فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امر به معروف خواهر شهید احمد پلارک، شهیدی که از مزارش بوی عطر به مشام میرسد:
شما پاکین، جواهرین ... نذارین دلهای آلوده شما رو این جوری ببینن
شماها ناموس برادر من هستید من دلم نمیاد حتی یه تار موتو کسی ببینه چون ناموس من هستید.
📃منطق حجاب الزامی در اجتماع
❗️هرکس این استدلال منطقی ام را رد کرد سوگند می خورم من هم خواستار آزادی حجاب شوم!
1⃣مقدمه اول:
حجاب و پوشش، حکم واجبِ الهی است و در بین تمام مسلمین واجب بودن حجاب، امری ضروری و بالاتفاق است.
2⃣مقدمه دوم:
آیا این حجاب شرعی، یک حکم فردی است یا اجتماعی؟
جواب: پوشش و حجابِ مد نظر خداوند از اساس مربوط به رابطه ی یک فرد با فرد دیگر(همان نامحرم )است و این رابطه ی متقابل می شود اجتماعی. پس 👈حکم اجتماعی شد نه فردی. چرا؟ چون اگر حجاب بر فرض مانند نماز یک حکم فردی بود، شخص می بایست حتی در خلوت خودش و در حریم خصوصی اش نیز حجاب را رعایت کند! و حال آنکه حجاب فقط در حضور جمع و در اجتماع واجب و لازم شده است.
3⃣مقدمه سوم:
به این برهان خوب دقت کنید
اگر B 👈A باشد و C👈 B باشد. پس بی شک C👈 A هست.
حال،
حجاب 👈حکم اجتماعی است. هر حکم اجتماعی 👈 الزام آور است. پس بی شک حجاب 👈 الزام آور است.
ملاحظه کردید با این صورت منطقی، حجاب چون اجتماعی است پس الزام آور و قانونی می شود و ببینید در تمام دنیا قوانین اجتماعی، الزام آور هستند.
لذا هر کس که در اجتماع حاضر می شود، باید قانون الزامیِ حجاب را مانند سایر قوانین اجتماعی، رعایت کند.
4⃣مقدمه چهارم:
در جامعه ی ایران که اکثریتِ قریب به اتفاق مسلمان هستند و ایران یک کشور اسلامی است، آن دسته از کسانی که مسلمان نیستند و یا به هر دلیلی احکام و قوانین اسلامی آن را قبول ندارند بی تردید مانند هرجای دنیا می بایست تابع قوانین آن کشور باشند و آنها را رعایت کنند و این از بدیهی ترین موضوعات حقوق شهروندی و اجتماعی است.
✅نتیجه:
کسی که قانونِ اجتماعی و الزام آورِ حجاب و پوشش را زیر سوال می برد و می گوید هرکس هر جور دلش خواست انتخاب کند، و باز در رفتار و عمل هم کشف حجاب می کند، این شخص طبق نظر همه ی عقلا و حقوق دان های دنیا👈 قانون اجتماعیِ آن کشور را زیر پا گذاشته و رسما دست به قانون شکنی زده است. چون مثل کسی است که می گوید: بگذاریم عبور از چراغ قرمز دلبخواهی و آزاد باشد و هرکس هر جور خواست انتخاب کند!
بنابراین با توجه به تمام مقدماتِ منطقی، در خواست حجاب اختیاری در اجتماع و فضای عمومی، بی معنا می شود چرا که نتیجه اش می شود👈 هرکس دلش خواست قانون را رعایت کند و هرکس دلش خواست قانون را رعایت نکند! و این یعنی آن فرد ابتدایی ترین مساله اجتماعی همان #رعایت_قانون_شهروندی را زیر پا گذاشته است.
#سعیدحیدری
️گنج نهفته
🔴سند ۲۰۳۰ یونسکو که امامخامنهای امروز به اشاره کرد چیست؟ رحیمپور ازغدی: سند ۲۰۳۰ #کاپیتولاسیون آ
✅ پروژهای جهانی
سند موسوم به ۲۰۳۰ سازمان یونسکو را میتوان یکی از موارد طراحی نظام سلطهی بینالمللی دانست. البته این سند تنها یکی از ۱۷ هدف پروژهی میلینیوم جهانی است. میلینیوم یا اعلامیهی هزارهی سازمان ملل متحد با هدف توسعهی پایدار، از مهمترین طرحهایی است که توسط سازمان ملل به منظور جهانیسازی ملتها و یکسانسازی فرهنگها سالها در دستور کار نهادهای مرتبط با این سازمان قرار گرفته بود و سرانجام شکست خورد. پس از شکست این پروژه، در سال ۲۰۱۵ برنامهی جدیدی از سوی سازمان ملل مطرح شد و در مجمع عمومی سازمان ملل با حضور روسای جمهور کشورهای عضو از جمله جمهوری اسلامی ایران به تصویب رسید. نکتهی حائز اهمیت این است که این برنامه به صورت without voting، یعنی بدون رای و نظر مخالف به تصویب رسیده است، در حالیکه اگر مخالفتی از سوی هیئت ایرانی حاضر صورت گرفته بود، این برنامه با «اجماع عمومی» تصویب میشد. امری که انتظار میرفت با توجه به مغایرتها و تضادهای واضح و مشخص این برنامه با فرهنگ و اسناد بالادستی کشورمان، با مخالفت هیئت جمهوری اسلامی به عنوان داعیهدار حکومت اسلامی قرار بگیرد.
پس از اجلاس عمومی سازمان ملل، اجلاس با حضور وزرای ۱۳۰ کشور از جمله ایران در اینچئون کرهی جنوبی برگزار میشود. سندی که از سال ۲۰۱۴ به عنوان برنامهی آموزشی در مسقط طراحی شده بود، در این اجلاس به تصویب و امضا میرسد. هرچند که تا به امروز هیچ خبر رسمیای مبنی بر امضای وزیر وقت آموزش و پرورش بر این سند منتشر نشده است. این تعهد در حالی صورت میگیرد که دو نهاد نظارتی مهم در این موضوع یعنی شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی و نهادهای فراقوهای نظیر مجمع تشخیص مصلحت و شورای عالی امنیت ملی از پذیرفتن این سند بیاطلاع بودهاند.
@hagigatevasel
📢 گزارشی از روند تصویب و ماهیت سند ۲۰۳۰:
❓سند ۲۰۳۰ کجا را نشانه گرفته است؟
🔍بخوانيد👇🏻
http://farsi.khamenei.ir/others-report?id=36515
@hagigatevasel
گزارشی از روند تصویب و ماهیت سند ۲۰۳۰:
سند ۲۰۳۰ کجا را نشانه گرفته است؟
این سند ۲۰۳۰ سازمان ملل و یونسکو و این حرفها، اینها چیزهایی نیست که جمهوری اسلامی بتواند شانهاش را زیر بار اینها بدهد و تسلیم اینها بشود. به چه مناسبت یک مجموعهی بهاصطلاح بینالمللیای -که قطعاً تحت نفوذ قدرتهای بزرگ دنیا است- این حق را داشته باشد که برای کشورهای مختلف، برای ملّتهای گوناگون، با تمدّنهای مختلف، با سوابق تاریخی و فرهنگی گوناگون، تکلیف معیّن کند که شما باید اینجوری عمل کنید؟ اصل کار، غلط است. (۱۳۹۶/۰۲/۱۷)
همان انگیزههایی که به کشورهای اسلامی فشار میآورند تا موضوعات جهاد و شهادت را از کتابهای درسی حذف کنند در داخل نیز استمرار پیدا میکنند و خود را بهصورت خردهسیاستهای فرهنگی نشان میدهند.(۱۳۹۶/۰۳/۰۳)
هفده اردیبهشت سال گذشته، رهبر انقلاب در دیدار با معلمان با اشاره به اینکه ما برای تربیت نسل آینده با حریفی به نام «نظام سلطهی بینالمللی» مواجه هستیم فرمودند: «ممکن است برخی تعجب کنند که چه ارتباطی میان آموزشوپرورش و «نظام سلطهی بینالمللی» وجود دارد، درحالیکه واقعیت این است که نظام سلطه برای نسل جوانِ ملتها بهویژه ملتِ ایران برنامه دارد.» ایشان به این موضوع هم تأکید کردند: «نظام سلطه میخواهد نسل آیندهی کشورها، نسلی باشند که فکر، فرهنگ، نگاه و سلیقهی مورد نظر او را در مسائل جهانی داشته باشند و در نهایت نخبگان، سیاستمداران و افراد تأثیرگذار همانگونه فکر و عمل کنند که او تمایل دارد.» بههمین دلیل، رهبر انقلاب موضوع آموزش و پرورش را طبق تصریح قانون اساسی، موضوعی «حاکمیتی» بیان فرمودند.
@hagigatevasel
✅ تصویب و اجرای پنهانی
در جلسهی مورخ ۱۳۹۵/۰۶/۲۵ هیئت دولت، اجرای سند ۲۰۳۰ با تشکیل کارگروهی، الزامی میشود. این کارگروه موظف میشود که برنامههای اجرایی این سند را به سایر دستگاههای مربوطه ابلاغ کند و بر اجرای آن نظارت داشته باشد. نخستین واکنش رسمی به این مصوبهی هیئت دولت، چهار ماه پس از اجرایی شدن آن صورت میگیرد، زمانی که ستاد نقشهی جامع علمی کشور در جلسهی هشتاد و هشتم خود، با گلایه از عدم اطلاع رسانی دولت به شورای عالی انقلاب فرهنگی، نگرانی خود را از تصویب و اجرای این سند اعلام میکند. با ادامه یافتن اجرای این سند و عدم پاسخگویی مسئولان مربوطه، این نگرانی به صحن عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسهی ۱۳۹۵/۱۱/۱۹ سرایت کرد و در حضور رئیس جمهور و وزرای مربوطه، نگرانی از تصویب و اجرای سند ۲۰۳۰ با صحبت چند تن از اعزّای شورا به ریاست جمهوری منتقل شد. در حالیکه انتظار عمومی اعضای شورا بر این بود که با انتقال این دغدغه، روند رایگیری و در دستورکار قرار گرفتن توقف و اصلاح سند ۲۰۳۰ آغاز میشود اما رئیسجمهور این مسئله را به جلسهی بعدی موکول میکند.
جلسهای که تا به امروز تشکیل نشده است.
پس از این اتفاق، موضوع سند ۲۰۳۰، با حضور مدیر کل کمیسیون ملی یونسکو در دستور کار ستاد نقشهی جامع علمی کشور قرار میگیرد. محورهای این جلسه بدین شرح است:
- عدم مشارکت و اطلاع رسانی به شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد انتقاد است.
- اسناد آموزشی بالادستی نظام، اسنادی مترقی هستند که کشور را بینیاز از اسناد ابلاغی از سایر جوامع بیگانه میکند.
- روند ابلاغ و ترجمهی این سند متوقف شود، تا از تداخل و تعارض در نظام آموزشی کشور جلوگیری شود.
- در بسیاری از جملات بیانیهی اینچئون عباراتی وجود دارد که نشانگر الزامآور بودن بندهایی از این بیانیه میشود.
- سکولار بودن و ترویج بیدینی، آموزش معلمان به شیوهی غربی، اختلاط جنسی، حذف آیات جهاد و ممنوعیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و... از جمله موارد اختلافی و متضادی است که این سند با فرهنگ اسلامی ایرانی دارد.
- پذیرش نقش راهبری، نظارت و گزارشدهی به یونسکو محکوم میشود.
در حقیقت با پذیرش این سند علاوهبر تغییراتی که در نظام آموزشی کشور پدید میآید، این تعهد بوجود میآید که مهمترین آمارها و اطلاعات که مربوط به نسل جوان و نوجوان کشور است به صورت گزارشهای مداوم به نهادهای بیگانه اعلام شود. در پایان این جلسه که با حضور مدیر کل کمیسیون ملی یونسکو برگزار شد، مقرر شد تا اجرای این سند سریعا متوقف شود.
علی رغم این مصوبه بازهم دولت اجرای این سند را متوقف نمیکند و ماههای آینده هم اجرای آن ادامه مییابد تا زمانی که رهبر انقلاب در دیدار با معلمان به اجبار، شخصا به روند اجرای سند ورود میکنند و میفرمایند: «این سند ۲۰۳۰ سازمان ملل و یونسکو و این حرفها، اینها چیزهایی نیست که جمهوری اسلامی بتواند شانهاش را زیر بار اینها بدهد و تسلیم اینها بشود. به چه مناسبت یک مجموعهی بهاصطلاح بینالمللیای -که قطعاً تحت نفوذ قدرتهای بزرگ دنیا است- این حق را داشته باشد که برای کشورهای مختلف، برای ملّتهای گوناگون، با تمدّنهای مختلف، با سوابق تاریخی و فرهنگی گوناگون، تکلیف معیّن کند که شما باید اینجوری عمل کنید؟ اصل کار، غلط است. اگرچنانچه با اصل کار شما نمیتوانید مخالفت بکنید، حدّاقلّش این است که بِایستید بگویید جمهوری اسلامی خودش ممشیٰ دارد، خطّوربط دارد، ما سندهای بالادستی داریم، ما میدانیم باید در زمینههای آموزش، پرورش، اخلاق، سبک زندگی چهکار کنیم؛ احتیاج به این سند وجود ندارد. اینکه ما برویم سند را امضا کنیم و بعد هم بیاییم شروع کنیم بیسروصدا اجرائی کردن، نخیر، این اصلاً مطلقاً مجاز نیست.» با این بیانات بود که بلافاصله و به اجبار روند اجرای سند ۲۰۳۰ متوقف شد. از سوی دیگر سند ۲۰۳۰ تعارضات فراوانی با اسناد بالادستی نظام شامل، سند چشم انداز بیست ساله، نقشهی جامع علمی کشور، سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و حتی اصول ۷۷و ۱۵۳ قانون اساسی دارد.
@hagigatevasel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۱🎥سند ۲۰۳۰ یونسکو بزبان خیلی ساده و هنرمندانه
@gangenahofte
@hagigatevasel
هدایت شده از روشنگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 چند راهکار ساده برای کنترل رفتار فرزند!
#حتما_ببینید
⚠️فرزندانمان را بخاطر مسائل جزئی #تنبیه نکنیم❕
🆘 @Roshangari_ir
✅رهبر انقلاب: نه اینکه من از وجود جریانهای بدآموز در میان جوانان بیاطّلاع باشم، نه، من جریان خروشان نجابت، دیانت، اصالت و نورانیّت را هم مشاهده میکنم
🌹#جوانان
️گنج نهفته
📚👨👩👧👦نمایشگاه کتاب، یک گردش فرهنگی خانوادگی 📗رهبر انقلاب، آیت الله خامنهای در یکی از بیاناتشان فرمو
📚 زمانی برای کتاب خواندن ⏳
به مناسبت حضور امروز رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب
⏱ یک مساله مهم پیرامون کتابخوانی و به طور کلی مطالعه، زمان است. بسیاری از ما از نداشتن وقت آزاد برای کتاب خواندن گلایه میکنیم و همیشه کتابهای نخوانده زیادی در کتابخانه داریم و با اینکه علاقه زیادی به مطالعه داریم اما همیشه از نداشتن زمان مناسب برای کتاب خوانی گله داریم. چاره چیست؟👇
📝 زمانهای مرده را یادداشت کنید!
همه ما زمانهای مرده بسیاری در طول روز داریم که اگر آن را روی کاغذ بیاوریم، احتمالا از تعداد این ساعات تعجب خواهیم کرد. به طور آزمایشی یک هفته ساعاتی از شبانه روز خود که به بطالت میگذرانید را یادداشت کنید. شما میتوانید یک بخش کوچک از این زمانها را به مطالعه اختصاص دهید. توجه کنید منظور از زمانهای مرده، وقت استراحت نیست. مثلا زمانی که در مترو و اتوبوس هستید یا زمانهایی که در مطب دکتر منتظر هستید، نمونه هایی از زمانهای مرده هستند.
📵 چقدر در فضای مجازی وقت میگذرانید؟
آنچه این روزها بیشتر از هرچیزی زمان ما را به خود اختصاص داده است، فضای مجازی است. میتوانیم فقط قدری از حضور در شبکه های اجتماعی کم کنیم و به میزان مطالعه روزانه خود اضافه کنیم. حضور در این شبکه ها ما را به کوتاه خوانی عادت داده است و این یکی از آفت های کتابخوانی است. زیرا کوتاه خوانی کم کم حوصله کتاب خواندن را در ما از بین میبرد و دنبال لقمه آماده و کوتاه شده هرچیز هستیم. کمااینکه گاهی این لقمه ها اشتباه و بدون اساس میباشد.
📆 مطالعه را در برنامه روزانه بگنجانیم
کتاب خواندن باید مانند کارهای روزمره به عادت تبدیل شود. به این ترتیب که همه اعضای خانواده ساعتی از روز را مشغول کتاب شوند و مانند غذا خوردن، آشامیدن و خوابیدن به یک نیاز تبدیل شود.
👨👩👧👦 برای یکدیگر کتاب بخوانید
یکی از راههای ترغیب کتابخوانی در خانواده این است که برای یکدیگر کتاب بخوانید. اگر فرزند یا همسرتان به هر دلیلی تمایل به کتاب خواندن ندارند یا زمان کافی ندارند، شما میتوانید قبل خواب یا هنگام بازی با فرزندتان برای آنها کتاب بخوانید و به این ترتیب آنها را با کتاب مانوس کنید.
🌱 #مهارتهای_زندگی
❣️ @Khamenei_Reyhaneh
هدایت شده از ریحانه
📕 دنیای سوفی را بچههای ما باید بخوانند
📝 روایتهایی از بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه کتاب در #بهار_کتاب_۹۸
🔹 دوازدهمین غرفهای که امسال رهبر انقلاب به آن سر زدند، انتشارات هرمس بود. یکی از غرفهداران کتابی به نام «عشق؛ چندرویکرد به یک مفهوم» را به رهبری معرفی کرد و رهبری گفتند «پس بالاخره عشق را معنا کردند».
👶 سپس غرفهداران کتابی از آگاتا کریستی و کتاب دنیای سوفی را به رهبر انقلاب نشان دادند و خانم غرفهدار، اشارهای به آشنایی رهبر انقلاب با کتاب «دنیای سوفی» کرد. آقا فرمودند «بله؛ این کتاب را بچههای ما خوب است بخوانند.»
📚 کتاب دنیای سوفی، یک رمان دربارهی تاریخ فلسفه است. از این قبیل، کتاب لذات فلسفه نیز قبلا مورد اشارهی رهبر انقلاب قرار گرفته؛ از جمله در دیدار اعضای مجمع عالی حکمت اسلامی در سال ۹۱.
◀️ رهبر انقلاب در دیدار معلمان و اساتید خراسان شمالی در سال ۹۱ نیز، به طور ویژه بر روی آموزش فلسفه به کودکان تاکید کردند:
🌺 «فلسفه، ذهن را به فهمیدن و تفکر کردن عادت دادن است؛ این از اول باید به وجود بیاید. اگرچه محتوا حائز اهمیت است، اما عمده شیوه است. یعنی کودک از اول عادت کند به خردورزی.»
هدایت شده از ریحانه
👌 آقا در نماز شب برایم دعا کنید
📚 برشهایی از روایت بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه کتاب سیودوم
چندقدم مانده بود رهبر انقلاب از نمایشگاه خارج شوند که از داخل یکی از غرفهها، چند غرفهدار ایشان را صدا کردند و خواستند به غرفهشان بیایند.
آقا هم به سمتشان رفتند.
یکی از خانمهای داخل غرفه از آقا خواست که در نماز شب به اسم دعایشان کنند و گفت که نامش سیده فاطمه است.
خانم دیگری که در غرفه بود، کتاب زندگینامهی شهید حاج عماد مغنیه را به آقا داد و گفت که میخواهیم برای سیدحسن نصرالله هم بفرستیم و خواست که آقا آن را امضا کنند تا آقای نصرالله بر آن متنی بنویسند.
آقا هم کتاب را امضا کردند...
🔍 متن کامل این روایت را در پیوند زیر بخوانید👇
http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=42390
هدایت شده از ️حقیقت واصل
✅بیانات مهم امام خامنه ای در دیدار فرهنگیان در مورد مسئله تیزهوشان و درمورد سند ۲۰۳۰:
🔸مسئله بعدی هم در مورد تعلیم وتربیت؛همین توجه به تیزهوشان ونخبگان است. خب بحثهایی هست مقامات مسئول بایستی به صورت همه جانبه به این مسئله نگاه کنند.
🔸مسئله #سمپادها یاهرشیوه دیگر را کاملا حرفه ای؛با ملاحظه ی جوانب مختلف بسنجند؛کاری کنند که #تبعیضی به وجود #نیاید؛مشکلاتی به وجود نیاید؛مشکلاتی به وجود نیاید؛دلال بازی ها درست نشود ومسئله #تیزهوشان به معنای واقعی کلمه دنبال شود.
🚨آخرین مسئله در این بخش از عرایض بنده در باب تعلیم وتربیت مسئله سند انحرافی ۲۰۳۰ است.
🔹سال گذشته(۹۶/۲/۱۷) بنده رسماً علناً قاطعا #منع کردم از اینکه این کار انجام بگیرد؛ مسئولین آموزش و پرورش استقبال کردند، دنبال کردند؛
🔹 منتها بنده شنیدهام در بخشهای مختلفی، اجزای سند ۲۰۳۰ دارد تحقّق پیدا میکند؛
👈این معنایش این است که #اختیار مهمترین مسئلهی کشور در دست دیگران باشد.
🔹غیر از این محتوای ۲۰۳۰ -که در آن البتّه مسائل #انحرافی وجود دارد که تردیدی در آن نیست-
🔹که اگر همهی آن هم درست بود، معنا نداشت که یک کشوری مثل ایران، با این فرهنگ، با این سابقه، با این نظام مقتدر و عزیز اسلامی، برنامههای آموزش و پرورشی خود را و سند آموزش خود و پرورش خود را از دیگرانی که نشستهاند و با اغراض گوناگون -حالا یا اغراض سیاسی یا اغراض گوناگون فاسد دیگر- یک چیزی تهیّه کردند، از آنها بگیرد؛ چنین چیزی معنی ندارد.
(حضارشعار دادند:معلم میمیرد؛۲۰۳۰نمیپذیرد)
(آقا فرمودند:) خدا خیرتان بدهد؛ خب راهش این است که هم نمیرید، هم ۲۰۳۰ را نپذیرید؛ بهترش این است! (خنده حضار و حضرت آقا )
۹۷/۲/۱۹
✅کانال حقیقت واصل در پیام رسانهای ایرانی سروش و ایتا:
🔺sapp.ir/hagigatevasel
🔺eitaa.com/hagigatevasel
هدایت شده از ریحانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اشاره رهبر انقلاب به کتاب #دختران_آفتاب در جریان بازدید امروز ایشان از نمایشگاه کتاب
📝 رهبر انقلاب سالها پیش بر این کتاب تقریظ نوشتهاند که در بخشی از آن آمده:
📚 «در میان کتابهای داستانی که هدفش طرح مسائل فکری است، این بهترین کتاب از نویسندهئی ایرانی است. طرح کلی داستان و درونمایههای داستانی آن خوب و شیرین است. حرفها هم قوی و منطقی است.... این کتاب باید ترویج شود.»
زن، خانواده و #سبک_زندگی در نگاه رهبرانقلاب👇
❣ @khamenei_reyhaneh
هدایت شده از ریحانه
💐 «کتاب را به خانه بردم و گفتم همه بخوانید!»
کتاب تحسین شده و فراموش شده! (بخش دوم)
📚 مجموعه کتاب «فرهنگ جبهه»، مجموعهای از اصطلاحات و تعبیراتی است که در جبهههای دفاع مقدس، رواج داشته.
🔖 رهبر انقلاب در دیدار با اعضای دفتر پژوهش و گسترش فرهنگ جبهه در دی ماه سال 70 خاطرهی جالبی دربارهی مطالعهی این کتاب گفتند:
📕 «وقتی که جلد اول کتاب شما، فرهنگ جبهه، در آمد، به طور عادی، مثل بقیه منشوراتی که پیش من می آورند، نشستم آن را خواندم. این کتاب از بس من را جذب کرد، تا آخرش خواندم.
🏡 بعد دیدم این کافی نیست، به خانه بردم و گفتم همه بنشینید این کتاب را بخوانید! در جمع خانواده، جاهایی از کتاب را خود بازکردم و خواندم. گفتم که این کتاب اصلاً باید در فضای خانه ها باشد و همه باید آن را همیشه داشته باشند...
📝 چقدر خوب است آن کسانی که فیلم میسازند، یا قصه مینویسند، یا شعر میگویند، یا نمایشنامه مینویسند، از این نوشته هاو این اسناد استفاده کنند.»
◀️ این کتاب توسط انتشارات سروش با همکاری انتشارات فرهنگ گستر منتشر شده و تا کنون 60 جلد از آن، چاپ شده.
❣️ @Khamenei_Reyhaneh
هدایت شده از ریحانه
💥 بهشت رمضان منتشر شد
👌 اگر فردا و پس فردا عازم نمایشگاه کتاب شدید، حتما سراغ کتابچهی "بهشت رمضان" را از غرفهی انتشارات انقلاب اسلامی بگیرید.
📚 این کتابچه، از مجموعهی #مهارتهای_زندگی است که در موضوع سبک زندگی در ماه مبارک رمضان و توسط بانوان تحریریهی ریحانه نوشته شده.
❇️ انتشارات انقلاب اسلامی، وابسته به موسسهی فرهنگی پژوهشی انقلاب اسلامی است و در راهروی ۷ شبستان اصلی غرفه دارد. از این غرفه همچنین میتوانید کتاب "بانوی تراز" و مجموعهی پنج جلدی "نقش و رسالت زن" در بیانات رهبر انقلاب را تهیه کنید
❣ @khamenei_reyhaneh
🔴سخنانی کمتر شنیده شده از شهید مطهری درباره حجاب وتفکیک جنسیتی
♦️"بنكدار به جاى اينكه بكوشد جنس بهتر و مرغوبتر براى مشتريان خود تهيه كند، يك مانكن را به عنوان فروشنده میآورد، نيروى زنانگى و سرمايه عصمت و عفاف او را استخدام مىكند و وسيله پول درآوردن و خالى كردن جيبها قرار می دهد... يك دختر خوشگل فروشنده با ادا و اطوار و ژستهاى زنانه و در معرض قراردادن جاذبه جنسى خود مشترى را جلب می كند. بسيارى از افراد كه اصلًا مشترى نيستند براى اينكه چند دقيقه با او حرف بزنند يك چيزى هم میخرند.آيا اين فعاليت اجتماعى است؟ آيا اين تجارت است يا كلاهبردارى و رذالت؟"
.
♦️"مى گويند زن را توى كيسه سياه نپيچيد.ما نمى گوييم زن خود را در كيسه سياه بپيچيد ولى آيا بايد طورى لباس بپوشد و در اجتماع عمومى ظاهر شود كه برجستگى بدنش را هم به مردان شهوتران و چشم چران نشان بدهد و از آنطور كه هست بهتر و جاذبتر براى آنها جلوه دهد؟ از وسائل مصنوعى در زير لباس استفاده كند تا چاقى و زيبايى مصنوعى را هم براى فريفتن و دل ربودن مردان بيگانه به مدد بگيرد؟... اين كفشهاى پاشنه بلند براى چيست؟ آيا لباسهايى كه نازك كاریها و برجستگيهاى بدن را نشان میدهد جز براى تهييج مردان و براى صيادى است؟ عملًا غالب خانمهايى كه از اين نوع كفشها و لباسها و آرايشها استفاده مىكنند تنها مردى را كه در نظر نمى گيرند شوهران خودشان است...
♦️غريزه خودآرايى و شكارچىگرى در زن غريزه عجيبى است.اگر دختران در اجتماعات عمومى لباس ساده بپوشند، كفش ساده به پا كنند، با چادر يا با پالتو و روسرى كامل به مدرسه و دانشگاه بروند، آيا در چنين شرايطى بهتر درس مى خوانند يا با وضعى كه مشاهده مىكنيم؟ اصولًا اگر التذاذهاى جنسى و منظورهاى شهوانى در كار نيست چه اصرارى است كه بيرون رفتن زن به اين شكل باشد؟ چرا اصرار مى ورزند كه دبيرستانهاى مختلط به وجود آورند؟
♦️من شنيده ام در پاكستان معمول بوده است كه در كلاسهاى دانشگاه بخش پسران و دختران به وسيله پرده اى از يكديگر جدا باشد و فقط استادى كه پشت تريبون قرار مى گيرد مشرف بر هر دو باشد. آيا بدين طريق درس خواندن چه اشكالى دارد؟"
📚استاد مطهری. مجموعه آثار. جلد 19 ص 453
🚨رهبر انقلاب: میخواهند با اجرای سند ۲۰۳۰ برای آمریکا و انگلیس، سرباز و رعیت درست کنند
🌹 امام خامنهای، در دیدار معلمان و فرهنگیان:
🔹️شما معلمان در واقع هویتسازی فرهنگی میکنید تا جامعه احساس هویت کند.
تمدن، متکی به فرهنگ است. اگر فرهنگ قوی و غنی نباشد تمدن بهوجود نمیآید. اینجاست که اهمیت سند ۲۰۳۰ معلوم میشود؛ لُب کلام این سند این است که نظام آموزشی ما باید سبک زندگی و فلسفهی حیات را بر اساس مبانی غربی به کودک بیاموزد. یعنی شما معلمان در کلاس درستان برای غرب، سرباز درست کنید.
🔸️دلیل اینکه روی سند ۲۰۳۰ آنقدر کار میکنند، چون در این سند دستورات و توصیهها این است که آموزش و پرورش، مناسبات فکری شاگردان را جوری تنظیم کند که اساس زندگیشان طبق تفکر غربی باشد. یعنی شما سرباز درست کنید برای انگلیس و آمریکا و بقیهی این وحشیهای کراواتزده و ادکلنزده؛ همینهایی که آدم میکُشند و به آدمکش کمک میکنند، بدون اینکه خم به ابرو بیاورند. میگویند چون به پولش نیاز داریم کمکشان میکنیم. حالا میخواهند ما در کشورهای مسلمان برای اینها #سرباز و رعیت تربیت کنیم. ۲۰۳۰ این است. ۹۸/۲/۱۱
✅بیانات سال گذشته امام خامنه ای درباره سند ۲۰۳۰ در دیدار با معلمان وفرهنگیان:
🚨آخرین مسئله در این بخش از عرایض بنده در باب تعلیم وتربیت مسئله سند انحرافی ۲۰۳۰ است.
🔹سال گذشته(۹۶/۲/۱۷) بنده رسماً علناً قاطعا #منع کردم از اینکه این کار انجام بگیرد؛ مسئولین آموزش و پرورش استقبال کردند، دنبال کردند؛
🔹 منتها بنده شنیدهام در بخشهای مختلفی، اجزای سند ۲۰۳۰ دارد تحقّق پیدا میکند؛
👈این معنایش این است که #اختیار مهمترین مسئلهی کشور در دست دیگران باشد.
🔹غیر از این محتوای ۲۰۳۰ -که در آن البتّه مسائل #انحرافی وجود دارد که تردیدی در آن نیست-
🔹که اگر همهی آن هم درست بود، معنا نداشت که یک کشوری مثل ایران، با این فرهنگ، با این سابقه، با این نظام مقتدر و عزیز اسلامی، برنامههای آموزش و پرورشی خود را و سند آموزش خود و پرورش خود را از دیگرانی که نشستهاند و با اغراض گوناگون -حالا یا اغراض سیاسی یا اغراض گوناگون فاسد دیگر- یک چیزی تهیّه کردند، از آنها بگیرد؛ چنین چیزی معنی ندارد.
(حضارشعار دادند:معلم میمیرد؛۲۰۳۰نمیپذیرد)
(آقا فرمودند:) خدا خیرتان بدهد؛ خب راهش این است که هم نمیرید، هم ۲۰۳۰ را نپذیرید؛ بهترش این است! (خنده حضار و حضرت آقا )
۹۷/۲/۱۹
@hagigatevasel
هدایت شده از ریحانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💞 سراغی از شهید آوینی و خانوادهاش در روایت فتح
📝 روایتهایی از بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه کتاب در #بهار_کتاب_۹۸
رهبر انقلاب امسال وقتی به غرفهی انتشارات روایت فتح رسیدند، دریالعل مدیر انتشارات سلام و خوشامد گرمی به رهبر انقلاب گفت و دست ایشان را بوسید و گفت «۲۰ سال است بچههای انتشارات روایت فتح منتظر شما هستند آقا»
آقا پرسیدند «از خانوادهی شهید آوینی کسی اینجا هست ببینیمشان؟» سالها بعد از شهادت شهید سیدمرتضی آوینی پیدا بود که هنوز یاد و نامش همراه رهبر انقلاب بود. مدیر انتشارات روایت فتح گفت خانم امینی همسر شهید آوینی چند سالی است که انتشارات واحه را به صورت شخصی تأسیس کردهاند.
دریالعل مجموعه کتابهای یادگاران و نیمه پنهان که از زمره کتابهای قدیمی و پرفروش این انتشارات بود را معرفی کرد و در میان کتابهای تازه از کتاب «کعبه بوی بهشت میدهد» که زندگینامهی داستانی خانم نازقلیچی بود سخن گفت. رهبر انقلاب شناختند.
این شهیدهی فاجعهی منا همان خانم اهل بندر ترکمن بود که گفته بود به نیابت از رهبر انقلاب تمتع را به جا میآورد.
❣️ @Khamenei_Reyhaneh
هدایت شده از ریحانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 ویژه | آغاز انتشار مجموعه داستانی کتاب #خاطرات_سفیر
📙 کتابی که رهبر انقلاب توصیه کردند «خانمها بخوانند»
📝 همزمان با ایام برگزاری نمایشگاه کتاب، بخش زن و خانوادهی (ریحانه) پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR انتشار مجموعه نماهنگ کتاب «خاطرات سفیر» را آغاز میکند. این کتاب روایت یک دانشجوی دختر ایرانی است از دوران تحصیلش در کشور فرانسه.
1️⃣ قسمت اول این مجموعهی هفت قسمتی، مربوط به اولین داستان این کتاب و ماجرای حجاب داشتن یا نداشتن این دانشجوی دختر ایرانی مسلمان در دانشگاه محل تحصیل خود است.
🔹مشاهده با کیفیت و حجم بالا در aparat.com/v/OrLKD
زن، خانواده و #سبک_زندگی در نگاه رهبرانقلاب👇🏻
❣️ @khamenei_reyhaneh
عکس / اطلاعنگاشت | ۱۴ توصیه به نوجوانان
http://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=35213