eitaa logo
گام دوم انقلاب
3هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1.8هزار ویدیو
702 فایل
ارتباط با خادمین کانال @h_azizi @ryas68 💥 کانال جامع و تخصصی گام دوم انقلاب به #تبیین_نظام_مسائل و #تحلیل نخبگان و #اخبار مربوط به گام دوم می پردازد. راستی کاملا خودجوش هستیم. کاملا کانال در ایتا 👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☀️ مستند ⭕️ داستان پرفراز و نشیب نابغه کم‌نظیر جهان اسلام، علامه شهید آیت‌الله ... 🔴 دانلود و تماشا در عماریار 📆 در آینه تاریخ: سالروز شهادت سیدمحمدباقر صدر ✅ @gamedovomenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
گام دوم انقلاب
♨️ جبهه سازی حلقه میان شبکه سازی و گفتمان سازی 🔰 یادداشتی از حجت الاسلام و المسلمین #عبدالحسین_خسر
و: چهار شرط جبهه‌سازی چرا جبهه‌سازی شکل نمی‌گیرد و گروها تبدیل به شبکه نمی‌شوند؟ شرط جبهه‌سازی چیست؟ به نظرم چند ویژگی مهم محبت، اخوت، ولایتمداری و عقلانیت اسلامی در بین فعالان فرهنگی انقلابی نظام اسلامی کمرنگ هستند و باید تقویت شوند. در میان این چهار عامل، ضعف محبت و ضعف اخوت انقلابی و ایمانی آشکارترند. محبت و اخوت وجود دارند، ولی ضعیف‌اند. به هر اندازه که اخوت تقویت شود، تشکیلات ما هم قوی‌تر می‌شود. ۱٫ محبت محبت یکی از عوامل تأثیرگذار در جبهه‌سازی است. یزید بن معاویه عجلی می‌گوید: «نزد امام باقر(ع) بودم. مردی از خراسان با پای پیاده به محضر ایشان آمد و پاهایش را که پوست انداخته بودند، از کفش بیرون آورد و گفت: «به‌خدا هیچ عاملی جز دوستی شما اهل‌بیت«ع» مرا از راه دور به اینجا نیاورده است.» امام فرمودند: «والله لو احبنا حجر حشره الله معنا و هل الدین الا الحب؟ ان الله یقول: «قُلْ إِنْ کُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونی یُحْبِبْکُمُ اللّهُ…»(۴) و قال: «یحِبُّونَ مَن هَاجَرَ إِلَیهِمْ»(۵)و هل الدین الا الحب(۶) به خدا اگر سنگی ما را دوست ‏بدارد، خداوند او را با ما محشور می‏کند و آیا دین، چیزی جز محبت است؟ خداوند می‏فرماید: [ای پیامبر!] بگو: اگر خدا را دوست می‏دارید، مرا پیروی کنید تا خدا دوستتان داشته باشد. و خداوند فرمود: کسانی را که به سوی آنها مهاجرت می‏کنند، دوست دارند و آیا دین، غیر از محبت است؟ نیروهای انقلابی باید سعه‌صدر داشته باشند و دایره محبت را وسیع کنند. یکی از اوصاف اهل بهشت عاری بودن از غل و حسد وکینه است. لذا برادر مؤمن را برادر خود می‌دانند و برای او دعا می‌کنند و در یک جبهه قرار می‌گیرند. قرآن می‌فرماید: «والذین جاءوا مِنْ بَعْدِهِمْ یَقُولُونَ رَبَّنَا اغْفِرْ لَنا وَ لِإِخْوانِنَا الَّذِینَ سَبَقُونا بِالْإِیمانِ وَ لا تَجْعَلْ فِی قُلُوبِنا غِلًّا لِلَّذِینَ آمَنُوا رَبَّنا إِنَّکَ رَؤُفٌ رَحِیمٌ(۷): پروردگارا! ما و برادران ما را که در ایمان بر ما پیشى گرفتند بیامرز و در دل‌های‌مان حسد و کینه‏اى نسبت به مؤمنان قرار مده، پروردگارا! تو مهربان و رحیمى.» بنابراین لازمه جبهه‌سازی محبت به یکدیگر است. زید بن حارثه یکی از یاران پیامبر اکرم«ص» بود که مقامات بالای عرفانی داشت. رسول اکرم«ص» بعد از نماز صبح به او فرمودند: «کَیفَ اَصبَحتُ: چگونه صبح کردى؟» عرض کرد: «صبح کردم در حالى که به یقین رسیده‌ام.» حضرت خوششان آمد و فرمودند: «هر چیزى حقیقتى دارد. حقیقت یقین تو چیست؟» عرض کرد: یقینم موجب نگرانى و ترسم و سبب شب زنده‌دارى و تشنگى روزم شده است. زید در ادامه گفتگو با اشاره به اوصاف اهل بهشت و جهنم می‌گوید: «انگار نگاه به اهل بهشت مى‌کنم که در ناز و نعمت‌اند و تکیه بر تخت‌هاى بهشتى زده‌اند و اهل آتش را مى‌بینم که در عذاب گرفتارند. مولانا در مثنوی و معنوی این بخش را این‌گونه بیان می‌کند. گفت پیغامبر صباحی زید را کیف اصبحت ای رفیق با صفا اهل جنت پیش چشمم ز اختیار در کشیده یکدگر را در کنار دست همدیگر زیارت می‌کنند از لبان هم بوسه غارت می‌کنند(۸) داستان زید بیانگر این است که اهل بهشت یکدست هستند و کینه و نفرت را در آنان راه نیست. ما باید صفت بهشتیان را داشته باشیم و خودمان را نسبت به برخورداری از محبت در بخش جبهه‌سازی بسنجیم. معیار سنجش به فرمایش رهبر معظم انقلاب «جذب حداکثری و دفع حداقلی» است. مدیران و مسئولین در بخش‌های مختلف کشور زمانی انقلابی محسوب می‌شوند که به مردم محبت حداکثری داشته باشند، با مردم باشند و درد آنها را درد خود بدانند. معظم‌له در توضیح انقلابی‌گری می‌فرمایند: «حوزه و دانشگاه و امامت باید انقلابی شوند.» ایشان بارها واژه «انقلابی» را بیان می‌کنند. نگارنده با تحقیقی در باره تعاریف رهبر معظم انقلاب از انقلابی‌گری دریافتم که انقلابی‌گری در نگاه ایشان «جذب حداکثری و دفع حداقلی» است. 🇮🇷✊🇮🇷🌹🇮🇷🌹🇮🇷✊🇮🇷 ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 🆔 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 دنبال هستی👆
گام دوم انقلاب
♨️ جبهه سازی حلقه میان شبکه سازی و گفتمان سازی 🔰 یادداشتی از حجت الاسلام و المسلمین #عبدالحسین_خسر
۲٫ اخوت 🔹بخش دیگر در ایجاد جبهه‌سازی، اخوت میان گروه‌های مختلف است. اخوت در بخش جبهه‌سازی چهار ساحت دارد: اخوت انسانی، اسلامی، ایمانی و انقلابی. اخوت انسانی 🔸اخوت انسانی میان همه انسان‌هاست. امام علی«ع» در فرمان استاندارى مصر به مالک اشتر می‌فرمایند: «دل خود را آکنده از مهر و محبّت و لطف نسبت به مردم گردان. مبادا براى آنان چون جانور درنده‌‏اى باشى که خوردنشان را غنیمت دانى؛ زیرا مردم دو دسته‏‌اند: یا برادر دینى تو هستند و یا همنوع تو.»(۹) معیار در اخوت انسانی بشریت است. احترام به همه انسان‌ها در هر آئینی واجب است. پیامبر اکرم«ص» فرمودند: «الناس‌ سواسیه‌ کاسنان‌ المشط(۱۰): مردم‌ مانند دانه‌های‌ شانه‌ با هم‌ برابرند.» اخوت اسلامی اخوت اسلامی میان همه مسلمانان، اعم از شیعه و سنی وجود دارد و تقریب بین المسلمین بر همین اساس شکل گرفته است: بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش ز یک گوهرند چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار تو که از محنت دیگران بی‌غمی نشاید که نامت نهند آدمی اخوت ایمانی 🔹اخوت ایمانی در میان شیعیان است. شیعیان باید با هم متحد و یکدل باشند. امام صادق(ع) فرمود: «مَثَلُ الْمُؤْمِنِینَ فِی تَوَادِّهِمْ وَتَرَاحُمِهِمْ وَتَعَاطُفِهِمْ مَثَلُ الْجَسَدِ؛ إِذَا اشْتَکَى مِنْهُ عُضْوٌ تَدَاعَى لَهُ سَائِرُ الْجَسَدِ بِالسَّهَرِ وَالْحُمَّى(۱۱): مؤمنان‌ به‌ خدا، در روابط‌ دوستانه، مانند بدن‌ هستند که‌ چون‌ عضوی‌ از آن‌ بیمار شود، سایر اعضا نیز در تب‌ و شب‌بیداری‌ با آن‌ همراهی‌ می‌کنند.» اخوت انقلابی 🔸اخوت انقلابی در میان بچه‌های انقلابی است که باید با وجود سلایق مختلف در جهت و جبهه واحد حرکت کنند. با اخوت انقلابی و ایمان است که می‌توانیم گفتمان واحدی را شکل بدهیم و انقلاب را به جهانیان معرفی کنیم. با اخوت بین دو فعال فرهنگی، گروه‌ها قوی‌تر می‌شوند. بنابراین تمدن‌سازی نیازمند شکل‌گیری جبهه‌سازی است که در پرتو اخوت و تقویت باور ایمان و محبت شکل می‌گیرد. با پراکنده‌کاری و فعالیت‌های فرهنگی جزیره‌ای نمی‌توان به تمدن‌سازی رسید و گفتمان انقلابی را شکل داد. 🇮🇷✊🇮🇷🌹🇮🇷🌹🇮🇷✊🇮🇷 ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 🆔 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 دنبال هستی👆
گام دوم انقلاب
♨️ جبهه سازی حلقه میان شبکه سازی و گفتمان سازی 🔰 یادداشتی از حجت الاسلام و المسلمین #عبدالحسین_خسر
۳٫ ولایتمداری و عقلانیت اسلامی 🔸یکی دیگر از مؤلفه‌های جبهه‌سازی ولایتمداری و عقلانیت اسلامی است که تحقق آن را می‌توان در سردار سلیمانی مشاهده کرد. ایشان خود را پیرو و معتقد به ولایت فقیه می‌دانست و لحظه‌ای از این اعتقاد خارج نشد. در قرآن آمده است که ولایت الهی در تقابل با ولایت طاغوت و شیطان قرار دارد. کارکرد ولایتمداری در جبهه‌سازی، اتحاد نیروها و نشان دادن نقشه راه است. در ماجرای سوریه که هنوز داعشی شکل نگرفته بود و بشار اسد مخالفانی پیدا کرده بود؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند: «باید از بشار اسد حمایت کرد.» بعضی از سیاسیون موضع‌گیری و مخالفت کردند، اما شهید سلیمانی معتقد بود که اینجا محور جریان مقاومت است و باید تقویت شود. نتیجه‌گیری 🔹 تمدن‌سازی یک حرکت فرآیندی و تکاملی است. فرآیند تکاملی در تمدن نوین اسلامی نیز جاری است و تمدن نوین اسلامی در مرحله پنجم شکل گرفته است. جنگ تمدنی با جهان اسلام از طریق جنگ شناختی، القای ایران‌هراسی، ایران‌گریزی، اسلام‌هراسی و اسلام‌گریزی صورت می‌گیرد. راه خروج از این جنگ، جبهه‌سازی است. جبهه‌سازی یعنی قرار گرفتن فعالیت‌های گروه‌های مختلف انقلابی در یک تشکل واحد. جبهه‌سازی دو کارکرد مهم دارد. ۱٫کمک می‌کند تا در برابر دشمن استکبار مهاجم بایستیم و ۲٫ کمک می‌کند تا با گفتگوسازی بر نخبگان تأثیرگذار باشیم. ما هنوز موفق به جبهه‌سازی نشده‌ایم. به نظر می‌رسد چند ویژگی مهم محبت، اخوت، ولایتمداری و عقلانیت اسلامی. در بین فعالان فرهنگی انقلابی نظام اسلامی کمرنگ هستند و باید تقویت شوند. 🔺پی‌نوشت: خطبه‌های نماز عید سعید فطر ۲۵/۹/۱۳۸۰٫ ۲- بیانات در حرم رضوی، ۱/۱/۹۳٫ ۳- انفال/ ۴۶٫ ۴- آل عمران/ ۳۱٫ ۵- الحشر/ ۹٫ ۶- مجلسی، بحارالانوار، ج‏۲۷، ص ۹۵٫ ۷- حشر/ ۱۰٫ ۸- مولوی «مثنوی معنوی»، دفتر اول. ۹- نهج البلاغه، نامه ۵۳٫ ۱۰- مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، ج۲۲، ص۳۴۸، بیروت، لبنان، مؤسسه الوفاء، ۱۴۰۳، چاپ اول. ۱۱- مجلسی، بحارالانوار، ج۷۱، ص ۲۳۴٫ 🇮🇷✊🇮🇷🌹🇮🇷🌹🇮🇷✊🇮🇷 ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 🆔 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 دنبال هستی👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 نماهنگ| راوی راه آسمان 👈 رهبرانقلاب: مشتری همیشگی بودم 🔺️ شهید آوینی میگفت: این جوانهای ما به راههای آسمان آشناترند تا به راههای زمین ➕حضور رهبرانقلاب در مراسم تشییع شهید آوینی @gamedovomenghelab
انتخابات و ظهور 🌱انتخابات برای یک عده موقف خیلی مهمی نیست. چیزی عوض نمیشود. یکی میرود یکی دیگر میاید. همه هم مثل هم. همه بی عرضه. همه بی لیاقت. همه فکر دعواهای سیاسی خود. همه بی خیال دردهای مردم. همه فقط دم انتخابات به فکر مردم. همه اهل لابی. همه در خانه های راحت و بچه هایی که بی دغدغه درس خوانده اند و در راحتی بزرگ شده اند. همه خانه هایشان بالاشهر. همه اهل شعارهای مشمئز کننده بی عمل. همه فقط گذشته شان انقلابی. پس ولشان کن . وقتی انها درد ما را نمیفهمند چرا اصلا باید به آنها فکر کنیم تا چه رسد به انتخاب کردن و رای دادن به آنها. 🌱اما انتخابات فقط ابزار نیست بلکه خودش موضوعیت دارد. انتخابات نشان دهنده قدرت مردم است. انتخابات بروز دادن آن هویت واحد و قدرتمند جامعه است. وقتی این هویت واحد، خود را نشان میدهد فضا برای رشد تک تک آدمها فراهم تر میشود. وحدت جامعه وجه ایمانی و الهی جامعه است ، در یک فضای ایمانی همه قدرتمند تر و معنوی تر میشوند. «انتخابات ابزاری» بعد از صندوق رای تمام میشود، لذا کسی که قدرت میگیرد با هر مقدار رای هر غلطی پس پرده میکند. اما انتخابات حقیقی با صندوق رای باقی میماند، هر کس رای بیاورد پیش چشم همه است. هر کس، ولو بدترین آدم روی زمین باشد، آن وقت دست قدرت الهی مردم، اجازه نمیدهد او هر غلطی انجام دهد. اصلا جامعه پای کار اجازه نمیدهد متصدیان تشخیص صلاحیت ها هم حتی خطا کنند. جامعه غایب راه را برای خطای مسوولین باز میکند. 🌱اشتباه نکنید. اصلا ماجرا از این هم عمیقتر است. ما در هر انتخابات با چهارتا کاندیدای قد و نیم قد مواجه نیستیم. بلکه با خودمان مواجهیم. ملت با خودش مواجه است. ظلم به انتخابات ظلم به خودمان است. ظلم به نفس، نیز ریشه ظلم های زیادی است در دل جامعه. شیطان یا همان دشمن خارجی نیز به نفسی که به خود ظلم کرده بیشتر امید میبندد. شک نکنید، با بی تفاوتی به انتخابات، امنیت کمتر خواهد شد. شک نکنید تحریم بیشتر میشود. شک نکنید فقر بیشتر میشود. انتخاب نکردن خودش یک انتخاب است باید دید چه نصیبمان میکند. چه میدهد و چه میگیرد. 🌱انتخاب نکردن یعنی فریاد مردم بلند نشود یعنی قدرت مردم خود را نشان ندهد. یعنی هر طور بخواهند تفسیرمان کنند. هر بلایی به سرمان بیاورند. مثل دورانی که پادشاهان با جنگ قبیله ای روی کار میامدند و مردم سرشان به کارشان بود. جامعه ای که فضایش را ضعف و بی خیالی بگیرد، تک تک آدمها در آن با یک زندگی بی روح و بی انگیزه خواهند زیست. بدتر از هر زمان دیگر. در این جامعه قبیله ای حکومت اجنبی زمینه سازی میشود مثل پهلوی بعد قاجار. جامعه غایب که حاضر در میدان نیست به مرور خود را میفروشد به اجنبی به دشمن. 🌱 یک روز یک نادانی میگفت بین بنی العباس و بنی امیه کدام را انتخاب کنم؟ جواب دادم انتخاب نکردن، از هر دو بدتر است.چون به معنای انتخاب اراده شیطان است، از هر دو بدتر است. چون به معنای حاضر نبودن و خود را به دست آنها سپردن است از هر دو بدتر است. چون به معنای خود را رها کردن است. این آدم قدرت تقابل و یا تعامل درست با حاکمان را هم حتی نخواهد داشت. چون نیست. چون از صحنه غایب است. امام معصوم هم مشغول آوردن مردم پای کار بود، دنبال قیام کننده بود. لذا گفت ما انت من رجالی و لا الزمان زمانی. او کنار نکشید و کنار نکشیده، پیروزی او در این است که مردم حقیقتا پای کار بیایند. کنار کشیده ها یا باید لاحکم الا لله سر دهند مثل خوارج یا زیر پای حکومت حجاج به پایش بیعت کنند و به زور تن دهند و البته هر دو هم به یک جا ختم میشود. تکلیف مردم با خودشان روشن باشد با همه چیز روشن میشود. من عرف نفسه فقد عرف ربه. 🌱 آری انتخابات دوران رشد معنوی تک تک ما است. رشد معنوی واقعی جامعه باعث رشد مادی او هم میشود. انسانهای مومن آرامند. پر تلاشند. پر امیدند. صبورند. خسته نمیشوند. آری ، زمان انتخابات در یک کشور، بهار بیداری است. بهار یک انقلاب است. برای همین انتخابات کمر دشمن را میشکند. اگر همه ما ، همه با این نیت بیاییم وسط و کار کنیم در این دوران، حقیقتا هم وارد مبارزه و هم معنویت، میشویم. انتخابات را درست ببینیم. تا معلوم شود چگونه هر انتخابات یک گام ما را به ظهور نزدیک میکند. @ali_mahdiyan @gamedovomenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♨️ شعار انتخاباتی رهبر انقلاب 🌀 پوستری که آیت الله خامنه ای برای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری خودشان داشتند، روی آن نوشته بود: حکومت اسلامی آن حکومتی است که مردم را به دعوت میکند. و هدایت ذهن مردم را به عهده می گیرد. تا بحال به این شعار فکر کردید؟ @gamedovomenghelab
13990318_39451_128k.mp3
2.17M
🔊 انقلاب روحی 💎 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «ایشان ده‌ها سال پیش از شروع نهضت، غیر از درس فقه و اصول و معقول، سالها در قم درس اخلاق داشتند، جلسه‌ی اخلاق داشتند. البتّه آن‌ وقتی که ما رفتیم قم، سالها بود که این درس تعطیل شده بود،و وجود نداشت. کسانی که دیده بودند آن درس اخلاق را، نقل میکردند ایشان -هفته‌ای یک بار جلسه‌ای داشتند در مدرسه‌ی فیضیّه‌ و طلّاب جوان جمع میشدند در آنجا- وقتی که صحبت میکردند، جلسه را منقلب میکردند، دلها را منقلب میکردند. این را البتّه ما هم، در درس فقه و اصول دیده بودیم. یعنی ایشان حتّی در همین درسهای فقه و اصولشان در یک مناسبتهایی صحبت اخلاقی میکردند، طلبه‌ها زار زار گریه میکردند؛ وقتی ایشان صحبت اخلاقی میکرد، اشک میریختند؛ بیان ایشان این ‌جور مؤثّر بود و ایجاد میکرد. این همان است؛ پیغمبران هم آغاز همه‌ی حرکتهای خودشان را از انقلاب روحی افراد شروع کردند. 💡اینکه امیرالمؤمنین میفرماید: لِیَستَأدوهُم میثاقَ فِطرَتِه وَ یُذَکِّروهُم مَنسیَّ نِعمَتِه ... وَ یُثیروا لَهُم دَفائِنَ العُقول، همین است. «یَستَأدوهُم میثاقَ فِطرَتِه» یعنی آن سرشت نهفته‌ی انسانی را در اینها بیدار میکردند و آن را وادار میکردند به و عملیّات و اقدامات انسانها؛ امام این جوری از اینجا شروع کردند.» ۱۳۹۹/۰۳/۱۴ 🇮🇷✊🇮🇷🌹🇮🇷🌹🇮🇷✊🇮🇷 ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 🆔 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 دنبال هستی👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
گام دوم انقلاب
♨️ شعار انتخاباتی رهبر انقلاب 🌀 پوستری که آیت الله خامنه ای برای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری خودش
💥برانگیختگی و حرکت انسانها، نتیجه‌ی حرکت پیامبران 🌟 البتّه این جور نیست که برانگیختگی پیغمبر و راهبری او، مردم را از تحرّک در این میدان برکنار کند؛ این جور نیست. همان طور که عرض کردیم، به منتهی میشود و جامعه را برانگیخته میکند؛ انسانها حرکت میکنند. 👈 لذاست که امیرالمؤمنین (علیه السّلام) در آن خطبه‌ی معروف [میفرماید]: وَ واتَرَ فیهِم رُسُلَهُ لِیَستَأدوهُم میثاقَ فِطرَتِهِ وَ یُذَکِّروهُم مَنسِیَّ نِعمَتِهِ وَ یُثیروا لَهُم ؛ دفینه‌های دانش و خِرد را در وجود انسان میکنند، به درمی‌آوردند؛ فطرت خفته‌ی آنها را میکنند و آنها را به حرکت درمی‌آورند. و باز در یک خطبه‌ی دیگر نهج‌البلاغه درباره‌ی پیغمبر میفرماید که «طَبیبٌ دَوّارٌ بِطِبِّه قَد اَحکَمَ مَرَاهِمَهُ وَ اَحمیٰ مَواسِمَه»؛ هم مرهم دارد، هم [مَوْسم] -سابق، روی محلّ زخمها را وقتی که با مرهم خوب نمیشد، یک میله‌ی داغی میگذاشتند و زخم به این وسیله خوب میشد؛ در لغت عرب به این میله‌‌ای که طبیب داغ میکرد و میگذاشت روی زخم، میگویند «مَوْسِم» یا «مِیْسَم»- میفرماید که «قَد اَحکَمَ مَراهِمَه»؛ پیغمبر اسلام، هم مرهمها را آماده کرد، فراهم کرد، «وَ اَحمَیٰ مَواسِمَه»؛ هم آن میله‌های لازم را فراهم کرد که «یَضَعُ حَیثُ یَحتاج» یا «حَیثُ شاء»؛ هرجا لازم است و هر جا مفید است، مرهم، و هر جا لازم است، آن [موسم]. این حدودی که می‌بینید در اسلام هست -حدود و مجازاتها و مانند اینها- همان میله‌های گداخته است که روی زخم میگذارند که زخم را خوب کند؛ این در مورد مسائل مربوط به بعثت. 🔺99/12/21 (یک ماه قبل) 🇮🇷✊🇮🇷🌹🇮🇷🌹🇮🇷✊🇮🇷 ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 🆔 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 دنبال هستی👆
گام دوم انقلاب
♨️ شعار انتخاباتی رهبر انقلاب 🌀 پوستری که آیت الله خامنه ای برای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری خودش
💥 انقلاب اسلامی ما؛ استمرار مضمون بعثت نبوی ♨️ و امّا راجع به مسائل انقلاب. انقلاب عظیم اسلامی در ایران مضمون بعثت را در دوره‌ی معاصر تجدید کرد؛ یعنی خداوند متعال به امام بزرگوار ما این توفیق را داد که خطّ مستمرّ بعثت نبوی را در این دوران، با ابتکار خود، با شجاعت خود، با اندیشه‌ی بلند خود، با فداکاری خود پُررنگ کند و نمایان کند؛ [این] همان خطّ بعثت است که خب در طول زمان کم‌رنگ بود، امام بزرگوار توانست آن را پُررنگ کند و جامعیّت اسلام را در عمل نشان بدهد ،و نشان بدهد که اسلام یک دین جامع است و شامل همه‌ی زندگی انسان است؛ امام بزرگوار این را برجسته کرد؛ ابعاد اجتماعی و سیاسی دین را که به فراموشی سپرده شده بود، احیا کرد و به یاد آورد: وَ یُذَکِّرُوهُم مَنسیَّ نِعمَتِه؛ و مصداق این جمله قرار داد. خب این انقلاب به پیروی از بعثت نبوی بر ضدّ ظلم بود، بر ضدّ استبداد بود و بر ضدّ استکبار بود، طرف‌دار مظلومان بود از هر آئینی، از هر دینی -مظلومان به معنای حقیقی کلمه- طرف‌دار محرومان بود، طرف‌دار مستضعفان بود از هر ملّتی و با هر دین و مسلکی، و در همه حال هم این انقلاب، عموم بشریّت را به صراط مستقیم اسلام دعوت کرد، و حرکت اساسی انقلاب این است 🇮🇷✊🇮🇷🌹🇮🇷🌹🇮🇷✊🇮🇷 ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 🆔 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 دنبال هستی👆
✳️ اولین نشست از سلسله نشست‌های «حکمرانی فضای مجازی» 💠 موضوع: «دورنمای حکمرانی فضای مجازی» 🔰 با ارائه: دکتر عبدالحسین کلانتری (سرپرست پژوهشگاه فضای مجازی) 🕰 زمان: یکشنبه 22 فروردین 1400، رأس ساعت 18 ⭕️ نشست به صورت مجازی و برخط برگزار می‌شود. 🔖 لازم به ذکر است برای شرکت‌کنندگان گواهی حضور صادر و به بهترین خلاصه‌نویسی از صحبت‌های مطرح‌شده در نشست، جوایزی به قید قرعه اهدا می‌شود. 💡 ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر: @oisc_rooydad 🔹 مشروح خبر: 🌐 http://yun.ir/haijm9
MonajatShabaniye.mp3
6.99M
💡در ایام باقی مانده ماه شعبان این مناجات را فراموش نکنیم💡 🎙صوت مناجات شعبانیه 🎤با نوای دلنشین "محمد داوود" 💌مناجات شعبانیه از مناجات های مأثور و بسیار مجرب است و همه ائمه هدی(علیهم السلام) توجه ویژه به این مناجات زیبا و پر از معارف داشته اند. 🌿امام خمینی (ره): مناجات شعبانیه از مناجات هایی است که اگر انسان به دنبال آن برود و فکر در آن بکند انسان را به یک جایی می رساند... التماس دعا🤲 @gamedovomenghelab
🔸️مسابقه بیانات‌خوانی رهبری🔸️ با موضوع مشارکت حداکثری در انتخابات🗳 به همراه ۱۰ جایزه چهل هزار تومانی💰 🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️ 1️⃣ اول پاکت‌ زیر رو باز کن و با دقت بخون: 💌 پاکت؛ محتوای آزمون 2️⃣ حالا در آزمون آنلاین مسابقه شرکت کن: 👨‍💻 شرکت در آزمون آنلاین 🔸️🔷️🔸️🔷️🔸️🔷️ ❣هشدار: تقلبی در آزمون آزاده...😁 ⏱ مهلت شرکت در مسابقه: ۲۵فروردین⚘ @ideavane @gamedovomenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼آوینی و هنر انقلابی ✍حجت الاسلام دکتر سید مهدی موسوی 🔹۲۰ فروردین سالروز شهادت سید مرتضی آوینی و عروج او از سرزمین فکه است. سید مرتضی نمونه یک است که در بنیان های هنر اندیشه داشت و رویکردی انتقادی به داشت. او بهار هنر انقلابی بود و بحق روز شهادت او روز هنر انقلاب اسلامی نامیده‌اند. آوینی سعی داشت تا با بهره گیری از برخی فلسفه‌های معناگرا در غرب و منظرهای اشراقی اسلامی به یک صورتبندی متفاوتی از هنر رهایی‌بخش و متعالی دست پیدا کند. 🔹آوینی نمونه جوان مسلمان و دغدغه‌مندی است که با انقلاب اسلامی متحول شد و یادداشت‌ها و تاملات پیش از انقلاب خود را که متاثر از جریان‌های اگزیستانسیالیسم بود کنار گذاشت و تمام سعی خود را کرد تا با چهره اشراقی و معنوی انقلاب اسلامی خو کند او این گذار را در بازخوانی واقعه عاشورا و از طریق پیگیری کرد. اولین تجربه‌های حضور او در معرکه انقلاب بود که او را بیشتر با ابعاد اشراقی انقلاب آشنا می‌کرد. پس از آن دفاع مقدس بود که تحولی بزرگ در جان آوینی به وجود آورد و به او نشان داد که معنای گمشده فلسفه غرب را که اگزیستانسیالیستها در صورت ادبیات جستجو می کنند در متن زندگی رزمندگان اسلام حضور دارد. آوینی در پی تفسیر بود که در زیست‌جهان رزمندگان تبلور یافته بود. 🔹آوینی گمشده خود را در جبهه‌ها یافته بود و خود را وقف روایت این گمشده بشریت کرد و همواره سعی کرد به این حقیقت نزدیک شود. او هر چه در این سیر اشراقی و سلوک معنوی جلوتر می‌رفت به ناکارآمدی بنیان‌های فلسفی امثال سارتر، هایدگر و ... بیشتر پی می‌برد و به اندیشه‌های عرفانی و حکمی امام خمینی نزدیکتر می‌شد از این رو کنش‌ها و آثار او در مسیر شدن بود و هر چه جلوتر می‌آمد از لطافت و عمق بیشتری برخوردار می‌شد و به اندیشه‌ی توحید نزدیکتر می‌شد. آوینی به قدر ظرفیت خود از این اندیشه بهره گرفت و آن را در قلم و سینما به کار گرفت تا روایتگر زیست‌جهان انقلابی باشد که ایمان، معنویت و اشراق نقطه کانونی و حلقه اتصال دلهای کنشگران آن است. او توانست نویسندگی و سینما را به نزدیک کند و که همان معنا و اشراق است را در تکنیک‌ها و مهارت‌های قلم و سینما جاری کند. 🔹شهید آوینی آغازگر مسیری در هنر انقلابی بود که با سیر و سلوک درونی و گذار از کثرت اندیشه های غربی به اندیشه توحیدی آرام آرام تعالی وجودی یافت و سطوحی از معنا و اشراق توحیدی را در جان خود پرورش داد و براساس آن به خلق آثار هنری پرداخت. 🔹اما دریغ که مسیری را که آوینی آغاز کرده بود و با شهادتش آبیاری کرده بود ادامه نیافت و کسی نبود که روح هنری و آن سلوک فکری و معنوی آوینی را درک کند و بفهمد که او از کجا شروع کرد و به کجا رسید تا بفهمد که چقدر از راه باقی مانده است تا به بلوغ برسد. 🔹افراط و تفریط نسبت به هر چیزی بد است و نسبت به نقاط آغازین یک مسیرِ ناهموارِ پُر از سنگلاخ و پر ابهام و پر رقیب بسیار خطرناکتر است. هنر انقلابی از جمله این مسیرهاست و آوینی از نقطه‌های آغازین آن بود که به خوبی جهت و مسیر را شناخت و در مسیر آن حرکت کرد و به دریافت‌های بسیار مهمی دست یافت. اما او یک آغاز و از گل‌های اولیه این بهار بود که توانسته بود با بخش‌هایی از وجوه انقلاب اسلامی ارتباط برقرار کرد و به تدریج وارد اقیانوس و امام شود و از ساحل به این اقیانوس عمیق بنگرد و تنی‌به‌آب زند و توشه‌ای بسیار ارزشمند را دریافت کند. 🔹اما متاسفانه برخی با افراط در شخص آوینی و نه شناخت مسیر او، آوینی را به مبانی و مبادی آغازین او در ورود به مطالعه صنعت و هنر تقلیل داده و می‌دهند و از این طریق روایتی هایدگری و پست‌مدرن از او ارائه می‌دهند تا از طریق آن، مقاصدِ خود را توجیه کنند. در حالی‌که آوینی را باید در مسیری که در آن سیر می‌کرد و تعالی می‌یافت شناخت. 🔹خلاصه آوینی هنرمندی_انقلابی و در مسیر شدن بود که لحظه به لحظه در حال رشد بود و بیش از پیش به معنا و اشراق نهفته در انقلاب اسلامی نزدیک می‌شد و به‌قدر ظرفیت از آن توشه‌های مهم می‌گیرد و از این طریق به خلق آثاری ارزشمند توفیق یافت که نقطه اوج آن بود که از طریق آن روایت‌گر معنا و اشراقِ دلدادگان و ره‌پویان حسینی در جهان بی‌معنای قرن بیستم بود. آوینی گمشده خود را در آنها جست و خود هم دل به اقیانوس زد و در خون خود غرق شد. ⚜شهادت آخرین و کاملترین اثر هنری آوینی بود🥀 https://eitaa.com/hekmat121 @gamedovomenghelab
🔰امام خامنه ای(دام ظله العالی): "یکی از شاخص‌های ایران قوی، حضور پرشور مردم در انتخابات است." 📆۱۴۰۰/۰۱/۰۱ 💥 موضوع : بررسی انتخابات1400 🌟 استاد: سیدجلال امینی 🔺جانباز 🔺 مدرس دانشگاه 🔺تحلیل گر مسائل سیاسی 🌑 دوشنبه؛ 23 فرودین ماه 🕰 ساعت 21 🌾🌻🌾🌻🌾🌻 💥 در گروه پشتیبان گام دوم منتظرتونیم👇 http://eitaa.com/joinchat/4173135889Cf3cd43a0d4 لینک گروه☝️ 🌸☘🌸☘🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 فرصت سوزی تاریخی مدیران کشور نگاه مترقی رهبر انقلاب به فضای مجازی را دنبال نمی کنند 🔺گفتگو با سرپرست پژوهشگاه فضای مجازی: 🔹 هرچند فضای مجازی فرصت‌های زیادی در اختیار بشر قرار می‌دهد، امّا ورود آن به تمام شئون زندگی انسانی تهدیدات ناشناخته‌ای با خود به همراه می‌آورد که تا پیش‌ از این بشریت تجربه‌ی مواجهه با آن را نداشته است. 🔹تأثیرات فضای مجازی به‌صورت فزاینده‌ای بیشتر می‌شود و تمامی حوزه‌ها را متأثر می‌سازد و هم‌افزا با سایر تحولات فناورانه تمدن جدیدی را تصویر می‌کند. ما با فرصت و تهدید مواجهیم. 🔹بخشی از مشکلات، ناشی از ایدئولوژی و منطقی است که پیشران این تحولات در مقیاس جهانی است و ناشی از آن است که این فناوری‌ها در بستر نظام سرمایه‌داری و اهداف مخرب آن تکوین‌یافته و پیش می‌رود. 🔹برخی دیگر از مسائل این حوزه ناشی از سوءمدیریت در مقیاس ملی است... فضای مجازی دست‌مایه‌ی نزاع‌های سیاسی قرارگرفته و بدنه‌ی مدیریتی کشور نتوانسته نگاه مترقی، عمیق، راهبردی و تمدنی رهبر انقلاب در فضای مجازی را فهم و دنبال کند. ⬇️ farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=47654 🦋 @gamedovomenghelab
💥مبادا این ضایع شود 🌀خدای متعال از من و شما روز سوال خواهد کرد @gamedovomenghelab