eitaa logo
بسوی گام دوم
188 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.6هزار ویدیو
45 فایل
باتوسل به انوارمعصومین(ع) درسربازی آتش به اختیارِسپهسالارمهدی(ع)، امام خامنه ای عزیز(مد)موظفیم به #مطالبه_گری و‌حرکت بسوی ایجاد #تمدن_مهدوی برای تحقق توصیه های #گام_دوم لازمست با: #جهاد_کبیر #سواد_رسانه #جهاد_تبیین تا #شهادت در سنگر بمانیم. @khkhhosein
مشاهده در ایتا
دانلود
نکته آیه شریفه؛ 🌱🌹🌱🌹🌱🌹🌱🌹🌱 روزى رسول خدا صلى الله عليه وآله از قيامت و صحنه هاى محشر سخن مى گفت. مردم چنان منقلب شده و گريستند كه بعضى تصميم گرفتند ديگر غذاى خوب نخورند و آسايش را بر خود حرام سازند، روزه بگيرند، همسران خود را ترك كنند، شبها كمتر بخوابند و بر اين تصميم، سوگند خوردند. پيامبر صلى الله عليه وآله كه مطلع شد، مردم را در مسجد جمع كرد و فرمود: من غذا مى خورم، شبها مى خوابم و همسرانم را رها نمى كنم. دين ما آيين انزوا و رهبانيّت نيست، رهبانيّت امّت من جهاد است، هر كس بر خلاف روش من برود مسلمان نيست. (166) برخى گفتند: نسبت به سوگندهايى كه خورديم چه كنيم؟ آيات بعدى نازل شد. حرام دانستن حلال ها يا همراه با اعتقاد به حرمت است كه بدعت وحرام مى باشد و يا بدون عقيده به حرمت است كه تنها خود بهره نمى گيرد كه باز هم مورد نهى است. مسلمان، تسليم فرمان الهى است، نه حلال ها را از پيش خود حرام مى سازد، نه نسبت به حرام ها چنين است. ----- 166) وسائل، ج 20، ص 21. 🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋 @gamedovoom
پیام آیه شریفه؛ 💐💐💐💐💐💐💐 1⃣- اهل ايمان بايد از چيزهاى پاكيزه و طيّبات استفاده كنند. «يا ايّها الّذين آمنوا» به جاى «يا ايّها النّاس» 2⃣- ايمان، با تغيير و دست بردن در احكام الهى سازگار نيست. «يا ايّها الّذين آمنوا لاتحرّموا...» 3⃣- اسلام، آيين فطرت است و فطرت كشى ممنوع است. «لا تحرّموا طيّبات» (كلمه ى «طيّب» در جايى بكار مى رود كه مطابق طبع و فطرت انسان باشد) 4⃣- خوردنى ها، پوشيدنى ها و لذايذ حلال، براى انسان آفريده شده است. «لكم» 5⃣- ايمان، با افراط وتفريط سازگار نيست. «يا ايّها الّذين آمنوا... لاتعتدوا...» 6⃣- در مكتب اسلام، انزوا، رهبانيّت، افراط و تفريط ممنوع است. «لا تحرّموا طيّبات... و لاتعتدوا» 7⃣- محروم كردن خود از طيّبات، يك تعدّى و تجاوز است. «لاتعتدوا» 8⃣- در بهره گيرى از حلال ها، اسراف و زياده روى نكنيم. «لا تعتدوا» 9⃣- افراط و تفريط، سبب محروم شدن از محبّت خداست. «انّ اللّه لايحبّ المعتدين» 🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀 @gamedovoom
پاسخ به آشنای #فریدون که این روزها بد جور نگران انقلابی شدن کرسی های #مجلس است به برکت خون پاک شهدا افول رانت خواران بنفش وسبز لیبرال دست پرورده مغروق استخر رسیده است کافیست در انتخابات آتی کاندید انقلابی متخصص ومتعهد را بشناسیم @gamedovoom
زمزمه‌کلام‌وحی؛ ☘☘☘☘☘☘☘☘ وَكُلُواْ مِمَّا رَزَقَكُمُ اللّهُ حَلاَلاً طَيِّباً وَاتَّقُواْ اللّهَ الَّذِيَ أَنتُم بِهِ مُؤْمِنُونَ (88) و از آنچه خداوند، روزى حلال و پاكيزه به شما بخشيده بخوريد، و از خدايى كه به او ايمان داريد، پروا كنيد. 🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀 @gamedovoom
نکته آیه شریفه؛ 🍁🍁🌸🌸🍁🍁🌸🌸 معمولاً فرمان «كلوا» در قرآن، همراه با دستور ديگرى آمده است، مانند: «كلوا . . . واشكروا» (167) بخوريد و شكر كنيد. «كلوا . . . ولاتطغوا» (168) بخوريد و طغيان نكنيد. «كلوا . . . واعملوا» (169) بخوريد و كار شايسته انجام دهيد. «كلوا . . . وأطعموا» (170) بخوريد و بخورانيد. «كلوا . . . ولاتسرفوا» (171) بخوريد و اسراف نكنيد. «كلوا . . . ولاتتّبعوا خطوات الشيطان» (172) بخوريد و دنباله رو شيطان مباشيد. در حديث آمده است: خدواند، رزق مردم را از حلال معين كرده است. هر كس كه به حرام روى آورد، از سهم حلال او كم خواهد شد. (173) ----- 167) بقره، 172. 168) طه، 81. 169) مؤمنون، 51. 170) حج، 28. 171) اعراف، 31. 172) انعام، 142. 173) تفسير اطيب البيان. 🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃 @gamedovoom
پیام آیه شریفه؛ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 1⃣- بهره گيرى از امكانات مادى حلال با ايمان منافات ندارد. «يا ايّها الّذين آمنوا... و كلوا» كسانى كه تقوا را رها كردن مادّيات مى دانند در توهّم به سر مى برند. 2⃣- در مسائل تغذيه دقّت كنيم. «حلالاً، طيباً، واتّقوا» (هم شيوه ى كسب، حلال باشد و هم شيوه ى مصرف آن) 3⃣- رزق همه به دست اوست، پس عجله و حرص و حرام خوارى نداشته باشيم. «رزقكم اللّه حلالا طيّبا» 4⃣- تقوا، لازمه ى ايمان است. «واتّقوا اللّه الّذى أنتم به مؤمنون» 🌳🌳🌳🌳🌴🌳🌴🌴 @gamedovoom
صرفا جهت اطلاع اونهایی که با ندانستن تاریخ و مطالعه نکردن کتب تاریخ نویسان دوره ستم شاهی‌شبهه افکنی میکنند @gamedovoom
#قصور_وزارت_ارتباطات درعدم پیگیری دستور رهبری(مد)؛ آیا تا کنون از خودتان پرسیده اید چرا لزوما برای یک کار خیلی ساده در فضای مجازی مثلا گفتگو کردن با دوستان هم دانشگاهی و یاخانواده خود و یا ارسال یک مطلب پژوهشی به استاد دانشگاه خود باید از اینترنت بین الملل استفاده کنیم؟ چرا باید تقریبا ۱۴کشور پیام ما طی کند به سرورش در کشور بیگانه برسد وبعد مجدد این کشورها راطی کند تا ما پاسخ را بتوانیم ببینیم؟! چرا دولتمردان فعلی وقبلی وقبل تر .. در خصوص دستور رهبر معظم انقلاب(مد) مبنی بر راه اندازی #شبکه_ملی_اطلاعات یا همان اینترنت ملی (اینترانت) هیچ‌وقت اقدام در خوری انجام ندادند وچرا ما و #نمایندگان_مجلس هرگز مطالبه نکردیم؟ آیا از سرعت،دقت،شفافیت وهزینه کمتر در استفاده از اینترنت بدمان می آید؟ مطالبه نکردیم چون نمیدانیم که خیلی از کشورها سالها بعد از تذکر ودستور رهبرفرزانه ما سمت شبکه ملی اطلاعات رفتند والان بهره لازم را می برند.. مثل چین،روسیه ویاکره جنوبی که برابر آمارها مردم کره حداقل ۹۷٪ امور اینترنتی خود رادر شبکه ملی انجام میدهند واز نرم افزارهای صرفا کره ای استفاده میکنند قاسمی @gamedovoom
📌 نگاه به سد بزرگی در برابر گسترش است 🔰 برخوردهای شدید و غیر قابل باور و پرونده سازی برای اطبایی که تا پیش از این مردم را درمان می کردند غیر قابل باور بود؛ بستر سازی برای برخوردهای تند با اطبای طب اسلامی ایرانی منجر به عدم رشد این طب در نظام جمهوری اسلامی ایران شد. 🔰 سید محمد مهدی حسینی منش حکیم و درمانگرطب اسلامی در خصوص دلایل عدم رشد طب اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: هیچ کس نمی تواند منکر سابقه طولانی طب سنتی و طب اسلامی شود؛ چرا که طب سنتی و اسلامی قرن­ها درمانگر بسیاری از بیماری­ها بوده و مردم دردهای خود را با روش­های توصیه شده این طب ها درمان می کردند. 🔰 طب سنتی و اسلامی در گذر زمان و تسلط استکبار جهانی به ممالک مسلمان و ضعیف خفه شد تا طب مدرن غربی جایگزین طب سنتی – اسلامی شود. 🔰 طب مدرن غربی نه تنها نتوانست سلامت جامعه را تامین کند، بلکه مانع بسیاری از رفتارهای و سبک زندگی شد که تضمین کننده سلامت مردم بود. •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• منبع: سایت حکیم‌دکتر روازاده @gamedovoom
زمزمه کلام وحی؛ 🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼 لاَ يُؤَاخِذُكُمُ اللّهُ بِاللَّغْوِ فِي أَيْمَانِكُمْ وَلَـكِن يُؤَاخِذُكُم بِمَا عَقَّدتُّمُ الأَيْمَانَ فَكَفَّارَتُهُ إِطْعَامُ عَشَرَةِ مَسَاكِينَ مِنْ أَوْسَطِ مَا تُطْعِمُونَ أَهْلِيكُمْ أَوْ كِسْوَتُهُمْ أَوْ تَحْرِيرُ رَقَبَةٍ فَمَن لَّمْ يَجِدْ فَصِيَامُ ثَلاَثَةِ أَيَّامٍ ذَلِكَ كَفَّارَةُ أَيْمَانِكُمْ إِذَا حَلَفْتُمْ وَاحْفَظُواْ أَيْمَانَكُمْ كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللّهُ لَكُمْ آيَاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ (89) خداوند، شمارا به خاطر سوگندهاى لغو وبيهوده بازخواست نمى كند، ليكن براى شكستن سوگندهايى كه (از روى اراده) بسته ايد، مؤاخذه مى كند، پس كفاره آن (شكستن سوگند) طعام دادن به ده بينواست، از نوع متوسط آنچه به خانواده ى خود مى خورانيد، يا پوشاندن ده فقير است، يا آزاد كردن برده اى. پس كسى كه (غذا و لباس براى ده فقير نداشت و برده اى) نيافت، سه روز روزه بگيرد. اين كفاره ى سوگندهاى شماست، هرگاه كه سوگند خورديد، (و آن را شكستيد) و سوگندهايتان را مراقبت كنيد، اين گونه خداوند آيات خود را براى شما بيان مى كند، تا او را شكر كنيد. 🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻 @gamedovoom
نکته آیه شریفه؛ 💐💐💐💐💐💐💐 سوگندهاى لغو، آنهاست كه بدون قصد و توجّه يا بى هدف و از روى عادت يا در حال هيجان وغضب، يا بر پايه ى مطالب نادرست، يا براى انجام كارهاى خلاف باشد. اينها كفّاره ندارد. ولى سوگند از روى قصد و براى كار مفيد، الزام آور است و بايد طبق آن عمل كرد، وگرنه كفاره دارد. امام صادق عليه السلام در تفسير واژه «لغو» در سوگند فرمود: گفتن «لا واللَّه» و «بلى واللَّه» بدون آنكه قصد جدّى داشته باشد، سوگند لغو است. (174) كلمه ى «اوسط» را برخى به بهترين نوع غذا تفسير كرده اند. نظير آيه ى سوره ى قلم كه «قال أوسطهم» يعنى بهترين و برترينشان چنين گفت. لباس پوشاندن به محرومان كه در كفّاره ى قسم است، شامل هر نوع پوشش زمستانى، تابستانى، زنانه و مردانه مى شود. يك آئين جهانى وهميشگى بايد مقرّرات ومجازاتش قابل توسعه باشد، مثل آزادكردن برده، يا اطعام فقير، يا پوشاندن بينوا كه هر زمان براى هر فردى در هر جا قابل عمل است. امام صادق عليه السلام فرمود: بعضى بيش از ده سير غذا مى خورند و بعضى كمتر از ده سير بنابراين حد وسط براى مقدار يك غذا را ده سير (يك مُد) حساب كنيد. (175) امام كاظم عليه السلام در توضيح آيه فوق فرمود: كسى كه بيش از قوت عيال خود ندارد مصداق جمله «لم يجد» است. (176) ----- 174) تفسير نورالثقلين و كافى، ج 7، ص 443. 175) تفسير نورالثقلين ؛ كافى، ج 7، ص 453. 176) تفسير نورالثقلين و كافى، ج 7، ص 452. 🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿 @gamedovoom
پیام آیه شریفه؛ 🌸☘🌸☘🌸☘🌸 1⃣- برداشتن جريمه از سوگندهاى بى هدف، يك تفضّل و لطف الهى است. «لايؤاخذكم اللَّه بالّلغو...» (ما نيز براى جسارت هاى مردم كه در حال عصبانيّت به ما مى كنند حسابى باز نكنيم) 2⃣- اسلام، دين آسان است و براى سوگندهاى غير جدّى كفّاره قرار نداده است. «لايؤاخذكم...» (ملاك در گفته ها و كردارها قصد و نيّت است) 3⃣- در اسلام، جريمه ى مالى هم وجود دارد. «اطعام...أو كسوتهم...» 4⃣- قوانين اسلام در مسير فقرزدايى است و احكام فردى اسلام با مصالح جامعه هماهنگ است. (اطعام يا پوشاندن يا برده آزاد كردن) «فكفّارته اطعام عشرة مسكين...» 5⃣- ميانه روى و عدالت، در همه جا حتّى در نوع جريمه، يك ارزش است. «من أوسط...» (بنابر اينكه مراد از «اوسط» متوسط باشد نه بهترين) 6⃣- جريمه بايد با وضع مالى افراد متناسب باشد. «ما تطعمون أهليكم» 7⃣- انجام تكليف منوط به توان و قدرت است. «فمن لم يجد...» 8⃣- در جريمه و كفاره، بايد حد وسط زندگى روزمرّه و معمولى افراد را به حساب آورد، نه روزهاى استثنايى. «من أوسط» (بنابر اينكه مراد از «اوسط» متوسّط باشد) 9⃣- در پرداخت كفّاره، روحيّه و شخصيّت فقرا را نشكنيم و آنان را مانند خانواده ى خود حساب كنيم. «تطعمون أهليكم» 🔟- جرأت سوگند شكنى خود را با سختى روزه يا پرداخت جريمه، جبران كنيد. (پرداخت جريمه وكفاره در اسلام، يك برنامه ى خودسازى است.) «فكفّارته...» 1⃣1⃣- اسلام از هر فرصتى براى آزادى بردگان استفاده كرده است. «تحرير رقبة» (حتّى براى جبران و كفّاره ى برخى اعمال، دستور به آزادى برده داده است.) 2⃣1⃣- براى نام مقدّس خداوند، حريم قائل شويم. يا سوگند نخوريم، يا حتماً عمل كنيم يا با پرداخت كفّاره جبران كنيم. «واحفظوا أيمانكم» 3⃣1⃣- بعضى خيال نكنند كه حقّ دارند هر لحظه قسم بخورند و جريمه بپردازند. «واحفظوا أيمانكم» (ما در برابر سوگندهايمان مسئوليم) 4⃣1⃣- كسى كه توان مالى ندارد، بايد از توانايى جسمى خود مايه بگذارد. «فصيام ثلاثة أيام» 5⃣1⃣- باز بودن راه جبران كوتاهى ها، نعمتى الهى و شايسته سپاسگزارى است. «ذلك كفّارة ايمانكم... يبيّن اللَّه... لعلّكم تشكرون» 6⃣1⃣- عمل به احكام بهترين شكر است. «لعلّكم تشكرون» (از اينكه به جاى «يبيّن اللَّه لكم آياته لعلّكم تعملون» فرمود: «لعلّكم تشكرون»، استفاده مى شود كه عمل بهترين شكر است.) 🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃 @gamedovoom