eitaa logo
گام دوم انقلاب
3هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1.8هزار ویدیو
702 فایل
ارتباط با خادمین کانال @h_azizi @ryas68 💥 کانال جامع و تخصصی گام دوم انقلاب به #تبیین_نظام_مسائل و #تحلیل نخبگان و #اخبار مربوط به گام دوم می پردازد. راستی کاملا خودجوش هستیم. کاملا کانال در ایتا 👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
مشاهده در ایتا
دانلود
📣«رسانه نخبگانی بانوان» برگزار می‌کند:📣 🖥نشست برخط با موضوع: 🔎بررسی الگوی جامع مشارکت اجتماعی زنان در اندیشه مقام معظم رهبری 🔸کارشناس: سرکار خانم هدی صادقزادگان، مدیرمسئول مؤسسه راه سوم و فعال و پژوهشگر حوزه زنان 🔸دبیر نشست: سرکار خانم فاطمه حیدری، فعال و پژوهشگر حوزه زنان 🗓 زمان:یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳، ساعت ۱۶ الی ۱۷:۱۵ 🔗 لینک ورود به نشست به صورت مجازی:🔻 https://www.skyroom.online/ch/rnb1402/rnb @gamedovomenghelab
جنگ در گام دوم 🌿سه ماه بعد از پیروزی انقلاب، یکی از مهمترین رهبران فکری و تصمیم سازان و ایدئولوگهای انقلاب بعد از امام ترور شد، مطهری. مدیر بیت امام ترور شد، مهدی عراقی. اولین مقام عالی رتبه نظامی انقلاب ترور شد، قرنی. دو سال بعد ششم تیر سیدعلی خامنه ای را زدند، او شهید نشد اما فردایش شخصیت کم‌نظیر انقلاب را زدند، بهشتی، ۷۲ نخبه و مدیر انقلاب را زدند، ۴ وزیر، ۱۲ معاون وزیر، ۲۷ نماینده مجلس و..، به این ختم نشد، دو ماه بعد رییس جمهور و نخست وزیر فوق العاده و انقلابی ما را زدند، رجایی و باهنر. باز دو ماه بعد رییس ستاد مشترک ارتش شهید شد، فلاحی، فرمانده سپاه خرمشهر و آبادان شهید شد، جهان آرا، وزیر دفاع شهید شد، نامجو. دقیقا در بحبوحه جنگ. خرداد ماه هم چمران فرمانده ستاد جنگهای نامنظم شهید شد. بعد از سال ۶۰ ماجرا تمام نشد، طی دو سه سال کلیدی ترین فرمانده‌های ما شهید شدند، متوسلیان، همت، باکری، خرازی، زین الدین و... 🌿اینها در چه وضعیتی رخ میداد؟ ایران در دنیا تنها بود. دشمن لب مرزهای ایران بود. ایران محور و نهال اصلی انقلاب و مقاومت در جهان بود ولی مقایسه توانمندی نظامی ایران در مقابل آمریکا که رسما وارد جنگ شده بود برای خیلی ها مایه خنده و شوخی بود. وضعیت فشار بر رزمندگان چنان بود که سیدعلی خامنه ای که امام مراقبش بود که بلایی سرش نیاید، از جانب امام ماموریت یافت به جبهه ها برود تا قوت قلب به رزمندگان بدهد. قوت قلب دادن تخصص او بود. او استاد جهاد تبیین بود. اما در این میان از همه دردها دردناک تر آنکه امام در پیامی از خانواده شهدا بابت روایت خودتحقیر و ناامیدوارانه عده ای از جنگ، عذرخواهی کرد. 🌿امروز نیز ده‌ها فرمانده کلیدی مقاومت در مدت کوتاهی ترور شده اند. اما این‌بار حلقه محاصره حول ایران نیست، حول اسراییل است. دنیا مقابل مقاومت نیست مقابل اسراییل است. اختلافات داخل اسراییل برملا شده. اسراییلیها دائم کف خیابانند. همه تحلیلگران میگویند، جنگ هر چه ادامه پیدا کند، بیشتر به ضرر اسراییل است نه مقاومت. حالا ببینید دشمن چرا عصبی است؟ چرا جلوی چشم دنیا خود را اینگونه با وحشی گری بی آبرو میکند؟ مگر آب از سرش گذشته؟ این نماز جمعه هم در نوع خود بی نظیر بود، در تهران، بعد از موشک باران اسراییل و به سخره گرفتن پدافند فوق پیشرفته غرب. با جمعیتی عجیب و غریب. با آرامشی معنوی و دشمن‌شکار. و سید علی که تخصصش قوت قلب است. او استاد جهاد تبیین است. گام دوم انقلاب البته سهل تر از گام اول برداشته میشود. باور کنیم که و العاقبه للمتقین. ✍ علی مهدیان
💡کجا سید حسن نصرالله برای حزب الله ایران تأسف می خورد؟ ✍️مهدی افراز 🔸سید حسن نصرالله می‌توانست صرفاً یک مجاهد شهید یا یک عالم محبوب یا یک سیاستمرد انقلابی یا یک مبارز حرفه ای باشد اما سید حسن نصرالله نباشد. سید حسن نصرالله، مقتدی صدر نشد، جمال عبدالناصر نشد، یاسر عرفات نشد، محمود احمدی نژاد نشد، بلکه سید حسن نصرالله شد. 🔹در زمانه پایان سری و سروری، او محبوب‌ترین و نامدارترین شخصیت جهان عرب شد. بودنش در هر جبهه ای نشانه حقانیت آن جناح بود. جنگ در برابر او جنگ در برابر پیروزی بود. مقاومت با وجود او داستان فاتحانه تر و سوزنده تری داشت. حالا که نیست گویی بلندترین شعله مقاومت خاموش شده است. برای فدائیان مقاومت، خود سید هم موضوعیت دیگری داشت، فدا شدن برای سید خودش طریق شده بود تا جایی که دیگر معلوم نبود عرضه زندگی در مسیر جهاد برای ازاله اسرائیل است یا اشاعه نصرالله ... 🔸شیعه در جوهره اش اهل دلدادگی هست اما قرار گرفتن در این حد از کمال و استقبال عادی به نظر نمی رسد. چهره های گوناگونی در موقعیت سید واقع شدند اما هیچکدام فروغ او را نداشتند. در کنار علمیت، معنویت، سیادت، سیاست و شجاعت اما گوهر دیگری در وجود او درخشش داشت و آن حکمت بود. سید حکیم مقاومت بود. همه فتوحات او برای مقاومت هم برخاسته از همان بود. 🔹اما معدن این حکمت چه بوده؟ زیاد شنیده ایم که قرار گرفتن در میدان مجاهدت و مبارزه، چشمه های حکمت را برای انسان می جوشاند، اما جناب سید خودش مسیر اعطای این حکمت را در گرو عطیه ای می داند و آن اتصال به سید علی خامنه ای است. اتصال میان این دو سید، یک اتصال اندیشه ای به معنای متعارف آن نبود، فوق اخذ اندیشه از یک اندیشمند و آن سلوک ذیل شخصیت آیت الله خامنه ای بود. 🔸قرار گرفتن در ناموسی ترین موقعیت حق و ارائه گران ترین میزان مجاهدت برای اقامه حقیقت، این قابلیت را به جناب سید داد تا سلوک ذیل شخصیت سید علی خامنه ای برایش ممکن و مجاز شود. جناب سید از همان اوایل دوران مبارزه‌اش به این گنجینه‌ دست پیدا کرده بود و کاملاً هم به آن خودآگاهی داشت. آیت الله خامنه‌ای برای او نه یک استاد، مشاور و حتی رهبری سیاسی یا انقلابی بلکه ذریعه ای بود که پاسخ همه پرسش ها و رافع همه نیازهای معرفتی و راهبردی اش شده بود. میزان اهمیت این ارتباط را تاحدی شناخته بود که برخلاف رویه موجود دائماً بر ترویج زبان فارسی در میان تنظیم و تشکیلات حزب الله تأکید داشت و علت آن را هم زمینه سازی برای اتصال عمیق تر به امامش خامنه ای می دانست. 🔹این اعتماد و تکیه نه به علت جزمیت های کلامی و نه از روی اقتضائات سیاسی و نه حتی بنابر وصیت های خمینی بلکه از روی تجربیات میدانی و مواجهه با صخره های سخت واقعیت بوده است. به روایت خودش او بارها و بارها حکمت رهبرانه آیت الله خامنه ای را در عینیت لمس کرده بود. در لحظاتی که همه مصلحان و مدّبران‌ جهان اسلام در یک مسیر دم دستی و غلط قرار می گرفتند این سید علی خامنه ای بود که نور هدایتش راه دیگری را پیش پایش می گذاشته و مقصد و مراد را برای او در دسترس قرار می داده است. 🔸اما تلخی این روایت این جاست؛ در تنها موردی که جناب سید از دوستان و برادران مجاهد ایرانی اش پوزش می طلبد و واقعیتی ناگوار را به آن ها متذکر می شود، هم در همین وادی است. سید از موقفی که در آن ایستاده و از منظری که به حزب الله ایران می نگریست بر این باور بود که برادران ایرانی اش با نوعی خودبسندگی و استغنا، حقّ برخورداری از نعمت چنین امامی را ادا نمی کنند و از این جهت بر وضعیت آنان تأسف می خورد: "حقیقت آن است که ما در برابر شخصیّتی عظیم و استثنائی هستیم. ولی می‌بینیم بسیاری در این امّت از ایشان چیز زیادی نمی‌دانند. و احساس می‌کنیم که این امام و این ره‌بر چه قدر در امّت خویش و حتّی، با پوزش از برادران ایرانی، در ایران مظلوم و تنها است؛ حتّی در جنبه‌ی آشکار و روشن شخصیّتش یعنی جنبه‌ی ره‌بری و سیاسی که در قالب ره‌بری بیست و دو ساله‌ی امّت تجلّی یافته. شما در حقیقت در برابر شخصیّتی قرار دارید که، به معنای واقعی کلمه، دشمنان وی را محاصره کرده‌اند و دوستان حقّش را ادا نمی‌کنند. دشمنان محاصره‌اش کرده‌اند و مانع رسیدن حقیقت و نور وی به جهان و امّت می‌شوند، دوستان هم که حقّش را ادا نمی‌کنند." پ ن : برای ادراک ماجرا و کیفیت اتصال جناب سید به شخصیت آیت الله خامنه ای، متن کامل بیانات ایشان در افتتاحیه همایش "نوآوری و اجتهاد از دیدگاه آیت الله خامنه ای" را در لینک زیر مطالعه فرمایید. https://khl.ink/f/12605
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 سخنان امام خامنه‌ای ( رئیس‌جمهور وقت) در جمع لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابیطالب (ع) قم را مشاهده می فرمائید. 👌 استاد تقویت ایمان و امید و قوت قلب دادن به ملت و امت اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
30.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 واکنش مردم به نشان نصب شده بر روی فرم لباس نظامیان اسرائیلی! 👌 مردم‌نگاری دیدنی @gamedovomenghelab
| نوجهــــان ۳ | نظــم جهانی و خیزش نظم توحیدی مقاومت موقعیت‌ِخاص جهان‌ِامروز و درگیری‌های بزرگ منطقه‌ای که پس از طوفان الاقصی در حال وقــوع است، حاکی از تولد نظمی‌نو و تغییراتی گسترده است. این تغییرات پرسش‌هایی بــزرگ و متنــوع را پیش روی ما قرار داده است: ❓چرا الگــوهای نظم‌ جهــانی سرنوشت‌سازند و تحول در نظم جهانی چگونه معیــارهای بنیــادین سیاسـت را متحول می‌سازد؟ ❓نظم توحیدی مقــاومت، چه میزان از تنوع و تکثر فرهنگ‌ها و جوامع را پذیراست؟ ❓ملــت‌محوری یا امــت‌محوری در نظم جهانی، چگونه نقطه تحول می‌شود؟ ❓چرا ایدئولوژی‌ها، مکاتب و قدرت‌های بزرگ سعی می‌کنند تا الگــوی خاصی از نظم جهانی را چیره نمایند؟ نوجهــان کوششی است در پاسخ به این پرسش‌ها و تلاشی است برای آگاه شدن از این تغییر بــزرگ. تغییری که با انقلاب اسلامی آغاز شده و پایانش به کنــش و حرکت انقلاب اســلامی وابسته است... استاد: حجت‌الاسلام دکتر مجتبی عبدخدایی؛ مدیر گروه فقه و سیاست مرکز ولی امر عضو هیأت علمی گروه روابط بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبایی(ره) زمان: چهارشنبه‌ها، ساعت ۱۶ شروع: ۲ آبان ماه 🎴شیوه برگزاری: حضوری و مجازی لینک ثبت نام: https://www.negahschool.ir/product/nojahan3/ شرکت در این دوره می‌باشد.
💡بازگشت قدرت به مردم بررسی الگوی انقلاب اسلامی در برابر الگوی سرمایه‌داری دومین کارگاه آموزشی دوره MPA با رویکرد حکمرانی مردمی با ارائه: 💎 استاد احسان دادخواه معاون سابق مرکز نوآوری تعاون سرفصل‌های کارگاه: 1️⃣ مبانی حرکت عمومی مردم 2️⃣ بخش خصوصی یا همان برده‌داری نوین 3️⃣ الگوی نقش‌آفرینی مردم در اقتصاد 🔴 پخش زنده در کانال شیپا ثبت‌نام از طریق آی‌دی زیر (همراه با گواهی معتبر)👇 @mpa_shipaa ⏱ پنجشنبه ۲۶ مهر، ساعت ۱۳ تا ۱۸
🔴جالوت را کلوخی از پا انداخت و نمرود را پشه‌ای. موسی (ع) را تکه چوبی در نیل نجات داد و محمد (ص) را تار عنکبوتی در ثور. امداد الهی گاهی کلوخ و پشه را آلت قتّاله می‌کند و چوب و تار را آب حیات. خدا گردنکشی را با پشیزی تحقیر می‌کند و اولوالعزمی را به ارزنی گرامی می‌دارد. رجال الله، مسلّح به آلات قتّاله‌ی الهی‌اند و مؤیّد به آب حیات ربّانی. گنبد آهنین برای پهپاد حزب‌الله تار عنکبوت می‌شود تا سربازان صهیون تار و مار شوند. ایهاالناس! اسرائیل رفتنی است، چه با سطل آب، چه با انتفاضه‌ی سنگ. تا خانه ربّی دارد، ابابیل حریف فیل است. این سنت خداست؛ پابرهنه‌‌ی بیابان‌پروری که طعم شِعب ابی‌طالب را چشیده، مزّه‌ی حصر دریایی را به غاصب سرزمین‌های اشغالی می‌چشاند. این خون کودکان غزه نیست که بر زمین می‌ریزد؛ آبی است که به خوابگاه مورچگان می‌رود و ضیافتِ تکاوران کودک‌کش را «شام آخر» می‌کند. در دایره‌ی هستی، جفت و جور کردن پشیز و ارزن کار خداست، اما نصر الهی تنها از آنِ کسانی است که باریکه‌ی غزه را مثل تنگه‌ی اُحد رها نکنند. فتح قبله‌ی اول تنها در گِرو پشت کردن به قبله‌‌ی دنیا (ینگه دنیا) است. کور خوانده‌اند غاصبان خودخوانده‌ی درمانده؛ «نهر تا بحر» مِلک طلق بندگان مستضعف است، نه «ارض موعود» راندگان مستکبر. «النّصر بالرّعب» نصیب کسانی است که نترسند و نترسانند. باذن الله، پیروز این نزاع تمدنی جبهه‌ی مقاومت است. رمز نصرت فئه‌ی قلیله بر فئه‌ی کثیره، خدایی شدن است. ✍ ‌زهرا محسنی‌فر
🌀 نشست لبه دانش؛ سیاستگذاری حجاب در ایران برمبنای نظریه در دوره جنگ معناسازی 🔹 ارائه: دکتر عبدالرسول ، عضو هئیت علمی دانشگاه امام حسین (ع) 🔹 ناقد: حجت الاسلام دکتر مجید مبینی مقدس دکتر محمدرضا انواری 🔹 پنجشنبه، ۲۶ مهرماه، ۱۴۰۳، ساعت ۱۲:۳۰ - قم، بلوار الغدیر، ک ۱۱، ساختمان خاتم دانشگاه ادیان، ، سالن شهید قدوسی 🔹 لینک وبینار: https://eseminar.tv/wb146250 🔸 حضور برای علاقمندان، دانشجویان و اهالی رسانه و ارتباطات آزاد است