eitaa logo
گام دوم انقلاب
3هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1.8هزار ویدیو
702 فایل
ارتباط با خادمین کانال @h_azizi @ryas68 💥 کانال جامع و تخصصی گام دوم انقلاب به #تبیین_نظام_مسائل و #تحلیل نخبگان و #اخبار مربوط به گام دوم می پردازد. راستی کاملا خودجوش هستیم. کاملا کانال در ایتا 👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از تاریکی نمی‌ترسی!؟ 🌚 😱 می‌دونستی ۷۰درصد خونه‌های ایران تاریکه؟ 🏡 ⁉️ از مردم تو خیابون پرسیدیم خونه‌شون روشنه یا تاریک؟ یکی‌شون نزدیک بود هاش‌اف 🎤رو پرت کنه!! 😂 📞 09912700724 🌐 Davatt.ir @gamedovomenghelab
💠آیین اختتامیه سلسله نشست‌های ملت ابراهیم به همراه رونمایی از یادنامه اصحاب علوم انسانی و اجتماعی در نکوداشت شهید جمهور و شهدای پرواز اردیبهشت ۱۴۰۳ 🔸سخنران‌ها: آیت الله محسن اراکی آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری آیت الله احمد مروی آیت الله محمود رجبی بانو مجتهده گلگیری حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل حجت الاسلام و المسلمین حمید پارسانیا با حضور خانواده مکرم شهید حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی 🗓زمان: شنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۰ صبح 🕌 آدرس: قم، چهار راه شهدا، ابتدای خیابان صفائیه،سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، سالن شیخ طوسی 🔗 لینک ورود به جلسه مجازی: https://www.skyroom.online/ch/scoaqr/qom @gamedovomenghelab
35.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌ ‌قضیه مسجد گوهرشاد، چرا به وجود آمد؟ ‌ 🖊 مرحوم حاج آقا حسین قمی در مسئله‌ی کشف حجاب از مشهد به تهران می‌رود تا با رضا شاه صحبت کند. گفته بود می‌روم و به او می‌گویم؛ اگر گوش کرد که هیچ، اگر گوش نکرد همانجا خودم خفه‌اش می‌کنم. به تهران رفت و نتوانست رضاخان را ملاقات کند و بعد هم از آنجا به عراق تبعید شد. ‌ تیرماه ۱۳۱۴ علمای مشهد در حمایت از حاج آقا حسین در مسجد گوهرشاد تجمع کردند. اصل اجتماع علما در کشیک‌خانه‌ی مسجد گوهرشاد که بعد منجر به اجتماع مردم شد، برای این بود. ‌ مامورین حکومتی رضاخان با حمله به متحصنین یک فاجعه‌ی تاریخی رقم زدند و هزاروششصد نفر از مردم در این واقعه کشته و زخمی شدند. فاجعه‌ای که در مشهد برای دفاع از حجاب اتفاق افتاد. ‌ 📍آقای "محمدحسین ملکیان" خرداد ماه ۱۳۹۷ در دیدار رمضانی شاعران با رهبر انقلاب شعری با این مطلع درباره‌ی ماجرای گوهرشاد خواندند: ‌ یکایک سر شکست آن روز اما عهد و پیمان نه‌ ‌غم دین بود در اندیشه‌ی مردم، غم نان نه ‌ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای این شعر را تحسین و از پرداخت به این موضوع بعد از ۸۳ سال تشکر کردند. نماهنگ «بر همان عهد» براساس این شعر و به‌مناسبت ۱۷ دی‌ماه، سالروز تصویب قانون استعماری در سال هزار و سیصد چهارده منتشر شده است. @khamenei_reyhaneh @gamedovomenghelab
💠علت راهبردی موفقیتها یا ناکامی ها 🔸رهبر معظم انقلاب در کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی ذیل گفتار ولایت، علت ناکامی های کوفه در حوادث مختلف من‌جمله در عاشورا، گره نخوردن اراده‌ی نخبگانِ انقلابی با اراده‌ی جامعه بیان می‌کنند. و این شکاف را ، باعث سکوت و همراهی مردم با جریان خبیث و اقلیت می‌دانند که توانسته‌ است با سه‌گانه زر، زور و تزویر اکثریت‌نمایی کنند تا جایی‌که چنان جنایت‌های عجیبی را رقم بزنند. 🔹 بنابراین راهبرد اصلی جهت همراهی مردم، همان کلان راهبرد بیانیه گام دوم یعنی روشن شدن موتورمحرکه اراده نخبگان و جوانان انقلابی جهت ایجاد حرکت عمومی در راستای اهداف انقلاب است. * ایشان علت برخی موفقیت هایی که کوفه داشته را هم گره خوردن اراده خواص صالح با عموم مردم میدانند. ر.ک: صفحه ۶۰۲ طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن ✍ حمید عزیزی 🏴@gamedovomenghelab
📝 فصل اول حسینیه انسانیات 🖋 حجت الاسلام زهیر انصاریان (دبیر کارگروه حکمت عملی مجمع عالی حکمت) چیستی سعادت و شیوه حصول آن از جمله مسائل اصلی در حکمت عملی قلمداد می شود. بر اساس دیدگاه رایج در اندیشمندان اسلامی، تحقق سعادت کامل برای انسان تنها در زندگی جمعی میسر می شود و زیست انفرادی انسان مانع از حصول سعادت تام می شود. به دیگر سخن، تنها انسان مدنی است که با زندگی در مدینه فاضله و ایفای نقش بر اساس طبع و استعداد خود امکان نیل به کمال نهایی را دارد. جمعی بودن تحصیل سعادت، دلالت هایی دارد که پاره ای از آنها را می توان در تحلیل مقام و قیام حضرت سیدالشهداء به کار انداخت. در فصل پیش رو، این دلالت ها را دستمایه جستاری در نهضت حسینی خواهیم کرد. 🔺 کانال انسانیات @gamedovomenghelab
14030417-سعادت به مثابه امری جمعی در نهضت سیدالشهداء (1).mp3
15.13M
📖 فصل اول: سعادت به مثابه امری جمعی در نهضت سیدالشهداء (۱) 🎙 همراه با: حجت الاسلام زهیر انصاریان 🔺 کانال انسانیات @gamedovomenghelab
14030418-سعادت به مثابه امری جمعی در نهضت سیدالشهداء (2).mp3
10.26M
📖 فصل اول: سعادت به مثابه امری جمعی در نهضت سیدالشهداء (۲) 🎙 همراه با: حجت الاسلام زهیر انصاریان 🔺 کانال انسانیات @gamedovomenghelab
💠 چرا انتخاب اصحاب امام‌حسین(ع) یک انتخاب آگاهانه بود؟ 🔵 امام‌ حسین(ع) در شب عاشورا با زبان خاصی با آنها صحبت می‌کند: آنها به احدی از شما کاری ندارند. اهل بیت من در این صحرا کسی را نمی‌شناسند. هر فردی از شما با یکی از اهل بیت من خارج شود و برود. من اینجا خودم هستم تنها. 🔴 چرا؟ رهبری که می‌خواهد از ناراحتی و نارضایتی مردم استفاده کند که چنین حرفی نمی‌زند؛ همواره از تکلیف شرعی می‌گوید. البته تکلیف شرعی هم بود و امام حسین(ع) از گفتن آن نیز غفلت نکرد اما می‌خواست آن تکلیف شرعی را در نهایت آزادی و آگاهی انجام بدهند. خواست به آنها بگوید دشمن، شما را محصور نکرده، از ناحیه دشمن اجبار ندارید. اگر از تاریکی شب استفاده کنید و بروید، کسی مزاحمتان نمی‌شود. دوست هم شما را مجبور نمی‌کند. اگر فکر می‌کنید که مسئله‌ بیعت برای شما تعهد و اجبار به وجود آورده است، بیعت را هم برداشتم. یعنی فقط انتخاب و آزادی. باید در نهایت آگاهی و آزادی و بدون اینکه کوچکترین احساس اجباری از ناحیه دشمن یا دوست بکنید، مرا انتخاب کنید. 🔵 این است که به شهدای کربلا ارزش می‌دهد والّا طارق بن زیاد در جنگ اسپانیا، وقتی که اسپانیا را فتح کرد و کشتی‌های خود را از آن دماغه عبور داد، دستور داد که آذوقه به اندازه ۲۴ ساعت را نگه دارند و زیادتر از آن را هر چه هست آتش بزنند و کشتی‌ها را هم آتش بزنند. بعد سربازان و افسران را جمع کرد، اشاره کرد به دریای عظیمی که در آنجا بود، گفت: ایهاالنّاس! دشمن روبروی شما و دریا پشت سر شماست. اگر بخواهید فرار کنید جز غرق شدن در دریا راه دیگری ندارید، کشتی‏ای دیگر وجود ندارد. غذا هم جز برای ۲۴ ساعت ندارید، بعد از آن خواهید مرد. غذای شما در چنگ دشمن است. راهی جز این ندارید. یعنی برایشان اجبار به وجود آورد. این سرباز اگر تا آخرین قطره خونش نجنگد، چه بکند؟ 🔴 اما امام حسین(ع) با اصحاب خودش بر ضد طارق بن زیاد عمل کرد، نگفت: دشمن اینجاست، از این طرف بروید شما را از بین می‌برد، از آن طرف هم بروید شما را نابود می‌کند. بنابراین دیگر راهی نیست غیر از اینکه روغن چراغ ریخته را باید نذر امامزاده کرد. شما که به هر حال کشته می‌شوید؛ حالا که کشته می‌شوید، بیایید با من کشته شوید. 🔵 آن‌گونه شهادت ارزش نداشت. یک سیاستمدار این‏جور عمل می‌کند. اما امام گفت که نه دوست تو را اجبار می‌کند و نه دشمن، هر کدام را که می‌خواهی انتخاب کن؛ در نهایت آزادی. پس انقلاب امام حسین(ع) در درجه اول یک انقلاب آگاهانه است. @gamedovomenghelab ✍ شهید آیت‌الله مطهری، حماسه حسینی، ج۱، ص۱۲۶-۱۲۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠«جامعه را شخصیت‌های مصلح می‌سازند»💠 🔻شهید مطهری در مواجهه با این دیدگاه که «فرد هیچ نقشی در جامعه ندارد و جامعه و افراد آن طی یک حرکت جبری و متأثر از نظام اقتصادی ساخته می‌شوند»، به دسته‌ای از مفاهیم اسلامی اشاره می‌کند که فرد را مسئول ساختن جامعه خود معرفی می‌کنند. 🔹در نگاه شهید مطهری، مصلحین اجتماعی نقش ویژه‌ای در اصلاح جامعه دارند و اصول فلسفه‌های اجتماعی اسلامی بر این مطلب صحه می‌گذارد. 📚 آشنایی با قرآن، جلد ۱۳، ص۱۳۹-۱۴۰📚 @gamedovomenghelab
🔻 ریشۀ اصلیِ قیامِ امام حسین 🖋 حضرت آیت‌الله سیّدعلی خامنه‌ای [۱]. نه می‌توانیم بگوییم که حضرت برای «تشکیلِ حکومت» قیام کرد، و نه می‌توانیم بگوییم حضرت برای «شهید شدن» قیام کرد. امام حسین - علیه‌السّلام - هدفِ دیگری داشت که رسیدنِ به آن «هدف»، حرکتی را می‌طلبید که این حرکت، یکی از این دو «نتیجه» را داشت. پس حکومت یا شهادت، هیچ‌کدام «هدف» نبودند، بلکه دو «نتیجه» بودند. [۲]. هدف آن حضرت عبارت بود از انجام‌دادنِ یک «واجبِ عظیم» از واجباتِ دین که آن را هیچ‌کس قبل از امام حسین انجام نداده بود؛ نه رسولِ اکرم این واجب را انجام داده بود، نه امیرالمؤمنین، نه امام حسن؛ چون زمینۀ انجامِ این واجب، در زمانِ امام حسین پیش آمد. [۳]. دو نوع انحراف وجود دارد: گاهی مردم، فاسد می‌شوند، امّا احکامِ اسلامی از بین نمی‌رود، امّا گاهی هم مردم، فاسد می‌شوند، هم حکومت‌ها، هم علمای دین، به‌طوری‌که حقایقِ اسلام، تحریف و منکر را معروف و معروف را منکر، و خطّ اسلام را «صدوهشتاد درجه» عوض می‌کنند. آن حکم، حکمِ «تغییرِ وضع» و «تجدیدِ حیات»، یا به‌تعبیرِ امروز، «انقلاب» است که مربوط به «برگرداندنِ جامعۀ منحرف به خطّ اصلی» و «تضمین‌کنندۀ زنده‌شدنِ اسلام» است، بعد از آن‌که مُشرف به مردن است، یا مرده و ازبین‌رفته است. مسأله این است که اگر جامعۀ اسلامی «منحرف» شد و این انحراف، به‌جایی رسید که «خوفِ انحرافِ کلّ اسلام» بود، تکلیف چیست؟! [۴]. افزون‌بر‌این‌که باید انحرافِ اساسی در دین رخ داده باشد، شرطِ دیگرِ انجامِ این حکم، آن است که «زمینه» و «موقعیّت» برای انجامِ آن، مساعد باشد؛ چون خدای‌متعال، به چیزی که «فایده» ندارد و «اثر» نمی‌بخشد، تکلیف نکرده است. البتّه مراد از فراهم‌بودنِ موقعیّت، این نیست که «خطر»ی در پی نباشد، بلکه غرض این است که «پیامِ» قیام، به مردم منتقل خواهد شد و مردم خواهند فهمید و در اشتباه، نخواهند ماند. وجودِ «خطر»، این «تکلیف» را ساقط نمی‌کند، بلکه این انجامِ این تکلیف، همیشه توأم با خطر است. در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست. ازاین‎‌رو، انقلابِ اسلامی، پرتوی از قیامِ عاشورا است، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ شهادت انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ برپاییِ حکومتِ اسلامی. [۵]. در زمانِ امام حسین - علیه‌السّلام - هم «انحرافِ اساسی در اسلام» به‌وجود آمد و هم «فرصتِ مساعد برای اثرگذاری» پیدا شد. اوّلاً، بعد از معاویه، کسی به حکومت رسید که حتّی «ظواهرِ اسلام» را هم رعایت نمی‌کرد، چنان‌که اهلِ شُرب خَمر و فسادهای جنسیِ واضح و شعرسرایی بر رّد دین و مخالفتِ علنی با اسلام بود، ولی چون به‌عنوانِ ریاست بر جامعۀ اسلامی در قدرت قرار گرفته بود، نمی‌خواست اسمِ اسلام را براندازد. حاکمِ فاسد، جامعه را نیز فاسد می‌کند؛ چون بر جامعه و مردم، اثر می‌گذارد. ثانیاً، «زمینه» هم آماده است؛ یعنی فضای جامعۀ اسلامی، طوری است که ممکن است «پیامِ» امام حسین به گوشِ انسان‌ها در همان زمان و در طولِ تاریخ برسد، درحالی‌که اگر در زمانِ معاویه، امام حسین می‌خواست قیام کند، پیامِ او دفن می‌شد؛ زیرا سیاست‌ها به‌گونه‌ای بود که مردم نمی‌توانستند حقّانیتِ سخن را دریابند. ازاین‌رو، ایشان ده سال در زمانِ خلافتِ معاویه، امام بود، ولی قیام نکرد. [۶]. امام حسین قیام کرد تا آن واجبِ بزرگی را که عبارت از «تجدیدِ بنای نظام و جامعۀ اسلامی»، یا «قیام در مقابلِ انحرافاتِ بزرگ در جامعۀ اسلامی» است، انجام دهد، که این خودش، یک «مصداقِ بزرگِ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» است. [۷]. آن حضرت در مناسبت‌های مختلف، به همین معنا اشاره کرده است: وَعَلَی الاْسْلامِ الْسَّلامُ اِذ قَدْ بُلِيَتِ الاْمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزيدَ دیگر باید با اسلام، خداحافظی کرد، آن وقتی‌که اسلام به حاکمی مثلِ یزید، مبتلا گردد. وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي‏ عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ و همانا من براى سركشى و خودنمایی و فساد و ظلم‌، قیام نكردم، به‌یقین كه من برای اصلاح در میانِ امّتِ جدّم، قیام كردم و می‌خواهم به نیكی، سفارش و از بدی، نهی كنم، و مطابقِ سيرۀ جدّم، و پدرم على‌بن‌ابى‌طالب رفتار می‌نمایم. وَ أَنَا أَدْعُوکُمْ إِلى کِتابِ اللّهِ وَ سُنَّةِ نَبِیِّهِ، فَاِنَّ السُنَّةَ قَدْ أُمیتَتْ، وَ إِنَّ الْبِدْعَةَ قَدْ أُحْیِیَتْ و من شما را به کتابِ خدا و سنّتِ پیامبرش فرا مى‌خوانم؛ چراکه سنّتِ او را میرانده و بدعت را زنده کردند. (در خطبه‌های نمازِ جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴).
14030419-سعادت به مثابه امری جمعی در نهضت سیدالشهداء (3).mp3
10.25M
📖 فصل اول: سعادت به مثابه امری جمعی در نهضت سیدالشهداء (۳) 🎙 همراه با: حجت الاسلام زهیر انصاریان 🔺 کانال انسانیات @gamedovomenghelab
34.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| آینه امام نما 🔖 اگر می‌خواهید رابطه‌تان با امام درست شود رابطه‌تان با مردم را اصلاح کنید. 📍مرکز فرهنگی ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
4_5807888900613475130.mp3
9.21M
مستان همه افتاده و ساقی نمانده یک گل برای باغبان باقی نمانده🥀
🖤 فرستادگانِ حسین علیه‌السلام 🌷 رهبر انقلاب: حضرت امام حسین (علیه‌السلام) دو سه نفر مأمور کارکُشته‌‏ى مبرّزِ قوی‌‏دست به‌سوى تاریخ فرستاد. این چند مأمور، زینب کبری (سلام‌الله‌علیها)، امام سجّاد (علیه‌السلام)، امّ‌‏کلثوم، سکینه و فاطمه‌‏ى بنت‌‏الحسین علیهما السلام هستند. 🌱 از خاندان پیغمبر (ص) چندین نفر به ‏صورت ظاهر، اسیرانى در دست دشمنان و در باطن، مأمورانى از جانب آن مرکز الهام و وحى خداوندى به کوفه و شام و مدینه اعزام شدند و تا آخر عمرشان از این عملى که امام حسین (علیه‌السلام) انجام داد بهره‌‏بردارى شد؛ آن‌ها علّتش را گفتند. ۱۳۵۲/۱۱/۱۳ ┅┅🍁✿❀🌺❀✿🍁┅┅ ✔️ @gamedovomenghelab ☄ همراه گام دومی ها بیندیشید☝️
🤔 امام بیمار یا امام مبارز؟! 🔻 آقا یک تحریف تاریخی را رسوا می‌کنند ⚫️ برشی از کتاب علیه‌السلام به مناسب ایام شهادت امام سجاد علیه‌السلام 😔 امام سجاد علیه‌السلام را یک آدم ضعیف بی‌اراده بازیچه بیمار معرفی کردند؛ امام بیمار! هیچ نام دیگری، هیچ عنوان دیگری، هیچ لقب افتخارآمیز دیگری غیر از «بیمار» برای یک امام پیدا نکردند. آن هم چه امامی؟! امام چهارمی که به نظر ما بنیان‌گذار نهضت مخفی شیعه بعد از واقعه کربلا است؛ کسی که ضامن همه نهضتهایی است که در طول تاریخ تشیع به وسیله شیعه انجام گرفته. امام سجاد مادر همه اینها و به وجود آورنده اینهاست. 🙁 شیعه امروز امام سجاد را یک بیمار می‌داند؛ در حالی که بیماری ایشان محدود به چند روز درکربلاست. خب، شما هم در عمرتان چند روز بیمار می‌شوید؛ بنده هم بیمار می‌شوم، هر آدم ورزشکار قوی هیکلی هم بیمار می‌شود، اسم بیمار که دیگر نباید تا آخر روی این شخص بماند. به جای نامها و این عناوین افتخار آمیز: امام مجاهد، امام عالم، امام آگاه، امام سازمان‌بخش، امام تشکیلات ده، امام به وجودآورنده نهضت، امامی که موتور گردونه تاریخی تشیع است، بگویند:«امام بیمار!» ☀️ پس ببینید که واقعا این شیوه دشمن قرار گرفته و ما امروز در مقابل یک تحریف چندین قرنی قرار داریم، ما در مقابل یک چنین انبوه متراکمی از دروغ قرار داریم. بایستی از لابه لای این همه دروغ‌ها، این همه ظلمتهای متراکم، حقیقت منور را، حقیقت درخشان را کشف کنیم و بیرون بیاوریم. کار مشکلی هم هست، اما شدنیست. ✔️ امام خانه نشین هم چون امام بیمار، تحریف تاریخ است. 🏴 @gamedovomenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌هنر آزاد اندیشی 🔹موضوع سخنرانی استاد علیرضا پناهیان 🗓 از ۲۷ تیر(امشب) به مدت ۱۰ شب ⏱ شروع سخنرانی حوالی ۲۱:۳۰ 📍خ ولیعصر، روبروی بزرگمهر، دانشکدۀ کاربردی دانشگاه هنر 👈 پخش زنده از روبیکا: Rubika.ir/panahian_ir @Panahian_ir
هدایت شده از گام دوم انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ کدام پیام امام (ره) باید جزو فرهنگ انقلاب شود؟! 🔰حضرت آیت الله خامنه‌ای در خطبۀ‌ اول نمازجمعۀ ۳۱ تیرماه ۱۳۶۷ 🔆 حقیقتاً این پیام یکى از آیات و معجزات بزرگ این انقلاب است. 🔆 این پیام لوحۀ زرین پاک نشدنى‌اى است که بر سردر این انقلاب و بر پیشانى و کتیبۀ این نظام عظیم اسلامى، تا ابد خواهد ماند. 🔆 حقیقتاً نشانه‌اى است از این‌که امام ما، این فرزند راستین ولى خدا و پیامبر خدا ملهم به الهامات الهى است. 🔆 افسوس که وقت کم است، والّا در ستایش این پیام ساعت‌ها باید سخن گفت و در تفسیر آن عمرى را باید صرف کرد. 🔆 این پیام باید آن قدر تکرار بشود و شرح و توضیح داده شود؛ آن در خانه‌ها به وسیلۀ پدران و مادران و جوانان بزرگ خانواده براى دیگران خوانده بشود؛ تا رنگ ثابت ملت ما و فرهنگ ناستردنى انقلاب ما بشود. 🔆 این پیام و پیام سال گذشتۀ حج یک مجموعۀ کامل است که باید از آن این ملت جان خود را سیراب کند. 🗓۶ مرداد ۱۳۶۶: پیام مهم برائت از مشرکان امام خمینی (ره) [۹ مرداد: کشتار حجاج] 📕متن کامل پیام حضرت امام 🗓۲۹ تیر ۱۳۶۷: صدور پیام مهم حضرت امام (ره) به مناسبت سالگرد حج خونین بخش عمده‌ای از پیام، مربوط به بحث پذیرش قطعنامه است. حضرت امام در این پیام، هدف و راه انقلاب را برای همیشه مشخص می‌کنند. 📕مطالعۀ متن کامل پیام مهم حضرت امام 🗓۳۱ تیر ۱۳۶۷:‌ نماز جمعۀ حضرت آیت الله خامنه‌ای و شرح مختصر پیام امام (خطبۀ اول بحث حج و خطبۀ دوم پذیرش قطعنامه) 📕متن کامل خطبۀ دوم
گام دوم انقلاب
⭕️ کدام پیام امام (ره) باید جزو فرهنگ انقلاب شود؟! 🔰حضرت آیت الله خامنه‌ای در خطبۀ‌ اول نمازجمعۀ ۳۱
☝️☝️بمناسبت ایام سالروز قبول قطعنامه، از بزرگواران خواهش میکنم، خطبه رهبری بخصوص خطبه دوم که در جهت تبیین قبول قطعنامه هست، را مطالعه نمایند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
گام دوم انقلاب
💠 در مورد این قطعنامه مسائل متعدّد و مهمّى هست که من به ‌‌قدر کفاف وقت به ‌‌صورت فشرده به اهمّ آنها
بخش هایی از خطبه دوم را که مناسبت ایام پذیرش قطعنامه نیز هست، از اینجا☝️ میتوانید مطالعه کنید؛ باشد که تامل و تعقل کنیم.
14030420-سعادت به مثابه امری جمعی در نهضت سیدالشهداء (4).mp3
11M
📖 فصل اول: سعادت به مثابه امری جمعی در نهضت سیدالشهداء (۴) 🎙 همراه با: حجت الاسلام زهیر انصاریان 🔺 کانال انسانیات @gamedovomenghelab
حکومت اسلامی هدف امام سجاد(ع) 🔹رهبر انقلاب: وظایف اصلی امام سجاد(ع) عبارت بوده ‌است از روشنگری در زمینه معارف و احکام اسلامی, حفظ اسلام از انحراف‌ها، زمینه‌سازی برای ایجاد جامعه اسلامی ذیل حکومت علوی و زنده نگه داشتن حادثه عاشورا. 🔹امام سجاد(ع) بدون هیچ واهمه‌ای تمام اتفاقات حادثه عاشورا را بیان کردند و با خطی محونشدنی در لوحه تاریخ تثبیت کردند. ایشان هدفی داشت که سال‌ها برای آن زحمت کشیدند، اگر از من بپرسید که آن هدف چه بود به و با اتکا به اطمینان‌آور عرض می‌کنم در یک جمله آن هدف «زمینه‌سازی برای تشکیل اسلامی» بود. 🔺 کتاب انسان ۲۵۰ ساله، حلقه سوم •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• ‎ ➕ eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 ☄ با گام دومی ها بیندیش☝️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 جبهه حسین(ع) یکی از مباحث دهه محرم امسال حجت الاسلام قنبریان بحث جبهه حسین(ع) بود. ✔️ برخی موضوعات طرح شده در این بحث: • ضرورت قرآنی جبهه سازی مقابل اربابان زمین • جبهه علوی سر مرز شیعه و سنی نبود جبهه ای علیه طاغوت اموی بود؛ درون خود سنیان بسیار داشت • اقلا ۴نفر وقت ملحق شدن به جبهه حسین(ع) سنّی اند! اگر یک نما از مختارنامه نحوه ی نماز اینان را نشان می داد... • واجبات و محرمات مهم اند امر و نهی هم دارند اما همه مرز جبهه برای تقابل نیستند... • فاسقان و شل دینداران درون جبهه حق چه می شوند؟ • تشیع عقیدتی و مناسکی در زمان صادقین(ع) مرز هویتی شد اما مرز جبهه تقابل نه! کماکان جبهه علیه ارباباً من دون الله ماند! • در ماجرای امپراطوری عثمانی و صفویه، شیعه و سنی مرز جبهه تقابل شد یا باز همان ارباباً من دون الله! • امروز مرز جبهه است ولی حجاب واجبی قابل پیگرد؛ لکن مرز جبهه برای تقابل نیست! • تعیین مرز ولی امر می خواهد... • لینک ۸ جلسه: https://eitaa.com/m_ghanbarian/5075 https://eitaa.com/m_ghanbarian/5088 https://eitaa.com/m_ghanbarian/5089 https://eitaa.com/m_ghanbarian/5091 https://eitaa.com/m_ghanbarian/5096 https://eitaa.com/m_ghanbarian/5098 https://eitaa.com/m_ghanbarian/5101 ☑️ @m_ghanbarian