eitaa logo
بسوی گام دوم
182 دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
1.4هزار ویدیو
42 فایل
باتوسل به انوارمعصومین(ع) درسربازی آتش به اختیارِسپهسالارمهدی(ع)، امام خامنه ای عزیز(مد)موظفیم به #مطالبه_گری و‌حرکت بسوی ایجاد #تمدن_مهدوی برای تحقق توصیه های #گام_دوم لازمست با: #جهاد_کبیر #سواد_رسانه #جهاد_تبیین تا #شهادت در سنگر بمانیم. @khkhhosein
مشاهده در ایتا
دانلود
نکته آیه شریفه؛ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹 در برخى از تفاسير همچون تفسير كبير فخررازى، مجمع البيان و قرطبى آمده كه اين آيه درباره اصحاب صُفّه نازل شده است. اصحاب صفّه تقريباً چهارصد نفر بودند كه از مكّه به مدينه هجرت كرده و چون در مدينه خانه و كاشانه و آشنايانى نداشتند، در كنار مسجد پيامبر روى صُفّه )سكّوئى بزرگ) زندگى مى كردند و اينان هميشه براى جهاد در راه خدا آماده بودند. 💥💥💥💥💥💥 @gamedovoom
پیام آیه شریفه؛ 🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 1⃣- فقرا، در اموال اغنيا حقّى دارند. «للفقراء» 2⃣- بايد به مجاهدان وكسانى كه به خاطر فعاليّت هاى سياسى براى مبارزه با طاغوت ها در محاصره ى زندان ها وتبعيدگاه ها قرار دارند ومهاجران بى پناه و همه كسانى كه در راه خدا دچار فقر شده وفرصت تلاش براى تأمين زندگى را ندارند، توجّه لازم صورت گيرد. «اُحصروا فى سبيل اللّه لايستطيعون ضرباً...» 3⃣- كسانى كه مى توانند با مسافرت و مهاجرت به نقطه اى ديگر زندگى خود را تأمين نمايند، نبايد منتظر انفاق مردم باشند. «لايستطيعون ضرباً فى الارض» 4⃣- فقيران عفيف، پاكدامن وآبرودار، مورد ستايش خداوند هستند. «يحسبهم الجاهل اغنياء» 5⃣- فقراى گمنام و محترم، در اولويّت هستند. «تعرفهم بسيماهم» 6⃣- حتّى اگر ضرورتى پيش آمد، باز هم سؤالِ با اصرار از مردم نداشته باشيد. «لايسئلون الناس الحافاً» تكدّى گرى، ناپسند است. 7⃣- شرط انصاف نيست كه گروهى خود و تمام هستى خود را فدا كرده و در محاصره قرار گيرند، ولى گروه ديگر حتّى از انفاق به آنان تنگ نظرى داشته باشند. [751] «للفقراء الّذين اُحصروا» ----- 751) بازنگرى اين آيه را كه تمام كردم، هنوز قلم را به زمين نگذاشته بودم كه شخصى وارد شد وروزنامه اى بدستم داد كه از سيماى فرزانگان مطلبى نوشته بود. ديدم كه با اين آيه بسيار سازگار است، لذا آنرا در پاورقى آوردم. آية اللّه ميرزا على آقا قاضى قدس سره استاد عرفان علامه طباطبايى قدس سره را در نجف اشرف ديدند كه از سبزى فروشى كاهوهاى پلاسيده ونامرغوب را خريدارى مى كند، از او پرسيدند: چرا اين كار را مى كنى؟ فرمود: اين مغازه دار شخص فقيرى است، مى خواهم به او كمك كنم، لكن ميل دارم كه هم آبرويش محفوظ بماند وهم به گرفتن مال بلا عوض عادت نكند! لذا اين كاهوها را از او مى خرم كه به نوايى برسد و براى من فرق زيادى ندارد كه كاهوى تازه مصرف كنم، يا كهنه. 💐💐💐💐💐💐💐 @gamedovoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مذاکره با دشمن از زبان شهید همت ... عده ای چه کردند با آرمان های انقلاب ... گرامیداشت شهدا با جشنواره وختم ومراسم نیست گرامیداشت یعنی حفظ انقلاب ومبارزه با اشرافی گری @gamedovoom
آیا به کاربردن دیاثت سیاسی بارسم تصویر!! اززبان این کارشناس ارشدانقلابی فضای مجازی برازنده نیست؟! شرافتا @gamedovoom
زمزمه کلام وحی؛ 💥💥💥💥💥💥💥💥 الَّذِينَ يَأْكُلُونَ الرِّبَا لاَ يَقُومُونَ إِلاَّ كَمَا يَقُومُ الَّذِي يَتَخَبَّطُهُ الشَّيْطَانُ مِنَ الْمَسِّ ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ قَالُواْ إِنَّمَا الْبَيْعُ مِثْلُ الرِّبَا وَأَحَلَّ اللّهُ الْبَيْعَ وَحَرَّمَ الرِّبَا فَمَن جَاءهُ مَوْعِظَةٌ مِّن رَّبِّهِ فَانتَهَيَ فَلَهُ مَا سَلَفَ وَأَمْرُهُ إِلَي اللّهِ وَمَنْ عَادَ فَأُوْلَـئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ (275) كسانى كه ربا مى خورند، (در قيامت از قبرها) بر نمى خيزند مگر همانند برخاستن كسى كه بر اثر تماس شيطان، آشفته وديوانه شده است. (نمى تواند تعادل خود را حفظ كند، گاهى زمين مى خورد و گاهى بر مى خيزد.) اين (آسيب) بدان سبب است كه گفتند: داد و ستد نيز مانند ربا است. در حالى كه خداوند خريد و فروش را حلال و ربا را حرام كرده است. پس هركس كه موعظه اى از پروردگارش به او رسيد و (از رباخوارى) خوددارى كرد، آنچه در گذشته (از طريق ربا بدست آورده) مال اوست، و كار او به خدا واگذار مى شود. امّا كسانى كه (دوباره به رباخوارى) بازگردند، آنان اهل آتش خواهند بود و در آن جاودانه مى مانند. ⭐⭐⭐⭐⭐⭐ @gamedovoom
نکته آیه شریفه؛ 🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟 «ربا»، در لغت به معناى زيادى وافزايش است. و در شريعت اسلام به معناى زياده گرفتن در وام يا بيع است. مورد ربا، يا پول است يا جنس. گاهى پول را قرض مى دهد و بيش از آنچه داده باز پس مى گيرد، كه اين رباى در وام است و گاهى جنسى را مى دهد و مقدار بيشترى از همان جنس را تحويل مى گيرد، كه اين نيز در مواردى ربا مى شود. رباخوار، به كسى تشبيه شده كه شيطان او را خبط كرده است. «خَبط» به معناى افتادن و برخاستن و عدم تعادل به هنگام حركت است. رباخوار در قيامت همچون ديوانگان محشور مى شود، چرا كه در دنيا روش او باعث بهم خوردن تعادل جامعه گرديده است. ثروت پرستى، چشم عقلش را كور كرده و با عمل خود چنان اختلافات طبقاتى و كينه را بر مى انگيزد كه فقر و كينه سبب انفجار شده و اصل مالكيّت را نيز متزلزل مى كند. براى اين افراد، گويا ربا اصل و خريد و فروش فرع است، فلذا مى گويند: بيع و معامله هم مثل رباست و تفاوتى ندارند. انتقاد از رباخوارى، ربا گرفتن و ربا دادن، از ابتداى اسلام مطرح بوده است. در سوره روم كه در مكّه نازل شده است، مى فرمايد: «و ما اوتيتم من ربا ليربوا فى اموال النّاس فلايربوا عند اللّه» [753] يعنى آنچه به قصد ربا مى دهيد تا براى شما در اموال مردم بيفزايد، بدانيد كه نزد خداوند افزون نمى شود. سپس در سوره ى آل عمران با فرمان «لاتأكلوا الرّبا» [754] از آن نهى گرديده و بيشترين انتقاد از رباخوارى در همين آيات آمده است. ضمناً آيه «وأخذهم الرّبا وقد نُهوا عنه» [755] ، يادآور مى شود كه در مذهب يهود نيز «ربا» حرام بوده، همچنان كه اين حرمت در تورات [756]ذكر شده است. آيات مربوط به ربا، بدنبال آيات انفاق آمد، تا دو جهت خير وشر را كه توسط مال و ثروت پديد مى آيد مطرح كند. انفاق يعنى دادن بلاعوض و ربا يعنى گرفتن بلاعوض. هر آثار خوبى كه انفاق دارد، مقابلش آثار سوئى است كه ربا در جامعه پديد مى آورد. به همين جهت قرآن مى فرمايد: «يمحق اللّه الرّبا و يُربِى الصّدقات» خداوند ثروت بدست آمده از ربا را نابود، ولى صدقات را افزايش مى دهد. تهديدهايى كه در قرآن براى اخذ ربا و پذيرش حاكميّت طاغوت آمده،براى قتل، ظلم، شرب خمر، قمار و زنا نيامده است. [757] حرمت ربا نزد تمام فرق اسلامى، قطعى واز گناهان كبيره است. وقتى به امام صادق عليه السلام خبر دادند كه فلانى رباخوار است، فرمود: اگر قدرت مى داشتم گردنش را مى زدم. [758] همچنان كه حضرت على عليه السلام وقتى با رباخوارى مواجه شد، از او خواست توبه كند، وقتى توبه كرد او را رها نمود و به دنبال آن فرمود: رباخوار را بايد از عمل خود توبه دهند، همچنان كه از شرك توبه مى دهند. از امام باقر عليه السلام نقل شده است كه فرمود: خبيث ترين درآمدها، رباخوارى است. [759] و رسول خدا صلى الله عليه وآله فرموده اند: هرگاه خداوند اراده ى هلاك قريه اى را داشته باشد، رباخوارى در آن قريه ظاهر مى شود. [760] و خداوند، فرد رباخوار، وكيل، شاهد و كاتب ربا را لعنت نموده است. [761] در حديث مى خوانيم: رباخواران، در قيامت همچون ديوانگان محشور مى شوند. [762] امام صادق عليه السلام علّت تكرار آيات ربا را آماده سازى ثروتمندان براى كار خير و صدقات مى داند و مى فرمايد: چون از يكسو «ربا» حرام است و از طرف ديگر كنز و انباشتن ثروت به صورت راكد نيز حرام است، پس چاره اى براى ثروتمندان جز انفاق و يا كارهاى توليدى مفيد باقى نمى ماند. [763] همچنان كه درباره ى علّت تحريم ربا گفته اند: رباخوارى مانع جريان پول در مسير توليد و كارهاى عام المنفعه است و به جاى تلاش و فكر و بازو، فقط از سود پول بهره گيرى مى شود، لذا ربا تحريم شده است. از امام صادق عليه السلام روايت شده است كه فرمودند: «لو كان الرّبا حلالا لترك الناس التجارات» اگر ربا حلال بود، مردم كسب و كار را رها مى كردند. [764]و از امام رضا عليه السلام نيز روايت شده است كه فرمودند: اگر ربا شيوع پيدا كند راه قرض دادن بسته مى شود. [765] ضمناً چون احتمال در دام ربا افتادن در امور اقتصادى زياد است، در حديث مى خوانيم: «من اتّجر بغير فقه فقد ارتطم فى الربا» [766]هركس بدون دانش و آگاهى از مسائل تجارى وارد تجارت شود، گرفتار ربا مى شود. 💫💫💫💫💫💫💫 @gamedovoom
ادامه نکته آیه شریفه؛ ✨✨✨✨✨✨✨ آثار ربا: گرفتن پول اضافى، بدون انجام كارى مفيد و يا مشاركت در توليد، نوعى ظلم و اجحاف است كه موجب پيدايش دشمنى و قساوت مى شود. ربا دهنده به جهت بدهى هاى تصاعدى، گاهى ورشكست و مجبور به قبول انواع ذلّت ها و اسارت ها مى شود. [767] ربا، تعادل جامعه را بهم زده و موجب تقسيم جامعه به دو قطب مستكبر و مستضعف مى شود. [768] با توجّه به اين آثار تخريبى، نه تنها در شريعت اسلام، بلكه در تمام اديان آسمانى ربا تحريم شده است. امّا برخى به بهانه هايى مى خواهند ربا را توجيه كنند و به دنبال راه فرار هستند. كلاه شرعى ساختن، همانند حيله يهود براى گرفتن ماهى در روز شنبه كه در آيات قبل ماجراى آن بيان شد، نوعى بازى بيش نيست و قرآن از اين گونه بازى ها انتقاد كرده است. ربا، آثار تخريبى خود را دارد هرچند كه جوامع انسانى آن را در سيستم اقتصادى خود پذيرفته باشند. علّت پيشرفت جوامع غربى، توجّه به علم و صنعت است، نه اينكه رباخوارى موجب ترقّى آنها شده باشد. ----- 753) روم، 39. 754) آل عمران، 130 . 755) نساء، 161 . 🌿🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹 @gamedovoom
پیام آیه شریفه؛ 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 1⃣- رباخواران، از تعادل روحى و روانى برخوردار نيستند و جامعه را نيز از تعادل اقتصادى خارج مى سازند. «كما يقوم الذى يتخبّطه الشيطان» 2⃣- تشبيه بيع حلال به رباى حرام، نشانه ى عدم تعادل فكرى آنان است. «يتخبّطه الشيطان... بانّهم قالوا انّما البيع مثل الربا» 3⃣- شيطان، قدرت تصرف بر درون انسان را دارد. «يتخبّطه الشيطان من المَس» 4⃣- توجيه گناه، راه را براى انجام گناه باز مى كند. «انّماالبيع مثل الربا» 5⃣- تا قبل از ابلاغ تكيف، مسئوليّتى نيست. «فمن جائه موعظة من ربّه» 6⃣- احكام الهى، در جهت پند وتربيت مردم است. «جائه موعظة من ربّه» 7⃣- قانون امروز، شامل گذشته افراد نمى شود. «فله ما سَلف» 8⃣- از گناه ناآگاهان اغماض مى شود، ولى از آگاهانِ مغرض و مُصرّ هرگز. «ومَن عاد فاولئك اصحاب النّار» @gameedovoom
نکته ای از رهنمود رهبرفرزانه انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان رهبری : «مرزهاي فرهنگي نيز همچون مرزهاي جغرافيايي نياز به برجسته‌سازي و مراقبت دارند تا دشمن با فريب و خدعه و نفوذ از اين مرزها عبور نكند و بر فضاي مجازي و فرهنگ كشور مسلط نشود.» به نظرشما تعیین این مرز بندی کنترل این مرز نحوه تبادلات اخیرارزی وغیرارزی در کدام ارگان کنترل میشود؟ آیا وقت مطالبه از نرسیده است؟ !!! @gamedovoom
آسیب های فضای مجازی؛ «دربخش محتوایی» یکی از کارکردهای فضای مجازی تغییر سلیقه درسبک زندگی است واین صرفا در فضای نت نیست بلکه فیلم ها وسریال ها هم تاثیر شگرفی دراین تغییر سلیقه دارد به طور مثال مردی که مدام دنبال اینگونه فیلم هاست غافل از اینکه صرفا یک فیلم هست با ساعتها گریم و شگردهای سینمایی آن توقع را از همسرخود دارد باشرایط کار خانه داری تربیت فرزند و.... این همه را با ساعتها گریم درکنارهم بگذارید. پس باید درک کرد که دشمن خانواده را هدف قرار داده ومیخواهد به لجنزار بکشاند وهمه لحظات هم تبلیغ مدام بر روی تقوای فرد رژه میرود!!!! @gamedovoom
زمزمه کلام وحی؛ 🌟🌟🌟🌟🌟🌟 يَمْحَقُ اللّهُ الْرِّبَا وَيُرْبِي الصَّدَقَاتِ وَاللّهُ لاَ يُحِبُّ كُلَّ كَفَّارٍ أَثِيمٍ (276) خداوند ربا را نابود مى كند، ولى صدقات را افزايش مى دهد و خداوند هيچ انسان ناسپاس وكافرِ گنهكارى را دوست نمى دارد. 🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹 @gamedovoom
نکته آیه شریفه؛ 🌌🌠🌌🌠🌌🌠🌌 كلمه ى «محق» به معناى نقصان تدريجى است و مُحاق به ماه گفته مى شود كه نورش در شبهاى آخر آنچنان كاهش يافته كه ديده نمى شود. و در مقابل، «ربا» به معنى رشد تدريجى است. اين آيه يادآور مى شود كه هرچند رباخوار به قصد انباشت ثروت، از ديگران ربا مى گيرد، ولى خداوند بركت و آثار خوبى كه بايد ازدياد مال داشته باشد از ربا مى گيرد. لازم نيست خود مال رَبَوى از بين برود، بلكه اهدافى كه از افزايش ثروت در نظر است از بين مى رود. در نظام رَبَوى، سعادت، محبّت و امنيّت نيست و چه بسيار ثروتمندانى كه از سرمايه خود، هيچ نوع راحتى و آرامش و يا محبوبيّتى بدست نمى آورند، ولى در نظامى كه در آن انفاق، صدقه و قرض الحسنه رايج باشد، آن جامعه از بركات زيادى برخوردار است. در آن نظام، فقرا مأيوس نبوده و اغنيا در فكر تكاثر نيستند. محرومان به فكر انتقام و سرقت، و اغنيا نگران حراست و حفاظت اموال خود نمى باشند و جامعه از يك تعادل نسبى همراه با الفت و رحمت و تفاهم و امنيّت برخوردار خواهد بود. در تفسير كبير فخررازى آمده است: وقتى رباخوار، عواطف و عدالت انسانى را در خود محو كند، خود و اموالش مورد نفرين فقرا قرار مى گيرد و كينه و انتقام و توطئه سرقت هر لحظه او را تهديد مى كند و اين نمونه اى از آن نابودى است كه در آيه مطرح شده است. 🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷 @gamedovoom
پیام آیه شریفه؛ 🕋🕋🕋🕋🕋🕋 1⃣- به رشد ظاهرى ثروت خيره نشويد، نظام اقتصادى بر اساس ربا روبه نابودى است. «يمحق اللّه الربا» 2⃣- نابود كردن مال ربوى، از سنّت هاى الهى است. «يمحق اللّه الربا» فعل مضارع نشانه ى استمرار است. 3⃣- رواج صدقه وزكات، سبب رشد واستوارى اقتصاد است. «يربى الصدقات» 4⃣- رباخوار، از رحمت و محبّت الهى محروم است. «انّ اللّه لايحبّ كلّ كفّار اثيم» 5⃣- رباخوار، بسيار ناسپاس و گنهكار است. او با گرفتن ربا خود را ضامن مردم، زندگى خود را حرام، عباداتش را باطل، و حرص و طمع قساوت را بر خود حاكم مى گرداند. «كفّار اثيم» ✴✴✴✴✴✴✴ @gamedovoom
سلام میلاد شش ماهه حسین ع حضرت علی اصغرع مبارک 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷(بخوانیدوارسال کنید): اسد الله رباب نامِ نامیِ شما روی لبم گل کرده هرکسی هرچه شده بر تو توسّل کرده پدر از لعلِ علی شَهد تناوُل کرده اسم تو آمده و دشمن دین حوُلْ کرده اسم مولا که بیاید تنِشان می لرزد تنِشان نَه به خدا کلِّ جهان می لرزد پسر کوچک اربابی و اربابِ مَنی منبر و روضه و سجّاده و محراب منی ذکر بیداری و رویایِ خوش خواب منی وَ به قول خودِ خورشید تو مهتاب منی تو علی ابن حسین ابن ولیُّ اللهی اسداللهِ ربابی یلِ ثاراللهی مادرت روح وفا و پدرت کوه صفا همه یِ دور وُ بَری های تو اصحاب خدا عمّه با دیدن تو خوانده... وَ لاٰ حَوْلَ وَ لاٰ... وَ به آغوش کشیدهَ ستْ اباالفضل تو را بهترین علّت لبخند گل لیلایی تو علمدار ولایی نوه یِ زهرایی ظاهراً کودکی و مردتر از هر مردی مَرهمِ غصّه و غم ها و دوای دردی با تو هرگز نشود سهم دلم دلسردی تو در آغوش پدر بودی و طوفان کردی لشکری ریخت به هم هِقْ هِق تو تکبیر است شیرخواره نَه... تو شیری و اسیرت تیر است تیر در چنته یِ حلقوم تو شد زندانی تو که لبخند زدی شد حرمی بارانی غیرت اللهی و دلواپسِ عمّه جانی روی نِیْ ندبه به سبک پدرت می خوانی مادرت درس وفاداری و ایثار دهد روضه اَت عطر و بوی جمعه یِ دیدار دهد حسین ایمانی https://sapp.ir/sheidayehosein
باسلام وعرض ادب به دوستان وعزیزان همراه کانال محضرمبارکتان پوزش می طلبم بابت اینکه کانال دراین روزها به موقع بروزرسانی نمیشود خوشحالم که عزیزان با نظرات محبت آمیز، انتقادی،پیشنهادی به مطالب کانال واکنش های مختلف نشان میدهند واین نشانه ی خوبی است که بدانم در انتشار مطالب دقت بیش از پیش داشته باشم همچنین از عزیزانی که سوالات مشاوره ای دارندوبه شناسه @khkhhosein ارسال میدارند و باعث میشود این حقیر م 🙏🙏🙏🙏🙏 مطالعه را مدام داشته باشم و درنهایت اطلاع ناقص وضعیف خودم را به سمع ونظرشما برسانم سپاسگزارم چرا که به حتم باعث فراگرفتن خودم حداقل میشودواگر بموقع پاسخ ارسال نمیشود دراین ایام پوزش بنده را پذیراباشید 🙌🙌🙌 @gamedovoom
زمزمه کلام وحی؛ 🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀 إِنَّ الَّذِينَ آمَنُواْ وَعَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ وَأَقَامُواْ الصَّلاَةَ وَآتَوُاْ الزَّكَاةَ لَهُمْ أَجْرُهُمْ عِندَ رَبِّهِمْ وَلاَ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلاَ هُمْ يَحْزَنُونَ (277) همانا كسانى كه ايمان آورده و كارهاى نيكو انجام داده اند و نماز برپا داشته و زكات پرداخته اند، پاداششان نزد پروردگارشان (محفوظ) است و نه ترسى بر آنهاست و نه غمگين مى شوند. 🌠🌠🌠🌠🌠🌠 @gamedovoom
نکته آیه شریفه؛ 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 اين آيه، برابر رباخواران كه «كفّار اثيم» هستند، سيماى مؤمنان را ترسيم مى كند كه عمل صالح انجام داده و نماز را بر پاى مى دارند و زكات پرداخت مى كنند. تا اشاره به اين باشد كه زمينه ى برچيده شدن ربا در جامعه، توجّه به ايمان وعمل صالح واحياى نماز وزكات است. مردم چهار گروهند: ⭐- گروهى ايمان آورده و عمل صالح انجام مى دهند كه اينان «مؤمنانند». ⭐- گروهى، نه ايمان آورده ونه كار شايسته انجام مى دهند كه اينان «كافرانند». ⭐- گروهى ايمان دارند، ولى عمل صالح ندارند كه اينان «فاسقانند». ⭐- گروهى ايمان ندارند، ولى اظهار ايمان مى كنند و در ظاهر كار نيك انجام مى دهند كه اينان «منافقانند». اگر رباخواران از خدا و مردم بريده اند، امّا در مقابل، كسانى هستند كه اهل ايمان و عمل صالح بوده و از طريق نماز، با خداوند مرتبط مى باشند و با پرداخت زكات با مردم پيوند دارند. 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 @gamedovoom
پیام آیه شریفه؛ 1⃣- اسلام در كنار مسائل عبادى وفردى، به مسائل اقتصادى ومردمى نيز توجّه دارد. نماز وزكات در كنار هم مطرحند. «اقاموا الصلوة و اتوا الزكاة» 2⃣- ذكر نماز وزكات بعد از عمل صالح، نشانه آن است كه در ميان كارهاى شايسته حساب اين دو جداست. «عملوا الصالحات و اقاموا الصلوة و اتوا الزكاة» 3⃣- تشويق نيكوكاران بدنبال تهديد بدكاران، يك اصل تربيتى است. «لهم اجرهم عند ربّهم» 4⃣- هوشمند كسى است كه در محاسبات، تنها به موجودى امروز كه در دست دارد ننگرد، بلكه به آينده وذخيره هايى كه نزد خداوند است توجّه داشته باشد. «عند ربّهم» 5⃣- پروردگار، به مؤمنانى كه اهل عمل صالح ونماز وزكاتند، نظر ويژه اى دارد. كلمه «ربّهم» اشاره به لطف خاصّ اوست. 6⃣- وعده هاى الهى، انگيزه ى عمل صالح است. «لهم اجرهم عند ربّهم» 7⃣- امنيّت وآرامش واقعى، در سايه ى ايمان وعمل صالح وپيوند با خدا ومردم است. «لاخوف عليهم و لا هم يحزنون» 8⃣- عوامل آرامش، ايمان، عمل صالح، نماز وزكات است. «امنوا و عملوا الصالحات و اقاموا الصلوة و اتوا الزكوة... لاخوف عليهم ولا هم يحزنون» 💐💐💐💐💐💐💐💐💐 @gamedovoom
‼️ دست کم 27 هزار کودک و نوجوان انگلیسی تبهکارند ! 🔸 براساس گزارش کمیسیونر کودکان (Children’s Commissioner) در انگلیس، ۲۷ هزار کودک و نوجوان ۱۰ تا ۱۷ ساله این کشور گفته‌اند که در باند‌های خیابانی در این کشور فعالند. 🔹باند‌های خلافکار برای استخدام کودکان از روش‌های تخصصی استفاده می‌کنند و نیز با بالا نگاه داشتن سطح خشونت، مانع شکایت این کودکان می‌شوند. 🔸این باند‌ها از کودکانی که از نظر مشکلات خانوادگی آسیب پذیرند و نیز کودکانی که از مشکلات روانی رنج می‌برند، سوء استفاده می‌کنند تا بتوانند فعالیت‌های تبهکارانه خود را پیش ببرند. 🔻فقط ۶۵۰۰ نفر از کودکان عضو باند‌های خلافکار شناسایی شده اند. 🔻شبکه های فارسی زبان انگلیسی مثل بی بی سی، من و تو و ... به جای تمرکز روی اخبار نه چندان درست و آلوده به دشمنی از کودکان ایرانی بهتر نیست که نگاهی به همان دور و اطرافشان بیندازند و کمی هم از آمار اسفناک زندگی پر از رنج و تلخی کودکان و نوجوان اروپا نطق کنند؟ ✅ همه چیز غرب را بدانیم واطلاع رسانی کنیم نه فقط اخبار برخی حوزه ها آنهم گزینشی ... ☝☝☝☝☝ @gamedovoom
چه کسانی از دیوار سفارت آمریکا بالا رفتن: 1-سعید حجاریان 2-ابراهیم اصغرزاده 3-معصومه ابتکار 4-حبیب الله بیطرف 5-سید محمد رضا خاتمی 6-محسن میرداماد 7-کمال تبریزی چه کسانی بهروز وثوقی.فردین و ملک مطیعی رو ممنوع التصویر کردن؛ 1-سید محمد خاتمی 2-میرحسین موسوی 3-محسن مخملباف چه کسانی اساتید دانشگاه هارا به بهانه انقلاب فرهنگی اخراج کردند؛ 1-عبدالکریم سروش 2-صادق زیباکلام امیرالمومنین علیه السلام؛ دیده نمیشود نادان مگر آنکه تندرو است یا کندرو نهج البلاغه ص479 چه کسانی برای اولین بار طرح حجاب اجباری را پیشنهاد دادند؛ 1-حسن روحانی 2-میرحسین موسوی 3-زهرا رهنورد نكته: همه ي افراطيون اول انقلاب از اصلاح طلبان امروزي هستند!!! شما هم روشنگر باشید😊😊 درگام دوم انقلاب هستیم ولی هنوز برخی اخبار دروغ روشنگری نشدند @gamedovoom
🔴 یورونیوز: فیسبوک ۱/۵ میلیون ویدیو از حمله به مساجد نیوزیلند را حذف کرد شرکت فیسبوک یکشنبه هفدهم مارس اعلام کرد که یک و نیم میلیون ویدیو مرتبط با حادثه تروریستی اخیر در دو مسجد نیوزیلند را در ۲۴ ساعت اول وقوع این حادثه حذف کرد. طبق آنچه مدیران فیسبوک می‌گویند این کار با هدف احترام به خانواده قربانیان این حادثه و در نظر گرفتن دغدغه پلیس و مقام‌های محلی نیوزیلند انجام گردیده است. قابل توجه روغنفکران غرب زده بدبختی که با جهل مرکبی که دارند میگن ما باید درپیام رسانها وشبکه های اجتماعی خارجی عضو باشیم !!!!؟؟؟ @gamedovoom
زمزمه کلام وحی؛ ⭐⭐⭐⭐⭐⭐ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَذَرُواْ مَا بَقِيَ مِنَ الرِّبَا إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ (278) اى كسانى كه ايمان آورده ايد! تقواى الهى پيشه كنيد و آنچه را از (مطالبات) ربا باقى مانده است، رها كنيد، اگر ايمان داريد. 🌸🌸🌸🌸 @gamedovoom
نکته آیه شریفه؛ 🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳 در آيات قبل به مفاسد ربا اشاره شد كه ربا فرد وجامعه را از تعادل خارج و آشفته مى كند؛ «يتخبّطه الشيطان» وروشن شد كه ربا در حقيقت كم شدن است، نه زياد شدن؛ «يمحق الربا» اكنون نهى از ربا را صريحاً بيان مى كند. «ذروا مابقى من الربا» در تفاسيرِ مجمع البيان، الميزان و مراغى نقل شده است كه وقتى آيه تحريم ربا نازل شد، برخى از صحابه همانند خالدبن وليد، عباس وعثمان، از مردم مقدارى طلب از بابت ربا داشتند، آنها در مورد طلبكارى خود، از پيامبر صلى الله عليه وآله كسب تكليف كردند و آيه فوق نازل شد. پيامبر صلى الله عليه وآله بعد از نزول اين آيه فرمود: عباس، عموى من نيز حقّ مطالبه ربا ندارد و قبل از همه، بايد خويشان من دست از ربا بردارند. همچنان كه در طى خطبه اى فرمود: «وكلّ ربا فى الجاهلية موضوع تحت قدمىّ هاتين و اوّل ربا اَضع ربا العباس» تمام رباهاى مقرّر در دوره جاهليّت را زير پاى مى اندازم و از همه پيشتر رباهايى كه براى عباس است. [769] ----- 769) تفسير فى ظلال القرآن. 🌠🌠🌠🌠🌠🌠 @gamedovoom
پیام آیه شریفه؛ ✴✳✴✳✴✳✴✳ 1⃣- رباخوارى، از عادات زمان جاهليّت بود كه مسلمانان صدر اسلام نيز به آن آلوده بودند. «يا ايها الذين آمنوا... ذروا» 2⃣- تقوا، مرحله اى بالاتر از ايمان است. «يا ايها الذين آمنوا اتّقوا اللّه» 3⃣- رباخوار، مالك بهره نمى شود واسلام سود رَبَوى را به رسميّت نمى شناسد. «ذروا مابقى من الربا» 4⃣- لازمه ى ايمان وتقوا، صرف نظر كردن از مال حرام است. «ان كنتم مؤمنين» 🎆🎆🎆🎆🎆🎆🎆 @gamedovoom
#امام_علی #روز_پدر_مبارک پِدَرَم روزِ پدَر گُفت بَرایَم اَز تو تا اَز این پَس پسَرَش هـَم پیِ راهـَش باشَد پِدَرَم زندِگے اَم بودہ و مَن میخواهـَم که فَقَط دَستِ خودَت پُشت و پَناهـَش باشَد #محسن_کاویانی 🌺⭐🌺⭐🌺⭐🌺💐 https://sapp.ir/sheidayehosein