eitaa logo
گام دوم انقلاب
2.9هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
1.9هزار ویدیو
710 فایل
ارتباط با خادمین کانال @h_azizi @ryas68 💥 کانال جامع و تخصصی گام دوم انقلاب به #تبیین_نظام_مسائل و #تحلیل نخبگان و #اخبار مربوط به گام دوم می پردازد. راستی کاملا خودجوش هستیم. کاملا کانال در ایتا 👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
مشاهده در ایتا
دانلود
9.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏕 یه اردوی طلبگی متفاوت 🏕 طلبگی چه فرقی با بقیه شغل ها داره⁉️ چطوری درس بخونم که مفید باشم⁉️ چرا مکتب امام (ره) برای طلبه مهمه⁉️ قراره درباره این سؤال ها در "مثل خمینی" گفتگو کنیم 🗓زمان اردو ۱۵ تا ۲۰ مردادِ 🛖 اردو در مدرسه علمیه‌ سجادیه‌ی دستجرد قم برگزار میشه ‼️ فقط دو روز فرصت باقی مونده برای ثبت نام ‼️ 🤝 هم حجره ای و هم مدرسه ای خودتون رو هم دعوت کنید 🖥 برای ثبت نام اینجا کلیک کنید یا از طریق سایتهای زیر اقدام کنید: خانه‌طلاب: khanetolab.ir نجاح: login.ismc.ir اگه اطلاعات بیشتر هم لازم داری با آیدی @mesle_komeini ارتباط برقرار کن
🚩 نقش عاشورا در علم و عمل اجتماعی شیعیان 💠 واقعه عاشورا به عنوان عنصری محوری در فرهنگ، تاریخ و دانش اسلامی است که در علم و عمل اجتماعی شیعیان انعکاس یافته و تاثیرگذار است. اولین لایه این تأثیرگذاری که عمیق‌ترین سطح آن نیز هست، آن بخش از تحلیل‌هایی است که نسبت به عاشورا در احادیث وجود دارد و در بخشی از معارف و دانش‌های شیعیان بازتاب آن یافته است. ❇️ بر این مبنا عاشورا به صورت واقعه‌ای الهی دیده می‌شود که از آدم تا خاتم وجود داشته و تا روز قیامت نقش آفرینی خواهد کرد. در چنین رویکردی، عاشورا ناظر به یک واقعه در مقطعی تاریخی و موقعیتی نیست، بلکه اتفاقی است که رخ داده، تمام نشده و ازلی و ابدی است. بر این اساس، عاشورا به حسبِ ظاهری در مقطعی از زمان به وقوع پیوسته ولی به لحاظِ حقیقتِ آن، سرمدی و جاویدان بوده و با همه عالم و اهل عالم گره خورده است. ✴️ از این منظر، هیچ یک از کنشگرانِ واقعه عاشورا از این مسأله مستثنی نیستند و این موضوع محدود به امام حسین علیه السلام یا اصحاب ایشان نیست و حتی کسانی که در جبهه مقابل امام نیز قرار گرفته‌اند، مشمول این حکم می‌شوند. از این رو است که بر اساس آیات، احادیث و روایات، واقعه عاشورا با فطرت الهی پیوند می خورد و در واقع، عهد و پیمانی است که خداوند با همه بندگانش بسته است. 🌀 در حادثه عاشورا همه بر شاکله وجودی خود عمل می‌کنند. ظاهر و باطن جدا نیست، حقیقت فرد ظاهر شده و تعین یافته است. باطن عرفانی و فلسفی این واقعه، جدای از رفتار اجتماعی و سیاسی شیعیان نیست و درعمل و حیات آنان نیز قابل پیگیری و تسری است و در علم اجتماعی شیعیان تاثیرگذار بوده است و در چند سطح و لایه درس متناظر با خود را دارد. ♻️ درسی که از واقعه عاشورا می توان گرفت کاملا سیاسی و اجتماعی است و از طرف دیگر با حقیقت و معنویت عالم نیز پیوند می خورد و به همین تناسب در شاکله و شخصیت شیعیان، به لحاظ نظری، فکری و رفتاری اثرگذار و متجلی است و تمسک به آن، بخشی از هویت تشیع را شکل می دهد. ♦️در کنار جلوه و تجسم عاشورا در هویت شیعی، انعکاس و بازتاب تفکر عاشورایی را در عملکرد و کنش سیاسی شیعیان نیز می توان ردگیری کرد. واقعیت این است که مقاومت‌های سیاسی شیعیان در طول تاریخ همواره ملهم از حرکت امام حسین(ع) و واقعه عاشورا بوده است و یکی از شواهد این مدعا، حرکت مردم در پیروزی انقلاب اسلامی است که یکی از پایه‌های اساسی این حرکت سیاسی، مراسم و مناسک دهه محرم و واقعه عاشورا بوده است و حتی خود حضرت امام خمینی(ره) در حرکت سیاسی خود که مبارزه با ظلم و استبداد بود از حضرت امام حسین(ع) و واقعه عاشورا ملهم بود و این نگاه و نگرش را به بدنه جامعه هم تزریق می کردند. 🔻به طور کلی تشیع هر جای تاریخ که کوشیده در برابر ظلم و استبداد زمانه اش بایستد به امام حسین(ع) و حرکت ایشان اقتدا کرده است. 1️⃣ تبیین واقعه عاشورا؛ از این منظر این حادثه مشیتی الهی و رسالتی عظیم بر دوش امام حسین بوده و صحرای کربلا ظرفِ تحقق این وظیفه الهی است. 2️⃣ توصیف واقعه عاشورا؛ در اینجا در توصیفِ چگونگی زیست و رفتار امام، عملِ امام خالصانه‌ترین عمل نسبت به خداوند سبحان و تعالی و عین وجه الله و عمیق ترین مرتبه توحید و اوج شیفتگی جمال الهی قلمداد می‌شود. 3️⃣ تجویز واقعه عاشورا؛ در این سطح، به پیامدهای نهضت عاشورا پرداخته شده و امام چون اسوه‌ای تصور می‌شود که برای تمامی انسانها در همه اعصار آموزنده‌اند. در این ساحت، تاثیر عاشورا بر فقه اجتماعی شیعی، نحوه تعامل شیعیان با قدرت‌های موجود و عمل و رفتار شیعیان در ادوار تاریخ مورد توجه قرار می‌گیرد. 🎙استاد پارسانیا 🆔@parsania_net
16.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 چرا قیام کرد؟ 1⃣ 1️⃣ : قضیه چیست؟ ⏪ سه تفسیر از قیام اباعبدالله علیه‌السلامتفاوت هدف و نتیجه قیام اباعبدالله علیه‌السلام 🗓 بخشی از خطبه‌های نمازجمعه رهبر معظم انقلاب؛ ۱۳۷۴/۰۳/۱۹ 📽️ دانلود نسخه باکیفیت ویدیو: 📽️ Aparat.com/v/sRufW 🖇 کاری از دفتر اعزام مبلغ دانشگاه امام صادق (ع) 🏴 @gamedovomenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
39.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🗣️ | ☀️ طلوع پیشرفت☀️ 🇮🇷 رویدادهای رقابتی هسته‌های پیشرفت منطقه‌ای - تابستان ١۴٠٢🇮🇷 🔰 الگوی پیشرفت متناسب با فرهنگ و ظرفیت های بوم هر منطقه با محوریت مردم چیست؟ 🔸متقاضیان حضور در رویداد می‌توانند با مراجعه به وبسایت کنشگران مردمی ایران به نشانی زیر، با تکمیل اطلاعات و ثبت رزومه گروه خود، اقدام به شرکت در این رویداد نمایند. ثبت نام و اطلاعات بیشتر در 🌐 Www.kamants.ir 📞 ۰۹۰۱۲۱۵۳۹۷۰
🚩 عاشورا، مباهله‌ای دیگر 🏴 سابقه نداشته است که در راه ، پیغمبر دست عزیزان خود را بگیرد و بیاورد وسط میدان؛ استثنائی بودن روز به این شکل است. نشان دهنده‌ی این است که بیان حقیقت چقدر مهم است. 🏴 همین قضیه در اتفاق افتاده است به شکل عملی؛ یعنی امام حسین (ع) هم برای بیان حقیقت، عزیزترین عزیزان خود را می‌آورد وسط میدان؛ با آنکه میدانست حادثه چه جور تمام خواهد شد. ➡️ ۱۳۸۸/۰۹/۲۲ ┅┅🍁✿❀🌺❀✿🍁┅┅ ✔️ @gamedovomenghelab ☄ همراه گام دومی ها بیندیشید☝️
💥تحریف فرهنگ دینی و شکل گیری مدینه فاسقه 🌀 پس از ۲۵ سال؛ امیرالمؤمنین علی(ع) حدود ۵ سال در مسند قدرت قرار گرفت که در آن مدت سعی کرد ارزش‌ها و مفاهیم اسلامی و توحید را در حوزۀ فرهنگ مستقر کند. او قرآن ناطق بود و سعی می‌کرد با تمام تحریفاتی که قبل از او رخ‌داده بود تقابل کند و آن‌ها را به مسیر خود بازگرداند. ❇️ تعبیر امیرالمؤمنین علیه السلام به مالک این است که یا مالک، اشرار منافقینی هستند که در ذیل پوشش دین، آن را به‌صورت پوستین وارونه درآوردند؛ تحریفاتی که رخ می‌داد، باعث می‌شد که اسلام از عرصۀ فرهنگ حذف شود و آنچه که غیر اسلام است به اسم اسلام قرار بگیرد، پس آنچه که کفر بود و آن ارزش‌هایی که غیر از اسلام بود، با غلبۀ فرهنگ اسلام در ذیل پوشش مفاهیم اسلامی باید رخ می‌داد و امتداد این غلبه موجب می‌شد تا باز به‌تدریج این مفاهیم بازگردد و به اسم اسلام آنچه که در عصبیت و مناسبات عرب وجود داشت و به‌عنوان سلطنت می‌دیدند، بر فرهنگ جامعه مسلط شود. ♦️مغیره در جلسه‌ای درکنار معاویه حضور داشت، هنگام بازگشت به منزل به فرزند خود از معاویه شکوه و شکایت کرد که این آدم اصلاً دین ندارد، به معاویه گفتم حال که به قدرت رسیده‌ای، با فرزندان رسول خدا و با بنی‌هاشم ملاطفت کن، موقع اذان شد، معاویه آنجا اظهار کرد که هنوز از این مأذنه نام رسول‌الله در کنار نام خدا می‌آید و معاویه اصل اسلام را هم به‌عنوان رقابت قبیله‌ای می‌دید و اصلاً باور نمی‌کرد حقیقتی به‌نام توحید وجود داشته باشد و این مسأله برای او سخت و دشوار بود. ✴️ آن‌ها نتوانستند قرآن و توحید را از عرصۀ فرهنگ که آخرین سنگر برای حضور اسلام و نتیجۀ تلاش‌های نبی‌اکرم و مؤمنین صدر اسلام بود، حذف کنند و مدینه‌ای به‌وجود آمد که مبتنی بر توحید، حاکمیت روح‌القدس و عقل معرفت است و در قبال او یک مدینه با عنوان مدینۀ مُمَوهه است؛ یعنی مدینه‌ منافقان؛ چون فرهنگ آن، فرهنگ دینی است و در ذیل پوشش مفاهیم دینی، قدرت خود را حفظ می‌کنند، آب می‌بندند، تقلب می‌کنند و در این مدینه مُمَوهه عده‌ی دیگری نیز هستند که به او گاهی مدینۀ فاسقه می‌گویند، کسانی که سست ایمان‌اند، ایمان دارند؛ ولی زندگی دنیا و منافعش باعث می‌شود که همراهی نکنند، این یک مدینه است، منتها اگر این تقلب و تحریفی که در مدینه مُمَوهه است، بماند مدینۀ دیگری به‌وجود می‌آید به‌عنوان مدینۀ ضاله، جامعه‌ای که این تحریفات را باور می‌کند و خودش یک فرهنگ می‌شود و این فرهنگ وارونه به اسم آن حقیقت می‌ماند، شبیه مدینۀ فاضله است؛ اما مدینۀ فاضله نیست. 📌متن گفتگو با استاد پارسانیا
18.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | دو دسته خواص 🤔 چی می‌شه که مردم زمانه‌ای اینقدر اشتباه می‌کنن؟ ❌ شناخت و طرفدار حق بودن لازمه ولی کافی نیست! @gamedovomenghelab 🏴 علیه‌السلام 🏴 🏴
📣📣 سازمان هیأت و تشکل‌های دینی برگزار می‌نماید: چهارمین رویداد ایده‌پردازی هیأت سکوی حل مسئله جمعی مسائل اجتماعی مبتنی بر توان هیأت‌ها و تشکل‌های دینی 🔻🔻🔻 محورهای ایده‌پردازی نقش هیأت‌ها در: 🔸 انسجام اجتماعی؛ 🔸 همدلی؛ 🔸 نشر خوبی‌ها. 🔴اگر شما هم یک هیأت یا تشکل دینی اجتماعی هستید همین الان برای ثبت ایده خود و یا کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر اقدام کنید: www.rah.events 🗓مهلت ارسال ایده: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ 🎁مجموعه‌های ایده‌پرداز برتر مورد تقدیر و حمایت قرار خواهند گرفت.
📍ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشه ای ترین جهاد شماست. بدون این کلید اساسی همه قفلها، هیچ گامی نمی‌توان برداشت. بیانیه گام دوم انقلاب ♦️♦️♦️ *طرحی برای امید* ♦️♦️♦️ نشست بررسی موضوع امید در برنامه هفتم توسعه 🔸مکان: مجلس شورای اسلامی، ساختمان شیخ فضل الله زمان: یکشنبه 1 مرداد ماه، ساعت 15 حضور مجازی : https://www.skyroom.online/ch/live.rc/noayand-event2 ┅┅🍁✿❀🌺❀✿🍁┅┅ ✔️ @gamedovomenghelab ☄ همراه گام دومی ها بیندیشید☝️
💠 چرا انتخاب اصحاب امام‌حسین(ع) یک انتخاب آگاهانه بود؟ 🔵 امام‌ حسین(ع) در شب عاشورا با زبان خاصی با آنها صحبت می‌کند: آنها به احدی از شما کاری ندارند. اهل بیت من در این صحرا کسی را نمی‌شناسند. هر فردی از شما با یکی از اهل بیت من خارج شود و برود. من اینجا خودم هستم تنها. 🔴 چرا؟ رهبری که می‌خواهد از ناراحتی و نارضایتی مردم استفاده کند که چنین حرفی نمی‌زند؛ همواره از تکلیف شرعی می‌گوید. البته تکلیف شرعی هم بود و امام حسین(ع) از گفتن آن نیز غفلت نکرد اما می‌خواست آن تکلیف شرعی را در نهایت آزادی و آگاهی انجام بدهند. خواست به آنها بگوید دشمن، شما را محصور نکرده، از ناحیه دشمن اجبار ندارید. اگر از تاریکی شب استفاده کنید و بروید، کسی مزاحمتان نمی‌شود. دوست هم شما را مجبور نمی‌کند. اگر فکر می‌کنید که مسئله‌ بیعت برای شما تعهد و اجبار به وجود آورده است، بیعت را هم برداشتم. یعنی فقط انتخاب و آزادی. باید در نهایت آگاهی و آزادی و بدون اینکه کوچکترین احساس اجباری از ناحیه دشمن یا دوست بکنید، مرا انتخاب کنید. 🔵 این است که به شهدای کربلا ارزش می‌دهد والّا طارق بن زیاد در جنگ اسپانیا، وقتی که اسپانیا را فتح کرد و کشتی‌های خود را از آن دماغه عبور داد، دستور داد که آذوقه به اندازه ۲۴ ساعت را نگه دارند و زیادتر از آن را هر چه هست آتش بزنند و کشتی‌ها را هم آتش بزنند. بعد سربازان و افسران را جمع کرد، اشاره کرد به دریای عظیمی که در آنجا بود، گفت: ایهاالنّاس! دشمن روبروی شما و دریا پشت سر شماست. اگر بخواهید فرار کنید جز غرق شدن در دریا راه دیگری ندارید، کشتی‏ای دیگر وجود ندارد. غذا هم جز برای ۲۴ ساعت ندارید، بعد از آن خواهید مرد. غذای شما در چنگ دشمن است. راهی جز این ندارید. یعنی برایشان اجبار به وجود آورد. این سرباز اگر تا آخرین قطره خونش نجنگد، چه بکند؟ 🔴 اما امام حسین(ع) با اصحاب خودش بر ضد طارق بن زیاد عمل کرد، نگفت: دشمن اینجاست، از این طرف بروید شما را از بین می‌برد، از آن طرف هم بروید شما را نابود می‌کند. بنابراین دیگر راهی نیست غیر از اینکه روغن چراغ ریخته را باید نذر امامزاده کرد. شما که به هر حال کشته می‌شوید؛ حالا که کشته می‌شوید، بیایید با من کشته شوید. 🔵 آن‌گونه شهادت ارزش نداشت. یک سیاستمدار این‏جور عمل می‌کند. اما امام گفت که نه دوست تو را اجبار می‌کند و نه دشمن، هر کدام را که می‌خواهی انتخاب کن؛ در نهایت آزادی. پس انقلاب امام حسین(ع) در درجه اول یک انقلاب آگاهانه است. @gamedovomenghelab ✍ شهید آیت‌الله مطهری، حماسه حسینی، ج۱، ص۱۲۶-۱۲۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا