eitaa logo
بسوی گام دوم
189 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.7هزار ویدیو
46 فایل
باتوسل به انوارمعصومین(ع) درسربازی آتش به اختیارِسپهسالارمهدی(ع)، امام خامنه ای عزیز(مد)موظفیم به #مطالبه_گری و‌حرکت بسوی ایجاد #تمدن_مهدوی برای تحقق توصیه های #گام_دوم لازمست با: #جهاد_کبیر #سواد_رسانه #جهاد_تبیین تا #شهادت در سنگر بمانیم. @khkhhosein
مشاهده در ایتا
دانلود
زمزمه کلام وحی؛ 🌸🌱🌸🌱🌸🌱 وَاسْتَفْزِزْ مَنِ اسْتَطَعْتَ مِنْهُمْ بِصَوْتِكَ وَأَجْلِبْ عَلَيْهِم بِخَيْلِكَ وَرَجِلِكَ وَشَارِكْهُمْ فِي الأَمْوَالِ وَالأَوْلادِ وَعِدْهُمْ وَمَا يَعِدُهُمُ الشَّيْطَانُ إِلاَّ غُرُوراً (64) و (اى شيطان!) هر كس از مردم را مى توانى با صداى خود بلغزان و نيروهاى سواره و پياده ات را بر ضدّ آنان گسيل دار و در اموال وفرزندان با آنان شريك شو و به آنان وعده بده، و شيطان جز فريب، وعده اى به آنان نمى دهد. 🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺 @gamedovoom
نکته ی آیه شریفه؛ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹 «اِستفزاز» به معناى لغزاندن با سرعت و تردستى و هُل دادن است. ابليس براى فريب انسان از يك راه وارد نمى شود، بلكه با تبليغات، وعده ها، آرزوها، وسوسه ها، همراهى و مشاركت، پياده و سواره، انسان را محاصره مى كند و در اين ميان عدّه اى همراه او مى شوند. در روايات مى خوانيم: كسى كه باكى ندارد كه چه مى گويد و يا درباره او چه گفته مى شود ودست به هر كارى مى زند وعلناً گناه يا غيبت مى كند، شريك شيطان است.(146) و همچنين لقمه ى حرام، حرام خوارى، زنا و به وجود آوردن نسلى فاسد و منحرف،(147) از موارد شريك شدن شيطان است. وكسى كه اهل بيت پيامبرعليهم السلام را دشمن بدارد، شيطان در نسل او شريك شده است.(148) توليد و مصرف ناسالم، كنزاندوزى، وسرمايه گذارى شركت ها وكارخانجات خارجى، وايجاد مراكز علمى، فرهنگى، هنرى ومسابقات بين المللى استعمارى نوعى مشاركت شيطان است. ----- 146) تفسير نورالثقلين. 147) بحار، ج 101، ص 136. 148) كافى، ج 5، ص 502. 🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃 @gamedovoom
پیام آیه ی شریفه؛ 🌿🌷🌿🌷🌿🌷🌿🌷 1⃣- قدرت ابليس محدود است. «مَن استطعت» 2⃣- تبليغات فاسد، در انحراف مردم نقش دارد. «بصوتك» 3⃣- تهاجم تبليغاتى و فرهنگى دشمن، مقدّم بر تهاجم نظامى است. «صوت» قبل از «خيل» آمده است. «بصوتك، اجلب عليهم بخيلك» شيطان ابتدا با تبليغات، انگيزه ى توحيدى انسان را مى گيرد، سپس با تسليحات و لشكريانش بر او هجوم مى آورد. 4⃣- ابليس، هم خود مايه ى گمراهى است، «استفزز» وهم نيروهاى او. «خيلك» 5⃣- شيوه ى شيطان، در كمين نشستن و جلب و ربودن است. «اجلب» 6⃣- شركت ابليس در مال و فرزند انسان، از آغاز آن شروع مى شود و تا لقمه ى حرام و مشتبه و زنا ادامه مى يابد. «شاركهم» 7⃣- هر آزادى و اختيارى نشان لطف الهى نيست، گاهى قدرت مانور، نوعى قهر الهى است. «استفزز، اجلب، شاركهم، و عِدهم» 8⃣- بستر نفوذ شيطان، آرزوهاى انسان است كه با وعده هاى خيالى شيطان تقويت مى شود. «عِدهم و مايعدهم الشيطان الاّ غرورا» 9⃣- شيطان، علاوه بر فريب، گناه را توجيه مى كند، وعده ى دروغ شفاعت مى دهد و توبه را به تأخير مى اندازد. «و ما يعدهم الشيطان الاّ غرورا» 🥀🥀🥀🥀🥀🥀 @gamedovoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دعای نماینده مجلس ایرلند به اجابت رسید. آتشی که ترامپ در غزه برپا کرد، اکنون دامنگیر دولت خودش شده
زمزمه کلام وحی؛ 🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀 إِنَّ عِبَادِي لَيْسَ لَكَ عَلَيْهِمْ سُلْطَانٌ وَكَفَي بِرَبِّكَ وَكِيلاً (65) قطعاً تو بر بندگان (خالص) من تسلّطى ندارى و حمايت ونگهبانى پروردگارت (براى آنان) كافى است. 🍀🥀🍀🥀🍀🥀 @gamedovoom
نکته ی آیه شریفه؛ 🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹 با آنكه همه ى مردم بندگان خدايند، ولى خداوند بعضى را از روى احترام و تكريم به خود نسبت داده است. «عبادى» همانگونه كه در مورد اشيا و جامدات نيز چنين نسبتى داده شده است. «بيتى» عِباد خدا، در آيه ديگرى با ويژگى هاى ايمان وتوكّل، معرّفى شده اند كه شيطان را بر آنان تسلّطى نيست. «اِنّه ليس له سلطانٌ على الّذين آمنوا و على ربّهم يتوكّلون»(149) البتّه شيطان وسوسه مى كند و تماس مى گيرد، ولى آنان متذكّر شده و مقاومت مى كنند. «انّ الّذين اتّقوا اذا مسّهم طائف من الشيطان تذكّروا»(150) در حديث آمده است: اذان و نماز، عامل طرد شيطان است.(151) ----- 149) نحل، 99. 150) اعراف، 201. 151) بحار، ج 63، ص 268 و ج 53، ص 182. ✨✨✨✨✨✨ @gamedovoom
پیام آیه ی شریفه؛ 🪴🌺🪴🌺🪴🌺🪴 1⃣- بندگان واقعى خداوند، كم هستند. «اِنّ عبادى ليس لك عليهم سلطان» در آيه 62 خوانديم كه ابليس گفت: «لاحتنكنّ ذريّته الاّ قليلا» من همه ى مردم را گمراه مى كنم مگر عدّه ى اندكى را. 2⃣- بندگى خدا، انسان را در برابر تبليغات و لشكركشى هاى ابليسى بيمه مى كند. «اِنّ عبادى ليس لك عليهم سلطان» آرى كسى كه به قدرت بى نهايت متّصل شد، نفوذناپذير مى شود. 3⃣- انسان آزاد است و در برابر هجوم ابليس مى تواند با پناه بردن به ايمان و عبوديّت، مقاومت كند. «عبادى ليس لك عليهم سلطان» 4⃣- كسى كه عبد خدا شد، خداوند هم وكيل، حافظ و عهده دار او مى شود. «عبادى... كفى بربّك وكيلاً» 5⃣- پيامبر تحت حفاظت خاصّ الهى است واز نفوذ شيطان درامان است. «انّ عبادى... كفى بربّك وكيلاً» 🌸🌱🌸🌱🌸🌱🌸🌱 @gamedovoom
9.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ تفاوت مزه و طعم گوشت ذبح حلال با ذبح غیر شرعی صاحب یکی از قدیمیترین قصابیهای تورنتو کانادا این موضوع رو طبق تجربه و تخصص خودش توضیح داده ✅ یکی از توصیه‌های مهم بیانیه ی انقلاب اسلامی است @gamedovoom
6.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎤دکتر عزیزی 🧔 روز پدرمباااااارک باد😊🌺😊 هم اشک و هم لبخند🌻 🧡
جبهه سوم، جبههء مارقین بود. اینها آنچنان از دین گریزان بودند که یک تیر از کمان گریزان می‌شود! البته این‌ها متمسک به ظواهرِ دین هم بودند، اسم دین را هم می‌آوردند. این‌ها همان خوارج بودند؛ گروهی که مبنای کارِ خود را فهم‌ها و درک‌های انحرافی که چیز خطرناکی است،قرار داده بودند، دین را از علی بن ابیطالب که مفسرِ قرآن و عالم به علمِ کتاب بود یاد نمی‌گرفتند، از سلایقِ غلطِ خودشان یاد می‌گرفتند؛ البته اینجور آدم‌ها در هر اجتماعی هستند، اما گروه شدنشان، متشکل شدنشان و به اصطلاحِ امروز، گروهک تشکیل دادنشان سیاست لازم داشت. این سیاست از جای دیگری هدایت می‌شد. نکته مهم اینجاست که این گروهکی که اعضای آن تا کلمه ای می‌گفتی یک آیهء قرآن برایت می‌خواندند، در وسطِ نمازِ جماعتِ امیرالمومنین می‌آمدند آیه‌ای را می‌خواندند که تعریضی به امیرالمومنین داشته باشد. شعارشان لا حکم الا لله بود؛ یعنی ما حکومتِ شما را قبول نداریم، ما اهلِ حکومتِ الله هستیم. این آدم‌هایی که ظواهرِ کارشان اینگونه بود، سازماندهی و تشکلِ سیاسی شان با هدایت و رایزنیِ بزرگانِ دستگاهِ قاسطین و بزرگانِ شام (یعنی عمروعاص و معاویه)، انجام می‌گرفت. این‌ها با آنها ارتباط داشتند. اشعث بن قیس آنگونه که قراینِ زیادی بر آن دلالت می‌کند، فردِ ناخالصی بود که عده ای مردمانِ بیچارهء ضعیف از لحاظِ فکری هم دنبالِ این‌ها راه افتادند و حرکت کردند. و البته امیرالمومنین بر آنها هم پیروز گردید. در جنگ نهروان ضربهء قاطعی به این‌ها زد، منتهی این‌ها در جامعه بودند که بالاخره هم حضورشان به شهادتِ آن بزرگوار منتهی شد. 📗انسان۲۵۰ساله
یکی بره ابرقهرمانان آمریکارو صدا کنه بیان کشورشونو نجات بدن :)))