🔰کار بزرگی که#انقلاب برای دانشگاه کرد، هویتبخشی به آن و به تبع هویت بخشی به ملت#ایران بود.
🔻رهبر#انقلاب در دیدار رمضانی #دانشجویان:
🔰کار بزرگی که انقلاب برای دانشگاه کرد عبارت بود از هویتبخشی به دانشگاه به تبع هویتبخشی به ملت ایران#انقلاب به ملت احساس هویت، آرمان، احساس شخصیت و استقلال داد، افق دید روشن داد؛ اینها کارهایی بوده که انقلاب برای ملت ایران انجام داد.
🔻طبعاً وقتی که در ملت یک حرکت ملی هویتسازی و آرمانسازی ملی انجام میگیرد آنکه بیشترین بهره را میبرد جوان دانشگاهی و جوان دانشجو است؛ جوان دانشجو با احساساتی که دارد با آگاهیهایی که دارد، با طهارت و پاکیزگی که دارد. دانشگاه احساس هویت کرد و این احساس هویت منتهی شد به اینکه دانشگاه و دانشجو جماعت در مقابل قدرتهای غربی احساس ضعف و احساس حقارت نکنند؛ درست نقطهی مقابل آن چیزی که قبل از انقلاب بود.
۱۴۰۱/۲/۶
#هویت_بخشی
#احساس_شخصیت
#کار_بزرگ
گام دوم انقلاب
🔰کار بزرگی که#انقلاب برای دانشگاه کرد، هویتبخشی به آن و به تبع هویت بخشی به ملت#ایران بود. 🔻رهبر
واقعا این مساله هویت بخشی و احساس شخصیت دادن، اینکه ملتی آرمان داشته باشند، اهداف متعالی داشته باشند و برای آن هم بجنگند رو مدیون انقلاب هستیم.
فقط تصور کنید که اینها اگر نباشد چه فضا و احساسی را داشتیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | #برای_خدا_کار_کنید و مسئولیت کنونی را پلهای برای مسئولیتهای بالاتر قرار ندهید
🔺 توصیهی روز گذشته رهبر انقلاب به جوانهایی که در ردههای مدیریتی قرار گرفتند
💠 رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از دانشجویان:
🔸 تفکر صحیح به استاد و راهنما نیاز دارد که بهعنوان نمونه مرحوم آیتالله مصباح در #مسائل_فکری، یک استاد و راهنمای مرجع بود.
۱۴۰۱/۰۲/۰۶
51.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | فیلم کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از دانشجویان. ۱۴۰۱/۲/۶
🔺 دوستان حتما خود فیلم بیانات رو ببینند☝️
فیلم منعکس کننده لحن و تاکیدهاست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روایتی از دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب
مستند کامل این روایت امشب ساعت ۲۲:۵۰ از شبکه یک سیما پخش میشود.
💠 رهبر انقلاب یکی دیگر از نکات #غیرقابل_مقایسه دانشگاههای امروز با اول انقلاب را میزان #تأثیرگذاری بر مسائل کشور دانستند و افزودند: عرصه وسیعی که امروزه دانشگاهها دارند، تأثیرگذاری آنها بر مسائل کشور را به مراتب گستردهتر کرده و همین موضوع یکی دیگر از دلایل لزوم دغدغهمندی در مورد دانشگاهها است
♨️ بنابراین باید در خصوص دانشگاهها، در دو حوزه دغدغه جدی داشت: ۱- هویت زدایی ۲- آرمان زدایی.
🌀 چند توصیه کاربردی رهبرانقلاب خطاب به دانشجویان و تشکلهای دانشجویی:
⬅️ توصیه اول ایشان «پرهیز کامل از #انفعال و #ناامیدی» بود که در این زمینه گفتند: شما باید #کانون_تزریق_امید به بخشهای دیگر باشید زیرا همچنانکه کشور در بخشهای مختلف همچون علم و فناوری و سلامت در این سالها پیشرفتهای خیرهکنندهای داشته است در سایر بخشها نیز همه نابسامانیها قابل رفع است.
⬅️ توصیه بعدی رهبر انقلاب «پرداختن به #اندیشهورزی و تقویت #تفکر» بود.
➕ ایشان محصول «علمِ بدون تفکر» را پدیدههای #خسارتبار_بشری همچون سلاحهای کشتار جمعی خواندند و گفتند: #تفکر_صحیح به استاد و راهنما نیاز دارد که بهعنوان نمونه مرحوم آیتالله #مصباح در مسائل فکری، یک استاد و راهنمای مرجع بود.
⬅️ #مطالبهگری باید با #ادبیات_منطقی، #هوشمندانه و جدا بدور از دعوا و تند و تیزی باشد، گفتند: #مطالبهگری_مستدل مانع از این میشود که بعضیها در شرایطی که تشکیلات مدیریتی کشور، انقلابی است درباره اهمیت نقش دانشجویان تشکیک کنند، چرا که #نقش شما در این دوره #بیشتر است.
⬅️ عرصه #مطالبهگری دانشجویان را عرصه #متنوعی از مسائل #عدالت_اقتصادی، #فرهنگ و #سبک_زندگی خواندند و در بیان یکی دیگر از #الزامات مطالبهگری صحیح گفتند: #مبانی_اعتقادی و #ایمانی خود را با مطالعه و حضور در #مجالس_عالمان دین و اخلاق، مستحکم کنید.
#تقویت_مبانی_معرفتی
#تقویت_مبانی_ایمانی
⬅️ #نتیجه_مطالبهگری_صحیح را #تفکیک ضروریِ #آرمانها از #عملکردهای_ضعیف برخی مدیران دانستند و در بیان توصیهای دیگر، گفتند: مطالبهگری شما بهگونهای باشد که هم در بیان #صورتِ_مسائل و هم در مقام ارائه #راهحلها و #نتیجه_گیری با #دشمن مغرض، #مخرج_مشترک پیدا نکنید.
⬅️ «توسعه #فعالیتهای_بینالمللی دانشجویی» نکته دیگری بود: گروههای جوان و دانشجوییِ زیادی در اروپا و آمریکا و همچنین در کشورهای اسلامی علیه سیاستهای استکباری فعال هستند که #ارتباط_سالم با آنها هم به این #فعالیتهای_ضداستکباری توان بیشتری میدهد هم با #معرفی_جمهوری_اسلامی به آنها، یک #سپر_دفاعی برای کشور در مقابل امپراتوری خبری مستکبران ایجاد میکند. البته تقویت ارتباط با دانشجویان کشورهای همسایه یعنی افغانستان، پاکستان و عراق مورد تأکید بیشتری است.
⬅️ کار جمهوری اسلامی بدون #نیروی_جوان_مؤمن و #پرانگیزه پیش نخواهد رفت؛ توصیه من به جوانان عزیز این است که اولاً مسئولیت کنونی را #پلهای برای مسئولیت بالاتر قرار ندهند و در هر جا که هستند با #تمرکز بر مسائل آن حوزه برای خدا کار کنند، ثانیاً #هدف خود را #حل_مسائل کشور در بخشی که به آنها واگذار شده، قرار دهند.
🔔 دوره آموزشی | مدرسه تحول برگزار میکند:
🔸 دوره توانمندسازی حرکت
➕ ویژه همه علاقمندان به فعالیتهای خودجوش مردمی در حوزه فرهنگی و اجتماعی
🔺۲۰ ساعت آموزش مجازی و حضوری در دو بخش عمومی و تخصصی
🔹 سرفصلهای بخش عمومی:
- محلهمحوری
- شناخت و حل مسئله
- گروهسازی
- رهبری گروه
- جذب مخاطب و ...
🔹 سرفصلهای بخش تخصصی:
- رسانه
- آسیبهای اجتماعی
- فعالیتهای هنری
- جمعیت
- عفاف و حجاب
- قرآن و...
⏰ مهلت ثبتنام: تا ۱۷ اردیبهشتماه ۱۴۰۱
📩 ثبتنام از طریق ارسال عدد ۱۰ به سرشماره ۵۰۰۰۵۱۵۱۵۳
🔰 #سرخط_دیدار | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از دانشجویان | ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
🏷مقدمه:
🗣در خیلی از اشکالها و انتقادها مشکل ما این است که شماها [دانشجویان] با مسئولین مربوطه گفت و شنود ندارید؛ این باید حل بشود.
🔸[نمایندگان] این مجلس، خیلیهایشان همین جوانهای دیروز در جایگاه شما هستند؛ انقلابیاند. من البتّه یکایک را که نمیشناسم، [بلکه] روی مجموعه قضاوت میکنم.
✅اینکه شماها مینشینید، فکر میکنید، جوانب مسائل را مطالعه میکنید، به یک نتیجهای میرسید و اینجا با صراحت بیان میکنید، این برای من چیز مطلوب و مفیدی است.
🏷یک کلمه موعظه:
📌انسان در قیامت میبیند که گاهی میشد با یک کار کوچک، یک پاداش بزرگ را اینجا به دست بیاورد... میتوانست با یک پرهیز، با اجتناب از یک حرکت، از یک حرف و از یک فعل عذاب دردناکی را از خودش دور کند؛ نکرد، همّت نکرد.
🔴تصمیم بگیریم درست عمل کنیم، درست حرف بزنیم، درست برنامه بریزیم.
🏷دربارهی دانشگاه و مسائل آن:
♦️[از اوّل انقلاب] دو جور نگاه به دانشگاه وجود داشت:
1️⃣نگاه انقلاب
2️⃣نگاه جریان واپسگرای ضدّانقلاب
📌موارد تضاد این دو نگاه:
✅جایگاه نخبهپروری برای پیشرفت و حلّ مسائل کشور ❌مهرهسازی برای انجام خواستهی غربیها
✅مرکز تولید علم و تأمین اقتدار ملّی ❌فراگیری پسماندههای دانش منسوخشدهی غربی
✅ ایجاد دانشگاه متدیّن ❌دینزدایی از دانشگاه
💠کار بزرگی که انقلاب برای دانشگاه کرد عبارت بود از هویّتبخشی به دانشگاه، به تبع هویّتبخشی به ملّت ایران.
🔺[جمهوری اسلامی] موظّف است دغدغهی دانشگاه را داشته باشد... برای اینکه آن جریان وابستهی واپسگرای ضدّانقلاب به ریشههای خارجی ارتباط داشت و آن ریشهها هنوز وجود دارد و آن جریان هنوز هست.
🔸دغدغهی چه چیزی را داشته باشیم؟
✅در درجهی اوّل، هویّتزدایی و آرمانزدایی از دانشگاه
❌اینکه گفته میشود ایدئولوژیزدایی، یعنی هویّت فکری جامعه که مظهر مهمّش هم دانشگاه و دانشجو است بایستی از بین برود.
💢ممکن است مثلاً ده سال پیش هم این دغدغه وجود داشته، [امّا] امروز این دغدغه بیشتر است؛ چرا؟ [چون] امروز جهان در آستانهی یک نظم جدید است.
💢این جنگ اوکراین را باید یک مقداری با یک دید عمیقتری نگاه کرد؛ این جنگ صرفاً یک حملهی نظامی به یک کشور نیست. ریشههای این حرکتی که امروز انسان دارد در اروپا مشاهده میکند، ریشههای عمیقی است.
⏪اگر قرار شد که کشور بخواهد حضور سختافزاری و نرمافزاری داشته باشد در تشکیل نظم جدید جهانی، بیشترین مسئولیّت به عهدهی کیست؟ دانشجوها، دانشگاهیان.
🏷توصیههای کاربردی به دانشجویان:
📍اوّلین توصیهی من به شما دانشجوها پرهیز از انفعال و ناامیدی است... اگر شماها این توصیه را ندیده بگیرید، نه فقط نقش دانشجو تنزّل پیدا میکند بلکه بقیّهی موتورهای حرکت به جلو هم کُند میشود... مواظب باشید به افق و قلّه پشت نکنید.
📍توصیهی بعدی پرداختن به اندیشهورزی است. در دانشگاه دو چیز لازم است: علم و فکر. علم بدون فکر مشکلساز میشود.
📍توصیهی بعدی این است که با مسائل کشور مماس بشوید. انسان [وقتی] مسائل کشور را از دور نگاه میکند، یک جور است، [امّا] وقتی تماس با مسائل پیدا میکند، یک جور دیگر است.
🔹 دانشجوها میتوانند گفتمانسازی کنند.
🔹یا از لحاظ فکری جریانسازی کنید.
📍طبیعت دانشجو مطالبهگری است؛ مطالبهگری کنید.
🔹هیچ لزومی ندارد که برخورد تند و تیز بکنید!
🔹مبانی اعتقادی، ایمانی را دانشجوها باید در خودشان مستحکم کنند.
🔹راهحلها را بررسی کنید.
«تند و تیز برخورد نکنید» را حمل نکنید بر اینکه میگویم سازشگری کنید.
📍دانشجوهای ما، تشکّلهای ما، فعّالیّتهای بینالمللی داشته باشند.
📍توصیهای به جوانهایی که در ردههای مدیریّتی قرار گرفتهاند:
❌سعی کنند این مسئولیّت کنونی را پلّهای برای مسئولیّتهای بالاتر قرار ندهند.
❇️برای خدا کار کنید، متمرکز بشوید روی مسئلهای که به شما مربوط میشود.
🏷دربارهی فلسطین و روز قدس:
🚩فلسطین، هم مظلوم است، هم مقتدر است؛ مقتدرِ مظلوم.
✅جوانهای فلسطینی نمیگذارند قضیّهی فلسطین فراموش بشود؛ ایستادهاند در مقابل تعرّضِ دشمن.
💎روز قدس فرصت خوبی است برای همدلی و همبستگی با مردم مظلوم فلسطین و روحیه دادن به اینها و قدرت افزودنِ اینها.
⭕️متأسّفانه دولتهای اسلامی در این زمینه خیلی کم میگذارند، خیلی بد عمل میکنند؛ خیلی بیشتر از این باید برای فلسطین تلاش کرد و کار کرد و حرف زد.
❇️ امیدواریم انشاءالله خدای متعال فلسطینیها را مسلّط کند.
🤲 پروردگارا! دنیای اسلام را، دنیای شیعه را، مشمول تفضّلات ویژهی خودت قرار بده.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ جنگ تمدّنی بین اسلام و غرب
👈 نگاه راهبردی و تمدّنیِ جمهوری اسلامی ایران به «مسئلهی فلسطین» از زبان رهبر معظّم انقلاب...
❇️ مسئلۀ دانشگاه از روز اوّل انقلاب یکی از مسائل چالشی بود
⚜ از اوّل انقلاب مسئلۀ دانشگاه به عنوان یک مسئلۀ اساسی مطرح شد؛ یعنی #انقلاب وقتی تشکیل شد، خب #هدفهایی داشت،
↩️ #هدفهای_بزرگی داشت: تبدیل #حکمرانی_فردی و #استبدادی به #حکمرانی_مردمی؛ تبدیل #تبعیّت در سیاستهای کشور و خارج از کشور به #استقلال و هدفهای مهمّی که انقلاب داشت؛ لکن علاوه بر این هدفها چند #برنامۀ_عملیّاتی فوری و پیش رو داشت؛ #مسئلۀ_دانشگاه یکی از این برنامهها بود.
♻️ مسئلۀ دانشگاه از این جهت اهمّیّت داشت که دانشگاه یک واقعیّت بود و یک واقعیّتی بود که مورد نیاز هم بود؛ منتها دو جور نگاه به دانشگاه وجود داشت: یک نگاه، #نگاه_انقلاب بود و یک نگاه، #نگاه_جریان_واپسگرای_ضدّانقلاب به دانشگاه. باید آن نگاه جریانِ دوّم تبدیل میشد به نگاه انقلاب؛ لذا #چالش بود؛ مسئلۀ دانشگاه از روز اوّل انقلاب یکی از مسائل چالشی بود.
🔘 آن اوایل کار، امام یک ستاد انقلاب فرهنگی تشکیل دادند برای ادارۀ دانشگاهها؛ ببینید! این نشاندهندۀ اهمّیّت دانشگاه از نظر امام بود. بعد هم امام (رضواناللهعلیه) بیانات مهمّی دربارۀ دانشگاه [بیان] کردند که نشاندهندۀ این است که مسئلۀ دانشگاه مسئلۀ چالشیِ درجهی یک انقلاب بود.
✍️ بیانات امام خامنهای (حفظهاللهتعالی) در دیدار با جمعی از دانشجویان؛ 1401/2/6.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | دانشجوهای ما فعالیتهای بینالمللی داشته باشند
🔺 گزیدهای از بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از دانشجویان. ۱۴۰۱/۲/۶
🌙 @Khamenei_ir
گام دوم انقلاب
📹 ببینید | دانشجوهای ما فعالیتهای بینالمللی داشته باشند 🔺 گزیدهای از بیانات رهبر انقلاب اسلامی در
🔸با توجه به نهم اردیبشهت که روز قدس می باشد اگر مشتاق هستید که در فضای بین الملل فعالیت نمایید می توانید از پایگاه های زیر جهت توانمندی اعضای شبکه خود استفاده نمایید
📎muslimna.ir
📌پایگاه جریان شناسی و آینده نگاری جوامع اسلامی
📎@akhbaremoqavemateislami
📌پایگاه اخبار مقاومت اسلامی
📎qodsna.com/fa
📌خبرگزاری بین المللی قدس
📎wikivahdat.com/
📌ویکی وحدت
📎libaniran.com
📌کاملترین پایگاه مستقل اطلاع رسانی مسائل لبنان
📎iswnews.com
📌کانال خبری - تحلیلی تحولات جهان اسلام
📎iccbso.ir
📌هسته مرکزی بین الملل بسیج دانشجویی
📎@mroshd_ir
📌گروه موسیقی بین المللی وتر
📎@VetrMusic
📌مرکز تربیت مبلغ بین الملل
📎imt-center.ir
📌مرکز شعوبا
📎shouba.ir
📌پایگاه بین المللی همکاری خبری شیعه
📎fa.shafaqna.com
📌مرکز آموزش های بین الملل
📎homaam.ir
📌اندیشکده مرصاد
📎mersadcss.com
📎@HowzehMelalFars
📎tisri.org
📌مؤسسه مطالعات و تحقیقات بینالمللی
#روز_قدس | #قدس | #بین_الملل
@gamedovomenghelab
مدرسه کسب و کار ویدا با مشارکت اندیشکده مرآت برگزار می کند:
♻️ کارگاه آموزشی #تدوین_استراتژی (حضوری و مجازی )
📑با تمرکز بر « نهادها، مجموعه ها و تشکل های فرهنگی و تربیتی»
🕟 اردیبهشت ماه ۱۴۰۱
مکان: حسینیه ارشاد
📌جهت هماهنگی و ثبت نام با شماره ۰۹۳۶۸۸۲۳۸۰۶ مرتبط شوید.