#اطلاع_رسانی
🔰 فراخوان دورههای عمومی آموزش معارف انقلاب اسلامی
🔸 شکل دهی نهضتی، معرفتی و تبیینی به صورت فراگیر
🔸 مخاطبین اصلی این دورهها «دانشجویان و طلاب»، «بانوان» و «نوجوانان» سراسر کشور میباشند.
🔸 فراخوان دورههای آموزشی عمومی به قرار زیر برگزار می شود:
🔹 دوره آموزش مجازی «عصرجدیدعالم»
🔹 دوره آموزش مجازی «روایت مادری»
🔹 دوره آموزش مجازی «اکسیر مقاومت»
🔹 دوره آموزش مجازی «ایده آلی برای زن»
🔹 دوره آموزش مجازی «قهرمان من» (ویژه پسران و دختران)
🔹 دوره آموزش مجازی «خلاصه کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن»
🔻 مطالعه جزئیات بیشتر و ثبتنام در دوره ها:
https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=53293
#تقویت_مبانی_معرفتی
#نهضت_فراگیر_روشنگری
📣 #انعکاس| حلقههای میانی؛ الگوی مشارکت مردم در امر حکمرانی
🔹 ارائه دهنده:
محمدامین شفیعخانی
پژوهشگر اندیشکده حکمروایی فرهنگ و صنایع خلاق
➖ یکشنبه➖ ۱۸ تیر ۱۴۰۲➖ ساعت ۱۵ الی ۱۷➖ مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی➖ ساختمان شیخ فضل الله نوری➖ طبقه ششم➖ دفتر مطالعات بنیادین حکمرانی➖
#حلقه_های_میانی
#حکمرانی_مردمی
فایل PDFکتاب .pdf
1.07M
🎁 هدیهی ویژه به مناسبت #هفته_عفاف_و_حجاب
📚 دانلود كتاب عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی-اسلامی از منظر رهبر انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 #بازتاب| مشارکت مردم در حل مسائل کشور
🔸چرا ظرفیتهای عظیم کشور ما به فعلیت نمی رسند؟
🔸کدام تفکر مردم را از عرصه مشارکت در حل مشکلات مردم دور کرد؟
🔹 مهندس محمدعلی حیدری دلگرم (عضو هیئت مدیره کانون سنگرسازان بیسنگر)
دکتر محمدعلی شمآبادی (رییس هیئت مدیره کانون سنگرسازان بیسنگر)
📌 مشاهده کامل گفتگو: aparat.com/v/XIUy7
#حکمرانی_مردمی
📣📣📣 فراخوان فیلمنامه نویسی «شکوه جمهوریت»
⭕️ پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران سی و نه مرتبه انتخابات در کشور برگزار شد که هر کدام از آنها می توانست دستمایه خلق آثار هنری بسیار باشد و زبان هنر که می توانست زیبایی های شکوه جمهوریت ایران عزیز را به نمایش بگذارد و جنبههای دراماتیک حضور مردم را با هنر آمیخته کند، در این سالها آن چنان که باید و شاید نتوانسته از پس این مهم بر آید و عمدتاً از زاویه دیدی مشابه و بعضاً تکراری به انتخابات پرداخته است.
⭕️ مدرسه سینمایی اندیشه و هنر «ماه» با توجه به در پیش بودن دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی «فراخوان فیلمنامه نویسی با موضوع انتخابات» با شعار « شکوه جمهوریت » را منتشر کرد.
❇️ شرایط طرح های ارسالی :
1️⃣ طرح های ارسالی باید بین 500 تا 1500 کلمه باشند.
2️⃣در طرح ارسالی ، شخصیت و کشمکش اصلی آن میبایست تعریف شده و طرح دارای آغاز، میانه و پایان باشد.
3️⃣ فیلمنامهها میتوانند در قالب داستانی، مستند، پویانمایی یا استاپ موشن باشند. ( قالب طرح را مشخص کنید)
4️⃣ فیلمنامه های ارسالی می بایست در مدیوم تیزر فرهنگی ( حداکثر 5 دقیقهای) یا فیلم کوتاه (حداکثر 15 دقیقه ای ) باشند.
🟨 نکته مهم: پیش از ارسال طرح متن کامل فراخوان را مطالعه کنید:
📌 b2n.ir/farakhanemah
🗓 گاه شمار فراخوان:
🔻شروع ارسال آثار: 15 تیرماه ۱۴۰۲
🔻پایان مهلت ارسال آثار: 25 تیرماه ۱۴۰۲
🔻اعلام آثار راه یافته بخش نخست : 10 مرداد 1402
🔻اعلام آثار راه یافته بخش دوم : 25 مرداد 1402
🟨 لینک ثبت نام و ارسال طرح:
b2n.ir/farakhanemah
مدرسه اندیشه و هنر(ماه)
🔴 همه اين بدبختىها در آن روزى گريبان مسلمانان را گرفت كه از دعوت كتاب به تفكر دسته جمعى تخلف كردند، براى فهم حقائق و معارف دينى لجنه تشكيل ندادند، هر كسى براى خود راهى پيش گرفت با اينكه قرآن كريم فرموده بود:(وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعاً وَ لا تَفَرَّقُوا)، البته اين يك علت تفرقه مسلمين بود علتهاى ديگرى براى اين وضع هست.🔵
💠 حاصل سخنان ما اين شد كه طريق بحث پيرامون حقائق و كشف آن منحصر در سه طريق است، يا از راه ظواهر دينى كشف مىشود، و يا از طريق بحث عقلى، و يا از مسير تصفيه نفس، و مسلمانان هر طائفه يكى از اين سه طريق را سلوك كردهاند، در حالى كه بطور قطع يكى از اين سه راه حق و درست است، و آن دوى ديگر باطل است، براى اينكه اين سه طريق خودشان يكديگر را باطل مىدانند، و بينشان تنازع و تدافع هست، و در مثل مانند سه زاويه يك مثلثاند، كه هر قدر يك زاويه از آن سه را گشادتر كنى دو زاويه ديگر تنگتر مىشوند، و به عكس هر قدر آن دو زاويه را گشادتر كنى اين يك زاويه را تنگتر كردهاى، و اختلاف اين سه طريق بطور مسلم در كيفيت تفسير قرآن نيز اثر دارد، و تفسيرى كه يك متدين و متعبد به ظواهر دين براى قرآن مىكند، با تفسيرى كه يك فيلسوف و يك صوفى مىنويسد اختلاف فاحشى دارد، هم چنان كه اين اختلاف را به عيان در تفاسير مشاهده مىكنيم و احساس مىكنيم كه هر مفسرى مشرب علمى خود را بر قرآن تحميل كرده و نخواسته است بفهمد كه قرآن چه مىگويد، بلكه خواسته است بگويد قرآن نيز همان را مىگويد كه من مىفهمم، البته اينكه گفتيم هر مفسر كليت ندارد، مفسرينى انگشت شمار نيز هستند كه از اين خطا مبرا بودهاند.
✨در سابق توجه فرموديد كه كتاب آسمانى- قرآن عزيز- از اين سه طريق آنچه كه حق است تصديق كرده، و باطلش را باطل دانسته و حاشا كه در اين سه طريق باطن حقى باشد و قرآن آن را نپذيرد و ظواهر قرآن با آن موافقت نداشته باشد، و حاشا بر اينكه در ظاهر و باطن قرآن حقى باشد كه برهان عقلى آن را رد كند، و نقيض آن را اثبات نمايد.
[كوششهايى كه براى آشتى دادن و جمع بين ظواهر دينى، فلسفه و عرفان به عمل آمده است]
⚜ و به همين جهت است كه جمعى از علما در صدد بر آمدهاند به مقدار بضاعت علمى كه داشتهاند و در عين اختلافى كه در مشرب داشتهاند، بين ظواهر دينى و بين مسائل عرفانى نوعى آشتى و توافق بر قرار كنند، مانند محيى الدين عربى، و عبد الرزاق كاشانى، و ابن فهد، و شهيد ثانى، و فيض كاشانى.
بعضى ديگر در صدد بر آمدهاند بين فلسفه و عرفان صلح و آشتى بر قرار سازند، مانند ابى نصر فارابى و شيخ سهروردى صاحب اشراق، و شيخ صائن الدين محمد تركه.
بعضى ديگر در اين مقام بر آمدهاند تا بين ظواهر دينى و فلسفه آشتى بر قرار سازند، چون قاضى سعيد و غيره.
بعضى ديگر خواستهاند بين هر سه مشرب و مرام توافق دهند، چون ابن سينا كه در تفسيرها و ساير كتبش دارد، و صدر المتالهين شيرازى در كتابها و رسالههايش و جمعى ديگر كه بعد از وى بودند.
ولى با همه اين احوال اختلاف اين سه مشرب آن قدر عميق و ريشهدار است كه اين بزرگان نيز نتوانستند كارى در رفع آن صورت دهند، بلكه هر چه در قطع ريشه اختلاف بيشتر كوشيدند ريشه را ريشهدارتر كردند، و هر چه در صدد خاموش كردن اختلاف بر آمدهاند دامنه اين آتش را شعلهورتر ساختند.
و شما خواننده عزيز به عيان مىبينى كه اهل هر فنى از اين فنون اهل فن ديگر را جاهل يا بى دين يا سفيه و ابله مىخواند، و عامه مردم را مىبينى كه هر سه طائفه را منحرف مىدانند.
@gamedovomenghelab
👈 همه اين بدبختىها در آن روزى گريبان مسلمانان را گرفت كه از دعوت كتاب به تفكر اجتماعی تخلف كردند، براى فهم حقائق و معارف دينى #لجنه تشكيل ندادند، هر كسى براى خود #راهى پيش گرفت با اينكه قرآن كريم فرموده بود:(وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعاً وَ لا تَفَرَّقُوا)، البته اين #يك_علت #تفرقه_مسلمين بود علتهاى ديگرى براى اين وضع هست.
بار الها همه ما را به سوى آنچه مايه خشنودى تو از ما است هدايت فرما، و كلمه ما را بر حق جمع و متفق فرما و از ناحيه خودت موهبتى از ولايتت ارزانى بدار، و از ناحيه خويش ياورى بما ببخش.
ترجمه تفسیرالمیزان، جلد5، ص459و460
#کار_جمعی
#علل_تفرقه
#کار_تبلیغی
📣 #انعکاس| گفتگوهایی پیرامون الگوهای درآمدی و
خودکفایی جریانها و پایگاههای مردمی
🔸 سازمانها و تشکلهای مردمنهاد؛
الگوها و نمونههای موفق در عرصۀ بینالملل
🔹 باحضور:
حجتالاسلام و المسلمین سلیمانی
مدیر مؤسسه معصومیه
فعال در عرصهی بینالملل
➖ یکشنبه➖ ۱۸ تیرماه ۱۴۰۲➖ ساعت ۱۷
➖ قم ➖خانه مصلحان➖
📌 علاقهمندان جهت حضور در جلسه با شمارهی 09907463821 ارتباط برقرار کنند.
#الگونمایی
#جریان_های_مردمی
#حکمرانی_مردمی
سخنرانی اول.mp3
26.16M
♨️📚
#کتاب
#تازه_های_نشر
📗الگوی رهبری امامخامنهای
Imam khamenei 's model of leadership
گروه : مدیریت
پدیدآورنده: عباس شفیعی
ناشر: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
💢اطلاعات بیشتر + #دانلود_رایگان 30 صفحه اول:
https://rihu.ac.ir/fa/book/37416
چکیده:
نظام جمهوری اسلامی مدلی از حکومت است که مبتنی بر ولایت و امامت است؛ تبیین مدل یا مدلهای رهبری مبتنی بر این نظام گامی است در جهت بازشناسی رابطه دوسویه رهبری−رهروی در نظام اسلامی که به تحکیم مناسبات حکومت و جامعه در سطح کلان و مدیریت و سازمان در سطح خرد میانجامد؛ این پژوهش درصدد طراحی الگوی رهبری امام خامنهای با روش تحلیل گفتمان انتقادی است؛ از اینرو، چیستی مدل، چگونگی وچرایی آن مدنظر قرار میگیرد با این توصیف، سؤال کلیدی در اینجا این است که الگوی رهبری امام خامنهای چیست؟ این مدل با عنوان مدل رهبری معنوی هوشمند دربردارنده ابعاد، مؤلفها و مشخصههای نرمافزاری و سختافزاری است و دارای مبانی، اصول و راهبردهای نرم و سخت است که در سطوح مختلف بینالمللی، ملی و سازمانی خود را نشان میدهد.
#معرفی_کتاب
#نهضت_کتابخوانی
🔹امروز یکشنبه (25 تیرماه 1402) حدود یک ساعت برای گفتگو پیرامون جلسه فردا دوشنبه خدمت جناب حاج آقای قطبی بودیم.
🔹طرح بحث خیلی خوبی بود.
🔹ایشان سالهاست بر روی شیوههای #مردمیسازی_ارزشها و #فناوریهای_فرهنگی مطالعه و تحقیق کرده است؛ شیوههایی مانند «قانون نویسی»، «آیین سازی»، «محصولات فرهنگی»، «بازی و سرگرمی» و ... .
🔹ولی از همه اینها بیشتر متمرکز بر روی دو مدل «خلق ارزش مشترک» و «عادت وارهها» شده است.
🔹بنا شد ان شاء الله در جلسه فردا توضیحی کوتاه بر روی «اهمیت و جایگاه عادتوارهها» بدهند و بیشتر بر روی «الگوی خلق ارزش مشترک» متمرکز شوند.
🔹برای آشنایی بیشتر با مرکز ملی خلاقیت و نوآوری اشراق و فعالیتهای جناب آقای قطبی عزیزان می توانند به عنوان نمونه به سایت «فن دالان» و «زنگ بهشت» مراجعه نمایند.
✳️ پیشخوان این جلسه در پیوست تقدیم می شود.👇
✳️ به دوستانم توصیه می کنم که حتما در این جلسه شرکت کنند.
📞 هنوز نمیدانم جلسه پخش مجازی دارد یا نه! در صورتی که لینک جلسه به دستم برسد در همین کانال منتشر می کنم ... 🌺
#عقلانیت_انقلابی
#مردمیسازی
#فناوریهای_فرهنگی
https://eitaa.com/alimohammadi1389/1414
✍ حجت السلام علی محمدی
✳️ مدرسه تابستانه اقتصاد اسلامی
🔰محورهای اصلی:
✔️ نقد نظریات اقتصاد مدرن و ارائۀ رویکردهای بدیل
✔️ ارائۀ رویکرد اسلامی به حوزههای توزیع اولیه، تولید، تجارت، اعتبارات و بازتوزیع
✔️ تطبیق رویکرد اسلامی با چالشهای موجود نظام اقتصادی کشور
✴️ باحضور اساتید مطرح اقتصاد اسلامی و کارشناسان و مسئولین اقتصادی
🔰 مخاطبین:
• دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشتههای علوم اجتماعی
• فارغالتحصیلان ارشد و دکتری رشتههای علوم اجتماعی
• طلاب سطوح عالی حوزههای علمیه
(این دوره ویژهٔ برادران است)
🗓 زمان ثبتنام اولیه: از ۲۵ تا ۳۱ تیر
🌐 محل برگزاری: شهر مقدس قم
🗂 ثبتنام در sahwa.ir (ظرفیت محدود)
#معرفی_کتاب
👈کتابی که هر مبلغی باید بخواند
📙علل گرایش به مادیگری (نکاتی در مورد چگونگی تبلیغ دین)
✍️شهیدمطهری
🔹یکی از مهمترین و شاید مهمترین اتفاقی که در دوره رنسانس غرب اتفاق افتاد، این بود که دین و کلیسا که قدرتمندین نهاد در مسائل مختلف اجتماعی بودند، از صحنه زندگی مردم حذف و به یک امر صرفا مقدس اما تشریفاتی تبدیل شد. در مقابل، جامعه غربی، با حذف خدا و دین از صحنه زندگی، با محوریت علم تجربی و انسان مادی، به سرعت پیش رفت و تمدنی را بنا نهاد.
🔹مرحوم شهید مطهری در این کتاب به علل گرایش به مادیگری و اسباب رویگردانی مردم از دین و کلیسا می پردازد و مواردی را احصا می کنند. علل اصلی ای که شهید مطرح می کند عبارتند از: 1. رفتارهای کلیسا 2-نارسایی مفاهیم فلسفی غرب 3- نارسایی مفاهیم اجتماعی، سیاسی 4- اظهار نظز غیر متخصص 5-القای تضاد زندگی و دینداری 6-محیط اخلاقی و اجتماعی نامساعد.
🔹عللی که ایشان بیان می کنند را می توان به سه دسته تقسیم کرد: 1-عواملی که مربوط به دین است 2-عواملی مربوط به مبلغ دین و 3-محیط نامساعد
🔹دلیل اینکه عرض کردم این کتاب را هر مبلغی باید بخواند این است که امروزه ما هم در مواجهه با تمدن غربی و انسانی که روزانه بیشتر در امور مادی و تجملات ظاهری دنیا فرو می رود، با همین مسئله مواجهیم. امروز نیز باید در تقابل دین اسلام و تمدن مادی، بتوانیم دین را به گونه ای ارائه کنیم که موجب بی دینی و دین گریزی نشویم و مسیر کلیسا را نرویم.
🔹روحانیت که به تعبیر رهبر معظم انقلاب مسئول دینداری مردم است، در هر سه عنوانی که شهید بیان کرد، مسئولیت دارد و باید از دین مردم محافظت کند. البته روحانیت شیعه از برخی مواردی که شهید بیان میکند، مبرّاست اما برخی موارد مبتلابه ما نیز هست.
🔹شاید این سوال ایجاد شود که علل دسته اول (عللی که مربوط به دین است: نارسایی مفاهیم فلسفی و اجتماعی و سیاسی و تضاد زندگی و دینداری) مربوط به مسیحیت است و در مورد دین اسلام مصداق ندارد. چون دین اسلام، به عقیده ما دین خاتم و کامل است. اما باید توجه داشت هر چند دین اسلام، ثبوتا و در واقع کامل و بی نقص است اما گاهی فهم ما از دین نادرست و نارساست و چیزی را که در تبلیغ خود ارائه می کنیم، فهم خودمان از دین است نه حقیقت دین. لذا بخش مهمی از حفظ دینداری مردم، وابسته به نوع شناخت ما از دین است. به نظر می رسد که امروز، تنها قرائتی که توان رویارویی با مسائل جدید را دارد، دین امام خمینی و علامه طباطبایی و شاگردان ایشان است. (در اینباره در یادداشت دیگری بیشتر توضیح می دهم).
📌ان شاءالله در پست های بعدی، گزیده هایی از این کتاب را با هم می خوانیم.
✍️محسن ابراهیمی 02.04.24
💠سه استدلال محکم😂 اعتقادی:
1️⃣مىنويسند كشيشى مىخواست «اصل غائيّت» را تعريف كند و بيان كند كه نظام جهان يك نظام هدفدار است و جهان يك جريان هدفدارى را طى مىكند و از اين راه مىخواست حكمت بارى تعالى و علم و اراده او را به ثبوت برساند. و البتّه چنانكه مىدانيم اين مطلب دشوارى نيست؛ از خلقت هر موجودى مىتوان شاهد آورد، امّا كشيش خطوط روى طالبى را به عنوان مثال ذكر كرد، گفت علّت اينكه خطوط منظّم روى طالبى كشيده شده اين است كه وقتى ما مىخواهيم طالبى را براى افراد خانواده تقسيم و قاچ كنيم، قبلًا محلّ گذاشتن كارد مشخّص باشد كه عادلانه تقسيم كنيم و بچّهها دعوا نكنند و جار و جنجال راه نيندازند.
2️⃣مثالى هم از خودمان ذكر كنم. مىگويند شخصى اين مطلب را عنوان كرده كه چرا خداوند به كبوتر بال داده است امّا به شتر نداده است؟ جواب مىداد: اگر شتر بال مىداشت، ديگر براى ما زندگى نمىماند؛ شتر پرواز مىكرد و خانههاى خشت و گلى ما خراب مىشد!
3️⃣از ديگرى پرسيدند چه دليلى بر وجود خدا هست؟ گفت: «تا نباشد چيزكى مردم نگويند چيزها»!
📚علل گرایش مادیگری، مجموعه آثار ج1 ص558
ادامه متن👇👇👇
👆👆ادامه متن بالا👇👇
🔹ضعف منطقهايى كه غالباً ديده مىشود كه افراد ناوارد در مسائل مربوط به حكمت الهى، عدل الهى، قضا و قدر الهى، اراده و مشيّت الهى، قدرت كامله الهى، جبر و اختيار، حدوث و قدم عالم، قبر و برزخ و معاد و بهشت و جهنّم و صراط و ميزان و غيره از خود نشان مىدهند و غالباً مستمعان آنها مىپندارند كه آنچه اين جاهلان و بىخبران مىگويند متن تعليمات دينى است و اينها به اعماق آن تعليمات رسيدهاند، يكى از موجبات بزرگ لامذهبى و گرايشهاى مادّى است.
🔹چقدر مصيبت است براى اهل معرفت كه افرادى كه نه با مكتب الهيّون آشنا هستند و نه با مكتب مادّيون، از هرج و مرج و بىنظمى كه در سيستم تبليغات دينى - خصوصاً در جامعه تشيّع- وجود دارد استفاده كرده، در ردّ مادّيون كتاب مىنويسند؛ لاطائلاتى به هم مىبافند كه اسباب تمسخر و استهزاست. بديهى است كه چنين تبليغاتى به سود مادّيگرى است. از كتبى كه در زمان خود ما در اين زمينه نوشته شده است فراوان مىتوان مثال آورد.
📚مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (علل گرايش به ماديگرى)، ج1، ص: 559
✍️محسن ابراهیمی 02.04.24
گام دوم انقلاب
ان شاءالله مطالبی راجع به نرمش قهرمانانه میگذارم
مصداقی از این نرمش قهرمانانه را به مناسبت، در ادامه ببینید.
ان شاءالله بدون پیش فرض های دیگران و با حقیقت پذیری مباحث را دنبال کنیم
🔰 #تبیین پیام امام درباره کشتار حج۶۶ و قبول قطعنامه، در خطبههای نماز جمعه آیتالله خامنهای:
👈 پیام امام (ره) باید فرهنگ جامعه ما بشود
@gamedovomenghelab
🔻 [پیام امام خمینی در ۲۹ تیر ۶۷] لوحهى زرّین پاکنشدنى است که بر سردر این انقلاب و بر پیشانى و کتیبهى این نظام عظیم اسلامى تا ابد خواهد ماند. کلمهکلمه و جملهجملهى این پیام قطرهى باران رحمتى است که کام مشتاقان را و جان عاشقان را سیراب خواهد کرد... این پیام باید فرهنگ جامعهى ما بشود.
@gamedovomenghelab
🔍 متن کامل بیانات👇
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=50664
#خطبه_تاریخی_نمازجمعه
#لوح_زرین_انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ کدام پیام امام (ره) باید جزو فرهنگ انقلاب شود؟!
🔰حضرت آیت الله خامنهای در خطبۀ اول نمازجمعۀ ۳۱ تیرماه ۱۳۶۷
🔆 حقیقتاً این پیام یکى از آیات و معجزات بزرگ این انقلاب است.
🔆 این پیام لوحۀ زرین پاک نشدنىاى است که بر سردر این انقلاب و بر پیشانى و کتیبۀ این نظام عظیم اسلامى، تا ابد خواهد ماند.
🔆 حقیقتاً نشانهاى است از اینکه امام ما، این فرزند راستین ولى خدا و پیامبر خدا ملهم به الهامات الهى است.
🔆 افسوس که وقت کم است، والّا در ستایش این پیام ساعتها باید سخن گفت و در تفسیر آن عمرى را باید صرف کرد.
🔆 این پیام باید آن قدر تکرار بشود و شرح و توضیح داده شود؛ آن در خانهها به وسیلۀ پدران و مادران و جوانان بزرگ خانواده براى دیگران خوانده بشود؛ تا رنگ ثابت ملت ما و فرهنگ ناستردنى انقلاب ما بشود.
🔆 این پیام و پیام سال گذشتۀ حج یک مجموعۀ کامل است که باید از آن این ملت جان خود را سیراب کند.
🗓۶ مرداد ۱۳۶۶: پیام مهم برائت از مشرکان امام خمینی (ره) [۹ مرداد: کشتار حجاج]
📕متن کامل پیام حضرت امام
🗓۲۹ تیر ۱۳۶۷: صدور پیام مهم حضرت امام (ره) به مناسبت سالگرد حج خونین
بخش عمدهای از پیام، مربوط به بحث پذیرش قطعنامه است. حضرت امام در این پیام، هدف و راه انقلاب را برای همیشه مشخص میکنند.
📕مطالعۀ متن کامل پیام مهم حضرت امام
🗓۳۱ تیر ۱۳۶۷: نماز جمعۀ حضرت آیت الله خامنهای و شرح مختصر پیام امام (خطبۀ اول بحث حج و خطبۀ دوم پذیرش قطعنامه)
📕متن کامل خطبۀ دوم
گام دوم انقلاب
🔰 #تبیین پیام امام درباره کشتار حج۶۶ و قبول قطعنامه، در خطبههای نماز جمعه آیتالله خامنهای: 👈 پیا
از بزرگواران خواهش میکنم، خطبه رهبری بخصوص خطبه دوم را مطالعه نمایند و نظرات خود رو برای ما بفرستند👇
@h_azizi
گام دوم انقلاب
🔰 #تبیین پیام امام درباره کشتار حج۶۶ و قبول قطعنامه، در خطبههای نماز جمعه آیتالله خامنهای: 👈 پیا
احتمالا چون فرصت نکنید، بخش هایی از خطبه دوم را که مناسبت ایام پذیرش قطعنامه نیز هست، در کانال قرار می دهیم؛ باشد که تامل و تعقل کنیم
گام دوم انقلاب
🔰 #تبیین پیام امام درباره کشتار حج۶۶ و قبول قطعنامه، در خطبههای نماز جمعه آیتالله خامنهای: 👈 پیا
💠 در مورد این قطعنامه مسائل متعدّد و مهمّى هست که من به قدر کفاف وقت به صورت فشرده به اهمّ آنها اشاره خواهم کرد.
@gamedovomenghelab
اوّلاً باید دانست که مسئلهى قبول قطعنامه یکى از پدیدههاى #بسیارمهمّ_تاریخ_انقلاب ما است؛ چه قبول قطعنامه به آتشبس و خاتمهى جنگ منتهى بشود، و چه با خباثت دشمن و بهانهگیرى و جنگافروزى او به خاتمهى جنگ منتهى نشود. به هر حال این حرکت یکى از مهمترین حوادث و مهمترین حرکات و مهمترین آزمایشها در تاریخ انقلاب ما بود، خیلى چیزها را و خیلى حقایق زیبا را از انقلاب ما آشکار کرد؛ چیزهایى که اگر این تجربهها پیش نیاید، به این روشنى دیده نخواهد شد:
#شجاعت_رهبرى کشور را و رهبرى انقلاب را، آن قدرت و صلابت معنوى و شجاعت روحى و اخلاقى که در یک لحظه یک موضعى را به خاطر #مصلحت_اسلام و مسلمین اتّخاذ میکند و اعلام میکند که دنیا در مقابل این موضعگیرى متحیّر میماند. این شجاعت از #شجاعت_در_جنگ #بالاتر است؛
این آن شجاعت اخلاقى و روحى است که کمتر کسى از بزرگان عالم این قدر توانسته است آن را در اعمال و رفتار خود نشان بدهد.
✨ دلبستگى رهبر و امّت دنبالهرو او به اسلام و مسلمین، به مصالح اسلامى که آن وقتى که مصلحت اسلام ایجاب میکند ــ که حالا در این باره مختصرى بعداً عرض خواهم کرد ــ ناگهان یک موضعى را در پیش میگیرد که #علىالظّاهر با موضع گذشتهى او ۱۸۰ درجه اختلاف جهت دارد؛ چون اسلام این را میخواهد، چون مصلحت انقلاب و مصلحت کشور و مصلحت ملّت این را ایجاب میکند؛
👈 یعنى فانى شدن در مصالح اسلام و مسلمین.