#تلنگر
یک نفر با دوچرخه، بدجور زمین میخورد، صدای خنده جمعی پخش میشود، دیگری در حال دویدن داخل چالهای میافتد باز هم صدای خنده پخش میشود، یکی از اسب میافتد صدای خنده پخش میشود، دیگری صندلیاش میشکند و زمین میخورد باز صدای خنده پخش میشود و...
این تصویرهای هر روزه بخشی از برنامههای طنز تلویزیون ماست که در عید هم تکرار خواهد شد.
البته که هر روز بخشی از برنامههای طنز در دنیا همین چیزهاست و تلویزیون ما هم این نوع خندیدن را جزو طبیعت برنامههای خودش پذیرفته است.
🚨اما زمین خوردن که خندیدن ندارد. در روایات ما آمده است که «از به زمین خوردن دیگران شاد مشو؛ زیرا تو نمیدانی که زمانه با تو نیز چه خواهد کرد»!
هر چند این تعبیر سقوط در جایگاه و کار و یا سقوطهای معنوی و اجتماعی را مد نظر دارد، ولی خود کلمه سقوط به هر حال افتادن است.
طبیعی است که اگر آدم عادت کند به افتادن یک آدم در خیابان بخندد سقوط معنوی یا اجتماعی دیگران هم برای نفس او جذاب و جالب خواهد شد.
اخیراً دیدم که در شبکه «نهال» هم این نوع تصویرها به عنوان طنز استفاده میشوند. خندیدن به زمین خوردن دیگران برای هر کسی خوب باشد، حتماً برای بچهها خوب نیست.
نسل ما که مدام با ایده دستگیری از زمین خوردگان بزرگ شدهایم، امروزمان این است، وای به حال نسلی که به طور رسمی به زمین خوردن دیگران بخندد.
کار فرهنگی و تربیتی مستلزم دقتهای بسیاری است که اگر رعایت نشوند کار را به ضد خود تبدیل خواهند کرد. البته ایجاد شادی و فرح درست برای مردم و برای نوجوانان ما لازم است، ولی همین شادی با بیدقتی زمینه بحرانهای بعدی در تربیت نسل فردا را فراهم میکند.
✅شادی را باید به درستی شناخت. بویژه برنامه سازان تلویزیون و رسانههای پرمخاطب ما باید با شناخت از شادی به سمت تولید این نوع برنامهها بروند. بحمدالله در سالهای اخیر متون بسیاری درباره شادی تولید شده است که منظر درست درباره شادی را مینماید و مرزهای آن با لغو و لهو را روشن میکند. حتی اگر کسی به این متون دسترسی ندارد میتواند بسادگی با نگاهی به قرآن و برخی احادیث معناهای مختلف شادی را بشناسد و طبعاً نتیجه چنین نگاهی کار فرهنگی هنری درستی خواهد بود.
📝علی محمد مودب
🚨بازیهای رایانه ای با طراحی هالیوود برای مبارزه با مهدویت
بحث مهدویّتستیزی در سینمای هالیوودی از سال ۲۰۰۰ م. به بعد شدّت گرفت. به این صورت که باور انتظار، هدف قرار میگیرد؛ نه بحث منجیّ آخرالزّمانی. از آنجا که بحث منجیّ آخرالزّمان در همه ادیان تقریباً مشترک و انکارناپذیر است، به جای انکار آن باور، انتظار آخرالزّمانی «تورات» و «انجیل» در سینمای هالیوودی عرضه شد.
هالیوود به عنوان مرکز فیلمسازی «آمریکا»، در سال، هفتصد فیلم تولید میکند و نزدیک به ۷۸% سینماها و تلویزیونهای جهان از آن تغذیه میشوند. این در حالی است که در آمریکا بیش از ۶۰% پرفروشترین فیلمهای هالیوود در خصوص آخرالزّمان است.
یهودیان، مؤسّسان اصلی سینمای هالیوود بودهاند و از آنجا که در غرب، بحث موعودگرایی در تمامی ابعاد، فوقالعادّه جدّی است، به همین دلیل متفکّران غربی بخش مهمّی از افکارشان را صرف این مسئله میکنند
.
🚨خرافههایی از طرف صهیونیستها به سینمای هالیوود راه یافته است؛ مانند افسانه آخرالزّمان و پیشگوییهای مربوط به آن که در محتوا و مضمون، فیلمهایی نظیر «نوسترآداموس»، «آرمگدون» و «روز استقلال» قابل مشاهده است.
مهمترین تأثیر این دسته از فیلمهای خرافی، آن است که حسّ اعتماد به نفس را در مخاطبان جهان سومی نابود میسازد و همزمان، اعتماد و انقیاد نسبت به صاحبان اصلی را (که به زعم این فیلمها آمریکاییان و یهودیان هستند) ترویج مینماید.
🔺منجیّ موعود در بازیهای رایانهای، همان کسی نیست که شیعیان او را مهدی، مسیحیان او را عیسی، زرتشتیان او را سوشیانت و قومهای دیگر او را با نامهای دیگر میخوانند
👈👈 بسیاری از بازیهای رایانهای در راستای تخریب فرهنگ، در قالب محصولات فرهنگی غربی، برای تحقّق بخشیدن به آرمان غربیها، یعنی سیطره غرب بر اسلام، راهی بازارهای کشورهای مسلمان شده است؛ محصولاتی که پس از استفاده از آنها، شخص از هویّت و فرهنگ خود دلزده میشود. این بازیها بیشتر، سرمایه اجتماعی جهان اسلام و تشیّع را هدف گرفتهاند.
🔺بازیهای رایانهای به شوالیههای مجازی قدرتمند و جذّاب ناتوی فرهنگی و جنگ صلیبی غرب تبدیل شدهاند که در حال تخریب و تغییر تدریجی ارزشها و هنجارهای انقلاب اسلامی و جهان اسلام هستند. این شوالیههای رایانهای در جنگهای صلیبی قرن جدید بدون هیچگونه حسّاسیّتی، تا عمق خانههایمان نفوذ کردهاند و ما در بیخبری، با آغوش باز به استقبال آنها رفتهایم و هزینههایی برای آنها میدهیم.
👈👈برخی بازیهای رایانهای با محتوای صهیونیستی و آمریکایی طرّاحی شده و اسلامستیزی و مهدیستیزی در شکل، فرم و محتوای آنها موج میزند و کودکان در گیرودار خشونت بازیها شلیک خود را به سمت سربندهایی با نامهای مقدّس به طرف مسلمانان متوجّه کرده و به مراحل بالاتر صعود میکنند.
بعد از کنفرانس تلآویو۶ (۱۳۶۵ هـ . ش.) یک 🚨بازی رایانهای به نام «یا مهدی» ساخته شد که اسم اصلیاش Persian Gulf Inferno (جهنّم خلیج فارس) است ـ کودک چنان شرطی میشود که با شنیدن الله اکبر و یامهدی تیراندازی میکند و بالأخره در روح کودک، بذر نفرت از این دو واژه کاشته میشود تا روزی استکبار بتواند از محصول آن فایده برد.
🔺 القای آخرالزّمان دینی: در این نوع آخرالزّمان انسانهای شیطانصفت در قالب گروههای تروریستی قصد گرفتن قدرت و نابودی تمامی عناصر پاک و خدایی را دارند و کاربر در این نوع بازی، به عنوان منجی و در نقش جاسوسی خبره و با ایمان، یا سربازان ماهر و معتقد (عمدتاً سربازان از ارتش آمریکا و انگلیس) به عنوان پلیس صلح جهانی ظاهر شده و به مبارزه با دشمنان بشریّت میپردازند. در بازیهایی مانند «اسلحه مرگبار»، «گروه ضربت» و «بازگشت به قلعه یی ولفن اشتاین» از این قبیل هستند یا بازی «دلتافورس»۱۰ (Delta Force) که در این بازی، دشمن در قالب چهرهای عربی و گاه فارسی با تکلّم جملاتی مانند: حاجی یکی دارد میآید و … ظاهر شده و بر روی جعبههای دشمن نمادهایی اسلامی چون: «لااله الاالله»، «محمّد رسول الله» و آرمیشبیه آرم آستان قدس رضوی که متأسّفانه کودک و نوجوان ما با علاقه، تحت تأثیر این بازیها قرار میگیرند.
✅با این مطالب عنوان شده در خصوص بازیهای رایانهای دیگر نمیتوان آنها را تنها به عنوان ابزار جذّاب برای تفریح و سرگرمیکودکان نگاه کرد؛ بلکه باید به آنها از دید دشمنان تفکّر اسلامی نگریست و با تولید جانشینهای مناسب با اینگونه بازیها، با توجّه به عمق منابع ملّی و مذهبی به مبارزه با آنها پرداخت.
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام اگر بخواهیم زندگی زینب کبری سلام الله علیها را از بعد روانشناسی بررسی کنیم
میتوانیم به جرئت بگوییم که زینب کبری بنیانگذار روانشناسی مثبت گرا می باشد.
روانشناسی غربی که سیلگمن را پیشگام روانشناسی مثبت گرا میدانند اما ما با تاسی از آموزه های دینی باید بگوییم که زینب کبری حقیقتا پایه گذار روانشناسی مثبت گرا هست و این مسئله را به طور عملی و به وضوح نشان دادند ..
اینکه در اوج مصیبت و شهادت عزیزان و اسارت در جواب ابن زیاد که گفت دیدی خدا با شما چه کرد ؟!
زینب کبری با صلابت و ایستادگی فرمودند: «ما رایت الاجمیلا »
ما جز زیبایی چیزی ندیدیم ..»
این یعنی زینب کبری به زیبایی توانستند در اوج مصیبت های حوادث عاشورا ؛
زیبایی های عاشورا را ببینند زیبایی رضایت و تسلیم شدن به خدا و زیبایی در مسیر حق بودن و در مسیر حق قدم برداشتن
زیبایی نماز اول وقت در اوج جنگ ؛ زیبایی وفاداری قمر بنی هاشم و یاران ؛ زیبایی شجاعت یاران و رجزخوانی هایشان در میدان جنگ که از دشمن ذره ای ترس نداشتند ؛ زیبایی توجه به مال حلال ؛ زیبایی توجه به حجاب ؛ زیبایی صبر و بردباری و ایستادگی و در حقیقت میتوان گفت که تمام زیبایی های دین در نصف روز عاشورا به نمایش گذاشته شد .و زینب کبری اینها را دیدند و فرمودند : «ما جز زیبایی چیزی ندیدیم »
سیلگمن معتقد است که« دین یک سامانه باور منسجم ایجاد می کند که باعث میشود که افراد برای زندگی معنا پیدا کنند و به آینده امیدوار باشند » و این باور عمیق را در شخصیت زندگی کبری به وضوح شاهد هستیم .
مسئله دیگر درباره صبر و تاب آوری و مدیریت حکیمانه و تصمیم گیری عقلانی زینب کبری در حوادث روز عاشورا و بعد از آن در دوران اسارت است که به زیبایی توانستند حوادث را مدیریت کنند و جهاد تبیین را به بهترین وجه آن انجام دهند که در حقیقت اینکه می گوییم عاشورا : پیروزی خون بر شمشیر بود یکی از دلایلش همین جهاد تبیین و روشنگری های امام سجاد علیه السلام و زینب کبری سلام الله علیها بود .
در بحث های روانشناسی پنج نوع سبک تصمیم گیری داریم :
۱_سبک تصمیم گیری احساسی
مبنای تصمیم گیری اش بر اساس هیجان ها و احساسات خودش هست
۲_سبک تصمیم گیری تکانشی:
فرد به سرعت تصمیم می گیرد و از حقایق ارزیابی منطقی ندارد همه چیز در یک لحظه به وقوع می پیوندد .
۳_سبک تصمیم گیری انفعالی
فرد منفعل به دلیل ویژگی های شخصیتی یا فقدان مهارت ؛ جرئت لازم را ندارد و بر اساس انتظارات دیگران تصمیم می گیرد .
۴_سبک تصمیم گیری اجتنابی
فرد اجتنابی به جای روبه رو شدن با مسائل و حل آنها و نشان دادن مهارت جرئت ورزی ؛ لزوم تصمیم گیری را انکار می کند و امیدوار است که همه چیز خود به خود درست شود .
۵_سبک تصمیم گیری عقلانی :
تصمیم گیری عقلانی بر مبنای تفکری منطقی و سالم شکل خواهد گرفت . تفکری که بر مبنای آن بتوان به احساس مثبت و رفتاری منطقی و مدیریت شده دست یافت .
و همچنین ۵ مرحله در مراحل مسئله داریم که میتوان نام برد :(تعریف مسئله ؛فهرست کردن راه حل های مختلف ؛تعیین سود و زیان هر راه حل و ارزیابی آن و در پایان انتخاب بهترین راه حل)
سبک تصمیم گیری زینب کبری سلام الله علیها در بحران حوادث روز عاشورا و دوران اسارت بر مبنای سبک تصمیم گیری عقلانی بود .
یعنی زینب کبری به دلیل باور و اعتقادات قوی خود به خداوند متعال و نوع نگاه و نگرش خود به حوادث توانست ارزیابی منطقی از حوادث داشته باشد و با تحریف های شناختی که دشمن در اذهان عمومی ایجاد کرده بود و امام حسین علیه السلام را خارجی معرفی می کردند که قصد شورش علیه خلیفه دارد !! زینب کبری به زیبایی با این جریان تحریف مقابله کرد و چهره حقیقی امام حسین علیه السلام و اینکه فرزند پیغمبر خداست و برای امر به معروف و نهی از منکر خارج شده به دیگران معرفی کرد .
رهبر انقلاب فرمودند: اگر الگوی زن، زینب و فاطمهی زهرا سلامالله علیها باشند، کارش عبارت است از فهم درست، هوشیاری در درک موقعیتها و انتخاب بهترین کارها؛ ولو با فداکاری و ایستادن پای همه چیز. ۷۰/۸/۲۲
الان هم بانوان کشورمان با اقتدا به حضرت فاطمه سلام الله علیها و خانم زینب کبری سلام الله علیها در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب برای کمک به حزب الله لبنان و مقاومت پای کار آمدند و با پول و طلا و جواهرات خود و دارایی های خود سخاوتمندانه در این جهاد شرکت می کنند
و اعلام میدارند که :
اسرائیل بداند با شهادت رهبران مقاومت شهید سیدحسن نصرالله ؛ شهید اسماعیل هنیه و شهید یحیی سنوار در عزم ملت مقاوم لبنان و فلسطین خللی ایجاد نخواهد شد...و به امید خدا بساط ظلم اسرائیل به زودی برچیده خواهد شد ..
ما حامیان مقاومت نیز به حول و قوه الهی فرزندانمان را سرباز امام زمان عج و کابوس بزرگ اسرائیل تربیت می کنیم ..
به امید دعای خیر امام زمان ارواحنافداه
📝 محمدلو
5.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اهدای حلقۀ نامزدی ۴۳ ساله به جبهۀ مقاومت
🔹یک مادربزرگ در جریان پویش ایران همدل: از وقتی شنیدم که آقا فتوای جهاد داده حلقۀ طلای خود را جبهۀ مقاومت اهدا کردم. همه چیز ما فدای رهبر انقلاب. چهل سال پیش دوران نامزدی من بود و حلقۀ نامزدی را تقدیم میکنم. اگر الان آقا بگوید برو لبنان به امام حسین(ع) میروم.
💥 رزق چیست؟
زمانی که خواب هستی و ناگهان، به تنهایی و بدون زنگ زدن ساعت بیدار میشوی؛ این بیداری، #رزق است، چون بعضیها بیدار نمیشوند.
زمانی که با مشکلی رو به رو میشوی، خداوند صبری به تو می دهد که چشمانت را از آن بپوشی، این صبر، #رزق است.
زمانی که در خانه لیوانی آب، به دست پدر یا مادرت میدهی، این فرصت نیکی کردن، #رزق است.
گاهی اتفاق میافتد که در نماز حواست با گفتههایت نباشد. ناگهان به خود میآیی و نمازت را با خشوع میخوانی. این تلنگر، #رزق است.
یکباره یاد کسی میفتی که مدتهاست از او بیخبری و دلتنگش میشوی و جویای حالش. این یادآوری، #رزق است.
رزق واقعی، #رزق خوبیهاست.
نه ماشین، نه درآمد. اینها رزق مال است که خداوند به همهی بندگانش میدهد. اما رزق خوبیها را، فقط به دوستدارانش میدهد.
و در آخر... همین که عزیزانتان هنوز در کنارتان هستند و نفسشان گرم است و سلامت؛ این بزرگترین #رزق خداوند است.
#علامه_حسن_زاده_آملی
️گنج نهفته
✅ فلسفه وفواید حجاب از منظر عقلی ❓❓آیا حجاب یک امر شخصی است: 🔰پاسخ: 1⃣حجاب باعث تقویت امنیت اجتماع
#انگیزشی
مهم نیست چقدر غرور داری..
مهم اینه که چقدر شعور داری...
آدم هایی که روح بزرگی دارند،
عقده های کمتری دارند،
شعور بیشتری دارند و قلب مهربانتری...
برای همین نباید از آنها ترسید...
آدم های کوچک و حقیر با عقده های بزرگ ترسناکترند...
چون از صدمه زدن به دیگران هراسی ندارند!!
افکار هر انسان میانگین افکار پنج نفری است که بیشتر وقت خود را با آنها میگذراند.
خود را در محاصره افراد موفق قرار دهید...
🔴 آموزش عملی تواضع و انتقادپذیری توسط والدین
در روایت داریم که ««رَحِمَ اللهُ مَنْ اَهْدَی اِلَیَّ عُیُوبی»»؛ خدا رحمت کند کسی را که عیب مرا به من #هدیه کند؛ اگر کسی میخواهد برای من گل بیاورد، گل او این باشد که بگوید: آقا! من این نکته را در زندگی شما دیدهام؛ این عیب را میخواهم بگویم.
اگر شما میخواهید به امام جمعهتان هدیه بدهید، بگویید: این مدت ما آمدیم صحبتهای تو را گوش کردیم و حالا میخواهیم گلی برایت بفرستیم. آقا! این صحبتت این اشکال را دارد یا صحبتهایت برای ما کمی سنگین است یا سطحش پایین است. این بهترین هدیه است. اینکه شعار بدهند: «صل علی محمد...»، هدیه نیست. اینکه انسان را کمک کنند، هدیه است. اینکه عیب کسی را به او بگویند، خدمت است؛ چون فردای قیامت، انسان از چه کسی تشکر میکند؟ از کسی که تعریفش کرده یا از کسی که عیبش را برطرف کرده؟
به بچههایتان بگویید: اگر عیب مرا به من بگویید، من به شما دعا میکنم. این میشود تواضع؛ این میشود دوری از تکبر؛ این میشود دروازۀ بهشت، نه اینکه انسان در خانه بگوید: من بابا هستم؛ من بزرگتر هستم؛ من ارشد هستم؛ هرچه من میگویم، باید بشود؛ بچه اشتباه میکند به من حرفی بزند!
منبع: آیتالله حائری شیرازی، کتاب راه رشد، جلد چهارم، صفحه ١٣۴
قابل توجه مبلغان، مربیان، معلمان بزرگوار فایلهای جدید مناسبتی ایام فاطمیه
در کانال تربیت دینی کودک و نوجوان بارگذاری شد👇👇👇👇👇👇👇👇👇
جایگاه زن در اندیشه فاطمه سلام الله علیها
سلامت انسان و زمین، شناخت نعمتها
پرخاشگری در کودکان وراه های مقابله با آن
سیره فاطمی
زندگی در سیره حضرت زهرا سلام الله علیها
آثار و برکات زیارت فاطمه سلام الله علیها
تسبیح فاطمه سلام الله علیها
بصیرت آفرینی در سخن و سیره حضرت زهرا علیها السلام
چهل حدیث درباره حضرت زهرا سلام الله علیها
حضرت زهرا حافظ رسالت وامامت
تمسک به آیات الهی شاخصه مهم در اندیشه حضرت فاطمه سلام الله علیها
جلوه های محبت در سیره حضرت فاطمه سلام الله علیها
حضرت فاطمه سلام الله علیها الگوی امام مهدی عجل الله
حضرت فاطمه زهرا سلام الله از دیدگاه امام خمینی (ره)
حضرت زهرا سلام الله علیها الگوی رفتاری خانوادگی
درسهایی از سیره فاطمی برای زن مسلمان
دفاع فاطمه سلام الله علیها از امامت و امام خویش
رابطه عاطفی حضرت زهرا سلام الله علیها با خانواده
سیره حضرت زهرا علیها السلام در تربیت فرزند
سیره قرآنی حضرت فاطمه سلام الله علیها
شاخص های مکتب شهید سلیمانی
شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها در کلام وحی
عفاف و حجاب در سیره حضرت زهرا سلام الله علیها
عوامل تحکیم خانواده از دیدگاه حضرت زهرا سلام الله علیها
فاطمه زهرا سلام الله علیها از نگاه اهل سنت
فاطمه زهرا علیها السلام الگوی مبارزه سیاسی زن امروز
محورهای سیاسی مبارزات سیاسی حضرت زهرا سلام الله علیها
ولایتمداری در عصر حاضر با الگو برداری از زندگانی حضرت زهرا سلام الله علیها
داستان هایی از زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها
در جستجوی استناد به حدیث غدیر در کلمات نورانی فاطمه زهرا سلام الله علیها
درسهایی از فاطمه سلام الله علیها برای زنان
سیره و رفتار سیاسی حضرت زهرا سلام الله علیها
شمه ای از فضایل و مناقب فاطمه زهرا سلام الله علیها
فاطمه سلام الله علیها مخزن اسرار پیامبر
فضائل ده گانه حضرت زهرا سلام الله علیها
قطره ای از دریای فضائل زهرای مرضیه سلام الله علیها
گوشه ای از کرامات حضرت زهرا سلام الله علیها
مقام حضرت فاطمه سلام الله علیها
حضرت فاطمه سلام الله علیها و زندگی مشترک
به کانال #تربیت_دینی_کودک_و_نوجوان ملحق شوید:
https://eitaa.com/tarbiatkoodak_nojavan
علی زکریایی کارشناس تبلیغات فرهنگی با یک خانم بدحجاب یک صحبت کوتاهی میکنه و او را عقلاً مجاب به پوشش و حجاب میکنه
19.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
علی زکریایی کارشناس تبلیغات فرهنگی با یک خانم بدحجاب یک صحبت کوتاهی میکنه و او را عقلاً مجاب به پوشش و حجاب میکنه
️گنج نهفته
علی زکریایی کارشناس تبلیغات فرهنگی با یک خانم بدحجاب یک صحبت کوتاهی میکنه و او را عقلاً مجاب به پو
سلام فیلم و دلایل حجاب منطقی بود ✅
👈منتها علت اینکه برخی ها با این دلایل قانع نمیشوند و مخالفت با کلیپ را اعلام نمودند
این هست که شبهات برخی افراد درباره حجاب با این استدلال پاسخ داده نمیشود .
چون شبهات دیگری ممکن است داشته باشند
یعنی در حقیقت هر انسانی برای عدم رعایت حجاب ممکن هست دلایلی داشته باشد که با دیگری متفاوت باشد
همان طور که برای نماز نخواندن افراد مختلف بهانه های مختلفی می آورند ..
👈بنابراین باید با افراد مختلف بر حسب موقعیت و شرایط مختلف سخن گفت تا قانع شوند
🔺کار فرهنگی هم یک روزه جواب نمیدهد انتظار نداشته باشیم با یک سخنرانی و یک پرسش و پاسخ کل دانش آموزان مدرسه قانع شوند ..
👈به ویژه در زمینه حجاب و عفاف اول بایستی ریشه های اعتقادی در افراد را محکم کرد .
✅خود آیات حجاب در قرآن در مدینه نازل شده است یعنی بعد از اینکه پایه های اعتقادی افراد محکم شد. درباره احکام عملی خداوند سخن می گویند ..
بنابراین در این کلیپ هم علت اینکه برای برخی ها ممکن است جواب ندهد و قانع نشوند به دلیل استدلالهای کلیپ نیست
چرا که استدلالهای منطقی و قانع کننده و با مثالهای روزمره کاربردی پاسخ داده شده است✅
👈بلکه مشکل از تفاوتهای انسانهاست در رعایت برخی بدیهیات
🚨 چرا که گاهی مشکل عدم رعایت حجاب از استدلال هست ؛ گاهی مشکل از اعتقادات است ؛ گاهی مشکل از کمبودهای عاطفی است ؛ گاهی مشکل از همرنگ جماعت شدن هست ؛ گاهی مشکل به خاطر دیده شدن هست گاهی مشکل حتی عناد هست و دلایل مختلف که میتواند افراد در عدم رعایت برخی بدیهیات داشته باشند که باید علت مشکل را شناخت تا راهکار متناسب با آن ارائه داد .
🚨همان طور که دانش آموزان یک کلاس از لحاظ علایق و استعدادها و حتی یادگیری دروس متفاوت از بقیه هستند .برای همین در انتخاب رشته ؛ دانش آموزان مختلف رشته های متفاوتی انتخاب می کنند و در انتخاب شغل هم همین طور افراد مختلف برای شغلهای متفاوتی مناسب هستند
برای مثال در یادگیری برخی ها دیداری و برخی شنیداری؛ هستند
یا در بررسی هوش افراد برخی هوش تحلیلی منطقی ریاضی بالایی دارند ..برخی هوش کلامی زبانی ؛ برخی هوش جسمی حرکتی و.. دارند و برحسب انواع هوشها ؛ در انتخاب رشته و انتخاب شغل ؛ تفاوت بین دانش آموزان دیده میشود
📝محمدلو