eitaa logo
️گنج نهفته
372 دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
1.9هزار ویدیو
218 فایل
کانال گنج نهفته، محفلی برای ترویج #سبک_زندگی_اسلامی که شامل مباحث مربوط به حجاب و عفاف ،خانواده و همسرداری و تربیت فرزند و جمعیت ‌میباشد. تاسیس کانال گنج نهفته در تلگرام سال ۹۵ تاسیس کانال گنج نهفته در ایتا ۲۲ تیر ۹۷ به مدیریت محمدلو
مشاهده در ایتا
دانلود
توصیف جالب عکاس انگلیسی درباره اربعین، پس از تصویربرداری از حرم امام حسین(ع) در این ایام
. ا••💫💜•• اگر آنگونه که با تلفن همراهتان برخورد می‌کنید با همسرتان برخورد میکردید، اکنون خوشبخترین فردِ دنیا بودید! اگر هر روز شارژش میکردید باهاش در روز از همه بیشتر صحبت میکردید پایِ صحبت‌هاش می نشستید پیغام‌هایش را دریافت میکردید پول خرجش میکردید دورش یک محافظ محکم میکشیدید در نبودش احساسِ کمبود میکردید حاضر نبودید کسی‌ نزدیکش شود حتی، مطالبِ خصوصیتان را به حافظه اش میسپردید همیشه و همه‌جا همراهتان بود حتی در اوج تنهایی‌ الانم که گوشی ها لمسی شده... اگر همونقدر که گوشی رو لمس میکنید همسرتون رو نوازش بکنید کلی خوشبخت می شوید و همیشه، بجای این همراه، اون همراهِ اولتان بود…. . ┈┈••••✾•🌿🌺🌿
👌خیلی جالبه خوندنش رو از دست ندید. 🕊 چرا حرم ها کبوتر دارند نه کلاغ؟ 🔹از نظر طب سنتی، هر مکانی دارای طبع و مزاج خاص خود است. بعضی مکانها مانند ها و دارای طبع سرد و خشک (سودایی) هستند. 🔹سالن های ورزشی ؛مراکز تحقیقاتی به دلیل هیجان بالا دارای طبع گرم و خشک هستند. 🔹اما مکانهایی وجود دارند که دارای طبع گرم و تر هستند یعنی خونسازند. 🔹نشستن کنار رودخانه ، را از بین می برد در واقع می تواند آرام بخش بوده و افسردگی ها را ازبین ببرد اما نشستن در کنار سودازا و نیز ایجادکننده افسردگیهاست. 🔹️حتی توصیه می شود افرادی که مشکلات روحی روانی شدیدی دارند از نشستن کنار دریا آن هم به هنگام غروب آفتاب با لباس بنفش و یا یاسی خودداری کنند چون زمینه خودکشی را برای خود فراهم می آورند. 🔹از جمله مکان های خونساز می توان (علیهم السلام) رانام برد. گرمای معنوی این مکان ها آنقدر بالاست که هرفرد با هرطبع و مزاجی را درمان خواهدکرد. 🔹جالب است که هیچ کلاغی در حرم ها دیده نمی شود و بیشتر فضای صحن و حیاطها را پر کرده اند. چون کبوتر پرنده ای گرم مزاج است به همین خاطر عاشق گرمای معنوی هستند! اماکلاغها بدلیل سرد مزاج بودنشان تاب وتحمل گرمای این مکانهارا ندارند!!!. ❌ کپی پست بدون ذکر صلوات و تقدیم به امام حسین ع و شهدای کربلا ممنوع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خادم کوچک امام حسین ع ثمره تربیت در مکتب امام حسین ع ، اول عاقبت به خیری برای خود فرد و دوم خدمت و احترام به انسانیت است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰روش جالب امام موسی صدر برای تبلیغ حجاب در لبنان 🔸کانال اخبار عفاف و حجاب کشور https://eitaa.com/goharshad1_ir
✅وظیفه همه پدر و مادرها این است که بچه ها را با محبت امام حسین علیه السلام بزرگ کنند تا سعادت بچه هاشون را تضمین کنند🌹
. کربلائی شدن در بطون انسان شکل میگیرد نه در ظواهر آن.... آری؛ حقیقتِ کربلائی شدن را باید در فحوای آخرین کلام امام حسین علیه السلام به لشکریان یزید جست،آنجا که فرمود: "فَقَدْ مُلِئَتْ بُطُونُكُمْ مِنَ الْحَرَامِ وَ طُبِعَ عَلَى قُلُوبِكُمْ؛ باطنهایتان از حرام پر شده و بر قلبهایتان مُهر خورده است" باطنهایی که از حرام پر شده هرگز جائی در قافله شهداء و یاران کربلائی امام حسین ندارند؛و بسیار ساده لوحانه است که ما فَقَدْ مُلِئَتْ بُطُونُكُمْ مِنَ الْحَرَامِ را به خوردن مال حرام تعبیر و تفسیر کنیم !!!!! حقیقتِ کلام امام از بطون و حرام،به صورت عام بوده نه خاص ....؛و فحوای کلام قدسی امام به منع ورود هر حرامی من جمله نگاه حرام ، شنیدن حرام، گفتار حرام، تفکر حرام، عمل حرام، مال حرام و .... به بطن جان انسان اشاره میکند .... 🔸 نگاه حرام: نگاه حرام صرفا نگاه به نامحرم و نگاهِ بر اساس تلذذ جنسی نیست؛ نگاهِ با جلال و حسرت به زندگی اشرافی و تجملاتی، نگاهِ بی تفاوت به ظلمِ ظالم و مظلومیتِ مظلوم، نگاهِ با حقارت به فقرِ فقیر و .... نیز جزئی از نگاههای حرام است. 🔸 شنیدن حرام: شنیدن حرام صرفا گوش فرا دادن به غیبت و دروغ نیست؛گوش فرا دادن به سخنانِ مسمومِ دشمنانِ دین، شنیدنِ سخنانِ لهو و لعب و ... نیز مصداق پر کردن باطن از حرام است . و خلاصه آن که هر کس فعل و فکر و عملِ حرامی را در باطنِ خویش جای دهد، اثر تکوینی آن نشنیدن و ندیدن صدای حق میشود و نتیجه اش جز گمراهی و ضلالت نیست.... و هر کس خواهان کربلائی شدن است میبایست ابتدا از حرام دوری کند تا راه حقیقی کربلا بر او گشوده شود و الا تمامی لشکر یزید در کربلا حضور داشتند اما به دلیل پر بودن باطنهایشان از حرام ، هیچ بهره ای از کربلا نبردند.... 🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب @s_a_razavi
. کربلا؛ درس زندگی است، چگونه انتخاب کردن در بودن، شدن و رفتن از زندگی... آری؛ در کربلا آئینه اعمال و رفتارهای آدمی، تجسم یافته که چه رفتاری منتج به چه اعمالی میشود... آنگاه که امام حسین (ع) در ظهر عاشورا فرمودند: فَقَدْ مُلِئَتْ بُطُونُكُمْ مِنَ الْحَرَامِ وَ طُبِعَ عَلَى قُلُوبِكُمْ؛ (باطنهایتان از حرام پر شده و بر قلبهایتان مُهر خورده است.) نشان دادند که هر کس در پی حرام باشد، نتیجه اش میشود تیغ کشیدن بر روی حق و حقیقت... و آنانکه تسلیم حق شدن را در زندگی انتخاب کردند، رفتنشان ممهور میشود به شهود و فنا الی الله... و اینک نوبت ماست که انتخاب کنیم چگونه زیستن و مردن را... * تذکر و تدبیر: " مُلِئَتْ بُطُونُكُمْ مِنَ الْحَرَامِ " صرفا مختص خوردن مال حرام نیست، نگاه حرام، شنیدن گفتار حرام، خواندن متون حرام و مسموم، تفکرات حرام و... تاثیرش در باطن ( جان و روح ) انسان نیز مصداق بارز این کلام شریف است؛ پس هر فعل حرامی تاثیر منفی در باطن انسان دارد که یکی از آن تاثیرات مُهر خوردن قلب در نشنیدن سخن حق است.
📌 عباس بودن، رویای ما در عصر غیبت ▫️ هر آنچه رویا و آرزوی ما در است، خلاصه شده در وجود نازنین رشید علیه‌السلام، قمر منیر بنی‌هاشم، علیه‌السلام برای مولا و خویش: ✨ الْمُسارِعِينَ إِلَيْهِ فِي قَضاءِ حَوَائِجِهِ، وَالْمُمْتَثِلِينَ لِأَوامِرِهِ، وَالْمُحامِينَ ‌عَنْهُ، وَالسَّابِقِينَ إِلىٰ إِرادَتِهِ، وَالْمُسْتَشْهَدِينَ بَيْنَ يَدَيْه ⚫️ جنگاوری غیور باشد یا سقای کودکان، برایش فرقی نمی‌کند. است. نقطه‌ی تسلیم است در برابر امام زمانش؛ لطف آنچه تو اندیشی، حکم آنچه تو فرمایی ⚠️ مگر را میتوان از مدار تابان دور کرد؟ مگر ماه بدون خورشید معنا دارد؟ ◾️ آرام و قرار ندارد. وجودش از می‌سوزد. تشنه است اما نه تشنه‌ی ؛ تشنهٔ و امداد خود، حسین علیه‌السلام است. ◽️ نمی‌خواهد. مگر ماه را می‌توان از مدار خورشید دور کرد؟ از چشم و دست و جان می‌گذرد تا حرف امام، زمین نمانَد. تشنه است و فقط با رضایت ولیّ زمانش سیراب خواهد شد. ⚪️ علیه‌السلام یعنی و شجاعت، وفاداری و زمان‌شناسی و امام‌شناسی؛ عباس بودن یعنی همه‌کار میکنم تا امام و مولایم از من راضی باشد. کاش مثل آل‌الله لحظه‌ای بتوانیم باشیم. 🖤 صلی‌الله علیک یا اباعبدالله الحسین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥اصطکاک هایی که توی خونه درست می شه یه فرصت برای معامله ست. 🦋
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞چادری ها فقط میرن بهشت؟! بقیه میرن جهنم!! 🎥پاسخ خانم اسلاملو (نویسنده و پژوهشگر در حوزه زن و خانواده).👌 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📣 کانال جواهرانه، زیر نظر دانشگاه تخصصی عفاف، پاسخگوی دغدغه های به روز جوانان. 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1130102787C66c4502167
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 مگه اون خوبه که من خوب باشم؟ • مگه همسرم قدر میدونه که من قدر بدونم؟ • مگه بابام رعایت منو میکنه که من رعایتشو کنم؟ ✘ هشدار: به محدوده خطر نزدیک می‌شوید! منبع: کارگاه انصاف رسانه رسمی استاد محمد شجاعی @ostad_shojae | montazer.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 هدف تربیت، جز بندگی نیست! 🔸 شهید چمران جزء معدود افرادی بود که در آن زمان دکترای فیزیک پلاسما داشت و از موسسه ‌ای در آمریکا دعوت به کار شده بود. 🔸 اما چون دید در دفاع مقدس، ایران نیاز به چریک دار، د بهترین شرایط زندگی در آمریکا را رها کرد و به مصر و لبنان رفت و آموزش‌های چریکی دید و به ایران آمد تا خدمت کند. 🔸چون او بنده مدرک نبود بلکه بنده خدا بود، درس را هم برای خدا خوانده بود حالا که خدا کار دیگری از او میخواست مدرک را کنار گذاشت و رفت سراغ وظیفه‌اش... 💢 ما در کرامت، برایتان از اندیشه‌های مختلف تربیتی می‌گوییم، چراکه نگاه نقادانه شما ارزشمند است. 🎙استاد 💝کانال واحد خانواده موسسه مصاف ( قنداب )
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ وَلَا تَكُونُوا كَالَّذِينَ نَسُوا اللَّهَ فَأَنْسَاهُمْ أَنْفُسَهُمْ ۚ أُولَٰئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ 🔹ای بزرگترین صنع الهی ..‌. حرفها را بو کن ..‌. 🎙 توصیه‌های علامه حسن‌زاده آملی
38.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❤️گوشه‌ای از کمالات رهبری را بشنویم و شکرگزار این نعمت عظیم الهی و نائب امام زمان عج باشیم 👌👌حتما ببینید
🔹آیت‌الله حائری شیرازی رضوان‌الله‌علیه🔹 🔸 مرید کردن دانش آموز خطرناک است🔸 مرید کردن به این معنی که دانش آموز به مربی ارادت و اعتمادی پیدا کند که اندیشه و نظارت او از دست برود؛ خطرناک است. در برابر روحانی هم باید همین روش را داشت. اعتماد به مربی خوب است، اما به چه بهایی؟ این روش که «هر عیب که سلطان بپسندد، هنر است» روش غلطی است. مربی نباید شاگرد را مرید خودش بار آورد و خوش حال باشد که تا یک کلمه می گوید یا اشاره می کند، شاگرد دربست قبول می کند، والدین هم همینطور. مرید و وابسته کردن ساده است، ولی بصیرت دادن مشکل! مربی اگر شاگرد را به خود وابسته کند که با ذائقه او همه مسائل را بسنجد کار دشواری نکرده است. طفل به دلیل ظرفیت کم خود، در مربی غرق و حل می شود و جرأت نمی کند درباره مطلبی قبل از این که مربی چیزی بگوید، حرف بزند یا اظهار نظری کند. روش انبیا این بود که به مردم بصیرت و نور و ملاک می دادند تا خودشان قضاوت کنند و نتیجه بگیرند. راهنمایی در حد اعطای ملاک خوب است؛ ولی برای او نتیجه گیری کردن صحیح نیست. نتیجه را باید خود فرد کشف کند. طفل هر چیزی را که بدون کمک مربی نتیجه گیری کند، متعلّق به خودش می داند و به آن عقیده پیدا می کند. در حالت مریدی، اگر روزی شاگرد به مربی بی عقیده شود، این خطر وجود دارد که در تمامی آنچه از مربی شنیده است شک کند! اما اگر از همان روز اول، مطالب را با ملاک بفهمد و نتیجه گیری کند اعتقاداتش را از دست نمی دهد؛ از این جهت مربیان باید با برنامه، استقلال متربّی را محفوظ نگاه دارند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 یک نفر از سپاه فرعون غرق نمی‌شه!! می‌دونید چه کسی بود و چرا غرق نشد؟؟؟ چه نکته‌ی زیبایی!👌 ✾ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📣 کانال جواهرانه، زیر نظر دانشگاه تخصصی عفاف، پاسخگوی دغدغه های به روز جوانان. 👇👇👇 🆔@Javaherane
🔹آیت الله حائری شیرازی رحمه الله علیه🔹 🔸اشکال از من بود!🔸 🌤 آیت الله حائری می‌گفت به راحتی می‌شود آدم‌ها را با حرف‌هایشان شناخت. مثال می‌زد: ... یک قلمی، یک خودکاری در طاقچه است. هست! به یکی می‌گویی برو بیار. میرود میگردد. خودکار هست اما پیدایش نمی‌کند.می‌گوید: «نمی‌بینم». به دومی می‌گویی برو. خودکار هست اما پیدایش نمی‌کند. ولی نمی‌گوید «نمی‌بینم»؛ می‌گوید: «نیست». ... آن که می‌گوید نمی‌بینم یک شخصیت دارد؛ آن که می‌گوید نیست، یک شخصیت. 🌤 آن که می‌گوید نمی‌بینم ... ضعف‌ها و نقص‌ها را متوجه خودش می‌داند. فردا اگر اتفاق ناخوشی در زندگی‌اش افتاد، پای خدا را وسط نمی‌کشد، به حساب خودش می‌گذارد، چون اینجا به حساب خودش گذاشت. گفت ضعف بینایی من هست. «من» نمی‌بینم. اما آن که می‌گوید «نیست» ... فردا هر اتفاقی بیفتد، فرافکنی می‌کند. به دوش خدا و زمانه و روزگار می‌اندازد... ✨ از بیانات حجه الاسلام رنجبر در مراسم سالگرد ارتحال آیت الله حائری شیرازی رحمة الله علیه/ قم المقدسه. مسجد اعظم (28/9/97)
🔹آیت الله حائری شیرازی (رحمه الله علیه)🔹 🔸محبت، روش نصیحت عقلانی🔸 آدم «نفسانی» وقتی می‎خواهد کسی را تحت فرمان در بیاورد، اول شخصیت او را خرد می‎کند و بعد، نصیحت می‎کند اما یک آدم «روحانی» اول احترام می‎گذارد و محبت می‎ورزد و بعد حرف می‎زند. چیزی را که می‎خواهیم شکل بدهیم اول باید نرمَش کنیم تا بتوانیم در قالب بگنجانیم. نفس، وقتی که می‎خواهد نصیحت کند، انسان زیر دست خود را در کوره تحقیر و اهانت نرم می‎کند، بعد او را در قالب نصیحت می‎ریزد تا او را در آن، جا بدهد. اما عقل وقتی می‎خواهد نصیحت کند، در گرمای محبت و احترام، طرف را نرم می‎کند و بعد به او خط می‎دهد و نصیحت می‎کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| استاد شجاعی ✘ آخـــه چرا قسمت من نشد برم راهپیمایی اربعین؟ 👆👆تمام کسانی که اربعین قسمت شأن نشد برن ببینند و ناامید نباشن از رحمت الهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ در نظام تکوین، بشر آزاد است 🔸اگر معنای «لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ» (1) این باشد که در نظام شریعت، هر کس بی‌حجاب بود، بود، هر کس بی‌حیا بود، بود، این می‌شود اباحه‌گری. 🔸این «خُذُوهُ فَغُلُّوهُ * ثُمَّ الْجَحیمَ صَلُّوهُ» (2) پس برای کیست؟، این بگیر و ببندهای قیامت پس برای چیست؟ 🔸آنکه فرمود «لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ» یعنی نظام، نظام تکوینی است؛ یعنی بشر آزاد است، کمال در آزادی است. 🔸اما در حساب شریعت، در حساب دین، در حساب نظام اسلامی این ‌طور نیست که بگوییم هر کسی آزاد است، می‌خواهد هر طور باشد، این ‌طور نیست. 🔸اولاً اگر «لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ» به آن معنا باشد که می‌شود اباحه‌گری 🔸و ثانیاً اگر این «لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ» معنای آن این باشد، این همه بگیر و ببندی که خدا در قرآن دارد «خُذُوهُ فَغُلُّوهُ * ثُمَّ الْجَحیمَ صَلُّوهُ» پس برای چیست؟ 🔸معلوم می‌شود که تکوین را نباید با تشریع خلط کرد. 🔸اینجا هم تکوین است فرمود شما آزادید؛ این «لَکُمْ دینُکُمْ وَ لِیَ دینِ» (3) از همین قبیل است، من دینم این است، شما می‌خواهید بپذیرید، می‌خواهید نپذیرید. 🔸«قُلِ اللّهَ أَعْبُدُ مُخْلِصاً لَهُ دینی * فَاعْبُدُوا ما شِئْتُمْ مِنْ دُونِهِ» (4)، آزادید اما بدانید «إِنَّ الْخاسِرینَ الَّذینَ خَسِرُوا أَنْفُسَهُمْ وَ أَهْلیهِمْ یَوْمَ الْقِیامَةِ»(5) که «اعاذنا الله من شرور انفسنا و سیئات اعمالنا». 🔹درس تفسیر /سوره مبارکه «زمر»، آیات 9 الی 15 ↙️ پی نوشت ها: 1- سوره بقره، آیه256 2- سوره حاقه، آیات30 و 31 https://eitaa.com/jahadi1