9.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃فیلمی دیگر از جهنم
🍃 این فیلم کسانی است که در دنیا گناه کردن و هر گناهی
که انجام میدادن،
سزاش تو جهنم اینجوریه
🍃توبه کنید و از خدا بترسید
#به_کانال_رصد_در_ایتا_بپیوندید👇
@gamedovomvhv
6.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 #برش_دیدار | رهبرانقلاب، در دیدار اخیر رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت:
⚠️ با حمله همه جانبه فرهنگی مواجهیم
#به_کانال_رصد_در_ایتا_بپیوندید👇
@gamedovomvhv
🔴اسلام با سلاح حجاب در حال فتح اروپاست
▪️دولت انگلیس با تمام ابزارهایش از جمله منوتو، بیبیسی، مزدوران پولکی و ... تلاش میکند #حجاب را از سر بانوی مسلمان ایرانی بردارد؛ غافل از اینکه اسلام با سرعت بسیار بالایی مخصوصاً به خاطر تز «حجاب» در حال فتح انگلیس است!
اسلام سریعترین دین در حال رشد در انگلیس است.
#به_کانال_رصد_در_ایتا_بپیوندید👇
@gamedovomvhv
روزمان را با#قرآن آغاز کنیم
✅✴️❎دستور العمل « آتش به اختیار» برای مجاهدان فی سبیل الله
[سوره سبإ (34): آيه 46]
قُلْ إِنَّما أَعِظُكُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنى وَ فُرادى (46)
بگو: من شما را به يك سخن پند مىدهم براى خدا قيام كنيد، دو نفر دو نفر و يك نفر يك نفر
✅✴️❎پيامها:
1- يكى از وظايف رهبران الهی موعظه و هدایت مومنان انقلابی است. «أَعِظُكُمْ»
2- مومنان انقلابی تنها به حرف اكتفاء نباید اکتفا کنند، بايد برای اقامه حق و یاری دین خدا قیام کنند وبه پا خیزند ؛ حرکت کنند وجاهایی که مصلحت انقلاب و اسلام اقتضا میکند؛ آتش به اختیار اقدام کنند. «تَقُومُوا»
3- مهم این است که این قيام وحرکت خالصانه باید براى خدا باشد، تعداد و نفرات نقش اصلى را ندارد. «تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنى وَ فُرادى»
4- اگرقیام و حرکت مومنان انقلابی همراه با فكر و برنامه جامع نباشد و يا رهبر الهى همراه و مصاحب با انقلابيون نباشد به نتيجهاى نمىرسد و بقا و بركاتى نخواهد داشت.
#به_کانال_رصد_در_ایتا_بپیوندید👇
@gamedovomvhv
❤️ سر و جانم فدایش!
🔻 آیت الله مصباح یزدی در دیدار با برادران شرکت کننده در طرح ولایت دانشجویی:
🔹ما وقتی سردرد داریم به عطار و بقال و یا حتی به مهندس ساختمان مراجعه نمیکنیم، او مهندس ساختمان است و خیلی شخص مهمی است اما به دردِ سردرد من نمیخورد.
🔸رفع هر مشکل و علاج هر مشکل را از تخصص همان رشته بخواهید. دیگران هر چه عظیم هستند روی سر ما! دست و پایشان را هم میبوسیم اما اینجا [یعنی مسائل دینی، حوزه تخصصی] یک عالم دین است او باید بگوید دین چه میخواهد. مصداق روشناش مقام معظم رهبری است که سر و جانم فدای ایشان.
۹۸/۵/۱۹
#به_کانال_رصد_در_ایتا_بپیوندید👇
@gamedovomvhv
✅ رجوع به متخصص؛ راهی عقلایی.
🔻 آیت الله مصباح یزدی در دیدار با برادران شرکت کننده در طرح ولایت دانشجویی:
🔸زندگی به طور طبیعی از سادگی به پیچیدگی میرود و لازمه این سیر هم تخصصی شدن است. حالا اگر کسی بیماری پیچیدهای داشته باشد، به متخصص مراجعه میکند و اگر دو متخصص نظرشان با هم اختلاف داشت، سعی میکند ببیند کدام یک استادتر است و کدام یک سابقه بیشتری دارد.
🔹این یک راه عقلایی است که همه دارند و همین راه در مسائل شرعی هم هست و در مسائل شرعی هم مردم به دنبال اعلم هستند. اعلم یعنی کسی که در مسائل دینی متخصصتر است.
🔸حالا اگر شما در مقابل نظر آن متخصص به یک مغازهدار مراجعه کردید و نظر او را ترجیح دادید و حرف دکتر را گوش نکردید و مریضیتان شدید شد؛ خودتان را سرزنش نمیکنید؟! بستگانتان شما را سرزنش نمیکنند؟! عقلای آدم نمیگویند چرا این چنین کردی؟!
۹۸/۵/۱۹
#به_کانال_رصد_در_ایتا_بپیوندید👇
@gamedovomvhv
🎙دو اشکال اساسی حوزه
💡حوزه دو اشکال اساسى دارد که یکى از آنها حتماً در گذشته نبوده و متعلّق به امروز است و دیگرى هم به احتمال زیاد، این گونه است. امّا اشکالى که حوزهى ما، دیروز آن را نداشت و امروز دارد، این است که👈 حوزهى دیروز از دنیاى زمان خود عقبتر نبود؛ بلکه جلوتر هم بود.
📌شما نگاه کنید در آن روز علماى ما چقدر محصول علمى و فقهى و کلامى براى مردمِ زمان خودشان دارند. همان عدّهى کمى که در گذشته بودند، کارهاى بزرگى انجام دادند. اگر در نیشابور یا بلخ یا هرات یا طوس که اقصى نقاط دنیاى اسلام نسبت به بغدادِ آن روز بود، چند نفر شیعه زندگى مىکردند و سؤال فقهى یا کلامى داشتند، «شیخ مفید» آنان را از بغداد هدایت و راهنمایى مىکرد. یعنى «شیخ مفید» از زمان خودش عقب نبود.
🔹یا در زمان «شیخ طوسى»، اگر دشمنِ مکتبِ اهل بیت مىگفت : «أن لا مصنَّفَ لکم»؛ شما کتاب و تصنیف ندارید، «شیخ طوسى» خودش به تنهایى وارد میدان مىشد و بزرگترین کتاب رجالى را تلخیص مىکرد و اختصاصاً یک کتاب و فهرست رجالى دیگر مىنوشت. یعنى بدون معطّلى، رجال «کشّى» را تلخیص کرد، رجال خود را نوشت و فهرست «شیخ» را هم نگاشت💥
💦هنوز پاسخ در خانهى اشکال کننده بود که مىگفت فقه ندارید؛ ناگهان یک کتاب عظیم پرفرع پر تحقیق - به حسب سطح تحقیق آن روز - مبسوط از آب در مىآمد. اگر «محمدبن زکریاى رازى»، چهار کلمهى الحادى بر زبانش جارى مىشد، فوراً «سید مرتضاى رازى» در ردّ او کتاب مىنوشت و نمىگذاشت حرف او بىجواب بماند.
❄️اگر فلان نویسندهى معاند اهل بیت، کتابى مىنوشت و حقایق و اعمال شیعه را مسخره مىکرد، بلافاصله «عبدالجلیل رازى قزوینى» حقّش را کف دستش مىگذاشت و کتاب «النقض» را مىنوشت. بنابراین، هرکسى که در زمینههاى فقهى و کلامى - بخصوص - چیزى به شیعه مىگفت، شیعه با قدرت و قوت، به زبان علمى به او جواب مىداد و سخن تلخِ رقیب و حریف و معاند را به خانه نمىبرد.
💎تا اواخر هم وضعیت این گونه بوده است. در هند یک نفر پیدا شد و کتاب «تحفهى اثنى عشریه» را که بر ضدّ و ذّم شیعه و در قدح اهل بیت است، نوشت. «سید حامد حسین»، کتاب «عبقاتِ» به آن عظمت را در جوابش نگاشت و آنطور که به نظرم مىرسد، شاید حدود ده ردّ بر کتاب «تحفهى اثنى عشریه» نوشته شده است.
اما امروز، این گونه نیست. 👈امروز، حوزهى علمیه از زمان خودش خیلى عقب است. حساب یک ذرّه و دو ذرّه نیست. مثل این است که دو نفر سوار بر اسب، در وادى اى همراه یکدیگر بروند و یکى اسبش از دیگرى تندروتر باشد و آنکه اسبش کندروتر است، بعداً به اتومبیل دست پیدا کند. طبیعى است آنکه اسبش تندروتر است، به گرد او هم نمىرسد.
🔹الان وضعیت این گونه است. در حال حاضر، امواج فقه و فلسفه و کلام و حقوق، دنیا را فرا گرفته است. ما وقتى به خودمان برگردیم، خیلى فاصله داریم.
💢حتّى در «اخلاق» هم این گونه است. یکى از اَعلام حوزه (عَظماللَّه بقائه) - که الان در اینجا تشریف دارند - چند سال قبل از این، سفرى به انگلستان کرده بودند و در آنجا کتابخانهاى را دیده بودند. به من فرمودند: «یک طبقه از این کتابخانه، کتب اخلاقى بود که فرنگیها در چند سالِ اخیر نوشتهاند»! در آن چند سال، حوزهى علمیهى قم، چند کتاب اخلاق بیرون داده بود؟ یک هزارم آن؟ یک ده هزارم آن؟
💦 گمانم هنوز هم کمتر از این مقدار است! این تازه اخلاق است که مىدانید غرب با اخلاق، چندان سرآشتى ندارد. البته کتب اخلاقى آنها بیشتر، فلسفهى اخلاق و ردّ اخلاق و بیان اخلاقِ غیرمعنوى و اخلاق مادّى است. ما بعد از «معراج السعادة» و «جامع السعادات»، در حوزه هایمان، چه کتابى نوشتیم؟ البته بعدها در چند سال اخیر، چند کتاب اخلاق نوشته شده است؛ چیزى که بشود به عنوان یک کتاب علمى ارائه کرد
🎙بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از نخبگان حوزوی، ۱۳۷۴/۰۹/۱۳
#به_کانال_رصد_در_ایتا_بپیوندید👇
@gamedovomvhv
🚩حضور دو نماینده بازداشتی در جلسه علنی مجلس
🔹فریدون احمدی عضو هیئترئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس و محمد عزیزی نمایندگان بازداشتی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(یکشنبه، 3 شهریور) حضور یافتند
🔹این دو نماینده که چندی پیش به اتهام اخلال در بازار خودرو از سوی دستگاه قضایی بازداشت شده بودند، روز گذشته(شنبه، 2 شهریور) با قید وثیقه 10 میلیارد تومانی آزاد شدند.
#به_کانال_رصد_در_ایتا_بپیوندید👇
@gamedovomvhv
تحلیل مقام معظم رهبری از فتنهگریهای دشمن علیه #مرجعیت بعد از ارتحال #آیةاللَّهالعظمی_اراکی/بخش ۴
#حافظه_تاریخی_حوزه:۲۳-۹-۷۳
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸بعد از رحلت مرحوم #آیةاللَّهالعظمی_بروجردی، همین امام بزرگواری که دیدید دنیایی را متوجّه خود کرد و مشت او آن چنان گنجایش داشت که میتوانست بشریّت را در مشت بگیرد، رساله نداد و رفت در خانه نشست. هر چه اصرار کردند، رساله نداد. بنده خودم جزو کسانی بودم که به ایشان عرض کردم. ایشان آن وقت جواب نمیداد و فقط میفرمود: آقایان هستند. تا اینکه بالاخره یک عدّه رفتند و ایشان را وادار کردند. فتاوی ایشان معلوم بود؛ رسالهی ایشان را تنظیم کردند و بیرون دادند. از این قبیل فراوان است.
🔹امروز در گوشه و کنارِ حوزهها کسانی از بزرگان هستند که سی یا بیست سال پیش، شایسته بودند که اسمشان آورده شود. اما نه خودشان اسم خودشان را آوردند و نه به آنهایی که میشناختند اجازهی این کار را دادند. دیگران هم که نمیشناختند. چه جنگ قدرتی!؟ کسانی که اطراف شبههی مرجعیّتند، بیشترین کاری که ممکن است انجام دهند این است که تعدادی رسالهی خودشان را چاپ کنند و در خانهشان بگذارند، تا اگر کسی مراجعه کرد، بگویند: آقا، این هم رسالهی ما؛ بگیر و برو. بیشترین کاری که میکنند این است. بیشتر از این کاری نمیکنند. رادیوها را پرکردند که: آقا، جنگ قدرت است! چه جنگ قدرتی!؟ از جمله حرفهای بیاساس و مفتضحی که خواستند در این تبلیغات عنوان کنند، یکی هم این بود که بیشترِ علما و بزرگان حوزههای علمیّه با دخالتِ دین در سیاست مخالفند؛ پس با حکومت اسلامی و ولایت فقیه مخالفند. اکثریّت اینهایند؟ بفرمایید؛ این اکثریّت.
🔹 همینهایی که اعلامیه میدهند، اینها اکثریّتند؛ همینهایی که امروز اسمشان مطرح است، اینها اکثریّتند. البتّه در روحانیّت هم آدمهای ناباب هستند؛ ما نمیگوییم نیستند. در روحانیّت هست، در کسبه هست، در دانشگاهی هست، در ارتش هست، در دستگاههای مختلف هست؛ آدم ناباب همه جا هست. در روحانیّت هستند آدمهایی که نان امام زمان را خوردهاند، نمک امام زمان را خوردهاند؛ امّا نمکدان امام زمان را شکستهاند و با راه امام زمان مخالفت کردهاند. هستند؛ ما نمیگوییم نیستند.
رادیوهای بیگانه بروند هرچه میخواهند با آنها مصاحبه کنند. حاضرند به اندازهی ده جلد کتاب هم به همهی مقدّسات جمهوری اسلامی فحش بدهند! نه اینکه نیستند؛ هستند. اما، اوّلاً بسیار کم و ثانیاً منفور ملّت ایران و مسلمانان انقلابیاند. شما خیال میکنید کسانی که رادیوهای بیگانه و دستگاههای استکباری، برای مرجعیّت دل به آنها بستهاند، در داخل ایران کسانیاند که اگر خودشان را در معرض اطّلاع ملّت قرار دهند، ملّت، آنها را آرام میگذارد؟ ملّت ایران از خائنین نمیگذرد. تا امروز نگذشته است، در آینده هم از خیانتکاران نخواهد گذشت.
🔻یک نکته را لازم است عرض کنم. از برادران و خواهران عزیز خواهش میکنم این مطلب را بدون احساسات گوش کنند. آن روزی که در مجلس خبرگان، بعد از رحلت امام رضواناللَّهعلیه - آن روزِ اوّل که بنده هم عضو مجلس خبرگان بودم - بحث کردند چه کسی را انتخاب کنیم و بالاخره اسم این بندهی حقیر به میان آمد و اتّفاق کردند بر اینکه این موجود حقیر ضعیف را به این منصب خطیر انتخاب کنند، من مخالفت کردم؛ مخالفت جدّی کردم.
🔹نه اینکه میخواستم تعارف کنم؛ نه. او خودش میداند که در آن لحظات در دل من چه میگذشت. رفتم آنجا ایستادم و گفتم آقایان! صبر کنید، اجازه بدهید. اینها هم ضبط شده، موجود است. هم تصویرش هست، هم صدایش هست.
🔹 شروع کردم به استدلال کردن که مرا برای این مقام انتخاب نکنید. گفتم نکنید؛ هر چه اصرار کردم، قبول نکردند. هر چه من استدلال کردم، آقایان، مجتهدین و فضلایی که آنجا بودند، جواب دادند. من قاطع بودم که قبول نکنم؛ ولی بعد دیدم چارهای نیست. چرا چارهای نیست؟ زیرا به گفتهی افرادی که من به آنها اطمینان دارم، این «واجب» در من «متعیّن» شده است. یعنی اگر من این بار را برندارم، این بار بر زمین خواهد ماند. اینجا بود که گفتم قبول میکنم. چرا؟ چون دیدم بار بر زمین میماند. برای اینکه بار بر زمین نماند، آن را برداشتم. اگر کس دیگری آنجا بود، یا من میشناختم که ممکن بود این بار را بردارد و دیگران هم او را قبول میکردند، یقیناً من قبول نمیکردم. بعد هم گفتم پروردگارا! توکّل بر تو. خدا هم تا امروز کمک کرد. قبل از آن هم همینطور بود.
#به_کانال_رصد_در_ایتا_بپیوندید👇
@gamedovomvhv
تحلیل مقام معظم رهبری از فتنهگریهای دشمن علیه #مرجعیت بعد از ارتحال #آیةاللَّهالعظمی_اراکی/بخش پنجم
#حافظه_تاریخی/۲۳-۹-۷۳
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸من دو دوره به ریاست جمهوری انتخاب شدم و در هر دو دوره هم قبول نمیکردم. دورهی اوّل - که تازه از بیمارستان آمده بودم - دوستان گفتند اگر تو قبول نکنی، این بار بر زمین میماند؛ کسی نیست. ناچار شدم.
🔸دورهی دوم، خودِ امام به من فرمودند که بر تو متعیّن است. خدمت ایشان رفتم و گفتم: آقا؛ من قبول نمیکنم. من دیگر این دفعه به میدان نمیآیم. گفتند: بر شما متعیّن است. یعنی واجب، واجب کفایی نیست؛ متعیّناً بر شما واجب است؛ واجب عینی است.
🔸 عزیزانم! اگر واجب عینی باشد، من از زیر هیچ باری دوش خودم را خالی نمیکنم. در قضیهی مرجعیّت، موضوع اینگونه نیست. بار بر زمین نمیماند. این قضیه متوقّف به فرد نیست. آری؛ آقایان فهرست دادند و اسم این حقیر را هم در آن فهرست آوردند. امّا اگر از من سؤال میکردند، میگفتم این کار را نکنید. بدون اطّلاعِ من این کار را کردند. بعد از آنکه اعلامیهشان صادر شده بود، من خبردار شدم؛ والّا نمیگذاشتم. حتّی من به تلویزیون اطّلاع دادم و گفتم اگر آقایان ناراضی نمیشوند، اعلامیهی آنها را که میخوانید، اسم مرا نخوانید. بعد گفتند که نمیشود؛ تحریفِ اعلامیه است. آقایان نشستهاند، چند ساعت جلسه کردهاند؛ نمیشود.
🔸من اکنون به شما عرض میکنم: ملّت عزیز! عزیزان من! آقایان محترم و بزرگانی که از گوشه و کنار گاهی به بنده پیغام میدهید که رساله بدهم! بار فعلی من بسیار سنگین است. بار رهبری نظام جمهوری اسلامی و مسؤولیتهای عظیم دنیایی، #مثل_بار_چند_مرجعیّت است. این را شما بدانید. اگر چند مرجعیّت را روی همدیگر بگذارند، ممکن است بارش به این سنگینی شود؛ ممکن است.
🔹 فعلاً #ضرورتی_نیست. آری؛ اگر العیاذ باللَّه وضع به جایی میرسید که میدیدم چارهای نیست، میگفتم عیبی ندارد. من با همهی ضعف و فقری که دارم، به فضل پروردگار، آنجا که ناچار باشم - یعنی ضروری باشد - برای برداشتن ده بار به این سنگینی هم حرفی ندارم که بردارم و روی دوش خودم بگذارم. اما فعلاً آنگونه نیست. فعلاً نیازی نیست.
🔹بحمداللَّه این همه مجتهدین هستند. من قم را اسم آوردم؛ غیر قم هم هستند. مجتهدینی هستند، افراد شایستهای هستند. چه لزومی دارد حال که این بارِ سنگین را خدای متعال بر دوش نحیف این حقیرِ ضعیف گذاشته است، بار مرجعیّت را هم رویش بگذارند؟ احتیاجی به این معنا نیست. پس کسانی که اصرار میکنند و میگویند: آقا رساله بدهید، توجّه کنند که من برای خاطر این از قبولِ بار مسؤولیتِ مرجعیّت استنکاف میکنم.
🔸 بحمداللَّه آقایان هستند و نیازی به این معنا نیست. البتّه، خارج از ایران حکم دیگری دارد. بارِ آنها را من قبول میکنم. چرا؟ برای خاطر اینکه آن بار را اگر من بر ندارم، ضایع خواهد شد. آن روزی که احساس کنم آقایانی که امروز بحمداللَّه در اینجا هستند و به عقیدهی من کافی هستند - و میبینیم کفایت لازم و بلکه فوق اندازهی ضروری برای تحمّل بار مسؤولیت هم امروز در قم وجود دارد - میتوانند بارِ خارج را هم تحمّل کنند، آنجا باز من کنار میکشم. امروز من درخواست شیعیان خارج از ایران را قبول میکنم؛ برای خاطر اینکه چارهای نیست. مثل همان جاهای دیگر است که ناگزیر هستیم. اما در داخل ایران هیچ احتیاجی نیست.
🔸وجود مقدّس ولیعصر ارواحنافداه و عجّلاللَّهتعالی فرجهالشّریف، خود ناظر و حافظ و نگهبان حوزههای علمیّه است؛ حافظ و پشتیبان علمای بزرگ است؛ هدایت کنندهی دلهای مراجع و دلهای مردم است. امیدواریم خدای متعال، این مرحله را هم برای ملّت ایران مرحلهی مبارکی قرار دهد.
والسّلام علیکم و رحمةاللَّه و برکاته
#به_کانال_رصد_در_ایتا_بپیوندید👇
@gamedovomvhv