💢ثبت نام رایگان دوره روایت بنیاسرائیل
بخشی از فصل چهارم روایت انسان
🔻در این دوره روایت بازگشت حضرت موسی(ع) پس از نزول تورات تا رحلت ایشان را میشنویم اما این فقط یک داستان نیست:
🔸در این دوره نحوهی صحیح رفتار یک مربی در برابر اشتباهات انواع متربی را یاد خواهیم گرفت!
🔸علت اصلی گمراهی اسرائیلیها و ریشهی تاریخی آن در این قوم را درمییابیم!
🔸شباهت قوم بنیاسرائیل با خودمان را میفهمیم و برای دچار نشدن به عذابهای آنها چاره اندیشی میکنیم!
و مطالب و مفاهیم عمیق دیگری که در هیچ دوره ای به شما نخواهند گفت!
🔻هزینه دوره: رایگان!
تعداد جلسات: ۵ جلسه
💢ثبت نام از طریق لینک زیر:
🔴 https://formafzar.com/form/13kna 🔴
جنگ روانی را به توقعاتمان نبازیم!
#جنگ_روانی_نصرالله را ادامه دهیم
و پاد روایت ضد مقاومت آمریکایی را روایت نکنیم!
جنگ تمام نشده. جنگ در بعد نظامی و روانی ادامه دارد. امروز وارد مرحله جدید جنگ شدیم. فریب شیاطین و نفسهای ضعیفی که از ابتدای جنگ ناله و نقدشان بلند بود را نخوریم.
*عاجل | وسائل إعلام إسرائيلية:
- جلوس كل "إسرائيل" مقابل التلفاز من أجل الاستماع إلى خطاب نصر الله هو بحدّ ذاته انتصار وبعد مهم بالحرب النفسية.
- المعادلة الرسمية والواضحة لحزب الله العمل بشكلٍ مُدروس وتصعيدٍ تدريجي ولكنّه سيفعل كل شيء حتى لا تسقط حماس.
شبکههای رژیم صهیونیستی:
گوشدادن و نشستن پای صحبتهای نصرالله توسط اسرائیلیها به خودی خود پیروزی است. معادله حزب الله واضح بود: گسترش جنگ حساب شده و تدریجی خواهد بود اما هرچه لازم باشد برای از بین نرفتن حماس انجام خواهند داد.
جناب سید اهدافی را سیاستگذاری کردند.
۱. در جنگ به این مقدار اکتفا نخواهیم کرد
۲. حماس و غزه باید پیروز شوند
۳. آمریکا در صورت دخالت مستقیم ضربه اساسی خواهد خورد
فهم رسانههای غربی هم تهدید بود!
حال ببینیم فضای برخی انقلابیها و ضد انقلابها را. روایت فارسی خمودگی و ناراحتی است! جالب اینکه لبنانیهای پای صحبت سید خوشحال و راضی جلسه را ترک کردند! /کانال نظم مقاومت
#نظممقاومت
#رهبرمقاوم
✍ محمد صابرصادقی|۱۲آبان۱۴۰۲| روز۳۰ ام جنگ
40.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹تا زمانی که مسألهی ما مسألهی تغییر سبک زندگی نباشد، تلاش های ما برای حل مسألهی حجاب، آب در هاون کوبیدن است.
حجتالاسلام والمسلمین #محمد_رضا_جوان _آراسته
مدیر عامل مدرسه مهارت آموزی مبنا
🔍 | #تحلیل
🔰 «چشمۀ فساد»
🔸#جنگ_غزه محصول بداندیشی و بداخلاقی و خباثت حیرتانگیز جهان غرب است.
آیا نگاه و انتخاب درست این است که بکوشیم تا «جنگ غزه» را متوقف کنیم، یا واقعبینانهتر این است که به بیش از آن هم بیاندیشیم و بکوشیم مُهر پایان به «#تمدن_مادیگرای_غرب» بزنیم؟
مرحوم علامه طباطبایی در تفسیر المیزان با گلایه از روشنفکران جامعۀ خودمان می گوید :
📌«(غربزدگان ما) اگر جامعه غرب را يك شخصيت مىگرفتند و رفتار آن شخصيت را با ساير شخصيتهاى جهان مىسنجيدند، معلوم مىشد كه از تمدن غربىها به شگفت درمىآيند يا از توحش آنان!
به جان خودم سوگند كه اگر تاريخ زندگى اجتماعى غربيها را از روزى كه نهضت اخير آنان آغاز شد، مورد مطالعه دقيق قرار مىدادند و رفتارى را كه با ساير امتهاى ضعيف و بينوا كردند مورد بررسى قرار مىدادند، بدون كمترين درنگى، حكم به #توحش آنان مىكردند...
هيچ انسانى كه سلامت فطرتش را از دست نداده، هرگز به خود اجازه نمىدهد كه چنين جوامعى را صالح بخواند و يا آن را سعادتمند بپندارد، هر چند كه دين نداشته باشد و به حكم وحى و نبوت و بدانچه از نظر دين سعادت شمرده شده، آشنا نباشند»(ترجمه الميزان، ج4، ص169)
🔸ولی علاوه بر آنچه مرحوم علامه میفرمایند، طبعاً موجودیّتِ شدیداً خسارتبارِ تمدن غرب را صرفاً در تعاملی که با جهان اسلام یا دیگر جوامع میکند نباید سنجید، بلکه جنایت بزرگ این تمدن را در سقوط معنا و ماهیّت #انسان و دنیا و زندگی باید دانست، جنایت او کاری است که با اخلاق کرده است و کاری است که با طبیعت کرده است و کاری است که با آسایش بشر کرده است و بدبینیای است که نسبت به ذات انسانی و #فلسفۀ_حیات و سر و ته جهان هستی پدید آورده است.
🔻بیمزهتر از این نیست که امروزه اربابان این تمدن تباه، مینشینند و مصائب بشر را فهرست میکنند و بدون این که از این #چارچوب_معنایی_غلط خارج شوند برای آنها چارهاندیشی میکنند.
🔻اسرائیل مشتق چندم یک ذات خطا و یک کجروی بزرگ است.
تمدن مادی در تمام مفاهیمی که در آسمان حیات بشری رصد کرده یا پدیدآورده به خطا رفته است.
🔸این تمدن قابل ادامه یافتن نیست.
#ایران_انقلابی باید رسالت جایگزینی این تمدن را بر دوش خود احساس کند.
🔻ایران انقلابی در یکی از گامهای نخست باید آنچنان که پیر حیاتبخش دوران معاصر ما، حضرت امام ره فرمود خود را از شرّ نمایندگان این تمدن شوم؛ یعنی #جریان_لیبرالمسلک، پرتبختر، بیخاصیت، بلکه مضر غربزده داخلی، نجات بدهد. امام می گفت تا اینها هستند این کشور روی سعادت نخواهد دید و چارهای جز وابستگی به یک تمدن شوم و شکست خورده نخواهد داشت.
ما برای تحول به پا خواستهایم، ولی این طائفه ما را زمینگیر میکنند و تمام فرصتهای طلایی این کشور را نابود مینمایند.
📌«و بدانید که اگر بیتوجّهی به #شعارهای_انقلاب و غفلت از جریان انقلابی در برهههایی از تاریخ چهلساله نمیبود ـ که متأسّفانه بود و خسارتبار هم بود ـ بیشک دستآوردهای انقلاب از این بسی بیشتر و کشور در مسیر رسیدن به آرمانهای بزرگ بسی جلوتر بود و بسیاری از مشکلات کنونی وجود نمیداشت»(بیانیۀ گام دوم)
#توقف_دقیق
#پرهیز_دقیق
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
🌺 شاخه گل صلوات، هدیه به روح معلم بزرگ دوران ما مرحوم علامه طباطبایی اعلی الله مقامه الشریف
🍀 @faslefarhang
📣 به مناسبت پنجمین سال صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی؛
🔺همایش علمی نظریه نظام انقلابی(مبانی، الزامات و راهبردها) برگزار میشود
✅ محورهای همایش
ـ چیستی نظام انقلابی
ـ مبانی نظام انقلابی
ـ الزامات تحقق نظام انقلابی
ـ راهبردهای دستیابی به نظام انقلابی
📌اهداف همایش
🔸زمینهسازی برایِ تحلیل، بررسی و ایضاحِ نظری نظریهٔ نظام انقلابی؛
🔹ترویج و ارتقای فکرورزی دربارهٔ نظریهٔ نظام انقلابی؛
🔸بررسی نظریهٔ نظام انقلابی به مثابه پیشران تحول و حرکت به سمت تمدّن نوین اسلامی؛
🔹بازخوانی مبانی، الزامات و راهبردهای نظریهٔ نظام انقلابی از منظر رهبران و متفکران انقلاب اسلامی
📝 آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات:
30 آبان ماه 1402
🗓آخرین مهلت ارسال مقالات کامل
30 آذرماه 1402
⏰تاریخ برگزاری همایش:
ساعت 8 صبح 23 بهمن ماه 1402
🌐 وبگاه بارگذاری مقالات:
https://gaame2.ir
#اخبار_گام_دومی
#نظام_انقلابی
@gamedovomenghelab
Brochure.pdf
4.77M
📎 #بروشور | سومین همایش سالانه اندیشگاه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با عنوان «نظریهٔ نظام انقلابی؛ مبانی، الزامات و راهبردها»
🔻 نظریه نظام انقلابی کانون بسیاری از تحلیلها و تبیینها و سیاستگذاریها در بیانیه گام انقلاب اسلامی است. در تاریخ تحولات و احوال انقلابها، عامل تنزل و افول نظامهای سیاسی برآمده از انقلابها، کمرنگشدن آرمانها، ارزشهای بـنیادین، بازگشت به ترتیبات و نظامهای اجتماعی و سیاسی گذشته، ناشی از تغییر نگرش و ماهیّت انقلابی جوامع و نخبگان است؛ سازش در مواجهه با فشارِ عوامل بیرونی و تندردادن به تغییرات تحمیلی بهدلیل ضعف در مبانی و فقدان عناصر تفکر راهبردی بهصورت تدریجی، تـغییر هویّتی و استحاله درونی انقلابها و نظامهای برآمده از آنها را رقم زده است؛ اما، دفاعِ ابدی رهبری حکیم از «نظریه نظام انقلابی» و «مرزبندی با رقیبان و دشمنان» و حضورِ مردمی در صحنههای مختلف انقلاب بهخصوص «نسل جوان مؤمن و دانا و پُرانگیزه»، مسیرِ دیگری را برای انقلاب اسلامی در صحنه انقلابهای مهم جهان رقمزده است.
ازاینرو سومین همایش سالانه اندیشگاه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، با تمرکز بر «نظریه نظام انقلابی»، و بررسی ابعاد نظری و از پس مواجهه نظری، شناخت الزامات و راهبردهای تحقق آن در ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.
#اخبار_گام_دومی
#نظام_انقلابی
@gamedovomenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 افشای ماجرای جلسه کمپ دیوید؛ جلسهای به ظاهر صلح که بین رییسجمهور وقت مصر و نخستوزیر اسرائیل برگزار شد و به شکلگیری اسرائیل و اشغال #فلسطین انجامید!
⭕️ در آن جلسه که پس از جنگ های طولانی اعراب و اسرائیل برگزار میشد، «انور سادات» به نمایندگی از جهان عرب حضور داشت و قرار بود که به منازعات بین اعراب و اسرائیل پایان دهد اما با تلاشهایی که از بیرون صورت گرفت و به واسطه عقبنشینیها، فلسطین قربانی شد و بخشی از اراضی خود را از دست داد...
🎥 ماجرای این خیانت تلخ را در مستند #ساعت_6_به_وقت_واشنگتن ببینید🔻
🌐 B2n.ir/s6bv
#طوفان_الاقصی #خیانت
⭕ دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد واحد تهران شمال با همکاری اندیشکده مطالعات فرهنگ و توسعه و انجمن علمی سیاستگذاری و مدیریت فرهنگی برگزار میکند:
🟢 *سلسلهنشستهای سیاستگذاری فرهنگی*
نشست اول:
*مسائل، موضوعات و انتظارات در سیاستگذاری فرهنگی*
با حضور:
✳️ دکتر سینا کلهر؛
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و امور جوانان
✳️ دکتر زهرا سادات مشیر؛
رئیس دانشکده علوم انسانی و مدیر گروه سیاستگذاری فرهنگی دانشگاه آزاد واحد تهران شمال
✳️ دکتر کمیل قیدرلو؛
مدیر اندیشکده مطالعات فرهنگ و توسعه و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع)
⏰ زمان: چهارشنبه 17 آبانماه ۱۴۰۲؛ ساعت 14
🏫 مکان: دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال، سالن کنفرانس واقع در طبقه چهارم دانشکده مدیریت
🔗 لینک حضور مجازی: http://culturalsciences.ir
#نشست #سیاستگذاری_فرهنگی
@gamedovomenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتر کچوئیان آنچه در این ۳۰ شب جنگ گفته نشده بود را گفت:
جنگ تمدنی و جابجایی قدرت
#از_اینجا_ببینید
https://telewebion.com/episode/0x98253a3
🔰فراخوان نگارش یادداشت با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
🔻محورها:
🔸تبیین و تحلیل ابعاد حقوقی بیانیه گام دوم
🔸تحلیل و تبیین حقوقی نظریۀ نظام انقلابی
🔸واکاوی مولفههای حقوق عمومی بیانیه گام دوم
🔸 جایگاه بیانیه گام دوم در سلسله مراتب هنجاری نظام جمهوری اسلامی ایران
🔸تحلیل اصول حکمرانی اسلامی ایران در بیانیه گام دوم انقلاب
🔸بازخوانی بیانیه گام دوم در پرتو اصول قانون اساسی
🔸آسیب شناسی دولت کارامد در اندیشه اسلامی مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی (چرایی؟ چیستی؟ چگونگی؟)
🔸بایستههای گفتمان سازی حقوقی بیانیه گام دوم
🔸تحلیل حقوقی مؤلفه های راهبردی بیانیه گام دوم انقلاب
🔸ظرفیتهای قانون اساسی در تحقق اهداف بیانیه گام دوم
⏰ مهلت ارسال آثار: ۵ اسفندماه ۱۴۰۱
🟡یادداشت های برتر در ویژه نامهای منتشر خواهد شد.
🌐ارسال از طریق 👈
https://ccri.ac.ir/fa/forms/2
#اخبار_گام_دومی
#قانون_اساسی
#بیانیه_گام_دوم
@gamedovomenghelab
#مهمان قسمت بیست و هشتم
👤 دکتر علیرضا شجاعی زند؛ جامعهشناس و دانشیار دانشگاه تربیت مدرس
👤 با میزبانی دکتر علیرضا زادبر
🔸
✍ با موضوع:
مواجهه روشنفکران و نخبگان ایرانی با رژیم صهیونسیتی
🔹
📺 برنامه تلویزیونی جریان
شنبه | دوشنبه | چهارشنبه
ساعت ۲۰ | شبکه یک سیما
💌 نامهای از موشک فلسطینی🚀 به موشک اسرائیلی🕎
نمی دانم که حرف هایم آیا تاثیری بر قلب آهنینت دارد یا خیر؛ البته بعید میدانم...
چگونه دلت می آید که از بالا بازی کودکان کشورم را تماشا کنی و چند لحظه بعد با سنگدلی تمام، ترکش های سهمگینت را بر قلب نازنینشان بنشانی و حق حیات را از ایشان سلب کنی؟
آیا این رسم مردانگی است که محل برخورد من پادگان و پایگاه و میان تانک ها باشد و محل برخورد تو بیمارستان و پناهگاه و میان بچه ها؟
ای کاش قدری عاطفه در وجودت بود. ای کاش...
یکی از آثار ارسالی دانشآموزان کوثر در مسابقۀ «دوست فلسطینیِ من»
احسنت به خلاقیت آقا محمد امین معتمدیان از اعضای پایه نهم که این نامه رو فیالبداهه در جلسه ای نوشتند👏
💬 «حزباللهی» فدایی ملت و مملکت
👈هدف و مطلوب #نیروهای_مؤمن و انقلابی حقیقی، #منفعت است یا #مسوولیت و خدمت؟
🔹عنصری که در مقابل مشکلات سینه سپر میکند...
یکی از اقدامات موفق انقلاباسلامی «مفهومسازی»، «واژهپردازی» و تولید ادبیات مخصوص به خود بود: «وقتی یک فکر جدید - مثل فکر حکومت اسلامی و نظام اسلامی و بیداری اسلامی - مطرح میشود، مفاهیم جدیدی را در جامعه القاء میکند؛ لذا این حرکت و این نهضت باید واژههای متناسب خودش را دارا باشد.» ۱۳۹۰/۷/۲۲موضوعی که دقیقا در مقابل رویکرد استفاده از «ادبیات دشمن» قرار میگیرد: «از ادبیّات دشمن استفاده نکنید. دشمنان انقلاب از روز اوّل آمدند تعبیر ادبیّات تندرو و میانهرو را مطرح کردند؛ فلانی تندرو است، فلان جریان تندرو است، فلان جریان میانهرو است.» ۱۳۹۴/۱۲/۵یکی از مفاهیم و کلیدواژههایی که در جریان حرکت انقلابیِ ملت ایران به عرصهی عمومی وارد شد «حزب الله» و «حزباللهی» بود.اما به راستی معنای حقیقی این مفاهیم چیست؟ و حزباللهی کیست؟
🔸در منظومهی فکری و معارفیِ انقلاب اسلامی حزباللهی بهعنوان تعبیری برآمده از آموزههای قرآنی، معنای روشنی دارد: «حزباللهی، یعنی آنکه در خدمت خداست و هیچ وابستگی تشکیلاتىِ سیاسی، جز وابستگی به انقلاب و اساس انقلاب - که ارادهی الهی است - ندارد.» ۱۳۶۹/۸/۱در این نگاه «یک فرد فقط متدین را حزباللهی نمیگویند؛ حزب اللهی آن کسی است که برای حرکت در جهات دینی انگیزه دارد.» ۱۳۶۹/۱۰/۴
🔹براساس نگاه اصیل برآمده از معارف انقلاب اسلامی، انسانِ حزباللهی، انسانِ آماده و پای کارِ انجام وظیفه است: «حزبالّلهی بودن، یعنی آماده کار بودن برای انجام تکلیف الهی.»۱۳۷۱/۵/۷ براساس این تفکر و جهتگیری است که فرد حزباللهی و بسیجی برای انجام وظیفه خدمت به کشور و مردم هزینه میدهد بدون آنکه چشمداشت مادی و دنیایی داشته باشد: «بسیج یعنى چه کسى؟ یعنى آن کسى که تا فهمید در مملکت حادثهاى است و تا فهمید دشمن حمله کرده است، نگاه نکرد که زراعت دارد، دکان دارد، کار ادارى دارد، امتحان دارد، کنکور دارد و ترم دانشکدهاش عقب افتاده است. همه اینها را گذاشت و به جبهه رفت.
🔸این را مىگوییم «حزباللهى». امروز هم اگر بفهمد دشمن به هر شکلى درصدد تعرض است، دیگر خواب راحت به چشمش نمىآید و نمىتواند آرام بگیرد. این، «حزباللهى» است.» ۱۳۷۱/۷/۱۶ لذا «حزبالّلهی یعنی آن عنصری که در مقابل مشکلات سینه سپر میکند و احساس مسئولیّت میکند.» ۱۳۷۲/۵/۸درست در نقطهی مقابل این تفکر و روحیه، فردی است که «هیچ مسئولیّتی در مقابل مسائل کشور خودش و جامعهی خودش قائل نیست و تنها همین - را - بلد است که به شکم خود و لذائذ خود و جیب خود برسد و بپردازد.» ۱۳۷۲/۵/۸براساس این چارچوب است که حزب اللهی برای منفعت شخصی خود کار نمیکند: «عدّهای هم هستند که اینها حرفی هم ندارند که برای اسلام و انقلاب، یکوقت یک کاری هم بکنند، امّا برایشان در درجهی اوّل، مسائل شخصی خودشان است یا چهره شدنشان؛ اینها حزباللهی نیستند.» ۱۳۶۲/۶/۸
@gamedovomenghelab
🔍 ادامه را در بله | ایتا خط حزبالله بخوانید
🔴 مستند وداع با اسلحه جدید ترین اثر تولید شده در مورد جنگ اسرائیل و فلسطین رایگان شد
🔸️ رایگان عرضه کردن این مستند کوچک ترین کاری است که میتوان برای کمک به کودکان و مردم غزه انجام دادو کوچک ترین کار شما نیز میتواند انتشار و معرفی این اثر باشد.
تماشای رایگان مستند از طریق لینک زیر 👇🏻
B2n.ir/veda.ba.aslaheh
@gamedovomenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 ارتباط «توحید» با مسئلهی فلسطین
«لاالهالّاالله» صرفاً یک مسئلهی اعتقادی و ذهنی محض نیست؛ بلکه منشأ اثر و عمل است. ...برای همین هم بهمجرّدی که پیغمبر فرمود: قولوا لا اِلٰهَ اِلَّا اللهُ تُفلِحوا، صاحبان زر و زور در همان محیط محدود و کوچک مکّه در مقابل او صفآرایی کردند.
این صفآرایی از روز اوّل تا امروز وجود داشته است و از روز اوّل تا امروز، عقبنشینی در این مصاف، سرنوشت باطل بوده است و پیشروی، سرنوشت حق بوده است.
ما اگر چنانچه به توحید اعتقاد داریم، نمیتوانیم زیر بار زور و ظلم برویم، نمیتوانیم در مقابل ظالم نَایستیم، این طبیعتِ توحید است. اینکه جمهوری اسلامی اعلام میکند که هر جا مظلومی هست و نصرتی لازم است، ما آنجا حاضریم، بهخاطر این است.
اینکه ما روی مسئلهی فلسطین اینجور اصرار داریم، بهخاطر این است. چون لازمهی توحید این است که انسان در مقابل زورگویی ظالم به مظلوم بِایستد؛ حقیقت توحید این است؛ و این مطمئنّاً پیشرفت هم دارد.
حالا البتّه فشارها بر روی مردم فلسطین در این ایّام و ایّام گذشته -در این هفتاد سال- فراوان بوده است امّا شما ملاحظه کنید که همان جمعیّت مظلوم محدودی که صهیونیستها توانستند بهآسانی برآنها غلبه پیدا کنند، امروز تبدیل شده است به یک فلسطین قدرتمند که حکومت صهیونیستی را تهدید میکند وحکومت صهیونیستی در مواجههی با آن احساس عجز میکند؛ وبدون تردید فلسطینیها بر صهیونیستها غالب خواهند شد و فلسطین به دست فلسطینیها برخواهد گشت.
ایستادن ما درکنار گروههای مقاومت در منطقهی غرب آسیا [هم] به همین دلیل است.
۱۳۹۷/۰۱/۲۵
@gamedovomenghelab
#توحید_حقیقی
📣 #انعکاس| رویداد هاوری
🔸 رویداد مردمیسازی دولت در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه
🔻 آشنایی مسئولان و کارگزاران با تشکلها و ظرفیتهای مردمی
🔹 به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان
➖کردستان➖ بهمن ۱۴۰۲➖
#فرهنگ
#مردمی_سازی
📣 #خبر | رونمایی از پوستر فراخوان چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار
📌 «نظم جدید جهانی» با رنگوبوی فلسطین در عمار چهاردهم / مهلت ارسال آثار تا 10 آذر ماه تمدید شد.
📌پوستر فراخوان چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در منزل پدر شهید مصطفی احمدی روشن رونمایی شد. مهلت ارسال آثار به جشنواره تا 10 آذر تمدید شد و عمار 14 رنگوبوی مقاومت و فلسطین به خود گرفت.
🔻 مطالعه کامل گزارش:
🔗 ammarfilm.ir/?p=32433
📽️ جشنواره مردمی فیلم عمار
📣 #انعکاس| تجربه الگوهای مدیریتی و ایدههای حکمرانی مشارکتی تحوّل علوم انسانی
🔸 هفتمین کنگره بینالمللی علوم انسانی اسلامی
▫️حجتالاسلاموالمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه
دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی
▫️حجتالاسلاموالمسلمین دکتر علی مصباح یزدی
رئیس شورای اسلامیسازی علوم انسانی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
▫️حجتالاسلاموالمسلمین دکتر رمضان علیتبار فیروزجایی
مدیر گروه منطق فهم دین پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
▫️دکتر عبدالله توکّلی
معاونت پژوهش سابق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
▫️دکتر سیدمجتبی امامی
معاونت پژوهش دانشگاه امام صادق(ع)
▫️دکتر ابولقاسم فاتحی
ریاست پژوهشکده تحوّل علوم انسانی دانشگاه علامه طباطبایی
▫️حجت الاسلاموالمسلمین دکتر علیرضا پیروزمند
ریاست مرکز مطالعات بنیادین فرهنگستان علوم اسلامی قم
مدیرگروه مدیریت راهبردی فرهنگی دانشگاه عالی دفاع ملی
🔻ارائه مقالات
1️⃣ الگوی حکمرانی مشارکتی در تحوّل علوم انسانی: مدیریت شبکهای تحوّل علم
حجتالاسلاموالمسلمین دکتر مصطفی جمالی
2️⃣ الگوی روابط میان «حاکمیت، مردم و نهاد علم» در تحوّل علوم انسانی
حجت الاسلام احمد عابدی
3️⃣ الگوی مدیریت راهبردی دانش تراز انقلاب اسلامی
دکتر اسماعیل شاطری
➖پنجشنبه➖ ۲۵ آبان ۱۴۰۲➖ ساعت ۷:۴۵ الی ۱۴➖ قم➖ ساختمان مرکزی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم➖
🔗لینک مجازی
📌 هماهنگی جهت حضور: ۰۹۱۲۲۷۳۰۱۳۸
@gamedovomenghelab
#علوم_انسانی
#مشارکت
#سطور
#مسئله_فلسطین
🔹از نگاه امام گونهای از اسلام آمریکایی هست که در طرح خود هیچ تفاوتی با اسلام ناب ندارد. تنها تفاوتش یک مسئله است. اقامه دین! 🔹
یعنی آن طرح درست و کامل و اصیل دین اگر اقامه نشود خود مصداقی از اسلام آمریکایی است (حتی همان طرحی در آن بر اقامه دین هم تأکید شده باشد)
در نگاه امام، اسلام یعنی اسلام اجرا شده و برای همین اسلام را مساوی حاکمیت اسلام میداند.
«الإسلام هو الحکومة بشؤونها» اسلام در حقیقت حکومت با تمامی شؤون آن است. (کتاب البيع)
از این زاویه که نگاه کنیم به درک جدیدی از مواجهه امام با رقبای تمدنیاش میرسیم. امام مبارزه اصلی را در ایران و جهان میان مستضعفان و مستکبران میدید و راه حل را ایجاد جبهه جهانی مستضعفین.
🔸مستضعفینی که ضعیف نیستند اما آنها را به استضعاف کشیدند و به آنها باوراندهاند که ضعیفند و زورشان به مستکبرین نمیرسد.🔸
✳️اولین شرط حرکت مستضعفین احساس قدرت و حس توان برای برخاستن است. باید به مستضعفین یاد میدادیم میتوانند روی پای خود بایستند.✳️
اصلا عمده جذابیت انقلاب اسلامی برای جبهه مستضعفین بیش از اسلامیت، همین استقلال است.
این ارزیابی رهبر انقلاب است: 👇👇👇
ایستادگی، استقلال، عزت سیاسی بیشترین جذابیت را برای ملتها دارد. اینکه میبینید ملتها نسبت به ملت بزرگ ایران احساس احترام میکنند، بخش عمدهاش مربوط به این قسمت است: استقلال سیاسی
۱۳۸۹/۱۱/۱۵
💠تاکید امام بر روز قدس از کجاست؟
#مسئله_فلسطین اصلیترین نقطه برخورد است. جایی که جبهه استکبار تمام نقابها را کنار زده و وقیحانه میگوید ساکنین قبلی #فلسطین باید بروند و اینجا مال من باشد، چون زور دارم. رژیم صهیونیستی نقطه تمرکز لابیهای قدرت و ثروت و رسانه و .... صهیونیستی در جهان برای ایجاد یک کانون قدرت در جهان است.
✅ از منظر اقامه دین مسئله قدس نقطه آغاز حرکت جهانی جبهه مستضعفین است. جایی که تمام توان جبهه استکبار به میان آمده و اگر این سد را بشکنیم، بند ترس را از زبان و دست مستضعفین جهان گشودهایم. و اگر تماشایش کنیم طبیعتا این غده سرطانی به سراسر دنیای مستضعفین طمع دارد!✅
مکتب امام بدون جبهه جهانی مستضعفین بیمعنا بود و جبهه جهانی مستضعفین بدون مسئله فلسطین یک پدیده ابتر بود.
🔸مکتب امام بدون توجه به مسئله فلسطین خودش یک مثال اسلام آمریکایی بود.🔸
مثل مکتب امامی که ما به صورت عملی در زندگیمان دنبال میکنیم!
فلسطین یکی از مسائل ما آن هم در یکی از زیرشاخههای سیاست خارجی است. /کانال مرکز نوآوریهای اجتماعی مبتدا
✍🏻برگرفته از متن "غربشناسی مبتنی بر دین"
حجتالاسلام حمید آقانوری✍🏻
💠 کارگاه یهودشناسی
📝 سرفصلها:
🔹 یهود در بستر تاریخ
🔸 یهود در بستر تمدن
🔹 ساختار جمعیتی رژیم صهیونیستی
🔸 نقش یهود در حکمرانی جهانی
👥 اساتید:
👤 دکتر محمدهادی همایون
👤 دکتر عطاالله بیگدلی (عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات تمدنی شهیدصدر)
📆 تاریخ: پنجشنبه ۲۵ آبان ماه | به مدت یکروز
🕣 ساعت شروع: ۸:۳۰ صبح
⏳ مهلت ثبتنام تا ۲۴ آبانماه
💵 هزینه ثبتنام: ۵۰هزار تومان
🖋️ ثبتنام از طریق پیام به @saeed_nji در بله
@gamedovomenghelab
📢 تنوع علمی مرحوم علامه طباطبائی کمنظیر است
✏️ رهبر انقلاب: مرحوم علامه طباطبائی... در تنوّع دانشی انصافاً کمنظیر است... ایشان فقیه است، اصولی است، فیلسوف است، دارای غُور شدید در عرفان نظری است، عالِم به هیئت و ریاضیات است، عالِم برجستهی تفسیر و علوم قرآنی است، شاعر است، ادیب است، در علم انساب، علم نسب، ایشان یک فرد ماهر و فعّال است... یعنی انسان یک تنوّع علمی عجیبی در ایشان مشاهده میکند. حالا مثلاً گفتم ریاضیات و هیئت؛ میدانید ــ یعنی شاید معروف است ــ که نقشهی مدرسه حجّتیّهی فعلی را ایشان کشیده؛ یعنی یک معمار به تمام معنا و یک معمار کامل است.
✏️ بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت علامه طباطبائی. ۱۴۰۲/۸/۱۷
🖼 #سخن_نگاشت
💻 Farsi.Khamenei.ir