mashhad.lite.mp3
30.32M
🔈 #صوت|سخنرانی استاد #حسن_عباسی
موضوع: #گام_دوم_ایران ۱۴۱۴ در افق جهان ۱۴۱۴
📅زمان: ۲۵ فروردین ۹۸
🏢مکان: دانشگاه آزاد اسلامی مشهد
#تحلیل_نخبگان
#گام_دوم_انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
hedayat 2-98.pdf
602.1K
نشریه خبری-تحلیلی #هدایت/ شماره 2
با رویکرد جدید، ویژه هادیان، سخنوران و مربیان تربیتی
#روش_تحلیل_انقلاب_اسلامی بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب
🍀دکتر ابوذر یاسری
#تحلیل_نخبگان
#گام_دوم_انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
🔸 حجتالاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوهقضائیه:
🔹 امروز به برکت ۴۰ سالگی انقلاب و بیانیه گام دوم انقلاب باید از نظام اسلامی پاسداری کنیم.
🔹 #دستورالعمل گام دوم انقلاب تهیه شده است و بهزودی #اجرا میشود.
🔹 آینده را نه زور و نه قدرت رقم میزند بلکه آینده را تقوا و صالحان تعیین میکنند و ما هیچ نگرانی از آینده نداریم.
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
#اخبار
#گام_دوم_انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
حجهالاسلام فخریان.mp3
9.74M
"مبارزهی حاد سیاسی" خط سیر زندگی اهلبیت "علیهمالسلام" و امامین انقلاب است.
گام دوم انقلاب، وقت #باور رهبر انقلاب و #برگشت به اندیشهی اوست.
سخنرانی پیش از خطبههای نماز جمعه بیرجند
۱۳۹۷/۱۲/۱۷
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
#اخبار
#گام_دوم_انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
بیانات علامه مصباح در تبیین گام دوم .docx
29.6K
بیانات بسیار مهم و رهگشای علامه مصباح در جمع پیشکسوتان انقلاب در آغاز سال جدید درباره تبیین گام دوم انقلاب اسلامی
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
#اخبار
#گام_دوم_انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
هدایت شده از گام دوم انقلاب
جهاد تمدنی جوانان - نشر عمومی -9 اسفند 97.pdf
3.39M
⭕️جهاد تمدنی جوانان
⭕️هندسه، حاشیه و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب با استفاده از خود سخنان مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی
🔅کاری از طلاب انقلابی حوزه علمیه قم
مدرسه معصومیه سلام الله علیها
قابل استفاده برای هیاتها،مجموعه های فرهنگی و تربیتی ، مربیان و تمام جوانانی که با افق تمدن سازی فعالیت می کنند
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
#جهاد_تمدنی_جوانان
#گام_دوم_انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
🔰 #درخواست آقا از جوانان
📣 حضرت آقا فرمودند : «در خصوص این #بیانیه، #درخواست دارم که رویش "کار و مطالعه" شود»
💥 #تبیین_نظام_مسائل و #تحلیل_نخبگان و #اخبار مربوط به گام دوم را در کانال #جامع و #تخصصی گام دوم انقلاب ببینید👇👇
➡️ eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
✨ کانال در ایتا
➡️ sapp.ir/gamedovomenghelab
✨ کانال در سروش
👈کانال #گام_دوم_انقلاب
✨کانالی متفاوت برای جوانان✨
گام دوم انقلاب
🔰 #درخواست آقا از جوانان 📣 حضرت آقا فرمودند : «در خصوص این #بیانیه، #درخواست دارم که رویش "کار و مط
💥 جهت گفتمان سازی گام دوم انقلاب دوستان این پست رو👆 به کاربران و گروه ها وکانالاشون بفرستند‼️
#نهضت_فراگیر_روشنگری_گام_دوم_انقلاب
👈 #شرح_قرآنی بر گام دوم انقلاب نوشته شده است
🌱 رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه شرح قرآن بر گام دوم انقلاب توسط ایشان نوشته شده است، بیان کرد: بیان منویات مقام معظم رهبری مبنی بر گام دوم انقلاب توسط #مبلغین در منبر نیز امری ضروری است.
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
#اخبار
#گام_دوم_انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
♦️گام دوم انقلاب و علوم انسانی اسلامی ♦️
🔹علوم انسانی اسلامی علومی است که تلاش میشود در این علوم این نقیصههای چهارگانه معرفتی ، اخلاقی ، دینی ، کارکردی مرتفع شود.
🔹علوم انسانی اسلامی چون همه را با همدیگر دیده است میگوید شما نمیتوانید رابطه عالم طبیعت و ماده را از عالم فراماده جدا کنید.
حجت الاسلام قاسم ترخان بخش اول
▫️ ۲۲ اسفند ، نشست علمی «نقش علوم انسانی اسلامی در گام دوم انقلاب» با ارائه حجت الاسلام قاسم ترخان، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه و به همت مؤسسه حیات طیبه در ساختمان اندیشکده مهدویت جمکران برگزار شد.
🔸 ایشان در ابتدای نشست گفت: بحث من محور بیانیه رهبری و نقش علوم انسانی اسلامی در گام دوم انقلاب است؛ ما به گام دوم از دو منظر میتوانیم نگاه کنیم، ممکن است یک نگاه معرفتی داشته باشیم، از نوع نگاه فلسفه مضاف که این بیانیه محصول علوم انسانی اسلامی است.
🔸یک نگاه درجه دو میتوانیم به این بیانیه داشته باشیم؛ این که تعریف ما از علوم انسانی اسلامی چیست و چرا این بیانیه محصول چنین علمی است؟
🔸اگر بخواهیم به اهدافی که در این بیانیه ترسیم شده برسیم حتما باید تلاش کنیم تا علوم انسانی اسلامی تولید شود و به میزانی که توانایی تولید علوم انسانی اسلامی را پیدا کردیم، میتوانیم به اهدافی که ترسیم شده نزدیک شویم.
🔸اما سخن نخست که یک نگاه درجه دو است. علوم انسانی گاهی در مقابل علوم طبیعی قرار داده میشود که تعاریف مختلفی دارد. این پرسش مطرح میشود که قرار است علوم انسانی چه معرفتی را در اختیار ما قرار دهد؟ اگر علوم انسانی را بگوییم تبیین پدیدههای انسانی یا به معنای اخص پدیدههای اجتماعی اعم از توصیف، تبیین، تفسیر، تفسیر وضعیت موجود و بیان نقطع مطلوب و ارائه راهکارها یعنی سیاستگذاریها، اینها جزو وظایف علوم انسانی است.
🔸اگر بخواهید وضعیت موجود را توصیف کنید سپس تبیین و تفسیر کنید، این براساس پارادایمهای مختلفی است که در علوم انسانی شکل گرفته و ما معتقدیم که برای تولید علوم انسانی اسلامی باید پارادایم جدیدی شکل گیرد که در آن توصیف، تبیین، بیان رابطه علمی و معلولی و هم تفسیر است؛ یعنی از روش تفسیری به هرمنوتیکی استفاده کنیم برای فهم پدیدهها، یعنی ما هم علتگرا هستیم و هم معناگرا.
▫️ضعفهای علوم انسانی رایج
🔸تفاوت علوم انسانی اسلامی با علوم انسانی رایج چیست؟ علوم انسانی اسلامی چه تفاوت و ویژگی دارد که آن را از علوم انسانی رایج ممتاز میکند؟ معتقدیم که علوم انسانی رایج از چهار ضعف رنج میبرد. یعنی چهار نقیصه دارد. نقیصه معرفتی، نقیصه اخلاقی، نقیصه دینی و نقیصه کارکردی.
🔸علوم انسانی اسلامی علومی است که تلاش میشود در این علوم این نقیصهها چهارگانه مرتفع شود؛ به عنوان مثال در حیث معرفتی علوم انسانی، آیا علوم انسانی رایج از حیث معرفتی یک معرفت مطابق با واقع در اختیار شما قرار میدهد که بتوانید واقعیت را توصیف و بعد تبیین و تفسیر کنید.
🔸این نکته را در علوم انسانی بیان میکنیم که نقیصه معرفتی این علوم این است که خیلی از این عوامل و قوانین را ندیدند، بحث سنتها در علوم انسانی اسلامی مطرح میشود، بحث عوامل معنوی در علوم انسانی اسلامی مطرح میشود که جایگاهی در علوم انسانی رایج ندارد. میگویند اگر هم ما عالم ماورای طبیعت داشته باشیم، گزینش میکنیم و کاری به آن عالم نداریم. میگویند ما ماتریالیست هستیشناختی را رد میکنیم؛ اما از نظر روش ماتریالیسم هستیم؛ یعنی ماتریالیسم روششناختی.
🔸میگویند با برای توصیف و تبیین پدیدهها نیازی به عوامل فراطبیعی و فرامادی نداریم. عوامل معنوی در حاشیه است و ما با همینها میتوانیم تبیین کنیم. علوم انسانی اسلامی چون همه را با همدیگر دیده است میگوید شما نمیتوانید رابطه عالم طبیعت و ماده را از عالم فراماده جدا کنید. اینها یک رابطه ناگسستنی با همدیگر دارند و شما اگر آن را نبینید دچار نقیصه معرفتی میشوید و طبیعتا این نقیصه در علوم انسانی اسلامی برطرف میشود.
🔸جهتگیری علوم انسانی رایج از حیث اخلاقی که مقام معظم رهبری هم در فرمایشاتشان دارند و در این بیانیه هم اشاره کردهاند که ما برای سلطهگری این کارها را انجام نمیدهیم اما دنیای امروز این علوم انسانی را که شکل داده است براساس ارزشهای انسانی نیست، اهداف انسانی در این علم اشراب نشده است.
🔸همچنین از حیث کارکردی؛ از حیث دینی که روشن است با مبانی دینی ما گاها تعارض پیدا میکند و باید بازسازی شود، فرمودهاند باید علوم انسانی شکل دهیم که مبتنی بر مبانی دینی ما باشد. این نقیصه سوم هم در علوم انسانی اسلامی وجود ندارد چون علومی است که براساس مبانی دینی شکل گرفته است؛ همچنین از حیث کارآمدی که بحث مفصلی دارد.
ادامه دارد ... https://goo.gl/1GrFv
#تحلیل_نخبگان
#گام_دوم_انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
گام دوم انقلاب
♦️گام دوم انقلاب و علوم انسانی اسلامی ♦️ 🔹علوم انسانی اسلامی علومی است که تلاش میشود در این علوم ا
♦️گام دوم انقلاب و علوم انسانی اسلامی ♦️
🔹پس ما وقتی از علوم انسانی اسلامی حرف میزنیم علومی است که این ویژگیها را دارد، توصیف، تبیین و تفسیر میکند.
🔹تشکیل نظام اسلامی براساس نظریهپردازی علوم انسانی غربی درباره مدل حکومت نبوده بلکه این مدل حکومتی ما مبتنی بر نظام ولایی است؛ ولایت فقیه هم براساس علوم انسانی اسلامی است.
حجت الاسلام قاسم ترخان بخش دوم
▫️ ۲۲ اسفند ، نشست علمی «نقش علوم انسانی اسلامی در گام دوم انقلاب» با ارائه حجت الاسلام قاسم ترخان، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه و به همت مؤسسه حیات طیبه در ساختمان اندیشکده مهدویت جمکران برگزار شد.
▫️تجربه ناکارآمدی علوم انسانی غربی
🔸رهبری میفرمایند علومی که در غرب شکل گرفته به درد آنجا هم نمیخورد، آن وقت آن را ترجمه میکنند که مشکلات را با این علوم حل کنند که ما عملا در این چهل سال دیدیم، علوم انسانی رایج در زمینههای مختلف ناکارآمد بوده است؛ در اقتصاد و جاهای دیگر که اظهر من الشمس است.
🔸پس ما وقتی از علوم انسانی اسلامی حرف میزنیم علومی است که این ویژگیها را دارد، توصیف، تبیین و تفسیر میکند و مبتنی بر مبانی ضعف معرفتی ندارد، ضعف دینی ندارد، کارآمد است، راه حل پیشنهاد میدهد و برای برون رفت از مشکلات ایده میدهد.
🔸بیانیه گام دوم به گونهای توصیف از چهل سالی است که گذشت و از طرف دیگر تبیین وضعیت موجود و ترسیم راه رسیدن به نقطه مطلوب است و مهمتر از همه اینکه رهبری راهحل و راهکار میدهد و مبتنی بر آموزههای دینی نقشه راه تعیین فرموده است، وقتی از استقلال و آزادی سخن میگوید یک تعریفی هم ارائه میکند یعنی این مطالبی که میگوییم مبتنی بر این چیزها است. مفهومی که ما القا میکنیم این است حواستان باشد.
🔸این بحث درجه دو است که باید مفصلا بحث شود و اندیشمندان میتوانند در این حوزه کار کنند و این کلیدواژه که عرض کردم اعتقادم این است که خود این بیانیه محصول چنین علمی است. اما محور بحثم قسمت دوم است. یعنی یک نگاه درجه یک است. میخواهیم ببینیم که علوم انسانی اسلامی در این چهل سال پیشرو چه نقشی را میتواند ایفا کند.
🔸رهبر انقلاب اولا در یکی از سخنان خود میفرمایند که انقلاب و نظام خط کلیاش وصول به تمدن نوین اسلامی است، ایشان واقعیت ظرفیت های کشور را بیان میکنند و چالشهایی که دیروز و امروز بوده و سرگذشت چهل ساله انقلاب اسلامی را بیان میکند یک ردیفی را باز میکند مربوط به این قسمت که برای اینکه ما آن تمدن نوین اسلامی را ایجاد کنیم باید چه کار کنیم که در آنجا هفت محور را بیان میکنند و طبیعتا نگاه ایشان در این قسمت هم نگاه تمدنی است.
🔸اگر بخواهیم بحث علوم انسانی و نقش آن را پیگیری کنیم باید براساس این اندیشه جلو برویم که علوم انسانی است که باید تمدن نوین اسلامی را برپا کند و در حقیقت نقش زیرساختی دارد.
🔸نکته دوم اینکه تمدن آن غایت و نهایت است، اما پیش از تمدن هم مراحلی وجود دارد. باز علوم انسانی نقش دارد، پس پایه شکلگیری و ایجاد تمدن علوم انسانی است اما پیش از اینکه آن تمدن ایجاد شود یک مراحلی باید پشت سر گذاشته شود تا به آنجا برسیم که در این مراحل هم علوم انسانی نقش اساسی و زیرساختی دارد.
▫️پنج مرحله رسیدن به تمدن اسلامی و اهمیت دولت سازی
🔸براساس نوع نگاه رهبری، ایشان پنج مرحله برای نهضت اسلامی بیان میکنند. مرحله اول خود انقلاب اسلامی است. مرحله دوم تشکیل نظام اسلامی است. مرحله سوم تشکیل دولت اسلامی است. مرحله چهارم تشکیل جامعه اسلامی و مرحله پنجم ایجاد امت اسلامی یا ایجاد تمدن اسلامی است.
🔸علوم انسانی سکولار نمیتواند شما را به آن نقطه مطلوب برساند و در این مراحلی که گفتیم هم کارایی ندارد؛ اگر قرار است در این مراحل موفقیت حاصل شود، حتما باید علوم انسانی اسلامی داشته باشیم، اما اینکه برخی مراحل تحقق پیدا کرده براساس علوم انسانی اسلامی تحقق پیدا کرده است.
🔸آیا انقلاب اسلامی براساس علوم انسانی رایج شکل گرفته است؟ خیر. آنها اساسا این انقلاب را پیشبینی نمیکردند. تشکیل نظام اسلامی هم براساس نظریهپردازی علوم انسانی غربی درباره مدل حکومت نبوده است. این مدل حکومتی ما مبتنی بر نظام ولایی است؛ ولایت فقیه هم براساس علوم انسانی اسلامی است.
🔸مرحله تشکیل دولت اسلامی که رهبری میفرمایند تاکنون نهادها و ساختارهایی طراحی شده است اما به دلیل ضعف در علوم انسانی این امکان فراهم نشده که ساختارمناسب تولید شود؛یعنی اینجا هم ما ضعف داریم، ساختاراگرتولید شده و نهاد تولید شده براساس علوم انسانی غربی بوده است و ما چون براساس علوم انسانی اسلامی در حوزهها ضعف داشتیم نتوانستیم ساختارهای مناسب، نهادهای مناسب با اهدافی که ترسیم شده ایجاد کنیم.
ادامه دارد..https://goo.gl/1GrFvP
#تحلیل_نخبگان
#گام_دوم_انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
💐بسمه تعالی💐
🌟سلام دوستان وقت تون بخیر
📣یک خبر خوب
💥 کانال گام دوم انقلاب در سروش هم ایجاد شد
http://sapp.ir/gamedovomenghelab
حتما همه عضو بشوند
کارگروه ویژه #بیانیه_گام_دوم و نقش #طلاب_زباندان و #مبلیغین_بین_الملل در تحقق آن
اطلاعات بیشتر و ثبت نام در کارگروه:
09919237036
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
#اخبار
#گام_دوم_انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
🕸محاصره رسانه ای دشمن در تلگرام
🔥پشت پرده حذف پوسته های تلگرام!
✅سال قبل پس از فیلتر شبکه رای و رسانه یکطرفه روحانی( #تلگرام) و رونمایی بخش امنیتی دولت از هاتگرام و تلگرام طلایی، یک رشته توییت نوشتم در خصوص واگذاری 200 سرور به این دو پوسته تلگرامی!
پس از ٣ بار تمدید زمان قطع شدن این دو پوسته از تلگرام بارها گفتیم وقتی خر جریان نفوذ داخلی و پشتیبانان امنیتی تلگرام از پل رد شود!این دو پوسته حذف خواهند شد!
در واقع آشنا،جهرمی، فیروزآبادی،جهانگرد،واعظی و قرارگاهی مختل در بدنه حزب الله ماموریت داشتند سرمایه اجتماعی را در این جاسوس افزار به هر طریقی حفظ کنند و حال که خیالشان از ماندن تلگرام راحت شده! راحت از آنها گذشتند!
✅حالا با شفاف تر شدن فضا، چه کسی پاسخگوی 7 حمله تروریستی نظامی، حمله تروریستی فرهنگی-اجتماعی و اقتصادی، کودتای هیبریدی جریان نفوذ و صهیونیست ها، سرقت داده های انبوه مردم از بستر تلگرام و تسهیل جنگ ادراکی شناختی دشمن به کشور است؟
وقت هوشیاری و گذشتن از مصلحت های خیالی نرسیده؟
🔴طبق #گام_دوم_انقلاب باید محاصره تبلیغاتی دشمن را بشکنیم! آیا با این جاسوس افزارهای غربی، بازی ناجوانمردانه فیلترینگ حبابی، ساسپند نیروهای ارزشی، کم سوادی و آموزش های غیر تخصصی به نیروهای حاضر در زمین دشمن، تشتت تاسف بار و نفوذ جریانی به بدنه انقلاب می شود محاصره را شکست؟
✍سید علیرضا آل داود
☘🌺🍀🌸🌿🌼🌱🍃🌷🍂🌹🌾
کانال در سروش
http://sapp.ir/gamedovomenghelab
کانال در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
هدایت شده از گام دوم انقلاب
🔰 #درخواست آقا از جوانان
📣 حضرت آقا فرمودند : «در خصوص این #بیانیه، #درخواست دارم که رویش "کار و مطالعه" شود»
💥 #تبیین_نظام_مسائل و #تحلیل_نخبگان و #اخبار مربوط به گام دوم را در کانال #جامع و #تخصصی گام دوم انقلاب ببینید👇👇
➡️ eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
✨ کانال در ایتا
➡️ sapp.ir/gamedovomenghelab
✨ کانال در سروش
👈کانال #گام_دوم_انقلاب
✨کانالی متفاوت برای جوانان✨
گام دوم انقلاب
🔰 #درخواست آقا از جوانان 📣 حضرت آقا فرمودند : «در خصوص این #بیانیه، #درخواست دارم که رویش "کار و مط
💥 جهت گفتمان سازی گام دوم انقلاب دوستان این پست رو👆 به کاربران و گروه ها وکانالاشون بفرستند‼️
#نهضت_فراگیر_روشنگری_گام_دوم_انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 منفعت سیاستگذار در پولدار نشدن مردم است!
🔺 مسئولین پدر اقتصاد رو در آوردن نه ترامپ!
❎ برنامه #گام_دوم با حضور دكتر سيد امير سياح ومحمد طاهري نژاد از شبکه افق
💠 شنبه ۷ اردیبهشت ساعت ۲۲/ تکرار روز ساعت ۱۳:۳۰ و ۱۷:۳۰
☘🌺🍀🌸🌿🌼🌱🍃🌷🌾
کانال در سروش
http://sapp.ir/gamedovomenghelab
کانال در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
🚩 سرلشکر جعفری: تهدیدهای نرم بدون نقشآفرینی مردم رفع نمیشود
فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیهالله(عج):
🔹حرکت هیئتها به سمت خدمات اجتماعی مورد نیاز انقلاب است
🔹نقشی که مردم با محوریت هیأتها و گروههای دیگر در جریان سیل داشتند روح تازهای به انقلاب اسلامی بخشید.
🔹 امیدواریم #نقشآفرینی_مردم در حوزه مسائل_اجتماعی دستاورد اصلی هیأتهای انقلابی در آغاز گام دوم انقلاب باشد.
☘🌺🍀🌸🌿🌼🌱🍃🌷🍂🌹🌾
کانال در سروش
http://sapp.ir/gamedovomenghelab
کانال در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217