🌹ختم روزانه نهج البلاغه خوانی به یادسردارشهید،مهدی زین الدین🌹
- این چیه؟
+ عکس دخترمه
- بده ببینمش
+ خودم هنوز ندیدمش
- چرا؟
+ الان موقع عملیاته
میترسم مهر پدر و فرزندی
کار دستم بده ، باشه بعد ...
🐣🐣🐣
🌹 سهم #روز_صد_وسی_وسوم : خطبه ۱۶۰ #نهج_البلاغه
┄┄┅┅✿❀🌿🌼🌿❀✿┅┅┄┄
📜 #خطبه160
3⃣ وصف اميدواری به خدا
♦️به گمان خود ادّعا دارد که به خدا اميدوار است! به خدای بزرگ سوگند! که دروغ می گويد، چه می شود او را که اميدواری در کردارش پيدا نيست؟ پس هر کس به خدا اميدوار باشد بايد، اميد او در کردارش آشکار شود. هر اميدواريی جز اميد به خدای تعالی ناخالص است و هر ترسی جز ترس از خدا نادرست است. گروهی در کارهای بزرگ به خدا اميد بسته و در کارهای کوچک به بندگانِ خدا روی می آورند؛ پس حقِّ بنده را ادا می کنند و حقِّ خدا را بر زمين می گذارند، چرا در حقِّ خدای متعال کوتاهی می شود و کمتر از حقِّ بندگان رعايت می گردد.
آيا می ترسی در اميدی که به خدا داری دروغگو باشی؟ يا او را در خور اميد بستن نمی پنداری؟ اميدوار دروغين اگر از بنده خدا ترسناک باشد، حقِّ او را چنان رعايت کند که حقَّ پروردگار خود را آن گونه رعايت نمی کند، پس ترس خود را از بندگان آماده و ترس از خداوند را وعده ای انجام نشدنی می شمارد و اينگونه است کسی که دنيا در ديده اش بزرگ جلوه کند و ارزش و اعتبار دنيا در دلش فراوان گردد که دنيا را بر خدا مقدّم شمارد و جز دنيا به چيز ديگری نپردازد و بنده دنيا گردد.
4⃣ سیری در زندگی پیامبران «برای انتخاب الگوهای ساده زیستی»
♦️برای تو کافی است که راه و رسم زندگی پيامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) را اطاعت نمايی تا راهنمای خوبی برای تو در شناخت بدی ها و عيب های دنيا و رسوايی ها و زشتی های آن باشد، چه اينکه دنيا از هر سو بر پيامبر(صلی الله علیه و آله) بازداشته و برای غير او گسترانده شد، از پستان دنيا شير نخورد و از زيورهای آن فاصله گرفت. اگر می خواهی دومی را، موسی(علیه السلام) (کسی که با خدا سخن گفت) و زندگی او را توصيف کنم، آنجا که می گويد: «پروردگارا! هر چه به من از نيکی عطا کنی نيازمندم». به خدا سوگند! موسی(علیه السلام) جز قرص نانی که گرسنگی را برطرف سازد چيز ديگری نخواست، زيرا موسی(علیه السلام) از سبزيجات زمين می خورد، تا آنجا که بر اثر لاغری و آب شدن گوشت بدن، سبزی گياه از پشت پرده ی شکم او آشکار بود و اگر می خواهی سومی را، حضرت داوود(علیه السلام) صاحب نی های نوازنده و خواننده بهشتيان را الگوی خويش سازی، که با هنر دستان خود از ليف خرما زنبيل می بافت و از همنشينان خود می پرسيد: چه کسی از شما اين زنبيل را می فروشد؟ و با بهای آن به خوردن نان جوی قناعت می کرد. و اگر خواهی از عيسی بن مريم(علیه السلام) بگويم که سنگ را بالش خود قرار می داد، لباس پشمی خشن به تن می کرد و نان خشک می خورد، نان خورشت او گرسنگی و چراغش در شب ماه و پناهگاه زمستان او شرق و غرب زمين بود. ميوه و گُلِ او سبزيجاتی بود که زمين برای چهارپايان می روياند. زنی نداشت که او را فريفته خود سازد، فرزندی نداشت تا او را غمگين سازد، مالی نداشت تا او را سرگرم کند و آز و طمعی نداشت تا او را خوار و ذليل نمايد. مرکب سواری او دو پايش و خدمتگزار وی، دست هايش بود.
┄┄┅┅✿❀🌿🌼🌿❀✿┅┅┄┄
🇮🇷﷽اطلاع رسانی گرمن درسروش و ایتا
@garman_shahrood
🇮🇷 گروه یک واتساپ https://chat.whatsapp.com/L5d1hDbIG2z9dSVye5fsCp
🇮🇷 گروه دو واتساپ
https://chat.whatsapp.com/IJ6DZbym4vN807Uj0EeMwk
🇮🇷 گروه سه واتساپ https://chat.whatsapp.com/DfnFBykYI8R9UKX3jJMVaS
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
یادداشت های مجازی
سید محمد میری.
با سلام و تحیت و تبریک سال نو و حلول ماه مبارک رمضان حضور هموطنانم
و اما بعد ،آنچه که موضوع این مقال است،ماه مبارک رمضان و رعایت الزامات آن است.همیشه صحبت از رعایت الزامات این ماه از سوی جماعتی است که به هر دلیل قادر به روزه گرفتن نیستند و البته که درست هم هست. اما سوی دیگر این موضوع هم ،رعایت حال جماعت فاقد توفیق روزه داری،از سوی جماعت روزه دار است که معمولا کمتر به این قسمت موضوع پرداخته می شود.شکی نیست که تمام اعمال این ماه باید به روال خود برگزار گردد و علاقمندان،از همه برکات و فیوضات آن بهره مند گردند.اما شایسته و حتی بایسته است که الزامات آن هم ،به احسن وجه که مرضی حضرت باریتعالی باشد رعایت گردد.از مصادیق مهم رعایت این الزامات،(با عنایت به فراهم بودن امکانات رسانه ای و توسعه تکنولوژی های نوین تمام منظوره در حهت رفع نیازهای گوناگون افراد )قطع صدای بلندگوی بیرون از مساجد،تکایا و بقاع متبرکه و مدیریت صحیح این موضوع از سوی هیات امنای محترم اماکن مذکور است تا تبعات منفی آن دامنگیر همسایگان این اماکن، بیمارانی که نیاز به استراحت و آرامش دارند و سایر مومنینی که به هر دلیل قادر به روزه گرفتن نیستند اما برای فعالیت روزانه خود نیاز به استراحت دارند نشود و سبک زندگی آنها، بدون اینکه خودشان بخواهند بهم نریزد که این مهم ،توصیه و تاکید بزرگان دین نیز می باشد. چرا که بی توجهی به این امور ،می تواند مصداق معصیت بوده و شائبه تضییع حق الناس را در اذهان عمومی متبادر نماید و از طرفی باعث ایجاد اعتراضات پنهانی توام با بدبینی و حتی آسیب به بدنه دین شود که به اعتقاد صاحب این قلم خسران کمی نیست. این الزامات و رعایت ها در سایر ایام مذهبی سال هم می تواند به طرز خداپسندانه ای مدیریت شود.
چنین باد.
ولله الحمد
🇮🇷﷽اطلاع رسانی گرمن درسروش و ایتا
@garman_shahrood
🇮🇷 گروه یک واتساپ https://chat.whatsapp.com/L5d1hDbIG2z9dSVye5fsCp
🇮🇷 گروه دو واتساپ
https://chat.whatsapp.com/IJ6DZbym4vN807Uj0EeMwk
🇮🇷 گروه سه واتساپ https://chat.whatsapp.com/DfnFBykYI8R9UKX3jJMVaS
◀️ *مختصات شخصيتي مقام معظم رهبري*
به قلم عبدالحسین خسروپناه/روزنامه وطن امروز
⬅️... نکته مهمی را درباره شخصیت مقام معظم رهبری نباید هیچ وقت فراموش کرد و آن هم اینکه ایشان به حیطههایی از علم و دانش پا نهادند که معمولا حوزویها و روحانیت به این وادیها وارد نمیشوند.
⬅️ آیتالله خامنهای جزو نوادر دوران ما در فهم آثار هنری هستند. ایشان هم خوب هنر را میفهمند، هم خوب زوایای گوناگون آن را درک و نقادی میکنند و هم خود هنرمند و یک شاعر حاذق هستند.
↙️ این از آن وادیهایی است که کمتر کسی در فضای روحانیت به آن وارد میشود و این از خصیصههای ممتاز حضرت آیتالله خامنهای است.
⬅️ به این ترتیب ما با رهبری مواجهیم
↙️ که فقط سیاستمدار نیستند،
↙️ فقط یک دانشمند صرف نیستند،
⬅️ بلکه با یک نظریهپرداز و تئوریسین مواجهیم که حوزه وسیعی از دانش علمی و تجربه عملی را با هم ادغام کردهاند.
↙️ این یک موهبت استثنایی بوده که شامل حال ایرانزمین شده است. به همین خاطر است که وقتی شما سراغ بیانات ایشان میروید، با مجموعه پراکندهای از توصیهها و سخنها روبهرو نمیشوید،
↙️ بلکه با یک نظام فکری مواجه میشوید.
⬅️ مقام معظم رهبری صاحب یک منظومه فکری هستند و هر ۳ رکن نظام بینشی، منشی و کنشی در مجموعه بیانات ایشان به وضوح به چشم میخورد.
⬅️ اگر بخواهم نگاهی بسیار گذرا
و اجمالی به منظومه فکری ایشان داشته باشم،
↙️ باید بگویم[ توحید، محور و هسته نظامات فکری حضرت آیتالله خامنهای است].
↙️ سپس این اندیشه توحیدی، در شاخههای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نظام فکری ایشان تسری پیدا میکند.
◀️ وقتی آیتالله خامنهای در سیاست خارجی موضعی میگیرند، این یک موضع مقطعی نیست، بلکه بر اساس یک نظام فکری توحیدمحور بیان شده است.
⬅️ اتفاقا عدم فهم همین موضوع است که موجب میشود دیدگاه ایشان در برابر قدرتهای خارجی بدرستی برای برخی جریانات سیاسی قابل درک نباشد.
↙️ ایشان وقتی در سیاست میاندیشند و سخن میگویند بر اساس روح توحیدی حرف میزنند، نه بر اساس یک تحلیل و موضع صرفا سیاسی.
◀️ در قدم بعدی باید گفت نظام فکری توحیدمحور ایشان، یک نگاه تمدنی نیز هست.
⬅️ یعنی همان روح توحیدی در تفکر ایشان چنان پیش میرود که زمینهساز تشکیل یک تمدن توحیدمحور میشود.
↙️ این هم از ویژگیهای فکری ایشان است، یعنی نگاهشان و فکرشان محدود نیست، بلکه یک فرآیند مرحلهای به سمت یک قله وسیع و بلند است. همین نگاه است که روح حاکم بر بیانیه گام دوم انقلاب است و عناصر خودسازی، دولتسازی و جامعهسازی را برای تحقق زمینههای تمدن اسلامی دربر میگیرد.
◀️ نکته دیگری که درباره رهبر معظم انقلاب مایل هستم به آن اشاره کنم، نقش ویژه ایشان در زمینه پیشرفتهای گوناگون علمی ایران است.
⬅️ شما فکر نکنید نقش آیتالله خامنهای، صرفا یک توصیه به پیشرفت علمی بوده است،
↙️ خیر! اینگونه نبوده است، ایشان شخصا راهبری و پیشروی حرکت علمی کشور را به دست گرفتند و وضعیت علمی کشور را به نقطه کنونی رساندند.
◀️ ما امروز تنها کشور
↙️ تولیدکننده صنعتی بیوایمپلنت، ↙️ رتبه هشتم در جهان در صنعت هستهای،
↙️ رتبه ششم در تولید زیردریایی، ↙️ رتبه دهم در فناوری لیزر،
↙️ رتبه هشتم در چرخه کامل فناوری فضایی،
↙️ رتبه چهارم در علوم باروری و ناباروری،
↙️ دومین کشور دارای فناوری ساخت پهپاد رادارگریز،
↙️دومین ارتش سایبری دنیا،
↙️ رتبه اول در فناوری نانو و
↙️دومین کشور دارای دانش طراحی و ساخت هواپیمای استراتژیک خورشیدی هستیم؛
⬅️تمام این پیشرفتها، در تکتک این زمینهها، نه صرفا با توصیه مقام معظم رهبری، دقت بفرمایید! نه صرفا توصیه [بلکه با راهبری و مدیریت شخص ایشان در ابعاد کلان موضوع به ثمر رسیده است].
⬅️ ایشان شخصا در پژوهشگاه رویان حاضر میشدند و از نزدیک پیشرفت دانشمندان ما را در زمینه سلولهای بنیادین رصد میکردند و مدیریت و راهبری کلان اینگونه پروژهها را در دست داشتند.
◀️ تازه همه اینها نتیجه تلاش ایشان برای پیشرفت کشور در علوم تجربی و مهندسی است، در حالی که زحمات بینظیر ایشان در رشد علوم انسانی در کشور نیز موضوع جداگانهای برای دقت و تأمل است.
⬅️ مفاهیمی که ایشان در علوم انسانی ابداع و تولید کردند،
↙️ نهضتهایی را که در زمینههای مختلف علوم انسانی و اسلامیسازی علوم راهاندازی کردند،
↙️ تیزبینیهایی که در تحلیل وقایع سیاسی از دریچه علوم انسانی داشتند، مانند مفهوم بیداری اسلامی یا پیچ تاریخی که همگی بر پایه یک نظام فکری منسجم بوده است، همه اینها در کنار هم از شخصیت عظیم علمی و نظریهپرداز ایشان پردهبرداری میکند.
◀️ من به ضرس قاطع میگویم اگر رهبر معظم انقلاب نبودند،
⬅️ بسیاری از پیشرفتهای کنونی ما رقم نمیخورد
↙️ و هر جا پسرفتی داشتیم به خاطر بیتوجهی به نظام فکری ایشان بوده است.
⬅️ حضرت آیتالله
خامنهای در عرصه مدیریت امنیت منطقهای،
↙️حاجقاسم سلیمانی را داشتند
↙️ و در عرصه مدیریت پیشرفت هستهای، حاجمحسن فخریزاده را؛
↙️ ۲ شهید بزرگواری که هم نظام فکری رهبری را بخوبی میفهمیدند و هم بخوبی آن را به ثمر مینشاندند.
⬅️ اگر در عرصه اقتصاد و سلامت و سایر عرصهها هم، حاجقاسمها و حاجمحسنها داشتند،
↙️ وضعیت کشور بسیار بهتر و متعالیتر از وضعیت کنونی بود و آسیبهایی که الان در حال دستوپنجه نرم کردن با آنها هستیم، وجود نداشت.
↩️ من یک گلایهای بکنم و آن هم اینکه واقعا اندیشههای حضرت آیتالله خامنهای در کشور ما بخوبی شناخته نشده و نهادهای متولی، کار خود را در این زمینه آنچنان که باید و شاید انجام ندادهاند.
↙️ من یک برنامه در صداوسیما ندیدهام که منظومه فکری رهبر معظم انقلاب را بدرستی و کامل و جامع به مردم معرفی کند.
↙️ من وقتی کتاب منظومه فکری امام خمینی را نوشتم، سپس نوشتن کتاب منظومه فکری آیتالله خامنهای را آغاز کردم،
↙️ کسی که این ۲ کتاب را بخواند به وضوح میبیند اندیشه آیتالله خامنهای امتداد اندیشه امام است.
↙️ خب! وقتی این نظام و انقلاب بر مبنای اندیشه امام، تأسیس شده است،
↙️ چطور است که امتداد این اندیشهها را نمیآموزیم و معرفی نمیکنیم؟
↙️ چرا نمایندگان مجلس که میخواهند قانونگذاری کنند، موظف نمیشوند یک دوره مبانی نظری و منظومه فکری امام و رهبری را بخوانند؟
↙️ چرا در آموزشوپرورش ما به صرف درج یک عکس و یک جمله از حضرت امام و مقام معظم رهبری در ابتدای کتابهای درسی اکتفا میشود اما جایگاه حضرت آیتالله خامنهای به عنوان یک متفکر ایدهپرداز و یک تئوریسین به دانشآموزان و نسل جوان ما معرفی نمیشود؟
↙️ اینها همه کمکاریهایی است که در ترویج ده اندیشههای این متفکر بزرگ انجام شده و هر چه سریعتر برای رفع این کاستیها باید اقدام کنیم.
🇮🇷﷽اطلاع رسانی گرمن درسروش و ایتا
@garman_shahrood
🇮🇷 گروه یک واتساپ https://chat.whatsapp.com/L5d1hDbIG2z9dSVye5fsCp
🇮🇷 گروه دو واتساپ
https://chat.whatsapp.com/IJ6DZbym4vN807Uj0EeMwk
🇮🇷 گروه سه واتساپ https://chat.whatsapp.com/DfnFBykYI8R9UKX3jJMVaS
آگهی
حلیم
با گوشت گوسفندی
کباب شهر
🇮🇷﷽اطلاع رسانی گرمن درسروش و ایتا
@garman_shahrood
🇮🇷 گروه یک واتساپ https://chat.whatsapp.com/L5d1hDbIG2z9dSVye5fsCp
🇮🇷 گروه دو واتساپ
https://chat.whatsapp.com/IJ6DZbym4vN807Uj0EeMwk
🇮🇷 گروه سه واتساپ https://chat.whatsapp.com/DfnFBykYI8R9UKX3jJMVaS
📝 #صرفا_جهت_اطلاع
پایههای تمدن فرانسه روی ۱۸ هزار جمجمه ی الجزایری‼️
🔻 رسانههای فرانسوی، از وجود بیش از ۱۸ هزار جمجمه پرده برداشتند که در "موزۀ انسان" در پایتخت فرانسه نگهداری می شوند. این جمجمه ها متعلق به شهروندان الجزایری است که سرهایشان توسط استعمارگران فرانسوی قطع شد.
🔹 شبکه "فرانس ۲۴" می گوید: از میان این جمجمه ها، صاحبان ۵۰۰ جمجمه شناسی شده اند. از این تعداد، ۳۶ جمجمه، متعلق به سران مقاومت الجزایر است که در قرن نوزدهم توسط استعمارگران فرانسوی کشته شدند و سرشان بریده شد؛ آن گاه به دلایل سیاسی و آنتروپولوژیک، به پایتخت فرانسه منتقل شد.
🔸 شناسایی این جمجمه ها و محل نگهداری آن ها، به سال ۲۰۱۱ بازمی گردد. تلاش های گسترده و پژوهش های متوالی مورخی الجزایری به نام فرید بلقاضی، به کشف این جمجمه ها منجر شد. بلقاضی ثابت کرد که در حال حاضر، جمجمۀ ۳۶ تن از رهبران مقاومت الجزایر طی سال های ۱۸۳۰ تا ۱۸۷۰، در موزۀ انسان در پاریس نگهداری می شود.
🔺 فرانسه بر این باور است که تاریخ مصرف این مبحث گذشته و این موضوع باید بایگانی شود و نگاه ها باید به آینده باشد!
#جنایات_غرب
🇮🇷﷽اطلاع رسانی گرمن درسروش و ایتا
@garman_shahrood
🇮🇷 گروه یک واتساپ https://chat.whatsapp.com/L5d1hDbIG2z9dSVye5fsCp
🇮🇷 گروه دو واتساپ
https://chat.whatsapp.com/IJ6DZbym4vN807Uj0EeMwk
🇮🇷 گروه سه واتساپ https://chat.whatsapp.com/DfnFBykYI8R9UKX3jJMVaS
محفل انس با قرآن
با حضور قاریان برتر کشوری
♦️زمان : شبهای جمعه در ماه مبارک رمضان
⏰ ساعت ۲۱:۳۰
🔹مکان : مسجد جامع روستای گرمن
🕌 مسجد جامع روستای گرمن
🇮🇷 پایگاه مقاومت بسیج #شهیدچمران روستای گرمن
🇮🇷﷽اطلاع رسانی گرمن درسروش و ایتا
@garman_shahrood
🇮🇷 گروه یک واتساپ https://chat.whatsapp.com/L5d1hDbIG2z9dSVye5fsCp
🇮🇷 گروه دو واتساپ
https://chat.whatsapp.com/IJ6DZbym4vN807Uj0EeMwk
🇮🇷 گروه سه واتساپ https://chat.whatsapp.com/DfnFBykYI8R9UKX3jJMVaS
ضمن تبریک ماه ضیافت الله ،برای سهولت مقلدین محترم در ماه مبارک رمضان ،شماره تماس دفتر بعضی از مراجع بزرگوار تقلید تقدیم می شود🌺
◽️دفتر مقام معظم رهبری:
📞 02537474
📞02537746666
◽️دفتر آیةالله مڪارم شیرازی:
📞02537743110
📞02537473
◽️دفتر آیةالله سیستانی:
📞 02537741415 - 9
◽️دفتر آیةالله شبیری زنجانی:
📞02537740321
◽️دفتر آیةالله سبحانی:
📞 02537743151
◽️دفتر آیةالله نوری همدانی:
📞 02537741850
◽️دفتر آیةالله وحیدخراسانی:
📞02537740611
◽️دفتر آیةالله جوادی آملی:
📞02533775119
◽️دفتر آیةالله مظاهری:
📞 02537739026
✍ پاسخ به مسائل شرعی از طریق
پیامڪ(sms:)
💬 دفتر مقام معظم رهبری
(هرگونه سوالی)
💬 30001619
💭 دفتر آیةالله مڪارم شیرازی
(فقط احڪام)
💭 10000100
💭 مؤسسه در راه حق
(هرگونه سؤالی)
💭 10000222333444
💠 مشاوره وپاسخ به مسائل شرعی
📞 09650
📞 09640
✳️ ارسالی از روحانی مستقر حضرت حجت الاسلام والمسلمین شیخ جواد زهانی
🇮🇷﷽اطلاع رسانی گرمن درسروش و ایتا
@garman_shahrood
🇮🇷 گروه یک واتساپ https://chat.whatsapp.com/L5d1hDbIG2z9dSVye5fsCp
🇮🇷 گروه دو واتساپ
https://chat.whatsapp.com/IJ6DZbym4vN807Uj0EeMwk
🇮🇷 گروه سه واتساپ https://chat.whatsapp.com/DfnFBykYI8R9UKX3jJMVaS
📚 روزه اوّلی ها
💠 سؤال: دختری که تازه به سن #بلوغ رسیده، اگر به واسطه روزه گرفتن دچار #ضعف_شدید شود، نسبت به #روزه تکلیف دارد؟
✅ جواب: اگر وضعیت مکلف به گونه ای است که به خاطر ضعف جسمانی یا طولانی بودن روز، روزه گرفتن به خودی خود ـ حتی با ترک فعالیت و مراعات تغذیه ـ سختی فوق العاده داشته باشد، در این صورت بنا بر احتیاط روزه بگیرد و وقتی به سختی فوق العاده افتاد، #افطار کند و قضای آن را بگیرد؛ اما اگر سختی فوق العاده داشتن ادامۀ روزه به دلیل فعالیت مانند اشتغال به کار یا تحصیل و مطالعه باشد، در این صورت بنابر فتوا باید روزه بگیرد و هر گاه به سختی فوق العاده افتاد، افطار کند و قضای آن را بگیرد.
#احکام_روزه #روزه_اولی_ها
🇮🇷﷽اطلاع رسانی گرمن درسروش و ایتا
@garman_shahrood
🇮🇷 گروه یک واتساپ https://chat.whatsapp.com/L5d1hDbIG2z9dSVye5fsCp
🇮🇷 گروه دو واتساپ
https://chat.whatsapp.com/IJ6DZbym4vN807Uj0EeMwk
🇮🇷 گروه سه واتساپ https://chat.whatsapp.com/DfnFBykYI8R9UKX3jJMVaS