💡گونه شناسی معترضین بازداشت شده
🔸گزارشی تحلیلی از گفتگو با ۷۰ نفر از بازداشت شدگان حوادث اخیر
مجموع اینفوگرافی گونه های معترضین شش تیپ اعتراضی
📚تهیه شده در کارگروه سیاستگذاری فرهنگی پژوهشکده باقرالعلوم(علیه السلام)
گام دوم انقلاب
#ویدئوکامنت ❇️گسترش نفوذ یک مصلح اجتماعی، وابستهی به این است که با مردم چقدر ارتباط داشته باشد.❇️
📌ولایت یعنی ارتباط با مردم
✨ امام خامنه ای:
🔸در آیه شریفه «انّما #ولیکم اللَّه و رسوله» ، پدیده #حکومت را با نام «ولایت» بیان کرده است.
🔹ولایت، معنای عجیبی است. اصل معنای ولایت، عبارت از نزدیک بودن دوچیز با یکدیگر است. فرض بفرمایید وقتی که دو ریسمان، محکم به هم تابیده میشوند و جدا کردن آنها از یکدیگر، به آسانی ممکن نیست، آن را در عربی «ولایت» میگویند.
🔸 #ولایت، یعنی اتّصال و ارتباط و قرب دو چیز به صورت مماس و مستحکم با یکدیگر. همهی معانی ای که برای «ولایت» در لغت ذکر شده است - معنای محبّت، معنای قیومیت و بقیه معانی، که هفت، هشت معنا در زبان عربی هست - از این جهت است که در هر کدام از اینها، به نوعی این قرب و نزدیکی بین دو طرف ولایت وجود دارد. مثلاً «ولایت» به معنای محبّت است؛ چون محبّ و محبوب، با یکدیگر یک ارتباط و اتّصال معنوی دارند و جدا کردنشان از یکدیگر، امکانپذیر نیست.
🔹#اسلام، #حکومت را با تعبیر « #ولایت» بیان میکند و شخصی را که در رأس حکومت قرار دارد، به عنوان والی، ولىّ، مولا - یعنی اشتقاقات کلمه ولایت - معرفی میکند. معنای آن چیست؟ معنای آن، این است که در نظام سیاسی اسلام، آن کسی که در رأس قدرت قرار دارد و آن کسانی که قدرتِ حکومت بر آنها در اختیار اوست، ارتباط و اتّصال و پیوستگىِ جدایی ناپذیری ازهم دارند. این، معنای این قضیه است. این، فلسفه سیاسی اسلام را در مسأله حکومت برای ما معنا میکند. هر حکومتی که این طور نباشد، این ولایت نیست؛ یعنی حاکمیتی که اسلام پیشبینی کرده است، نیست.
🔸اگر فرض کنیم در رأس قدرت، کسانی باشند که با مردم ارتباطی نداشته باشند، این ولایت نیست. اگر کسانی باشند که رابطه آنها با مردم، رابطه #ترس و رعب و خوف باشد - نه رابطه #محبّت و التیام و پیوستگی - این ولایت نیست. اگر کسانی با #کودتا بر سر کار بیایند، این #ولایت_نیست. اگر کسی با وراثت و جانشینىِ نَسَبی - منهای فضایل و کیفیّات حقیقی که در حکومت شرط است - در رأس کار قرار گیرد، این ولایت نیست. ولایت، آن وقتی است که ارتباط والی یا ولىّ، با مردمی که ولایتِ بر آنهاست، یک ارتباط نزدیک، صمیمانه، محبّتآمیز و همان طوری که در مورد خود پیامبر وجود دارد - یعنی «بعث فیهم رسولا من انفسهم» یا «بعث منهم» : از خود آنها کسی را مبعوث کرده است - باشد؛ یعنی از خود مردم کسی باشد که عهدهدار مسأله ولایت و حکومت باشد. اساس کار در حاکمیت اسلام این است.
🔹البته #معیارها سر جای خود محفوظ است. اگر کسی همین ارتباط با مردم را بدون داشتن آن معیارهای واقعی پیدا کرد، این #بازهم_ولایت_نیست و این ملاکها را ندارد؛ اگر چه ممکن است بُعد دیگری را داشته باشد.
🔆 پس، علاوه بر آن معانی حقیقی ای که وجود دارد، حکومت در اسلام، حکومت ولایی است و ولایت یعنی حکومت، که با این #تعبیر_لطیف و متناسب با شخصیت و شرافت انسان بیان شده است. در اسلام، چون #افراد_جامعه و #افراد_انسان، در حساب سیاسی اسلام به حساب می آیند، در واقع #همه_چیز_مردمند. مردم هستند که شخصیت و خواست و مصالح و همه چیز آنها، در نظام سیاسی اسلام به حساب میآید.
♨️ آن وقت، #ولایت_الهی، با چنین حضوری از مردم معنا میدهد.
#حقیقت_ولایت_الهی این است: #ارتباط_با_مردم.
🔸لذا شما میبینید امیرالمؤمنین علیه الصّلاة والسّلام که مظهر ولایتِ اسلام و مصداق کامل ولىّای است که برای مردم مشخّص شده است، در هیچ برههای، از این حالت ارتباط و اتّصال و انسجام با مردم خالی نبوده است. نه در دورانی که او را عملاً از حکومت کنار گذاشتند و مردم را از او به عنوان ارتباطِ حکومتی جدا کردند؛ یعنی عملاً حکومت را از او گرفتند، ولایت و حکومت و فرماندهی و حکمرانیای که در اسلام، از آن به «ولایت» تعبیر میشود و حقّ او بود از او سلب کردند - البته ولایت معنوی، آن چیزی که در امامت تشیّع فرض شده است و وجود دارد، در هر حال هست و بسته به ولایت ظاهری نیست - و نه در دورههای دیگر، از ارتباط و اتّصال با مردم خالی نبوده است. در همان وقت هم امیرالمؤمنین یکی از آحاد ملت و جزو مردم است. منزوی و منعزل و کنارهجوی از مردم نیست. آن وقتی هم که به حکومت میرسد، یک حاکم به تمام معنا مردمی است.
✍️بیانات در دیدار کارگزاران نظام 6/ 2 /1376
#ولایت
#حکمرانی_مردمی
#گام_دوم_انقلاب
🇮🇷✊🇮🇷🌹🇮🇷✊🇮🇷
☄ به گام دومی ها بپیوندید👇
🆔 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
💢🔰
#کرسی_نظریه_پردازی
🔰 نظریه افول دین مداری
ارایه کننده:
💢حجت الاسلام دکتر حسین بستان دانشیار پژوهشگاه حوزه ودانشگاه
ناقدان:
🔸دکتر علیرضا شجاعی زند عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس؛
🔸دکتر سید حسین سراج زاده عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی؛
🔸حجت الاسلام دکتر حمید پارسانیا نیا عضو هیئت علمی دانشگاه تهران؛
🔸حجت الاسلام دکتر شمس الله مریجی عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع)؛
داوران:
🔹حجت الاسلام دکتر غلامرضا صدیق اورعی عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد؛
🔹دکتر محمدرضا طالبان عضو هیئت علمی پژوهشگاه انقلاب اسلامی؛
🔹حجت الاسلام دکتر حسن خیری عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد قم؛
🔹حجت الاسلام دکتر مسعود آذربایجانی عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه ودانشگاه؛
دبیر نشست:
♦️حجت الاسلام دکتر کریم خان محمدی؛
چهارشنبه 23 آذر1401 ساعت 18 الی 21
محل برگزاری قم، پردیسان، میدان علوم، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، سالن حکمت
حضوری و مجازی
🌐ورود به جلسه مجازی:
https://vc.rihu.ac.ir/ch/meeting2
گام دوم انقلاب
🔍📜 بازبینی یک توصیۀ ارزشمند و مناسبِ روز (قسمت اول) ✨️ ..آن چیزی که میتواند انقلاب را و جهتگیر
🔍📜 بازبینی یک توصیۀ ارزشمند و مناسبِ روز (قسمت دوم)
♨️ اگر چنانچه رابطۀ با خدا ضعیف شد، هوسها بر انسان غالب میشود، هوسها جهتگیری را تنظیم میکنند؛ که [خطر] عمده این است.
البته هر انسانی در معرض اهوای خود گاهی هست. این چیزی نیست که بشود انسانها را از آن بهکلی برکنار کرد. آنچه مهم است، این است که اجازه داده نشود که:
📛 هواهای نفسانی، منافع مادی، خواستهای حقیر، خط زندگی انسان را معین کنند،
📛 راه زندگی را جلوی پای انسان بگذارند؛
📛 تعیینکننده نشوند در زندگی انسان،
📛 راه را عوض نکنند. ۱۳۷۶/۹/۱۳
📚 گفتار «جلوههای معنوی و عرفانی عاشورا»
💡 سومین هفتهٔ حلقه خوانش بیانات رهبری (راهنشان)
♨️ نگاهی به احکام انتصابات و بیانات رهبری با اعضاء شورای عالی انقلاب فرهنگی
🔰 با محوریت:
🌱 بیانات رهبری در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی 15 آذر 1401
https://khl.ink/f/51490
🌱 احکام انتصاب اعضاء شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال های 1400، 1393، 1375
🔹 https://khl.ink/f/48989
🔹 https://khl.ink/f/27927
🔹 https://khl.ink/f/4797
🌱 با نگاهی به
بیانات رهبری در دیدار اعضای شورای فرهنگ عمومی استان ها در 19 تیر 1374
🔹https://khl.ink/f/2759
⏳ یکشنبه 27 آذر، ساعت 19
🔹تهران، خانه اندیشه ورزان / قم، موسسه رسول السلام / بستر مجازیِ الوکام
✨ آدرس شرکت در بستر مجازی سومین جلسه «حلقه خوانش بیانات رهبری»: 👇
https://event.alocom.co/class/meysamyavari/bayanat
⏰ ساعت ۱۹:۰۰
نام و نام خانوادگی خود را وارد بفرمایید و گزینه "ورود مهمان" را بزنید.
#جهاد_تبیین
@gamedovomenghelab
نگاهی به احکام انتصابات و بیانات رهبری با اعضاء شورای عالی انقلاب فرهنگی.pdf
252.5K
🔹بیانات و احکام انتصابات اعضاء شورای عالی انقلاب فرهنگی
6.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠تمدن نوین اسلامی 💠
👌فرمایشات دقیق و عمیق رهبری در زمینه تمدن سازی دینی
🌿بخش ابزاری تمدن
✅بخش اصلی و متنی تمدن
@gamedovomenghelab
🔽جایگاه فرهنگ و سبک زندگی در تمدن دینی
❓نقش ما در تمدنسازی دینی چیست؟
❓ما در این عرصه چه کرده ایم؟
#تمدنسازی_دینی
#فرهنگ_زندگی
#گام_دوم_انقلاب
🇮🇷✊🇮🇷🌹🇮🇷✊🇮🇷
☄ به گام دومی ها بپیوندید👇
🆔 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
◽️اغتشاش در دانشگاه؛ شورش علیه پیشرفت
📝 نوشتاری از دکتر #محسن_ردادی عضو هیات علمی گروه مطالعات انقلاب اسلامی پژوهشگاه؛
◾️ دلایل مهمی وجود دارد که بتوان این اغتشاشها را پروژهای امنیتی در راستای جلوگیری از پیشرفت ایران تلقی کرد. اگر این تحلیل را بپذیریم در این صورت تلاش برای به آشوب کشاندن و تعطیلی کلاسهای دانشگاهها معنادار میشود. در این چارچوب است که متوجه میشویم چرا دانشگاه صنعتی شریف، کانون اصلی التهابها در کل کشور میشود؛ موضوعی که پیش از این و در اغتشاشهای گذشته بیسابقه بود. چون دانشگاه شریف یکی از لوکوموتیوهای پیشرفت و توسعۀ ایران است.
💢 اما هنوز این سوال باقی میماند که چطور ناآرامی و شورش، باعث کند شدن پیشرفت کشور میشود. به نظر میرسد که چنین رخدادهایی از چند جنبه میتوانند مانع از توسعه و پیشرفت شوند...
🔍 ادامه را بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/eghteshash
#یادداشت
#ایران_قوی