1_10818669.mp3
6.94M
🎼 شرح دروس معرفت نفس
علامه حسن زاده آملی
توسط استاد صمدی آملی
⁜ جلسه ۱۸ ⁜
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حمایت داعش ازاصلاح طلبان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من شمشیر روکشیدم پس یاران کجان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ صریح رهبربه سخنان روحانی
حضور در #راهپیمایی؛ دستور صریح #قرآنی)
🔵«.... وَ لا يَطَؤُنَ مَوْطِئاً يَغيظُ الْكُفَّارَ»( توبه/120).
آیه شریفه، بر این نکته تاکید دارد که مسلمانان باید #دسته_جمعی به مسیری گام نهند که دشمن را به خشم می آورد. و این اقدام جزو عمل صالح بشمار می رود....
🔵در عصر کنونی ،حضور در صحنه های انقلاب اسلامی ،از جمله راهپیمایی ها،مصداق این آیه است.
✅چون #حضور و حمایتِ مردمرم؛ #قدرت_نرم_حکومت اسلامی و عامل#امنیت است.
✅ولی امر مسلمین،حضرت #آیت_الله_خامنه ای(دامت برکاته) در خطبه های نماز جمعه(27 دیماه1398)، حضوربی نظیر و منسجم مردم ایران در #تشییع_سردار_سلیمانی و فریاد انتقام خواهی را #سوخت حقیقی #موشکهای شلیک شده به پایگاه آمریکا در عین الاسد،معرفی میکند.
👊حضور در راهپیمایی= #قدرت_نرم_و_امنیت ایران👊
👊در41سالگی انقلاب،همه می آییم
#علی_اکبر_صیدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر انقلاب فرمودند در برخی گزارشهای آمریکایی، سفارش شده که نگذارید ایران، #اقتصاد_بدون_نفت را تجربه کند.
حالا این را بگذاریم کنار بودجه کاملا نفتی دولت برای سال ۹۹،آن هم در شرایط تحریم!
مجری استراتژی های آمریکا در ایران کیست؟!
#بودجه_۹۹
#محمد_عبدالهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تحلیل حوادث منطقه بعد از شهادت #حاج_قاسم_سلیمانی از بهم ریختگی اوضاع عربستان تا وضعیت آمریکا و اسرائیل
#معامله_قرن
حتما ببینید و نشر دهید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴سردار شهید سلیمانی و سلاح ناشناخته ای که اجازه بردن نامش را نداشتند!
جلسه 00064.aac
9.27M
خرافات زدائی پیرامون قرآن و اهل بیت عصمت عترت و طهارت صلوات الله و سلامه علیهم اجمعین
بعضی چیزها در گذشت زمان تغییر نمیکنند، فقط عمقشان بیشتر میشود؛ عشق به امام رضا (علیهالسلام) یکی از همانهاست؛ هرچه سن بالاتر میرود معجزات بیشتری از امام مهربانیها در زندگی میبینیم و ارادتمان به ایشان بیشتر میشود؛ گاهی عشق جاری در زندگیمان را هم مدیون لطف مولایمان هستیم ...
💚🕯✨🍃🌹🍃✨🕯💚
✨🕯صـــــــ📿ـــلوات خاصه ی حضرت علی بن موسی الرضا به نيت خشنودي آن حضرت و بر آورده شدن حاجــــــــــات.🕯✨
⚜اللهّمَ صَلّ عَلی عَلی بنْ موسَی الرّضا المرتَضی⚜ الامامِ التّقی النّقی ⚜ و حُجَّّتکَ عَلی مَنْ فَوقَ الارْضَ⚜ و مَن تَحتَ الثری⚜ الصّدّیق الشَّهید ⚜صَلَوةَ کثیرَةً تامَةً⚜ زاکیَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه⚜ کافْضَلِ ما صَلّیَتَعَلیاَحَدٍ مِنْ اوْلیائِک⚜
َ
🕊✍ترجمه:
☀️خدایا رحمت فرست بر علی بن موسی الرضا☀️ امام با تقوا و پاک ☀️و حجت تو بر هر که روی زمین است ☀️و هر که زیر خاک، ☀️رحمت بسیار و تمام با برکت ☀️و پیوسته و پیاپی و دنبال هم چنان ☀️بهترین رحمتی که بر یکی از اولیائت فرستادی☀️
💚زیــــ🕌ــــــارتش در دنیا و شفاعتش در عقبی نصیبمان بگردان💚
🍃🌹الهـــــــــــــے آمیݧ
التمــــــــــاس دعــــــــــا✋
✨اݪّلهُمَّ صَݪِّ عَݪے مُحَمَّد وَ آݪِ مُحَمَّد وَ عَجِّݪ فَرَجَهُمْ✨
💚🕯✨🍃🌹🍃✨🕯💚
✡ از باب تا باقرالعلوم!
1⃣ تصویر فوق، نامهای است از طاهره #قرةالعين خطاب به سید #علیمحمد_باب زمانیکه باب در زندان ماکو بود.
2⃣ این نامه که نویسنده در آن #باب را «باقرالعلوم» خطاب کرده، در کشاکش رویدادهایی نوشته شد که منجر به واقعهٔ دهشتناک جنگ بزرگ قلعه طبرسی گشت.
3⃣ سند مذکور که اصل آن در مجموعهٔ خانم «هما روحی» در آرشیو «دانشگاه هاروارد» نگهداری میشود و بهخط قرةالعين است، در کنار دهها سند دیگر بهوضوح نشاندهندهٔ ایمانِ #بابی مشارالیها میباشد.
4⃣ من نمیدانم جناب آقای #علیاکبر_صالحی، معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، با چه انگیزهای سعی بلیغ در سفیدنماییِ این سیاهی و زدودنِ هویّت بابی قرةالعين از او را دارند اما این را میفهمم که خونهای ریختهشده توسط دستهای جنایتکار قرةالعين و یارانش را به هیچ پاککنندهای نمیتوان شست!
✍ محمد دروگر / پژوهشگر تاریخ معاصر
✅ اندیشکده مطالعات یهود
✡ آزادی عقیده به سبک کوروش (١)
🌐 فرق آزادی عقیده و آزادی تفکر
1⃣ فرق است میان #آزادی_عقیده و #آزادی_تفکر. تفکر یعنی همان استعداد انسانی که میتواند در مسائل، علمی و منطقی بیندیشد. این استعداد حتماً باید آزاد باشد. پیشرفت و تکامل بشر در گرو این آزادی است. اما عقیده چطور؟
2⃣ هر عقیدهای ناشی از تفکر نیست. بسیاری از عقاید بشر ناشی از یک سلسله عادتها، تقلیدها و تعصبهاست، نه اینکه چون فکر کرده این عقیده را گرفته است، بلکه چون عادت کرده، به این عقیده چسبیده است. این عقیده نوعی انعقاد است یعنی فکر و اندیشهاش بهجای اینکه باز باشد بسته و منعقد شده و برعکس، آن قوهی مقدس تفکر بهدلیل این انعقاد و بستگی در درونش اسیر شده.
3⃣ آدمی که یک سنگ یا چوب و ساختهی دست خودش را میپرستد، آیا علمی و منطقی فکر کرده و علم و منطق او را رسانده به اینکه بت بپرستد؟! تفکر آزاد است، حالا که تفکر آزاد است پس این آقای بتپرست باید آزاد باشد برای اینکه بت را بپرستد؛ یا نه؟ عقل و فکر این شخص اسیر است، باید کاری کنیم که عقل و فکر او را از اسارت این عقیده آزاد کنیم، کاری که ابراهیم خلیل الله و بتشکن کرد.
4⃣ تبر را برداشت و بتها را خرد کرد الا بت بزرگ و تبر را به گردن بت بزرگ انداخت تا اگر کسی به آنجا رفت، با خودش فکر کند که این خداها با یکدیگر جنگیدهاند و این بت بزرگ بقیه را خرد کرده و تنها خودش مانده است! اگر این فکر برای مردم پیدا شود، بعد طبعاً به حکم فطرت میگویند اینها که نمیتوانند از جایشان بجنبند! همین امر فکر اینها را عوض میکند.
5⃣ این کار را کرد. وقتی که مردم برگشتند و وضع را آنچنان دیدند، رفتند سراغ ابراهیم. ابراهیم در پاسخ به آنها گفت: مجرم آن کسی است که تبر به گردن اوست! اینها گفتند: از او که این کار ساخته نیست. گفت: چطور کار زد و خورد از او ساخته نیست، ولی روا کردن حاجتهایی که انسانها در آن درماندهاند ساخته است؟! قرآن میگوید: فَرَجَعُوا إلی أنْفُسِهِمْ این سبب شد که به خود باز گردند.
6⃣ تعبیر عجیبی است! اینها از خودشان جدا و دور شده بودند (خودِ واقعیِ انسان، عقل و فکر و منطق انسان است)، قرآن میگوید این سبب شد که به سوی خودشان بازگشتند و خودشان را دریافتند، گفتند که او راست میگوید.
7⃣ حال درباره این کار ابراهیم (ع) چه باید بگوییم؟ آیا ابراهیم کاری کرد برخلاف آزادی عقیده؟ یا کاری کرد در خدمت آزادی عقیده؟ کاری کرد در خدمت آزادی عقیده به معنی واقعی، یعنی #آزادی_اندیشه. یعنی ابراهیم با این عمل، از خودبیگانگی آنها را از آنان گرفت، آنها را به خود بازگرداند و #آزادی آنان را به آنها بازگرداند.
8⃣ ابراهیم (ع) میتوانست مطابق همین فلسفهای که اغلب فرنگیها میگویند که: «انسان هر عقیدهای را اتخاذ کند آن عقیده محترم است»! بگوید: «چون این بتها مورد احترام میلیونها انسان هستند پس من هم به آنها احترام میگزارم». از نظر #اسلام این کار «اغراء به جهل» است نه خدمت به آزادی.
✍ استاد شهید آیةالله مطهری
✅ اندیشکده مطالعات یهود
#⃣ هشتگ اصلی : #کوروششناسی
✡ آزادی عقیده به سبک کوروش (٢)
🌐 مقایسه میان کار «حضرت ابراهیم و رسول اکرم» با کار «ملکه انگلستان و کوروش»!
1⃣ شما مقایسهای کنید میان کار ابراهیم و همچنین کار رسول اکرم از یک طرف و کار ملکه انگلستان و کوروش از طرف دیگر.
2⃣ پیغمبر اکرم (ص) پس از فتح مکه، بهعنوان #آزادی_عقیده بتها را باقی نگذاشت، زیرا این بتها سمبل #اسارت_فکری مردماند.
3⃣ صدها سال بود که فکر این مردم اسیر این بتهای چوبی و فلزی بود که به خانه کعبه آویخته بودند. تمام اینها را در هم ریخت و واقعاً مردم را آزاد کرد.
4⃣ حال شما اینرا مقایسه کنید با این که #ملکه_انگلستان چند سال پیش در سفری که به هندوستان رفته بود وقتی که میخواست به تماشای یک #بتخانه برود، مردم وقتی میخواستند داخل صحن آن بتخانه شوند کفشهایشان را میکندند، او هنوز به صحن نرسیده کفشهایش را به احترام کند و بعد، از همهی آن بتپرستها مؤدبتر در مقابل بتها ایستاد!
5⃣ یک عده هم گفتند: ببینید! ملت #روشنفکر چقدر به عقاید مردم احترام میگزارد! نمیدانند که این نیرنگ #استعمار است. استعمار میبیند که همین بتخانه است که هند را به زنجیر کشیده و رام استعمارگران کرده. این احترام به #آزادی نیست، خدمت به استعمار است. ملت هند اگر از زیر بار این خرافات بیرون بیاید، باج به انگلیسها نمیدهد.
6⃣ یا در گذشته میگفتند ببینید #کوروش چقدر مرد بزرگِ بزرگواری بوده! که وقتی به #بابل رفت و آنجا را فتح کرد تمام بتخانهها را محترم شمرد!
7⃣ این کار از نظر یک فاتح که سیاست استعمارگری دارد و میخواهد مردم را بفریبد توجیه میشود ولی از نظر بشریت چطور؟ آیا خود جناب کوروش به آن بتها اعتقاد داشت؟ نه! کوروش چه فکر میکرد؟ میگفت این اعتقاد، این مردم را بدبخت کرده یا نه؟ بله! ولی در عین حال دست به ترکیب آنها نزد، چرا؟ چون میخواست که آنها در زنجیر بمانند. این #خیانت بود نه خدمت!
📚 استاد شهید آیةالله مطهری، مجموعه آثار، ج٢۴، ص١٢٠-١٢٣
📖 متن همین مقاله در سایت اندیشکده:
👉 http://jscenter.ir/slave-jews/cyrus/7364
✅ اندیشکده مطالعات یهود
#⃣ هشتگ اصلی : #کوروششناسی
#معرفی_کتاب
کتاب " بانوی انقلاب ، خدیجه ای دیگر" زندگینامه و خاطرات بانو خدیجی ثقفی همسر امام خمینی (ره) رهبرکبیر انقلاب است.
این کتاب شرح حالی است که بن مایه ی اصلی آن برگرفته از یادداشت های همسر امام (ره) می باشد. یادداشت هایی حاکی از قصه و غصه هایی که نشان می دهد ایشان چه شخصیتی داشته با چه اندیشه و آرزوهایی و چه شجاعت و چه تحمل والایی ، افزون بر این کتاب شامل روایت هایی شنیدنی است از زندگی با مردی که افزون بر رهبری بزرگ، همسر و پدری متفاوت بوده است.
تبعید ها ، مبارزه ها، ترس ها، پیروزی ها و شکست ها تا پیروزی انقلاب و در ادامه، از دست دادن فرزندان مجموعه روایت های مستندی است که می توان از آنها به عنوان اسناد تاریخی و اجتماعی از شکل گیری یک انقلاب مردمی نام برد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بخوان دعای فرج راکه یار برگردد
بخوان دعای فرج راکه شب سحر گردد
بخوان دعای فرج را اگرکه می خواهی
حدیث غیبت یارتومختصرگردد
بخوان دعای فرج راکه یار می آید
اگر دلت ز رَهِ اشتباه برگردد
✨ اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلَیَّکَ الْفَرَج ✨
🌸بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ🌸
اِلـهي عَظُمَ الْبَلاءُ،وَبَرِحَ الْخَفاءُ،وَانْكَشَفَ
الْغِطاءُ،وَانْقَطَعَ الرَّجاءُوَضاقَتِ الاْرْضُ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ، وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِ ؛ اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد،اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ،وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم فَفَرِّجْ
عَنابِحَقِّهِمْ فَرَجاًعاجِلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ
اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ؛يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيان وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ؛يامَوْلاناياصاحِبَ الزَّمانِ؛الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ،اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني،السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ،الْعَجَلَ
الْعَجَلَ الْعَجَل؛يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ، بِحَقِّ
مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرينَ