⁉️ تفاوت صحبت كردن با دختر بچه ها و پسر بچه ها:
🔹وقتی با پسرتان صحبت میکنید، جملات واضح، منطقی و به دور از هر توضیح اضافی و حاشیه را انتخاب کنید، چون پسرها از توضيحات اضافی و مكالمات طولانی كلافه شده و شروع به #لجبازی ميكنند.
🔹اما وقتي با دخترتان صحبت ميكنيد بيشتر با كلمات #بازی كنيد و مكالمه تان را طولاني تر كنيد و از مثالهای زيادی استفاده كنيد و صحبتهايتان را با بازيهای دخترانه همراه كنيد #دختر بچهها با صحبتهای طولانی شاد و سرگرم ميشوند.
⬅️ به همين دليل است كه در طول تاريخ ثابت شده كه خانومها بيشتر از آقايان صحبت ميكنند.
#فرزندپروری
7.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴حنانه فقط مدال نجوم ندارد
حنانه و مادرش مدال اخلاق دارند
حنانه و مادرش مدال نجابت هم دارند
حنانه و مادرش مدال زهرایی بودن هم دارند
حنانه و مادرش مدال قدردانی هم دارند
حنانه و مادرش خیلی مدالهای قیمتی دیگری هم دارند
◀️لحظهی اهدای گل توسط حنانه خانم(برندهی مدال طلای جهانی نجوم) به مادرشان و قدردانی از مادر
✍عالیه سادات
🎙حجتالاسلاموالمسلمین عالی:
✨پیامبر مهربانیها؛ چهار راهکار برای تربیت فرزندان معرفی میکنند:
💠یکی اینکه #پدر و #مادر ابتدا خود عامل به خیر و خوبی باشند. در خانهای که #پدر و #مادر به واجبات، محرمات و حلال و حرام توجه نمیکنند یا به #نماز اول وقت اهمیت نمیدهند نباید انتظار داشته باشند که فرزندانشان دینی تربیت شوند.
💠راهکار دوم این است که فرزندانتان را متذکر خدا قرار دهید و این به معنی تسبیح دادن به دست فرزند نیست، بلکه باید بستر #خانواده بستر ذکر و یاد خدا باشد و یاد خدا به طوری در آن خانه قوی باشد که کسی جرأت گناه نداشته باشد.
💠راهکار سوم این است که فرزندانتان را #امر_به_معروف و #نهی_از_منکر کنید و بدانید با که میرود، کجا میرود و چه میکند. اما فرزندی که #ازدواج کرد و رفت تلاش نکنید سلیقهها و نظراتتان را به او تحمیل کرده و #زندگی او را خراب کنید بلکه به آنها نظر مشورتی بدهید زیرا امر به معروف باید همراه با رفاقت باشد.
💠راهکار دیگر رفیق بودن پدر و مادر با فرزندانشان است؛ کلید تربیت یک کلمه است و آن اینکه با فرزندانتان رفیق شوید و نگذارید قبل از شما کسان دیگری با آنها رفیق شوند.
#تربیت_فرزند
#تربیت_دینی
8.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰📹 راز اثرگذاری بر نوجوان
🔹با این تکنیک می تونید ارتباطتونو با کودک و نوجوان خودتون به بهترین شکل حفظ کنید
✅ تاثیر محبت های واسطه ای در ارتباط با فرزندان
🔺دکتر سعید عزیزی
انسان های امن،چه کسانی هستند؟
✍انسان های امن، همانها که همه چیز میتوانی بهشان بگویی... بدون اینکه قضاوت یا تحقیرت کنند میتوانی کنارشان احساس بودن کنی...
همان ها که تا لباسی تازه تنت ببینند نمیپرسند از کدام مغازه خریدی؟ مارکش چیست؟ چند خریده ای؟
میگویند: چقدر قشنگه، بهت میآید، من عاشق این جنس ژاکتم.
از سفر که برگردی نمیپرسند کجا رفتی؟ با کی و چرا رفتی؟ اسم هتلش؟ چهقدر هزینه شد؟
میگویند :خوش گذشت؟ سرحال شدی؟
ماشین تازه بخری نمیپرسند نو است یا دست دوم؟ از کجا خریدی؟ نقد یا قسطی؟ چند خریدی؟
میگویند راحتی باهاش؟... خوبی این ماشین اینه که... .
دانشگاه قبول شوی نمیپرسند کدام دانشگاه؟ شهریهاش چه قدره؟ وای چقدر دوره!
میگویند چه رشتهای به سلامتی؟ این رشته بازار کار خوبی دارد، اگر تلاش کنی.
مشغول کاری تازه شوی نمیپرسند حقوقت چه قدره؟ اسم شرکتش چیه؟ جایش کجاست؟
میگویند شغلت را دوست داری؟ صاحبکارت یا همکارهایت آدمهای خوبی هستند؟ اینجور شغلها جای پیشرفت دارد...
💥کسانی که فقط خود خود خودت هستی که برایشان اهميت داری....
با آدمهای امن معاشرت کنید✅
17.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸تقدیر یا تقصیر؟!🔸
♨️ اگر در کاری کوتاهی کردید، حق ندارید اسم #تقدیر را بیاورید!
♨️ حق نداریم خدا را بدنام کنیم!
♨️ اینکه تقصیر خودمان را به تقدیر نسبت میدهیم باعث میشود که هیچوقت از اشتباهاتمان درس نگیریم.
🌺السلام علیک یا امیرالمومنین
✨حدیثی ناب از #امیرالمومنین_امام_علی علیه السلام:
ناسپاسی مردم تو را از کار نیکو باز ندارد،
زیرا هستند کسانی، بی آنکه از تو سودی برند تو را میستایند،
چه بسا ستایش اندک آنان برای تو، سودمندتر از ناسپاسی ناسپاسان باشد.
📚نهج البلاغه ،حکمت ۲۰۴
1⃣✅ نکته :هرگز از انجام کارهای خوب؛ دست برنداریم ..
✨✨✨✨✨✨✨✨
🔹بازخوانی بخشی از نامه امیرالمومنین امام علی علیه السلام :
🌹نامه ۵۳ نهج البلاغه نامه امام علی علیه السلام به مالک اشتر زمانی که او را به فرمانداری مصر برگزیده بود (از طولانی ترین و زیباترین و پر مفهوم ترین نامه های نهج البلاغه است )
✅در بخشی از نامه امام آمده است :
آرزوهای سپاهیان را برآور و همواره از آنان ستایش کن ؛
و کارهای مهمی را که انجام داده اند برشمار ؛
زیرا #یادآوری_کارهای_ارزشمند آنان ، شجاعان را برمی انگیزاند ؛ و ترسوها را به تلاش وا میدارد ؛ انشاءالله
و در یک ارزشیابی دقیق ؛ رنج و زحمت هر یک از آنان را شناسایی کن ؛
و هرگز تلاش و رنج کسی را به حساب دیگری نگذاشته ؛ و #ارزش_خدمات_او_را_ناچیز #مشمار ؛ تا شرافت و بزرگی کسی موجب نگردد که کار کوچکش را بزرگ بشماری ؛
یا گمنامی کسی باعث شود که کار بزرگ او را ناچیز بدانی .
📚منبع : نامه ۵۳ نهج البلاغه
✅2⃣نکته: ارزش خدمات افراد را بدانیم ..
#عادت_دادن_به_کار_نیک...
امام رضا فرمودند: " کودک را امر کن تا با دست خود صدقه بدهد، اگر چه مقدار آن کم باشد."
انجام اعمال نیک را به صورت گفتاری به فرزندان خود آموزش داده و او را به انجام آن عمل عادت دهید. بگذار صدقه را او به شخص مستمند بدهد. تو داری صدقه می دهی؛ اما به دست فرزندت صدقه بده. چقدر زیبا است! اثر تربیتی این نوع برخورد بسیار عمیق تر است. اگر این دو مطلب با هم تلفیق شوند اثر گذاری بیشتری خواهند داشت. پیامبر اکرم ص نیر در روایت مورد بحث به ضرورت توام بودن گفتار و رفتار والدین در امر تربیت فرزندان اشاره فرمودند.
[حاج آقا مجتبی تهرانی]
#ادب_الهی
#هرگز_نان_کسی_را_آجر_نکن
سالها پیش مردی در شهری نانوا بود. او فردی متّقی، پرهیزگار، قانع و شاکر بود. در محلّهای که آنها زندگی میکردند، یک مغازۀ مرغفروشی بود که فروش خوبی هم داشت.
روزی پسر آن مرد، به پدرش گفت: «دوست دارم مالکِ آن مغازه را ببینم و به قیمت بالایی آن را اجاره کنم، مغازۀ پرفروشی است.»
مرد گفت: «پسرم! هرگز با آجرکردن نانِ کسی به دنبال نان برای خودت نباش. دنیا بزرگ است و خدا را قابلیّت روزی رساندن زیاد است.»
اما وسوسه درون پسر را پر کرده بود و حاضر نبود از خواستۀ خود کوتاه بیاید.
مرد برای تلنگر به پسرش، او را به نانوایی برد. خمیر لواشی را به تنور چسباند و سریع خمیر لواش دیگری را دوباره به روی همان لواش که در حالِ پختن بود زد. هر دو خمیر لواش، سنگین شدند و از دیوارۀ داغ تنور رها شده و داخل تنور افتادند و سوختند.
مرد گفت: «پسرم! دیدی؟ یک لواش در حال پختن بود، لواش دیگر روی آن چسبید و باعث شد نه خودش بپزد و تبدیل به نان شود؛ و نه گذاشت لواش دیگر نان شود. پسرم! هرگز نانِ خود را روی نانِ کس دیگری نزن، که برای تو هم نانی نخواهد شد.
بدان! اگر اجارۀ بالا به آن مغازه بزنی و او را از نان و نوا بیندازی، خودت نیز به نان و نوایی نخواهی رسید و این قانون زندگی است.»
#داستان
🔅#پندانه
✍ اعمال انسان بر چهرهاش اثر میگذارد
🔹حاکمی ماهرترین نقاش مملکت خود را مامور کرد که در مقابل مبلغی بسیار، از فرشته و شیطان تصویری بکشد که بهعنوان آثار هنری زمانش باقی بماند.
🔸نقاش به جستوجو پرداخت که چه بکشد که نماد فرشته باشد. چون فرشتهای برایش قابل رویت نبود کودکی خوشچهره و معصوم را پیدا نمود.
🔹روزهای بسیاری آن کودک را کنارش مینشاند و تصویر او را میکشید تا اینکه تصویری بسیار زیبا آماده شد که حاکم و مردم به زیبایی آن اعتراف نمودند.
🔸حال نوبت به کشیدن تصویر شیطان رسید، نقاش به جاهای بسیاری میرفت تا کسی را پیدا کند که نماد چهره شیطان باشد و به هر زندان و مجرمی مراجعه نمود، اما تصویر مورد نظرش را نمییافت چون همه بندگان خدا بودند، هرچند اشتباهی کردہ بودند.
🔹سالها گذشت اما نقاش نتوانست تصویر مورد نظر را بیابد.
🔸پس از چهل سال که حاکم احساس نمود دیگر عمرش به پایان نزدیک شده است، به نقاش گفت هر طور شده این طرح را تکمیل کن تا در حیاتم این کار تمام شود.
🔹نقاش بار دیگر به جستوجو پرداخت تا مجرمی زشتچهره با موهایی درهمریخته را در گوشهای از خرابات شهر یافت.
🔸از او خواست در مقابل مبلغی بسیار اجازہ دهد نقاشیاش را بهعنوان شیطان رسم کند. او هم قبول نمود.
🔹چند روز مشغول رسم نقاشی شد تا اینکه روزی متوجه شد که اشک از چشمان این مجرم میچکد.
🔸از او علت را پرسید. مجرم گفت:
شما قبلا هم از چهره من نقاشی کشیدهاید. من همان بچه معصومی هستم که تصویر فرشته را از من کشیدی. امروز اعمالم مرا به شیطان تبدیل نموده است.
.