🇮🇷🇮🇷 #قلمرو_ادیان_در_تاریخ_ایران 🇮🇷🇮🇷
#جمهوری_اسلامی_ایران
🌟 این حکومت با توجه به فلسفه تشکیل ان و با عنایت به قید اسلامیت آن و نیز نظر به متن قانون اساسی آن حکومت #دینی را عینیت بخشید زیرا همانطور که گفته شد حکومت دینی، حکومتی فقاهتی است یعنی زیر نظر #ولی_فقیه که به عنوان #نائب_امام_زمان ( عج ) است اداره می شود. لذا پس از حکومت مطلقه امیر المومنین و نی دوره کوتاه حکومت امام حسن مجتبی (ع) اوّلین بار حکومتی که ریشه در #اسلام و نیز احکام اسلامی #شیعی داشت در ایران تاسیس شد و به #حکومت_دینی معنا بخشید.
💥 #پايان
✨🇮🇷🌼🌼🌼🇮🇷
✨ @gelayeri_babolkenari
✨🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨
🌟خدا را شاکریم که طی مدت هشت ماه سلسله مباحث #تاریخ_ادیان_فرق_و_مذاهب را به اتمام رساندیم و گامی در راستای آشنایی با این دانش برداشتیم.
💐ضمن تقدیر وتشکر از همه اعضاء محترم که از ابتدا تا کنون با ما همراه بودند به اطلاع میرساند فعالیت کانال به اتمام رسیده و از این پس فعالیتها بیشتر در #سایت انجام خواهد شد.
🆔 آدرس سایت👇👇
💠💠💠
💠 Www.z-gelayeri.ir
💠💠💠💠💠💠💠💠💠
May 11
انا لله و انا الیه راجعون
در گذشت پدر بزرگوار استاد ارجمند،زین العابدین گلایری بابلکناری را محضر ایشان تسلیت عرض می نماییم و ازخداوند منان برای ایشان و خانواده محترمشان صبر جمیل مسئلت داریم.
جهت شادی روح پدربزرگوار استاد ارجمندمان ،فاتحه وصلواتی قرائت بفرمایید.
🆔 @gelayeri_babolkenari
⬇️⬇️⬇️
♦️ #جهان_پس_از_کرونا ویروس از دو منظر تئولوژیک و ایدئولوژیک قابل تحلیل است.
✔️ در قواعد #انتظار و #ظهور یک اصل که در روایات بیشتر به چشم میخورد اما کمتر به آن پرداخته میشود همانا فراگیری #موعودخواهی است
یعنی جهان با تمام اجزاء ذوی العقول خود منتظر موعود باشد و اورا صدا بزند
🔸طبیعتا این فراگیری به یکباره رخ نمیدهد و نیز یک حادثه نمیتواند عامل و علت تامه برای تحقق آن باشد بلکه نیاز به علل مُعِدّه دارد.
↙️ از سویی در هر پدیده ای علل شکل دهنده ی آن دارای قوه و ضعف هستند برخی علل وعوامل کم رنگ تر وبرخی پررنگ تر در تحقق یک معلول نقش آفرینی میکنند البته این به معنای به چالش کشیدن الواحد لایصدر عنه الا الواحد نیست چون مراد از واحد در این قاعده علت تامه هست که با تحققش معلول لاجرم محقق خواهد شد.
💯 برخی در تحلیل این روزها با گسترش کرونا و ابتلا بیش از دوازده میلیون انسان (تا امروز)آن را بر روایات اخرالزمانی مبنی بر فراگیری وبا در اخر الزمان تطبیق داده واز علایم آن میدانند در حالی که این با روح روایات منطوقا و مفهوما در تنافی است.چرا که توقیت برای ظهور در لسان روایات نهی شده است چنانکه فرمودند #کذب_الوقاتون.
↙️ ونقد دیگر انکه فراگیری ویروس فقط مربوط به کرونا نیست لذا نمیتوان آن مفهوم را براین مصداق تطبق طابق النعل بالنعل داد
ونقدهای فراوان دیگر...
🔹 برخی دیگر مطلقا این موضوع را رد کرده و اساسا نقشی برای این تحول در حوادث اخرالزمانی نمیبینند که البته این نیز قابل مناقشه هست
☑️چرا که #اولا همانطور که قابل تطبیق نیست قابل رد مطلق هم نیست
#ثانیا نباید روایات را به تنهایی دید بلکه باید فقه الحدیث روایات را نیز مورد توجه قرار داد.
✍ از نظر نگارنده اتفاقات شبیه به انچه در امروز رخ میدهد با در کنار هم قرار دادن رخدادهای دیگر باید مورد تحلیل قرار گیرد
(تاکید میکنیم که : #تحلیل و نه تعلیل
چون تعلیل اثبات است اما تحلیل گمانه زنی وما نمیتوانیم تا پیش از تحقق علائم حتمیه چیزی را اثبات کنیم)
✍اما تبیین نظر مختار:⬇️⬇️
①..ما اصلی داریم به نام آخر الزمان
②..زمان خصوصیت ذاتی اش تصرم در وجود است یعنی وجود آنی پس از عدم آنی :ثانیه ای میرود وبلافاصله ثانیه ای میرسد این یعنی متصرم الوجود بودن زمان واین ویژگی یک اقتضای لاجرم دارد و آن رو به جلو بودن زمان
↩️ پس هر آنی پس آنی ما به آن اصل یعنی اخر الزمان نزدیک میشویم بنابراین ما در یک بستر اخرالزمانی در حال حرکت به جلو هستیم.
③..ظهور منجی موعود یک حقیقت عقلی و نقلی است .
عقلی است چون حقیقت وجودی امام هدایتگری است چه ظهورا چه غیابا
میدانیم در عصری امامانی بودند که به هدایت بشر اهتمام داشتند
اگر در عصری امامی نباشد برای هدایت پس خلاف عدالت خواهد بود #زیرا مقتضای ضرورت امام موجود است و مانع آن مفقود و وقتی مقتضا موجوی باشد ضرورتا حکم که وجود امام باشد در جای خود ثابت است پس منجی موعود هست و خواهد امد عقلا.
👈ونقلا هم فرمود لو لم يبق من الدنيا الا يوم واحد لطول الله ذلک اليوم حتي يبعث الله فيه رجلا من ولدي، يواطيء اسمه اسمي، يملاءها عدلا و قسطا کما ملئت ظلما و جورا.
📗ترجمه حدیث :
اگر باقی نماند از دنيا مگر يک روز البته خدا آن روز را طولاني فرمايد تا خدا مبعوث کند مردی از فرزندان مرا که اسم او با اسم من يکسان باشد زمين را پر از عدل و داد کند چنانکه پر از ظلم و جور شده باشد.
④..منجی موعود مختص به قشر و صنف و جغرافیای خاص نیست چنانکه منطوق ومفهوم روایات از جمله روایت فوق براین دلالت دارد که منجی یک شخصیت جهانی وانقلابش نیز جهانی خواهد بود.
⑤..یک حرکت انقلابی در مقیاس جهانی میطلبد که تمنای ظهور و انقلاب نیز جهانی باشد. پس باید جهان بشریت به استیصال از قواعد بشری و ظلم فراگیر برسد وبه معنای واقعی کلمه مضطر شود تا موعود ظهور کند.
⑥..موعود خواهی عمومی و اضطرار جمعی تنها به یک یا دو رخداد در جغرافیایی محدود خلاصه نمیشود
بلکه نیازمند سلسله حوادث فراگیری هست که جهان را دستخوش تحول و اضطراب کند.
⑦..تروریسم دولتی امریکا,رژیم تروریست صهیونیزم,وهابیت تند روی تکفیری ,فرو پاشی اقتصاد مبتنی بر لیبرالیزم و حتی کمونیزم,رویش وقیحانه ی مجدد برده داری و نژاد پرستی در مهد مدعی همسان سازی و حقوق بشر محوری,تحریم وحشیانه ی حکومتهای مستقل دینی و غیر دینی, کشتار بیرحمانه در شامات از فلسطین و سوریه و لبنان تا بخشی از عراق
♦️حملات جنون امیز ترکیه به سوریه عراق لیبی و همه ی اینها در کنار یک ویروسی که اگر همه ان یکجا جمع شود به چند گرم نمیرسد اما چندین میلیون انسان را درگیر کرده است نه اینکه بگوییم اخرالزمان شده است بلکه میتوانیم بگویبم این بستر اخرالزمانی سرعت بیشتری یافته و ایدئولوژی های متفکران جهان ارام ارام به تئولوژی نگرش یافته یا می یابد.
🆔http://eitaa.com/joinchat/79364100Cd909dde3a7
🔰ادامه🔰