eitaa logo
والقلم ومایسطرون
151 دنبال‌کننده
25 عکس
5 ویدیو
66 فایل
✅ یادداشتهای من ؛ ✍ #تاریخی ✍ #فلسفی ✍ #کلامی ✍ #اجتماعی ✍ #بصیرتی در کانال "والقلم ومایسطرون" ؛👇 🆔http://eitaa.com/joinchat/79364100Cd909dde3a7 ✅سایت؛ http://Www.z-gelayeri.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
؛☀️🕊🌹﹏🏴 ؛🕊🌹🏴 ؛🌹🏴 ؛︴ ؛🏴 ✨ بسْمِ الله الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ✨ 🏴 امام زمان( عج ): به شیعیان و دوستان بگویید كه خدا را به حق عمه ام حضرت زینب علیهاالسلام قسم دهند، كه فرج مرا نزدیك گرداند.۱۳۰۱۱ 🌴🌴🌴🌴🌴 🌤جمعه🌤 ☀️ 30 شهريور 1397 ش 🌙 11 محرم الحرام 1439 ه.ق 🎄 12 سپتامبر 2018 م ✨ @gelayeri_babolkenari 🏴 ︴ 🌹🏴 🕊🌹🏴 ☀️🕊🌹﹏🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
والقلم ومایسطرون
↙️این نشان می داد که یزید و ابن زیاد نقطه ضعف کوفیان را تشخیص داده بودند و از راه تطمیع، آنها را در
: حب و بغض علوی، عثمانی ⭕️ انحرافات عقیدتی که در سقیفه ایجاد شده بود همیشه دامنگیر جامعه ی مسلمانان بود چنانکه هم اکنون نیز این گونه است. ↩️پس از آنکه عثمان به دلیل بذل و بخشش بی حد و حساب بیت المال و نیز بدعتهای فراوان در دین علیرغم تلاشهای علی بن ابن طالب برای زنده ماندن او اما از سوی مسلمانان محاصره و سپس به قتل رسید، مسلمانان به درب خانه علی هجوم آوردند تا خلافت را بپذیرد و علی (ع) با توجه به اقبال عمومی و اتمام حجت ناگزیر خلافت را پذیرفتند.[۲۳] ╔═══••••••••••○○✿✨🏴✨╗ @gelayeri_babolkenari ╚✨🏴✨✿○○••••••••••═══╝
✨ امام در حدود پنج سال زمامداری مسلمانان به دلیل عدالت ورزی و برخورد شدید با سهم خواهی از بیت المال که از سوی عثمان به این بیماری عادت یافته بودند مورد غضب عده ای که جیره و مواجب زائد آنها قطع شده بود قرار گرفتند آنان به سرکردگی طلحه، زبیر و عائشه جنگ جمل را به راه انداختند ↩️از طرفی شجره ی خبیثه ی بنی امیه که مجدداً توسط عمر قرس و توسط عثمان آبیاری شده بود میوه ی تلخ خود را با قدرت دادن به معاویه در شام به بار نشاند، معاویه در تقابل با امام، جنگ صفین را به راه انداخت و با وقوع این جنگ که کمی بعد از جنگ جمل بود، معاویه توانست از خستگی و راحت طلبی سپاه امام که ضعف بنیه ی اعتقادی و سست عهدی کوفیان مزید بر علت شده بود استفاده نماید و از طرفی طولانی شدن مدت جنگ صفین همه دست به دست هم داد تا خدعه ی حکمیت تحقق یافته و صلح بر علی (ع) تحمیل گردد. ╔═══••••••••••○○✿✨🏴✨╗ @gelayeri_babolkenari ╚✨🏴✨✿○○••••••••••═══╝
🎌 پس از تحمیل صلح که سر گذشت مفصل آن در کتب معطول آمده است نگاه مردم کوفه به علی بن ابی طالب تغییر کرد، معاویه از این فرصت نیز بهره جسته با معرفی کردن علی به عنوان قاتل عثمان، سبب پیدایش دو تفکر دین علی و دین عثمان شد. ⚡️ فضای ملتهب کوفه که در خود انواع گرایشهای عقیدتی و قبیله ای را جای داده بود به سمتی رفت که تا مدتها علی را به عنوان خلیفه ی فتنه می شناختند و پس از آنکه احمد حنبل کتابی در فضائل صحابه نوشت و گفت به قائلین تثلیث نه زن بدهید و نه با آنها تجارت کنید.[۲۴] از آن پس قائل به تربیع شدند.[۲۵] و علمای رجال اهل سنت روایت تثلیثی ها را مردود شمرده آنها را که قائل به خلفای راشدین نیستند جرح کرده و از دین خارج شده می دانند. ╔═══••••••••••○○✿✨🏴✨╗ @gelayeri_babolkenari ╚✨🏴✨✿○○••••••••••═══╝
↙️ تا قبل از آن، گروهی فقط علی را قبول داشتند و این گروه همانهایی بودند که در کربلا حضور یافته به فیض شهادت نائل آمدند و یا برخی که حداقل برخلاف بسیاری از کوفیان ، در مقابل امام شمشیر نکشیدند و بعدها در قالب قیام توابین، مختار و زید بن علی خواستند تا جبران مافات نمایند و گروه دیگر تشیع عراقی بودند تنها حاکمیت سیاسی علی را پذیرفته بودند و او را فقط بر عثمان ترجیح می دادند اما ابوبکر و عمر را بالاتر از علی می دانستند[۲۶] 🔸 اینان در کربلا در مقابل امام حسین شمشیر کشیدند و برخی نیز گریختند و برخی دیگر سکوت کردند. گروه دیگر بنی امیه و اتباع آنان که عمده از اشراف کوفه بودند قرار داشتند که به شدت مخالف علی بن ابی طالب بودند و او را جزء خلفای راشدین نمی دانستند و اگر کسی به اشتباه نام علی را جلوتر از نام عثمان در شمارش خلفا نام می برد او را جرح و طرد می کردند و او را منحرف عقیدتی می خواندند.[۲۷] ╔═══••••••••••○○✿✨🏴✨╗ @gelayeri_babolkenari ╚✨🏴✨✿○○••••••••••═══╝
🔰 در کربلا نیز این گروهها وجود داشتند، از طرفی امام حسین اعلام فرموده بود که یکی از اهداف قیام عمل به سیره ی پدرم علی است و سیره ی پدر بزرگوارش عدالت بود همان که قاتل آل امیه و اشراف تلقی می شد. در مقابل، بنی امیه که خود را داغدار عثمان معرفی کرده بودند در حالی که آنان وامدار عثمان بودند نه داغدار او، آنان در ذهن مردم این گونه فضاسازی کرده بودند که علی قاتل عثمان است، همین تفکر در کربلا خود را نشان داده بود که گزارش های زیر ادعای ما را اثبات می کند؛ ╔═══••••••••••○○✿✨🏴✨╗ @gelayeri_babolkenari ╚✨🏴✨✿○○••••••••••═══╝
📌 یزید در نامه ای به ولید بن عتبه می نویسد: «و اوصانی ان احذر آل ابی تراب و جراتهم علی سفک للدما .. یا ولید ان الله تعالی منتقم للمظلوم عثمان بی عفان من آل ابی تراب بآل ابی سفیان»[۲۸] این بیان سه نکته را می رساند: 1⃣وجود همان حس قبیله ای که پیشتر به آن اشاره شد. 2⃣ تقابل دو تفکر آل ابی سوفیان و آل ابی تراب 3⃣ آنچنان دروغ بزرگ و محکمی گفته بودند که خودشان نیز باورشان شده بود که علی عثمان را کشت. ╔═══••••••••••○○✿✨🏴✨╗ @gelayeri_babolkenari ╚✨🏴✨✿○○••••••••••═══╝
📝 طبری در تاریخ خود و ابن اثیر جذری در الکامل فی التاریخ و ابن کثیر در البدایه و النهایه داستانی را از مناظره، مباهله و مبارزه ی بریر بن خضیر از یاران امام حسین که از قرار او از دانشمندان کوفی بود با یزید بن معقل نقل می کنند که یزید، بریر را به جهت اعتقاد به ولایت علی بن ابی طالب گمراه می خواند و بریر می گوید حاضری اول مباهله کنیم و بعد مبارزه ؟ یزید می پذیرد و آنان مباهله کردند و بر دروغگو لعن فرستادند و از خدا خواستند تا کسی را که بر حق است باطل را شکست دهد که در این مبارزه بریر یزید را کشت.[۲۹] ╔═══••••••••••○○✿✨🏴✨╗ @gelayeri_babolkenari ╚✨🏴✨✿○○••••••••••═══╝
✍ طبری و دیگران می نویسند: هنگامی که نافع بن هلال از یاران امام حسین پا به میدان نهاد در حالی که رجز می خواند، می گفت: «انا علی دین علی » و در مقابل او شخصی از سپاه ابن زیاد به نام مزاحم بن حدیث رجز می خواند و می گفت «انا علی دین عثمان»[۳۰] 📝 ابن زیاد نامه ای به ابن سعد نوشت که امنع الحسین و اصحابه الماء فلایذوقوا منه حسوه کما فعلوا بالتقی عثمان بن عفان [۳۱] آب را از حسین و اصحابش منع کن و نگذار حتی یک قطره از آن بنوشند همانگونه که آنها با عثمان بن عفان این کار را انجام دادند. راوی می گوید: وقتی اسیران کربلا را به مدینه بردند بانوان بنی هاشم شیون و ناله سر دادند و به عزاداری پرداختند. ╔═══••••••••••○○✿✨🏴✨╗ @gelayeri_babolkenari ╚✨🏴✨✿○○••••••••••═══╝
↙️ در آن هنگام نزد عمرو بن سعید اشرق و الی مدینه رفتم عمرو با دیدن آن صحنه خندید و شعری را در دشمنی با اهل بیت (ع) خواند و بعد از آن گفت: هذه واعیه بواعیه عثمان بن عفان [۳۲] این شیون ها در مقابل شیونهایی که برای عثمان بن عفان بود. ✨ امام حسین نیز معارضان را شیعه آل سفیان معرفی می کند و می فرماید: «یا شیعه آل سفیان ان لم یکن لکم دین و کنتم تخافون المعاد فکونوا احراراً فی دنیاکم هذه[۳۳]» 👈ای اتباع آل سفیان اگر برای شما دینی نیست و به معاد اعتقاد نداشته از آن نمی هراسید پس در دنیای خود آزاد مرد باشید. بنابراین اثبات شد که از دیگر انگیزه های معارضان عاشورا تقابل دو تفکر عثمانی و علوی بود. ╔═══••••••••••○○✿✨🏴✨╗ @gelayeri_babolkenari ╚✨🏴✨✿○○••••••••••═══╝
: حق و باطل و اشتباه و انحراف نخبگان 🔰 رسوخ تفکر مسموم عثمانی سبب شد تا بنی امیه اساساً حقانیت علی بن ابی طالب و فرزندان او را نیز انکار کنند بنابراین در کربلا یزیدیان خود را حق و حسین را باطل فرض می کردند از طرفی اصحاب امام حسین (ع) نیز بر حقانیت امام اعتقاد داشتند. از این رو پیش از هر مبارزه، مناظره ای بین دو تن به وجود می آمد و هر یک بر حقانیت طیف خود و باطل بودن گروه مقابل تاکید و استدلال می کردند. ╔═══••••••••••○○✿✨🏴✨╗ @gelayeri_babolkenari ╚✨🏴✨✿○○••••••••••═══╝