eitaa logo
گام دوم انقلاب
2.9هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
1.9هزار ویدیو
710 فایل
ارتباط با خادمین کانال @h_azizi @ryas68 💥 کانال جامع و تخصصی گام دوم انقلاب به #تبیین_نظام_مسائل و #تحلیل نخبگان و #اخبار مربوط به گام دوم می پردازد. راستی کاملا خودجوش هستیم. کاملا کانال در ایتا 👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
مشاهده در ایتا
دانلود
39.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🗣️ | ☀️ طلوع پیشرفت☀️ 🇮🇷 رویدادهای رقابتی هسته‌های پیشرفت منطقه‌ای - تابستان ١۴٠٢🇮🇷 🔰 الگوی پیشرفت متناسب با فرهنگ و ظرفیت های بوم هر منطقه با محوریت مردم چیست؟ 🔸متقاضیان حضور در رویداد می‌توانند با مراجعه به وبسایت کنشگران مردمی ایران به نشانی زیر، با تکمیل اطلاعات و ثبت رزومه گروه خود، اقدام به شرکت در این رویداد نمایند. ثبت نام و اطلاعات بیشتر در 🌐 Www.kamants.ir 📞 ۰۹۰۱۲۱۵۳۹۷۰
🚩 عاشورا، مباهله‌ای دیگر 🏴 سابقه نداشته است که در راه ، پیغمبر دست عزیزان خود را بگیرد و بیاورد وسط میدان؛ استثنائی بودن روز به این شکل است. نشان دهنده‌ی این است که بیان حقیقت چقدر مهم است. 🏴 همین قضیه در اتفاق افتاده است به شکل عملی؛ یعنی امام حسین (ع) هم برای بیان حقیقت، عزیزترین عزیزان خود را می‌آورد وسط میدان؛ با آنکه میدانست حادثه چه جور تمام خواهد شد. ➡️ ۱۳۸۸/۰۹/۲۲ ┅┅🍁✿❀🌺❀✿🍁┅┅ ✔️ @gamedovomenghelab ☄ همراه گام دومی ها بیندیشید☝️
💥تحریف فرهنگ دینی و شکل گیری مدینه فاسقه 🌀 پس از ۲۵ سال؛ امیرالمؤمنین علی(ع) حدود ۵ سال در مسند قدرت قرار گرفت که در آن مدت سعی کرد ارزش‌ها و مفاهیم اسلامی و توحید را در حوزۀ فرهنگ مستقر کند. او قرآن ناطق بود و سعی می‌کرد با تمام تحریفاتی که قبل از او رخ‌داده بود تقابل کند و آن‌ها را به مسیر خود بازگرداند. ❇️ تعبیر امیرالمؤمنین علیه السلام به مالک این است که یا مالک، اشرار منافقینی هستند که در ذیل پوشش دین، آن را به‌صورت پوستین وارونه درآوردند؛ تحریفاتی که رخ می‌داد، باعث می‌شد که اسلام از عرصۀ فرهنگ حذف شود و آنچه که غیر اسلام است به اسم اسلام قرار بگیرد، پس آنچه که کفر بود و آن ارزش‌هایی که غیر از اسلام بود، با غلبۀ فرهنگ اسلام در ذیل پوشش مفاهیم اسلامی باید رخ می‌داد و امتداد این غلبه موجب می‌شد تا باز به‌تدریج این مفاهیم بازگردد و به اسم اسلام آنچه که در عصبیت و مناسبات عرب وجود داشت و به‌عنوان سلطنت می‌دیدند، بر فرهنگ جامعه مسلط شود. ♦️مغیره در جلسه‌ای درکنار معاویه حضور داشت، هنگام بازگشت به منزل به فرزند خود از معاویه شکوه و شکایت کرد که این آدم اصلاً دین ندارد، به معاویه گفتم حال که به قدرت رسیده‌ای، با فرزندان رسول خدا و با بنی‌هاشم ملاطفت کن، موقع اذان شد، معاویه آنجا اظهار کرد که هنوز از این مأذنه نام رسول‌الله در کنار نام خدا می‌آید و معاویه اصل اسلام را هم به‌عنوان رقابت قبیله‌ای می‌دید و اصلاً باور نمی‌کرد حقیقتی به‌نام توحید وجود داشته باشد و این مسأله برای او سخت و دشوار بود. ✴️ آن‌ها نتوانستند قرآن و توحید را از عرصۀ فرهنگ که آخرین سنگر برای حضور اسلام و نتیجۀ تلاش‌های نبی‌اکرم و مؤمنین صدر اسلام بود، حذف کنند و مدینه‌ای به‌وجود آمد که مبتنی بر توحید، حاکمیت روح‌القدس و عقل معرفت است و در قبال او یک مدینه با عنوان مدینۀ مُمَوهه است؛ یعنی مدینه‌ منافقان؛ چون فرهنگ آن، فرهنگ دینی است و در ذیل پوشش مفاهیم دینی، قدرت خود را حفظ می‌کنند، آب می‌بندند، تقلب می‌کنند و در این مدینه مُمَوهه عده‌ی دیگری نیز هستند که به او گاهی مدینۀ فاسقه می‌گویند، کسانی که سست ایمان‌اند، ایمان دارند؛ ولی زندگی دنیا و منافعش باعث می‌شود که همراهی نکنند، این یک مدینه است، منتها اگر این تقلب و تحریفی که در مدینه مُمَوهه است، بماند مدینۀ دیگری به‌وجود می‌آید به‌عنوان مدینۀ ضاله، جامعه‌ای که این تحریفات را باور می‌کند و خودش یک فرهنگ می‌شود و این فرهنگ وارونه به اسم آن حقیقت می‌ماند، شبیه مدینۀ فاضله است؛ اما مدینۀ فاضله نیست. 📌متن گفتگو با استاد پارسانیا
18.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | دو دسته خواص 🤔 چی می‌شه که مردم زمانه‌ای اینقدر اشتباه می‌کنن؟ ❌ شناخت و طرفدار حق بودن لازمه ولی کافی نیست! @gamedovomenghelab 🏴 علیه‌السلام 🏴 🏴
📣📣 سازمان هیأت و تشکل‌های دینی برگزار می‌نماید: چهارمین رویداد ایده‌پردازی هیأت سکوی حل مسئله جمعی مسائل اجتماعی مبتنی بر توان هیأت‌ها و تشکل‌های دینی 🔻🔻🔻 محورهای ایده‌پردازی نقش هیأت‌ها در: 🔸 انسجام اجتماعی؛ 🔸 همدلی؛ 🔸 نشر خوبی‌ها. 🔴اگر شما هم یک هیأت یا تشکل دینی اجتماعی هستید همین الان برای ثبت ایده خود و یا کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر اقدام کنید: www.rah.events 🗓مهلت ارسال ایده: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ 🎁مجموعه‌های ایده‌پرداز برتر مورد تقدیر و حمایت قرار خواهند گرفت.
📍ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشه ای ترین جهاد شماست. بدون این کلید اساسی همه قفلها، هیچ گامی نمی‌توان برداشت. بیانیه گام دوم انقلاب ♦️♦️♦️ *طرحی برای امید* ♦️♦️♦️ نشست بررسی موضوع امید در برنامه هفتم توسعه 🔸مکان: مجلس شورای اسلامی، ساختمان شیخ فضل الله زمان: یکشنبه 1 مرداد ماه، ساعت 15 حضور مجازی : https://www.skyroom.online/ch/live.rc/noayand-event2 ┅┅🍁✿❀🌺❀✿🍁┅┅ ✔️ @gamedovomenghelab ☄ همراه گام دومی ها بیندیشید☝️
💠 چرا انتخاب اصحاب امام‌حسین(ع) یک انتخاب آگاهانه بود؟ 🔵 امام‌ حسین(ع) در شب عاشورا با زبان خاصی با آنها صحبت می‌کند: آنها به احدی از شما کاری ندارند. اهل بیت من در این صحرا کسی را نمی‌شناسند. هر فردی از شما با یکی از اهل بیت من خارج شود و برود. من اینجا خودم هستم تنها. 🔴 چرا؟ رهبری که می‌خواهد از ناراحتی و نارضایتی مردم استفاده کند که چنین حرفی نمی‌زند؛ همواره از تکلیف شرعی می‌گوید. البته تکلیف شرعی هم بود و امام حسین(ع) از گفتن آن نیز غفلت نکرد اما می‌خواست آن تکلیف شرعی را در نهایت آزادی و آگاهی انجام بدهند. خواست به آنها بگوید دشمن، شما را محصور نکرده، از ناحیه دشمن اجبار ندارید. اگر از تاریکی شب استفاده کنید و بروید، کسی مزاحمتان نمی‌شود. دوست هم شما را مجبور نمی‌کند. اگر فکر می‌کنید که مسئله‌ بیعت برای شما تعهد و اجبار به وجود آورده است، بیعت را هم برداشتم. یعنی فقط انتخاب و آزادی. باید در نهایت آگاهی و آزادی و بدون اینکه کوچکترین احساس اجباری از ناحیه دشمن یا دوست بکنید، مرا انتخاب کنید. 🔵 این است که به شهدای کربلا ارزش می‌دهد والّا طارق بن زیاد در جنگ اسپانیا، وقتی که اسپانیا را فتح کرد و کشتی‌های خود را از آن دماغه عبور داد، دستور داد که آذوقه به اندازه ۲۴ ساعت را نگه دارند و زیادتر از آن را هر چه هست آتش بزنند و کشتی‌ها را هم آتش بزنند. بعد سربازان و افسران را جمع کرد، اشاره کرد به دریای عظیمی که در آنجا بود، گفت: ایهاالنّاس! دشمن روبروی شما و دریا پشت سر شماست. اگر بخواهید فرار کنید جز غرق شدن در دریا راه دیگری ندارید، کشتی‏ای دیگر وجود ندارد. غذا هم جز برای ۲۴ ساعت ندارید، بعد از آن خواهید مرد. غذای شما در چنگ دشمن است. راهی جز این ندارید. یعنی برایشان اجبار به وجود آورد. این سرباز اگر تا آخرین قطره خونش نجنگد، چه بکند؟ 🔴 اما امام حسین(ع) با اصحاب خودش بر ضد طارق بن زیاد عمل کرد، نگفت: دشمن اینجاست، از این طرف بروید شما را از بین می‌برد، از آن طرف هم بروید شما را نابود می‌کند. بنابراین دیگر راهی نیست غیر از اینکه روغن چراغ ریخته را باید نذر امامزاده کرد. شما که به هر حال کشته می‌شوید؛ حالا که کشته می‌شوید، بیایید با من کشته شوید. 🔵 آن‌گونه شهادت ارزش نداشت. یک سیاستمدار این‏جور عمل می‌کند. اما امام گفت که نه دوست تو را اجبار می‌کند و نه دشمن، هر کدام را که می‌خواهی انتخاب کن؛ در نهایت آزادی. پس انقلاب امام حسین(ع) در درجه اول یک انقلاب آگاهانه است. @gamedovomenghelab ✍ شهید آیت‌الله مطهری، حماسه حسینی، ج۱، ص۱۲۶-۱۲۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 اندیشکده حنیف در حوزه مطالعات و اجتماعی-فرهنگی، از بین برادران در شهرهای تهران و قم دعوت به همکاری می کند: 🔺دارای رزومه علمی و پژوهشی در حوزه های سیاستگذاری، مدیریت، حکمرانی، علوم اجتماعی 🔺آشنا به مباحث روش تحقیق و انجام پروژه های پژوهشی 🔺 طلاب سطح سه به بالا و دانشجویان و فارغ التحصیلان ارشد به بالا 🔺 دارای رزومه تحصیلی ممتاز 🔺 ظرفیت بالای کار گروهی و تعهد به وقت گذاری بیش از ۱۰۰ ساعت در ماه 🔺 تسلط نسبی به زبان انگلیسی در متن خوانی، درک مطلب و دایره لغات. 🔺امکان رفت و آمد هفتگی بین تهران و قم 💥جهت ارتباط، رزومه خود را به این آیدی @Hanif_ThinkTank ارسال بفرمائید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شیخ حسین انصاریان: گفتند در جلسات محرم شرکت نکنید و سیاه نپوشید اما حضور مردم چند برابر شد ▪️نور اباعبدالله با نور حق تعالی پیوند خورده و این نور را تا قیامت نمی‌توان خاموش کرد.
🔻 ریشۀ اصلیِ قیامِ امام حسین 🖋 حضرت آیت‌الله سیّدعلی خامنه‌ای [۱]. نه می‌توانیم بگوییم که حضرت برای «تشکیلِ حکومت» قیام کرد، و نه می‌توانیم بگوییم حضرت برای «شهید شدن» قیام کرد. امام حسین - علیه‌السّلام - هدفِ دیگری داشت که رسیدنِ به آن «هدف»، حرکتی را می‌طلبید که این حرکت، یکی از این دو «نتیجه» را داشت. پس حکومت یا شهادت، هیچ‌کدام «هدف» نبودند، بلکه دو «نتیجه» بودند. [۲]. هدف آن حضرت عبارت بود از انجام‌دادنِ یک «واجبِ عظیم» از واجباتِ دین که آن را هیچ‌کس قبل از امام حسین انجام نداده بود؛ نه رسولِ اکرم این واجب را انجام داده بود، نه امیرالمؤمنین، نه امام حسن؛ چون زمینۀ انجامِ این واجب، در زمانِ امام حسین پیش آمد. [۳]. دو نوع انحراف وجود دارد: گاهی مردم، فاسد می‌شوند، امّا احکامِ اسلامی از بین نمی‌رود، امّا گاهی هم مردم، فاسد می‌شوند، هم حکومت‌ها، هم علمای دین، به‌طوری‌که حقایقِ اسلام، تحریف و منکر را معروف و معروف را منکر، و خطّ اسلام را «صدوهشتاد درجه» عوض می‌کنند. آن حکم، حکمِ «تغییرِ وضع» و «تجدیدِ حیات»، یا به‌تعبیرِ امروز، «انقلاب» است که مربوط به «برگرداندنِ جامعۀ منحرف به خطّ اصلی» و «تضمین‌کنندۀ زنده‌شدنِ اسلام» است، بعد از آن‌که مُشرف به مردن است، یا مرده و ازبین‌رفته است. مسأله این است که اگر جامعۀ اسلامی «منحرف» شد و این انحراف، به‌جایی رسید که «خوفِ انحرافِ کلّ اسلام» بود، تکلیف چیست؟! [۴]. افزون‌بر‌این‌که باید انحرافِ اساسی در دین رخ داده باشد، شرطِ دیگرِ انجامِ این حکم، آن است که «زمینه» و «موقعیّت» برای انجامِ آن، مساعد باشد؛ چون خدای‌متعال، به چیزی که «فایده» ندارد و «اثر» نمی‌بخشد، تکلیف نکرده است. البتّه مراد از فراهم‌بودنِ موقعیّت، این نیست که «خطر»ی در پی نباشد، بلکه غرض این است که «پیامِ» قیام، به مردم منتقل خواهد شد و مردم خواهند فهمید و در اشتباه، نخواهند ماند. وجودِ «خطر»، این «تکلیف» را ساقط نمی‌کند، بلکه این انجامِ این تکلیف، همیشه توأم با خطر است. در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست. ازاین‎‌رو، انقلابِ اسلامی، پرتوی از قیامِ عاشورا است، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ شهادت انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ برپاییِ حکومتِ اسلامی. [۵]. در زمانِ امام حسین - علیه‌السّلام - هم «انحرافِ اساسی در اسلام» به‌وجود آمد و هم «فرصتِ مساعد برای اثرگذاری» پیدا شد. اوّلاً، بعد از معاویه، کسی به حکومت رسید که حتّی «ظواهرِ اسلام» را هم رعایت نمی‌کرد، چنان‌که اهلِ شُرب خَمر و فسادهای جنسیِ واضح و شعرسرایی بر رّد دین و مخالفتِ علنی با اسلام بود، ولی چون به‌عنوانِ ریاست بر جامعۀ اسلامی در قدرت قرار گرفته بود، نمی‌خواست اسمِ اسلام را براندازد. حاکمِ فاسد، جامعه را نیز فاسد می‌کند؛ چون بر جامعه و مردم، اثر می‌گذارد. ثانیاً، «زمینه» هم آماده است؛ یعنی فضای جامعۀ اسلامی، طوری است که ممکن است «پیامِ» امام حسین به گوشِ انسان‌ها در همان زمان و در طولِ تاریخ برسد، درحالی‌که اگر در زمانِ معاویه، امام حسین می‌خواست قیام کند، پیامِ او دفن می‌شد؛ زیرا سیاست‌ها به‌گونه‌ای بود که مردم نمی‌توانستند حقّانیتِ سخن را دریابند. ازاین‌رو، ایشان ده سال در زمانِ خلافتِ معاویه، امام بود، ولی قیام نکرد. [۶]. امام حسین قیام کرد تا آن واجبِ بزرگی را که عبارت از «تجدیدِ بنای نظام و جامعۀ اسلامی»، یا «قیام در مقابلِ انحرافاتِ بزرگ در جامعۀ اسلامی» است، انجام دهد، که این خودش، یک «مصداقِ بزرگِ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» است. [۷]. آن حضرت در مناسبت‌های مختلف، به همین معنا اشاره کرده است: وَعَلَی الاْسْلامِ الْسَّلامُ اِذ قَدْ بُلِيَتِ الاْمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزيدَ دیگر باید با اسلام، خداحافظی کرد، آن وقتی‌که اسلام به حاکمی مثلِ یزید، مبتلا گردد. وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي‏ عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ و همانا من براى سركشى و خودنمایی و فساد و ظلم‌، قیام نكردم، به‌یقین كه من برای اصلاح در میانِ امّتِ جدّم، قیام كردم و می‌خواهم به نیكی، سفارش و از بدی، نهی كنم، و مطابقِ سيرۀ جدّم، و پدرم على‌بن‌ابى‌طالب رفتار می‌نمایم. وَ أَنَا أَدْعُوکُمْ إِلى کِتابِ اللّهِ وَ سُنَّةِ نَبِیِّهِ، فَاِنَّ السُنَّةَ قَدْ أُمیتَتْ، وَ إِنَّ الْبِدْعَةَ قَدْ أُحْیِیَتْ و من شما را به کتابِ خدا و سنّتِ پیامبرش فرا مى‌خوانم؛ چراکه سنّتِ او را میرانده و بدعت را زنده کردند. (در خطبه‌های نمازِ جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴).
18.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 چرا قیام کرد؟ 2⃣ 1️⃣ : هدف چه بود؟انجام یک واجب عظیم که هیچ کس قبل اباعبدالله علیه‌السلام آنرا انجام نداده بود حتی پیغمبرچرا امام حسین علیه‌السلام این کار را انجام داد؟ 🗓 بخشی از خطبه‌های نمازجمعه رهبر معظم انقلاب؛ ۱۳۷۴/۰۳/۱۹ 📽️ دانلود نسخه باکیفیت ویدیو: 📽️ Aparat.com/v/sRufW 🖇 کاری از دفتر اعزام مبلغ دانشگاه امام صادق (ع) 🏴 @gamedovomenghelab