eitaa logo
گام دوم انقلاب
2.9هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
1.9هزار ویدیو
708 فایل
ارتباط با خادمین کانال @h_azizi @ryas68 💥 کانال جامع و تخصصی گام دوم انقلاب به #تبیین_نظام_مسائل و #تحلیل نخبگان و #اخبار مربوط به گام دوم می پردازد. راستی کاملا خودجوش هستیم. کاملا کانال در ایتا 👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣 | گفتگو‌هایی‌‌‌ پیرامون‌ الگوهای‌ درآمدی‌ و‌ خودکفایی‌ جریان‌ها و پایگاه‌های‌ مردمی 🔸 سازمان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد؛ الگوها و نمونه‌های موفق در عرصۀ بین‌الملل 🔹 باحضور‌: حجت‌الاسلام‌ و المسلمین‌ سلیمانی مدیر مؤسسه‌ معصومیه ‌فعال‌ در عرصه‌ی‌ بین‌الملل ➖ یکشنبه➖ ۱۸ تیرماه ۱۴۰۲‌➖ ساعت ۱۷ ➖ قم ➖خانه‌ مصلحان➖ 📌 علاقه‌مندان جهت حضور در جلسه با شماره‌ی 09907463821 ارتباط برقرار کنند.
سخنرانی اول.mp3
26.16M
💢 | دارایی‌های هویتی مردم ایران 🎙حجت‌الاسلام و المسلمین فلاح شیروانی استاد سطوح عالی حوزه و دانشگاه 🔹 همایش اقتصاد مردمی دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام
♨️📚 📗الگوی رهبری امام‌خامنه‌ای Imam khamenei 's model of leadership گروه‌ : مدیریت پدیدآورنده: عباس شفیعی ناشر: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه 💢اطلاعات بیشتر + 30 صفحه اول: https://rihu.ac.ir/fa/book/37416 چکیده: نظام جمهوری اسلامی مدلی از حکومت است که مبتنی بر ولایت و امامت است؛ تبیین مدل یا مدل‌های رهبری مبتنی بر این نظام گامی است در جهت بازشناسی رابطه دوسویه رهبری−رهروی در نظام اسلامی که به تحکیم مناسبات حکومت و جامعه در سطح کلان و مدیریت و سازمان در سطح خرد می‌انجامد؛ این پژوهش درصدد طراحی الگوی رهبری امام خامنه‌ای با روش تحلیل گفتمان انتقادی است؛ از این‌رو، چیستی مدل، چگونگی وچرایی آن مدنظر قرار می‌گیرد با این توصیف، سؤال کلیدی در اینجا این است که الگوی رهبری امام خامنه‌ای چیست؟ این مدل با عنوان مدل رهبری معنوی هوشمند دربردارنده ابعاد، مؤلف‌ها و مشخصه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است و دارای مبانی، اصول و راهبردهای نرم و سخت است که در سطوح مختلف بین‌المللی، ملی و سازمانی خود را نشان می‌دهد.
🔹امروز یکشنبه (25 تیرماه 1402) حدود یک ساعت برای گفتگو پیرامون جلسه فردا دوشنبه خدمت جناب حاج آقای قطبی بودیم. 🔹طرح بحث خیلی خوبی بود. 🔹ایشان سالهاست بر روی شیوه‌های و مطالعه و تحقیق کرده است؛ شیوه‌هایی مانند «قانون نویسی»، «آیین سازی»، «محصولات فرهنگی»، «بازی و سرگرمی» و ... . 🔹ولی از همه اینها بیشتر متمرکز بر روی دو مدل «خلق ارزش مشترک» و «عادت واره‌ها» شده است. 🔹بنا شد ان شاء الله در جلسه فردا توضیحی کوتاه بر روی «اهمیت و جایگاه عادت‌واره‌ها» بدهند و بیشتر بر روی «الگوی خلق ارزش مشترک» متمرکز شوند. 🔹برای آشنایی بیشتر با مرکز ملی خلاقیت و نوآوری اشراق و فعالیتهای جناب آقای قطبی عزیزان می توانند به عنوان نمونه به سایت «فن دالان» و «زنگ بهشت» مراجعه نمایند. ✳️ پیشخوان این جلسه در پیوست تقدیم می شود.👇 ✳️ به دوستانم توصیه می کنم که حتما در این جلسه شرکت کنند. 📞 هنوز نمی‌دانم جلسه پخش مجازی دارد یا نه! در صورتی که لینک جلسه به دستم برسد در همین کانال منتشر می کنم ... 🌺 https://eitaa.com/alimohammadi1389/1414 ✍ حجت السلام علی محمدی
✳️ مدرسه‌ تابستانه‌ اقتصاد اسلامی 🔰محورهای اصلی: ✔️ نقد نظریات اقتصاد مدرن و ارائۀ رویکردهای بدیل ✔️ ارائۀ رویکرد اسلامی به حوزه‌های توزیع اولیه، تولید، تجارت، اعتبارات و بازتوزیع ✔️ تطبیق رویکرد اسلامی با چالش‌های موجود نظام اقتصادی کشور ✴️ باحضور اساتید مطرح اقتصاد اسلامی و کارشناسان و مسئولین اقتصادی 🔰 مخاطبین: • دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌های علوم اجتماعی • فارغ‌التحصیلان ارشد و دکتری رشته‌های علوم اجتماعی • طلاب سطوح عالی حوزه‌های علمیه (این دوره ویژهٔ برادران است) 🗓 زمان ثبت‌نام اولیه: از ۲۵ تا ۳۱ تیر 🌐 محل برگزاری: شهر مقدس قم 🗂 ثبت‌نام در sahwa.ir (ظرفیت محدود)
👈کتابی که هر مبلغی باید بخواند 📙علل گرایش به مادیگری (نکاتی در مورد چگونگی تبلیغ دین) ✍️شهیدمطهری 🔹یکی از مهمترین و شاید مهمترین اتفاقی که در دوره رنسانس غرب اتفاق افتاد، این بود که دین و کلیسا که قدرتمندین نهاد در مسائل مختلف اجتماعی بودند، از صحنه زندگی مردم حذف و به یک امر صرفا مقدس اما تشریفاتی تبدیل شد. در مقابل، جامعه غربی، با حذف خدا و دین از صحنه زندگی، با محوریت علم تجربی و انسان مادی، به سرعت پیش رفت و تمدنی را بنا نهاد. 🔹مرحوم شهید مطهری در این کتاب به علل گرایش به مادیگری و اسباب رویگردانی مردم از دین و کلیسا می پردازد و مواردی را احصا می کنند. علل اصلی ای که شهید مطرح می کند عبارتند از: 1. رفتارهای کلیسا 2-نارسایی مفاهیم فلسفی غرب 3- نارسایی مفاهیم اجتماعی، سیاسی 4- اظهار نظز غیر متخصص 5-القای تضاد زندگی و دینداری 6-محیط اخلاقی و اجتماعی نامساعد. 🔹عللی که ایشان بیان می کنند را می توان به سه دسته تقسیم کرد: 1-عواملی که مربوط به دین است 2-عواملی مربوط به مبلغ دین و 3-محیط نامساعد 🔹دلیل اینکه عرض کردم این کتاب را هر مبلغی باید بخواند این است که امروزه ما هم در مواجهه با تمدن غربی و انسانی که روزانه بیشتر در امور مادی و تجملات ظاهری دنیا فرو می رود، با همین مسئله مواجهیم. امروز نیز باید در تقابل دین اسلام و تمدن مادی، بتوانیم دین را به گونه ای ارائه کنیم که موجب بی دینی و دین گریزی نشویم و مسیر کلیسا را نرویم. 🔹روحانیت که به تعبیر رهبر معظم انقلاب مسئول دینداری مردم است، در هر سه عنوانی که شهید بیان کرد، مسئولیت دارد و باید از دین مردم محافظت کند. البته روحانیت شیعه از برخی مواردی که شهید بیان میکند، مبرّاست اما برخی موارد مبتلابه ما نیز هست. 🔹شاید این سوال ایجاد شود که علل دسته اول (عللی که مربوط به دین است: نارسایی مفاهیم فلسفی و اجتماعی و سیاسی و تضاد زندگی و دینداری) مربوط به مسیحیت است و در مورد دین اسلام مصداق ندارد. چون دین اسلام، به عقیده ما دین خاتم و کامل است. اما باید توجه داشت هر چند دین اسلام، ثبوتا و در واقع کامل و بی نقص است اما گاهی فهم ما از دین نادرست و نارساست و چیزی را که در تبلیغ خود ارائه می کنیم، فهم خودمان از دین است نه حقیقت دین. لذا بخش مهمی از حفظ دینداری مردم، وابسته به نوع شناخت ما از دین است. به نظر می رسد که امروز، تنها قرائتی که توان رویارویی با مسائل جدید را دارد، دین امام خمینی و علامه طباطبایی و شاگردان ایشان است. (در این‌باره در یادداشت دیگری بیشتر توضیح می دهم). 📌ان شاءالله در پست های بعدی، گزیده هایی از این کتاب را با هم می خوانیم. ✍️محسن ابراهیمی 02.04.24
این روزها که به مناسبت بیانات رهبری، بحث رایج تر شده، به ذهنم رسید که این کتاب ارزشمند رو معرفی کنم. شاید بر هر لازم است که حتما چند دور این کتاب را مطالعه کند و نکات آن را به ذهن بسپارد. متن زیر که از همین کتاب انتخاب شده را بخوانید، تا انشاءالله توضیحات بیشتری عرض کنم👇👇👇👇
💠سه استدلال محکم😂 اعتقادی: 1️⃣مى‌‏نويسند كشيشى مى‌‏خواست «اصل غائيّت» را تعريف كند و بيان كند كه نظام جهان يك نظام هدفدار است و جهان يك جريان هدفدارى را طى مى‌‏كند و از اين راه مى‌‏خواست حكمت بارى تعالى و علم و اراده او را به ثبوت برساند. و البتّه چنانكه مى‏‌دانيم اين مطلب دشوارى نيست؛ از خلقت هر موجودى مى‌‏توان شاهد آورد، امّا كشيش خطوط روى طالبى را به عنوان مثال ذكر كرد، گفت علّت اينكه خطوط منظّم روى طالبى كشيده شده اين است كه وقتى ما مى‌‏خواهيم طالبى را براى افراد خانواده تقسيم و قاچ كنيم، قبلًا محلّ گذاشتن كارد مشخّص باشد كه عادلانه تقسيم كنيم و بچّه‌‏ها دعوا نكنند و جار و جنجال راه نيندازند. 2️⃣مثالى هم از خودمان ذكر كنم. مى‏گويند شخصى اين مطلب را عنوان كرده كه چرا خداوند به كبوتر بال داده است امّا به شتر نداده است؟ جواب مى‏‌داد: اگر شتر بال مى‌‏داشت، ديگر براى ما زندگى نمى‏‌ماند؛ شتر پرواز مى‌‏كرد و خانه‌‏هاى خشت و گلى ما خراب مى‌‏شد! 3️⃣از ديگرى پرسيدند چه دليلى بر وجود خدا هست؟ گفت: «تا نباشد چيزكى مردم نگويند چيزها»! 📚علل گرایش مادیگری، مجموعه آثار ج1 ص558 ادامه متن👇👇👇
👆👆ادامه متن بالا👇👇 🔹ضعف منطقهايى كه غالباً ديده مى‌‏شود كه افراد ناوارد در مسائل مربوط به حكمت الهى، عدل الهى، قضا و قدر الهى، اراده و مشيّت الهى، قدرت كامله الهى، جبر و اختيار، حدوث و قدم عالم، قبر و برزخ و معاد و بهشت و جهنّم و صراط و ميزان و غيره از خود نشان مى‏‌دهند و غالباً مستمعان آنها مى‌‏پندارند كه آنچه اين جاهلان و بى‌‏خبران مى‏‌گويند متن تعليمات دينى است و اينها به اعماق آن تعليمات رسيده‏‌اند، يكى از موجبات بزرگ لامذهبى و گرايشهاى مادّى است. 🔹چقدر مصيبت است براى اهل معرفت كه افرادى كه نه با مكتب الهيّون آشنا هستند و نه با مكتب مادّيون، از هرج و مرج و بى‌‏نظمى كه در سيستم تبليغات دينى‏ - خصوصاً در جامعه تشيّع- وجود دارد استفاده كرده، در ردّ مادّيون كتاب مى‌‏نويسند؛ لاطائلاتى به هم مى‌‏بافند كه اسباب تمسخر و استهزاست. بديهى است كه چنين تبليغاتى به سود مادّيگرى است. از كتبى كه در زمان خود ما در اين زمينه نوشته شده است فراوان مى‌‏توان مثال آورد. 📚مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (علل گرايش به ماديگرى)، ج‏1، ص: 559 ✍️محسن ابراهیمی 02.04.24
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا