند. ▪️لذا شهدای عزیزی که نام اینها را شنیده‌اید، بسیاری از اینها را میشناسید، بعضی از شماها با آنها همراه بوده‌اند، زندگی کرده‌اید، این از مرگ نمیترسیدند، اینها عاشق زندگی بوده‌اند. وصیتنامه‌ها را که انسان نگاه میکند، این را میفهمد. راه یک ملت این است. ملت ما این راه را شروع کرد. 🗓 ‌بیانات در دیدار مردم تبریز؛ ۱۳۸۶/۱۱/۲۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📙|الگوی مطلوب تکافل اجتماعی در اسلام 🔹تکافل اجتماعی اصطلاحی است که برنامه‌های جامع اسلام در زمینه اهتمام مردم به تامین نیازهای یکدیگر، به‌ویژه نیازهای معیشتی اقشار ضعیف جامعه را بازگو می‌کند. 🔹راه‌حل‌های اسلامی در این زمینه اولاً، مبتنی بر تفسیری ویژه از حیات طیبه و چارچوبی از سیاستگذاری اجتماعی در مسیر تکامل معنوی و رسیدن به جایگاه قرب الهی هستند؛ ثانیاً، بر بنیاد مبانی اعتقادی و فلسفی اسلامی استوار شده و از اصول و قواعد رفتاری آن پیروی می‌کنند؛ ثالثاً، تکالیف عملی و بایسته‌های فردی و حقوق و روابط اجتماعی مورد نیاز برای دستیابی به وضعیت مطلوب را معرفی می‌کنند. با این حال، فهم روزآمد راه‌حل‌های اسلامی و تطبیق آموزه‌های آن بر نیازها و شرایط نوشونده اجتماعی مستلزم شناخت وضعیت موجود و بهره‌گیری از دستاوردهای علمی و تجارب مفید بشری نیز هست. 🔹این تحقیق به منظور دستیابی به الگویی روزآمد از تکافل اجتماعی، ابتدا محورهای فوق را در ضمن چند فصل مورد مطالعه و بررسی قرار می‌دهد و در پایان، مسیر بهبود و ارتقاء بخش خیریه کشور را در قالب نهادنگاشتی از عناصر متولی سیاستگذاری، قانونگذاری، نظارت، آموزش، فرهنگ‌سازی، تسهیل‌گری، خدمت‌رسانی و کنشگران انفرادیِ امور خیریه، ارائه می‌نماید. ▫️ناشر همکار: دبیرخانه حمایت از طرح‌های پژوهشیِ معاونت پژوهش حوزه ▫️مؤلفان: دکتر مصطفی کاظمی نجف‌آبادی و دکتر سیدرضا حسینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 اینم مثل خیلی‌ها اومده پشت خط بشینه و احکام شرعی بگه! 🎥 این قسمت سریال بچه زرنگ، ماجرای زرنگی اولین شهید روحانی لشگر فاطمیون، شیخ را روایت می‌کند. 📺 پخش یکشنبه ۲۷ فروردین ساعت ۲۱:۱۰
راهبردهای امیرالمومنین (ع) برای جوان معاصر ۱_2023_04_10_09_55_36_828.mp3
35.68M
﷽ ⚪️ راهبردهای امیرالمومنین برای جوانان معاصر| سخنرانی اول. ◽️ سخنرانی استاد واسطی در مراسم احیای شب‌های قدر ▫️ ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ضعف فکری و عقلی، علت اصلی اختلاف درونی منافقان ✏️ بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جلسه تفسیر سوره حشر در سال 61
🔰نشست ارائۀ الگوی حکمرانی🔰 🛑الگوی تعامل مشارکتی و مردم‌پایۀ سازمان تعلیم و تربیت کودک با ذی‌نفعان ارائه دهنده: ⭕️حجت الاسلام سعید جوادیان مسئول میز حکمرانی مردمی اندیشکده دین و حکمرانی 🕑 29 و 30 فروردین 📍سالن جلسات سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب هم‌اکنون در دیدار دانشجویان: مسائل گوناگون کشور مگر قابل رفراندوم است؟ کجای دنیا این کار را می‌کنند؟ مگر همه مردم که باید در رفراندوم شرکت کنند امکان تحلیل آن مسئله را دارند؟ این چه حرفی است؟! 🖼
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب هم‌اکنون در دیدار دانشجویان: هر قانون خوبی هم ممکن است بد عمل شود خصوصی سازی هم همینطور است/ چاره‌ای جز خصوصی سازی نداشتیم/ آن توقعی که بنده از خصوصی سازی داشتم برآورده نشده اما کارهای خوبی انجام شده است. ۱۴۰۲/۰۱/۲۹ 🖼
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب هم‌اکنون در دیدار دانشجویان: فعالیت‌های دانشجویی نباید جامعه دانشجویی و کشور را دوقطبی کند/ خواست دشمن است/ مطالبه دانشجویی همراه با واقع بینی و ارائه راه حل علمی و عملی باشد. ۱۴۰۲/۰۱/۲۹ 🖼
📩 حرکت و اوج‌گیری جوانان در دوران دفاع مقدس جوری بود که امام خمینی به حال آنان غبطه میخورد / حتما کتاب‌های شرح حال شهدا را بخوانید ✏️ رهبر انقلاب، عصر امروز در دیدار رمضانی دانشجویان: در دوران دفاع مقدس دو فرصت تعالی و عروج بصورت مشترک در کنار هم قرار گرفتند. جوانهایی که وارد میدان جنگ شدند حرکتشان و اوج‌گیری‌شان جوری بود که فردی مثل امام راحل، امام بزرگوار که سالهای متمادی سلوک و عرفان را تجربه کرده بود به حال آنها غبطه میخورد، من نمیدانم شماها شرح حال این شهدا را میخوانید؛ این کتابها را یا نه؟ من میخوانم و اشک میریزم و استفاده میکنم برای من حقیقتاً استفاده دارد. من خیال میکنم شما یکی از کارهایی که میکنید حتماً همین باشد شرح حال این شهدای عزیز را بخصوص بعضی‌هایشان را که خیلی معنویت دارند بخوانید. اینها استفاده کردند. ۱۴۰۲/۰۱/۲۹ 🖼
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📩 رهبر انقلاب خطاب به دانشجویان: ده برابر این نقص‌هایی که گفتید هم وجود دارد اما انتظار فرج یعنی همه سختی‌ها قابل برطرف شدن است ✏️ انتظار فرج یعنی سختی‌ها همه قابل برداشته شدن، برطرف شدن است. نه اینکه بنشینید انتظار بکشید، دل شما باید گوش به زنگ باشد. انتظار فرج یعنی انتظار برطرف شدن همه‌ی نقصهایی که شما الان گفتید. ده برابر این هم نقص وجود دارد که شما نگفتید. انتظار فرج یعنی این، یعنی آماده بودن، فکر کردن، بن‌بست نپنداشتن. بن‌بست‌انگاری خیلی چیز بدی است. ۱۴۰۲/۰۱/۲۹ 🖼 💻 Farsi.Khamenei.ir
📩 رهبر انقلاب امروز در دیدار دانشجویان: 👈 حل مشکلات بنگاههای تولیدی راهش فقط «خصوصی‌سازی» بود / اداره‌ی بنگاه‌ها توسط دولت عامل مشکلات و فساد بود ✏️ در مورد مسئله‌ی خصوصی‌سازی که بعضی از دوستان گفتند و تکرار کردند و بیرون هم همانها را میگویند: هر قانون خوبی را ممکن است بد عمل کنند. اینی که ما امکانات کشور، امکانات تولیدی، کارخانجات، اینها را بدهیم دست دولت، دستگاههای تولیدی و بنگاههای تولیدی بزرگ را دولت نمیتواند، مشکلات به وجود می‌آید، فساد به وجود می‌آید. چه قدر در این چند سال این مسائل پیش آمده. این راهش فقط خصوصی‌سازی بود. هیچ چاره‌ی دیگری وجود نداشت واقعاً و این کار ناگهان انجام نگرفت. با فکر، با مطالعه، با پیش‌بینی، ساعتها بحث کردن انجام گرفت. بله، من قبول دارم، آن توقعی که بنده داشتم از خصوصی‌سازی، تا حالا آن توقع برآورده نشده. اما کارهای خوبی هم انجام گرفته. ✏️ اینی که شما میگویید بنگاه دولتی را دادند به بخش خصوصی، او دلارش را به دولت برنمیگرداند، این درست نیست. آنی که دلار را برنمیگرداند، همان بنگاه فعلاً دولتی است. ✏️ البته بخش خصوصی هم اشکالاتی دارد؛ مراقبت میخواهد، دقت میخواهد، رعایت میخواهد. ۱۴۰۲/۰۱/۲۹ 🖼
hadees_peimaneh.pdf
2.39M
📗کتاب «حدیث پیمانه» پژوهشی در انقلاب اسلامی ✍️حمید پارسانیا 💠کتاب «حدیث پیمانه» از نگاه رهبر انقلاب: ▶️ کتاب نوشتهٔ شماست؟ کتاب بسیار خوبی است. مدت‌ها پیش به دوستان فیلسوفمان در قم، از کمبودی گله می‌کردم و می‌گفتم: ✅«فرق فلسفهٔ ما با فلسفهٔ غرب (از زمان ارسطو و افلاطون تاکنون) این است که فلسفهٔ غرب، همیشه یک دنباله و ادامهٔ اجتماعی و سیاسی و مردمی داشته است؛ اما فلسفهٔ ما ادامهٔ اجتماعی و سیاسی نداشته است. ✅ حداکثرش به ادامهٔ تربیت فردی رسیده؛ والا اینکه فلسفهٔ ما بگوید شکل حکومت چگونه باید باشد، حقوق مردم چیست، ارتباطات آنها با یکدیگر چگونه است، چنین ادامه‌ای ندارد. در حالی که همهٔ این مبانی می‌تواند مبنای فلسفهٔ اجتماعی و سیاسی قرار بگیرد.» ✅ وقتی من ترتیب و فصل‌بندی کتاب شما را (البته همه‌اش را نخوانده‌ام) نگاه کردم، دیدم این کار شده است. از مبانی فکری و فلسفی شروع کرده‌اید و به جمهوری اسلامی و مسائل آن رسیده‌اید. ✅ این چیز باارزشی است. الحمدلله این‌طور فکرها در جامعهٔ ما حضور دارد. از این‌ها باید حداکثر استفاده بشود. این سبک کار، درست است. باید متمسّک به مبانی بود. 🎙بیانات رهبر انقلاب در دیدار هیئت‌مدیرهٔ دفتر تبلیغات اسلامی حوزهٔ علمیهٔ قم، ۲۹دی۱۳۸۰ 📚منشور حوزه و روحانیت، ج۵، ص۳۱۰تا۳۱۱
بیانیه گام دوم جامع‌ترین سند حکمرانی و چراغ راه دولت و دولتمردان است آیت‌الله رئیسی در دیدار صمیمانه جمعی از علما، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات و نخبگان جوان حوزه‌های علمیه که در مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده را نقشه راه دولت مردمی دانست. رئیس جمهور گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به عنوان جامع‌ترین نقشه راه در حوزه حکمرانی و سبک زندگی، مبتنی بر منظومه فکری و سیره و سلوک امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب طراحی شده و چراغ راه دولت و دولتمردان است. 📎 ادامه خبر 🌐https://rasanews.ir/0034ff 💯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌نقش مشارکت مردم در حکمرانی دینی 🔹اصلِ اصلِ اصلِ حقیقت ولایت، مشارکت اجتماعی مردم است. 🔹خون اولیای خدا برای مشارکت مردم ریخته شده. 🔹ندیدن نقش مردم در حکمرانی، تحریف دین است! 🔹مردم‌سالاری دینی یعنی مردم در همه امور سالار باشند نه فقط در انتخابات! 🔹مردم باید در تصمیم‌سازی مشارکت کنند! 🔹رفع غربت و غیبت امام زمان(عج) در ایجاد مشارکت مردمی است اصلاح از دین، شبکه۳، حوالی ۳:۳۰ صبح
هدایت شده از گام دوم انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 حقیقت ولایت الهی 👈 چهره‌ای مکتوم از عید سعید غدیرخم در بیان رهبر معظّم انقلاب 🔹 ولایت آن‌وقتی است که ارتباط ولیّ با مردم، یک ارتباط صمیمانه و نزدیک و محبت‌آمیزباشد 🔹 مردم هستند که شخصیت و خواست و مصالح آنها در نظام سیاسی اسلام به حساب می‌آید. ولایت الهی با چنین حضوری از مردم معنا می‌یابد. 🔺 حقیقت ولایت الهی اینست: ارتباط با مردم. 🦋 💫 🌻 ╭━═━⊰🍃🌼🍃⊱━═━╮ @gamedovomenghelab🌼 ╰━═━⊰🍃🌼🍃⊱━═━╯ ☄ همراه گام دومی ها بیندیشید☝️
گام دوم انقلاب
💥 حکومت آینده حضرت مهدی موعود ارواحنافداه، یک حکومت مردمىِ به تمام معناست. 🌀 مردمی یعنی چه؟ 🔆یعنی
☝️حکومت آینده حضرت مهدی موعود ارواحنافداه، یک حکومت مردمىِ به تمام معناست.☝️
📣 | همایش محله اسلامی؛ نشست چهارم؛ تجربیات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در زمینه مشارکت مردمی؛ 🔸ارائه مدل محله‌محوری بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا(عج) 🔸با سخنرانی جناب آقای سجاد نیک‌منش؛معاون محترم هماهنگ‌کننده بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا(عج) ➖چهارشنبه ۳۰فروردین‌ماه۱۴۰۲ ➖ساعت ۱۴ ➖دانشگاه جامع امام حسین علیه‌السلام➖دانشکده علوم اجتماعی و فرهنگی➖سالن جلسات طبقه اول 📌 ورود به جلسه از طریق لینک: 🔗https://meeting.ihu.ac.ir/Class/77/1210
رهبری و رفراندوم ✍ علی مهدیان 🔹آیا رهبری با رفراندوم مخالف است؟ کسی که از در شورای انقلاب و بانیان رفراندوم جمهوری اسلامی در ابتدای انقلاب بوده، از بانیان رفراندوم قانون اساسی بوده. از بانیان بازنگری قانون اساسی بوده. از بانیان متن قانون اساسی است که این روش به رسمیت شناخته. رهبری را با خودش تفسیر کنید نه خودتان. شما شاید هر روز یک حرف بزنید. شمایید که هیچ وقت جرات ندارید از مردم دنیا همه پرسی کنید که با شورای امنیت و حق وتو و حاکمیت دلار و موجودیت اسراییل موافقند یا نه. شمایید که در داخل هر جا مردم مخالفتان رای دادند جر زنی را شروع کردید. 🔹رهبری سال هفتاد و شش و هشتاد که خاتمی رای آورد پای حضور مردم نایستاد؟ سال هشتاد و چهار و هشتاد و هشت نایستاد؟ حضور های هشتاد و چند درصدی پای صندوق های رای، رفراندوم نبود؟ چه کسی تا آخر پای انتخابهای مردم ایستاد؟ با شخص منتخب شده آنهم آدمهایی مثل میرحسین و خاتمی و احمدی نژاد و روحانی و هاشمی کار نکرد؟ کار کردن با آدمی که هزار جور اختلاف نظر عملی و گفتمانی با تو دارد ساده تر است یا همراهی با یک نظر رفراندوم در یک موضوع فنی خاص؟ رهبری با گفتگوی با آمریکا در داستان هسته ای موافقت نکرد با اینکه اعلام کرد با آن مخالف است اما با خواست خواص و به نیت تجربه کردن عموم مردم با آن همراه میشود. 🔹کدام کشور اصل موجودیتش را به رفراندوم گذاشته و قانونش را هم دو بار به رفراندوم گذاشته؟ شما دیگر حرف از مردم نزنید. شما که هشتاد و هشت تهمت تقلب زدید چون شکست خوردید و میخواستید رای کل مردم را بالا بکشید. شما که انقلاب چند صد نفره تان چند ماه دوام نیاورد و با حضور خیابانی میلیونی نابود شد. همه میدانیم دلتان به هزاران رسانه استکباریتان گرم است که مخ مردم را بزند و نظر آمریکاییتان را تایید کند. حال آنکه آزموده را آزمودن خطا است. 🔹هنوز هم نتوانستید بفهمید چرا بعد آنهمه تبلیغاتتان برای عدم حضور مردم پای صندوق رای، کمتر از بیست درصد هم موفق نشدید مردم را منصرف کنید. حالا چی؟ ایران بیاید برای موضوعات مختلف رای گیری کند که چی؟ هیجان و دو قطبی راه بیندازید ، متخصصین و منتخبین را کنار بزنید؟ که چی؟ که فردا اگر نظرتان نشد چو بیندازید که تقلب شده؟ بگویید حاکمیت خودش موافق فلان نظر است پس ما بیاییم رفراندوم برگزار کنیم؟ 🔹راستی چرا سرمایه داران بزرگ کشورهای اروپایی رای نمیگیرند درباره اموال و داراییهایشان که تقسیم کنند بین همه یا نه؟ چرا هیچ کشوری درباره همه موضوعاتش رای گیری نمیکند؟چرا هیچ کدام درباره اصل موجودیت و ساختارشان هر سال و هر روز یا بیشتر یا کمتر رای گیری نمیکنند؟ اگر به تعداد رای گیری است که هیچ کدام با تعداد انتخابات و حجم حضور مردمی ما در طول سالها قابل مقایسه نیستند. اگر هم بحث سر رفراندوم درباره موضوعات مختلف است که هیچ یک بی حساب و کتاب و بدون طی فرایند دارای قاعده و قانون رفراندوم را در هر موضوعی انجام نمیدهند. 🔹به چه فلاکتی افتاده اید، انصافا.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👈 از حالا خودتان را برای ماه رمضان بعد آماده کنید. ۱۴۰۲/۱/۲۹