eitaa logo
️گنج نهفته
401 دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
1.9هزار ویدیو
218 فایل
کانال گنج نهفته، محفلی برای ترویج #سبک_زندگی_اسلامی که شامل مباحث مربوط به حجاب و عفاف ،خانواده و همسرداری و تربیت فرزند و جمعیت ‌میباشد. تاسیس کانال گنج نهفته در تلگرام سال ۹۵ تاسیس کانال گنج نهفته در ایتا ۲۲ تیر ۹۷ به مدیریت محمدلو
مشاهده در ایتا
دانلود
9.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امر به معروف خواهر شهید احمد پلارک، شهیدی که از مزارش بوی عطر به مشام میرسد: شما پاکین، جواهرین ... نذارین دلهای آلوده شما رو این جوری ببینن شماها ناموس برادر من هستید من دلم نمیاد حتی یه تار موتو کسی ببینه چون ناموس من هستید.
‍ 📃منطق حجاب الزامی در اجتماع ❗️هرکس این استدلال منطقی ام را رد کرد سوگند می خورم من هم خواستار آزادی حجاب شوم! 1⃣مقدمه اول:   حجاب و پوشش، حکم واجبِ الهی است و در بین تمام مسلمین واجب بودن حجاب، امری ضروری و بالاتفاق است. 2⃣مقدمه دوم: آیا این حجاب شرعی، یک حکم فردی است یا اجتماعی؟ جواب: پوشش و حجابِ مد نظر خداوند از اساس مربوط به رابطه ی یک فرد با فرد دیگر(همان نامحرم )است و این رابطه ی متقابل می شود اجتماعی. پس 👈حکم اجتماعی شد نه فردی. چرا؟ چون اگر حجاب بر فرض مانند نماز یک حکم فردی بود، شخص می بایست حتی در خلوت خودش و در حریم خصوصی اش نیز حجاب را رعایت کند! و حال آنکه حجاب فقط در حضور جمع و در اجتماع واجب و لازم شده است. 3⃣مقدمه سوم: به این برهان خوب دقت کنید اگر B 👈A باشد و C👈 B باشد. پس بی شک C👈 A هست. حال، حجاب 👈حکم اجتماعی است. هر حکم اجتماعی 👈 الزام آور است. پس بی شک حجاب 👈 الزام آور است. ملاحظه کردید با این صورت منطقی، حجاب چون اجتماعی است پس الزام آور و قانونی می شود و ببینید در تمام دنیا قوانین اجتماعی، الزام آور هستند. لذا هر کس که در اجتماع حاضر می شود، باید قانون الزامیِ حجاب را مانند سایر قوانین اجتماعی، رعایت کند. 4⃣مقدمه چهارم: در جامعه ی ایران که اکثریتِ قریب به اتفاق مسلمان هستند و ایران یک کشور اسلامی است، آن دسته از کسانی که مسلمان نیستند و یا به هر دلیلی احکام و قوانین اسلامی آن را قبول ندارند بی تردید مانند هرجای دنیا می بایست تابع قوانین آن کشور باشند و آنها را رعایت کنند و این از بدیهی ترین موضوعات حقوق شهروندی و اجتماعی است. ✅نتیجه: کسی که قانونِ اجتماعی و الزام آورِ حجاب و پوشش را زیر سوال می برد و می گوید هرکس هر جور دلش خواست انتخاب کند، و باز در رفتار و عمل هم کشف حجاب می کند، این شخص طبق نظر همه ی عقلا و حقوق دان های دنیا👈 قانون اجتماعیِ آن کشور را زیر پا گذاشته و رسما دست به قانون شکنی زده است. چون مثل کسی است که می گوید: بگذاریم عبور از چراغ قرمز دلبخواهی و آزاد باشد و هرکس هر جور خواست انتخاب کند! بنابراین با توجه به تمام مقدماتِ منطقی، در خواست حجاب اختیاری در اجتماع و فضای عمومی، بی معنا می شود چرا که نتیجه اش می شود👈 هرکس دلش خواست قانون را رعایت کند و هرکس دلش خواست قانون را رعایت نکند! و این یعنی آن فرد ابتدایی ترین مساله اجتماعی همان را زیر پا گذاشته است.
️گنج نهفته
🔴سند ۲۰۳۰ یونسکو که امام‌خامنه‌ای امروز به اشاره کرد چیست؟ رحیم‌پور ازغدی: سند ۲۰۳۰ #کاپیتولاسیون آ
✅ پروژه‌ای جهانی سند موسوم به ۲۰۳۰ سازمان یونسکو را می‌توان یکی از موارد طراحی نظام سلطه‌ی بین‌المللی دانست. البته این سند تنها یکی از ۱۷ هدف پروژه‌ی میلینیوم جهانی است. میلینیوم یا اعلامیه‌ی هزاره‌ی سازمان ملل متحد با هدف توسعه‌ی پایدار، از مهم‌ترین طرح‌هایی است که توسط سازمان ملل به منظور جهانی‌سازی ملت‌ها و یکسان‌سازی فرهنگ‌ها سال‌ها در دستور کار نهاد‌های مرتبط با این سازمان قرار گرفته بود و سرانجام شکست خورد. پس از شکست این پروژه، در سال ۲۰۱۵ برنامه‌ی جدیدی از سوی سازمان ملل مطرح شد و در مجمع عمومی سازمان ملل با حضور روسای جمهور کشورهای عضو از جمله جمهوری اسلامی ایران به تصویب رسید. نکته‌ی حائز اهمیت این است که این برنامه به صورت without voting، یعنی بدون رای و نظر مخالف به تصویب رسیده است، در حالیکه اگر مخالفتی از سوی هیئت ایرانی حاضر صورت گرفته بود، این برنامه با «اجماع عمومی» تصویب می‌شد. امری که انتظار می‌رفت با توجه به مغایرت‌ها و تضادهای واضح و مشخص این برنامه با فرهنگ و اسناد بالادستی کشورمان، با مخالفت هیئت جمهوری اسلامی به عنوان داعیه‌دار حکومت اسلامی قرار بگیرد. پس از اجلاس عمومی سازمان ملل، اجلاس با حضور وزرای ۱۳۰ کشور از جمله ایران در اینچئون کره‌ی جنوبی برگزار می‌شود. سندی که از سال ۲۰۱۴ به عنوان برنامه‌ی آموزشی در مسقط طراحی شده بود، در این اجلاس به تصویب و امضا می‌رسد. هرچند که تا به امروز هیچ خبر رسمی‌ای مبنی بر امضای وزیر وقت آموزش و پرورش بر این سند منتشر نشده است. این تعهد در حالی صورت می‌گیرد که دو نهاد نظارتی مهم در این موضوع یعنی شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی و نهادهای فراقوه‌ای نظیر مجمع تشخیص مصلحت و شورای عالی امنیت ملی از پذیرفتن این سند بی‌اطلاع بوده‌اند. @hagigatevasel
📢 گزارشی از روند تصویب و ماهیت سند ۲۰۳۰: ❓سند ۲۰۳۰ کجا را نشانه گرفته است؟ 🔍بخوانيد👇🏻 http://farsi.khamenei.ir/others-report?id=36515 @hagigatevasel گزارشی از روند تصویب و ماهیت سند ۲۰۳۰: سند ۲۰۳۰ کجا را نشانه گرفته است؟ این سند ۲۰۳۰ سازمان ملل و یونسکو و این حرفها، اینها چیزهایی نیست که جمهوری اسلامی بتواند شانه‌اش را زیر بار اینها بدهد و تسلیم اینها بشود. به چه مناسبت یک مجموعه‌ی به‌اصطلاح بین‌المللی‌ای -که قطعاً تحت نفوذ قدرت‌های بزرگ دنیا است- این حق را داشته باشد که برای کشورهای مختلف، برای ملّت‌های گوناگون، با تمدّن‌های مختلف، با سوابق تاریخی و فرهنگی گوناگون، تکلیف معیّن کند که شما باید این‌جوری عمل کنید؟ اصل کار، غلط است. (۱۳۹۶/۰۲/۱۷) همان انگیزه‌هایی که به کشورهای اسلامی فشار می‌آورند تا موضوعات جهاد و شهادت را از کتاب‌های درسی حذف کنند در داخل نیز استمرار پیدا می‌کنند و خود را به‌صورت خرده‌سیاست‌های فرهنگی نشان می‌دهند.(۱۳۹۶/۰۳/۰۳) هفده اردیبهشت سال گذشته، رهبر انقلاب در دیدار با معلمان با اشاره به اینکه ما برای تربیت نسل آینده با حریفی به نام «نظام سلطه‌ی بین‌المللی» مواجه هستیم فرمودند: «ممکن است برخی تعجب کنند که چه ارتباطی میان آموزش‌وپرورش و «نظام سلطه‌ی بین‌المللی» وجود دارد، درحالی‌که واقعیت این است که نظام سلطه برای نسل جوانِ ملت‌ها به‌ویژه ملتِ ایران برنامه دارد.» ایشان به این موضوع هم تأکید کردند: «نظام سلطه می‌خواهد نسل آینده‌ی کشورها، نسلی باشند که فکر، فرهنگ، نگاه و سلیقه‌ی مورد نظر او را در مسائل جهانی داشته باشند و در نهایت نخبگان، سیاستمداران و افراد تأثیرگذار همان‌گونه فکر و عمل کنند که او تمایل دارد.» به‌همین دلیل، رهبر انقلاب موضوع آموزش و پرورش را طبق تصریح قانون اساسی، موضوعی «حاکمیتی» بیان فرمودند. @hagigatevasel
✅ تصویب و اجرای پنهانی در جلسه‌ی مورخ ۱۳۹۵/۰۶/۲۵ هیئت دولت، اجرای سند ۲۰۳۰ با تشکیل کارگروهی، الزامی می‌شود. این کارگروه موظف می‌شود که برنامه‌های اجرایی این سند را به سایر دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کند و بر اجرای آن نظارت داشته باشد. نخستین واکنش رسمی به این مصوبه‌ی هیئت دولت، چهار ماه پس از اجرایی شدن آن صورت می‌گیرد، زمانی که ستاد نقشه‌ی جامع علمی کشور در جلسه‌ی هشتاد و هشتم خود، با گلایه از عدم اطلاع رسانی دولت به شورای عالی انقلاب فرهنگی، نگرانی خود را از تصویب و اجرای این سند اعلام می‌کند. با ادامه یافتن اجرای این سند و عدم پاسخگویی مسئولان مربوطه، این نگرانی به صحن عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه‌ی ۱۳۹۵/۱۱/۱۹ سرایت کرد و در حضور رئیس جمهور و وزرای مربوطه، نگرانی از تصویب و اجرای سند ۲۰۳۰ با صحبت چند تن از اعزّای شورا به ریاست جمهوری منتقل شد. در حالیکه انتظار عمومی اعضای شورا بر این بود که با انتقال این دغدغه، روند رای‌گیری و در دستور‌کار قرار گرفتن توقف و اصلاح سند ۲۰۳۰ آغاز می‌شود اما رئیس‌جمهور این مسئله را به جلسه‌ی بعدی موکول می‌کند.
جلسه‌ای که تا به ‌امروز تشکیل نشده است. پس از این اتفاق، موضوع سند ۲۰۳۰، با حضور مدیر کل کمیسیون ملی یونسکو در دستور کار ستاد نقشه‌ی جامع علمی کشور قرار می‌گیرد. محورهای این جلسه بدین شرح است: - عدم مشارکت و اطلاع رسانی به شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد انتقاد است. - اسناد آموزشی بالادستی نظام، اسنادی مترقی هستند که کشور را بی‌نیاز از اسناد ابلاغی از سایر جوامع بیگانه می‌کند. - روند ابلاغ و ترجمه‌ی این سند متوقف شود، تا از تداخل و تعارض در نظام آموزشی کشور جلوگیری شود. - در بسیاری از جملات بیانیه‌ی اینچئون عباراتی وجود دارد که نشانگر الزام‌آور بودن بندهایی از این بیانیه می‌شود. - سکولار بودن و ترویج بی‌دینی، آموزش معلمان به شیوه‌ی غربی، اختلاط جنسی، حذف آیات جهاد و ممنوعیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و... از جمله موارد اختلافی و متضادی است که این سند با فرهنگ اسلامی ایرانی دارد. - پذیرش نقش راهبری، نظارت و گزارش‌دهی به یونسکو محکوم می‌شود. در حقیقت با پذیرش این سند علاوه‌بر تغییراتی که در نظام آموزشی کشور پدید می‌آید، این تعهد بوجود می‌آید که مهم‌ترین آمار‌ها و اطلاعات که مربوط به نسل جوان و نوجوان کشور است به صورت گزارش‌های مداوم به نهادهای بیگانه اعلام شود. در پایان این جلسه که با حضور مدیر کل کمیسیون ملی یونسکو برگزار شد، مقرر شد تا اجرای این سند سریعا متوقف شود. علی رغم این مصوبه بازهم دولت اجرای این سند را متوقف نمی‌کند و ماه‌های آینده هم اجرای آن ادامه می‌یابد تا زمانی که رهبر انقلاب در دیدار با معلمان به اجبار، شخصا به روند اجرای سند ورود می‌کنند و می‌فرمایند: «این سند ۲۰۳۰ سازمان ملل و یونسکو و این حرفها، اینها چیزهایی نیست که جمهوری اسلامی بتواند شانه‌اش را زیر بار اینها بدهد و تسلیم اینها بشود. به چه مناسبت یک مجموعه‌ی به‌اصطلاح بین‌المللی‌ای -که قطعاً تحت نفوذ قدرت‌های بزرگ دنیا است- این حق را داشته باشد که برای کشورهای مختلف، برای ملّت‌های گوناگون، با تمدّن‌های مختلف، با سوابق تاریخی و فرهنگی گوناگون، تکلیف معیّن کند که شما باید این‌جوری عمل کنید؟ اصل کار، غلط است. اگرچنانچه با اصل کار شما نمی‌توانید مخالفت بکنید، حدّاقلّش این است که بِایستید بگویید جمهوری اسلامی خودش ممشیٰ دارد، خطّ‌و‌ربط دارد، ما سندهای بالادستی داریم، ما می‌دانیم باید در زمینه‌های آموزش، پرورش، اخلاق، سبک زندگی چه‌کار کنیم؛ احتیاج به این سند وجود ندارد. اینکه ما برویم سند را امضا کنیم و بعد هم بیاییم شروع کنیم بی‌سروصدا اجرائی کردن، نخیر، این اصلاً مطلقاً مجاز نیست.» با این بیانات بود که بلافاصله و به اجبار روند اجرای سند ۲۰۳۰ متوقف شد. از سوی دیگر سند ۲۰۳۰ تعارضات فراوانی با اسناد بالادستی نظام شامل، سند چشم انداز بیست ساله، نقشه‌ی جامع علمی کشور، سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و حتی اصول ۷۷و ۱۵۳ قانون اساسی دارد.   @hagigatevasel
هدایت شده از روشنگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 چند راهکار ساده برای کنترل رفتار فرزند! ⚠️فرزندانمان را بخاطر مسائل جزئی نکنیم❕ 🆘 @Roshangari_ir
🌹امام خامنه ای: برخی اسراف می‌کنند، می‌ریزند و می‌پاشند. ⚠️در این روزگار که فقرایی در جامعه هستند!
✅ چگونه جامعه، یک فرد نیمه‌خوب را به یک فرد بد تبدیل می‌کند؟
✅ دو آزمایش ساده برای مشاهده پلیدی‌های باطن!
✅رهبر انقلاب:‌ نه اینکه من از وجود جریان‌های بدآموز در میان جوانان بی‌اطّلاع باشم، نه، من جریان خروشان نجابت، دیانت، اصالت و نورانیّت را هم مشاهده می‌کنم 🌹