eitaa logo
گام دوم انقلاب
3هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1.8هزار ویدیو
702 فایل
ارتباط با خادمین کانال @h_azizi @ryas68 💥 کانال جامع و تخصصی گام دوم انقلاب به #تبیین_نظام_مسائل و #تحلیل نخبگان و #اخبار مربوط به گام دوم می پردازد. راستی کاملا خودجوش هستیم. کاملا کانال در ایتا 👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ دستورات عارف کامل مرحوم آیةالله سیدعلی قاضی به شاگردانشان در ماه رجب، شعبان و رمضان 🔻 آگاه و بیدار باش! 🔻 ملتزم باشید به مراقبه، محاسبه، معاقبه 🔻 بیداری عاشقانه و تلاوت قرآن 🔻نافله شب 🔻 دعا برای فرج و زیارت جامعه #التماس_دعا
💥 | این‌بار در مشهد برگزار می‌شود: 👈 ✅ آیین رونمایی از مجموعه کتاب‌های کودک با موضوع شهید سردار قاسم سلیمانی 📚 عنوان کتاب‌ها: ☆ قهرمان، به شکل خودم ☆ سیب آخر ☆ مردی که زبان کبوترها می‌دانست 🔰 باحضور: - دکتر رقیه فاضل، استاد دانشگاه - سرکارخانم کلر ژوبرت، نویسنده کتاب "قهرمان، به‌شکل خودم" - جناب آقای محمد خسروی‌راد، نویسنده کتاب "سیب آخر" - سرکارخانم نازنین صابری‌بهداد، نویسنده کتاب "مردی که زبان کبوترها را می‌دانست" 🦋 به همراه برنامه‌هایی متنوع برای کودکان - قصه‌گویی خانم سارا امیدوار بامحوریت کتاب "قهرمان، به‌شکل خودم" - آیین سربندزدنی برای کودکان - سرود جمعی کودکان بانماهنگ "رفیق شهیدم" 📌 غرفه فروش کتاب‌ها همزمان با برنامه دایر است 🗓 : سه‌شنبه، ۴ بهمن؛ ساعت ۱۵ 🏢 : مشهد، خیابان هاشمیه، بین هاشمیه ۲۰ و ۲۲، سالن اجتماعات حوزه هنری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘پویشِ هیس‌طوری 📣ویژه دهه هشتادیا 🔴پویش هیس‌طــوری عنــوان یــک مســابقه ملی کتاب‌خوانــی برای دهه هشتادی‌هاست تا با مطالعه مجموعه ۱۵ جلدی کتاب های مهدی میرکیایی با عنوان «سرگذشت اســتعمار» با آنچه که در تاریخ استعمار روی داده است، آشنا شوند. این کتاب‌ها روایتی کامل و خواندنی درباره تاریخچه استعمار در کل جهان اســت؛ اینکه قدرت‌های بزرگ جهان چه پیشینه.ای دارند و دست به غارت چه سرزمین‌هایی زده‌اند. پویش هیس طوری با شعار «هیس‌طوریتو پاک کن!» توصیف‌گر و روایت روانی از تاریخ ۴۰۰ ساله استعمار تا حدود ۸۰ سال اخیر است؛ در این کتاب‌ها به ماجراهایی که پدیده شوم استعمارگری در تمام مقاطع جهان رقم زده، اشاره شده است و نوجوانان ۱۱ تا ۱۸ ساله با عضویت در این پویش ضمن مطالعه کتاب و اطلاع از گوشه‌های تاریک تاریخ می‌توانند برنده جایزه‌های میلیونی این ماجراجویی هیجان‌انگیز باشند. برای اطلاع از جزئیات این پویش کتاب‌خوانی وارد سایت زیر شوید: Hisstori.ir 🇮🇷✊🇮🇷🌹🇮🇷✊🇮🇷 ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 🆔 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 دنبال هستی👆
❎ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می کند: ◽️ همایش ملی حکمرانی اسلامی 🎙 با سخنرانی: آیت الله استاد 💬 برگزاری میزگرد علمی با حضور: دکتر استاد استاد 📚 رونمایی از آثار ویژه همایش ⏰ چهارشنبه ۵ بهمن ماه، ساعت ۱۸ 🏢 قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی @gamedovomenghelab
📝 قابل تأمل ▪️به بهانه سالروز درگذشت آیت‌الله سید احمد خوانساری در ۲۹ دی ۶۳ ✍ این سالها و ماه‌ها و روزهای اخیر، دلیل و بهانه برای آنکه حوزه و روحانیت و مراجع تقلید و جامعه متدین در اعتراض به برخی حوادث به خروش آمده و به‌پا خیزند بسیار است. آخرین‌هایش اهانت به رهبر فرزانه انقلاب و سپس اهانت به ساحت مقدس حضرت زهرا سلام الله علیها و چند سال قبل هم همه آنچه در دولت پیشین در عرصه دین و اقتصاد و فرهنگ و سیاست بر ما رفت و اقدام درخوری از حوزه دیده نشد. برخورد جامعه روحانیت با همه اینها قطعا هرگز انفعالی نبوده؛ سکوت و بی‌تفاوتی نبوده؛ مراجع ساکت نبوده‌اند و...؛ اما آنچه باید می‌شد نشد! چرا؟! 🔻برای فهم چرایی‌اش این نمونه تاریخی در تفاوت برخورد اعتراضی امام خمینی (ره) از یک سو و اعتراض آیت‌الله سید احمد خوانساری و دیگر علمای تهران در برخورد با بخوانید: متن اعلامیه آیت‌الله خوانساری در ۱۰ آبان ۱۳۴۱ : «بسمه تعالی شأنه به مناسبت تصادف روز پنجشنبه سوم جمادی الثانیه با رحلت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا - علیها السلام - مجلس ذکری از ساعت ۹ الی ۱۱ در مسجد سید عزیزالله منعقد؛ امید است برای عرض اخلاص به مقام مقدس پیغمبر اکرم (ص)، به استماع موضوع مهم مذهبی که لازم است به اطلاع رسد، عموم طبقات، خاصه آقایان علمای اعلام - دامت برکاتهم - شرکت فرمایند.  الاحقر: احمد الموسوی الخوانساری» به دنبال انتشار این اعلامیه، امام خمینی در نامه‌ای به حجت‌الاسلام فلسفی، ضمن‌ تأیید «اصل‌ اقدام‌» نسبت‌ به‌ «کیفیت‌» این اعلامیه انتقاد کردند و نوشتند که‌ وقتی‌ «اساس‌ روحانیت‌ و دیانت‌ و ملیّت‌ در خطر است‌، مجلس‌ روضه‌ درست‌ کردن‌... بسیار موهن‌ است‌». 🔻همچنین‌ حضرت‌ امام‌ مکان‌ مجلس‌ را که‌ «مسجد سیدعزیزالله‌» بود و بیش‌ از «چهار هزار جمعیت‌ مقدس‌ بازاری‌» گنجایش‌ نداشت‌ مورد نقد قرار دادند و نوشتند که‌ «دولت‌ از دیانت‌ نمی‌ترسد تا از بازاری‌ متدین‌ و دعای‌ اینها یا نفرین‌ آنها وحشت‌ کند. دولت‌ از مردم‌ فعال‌ و جوان‌ و احزاب‌ و دانشگاه‌ ملاحظه‌ می‌کند». امام‌ در این‌ نامه‌ پیشنهاد کردند که‌ این‌گونه‌ مجالس‌ اولاً باید توسط‌ «یک‌ کرور اعلامیه‌ به‌ تهران‌ وحومه‌ی‌ تهران‌ حتی‌ قزوین‌، قم‌ و بلاد نزدیک‌ و دور» تبلیغ‌ شود؛ ثانیاً «نوشته‌ شود چون‌ برای‌ این‌ اجتماع‌ جایی‌ در تهران‌ نیست‌، خارج‌ تهران‌ در بیابان‌ می‌رویم‌». امام‌ نوشتند: اگر دولت‌ «با سرنیزه‌» از این‌ جلسه‌ ممانعت‌ کند، «تکلیف‌ یکسره‌ می‌شود و ما غالب‌ می‌شویم‌». 🔹یکی از بحثهای داغ این ماه‌های اخیر، شکل و شیوه اعتراض است. متأسفانه حوزه هم نتوانسته شکل مناسب و اثرگذاری برای اعلام اعتراض برگزیند و این امر نیازمند یک طراحی هوشمندانه و نوین است. 🕌 https://ble.ir/tarikh_hawzah_tehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 کلیپ | اشاراتی در بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون حرکت عمومی جامعه ✅ ما به یک حرکت عمومی به سمت آن چشم‌انداز نیاز داریم، منتها باید سرعت پیدا کند... @gamedovomenghelab
💯 با تولید فکر نو، فرآوری آنها و تبدیل‌شان به محصولات فاخرِ دارای بسته‌بندی خوب، در این بازار پرمشتری فعال شوید. 👌 🌀 مقام معظم رهبری (حفظه الله) @gamedovomenghelab
🌸 به مناسبتِ میلاد امام باقر علیه‌السلام 🌸 در مورد امام باقرعلیه‌الصلاةوالسلام حرف زیادی هست، منتها به دو نکته از زندگی آن حضرت من اشاره می‌کنم: 1️⃣ مبارزۀ آن حضرت با تحریف در معارف اسلامی و احکام اسلامی؛ این چیزی بود که در دوران امام باقر از همیشۀ پیش از زمان آن حضرت، مشروح‌تر و مبسوط‌تر و گسترده‌تر انجام شد. 2️⃣ ..کسانی را از شاگردان خود و از دوستان خود تربیت کند، بالا بیاورد، به‌صورت اختصاصی آنها را مورد توجه قرار بدهد، شاگردان ویژۀ آن حضرت. بعد آنها را به همدیگر وصل کند و در سرتاسر دنیای اسلام آنها را به‌عنوان یک قطبی، یک رکنی، به‌عنوان وکیل خود، نایب خود بگذارد که آنها کار آن حضرت را دنبال کنند و ادامۀ تبلیغات و تعلیمات آن حضرت را به گردن بگیرند و به عهده بگیرند. 👈 این سازماندهی پنهانی امام باقر بود، که از زمان قبل از امام باقر شروع شده بود، اما در زمان آن حضرت یک هیجان بیشتری پیدا کرد و البته در زمان امام صادق و امام موسی‌بن‌جعفر به اوج خودش رسید. ۱۳۶۶/۵/۹ 📚 کتاب حلقۀ دوم انسان ۲۵۰ساله
heyat.co-manshur-1-tarh-kara-02.pdf
1.9M
تجربه نگاری مدیریتی ، فرهنگی اعتکاف حجت الاسلام نیلی پور از برگزاری چندساله اعتکاف های مسجد حکیم اصفهان @gamedovomenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی برگزار می کند : ✨ دوره مجازی (مقدماتی) 💢 با تدریس : استاد فلاح شیروانی (حفظه الله) 🔻 ۱۵ جلسه کلاس آفلاین 🔺 ۵ جلسه مباحثه هفتگی آنلاین 💎 به صورت رایگان 💎 💠 همراه با اعطای گواهی پایان دوره ثبت نام : تا 10 بهمن ماه آغاز دوره : 12 بهمن ماه پایان دوره : 26 اسفند ماه 👇🏻 جهت ورود به هر قسمت کلیک کنید 👇🏻 🌐 ثـــبـــت نـــام در دوره مـــقـــدمـــاتـــی برای اطلاعات بیشتر از شناسه @mahdiaalai بپرسید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎦 ببینیم 💠 توسط استاد شیروانی (حفظه الله) مدیر موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی و مدرس دوره 👇🏻 جهت ورود به هر قسمت کلیک کنید 👇🏻 🌐 ثـــبـــت نـــام در دوره مـــقـــدمـــاتـــی برای اطلاعات بیشتر از شناسه @mahdiaalai بپرسید
💥 پاسخ رهبر انقلاب به عده ای که با دیدن یک مشکل در کشور سریع اصل نظام و انقلاب را زیر سوال می برند. 🔻 رهبر معظم انقلاب: 🔆 این درست است که تا در یک گوشه، مختصر نابسامانی‌ای به عقیده و سلیقه کسی پیدا شود، ریش بجنباند و بنا کند اعتراض و اشکال کردن!؟ تا یک مشکل در اداره‌ای برایش پیدا شد، یا یک مأمور دولتی، چپ نگاهش کرد، یاوه بسراید که: حالا هم مثل زمان فلان است!؟ @gamedovomenghelab ♨️ این ناشی از آنچه که واقع شده است نیست!؟ این، ناشی از نیست!؟ یا خدای ناکرده، ناشی از خداست؟ «یعرفون نعمت‌الله ثم ینکرونها.» این جفا نیست به این حرکتِ به این عظمت!؟ ⚜ مگر وقتی حکومت درست شد، صحیح شد، موازین حکومت موازین کاملی شد؛ در سراسر این حکومت همه‌ی کارها درست خواهد بود!؟ از کجا چنین چیزی ثابت شده است!؟ در زمان امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام که مثال عدل و تقواست دیگر شما از امیرالمؤمنین که کسی را عادلتر و با تقواتر سراغ ندارید, مگر حُکّامی که بر ولایات مسلّط بودند و خودِ امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام فرستاده بود، همه «ابوذر» و «سلمان» بودند!؟ خیر! چهار نفر مثل ابوذر و سلمان و عمار و فلان داشت. مابقی، بودند. 👈 ! @gamedovomenghelab 🗞 این، تاریخ است. یکی از استانداران امیرالمؤمنین «زیادابن ابیه» بر منطقه‌ی وسیعی حاکم بود. بسیاری از این قبیل، در اطراف و اکناف بلاد اسلامی بودند. 🔍 امام حسن مجتبی علیه‌الصّلاةوالسّلام، سردار بزرگ جنگش «عبیدالله بن عباس» بود که می‌دانید چه کار کرد. شبانه رفت با «معاویه» که آن طرف بود، مذاکره کرد. پول گرفت، لشکرگاه خودش را ترک کرد و به دشمن پناهنده شد! امروز اگر یک سرباز شما به دشمن پناهنده می‌شود، چگونه درباره‌اش قضاوت می‌کنید؟ شب خوابیدند، صبح بلند شدند دیدند فرمانده‌ی کلّ نیروهای امام حسن علیه‌الصّلاةوالسّلام، از خیمه بیرون نمی‌آید. یک ساعت، دو ساعت... بعد رفتند داخل خیمه، دیدند نیست! دقّت کردند، دیدند آن طرف خیمه، شکافته است. بعد، قضیه روشن شد. در رأس کار چه کسی بود؟ امام حسن مجتبی علیه‌الصّلاةوالسّلام. 📌 این چه است که اگر یک رئیس، یک مرئوس، یک قاضی، یا مسئول بخش خاصی از کشور، از تشکیلات حکومت اسلامی، پایش را کج بگذارد، آن آقایی که با او مواجه می‌شود، فوراً شروع می‌کند به اصل نظام اسلامی، اصل جمهوری اسلامی، اصل حکومت اسلامی اهانت کردن! البته به فضل الهی، مثل همیشه، از اوّل انقلاب تا به حال، اکثر مردم خوبند. اغلب علما و روحانیون، خوبند. اکثر با انصافند. اکثر متوجّه حقایقند. اما در گوشه و کنار، کسانی هم پیدا می‌شوند که این گونه‌اند. این ناشی از چیست؟ ناشی از است. ⬅️ امروز هر کس با جمهوری اسلامی سرسنگین باشد، است. البته کافر به نعمت الله، به معنای کافر بالله نیست. کافر نعمت است و کفر نعمت در مقابل ذات مقدّس باری‌تعالی، یکی از گناهان بزرگ است. خدا کند که ما دچار چنین گناهی نشویم. ⚠️ دشمن، البته تبلیغات می‌کند. دشمن سعی می‌کند همه‌ی کمبودها و کسریها را به گردن روحانیون بشکند و بگوید «اینها موجب هستند.» بالاخره وقتی کسی کاری به این عظمت را می‌خواهد انجام دهد، این چیزها هم در آن هست. ما که نباید تعجّب کنیم. ♻️ یادمان بیاید که شخصیتی مثل امیرالمؤمنین، در زمان خودش متّهم شد به این‌که نماز نمی‌خواند! ما چه توقّعی داریم!؟ البته زمان ما، از زمان امیرالمؤمنین خیلی بهتر است. ایمان مردمِ ما، از ایمانِ سربازان امیرالمؤمنین به مراتب بالاتر است. مردم ما، امیرالمؤمنین را ندیدند و صدای او را نشنیدند؛ اما به ندای او پاسخ دادند. آنها علی را از نزدیک می‌دیدند، درعین‌حال آن‌طور او را آزار می‌کردند. ۱۳۷۲/۵/۵* 🇮🇷✊🇮🇷🌹🇮🇷✊🇮🇷 ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 🆔 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 دنبال هستی👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
97984259_1528815244.mp3
5.42M
🎧 | امام هادی علیه‌السلام و جنگ روانی علیه خلیفه قدرتمند @gamedovomenghelab
گام دوم انقلاب
🎧 #كليپ_صوتی | امام هادی علیه‌السلام و جنگ روانی علیه خلیفه قدرتمند @gamedovomenghelab #رفتار_سیاسی
❇️ ما امامیم 📝انسان ۲۵۰ساله آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) 🔰حکام، با این روح مبارزه می‌جنگیدند ⬛️ این بزرگواران، دائم در حال مبارزه بودند؛ مبارزه‌ای که روحش سیاسی بود. زیرا کسی هم که در مسند حکومت نشسته بود، مدّعی دین بود. او هم ظواهر دین را ملاحظه می‌کرد. حتّی، گاهی اوقات نظر دینی امام را هم می‌پذیرفت. (مثل قضایایی که در مورد «مأمون» شنیده‌اید که صریحاً نظر امام را قبول کرد.) یعنی ابایی نداشتند که گاهی نظر فقهی را هم قبول کنند. چیزی که موجب می‌شد این مبارزه و معارضه با اهل بیت وجود داشته باشد، این بود که اهل بیت، خودشان را «امام» می‌دانستند. می‌گفتند: «ما امامیم». حضرت باقر علیه‌السّلام، در منی که رفته بود، فرمود: «إِنَ‌ّ رَسُولَ اللهِ کانَ الْاِمامُ» و همه را یک به یک برشمرد تا به خودش رسید و فرمود: «من امامم.» اصلاً بزرگترین مبارزه علیه حکّام همین بود. چون کسی که حاکم شده بود و خود را امام و پیشوا می‌دانست، می‌دید شواهد و قرائنی که در امام لازم است، در حضرت هست و در او نیست و این موجود را برای حکومت، خطرناک می‌شمرد؛ چون مدّعی است. ⚫️ حکّام، با این روح مبارزه می‌جنگیدند و ائمّه علیهم‌السّلام هم مثل کوه ایستاده بودند. بدیهی است که در این مبارزه، معارف، احکام فقهی و خُلقیّات و اخلاقیّاتی که ائمّه ترویج می‌کردند، جای خود را دارد. تربیت شاگردِ بیشتر و ارتباطات شیعی، روزبه‌روز گسترده‌تر شد. شیعه را اینها نگهداشت. شما مرامی را در نظر بگیرید که دویست و پنجاه سال علیه آن حکومت شده است! اصلاً باید هیچ چیزیش نماند؛ باید به‌کل از بین برود؛ ولی شما ببینید الان دنیا چه خبر است و شیعه به کجا رسیده است! 🔵 این نکته را باید در اشعاری که درباره‌ی امام صادق، امام هادی و امام عسکری علیهم‌السّلام خوانده می‌شود، به خوبی دید. اینها مبارزه می‌کردند و برای همین مبارزه هم جانشان را از دست دادند. راهی است که رو به هدفی مشخّص ادامه دارد. گاهی یکی برمی‌گردد، یکی از این طرف می‌رود؛ اما هدف یکی است» ▫️در موضع امام، قرار می‌گرفتند و با مردم حرف می‌زدند. 🔴 بعد از امام رضا تا زمان شهادت حضرت عسکری (علیهم‌السّلام) چنین حادثه‌یی اتفاق افتاده. حضرت هادی و حضرت عسکری در همان شهر سامرا، که در واقع مثل یک پادگان بود - یک شهر بزرگِ آن‌چنانی نبود؛ پایتخت نوبنیادی بود که «سُرّ من رأی»؛ سران و اعیان و رجالِ حکومت و به قدری از مردم عادی که حوایج روزمره را برطرف کنند، در آن جمع شده بودند - توانسته بودند این همه ارتباطات را با سرتاسر دنیای اسلام تنظیم کنند. وقتی ما ابعاد زندگی ائمه را نگاه کنیم، می‌فهمیم اینها چه‌کار می‌کردند. 🔆 بنابراین فقط این نبود که اینها مسائل نماز و روزه یا طهارت و نجاسات را جواب بدهند؛ در موضع «امام» - با همان معنای اسلامیِ خودش - قرار می‌گرفتند و با مردم حرف می‌زدند. به‌نظر من این بعد در کنار این ابعاد قابل توجه است. شما می‌بینید که حضرت را از مدینه به سامرا می‌آورند و در سنین جوانی - چهل و دو سالگی - ایشان را به شهادت می‌رسانند؛ یا حضرت عسکری در بیست و هشت سالگی به شهادت می‌رسند؛ اینها همه نشان‌دهنده‌ی حرکت عظیم ائمه (علیهم‌السّلام) و شیعیان و اصحاب آن بزرگوارها در سرتاسر تاریخ بوده. با این‌که دستگاه خلفا، دستگاه پلیسیِ با شدت عمل بود، درعین‌حال ائمه (علیهم‌السّلام) این‌گونه موفق شدند. غرض، در کنار غربت، این عزت و عظمت را هم باید دید. 📙انسان ۲۵۰ ساله، ص ۳۹۱ @gamedovomenghelab
🔰سومین دوره مسابقات کتابخوانی «هشت بهشت»📚 📌ویژه دانشجویان سراسر کشور ‼️کتاب «خاطرات احمد احمد» با دهها جایزه ۵ میلیون ریالی‼️ 🖇 کتاب خاطرات احمد احمد در سامانه طاقچه موجود است. 🗓 تاریخ آزمون: جمعه ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۱ ⏰ ساعت : ۹ الی ۲۴ (به صورت مجازی) 💻 جهت ثبت نام و شرکت در مسابقات به نشانی bookrc.ir مراجعه کنید.(ثبت نام در سایت کافیست).
🎥 هیأت اتوبوسی 🔹 هیأتی‌های شهرستان کاشمر در فاطمیه دوم امسال برنامه‌ای به راه انداختند تا روضه و عزاداری را در خانه مردم و نهادهایی ببرند که به هردلیل امکان حضور در مجالس عزاداری را ندارند. @gamedovomenghelab
گام دوم انقلاب
🎥 هیأت اتوبوسی 🔹 هیأتی‌های شهرستان کاشمر در فاطمیه دوم امسال برنامه‌ای به راه انداختند تا روضه و عز
بزرگواران اگر از این جنس کارهای مردمی سراغ دارید، برای ما بفرستید. 🌀مردم در تمام امور کار را به دست بگیرند، کارها به سامان خواهید رسید.