eitaa logo
گام دوم انقلاب
2.9هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1.8هزار ویدیو
707 فایل
ارتباط با خادمین کانال @h_azizi @ryas68 💥 کانال جامع و تخصصی گام دوم انقلاب به #تبیین_نظام_مسائل و #تحلیل نخبگان و #اخبار مربوط به گام دوم می پردازد. راستی کاملا خودجوش هستیم. کاملا کانال در ایتا 👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
مشاهده در ایتا
دانلود
📣 رهبر انقلاب اسلامی در دیدار رئیس جمهور کوبا تاکید کردند: تشکیل ائتلاف جهانی در برابر زورگویی‌های آمریکا و غربی‌ها صداقت، ایستادگی و جدیت انقلابی، وجه مشترک دو انقلاب کوبا و ایران تفاهم‌ها و توافق‌ها به مرحله اجرا برسند ✏️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار آقای «میگل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا و هیئت همراه با اشاره به ظرفیت‌های فراوان سیاسی و اقتصادی دو کشور تاکید کردند: باید از این ظرفیت‌ها برای و میان کشورهایی که در قبال و غربی‌ها دارای موضع یکسان هستند، استفاده شود. ✏️ ایشان افزودند: این ائتلاف با تمرکز بر همکاری‌های اقتصادی، می‌تواند در مورد مسائل مهم جهانی هم‌چون موضوع فلسطین موضع‌گیری مشترک و تاثیرگذار داشته باشد @gamedovomenghelab
"میـــــدانِ فلسطین" رفتارشناسی جامعه ایران در قبال مسئله فلسطین ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ↲نشست مجازی ؛ ○دکتر اسماعیل نوده فراهانی مدیرگروه‌دفتر‌مطالعات‌فرهنگی‌مرکزپژوهش‌های‌مجلس ○دکتر علــــی مؤمــــن پژوهشگــــر جامعه شناسی ○آقای علیرضا کمیلی دبیر اتحادیه امّت واحده ○حجت‌الاسلام حمزه وطن‌فدا پژوهشگر موسسه فتـــــوت ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 📅 سه‌شنبـــــه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ 🕞 ساعت : ۱۶ الـــــی ۱۷:۳۰ 🌐 پخش از طریق اسکای روم
🚨 لیبرال دموکراسی اساسی‌ترین بحران جهان ❇️ مانوئل کاستلز (جامعه شناس، نظریه پرداز معروف علم ارتباطات و استاد دانشگاه کالیفرنیای جنوبی): 🔹جهان فعلی در بحران های متعدد غرق شده است: نوسانات مالی، نابرابری افسارگسیخته، تروریسم جهانی، عدم اطمینان اخلاقی، تغییرات آب و هوا، نژادپرستی گسترده، تبعیض جنسی، بیگانه هراسی، و تنش های ژئوپلیتیکی. ✅ با این حال، اساسی‌ترین بحران، لیبرال دموکراسی است 🔹نظام سیاسی که پس از دو قرن مبارزه برای رسیدن به یک مدل دموکراسی، نوعی مدنیت را در نهادهای ما ایجاد کرد، اکنون در سرتاسر جهان در حال فروپاشی است. زیرا نهادها تنها زمانی وجود دارند که در باور مردم زندگی کنند. 🔹امروزه اکثریت بزرگی از مردم در کره زمین احساس نمی کنند که توسط دولت های خود نمایندگی می شوند. در حالی که آنها به دموکراسی اعتقاد دارند، اما باور ندارند که در دموکراسی زندگی می کنند. https://www.stias.ac.za/events/stias-lecture-series-2018-manuel-castells/
گسس_بحران لیبرال دموکراسی.pdf
563.1K
🔰 فهرست کتاب «گسست: بحران لیبرال دموکراسی» ترجمه کتاب کاستلز در سال 1399 توسط انتشارات پژوهشکده مطالعات راهبردی منتشر شده است.
همه‌پرسی در فلسطین 🔺همه پرسی همان کاری است که در فلسطین انجام نشد و اسراییل ساخته شد. چرا جمعیت یک کشور نباید درباره آینده کشورشان اظهار نظر کنند؟ بهترین حمله به کل تناقضات تمدن غرب همین یک کلمه است. مردم فلسطین حق انتخابشان چه شد؟ تامس هابز را از قبر بیرون بکشید بپرسید، لویاتان با انتخاب مردم ساخته میشود یا زور؟ جان لاک را صدا بزنید او توضیح دهد کدام قانون طبیعت، کدام جامعه مدنی، کدام حق انتخاب برای مردم فلسطین رسمیت دارد؟ ژان ژاک روسو زبان باز کند و‌ توضیح دهد با کدام قرار داد اجتماعی و کدام اراده عمومی اسراییل شکل گرفت؟ کانت بگوید بر پایه چه اصل اخلاقی جهان شمول میتوان غاصبانه کشور ساخت؟ دروغ میگویند سر تاپای‌ تمدنشان دروغ است. همه چیز حول یک کلمه دور میزند: «استکبار» 🔺استکبار غیر از تکبر است. تکبر برتری جویی نسبت به دیگران است، استکبار برتری جویی نسبت به حق. خود را جای حق نشاندن. هزار و‌ یک استدلال معرفتی و اخلاقی و حقوقی به طرحهای پشتیبانی کننده استکبار میکنید. خیلی هم خوب. اما یک نقض بزرگ به نام فلسطین هست که رسوایی تمدن غرب را بر ملا میکند. بسم الله بیایید با هر ایده و نظریه مدرنی که بلدید توضیح دهید چرا مردم فلسطین نباید خودشان برای کشور و سرزمینشان تصمیم بگیرند. همه پرسی در فلسطین حمله به کل منطق و گارد پر از نفاق استکبار است. یک حمله روشن، درست، غیر قابل انکار. 🔺مردان الهی عادت ندارند به گارد انفعال و ضعف، موحد چون از نقطه توحید با همه اندیشه های بشری سخن میگوید از همان آغاز گاردش حمله است. حمله ای همه جانبه و بنیان برافکن. امام خمینی روزی که انقلاب را شروع کرد غایتش برافراختن پرچم توحید بود بر تمام قلل کرامت انسانی. او راس استکبار را هدف گرفته بود، محو اسراییل هم حتی هدف میانی انقلابش بود، حذف شاهنشاهی که قدم اول بود. لذا گرفتن لانه جاسوسی را انقلابی بالاتر از انقلاب اول میدانست چون همه مردم فهمیده بودند راس و ریشه قصه، محمدرضا نیست. بلکه شیطان بزرگ است. انقلاب دهها سال است برای محو اسراییل و بعد از محو اسراییل و بلکه حذف اساس استکبار برنامه دارد. او خوب میداند کجا را بزند و چه کند که تمدن غرب بر ملا شود. راه این است که همه بفهمند. راه این است که مردم برخیزند. برای همین امام گفت راه صدور انقلاب حاکم کردن حقیقی مردم در کشورهای مختلف دنیا است. باید منطقه به سمت جمهوری های متحد اسلامی پیش برود. روش انقلاب او نیز خیزش مردمی بود، مدیریت جنگ کردنش هم با مردم بود با بسیج مستضعفین، برای همین انتفاضه مهم بود. برای همین مسلح کردن مردم فلسطین مهم بود. برای همین هسته های مقاومت در کل منطقه مهم بودند. برای همین بهار اسلامی در کل منطقه مهم بود. راه شکستن تمدن مادی غرب و همه اذناب و ایادی اش همین یک جمله است، مردم مومن برخیزند. 🔺اسراییل اصلا در منطقه هست که جلوی این منطقه قیام خیز را بگیرد، منطقه وحدت خیز، منطقه اسلامی. در اینجا استکبار صرفا با حاکمان دست نشانده به هدفش نمیرسید، نیاز به یک هویت بیگانه بود، یک دولت ملت از جنس هویت استکباری غرب در منطقه. یک امر اعتباری که چگونه موجودیت میافت؟ با پذیرش دیگر موجودیتها یعنی حاکمان که عمده شان تحت تاثیر شیطان بزرگ بودند و اقناع افکار عمومی به مظلومیت صهیونیستها با افسانه هولوکاست و چه و چه. اینها بیایند جای یک ملت دیگر. به همین راحتی. راه محو این سرطان چه بود؟ هژمونی اش را بگیرید. کارکردش در منطقه از دست برود. به نحوی که این موجودیت برای استکبار فقط هزینه داشته باشد و نه فایده. دور تا دورش هم کمربندی از جنس مقاومت شکل دهید تا ملت غصبی درش احساس ناامنی کنند. حالا هویت جعلی ملت اسراییل که تشکیل شده از مقدسین احمق جنگ طلب و رفاه طلبهای سکولار عیاش به جان هم بیفتند. یا فرار کنند. این مسیر محو اسراییل است. اما اینها کافی نیست باید یک سخن روشن بگوییم که مردم دنیا بفهمند و بشنوند، سخنی که البته حیثیت غرب را هم میبرد و آن اینکه مردم فلسطین خودشان انتخاب کنند. چرا همه پرسی نگیریم برای سرزمینشان؟ این ایده اساسا پذیرشش یعنی محو اسراییل. عمل به آن نیز یعنی رسمیت یافتن محو اسراییل در دنیا. جریان مقاومت برای آدم کشی نمیجنگد بلکه برای محو یک جعل و اعتبار دروغین میرزمد. برای اقامه آزادی، حق انتخاب. مالکیت بر سرزمین خود. 🔺حالا انتفاضه و مقاومت یک ضلع مهم دیگر پیدا میکند و آن ضلع نرم افزاری است. او نه تنها در زمین قدرت نمایی میکند بلکه بازوی نرم افزاری و منطقی روشن برای این اقدام خود نیز خواهد یافت. این قدرتی است که رهبر ایران در کنار کمکهای تسلیحاتی به برادران مجاهدش تقدیم میکند. استدلال هجومی و غیر قابل خدشه. شبیه استدلال ابراهیم که بتها را نه در خارج فقط بلکه در ذهن و دل مردم شکست. / همشهری ✍ حجت الاسلام علی مهدیان
14.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 وقاحت آمریکایی!/این فیلم را برای دانشجویان ایرانی حتما پخش کنید بازجویی مجلس نمایندگان آمریکا از روسای سه دانشگاه هاروارد، پنسیلوانیا و ام‌آی‌تی به جرم اعتراضات دانشجویان و اساتید به جنایات اسرائیل در غزه! در نهایت حکم به استعفا(عزل) داده میشه @gamedovomenghelab
📄 | تاملاتی در باب جامعه‌پردازی مردم‌نهاد و تحول حکمرانی در گام دوم انقلاب 🔸آسیب‌شناسی ناکارآمدی ‌نظام ‌برنامه‌‌ریزی‌ در ایران و استفاده از حلقه‌های میانی به عنوان راهبردی برای شرایط امروز 💠 در طی سال‌های گذشته ادبیات مربوط به تمرکززدایی در مدل حکمرانی، در عرصه‌های مختلف مدیریت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی گسترش بسیاری یافته است. این جریان تمرکززدا در راستای به چالش کشیده شدن و اثبات ناکارآمدی برنامه‌های توسعه یکپارچه‌نگر در مقام نظر و عمل و شکست سیاستگذاری‌هایی که آن را ناشی از قدرت بیش از اندازه دولت می‌دانند، گسترش پیدا کرده است. رشد و گسترش الگوهای متکی به مشارکت مردم که عموما مبتنی بر الگوهای بوم محور (منطقه محور محله محور) یا مسئله‌محور می‌باشد نیز با همین مبنا در برنامه‌ریزی‌های راهبردی کشور ورود پیدا کرده است. ✍️ محققین: حمید ریحانی، سجاد عبداللهی و محمدحسین شریف‌منش 📌 متن کامل پژوهش: 🔗 iranthinktanks.com/Research738
🌀 سخنان منتشر نشده رهبرانقلاب پیرامون "رفع مظلومیت امام خمینی(ره)": 🔹 امام(ره) مظلوم است چون رئیس یک کشور شد و یک انقلاب را برپا کرد و یک شخصیت سیاسی شد و الّا امروز هر کس دیگر در دنیا به این پایه از علوم برسد او را سر دست بلند می کنند. امام در عرفان ،فلسفه، فقه، اصول و اخلاق جزو بود. 🔸یکی از اساتید معروف [که شما ایشان را میشناسید و من نمیخواهم اسم او را بیاورم]؛ کسی که هم با حوزه های علمیه آشنایی داشت و هم کاملاً در فرهنگ روز وارد بود، بعد از سفرهای متعدد و اقامتهای طولانی در کشورهای غربی گفته بود‌ "امروز در مراکز اصلی فرهنگ غربی عناصری مثل ملاصدرا و شیخ انصاری مطرح هستند و جاذبه دارند". امام هم ملاصدرا بود و هم شیخ انصاری زمان خودش بود. 🔹چنین چهره ای مظلوم واقع شد چرا؟ چون پا در وادی سیاست گذاشت و دشمنان سیاسی پیدا کرد، دشمنان سیاسی از همه ی دشمنها خطرناکتر وحشی تر و بی ملاحظه تر هستند. در دنیای سیاست ناگهان صد را صفر میکنند و گاهی صفر را به صد میرسانند، قدرت هم که دست اینهاست لذا نمیگذارند چهره امام، آشکار شود. امام شایسته این است که چهره اش آشکار شود هر چه میتوانید آنجا در این جهت کار کنید خدا هم ان شاء الله توفیق خواهد داد. (۱۳۷۸/۱۰/۲۷) @gamedovomenghelab
🔸فرض کنید ... زمان جنگ است، دشمن عزم نابودی اسلام را دارد. شما بانوی مسلمان ۱۸ یا ۲۳ساله هستید با ۳ یا ۴ فرزند. از خانوادهٔ خودتان فقط پدری دارید که بسیار برایتان عزیز است. البته شما هم نازدانهٔ اویید. پدرتان در جنگ، فرماندهٔ نیروهای خودی است. همسرتان دست راست پدرتان است و مدام مشغول جهاد با دشمنان اسلام. او غالباً در میدان جنگ است و وقتی باز می‌گردد، مدت کوتاهی در کانون خانواده حضور دارد و بعد از آن، دوباره می‌خواهد به جبهه اعزام شود. وضعیت اقتصادی خانوادهٔ شما خوب نیست و حتی علی‌رغم اینکه آقازاده‌اید، فقیر هستید: بالاخره همسر در جنگ است و ارتقای مالی خانواده ممکن نیست! ⁉️در چنین موقعیتی، وضعیت خانوادهٔ شما چگونه است؟ خودتان چه احساسی دارید؟ حستان نسبت به همسرتان چیست؟ حال روحی فرزندانتان خوب است؟ زمانی که مشکلی برای خانواده پیش می‌آید، اولین کاری که می‌کنید چیست؟ رابطهٔ همسرتان با فرزندانش چگونه است؟ همسرتان وقتی هست، با شما و دیگراعضای خانواده چگونه برخورد می‌کند؟ دوربین‌هایتان را بردارید، می‌خواهیم به خانهٔ فاطمه(س) برویم.... قرار است این بار تصویر دقیقتری از فاطمهٔ دختر و فاطمهٔ همسر و فاطمهٔ مادر در ذهنمان ثبت کنیم. ┈┈••✾••┈┈ 💬گفتگوی بر خط با موضوع "روایت فاطمه (س) در خانواده" 🎙با حضور سرکار خانم نیلچی‌زاده مجری کارشناس: سرکارخانم بخشی 🗓شنبه، ۱۸ آذرماه، ساعت ۱۹ 📍 از طریق لینک http://B2n.ir/k57715 @gamedovomenghelab
🔺مناظرهٔ زنده با موضوع «بایسته‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی» 🔺با حضور حسن بنیانیان و محمدحسین ساعی 📍شنبه،۱۸ آذر ۱۴۰۲، ساعت ۲۲:۳۰، شبکهٔ چهار سیما
انزوا 🔺سال گذشته همین ایام در میانه اغتشاشات بود که رهبر حکیم ما فرمود: «علائم زیادی وجود دارد که نظم کنونی جهان دارد تغییر پیدا میکند و نظم جدیدی بر جهان حاکم خواهد شد...خطّ اساسیِ اوّل، عبارت است از انزوای آمریکا» (۱۴۰۱٫۸٫۱۱) 🔺حالا این خبر را ببینید که برای اولین بار در تاریخ سازمان ملل، دبیر کل بر خلاف میل آمریکا و رژیم جعلی و موقت اسراییل، پیشنهاد آتش بس فوری را به شورای امنیت میدهد و همه اعضا هم موافقند حتی انگلیس رای ممتنع میدهد و فقط آمریکا مخالف است و وتو هم میکند. این رویداد بی‌نظیر یعنی چی؟ 🔺طوفان الاقصی مساله ای در حد رژیم غاصب اسراییل و غزه نمانده، در حد منطقه هم نمانده، بلکه تحولات مهم جهانی را سبب شده. 🔹اولا ساختار سازمان ملل نمیتواند جلوی جنگ را بگیرد. 🔹ثانیا اراده همه کشورهای دنیا نمیتواند اراده یک کشور را خنثی کند. 🔹ثالثا قصه آزادی و حقوق بشر و رای و اراده عمومی هم در نوع خود دیدنی است. تمدن و ساختار غرب مفتضح بود، اما نه اینقدر برملا. 🔹رابعا انزوای آمریکا و اسراییل یعنی جریان صهیونیستی، با این میزان، در تاریخ بی‌نظیر است. 🔺جالب است که طبق نظرسنجی انجام گرفته شده از سوی مرکز تحقیقات پیو، تنها حدود یک سوم آمریکایی‌ها، نوع واکنش و پاسخ دولت بایدن به جنگ میان حماس و رژیم غاصب صهیونیستی را تایید می‌کنند؛ و حدود ۶۱ درصد مردم آمریکا از آتش‌بس دائمی در غزه حمایت میکنند، این در حالی است که تنها یازده درصد نمایندگان کنگره خواستار آتش‌بس شده‌اند؛ این یعنی یک «جنگ اجباری»، «هجوم اجباری»، «آدمکشی اجباری». 🔺برای اینکه ابعاد این انزوا را بفهمیم باید دقت کنیم که 🔹اولا آمریکا در همه جنگها، افکار عمومی مردم دنیا و تایید دیگر کشورها و حاکمانشان را با خود همراه داشته. 🔹ثانیا این ضلع و چهره دموکراتهای آمریکا است که دچار چنین انزوای مهم و تاریخی شده، نه جمهوری خواهان جنگ طلب 🔹ثالثا کل دستگاه هنر و رسانه دنیا در اختیار صهیونیستها است و چنین شکستی خورده‌اند و منزوی شده‌اند. 🔹رابعا اکثر کشورهای دنیا تابع و گماشته یا تحت تاثیر جریان صهیونیستی جهانی‌اند و با این حال چنین صحنه‌ای شکل گرفته. 🔺زاویه‌گرفتن اروپا از آمریکا هم خیلی مهم است. بلژیک و اسپانیا خیلی زودتر این فاصله را اعلام کرده بودند. اینکه نهادهای بین‌المللی همگی هم‌داستان شده‌اند در مخالفت زبانی، نشان‌دهنده فشار عجیب افکار عمومی است. این مسیر راه تنفس رژیم جعلی و موقت اسراییل در منطقه را میگیرد؛ این غیر از احساس «ناامنی» برای سکولارهای صهیونیستِ مهاجر و احساس «ناامیدی» برای مذهبی‌های صهیونیستِ مهاجر است. این غیر از برملا شدن ضعفهای راهبردی رژیم غاصب اسراییل در منطقه است. این یک تَرک بزرگ در نظام استکباری کل دنیا است. 🔺به لحاظ نرم‌افزاری این وقایع نشان میدهد ساختار حقوقی دنیا بر اساس اراده عمومی شکل نگرفته است، بلکه بر محور استکبار سامان گرفته؛ این نکته را نمیشد پشت بلندگوها و رسانه‌ها به زبان آورد طوری که به ذهن و قلب دنیا برسد. 🔺امروز دیگر رهبر حکیم ایران نیست که آمریکا را یک طرف درگیری میداند و نه داور بی‌طرف، بلکه کل دنیا تماشا میکند، جنگ کل جبهه مقاومت را با آمریکایی که مجبور شده جنایتکار بودن خود را علنی کند. فقط رهبر حکیم ایران نیست که خط اصلی نظم نوین دنیا را انزوای آمریکا میداند، این نکته کاملا برای همه عیان شده، استکبار مانده و ماشین نظامی‌اش؛ این اتفاقات بسیار مهم و فوق راهبردی است. صحنه تاریخ به سرعت در حال ویرایش شدن است. هر چه این جنگ ادامه پیدا کند، این تغییر و تحولات بنیادین در عالم جدی‌تر خواهد شد. ✍ علی مهدیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انسان موجودی است مسئول.mp3
3.57M
🎧 | انسان ، موجودی‌ست مسئول ! 👥 تو در برابر اجتماع هم مسئولیت داری و متعهدی‌‌ ! 🌱 @gamedovomenghelab
❓چگونه تکنیک‌های مدیریت زمان را برای برنامه‌ریزی تحصیلی و کاری و زندگی کارآمد کنیم؟ ❓چرا با وجود اینکه وقت داریم امّا وقت کم می‌آوریم؟ ❓چرا راهکارهایی که در مدیریت زمان بلدیم برای ما کاربرد ندارند؟ 🔸لایو استاد معماریانی 🔹با موضوع: روش‌های تقویت اراده در مدیریت زمان 🔸دوشنبه ۲۰ آذر ساعت ۱۹ در کانال نظم فکری: 🆔 @nazmefekri
☑️ حکمرانی اسلامی در گرو دانش «سیاست‌گذاری عمومی» 🌕عناوین مهم سخنان دکتر محسن مهاجرنیا در نشست «الگوی حکمرانی اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی»؛ ▪️بانک جهانی نگاه اقتصادی به دارد؛ آیا نگاه ما هم اقتصادی است؟ یا نگاه ما سیاسی، فلسفی یا فقهی است؟ باید این را تعیین تکلیف کرد. ▪️پسوند «اسلامی» حکمرانی اسلامی به چه اعتباری است؛ آیا به اعتبار فقه آن است؟ کلام است؟ یا فلسفه؟ اگرچه بحث حکمرانی بحث جدیدی است اما فقهای ما از قدیم در موضوع حکومت اسلامی و حاکمیت الهی بحث کرده‌اند. ▪️فلسفه باید تبیین عقلی کند و اگر مردم فهم کردند و قانع شدند حرف خدا و فقه را هم گوش می‌دهند. جامعه‌شناسان ما باید متناسب با جامعه، حکمرانی را تبیین کنند زیرا دنیای غرب متناسب با خودشان حکمرانی تعریف کرده‌اند و در جامعه خودشان قابل عمل است. ▪️الگوی حکمرانی اسلامی بدون فقهاء، فیلسوفان، حقوق‌دانان و جامعه‌شناسان تبیین نمی‌شود. در بحث حکمرانی بُعد اساسی آن رعایت مصلحت عامه است که حضرت علی (ع) در عهدنامه مالک‌اشتر به‌خوبی به آن اشاره کرده است. 🔸مطالعه کامل گزارش نشست
📣 فراخوان پذیرش مقاله برای انتشار در فصلنامه «مطالعات راهبردی فرهنگ» 🔸نشریه «مطالعات راهبردی فرهنگ» از استادان دانشگاه‌، پژوهشگران و دانشجویان علاقه‌مند به حوزه‌های مطالعات راهبردی و میا‌ن‌رشته‌ای فرهنگ، برای انتشار مقاله‌های علمی، دعوت به همکاری می‌نماید. محورهای پذیرش مقالات : ♦️سیاست‌گذاری فرهنگی یا حکمرانی فرهنگی در ایران ♦ارائه ایده‌ها، طرح‌ها، برنامه‌ها و سیاست‌های مسأله‌محور در حوزه فرهنگی ♦تحلیل فرایندهای تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی در دستگاه‌های مختلف فرهنگی کشور ♦تحلیل نظام‌های آموزشی، پژوهشی و خدمات فرهنگی در ایران ♦ تحلیل و ارزیابی گفتمان‌ها و سیاست‌های بالادستی کشور در حوزه فرهنگ ♦ مدیریت تغییرات و تحولات فرهنگی ♦ تحلیل تغییرات فرهنگی و مدیریت تحولات فرهنگی در ایران و سایر کشورها ♦ مباحث توسعه فرهنگی، دین و توسعه، فرهنگ و تکنولوژی و ... ♦ دیده‌بانی یا رصد تحولات فرهنگی ♦ مسائل فرهنگی بین‌المللی ♦ دیپلماسی فرهنگی ♦ روابط فرهنگی بین‌المللی ♦ قدرت نرم، تهدیدات نرم و ... ♦ آینده‌پژوهی در حوزه‌های مختلف فرهنگی 🔸نویسندگان مقالات می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه مجله به نشانی http://scsj.ricac.ac.ir مراجعه و در صورت نیاز در ساعات اداری با شماره 88919176 دفتر نشریات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات تماس حاصل فرمایند.
📍موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار می‌کند: ☝️فصل اول از «مدرسه فکری علامهٔ طباطبایی» 🔍بررسی آراء و اندیشه‌های حضرت علامه طباطبایی رضوان الله علیه در زمینه‌های مختلف 📌با حضور: ✔️ استاد محمدتقی فیاض بخش ✔️ استاد اصغر طاهرزاده ✔️ حجةالاسلام والمسلمین دکتر رضا غلامی ✔️ حجةالاسلام والمسلمین عبدالحمید واسطی ✔️ حجةالاسلام والمسلمین علیرضا قائمی نیا ✔️ حجةالاسلام والمسلمین علی فرحانی ✔️ حجةالاسلام والمسلمین احسان کرمانشاهانی ✔️ حجةالاسلام والمسلمین علی مهدیان ✔️ دکتر مسعود معینی پور 📅زمان برگزاری: ۲۹ آذر لغایت ۱ دی مهلت ثبت‌نام: تا ۲۲ آذر 🖇لینک ثبت نام p.javanan.org/allame
📣 | دوره مقدماتی مردم‌سالاری و حکمرانی قرآنی 🔹 مدرس: حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاکری ➖پنج‌شنبه‌ها➖ ساعت ۱۳ الی ۱۷➖ به مدت ۶ هفته➖ ✅ ویژه طلاب، دانشجویان و گروه‌های مردمی ◽فرصت ثبت نام: تا ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۲ 📌 برای ثبت نام به آی دی زیر پیام دهید: @sarcheshme72
🥀 همپایه امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) فاطمه‌ی زهرا(سلام‌الله‌علیها) به صورت، یک بشر و یک زن، آن هم زنی جوان است؛ اما در معنا، یک حقیقت عظیم و یک نور درخشان الهی و یک بنده‌ی صالح و یک انسان ممتاز و برگزیده است. کسی است که رسول اکرم به امیرالمؤمنین(علیهم‌‌السّلام) فرمود: «یا علی... انت قائد المؤمنین الی الجنّة... و فاطمة قد اقبلت یوم القیامة... تقود مؤمنات امّتی الی الجنّة». یعنی در روز قیامت، امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) مردان مؤمن را و فاطمه‌ی زهرا(سلام‌الله‌علیها)، زنان مؤمن را به بهشت الهی راهنمایی می‌کنند. او، عِدل و همپایه و همسنگ امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) است. ۱۳۶۸/۱٠/۲۶
🖋رویداد گرای فرهنگ 🔅رویداد جهت گیری تخصصی در عرصه فرهنگی 🔹ویژه خواهران و برادران🔹 🔹به صورت حضوری 🔹 👨‍🎓این دوره مناسب طلاب و دانشجویانی است که: ‼️دغدغه حل مسائل فرهنگی کشور را دارند؛ ‼️در برهه حساس انتخاب رشته و جهت گیری تحصیلی هستند؛ ‼️از بحران های اجتماعی به سادگی عبور نمی کنند. 🕰زمان برگزاری دوره: ۳۰ آذر و ۱ دی ماه ۱۴۰۲ | به صورت حضوری 🕰زمان برگزاری پروژه: از ۲ دی به مدت دو ماه هزینه ثبت‌نام: ۲۰۰ هزار تومان 📣تخفیف ویژه برای ثبت نام تشکیلاتی ▫️هزینه ثبت نام پس از پیش ثبت نام و تایید افراد دریافت خواهد شد. 📝ثبت نام از طریق: +989379182386 @gera_farhang_1402 🔴 مهلت ثبت نام تا ۲۳ آذر ۱۴۰۲ 💠اطلاعات تکمیلی در: https://ble.ir/gera_farhang
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📣 ملت ایران هویت خود را فراموش نکند! ✏️رهبر انقلاب: یکی از وظایف ما این است که متوجّه به «خود»، به «خودی خود»، باشیم. ملّت ایران هویّت خود را بایستی فراموش نکند؛ اگر هویّت خود را فراموش کرد، ضربه خواهد خورد، سیلی خواهد خورد، عقب خواهد ماند. ✏️خدای متعال برای کسانی که یاد او را فراموش کردند میفرماید: نَسُوا اللَّهَ فَاَنساهُم اَنفُسَهُم؛ آنها خدا را فراموش کردند، خدا هم آنها را از خودشان غافل کرد و مبتلا به فراموشی از خودشان کرد. این نشان‌دهنده‌ی آن است که توجّه به خود، هویّت خود، خصوصیّات خود، برای شخص، برای هر ملّت، برای هر مجموعه یک امر لازمی است. ✏️بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره شهدای استان آذربایجان شرقی. ۱۴۰۲/۹/۱۵ 🖼 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📣 هم‌اکنون؛ KHAMENEI.IR ✏️ رهبر انقلاب در دیدار اعضای کنگره شهدای آذربایجان شرقی: 👈 نگذارید جوشش خون شهیدان فروبنشیند 👈 باید گوهر درخشان وجودی‌ شهیدان به نسل جدید منتقل بشود و الگو بدهد 💻 Farsi.Khamenei.ir
29.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚫️ تبیین مسئله جمهوریت (أمام وأمت) و آزادی و حیات طیّبه (پیشرفت) درفاطمیه اول هیأت ثارالله ****************************** 🖤 علی تنهاست بی مردم! اشعاری بسیار با معنی و هدفدار! ♦️سالیان طولانی است که استراتژی دشمن در رویارویی با انقلاب اسلامی بی مردم کردن آن است. هویت انقلاب اسلامی به استکبارستیزی و ظلم ستیزی و عدالت خواهی آن است و مهمترین ابزار و پشتوانه آن خدا و مردم است. با وجود همه مشکلاتی که وجود دارد این دو را از دست ندهیم و الا به سرعت نسخه ما را خواهند پیچاند. ♦️این آیه هم برای شرایط امروزمان که استراتژی دشمن بی مردم کردن انقلاب اسلامی است و راهنمایی قرآن در این باره که نترسید چون خزاین آسمان و زمین در دست خداوند است: هُمُ الَّذِينَ يَقُولُونَ لَا تُنفِقُوا عَلَىٰ مَن عِندَ رَسُولِ اللهِ حَتَّىٰ يَنفَضُّوا وَلِلهِ خَزَائِنُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرضِ وَلَٰكِنَّ الْمُنَافِقِينَ لَا يَفقَهُونَ (منافقون/۷) آنها کسانى هستند که مى گویند: «به افرادى که نزد پیامبر خدا هستند انفاق نکنید تا پراکنده شوند.» (غافل از این که) خزاین آسمانها و زمین از آنِ خداست، ولى منافقان نمى فهمند. ✍ محمود عیسوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بریده باد زبانی که شأن زهرا را از خــــطبه‌خوانی به نوحــه‌سرایی تبدیل می‌کند‼️ ⚫️ماجرای مبارزه حضرت زهرا (سلام الله علیها) از زبان https://eitaa.com/gamedovomenghelab
🖤 | أَفَحَسِبْتُمْ أَنَّمَا خَلَقْنَاكُمْ عَبَثًا ▪️ بین «چرا» و «چگونگی» رابطۀ عمیق و مرموزی است. اگر «چرا آفریده شدم؟» را خوب پاسخ دهیم دیگر در «چگونه زندگی کنم؟» به بن‌بست نمی‌رسیم بلکه انگیزه خواهیم داشت تا خوب‌تر زندگی کنیم. مؤمنون آیه ۱۱۵ @gamedovomenghelab
گام دوم انقلاب
⚫️ تبیین مسئله جمهوریت (أمام وأمت) و آزادی و حیات طیّبه (پیشرفت) درفاطم
بسم الله الرحمن الرحیم قطعه‌ی بی‌مردم بیش از آن که برای مردم خوانده شده باشد، برای آنانی خوانده شده است که امروز در حکومت اسلامی، جای حکمرانان و فرمانداران و مسئولانِ حکومت أمیر المؤمنین علیه السّلام نشسته‌اند. این قطعه بیش از این که از مردم دعوت کند خود را در اداره‌ی سرنوشت خویش شریک کنند -که این کار را هم می‌کند-، مطالبه‌ای مبتنی بر تاریخ از مسئولین است که از سرانجام کنار گذاشتن مردم عبرت بگیرند. اهل سقیفه می‌خواستند بین حکومت و مردم فاصله بیندازند؛ اما نتوانستند و جریان تاریخ به سمت علی برگشت که حکومتش سراسر مردم‌سالاری بود. حال این ما هستیم که در نقش امام و امت، در همان امتحانی قرار گرفته‌ایم که مردم زمان أمیر المؤمنین علیه السّلام قرار گرفتند: آیا ما متفاوت عمل خواهیم کرد؟ آیا بر خلاف روزگار شهادت صدیقه‌ی طاهره، ما مردم برای اداره‌ی بهتر جامعه، در کنار امام خود و نایبش می‌مانیم؟ آیا بر خلاف حاکمان روزگار شهادت صدیقه‌ی طاهره، زعمای ما، مردم را در کنار خویش نگه می‌دارند؟ در روزگار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، مردم بودند که میدان را رها کردند و سرنوشت تاریخ به محاق رفت؛ ای کاش در روزگار ما، مسئولین مردم را رها نکنند و ما مردم نیز امام خود را رها نکنیم تا سرنوشت تاریخ یک بار دیگر به محاق نرود. مردم در حکومت اسلامی همه‌کاره‌اند؛ هم هدفند و هم وسیله. این، مهم‌ترین درس اجتماعی فاطمیه است. توپ تاریخ، امروز در زمین ماست. مردم را جدی می‌گیریم یا آن‌ها را کنار می‌گذاریم؟ طرف علی و فاطمه می‌ایستیم یا کنار دشمنانشان؟ [ @mahdirasuli_ir ] [ @sarallah_zanjan ] [ @ashabolhossein_ir ]
💢 "امت" منتشر شد. ❇️ حضور مردم؛ حل‌کننده مشکلات کشور ■نخستین پیش‌شماره فصلنامه تخصصی حکمرانی مردم 🔻 راه‌های تهیه فصلنامه: 📩 ۰۹۳۵۷۱۹۴۰۲۴ 🌐 www.hokmranimardom.com
📌 دو محور مهم خطبه فدکیه خطبه حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) در مسجد مدینه در حضور مهاجرین و انصار، جاودانه ترین سند مظلومیت و در عین حال حکمت و عقلانیت آن حضرت است. به نظر می‌رسد حضرت در این خطبه، دو امر مهم را تذکر می‌دهد: 🔹 ۱. تبیین جریان هدایت و فلسفه‌ی امامت به عنوان نظام‌بخش‌ترین رکن جامعه؛ ظاهراً حضرت می‌خواهند به سران و خواص جامعه بفهمانند که باید دوباره در نظام اندیشه توحیدی اسلام و جایگاه هدایت و نبوت به نحو عمیق بنگرند تا بتوانند فلسفه و جایگاه امامت را درک کنند. چرا که ریشه اصلی انحراف آنان از امامت، غفلت از توحید و نبوت و جریان هدایت و تربیت انسان است. 🔸 ۲. تذکر مسئولیت اجتماعی و مشارکت سازنده مردم در تحولات اجتماعی؛ حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) در بخش دوم خطابه، مردم و انصار را خطاب قرار می‌دهند و بی‌تفاوتی و بی‌توجهی آنها گله می‌کنند و از عوامل روانشناختی و جامعه‌شناختی بی‌تفاوتی و بی‌مسئولیتی آنها در حمایت از جریان امامت پرده بر میدارد. در نهایت تذکر می‌دهند که دود این بی‌تفاوتی و انتخاب نادرست به چشم خود آنها خواهد رفت. ✍ سید مهدی موسوی
گام دوم انقلاب
⚫️ تبیین مسئله جمهوریت (أمام وأمت) و آزادی و حیات طیّبه (پیشرفت) درفاطم
«مداحی و حرف‌هایی تازه در سطح حکم‌رانی» (۱ از ۲) سال ۸۹، در دیدار شاعران با رهبر انقلاب، شعری خواند که طلیعه‌ای طلایی داشت: «دریغ است از ولی، اما ولی تنهاست بی‌مردم علی، آری علی، حتی علی، تنهاست بی‌مردم» و البته شاید این بیتِ طلایی، عمومی‌ترین و مردمی‌ترین بیت این مثنوی بود و باقی ابیات، از لهجه ثقیل استاد در امان نبودند... و شاید به همین خاطر، بر سر زبان‌ها نیفتادند و‌ تکرار نشدند، اگرچه همان بیت اول، به قدر کافی توجه‌ها را جلب می‌کرد، اما انگار هنوز فصل شنیدن این شعر نرسیده بود... باید چندسالی می‌گذشت و معلم، درس‌های دیگری را هم برای‌مان مشق می‌کرد، باید مبانی حکم‌رانی مردمی را بیش‌تر و بیش‌تر مرور می‌کردیم، فهم‌مان و باورمان از مردم را بالاتر می‌بردیم تا می‌رسیدیم به فصل ... تا دوباره این بیت بر صدر شعر دیگری بنشیند و شاید این‌بار گوش‌ها آماده‌تر باشند برای شنیدن... 💠💠💠 ۱۳سال بعد، ایام فاطمیه اول، همان نقل ۷۵روز که مشتریانِ کم‌تر و البته خاص‌تری دارد، بالاخره آن قطعه‌ای که باید، خوانده شد... در شهری که باید... در گلزارشهدای زنجان... در مجلسی همه‌چیزتمام، در هیأتی کامل... از جایگاه و‌ فضاسازی گرفته تا صوت و فیلم‌برداری و... با عشق، جایگاه را طراحی کرده... جایگاهی باشکوه، حماسی، انقلابی و ازهمه‌مهم‌تر هیأتی... انگار ساخته شده برای چنین اجرایی... با دقت تمام پای صوت نشسته تا بهترین صدا را ثبت و ضبط کند... و آن جلو شور و نظم جلسه را درخور اجرایی بی‌نقص آماده کرده‌اند... و... همه چیز مقدمات یک اجرای باشکوه را فراهم می‌آورند و آن کار که باید اجرا می‌شود... 💠💠💠 هرچند در این سال‌ها بارها و‌ بارها شرایطی پیش آمده و خواسته‌ام چندخطی درباره‌اش بنویسم، اما هربار خویشتن‌داری کرده‌ام... بیش‌تر نگران خودش بودم که محل کید بدخواهان و‌ حسد بددلان قرار نگیرد... آخرین‌بار شب عاشورای امسال بود... در ماشین عراقی که نشستیم به سمت نجف، آن‌جا که گوشی، نه آنتنی برای تماس داشت و نه اتصالی برای اینترنت، میدان استفاده به افاده بدل شد...صفحه یادداشت را باز کردم و شروع کردم به نوشتن... نوشتم و نوشتم و خوش‌حال بودم از این‌که بالاخره طلسم شکسته شد... فکرکنم به قاعده ایتا چند قسمتی می‌شد... مانده بود دستی به رویش بکشم و منتشر کنم که با ده‌ها متن و صدها و هزاران فایل دیگر، همراه گوشی پرکشید و باز قسمت نشد... این‌بار هم با هزار «وان‌یکاد...» با احتیاط قلم برمی‌دارم... 💠💠💠 فاطمیه اول گذشته بود و در مسیر مسافرت‌های بینِ‌شهری، گوش‌دادن به کارهای فاطمیه، مسیر را کوتاه می‌کرد... هم به‌مثابه کارگردان رادیویی، صوت‌ها را انتخاب می‌کرد و در نوبت پخش قرار می‌داد... لابه‌لای کارها، یک قطعه میخ‌کوبم کرد! با تمام کارهای قبل و بعد متفاوت بود، به روح‌الله گفتم دوباره بگذار... دوباره... و بازهم... هرچه بیش‌تر گوش می‌دادم باور می‌کردم اتفاق متفاوتی رقم خورده... شاید در مدت کوتاهی، ده‌ها مرتبه گوش دادم... فیلم جلسه را که دیدم، تحیر و تحسینم مضاعف شد... تعجب می‌کردم چرا در این مدت، سروصدایی به پا نشده؟ چرا دیر دارم می‌شنوم؟ تا بالاخره بعد از حدود دوهفته، تبلیغ قطعه «بی‌مردم» را دیدم و خیالم راحت شد بچه‌های هیأت حواس‌شان بوده و برای این کار برنامه‌ای دارند... اوج ماجرا هم تکرار این اثر در بود... ادامه دارد... ✍ @qoqnoos2
گام دوم انقلاب
«مداحی و حرف‌هایی تازه در سطح حکم‌رانی» (۱ از ۲) سال ۸۹، در دیدار شاعران با رهبر انقلاب، #علی_معل
«مداحی و حرف‌هایی تازه در سطح حکم‌رانی» (۲ از ۲) این کار یک نبود، کاری هم نبود، کار به تنهایی هم نبود، حاصل سال‌ها تأمل و اندیشه و مباحثه و برآیند طرح ذهنی چندساله و خروجی یک نظام فکری بود... سال‌هاست جلسات فاطمیه، محمل روضه‌های سوزناک و مرثیه‌های جان‌گداز است... که داغ فاطمیه داغی‌است بی‌تسلی... این‌که در اوج این درد جان‌کاه، مرثیه را این‌گونه با حماسه آمیخته کنی و با شکوه و صلابت حق شعر را ادا کنی، اتفاق کمی نیست... این‌گونه از نقطه اوجی است که به نظر بسیار بیش‌تر باید از آن صحبت کرد، شاید باید کمی از آن فاصله بگیریم تا متوجه شویم امروز در میانه یک نقطه عطف، وسط یک جهش تاریخی و ارتقاء معنادار عرصه ستایش‌گری قرار گرفته بودیم... ارتقاء رتبه، جایگاه و شأن مداحی، هم از حیث قالب و هم محتوا... از منظر محتوایی، ورود مداحی به میانه گفت‌وگوهای جدی در حوزه مردم‌داری و حکم‌رانی اتفاق بزرگی است. این‌که مداحی، در سطح حکم‌رانی حرف‌های جدی برای گفتن دارد و می‌تواند منشأ آثار عمیقی باشد، حرف تازه‌ای است که می‌تواند جان‌های آماده بیش‌تری را با این جهان معنوی پیوند دهد... محتوا و قالب به خوبی هم‌نشین شده‌اند و در هم آمیخته‌اند... این حماسه‌خوانی جایی خطبه‌ای غرّاء می‌شود، اما از شور و احساس نمی‌افتد، از هنرمندی و ظرافت خالی نمی‌شود که سرشار است... رسماً خطبه‌خوانی است، اما شاعرانه... این مقتدرانه‌خواندن، به مخاطب جان دوباره‌ای می‌دهد، هویت‌بخش است، شور او را ناخودآگاه به حماسه بدل می‌کند، مجلس از تب‌وتاب نمی‌افتد، گرفتار شعارزدگی نمی‌شود، در اوج شور و عاطفه و احساس، بلندترین مضامین معرفتی را تکرار می‌کند... و این کم معجزه‌ای نیست... به‌ویژه آن‌که به سبک جلسات اصیل ترک‌ها، پایه میکروفون را دوباره برقرار کنی، دستانت را از بند هرچه هست آزاد کنی... چه‌قدر تسلط مداح بر جلسه بیش‌تر می‌شود، چه‌قدر زبان بدنش هنرمندانه‌تر می‌شود... چه‌قدر بهتر این ابیات ادا می‌شود: ای نهضت بیداری! یافاطمةالزهراء! در بطن زمان جاری! یافاطمةالزهراء! هرچند به تنهایی... یافاطمةالزهراء! تو امت مولایی! یافاطمةالزهراء! بالاوپایین رفتن دست‌ها، معنای دیگری پیدا می‌کند، همه چیز در راستای القای معانی به مخاطب، قرار گرفته‌اند... لحظه‌ای احساس می‌کنی چونان ، اشاره دست‌ها جمعیت را به حرکت درمی‌آورد... همه جمعیت اجزاء و اعضاء این هم‌آفرینی بزرگ شده‌اند... همه نقش‌آفرین‌اند... همه می‌خوانند، همه می‌سوزند... به نظر حقیر این کار فاخر رسماً عبور از مجادلات مبتذل درباره بود، این‌بار به‌جای آن‌که به برود، استودیو به تماشای هیأت نشسته، مگر در استودیو قرار است چه اتفاقی برای مداح به تنهایی بیفتد که این‌جا با این همه جمعیت نیفتاده است؟ بگذارید کمی بدتر بگویم!... آهسته می‌گویم... بدا به حال آنانی که لذت حضور در چنین جلسه‌ای را نچشیده‌اند و شوری چنین را ندیده‌اند و در جست‌وجوی گم‌شده خود سر از کنسرت‌های شهوت‌ناک درآورده‌اند... خوشا به حال بچه‌های زنجان که توفیق حضور در چنین جلسه‌ای را دارند... الحق که این اجرا عصاره چندین جلسه منبر و سخن‌رانی، بلکه فشرده یک مکتب بود؛ شاید تاکنون هیچ نوایی را این‌قدر گوش نداده بودم: حتی اگر که حق، حتی اگر که نور چشمی نبیندش محروم می‌شود حتی اگر امام، حتی اگر علی امت جفا کند مظلوم می‌شود علی، آری! علی، حتی! علی تنهاست بی‌مردم ولی در خواب گمراهی بماند بی‌علی مردم ای نهضت بیداری! یافاطمةالزهراء! در بطن زمان جاری! یافاطمةالزهراء! هرچند به تنهایی... یافاطمةالزهراء! تو امت مولایی! یافاطمةالزهراء! یافاطمةالزهراء! یافاطمةالزهراء! میزان اگر علی‌است، تحت ولایتش دنیا و آخرت، آباد می‌شود مولا اگر که اوست، هرکس که با علی‌است از بند هرچه هست، آزاد می‌شود اگر دستان مردم بود، نمی‌شد دست او بسته اگر پهلو، اگر بازو، ولی زهرا نشد خسته ای قله حق‌خواهی! یافاطمةالزهراء! تو دست یداللهی! یافاطمةالزهراء! ای خطبه طوفانی! یافاطمةالزهراء! حق هستی و می‌مانی یافاطمةالزهراء! یافاطمةالزهراء! یافاطمةالزهراء! ✍ @qoqnoos2