فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رئیسی: قرآن هرگز نمیسوزد
🔹قرآن ابدی است و تا زمین، زمین است و زمان زمان، باقی است. آتش توهین حریف حقیقت نخواهد شد.
#قرآن
گام دوم انقلاب
📹 رهبر انقلاب: جمهوری اسلامی یعنی مردمسالاری دینی 🔹 بخشی از بیانات امروز رهبر انقلاب در دیدار پیشک
⬅️ رهبر انقلاب: مسئلۀ دشمن، جمهوری اسلامیست؛ مسئلۀ اصلی این است.
⬅️ رهبر انقلاب: جمهوری اسلامی یعنی مردمسالاری دینی
📸 هیچ انسان و جامعهای بدون احساس مسئولیتِ آگاهانه به سعادت نمیرسد.
#مسئولیت_اجتماعی
#قیام
#امید + #ایمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک پیام تاریخی در ساعات اول جنگ
🔹ساعاتی پس از بمباران فرودگاه مهرآباد توسط رژیم صدام، آیتالله خامنهای به عنوان نماینده حضرت امام خمینی پیامی را خطاب به ملت ایران بصورت رادیویی تلفنی صادر میکنند.
🔹ایشان در این پیام تاریخی ملت را رسما از تهاجم صدام به کشور باخبر کرده و آنان را به حفظ آرامش و رد شایعات دعوت میکنند و به مردم اطمینان میدهند که ارتش جمهوری اسلامی در برابر تجاوزکنندگان خواهد ایستاد.
هرچه قدرتتان بیشتر باشد، باید بیشتر تواضع و ترحّم کنید. «اقتدار» با «زبان خوش» و «رفتار مهربانانه» هیچ منافاتی ندارد؛ با زبان نرم، گاهی بیشتر و بهتر میشود خیلی از موفّقیّتها را به دست آورد. البتّه یک جاهایی لازم است انسان جور دیگری عمل کند؛ هر جایی یک اقتضائی دارد.
بیانات در دیدار فعالان دفاع مقدس، ۲۹/۶/۱۴۰۲.
https://khl.ink/f/5388
✅🔆نکته ای درباره مرحله بعد از فروکش کردن اغتشاشات
🖌حسین مهدیزاده
1️⃣ از 2️⃣
سال گذشته و در ایام اغتشاشات این سخنرانی از استاد میرباقری را باز نشر کردم و توضیح دادم که چطور ایشان معتقد است که هیات های مذهبی، فعلا تنها نهادی است که ظرفیت میزبانی توامان اعتراض و امید به نفع دین و انقلاب اسلامی را با دارد. ما باید به فکر پایان دادن به گسل هایی که غربگراها مدام تولید و بازتولید می کنند هم باشیم و هیات ها می توانند با پذیرش این مسئولیت، یک ماموریت جدید و بزرگ و متفاوت را به نفع مکتب اهلبیت بر عهده بگیرند. واضح است که این تغییر، نیاز به افزایش دانش و کمی تغییر و تحول در هیاتها خواهد داشت (چنانچه در دهه 70 و 80 که هیات ها به کمک سیاست ورزی نیروهای انقلابی آمدند، هیات ها را کمی تغییر دادند تا بتوانند سیاست را در ساختار هیات جا بدهند) اما این مساله مهم است و باید به سمت آن حرکت کرد و نباید از این حرکت ترسید.
اما امسال محرم و صفر، عده ای که اهمیت وحدت کلمه در ساخت یک جامعه را نمی فهمند، موفق شدند که خلاف این طرح را جا بیندازند، به نحوی که گویی هیات های حسینی نمی خواهند میزبان ضعیف الایمانهای علاقه مند به امام حسین(ع) باشند.
یادم هست که من همیشه وقتی بحث نظریه اجتماعی را در کلاسها مطرح می کردم، وقتی به نظریه اجتماعی امت اسلامی می رسیدم، وقتی می خواستم از قدرت این نظریه بگویم، از مخاطبین سوال می کردم که کدام نهاد همین الان در جامعه ما هست که اگر آدم بی دین، سگ باز و عرق خور و بی حجاب وارد آن بشود، شما نگران نمی شوید که نهاد شما متلاشی شود، بلکه مطمئن هستید که آن نهاد، اجازه نمی دهد که آن انسان بی دین، با مناسبات و قدرتهای اجتماعی اش وارد شود، بلکه پیچ و مهره های اجتماعی او را باز می کند و به درون خود می برد و به مرور هضم می کند؟ بعد با آنها یک به یک این ساختارهایی که می شناختیم را بررسی می کردیم: خانه مسکونی ویلایی یا آپارتمانی که کاربری آن زندگی خانوادگی است، اداره های دولتی، بسیج ادارات، مدارس آموزش و پرورش، مساجد و بسیج آنها، یک فروشگاه هایپرمارکت، یک فروشگاه لباس سبک زندگی ایرانی اسلامی، یک مال، یک مجتمع آپارتمانی مثل اکباتان و بهجت آباد تهران و....
انگاه از هیات(چه در حسینه باشد و چه در یک سوله باشد و چه خانگی) و مشایه اربعین می گفتیم. گویی این ساختارها، جذابیتشان اصلا در نقطه مقابل روابط انسان عرق خور و بی دین است. اخلاق هیات، در درون آن جذاب است و نداشتن آن بی کلاسی است، اگر درونش بیایی افت دارد که اخلاق بازاری و اخلاق تند و عصبی و... داشته باشی. افت دارد که اختلاط داشته باشی. افت دارد که به نامحرم نگاه کنی. و جالب اینکه مخاطبین هم این را درک میکردند و تایید می کرد و به وجد می آمدند که ما برای ساخت نهادی برای نظریه اجتماعی امت، چیزهایی داریم که می توانند الگوی ما باشند.
در پستی که به بهانه شعر اقای سهرابی درباره لاک سیاه دختران پشت دسته عزاداری (اینجا) هم نوشتم که ما قرار نیست طرفدار ضعیف الایمانها باشیم، قرار است مشفقانه، نوعی از میزبانی را تدبیر کنیم که زمینه تغییر و تحول در آنها را ایجاد کند و هیات این ظرفیت عظیم را دارد و موضع گیری که امسال درباره آمدن و نیامدن مذهبی ها به هیات ها رخ داد، بیشتر از ترس این بود که آیا هیات ها می توانند تغییر ایجاد کنند یا اینکه خودشان در این تغییر هضم خواهند شد؟! مثل این که فکر کنیم این بیماری آنقدر خطرناک است که بیمارستان را هم آلوده می کند، لذا بیمار را به بیمارستان راه ندهیم!
🆔 @social_theory
گام دوم انقلاب
✅🔆نکته ای درباره مرحله بعد از فروکش کردن اغتشاشات 🖌حسین مهدیزاده 1️⃣ از 2️⃣ سال گذشته و در ایام اغ
✅🔆نکته ای درباره مرحله بعد از فروکش کردن اغتشاشات
🖌حسین مهدیزاده
2️⃣ از 2️⃣
گذاشتم محرم و صفر تمام شود، 25 شهریور بگذرد و حالا که دیگر التهابی وجود ندارد، یکبار دیگر این سوال را مطرح کنم که خب حالا مرحله بعد چیست؟ مگر مرحله بعد باز ترکیب جامعه بعد از هر گسست نیست؟ چه کسی می تواند این جوشکاری جدید را انجام بدهد؟ مسئولان؟ سلبریتی های مذهبی یا مدرن؟ یا ....
کدام نهاد اجتماعی ظرفیت این را دارد که میزبان این جوشکاری بعد از گسست باشد؟ پارک؟ دانشگاه؟ مدارس علمیه حوزه؟ خیابان؟ تلویزیون؟
قد و قواره یک سوال جامعه شناسانه واقعی حدودا این چنین است! جامعه شناسی یعنی دانش مطالعه چیزی به اسم جامعه. جامعه هم تشکیل شده از نهادهایش. جامعه شناس باید بتواند به این سوال جواب بدهد که این نهادها از طریق تجزیه و ترکیب با همدیگر، چگونه اتفاقات و رویدادها را خلق میکنند و الا پرداختن به این که جامعه اصل است یا فرد و کدام اصیل است که نقطه صفر است!
دشمن ما از این طریق حادثه خلق می کند اما ما فقط تکنولوژی راهپیمایی و شعار و جدل را بلد هستیم و کنشگری از طریق کسر و انکسار نهادها و ضرب و تقسیم آنها در همدیگر را اصلا بلد نیستم. جامعه شناس، با بلد بودن این ابزارها به رهبر و مصلح و یا طراح اجتماعی بدل می شود. بدون ورود علم به این ساحت، سخن از علوم اجتماعی اسلامی و تمدنی، اصلا چه ضرورتی دارد؟ اگر قبل از این بایستیم و یا بعد از وقایع، فقط برای تحلیل پسینی پیدایمان شود، این علم را بگذاریم در کوزه، آبش را بخوریم بهتر نیست؟!
7.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 برای امام زمان(عج) دلبری کنید!
👈🏻 سفارش راهبردی امام حسن عسکری(ع) در مورد اهل سنت
#عقلانیت_دینی
#طرح_راهبردی_امام
📜وصیت #امام_حسن_عسکری(ع) به شیعیان درمورد رفتار با اهل سنت و حفظ وحدت از زبان #آیت_الله_وحید_خراسانی:
در بینشان نماز بخوانید ، در تشییع جنازه شان شرکت کنید ، بیمارانشان را عیادت کنید.
#عقلانیت_دینی
👈🏻 پیشنهاد علیرضا پناهیان برای شهادت امام حسن عسکری(ع) به زائران اربعین حسینی
⭕️ خوب است این سنت هر سال در شب شهادت امام عسکری(ع) در همۀ شهرها انجام شود.
💠 مؤمنینی که به اشارۀ امام حسن عسکری(ع) به زیارت اربعین مشرف شدهاند (عَلَامَاتُ الْمُؤْمِنِ خَمْسٌ صَلَاةُ الْخَمْسِینَ وَ زِیَارَةُ الْأَرْبَعِینَ وَ... ؛تهذیبالاحکام /6/52) و این حماسۀ تاریخی زیارت اربعین را شکل دادهاند، واقعاً بهجا و لازم بود که از باب تقدیر و تشکر از این امام مظلوم در شب شهادت ایشان دور هم جمع شوند.
💠 امیدوارم این سنت حسنه (شب خاطره پیادهروی اربعین) که شما شکل دادید در همۀ شهرها و همۀ سالها به عنوان یک میعادگاه، شب خاطره یا شب تشکر از امام حسن عسکری(ع) برای کسانی که توفیق پیادهروی اربعین را داشتند، باقی بماند. و همینجا با هم قرار بگذاریم که در سالهای آینده نیز هر سال بعد از اربعین، کسانی که در مراسم اربعین شرکت کردهاند در یکچنین مراسمی دور هم جمع شوند. ۱. هم از باب تشکر از امام حسن عسکری(ع) ۲. و هم از این جهت که این حماسه را بازنگری کنند، ۳.) خاطرات را یادآوری کنند ۴. و حتی برای سالهای بعد نیز برنامهریزی کنند.
💠 ۵. خوب است برخی از صاحبان موکبهای مسیر پیادهروی اربعین نیز در این مراسمهای شب خاطره اربعین حضور پیدا کنند و خاطرات خودشان را بیان کنند. در مسیر پیادهروی اربعین، شما از کنار آنها عبور کردهاید ولی فرصتی نداشتید که بنشینید و با آنها صحبت کنید و سخنان و خاطرات شیرین آنها را بشنوید.
🕌 مصلی تهران ۹۳.۱۰.۱۹
👈🏻 متن و صوت کامل
✅ کانال رسمی علیرضا پناهیان/ عضو شوید 👇
http://eitaa.com/joinchat/653459456C219897ad4f
@Panahian_ir