eitaa logo
گام دوم انقلاب
2.9هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
1.9هزار ویدیو
710 فایل
ارتباط با خادمین کانال @h_azizi @ryas68 💥 کانال جامع و تخصصی گام دوم انقلاب به #تبیین_نظام_مسائل و #تحلیل نخبگان و #اخبار مربوط به گام دوم می پردازد. راستی کاملا خودجوش هستیم. کاملا کانال در ایتا 👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️موضوع: چرایی و چگونگی بهره گیری از دفاع مقدس در گام دوم انقلاب ⚜ استاد: جناب آقای علیرضا نوری منش 🔺 استاد دانشگاه 🔺 کارشناس و فعال فرهنگی 📆 جمعه ( امشب) 🕰 ساعت 20 🌾🌻🌾🌻🌾🌻 💥 اگر هنوز بیانیه رو خوب نخوندی، در گروه پشتیبان گام دوم منتظرتونیم👇 https://eitaa.com/joinchat/4173135889Cf3cd43a0d4 لینک گروه☝️ 🌸☘🌸☘🌸 🔺دوستانتون رو دعوت کنید☝️
✨ما با‌ «گذشته» و «آینده»، «حال» می‌سازیم. 🔻ما کیستیم؟ و حال چیست؟ آیا ما انسان نیستیم همان «سین» که بین دو «ان» است؟(ان-س-ان)، سین سیر است و حرکت، و ما سائریم و در حرکت مدام از «الف تا نون» و از «نون تا الف» در دو قوس عالم، بین دو «آن» زمان. آیا «حال» همان زمانی نیست که اکنون گذشت و همان آینده نیست که اکنون آمد. آیا حال همان برزخ میان پایان گذشته و آغاز آینده نیست؟ در تبیین هستی و چیستی «حال» نه فقط ادیبان بلکه فیلسوفان نیز تشویش دارند. سیبویه حال را «ما هو کائن لم ینقطع» می داند یعنی زمانی که قطع نشده و هنوز ادامه دارد. تفتازانی نیز می گوید «المراد بالحال اجزاء من طرفی الماضی و المستقبل، یعقب بعضها بعضا من غیر فرط مهلة و تراخ»یعنی مقصود از حال اجزایی از زمان گذشته و آینده است به گونه ای که به هم متصل باشند و بین آنها فاصله نیافتد. یعنی حال چیزی جز گذشته و آینده نیست؟ 🔻نمی دانم اما آنچه مسلم است این است که انسان و جامعه ای که گذشته و آینده ای ندارد یا گذشته گریز و آینده ستیز است و یا گذشته فراموش است و آینده‌ای را منتظر نیست؛ حال ندارد بلکه او گرفتار و «گیر حال» است یا بیکار و «حال گیر» و به ویژه «حال گیر سیاسی» . 🔻برای «گیرحال سیاسی» «بدحالی» مردم ، بهانه ای بی پایان است برای «حالگیری سیاسی». او با آدم‌های "گذشته گرای آینده گشای باحال" نمی کند. اگر معرکه گیران سیاسی توده را بر ضد خردمندان می‌شورانند حال گیران سیاسی خردمندان را در معرکه سیاست، عامه پسند و توده مند می خواهند. خود پاسخگو نیستند اما پاسخ طلب چرا. رفتارشان ناشفاف است اما شفافیت دیگران را فریاد می کنند. یکی از ترفندهای کنونی شان این است که با نقدهای روزمره، مردم را گرفتار مسائل زمانه و زمینه کنونی خودشان کنند. ذهن و روان مردم را یا در چاله و چوله های حال می‌اندازند یا به اکنونی ‌آشنایی زادیی شده می برند هرچه نزدیکتر، بهتر! با فن آشنازدایی «اکنون» را زشت تصویر می‌کنند و «حال» را زشت تر. مدام از «حال» مردم می‌پرسند بی آنکه از گذشته مسبب آن بپرسند یا برای آینده بهگشت آن فکری کنند! 🔻می گویند جامعه‌ای که «حال»اش خوب و قابل دفاع باشد، نیازی نیست از تاریخش دفاع کند و به گذشته‌هایش دلخوش باشد. بله ملتی که مشاهیر گذشته اش را فراموش می کند و به فکر آیندگانش نیست، باید با «معاصران» و «معاشران» شهره اش، «حال» کند! ناچار است در میدان زندگی روزمره با کلاهش بچرخد؛ شهرگان و مسئله‌های روزمره را بهتر از اسطوره‌ها، ریشه ها و اصول اش بلد باشد و حواسش «همینجا» باشد نه «دیروز» و نه «فردا». 🔻این حال گیران سیاسی برای مردم اخبار حوادث و روایات روزمره را آن‌چنان برجسته می‌کنند و افکار عمومی را آن‌قدر به چاله های پیش پاهایشان مشغول می‌کنند تا‌ مردم نتوانند «از گذشته عبرت گیرند و افق را بنگرند و مسیر حرکت را اصلاح». طُرفه آن‌که این گذشته گریزان و آینده ستیزان، خود نیز با «امروز» حال نمی‌کنند. آنها نه با ریزه‌کاری‌های آغاز و پایان‌جهان کاری دارند نه با سرزمین‌های دور. نه با تاریخ‌، و نه با جغرافیا! بلکه تنها، نقد مدنی زیستگاه را می‌شناسند و همیشه در لحظه فکر‌ می‌کنند! 🔻امروز در سرزمین ما، آنان با دو گفتمان مواجه اند. در یک سو گفتمان گام دوم مدرنیته است که به چنین کسانی توصیه می کند کتابهای روان درمانگران اگزیستانس چون اکهارت تول یا هستی شناسان اجتماعی لحظه حال چون میشل فوکو را بخوانند تا « نیروی حال» را کشف کرده و با «تمرین نیروی حال»، «شکوه زندگی در لحظه حال» را تجربه کنند شاید «طلوع زمینی نو» پاداش آن باشد. و در سوی دیگر، گفتمان گام دوم انقلاب اسلامی که به آنان توصیه می کند اخبار زندگی و سوانح حیات را از «یوم الشهاده» تا «یوم الدین»، از «یوم البعثة» تا «یوم الظهور» با فصل های درخشان «غدیر و عاشورا» و روز های شکوهمند «۲۲بهمن» و «۳خرداد» و خاطرات روزمره روایت فتح را در شاهنامه و امام نامه بخوانند تا «نیروی گذشته» تجربه شده را دوباره حس کنند و با «تذکر نیروی گذشته»، «شکوه زندگی در لحظه دوم انقلاب» را روایت کنند شاید «ظهور زمانه ای نو» پاداش آن باشد. 🔻اگر علامه آملی ما را به عصر ملکوت، «یوم الامانه» و «یوم اللقا» می برد اگر حکیم خامنه ای ما را به عصر رسالت، یوم الظهور و ایام الله اسلام و انقلاب ارجاع می دهند نه برای گم شدن در تاریخ و پیشاتاریخ بلکه برای راهیابی در تاریخ و فراتاریخ است با تذکر به نشانه ها و آیات. اینان اهل تفکیک و تجرد نیستند بلکه اهل و تاهل اند. مبشران و منذران آیات قرآنی اند تا مردم «درون را بنگرند و حال را» و راه آمده را گم نکنند و «حال» را با اعتبار «گذشته» و افق «آینده» بسازنند که «جامعه قرآنی» و «جمهوری تقوا» ساخته شدنی است ما ملت امام حسینیم وامت امام خمینی. ما میتوانیم به حوله و قوته. ۱۴۰۰٫۷٫۱۶ ✍️علی اصغر اسلامی تنها hamshenasi
📝 مطالعه بیشتر | آشنایی با موضوع «تبیین» در بیانات رهبر انقلاب 🔻 رهبر انقلاب اسلامی اخیرا تأکید کردند: «به مسئله‌ی «تبیین» اهمّیّت بدهید. خیلی از حقایق هست که باید تبیین بشود... «حرکت تبیین» خنثی‌کننده‌ی توطئه‌ و حرکت دشمن است... هر کدام از شما به عنوان یک وظیفه، مثل یک چراغی، مثل یک نوری پیرامون خودتان را روشن کنید.» ۱۴۰۰/۰۷/۰۵ 🔸️ در نگاه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای موضوع «تبیین» یکی از اساسی‌ترین موضوعات در منظومه‌ی معارف انقلاب اسلامی و یکی از سرفصل‌های جدی در حرکت انقلابی است. موضوعی که اصل پیروزی انقلاب به برکت آن بوده و ماندگاری و پیشرفت این حرکت هم در پرتو توجه و اهتمام نسبت به آن به دست می‌آید. 👈 پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR جهت آشنایی هر چه بیشتر مخاطبین عزیز با ابعاد بحث، مجموعه فیش‌های موضوعی بیانات رهبر انقلاب درباره‌ی «تبیین» را منتشر می‌کند. 🔹️ در بخش «جملات برگزیده» هم جملات کلیدی و مهم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره‌ی این موضوع آورده شده است. 📥 دسترسی: ↙️ فیش‌های موضوعی «تبیین»: https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=1822&npt=12#87239 فیش‌های جملات برگزیده‌ی «تبیین»: https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=1822&npt=2#87301
هسته مطالعات جهان اسلام دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام) باهمکاری اندیشکده راهبردی مقاومت دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام) برگزار می‌کند: *📌📌کارگاه آموزش تحلیل و رصد کشورهای جهان اسلام* *محورها:* 🔹چارچوب تحلیلی جایگاه دین، مذهب و تدین در تحلیل مسائل جهان اسلام 🔸شاخص ها و مولفه های اصلی شناخت و تحلیل مسائل جهان اسلام 🔹چارچوب تحلیلی راهبرد و سیاست های روسیه در جهان اسلام 🔸چارچوب تحلیلی راهبرد و سیاست های آمریکا در جهان اسلام 🔹چارچوب اندیشه‌ای فهم و تحلیل مسائل جهان اسلام 🔸آموزش کارگاهی رصد کشورهای عربستان، عراق، ترکیه، افغانستان و پاکستان، یمن، مصر، تونس، سوریه، لبنان، فلسطین ، امارات ، قطر ، بحرین، رژیم اشغالگر قدس و... *⚠️⚠️دوره به صورت مجازی برگزار می‌گردد.* *📆زمان دوره: ۲۱مهر الی ۷آبان ۱۴۰۰* * لینک ثبت‌نام: https://formaloo.com/u5zle شماره تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر: +989366410903 * *به شرکت کنندگان در دوره گواهی معتبر اعطا خواهد شد*
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تغییر رو از خودت شروع کن! 🔶وبینار مدیریت تغییر 🔷 استاد معماریانی 🔶دوشنبه ۱۹ مهرماه ساعت ۱۸ 🔷رزرو: http://b2n.ir/rezervtghir6 وقت حرکت رسیده است ...
🔰 سخن_هفته | «جهادِ تبیین» در برابر تحریف ▪️ خط حزب‌الله اهمیت و ابعاد فرمان اخیر رهبر انقلاب خطاب به جوانان را بررسی می‌کند 📜 متن کامل سخن‌هفته این شماره را در khl.ink/khat309 مطالعه کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماهنگ | رهبر معظم انقلاب: حافظ ؛ درخشان‌ترین ستاره فرهنگ فارسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تیزر مستند بی‌تربیت‌ ‌🦋 @gamedovomenghelab 🔻فیلم مستند «بی‌تربیت» جدیدترین اثر مرکز مستند سفیرفیلم از شبکه افق منتشر می شود. ✅ پنجشنبه ٢٢ مهر ساعت ٢٢:٠٠ ❎ تکرار روز بعد ١٨:٠٠ و شنبه ٠٥:٠٠
7.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 معرفی مستند نام: بیتربیت کارگردان :سید حسین امام جمعه زمان : ۳۲ دقیقه موضوع: 🔹بعد از انقلاب اسلامی دغدغه مندان کشور برای تغییر نظام تعلیم و تربیت غربی که در زمان پهلوی گسترش زیادی پیدا کرده تصمیماتی می گیرند و اقدام به نوشتن سندی برای تغییر و تحول در این حوزه میکنند. 🔸مستند بی تربیت در واقع هم گزارش کوتاهی از چگونگی رقم خوردن این تاریخ پرپیچ خم آموزش و پرورش در ایران قبل و بعد از انقلاب است و هم اهمیت بحث تربیتی که دیگر در مدارس دیده نمی شود و راه حلی که میشود از این مصیبت خارج شد است. 🔹درواقع مستند بی تربیت روایت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که راه حلی هست برای تمام مشکلات آموزش و پرورش اعم از غربی بودن و خالی از محتوای تربیتی. 🔸مقام معظم رهبری در بسیاری از جلسات و دیدارها نیز پیگیر به نتیجه رساندن این سند تحول بنیادین بوده اند ولی آنچه که در نهایت و در اجرا رقم خورده است اصلا مورد رضایت نبوده و نیست. ایشان جایگاه بسیار بالایی برای امر تربیت و مخصوصا نسل آینده قائل هستند و از طرفداران این سند هستند هرچند به گفته خود ایشان این سند هدف نیست ولی پلی است برای رسیدن به آنچه مد نظر است. 🔗دریافت مستند از لینک زیر👇 https://b2n.ir/bi-tar 🏴 🏴 🏴 ╭━═━━⊰🍃🌼🍃⊱━═━╮ @gamedovomenghelab ╰━═━━⊰🍃🌼🍃⊱━═━╯ ☄️ همراه گام دومی ها بیندیشید☝️
گام دوم انقلاب
❇️ یک «گذرگاه خاص‌الخاص عرفانی» الگوی امروزِ ما 👈دیدگاه رهبر معظّم انقلاب دربارۀ مکتب عرفانی حضرت آیت‌الله سید علی قاضی (قدّس سرّه) 🔹 ما در بین سلسله‌ی علمی فقهی و حِکمی خودمان در حوزه‌های علمیه - در این صراط مستقیم - یک گذرگاه و جریان خاص‌الخاص داریم که میتواند برای همه الگو باشد، هم برای علما، هم برای آحاد مردم و هم برای جوانها؛ میتوانند واقعاً الگو باشند. 🔸 اینها کسانی هستند که به پایبندی به ظواهر اکتفاء نکردند، در طریق معرفت و طریق سلوک و طریق توحید تلاش کردند مجاهدت کردند کار کردند، و به مقامات عالیه رسیدند. 🔹 و مهم این است که این حرکت عظیم سلوکی و ریاضتی را نه با طرق من‌درآوردی و تخیّلی - مثل بعضی از سلسله‌ها و دکانهای تصوّف و عرفان و مانند اینها - بلکه صرفاً از طریق شرع مقدّس آن هم با خبرَویّت بالا، به دست آوردند. 🔺 همین سلسله‌ی مرحوم آقای قاضی - مجموعه‌ی این بزرگواران که از مرحوم حاج سید علی شوشتری شروع میشود - همه‌شان مجتهدین طراز اول بودند. 🔹 .... این یک گذرگاه فوق‌العاده‌ای است؛ گذرگاه خاص‌الخاص است. برای ماها از این جهت حجّت است که ما بفهمیم این هم هست؛ این مقامات، این حرکت، این سلوک، این خلوص در راه خدا هست. 🔸 هیچ اهل بُروز مکاشفات و مانند اینها هم نبودند؛ خب خیلی چیزها از آنها نقل شده - نقلیات موثقی که در مورد عجایب زندگی مرحوم آقای قاضی که به نظر ماها عجایب است نقل شده، یکی دو تا نیست؛ موثق هم هست، آدم یقین پیدا میکند از صحّت طُرقی که دارد - لکن اصلاً اینها در زندگی این بزرگوارها اهمیتی ندارد، نقشی ندارد. خود ایشان هم به شاگردهایشان میگفتند؛ میگفتند اگر چنانچه یک حالت مکاشفه‌ای برایتان دست داد اعتناء نکنید، کارتان را بکنید، ذکرتان را بگویید، آن حالت خشوع را حفظ بکنید؛ یعنی مقامات اینها این است. 🗓 ۱۳۹۱/۰۴/۲۶