eitaa logo
آکادمی سواد رسانه‌ای گرالیت
722 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
117 ویدیو
45 فایل
آموزش تخصصی سوادرسانه‌ ای 🔖برگزارکننده کارگاه‌ های عمومی و تخصصی سواد رسانه‌ ای 🕹سرگرم آموزی 💡یک سواد بی‌مزه 📎#سوادرسانه_ای
مشاهده در ایتا
دانلود
23.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♻️ ؛ نگاهی به مسیر جهانی شدن هوسشهر🔞 ❇️بلوای سلبریتی‌ها در اواخر شهریور ۱۴٠۱ به بهانه فوت مهسا امینی، نخستین بلوای سازمان‌یافته سلبریتی‌ها در جهان است. این بلوا که به بهانه برچیدن حجاب و آزادی زنان از قید پوشش بود؛ در یک کلمه خیزش پورنوکرات‌ها علیه معنویت و ایمان در جهان شهوت‌زده‌ی امروز است. ❇️مستند کوتاه پورنوتوپیا سعی کرده با نگاهی به تاریخ شکل‌گیری این مفهوم در غرب و جهانی شدن آن توسط صنعت سینما، آخرین نبرد پورنوکرات‌ها علیه حیا را مورد بررسی قرار دهد.        @geraliit
⭕️ چرا میگن کار خودشونه؟! ✍🏻 معمولا این افراد از منظر علوم روانشناختی توان آنالیز کردن مسائل بزرگ، هیجان بالا، غم انگیز و یا با ابعاد وسیع رو ندارن. برخی هم به طور کلی حوصله این کارو ندارن که عمدتا از روی تنبلی هست... بعضیاهم تعمدی به توصیف پیچیده رو میارن چون بین یک دو راهی که قبلا هم ازش اسم بردیم قرار می‌گیرن: 1⃣ پذیرش توصیف ساده و خود به خودی بودن واقعه (self-organized Non-intentional) که معمولا شامل همان روایت رسمی و توصیف ساده اولیه هست. 2⃣ پذیرش توصیف پیچیده و کار خودشونه! (intentional Anthropomorphic agentic) که میگه حتما دستهایی پشت پرده هست، یک نیت و قصدی پشت این واقعه بوده و یا یکی از انواعش اینه بگن "کار خودشونه"... ‼️ توصیف ساده میگه این رخداد یک عملیات تروریستی بوده که اگه اینو بپذیرن، برخی از باورهایی که دارن نقض میشه. اما توصیف پیچیده دست اونارو باز میزاره تا از عقایدشون و باورهایی که بر علیه ج‌ا دارن دفاع کنن! چه بسی بتونن با یک مهندسی ساده یک پروپاگاندایی هم بر علیهش بپا کنن. البته این موضوع در شبه‌علم، تئوری‌های توطئه، عرفان‌های نوظهور و فرقه‌های ضاله هم صادقه و میشه خیلی جاها استناد نامعقول به توصیف پیچیده رو احساس کرد. 👈🏻 درکل به این دلایل هست که خیلی‌ها فورا به "کارخودشونه" پناه میبرن؛ چون پناهگاهی امن برای باورهاشونه... 🔹️آنتی‌فکت را به دوستان خود معرفی کنید. 🆔 @anti_fact
http://imna.ir/x86Ng گزارش تصویری کارگاه ارتقای روابط عمومی شهرداری اصفهان
🔸سرچ کردن باعث می‌شود اخبار جعلی را زودتر باور کنیم سرچ‌کردن امروزه برای اکثر ما به فعالیتی روزمره تبدیل شده است. تا حدی که پژوهشگرانی مانند ست استیونز دیویدویتس معتقدند بررسی سابقۀ سرچ‌های انسان‌ها بیشتر از هر منبع دیگری دربارۀ آن شخص به ما اطلاعات می‌دهد. چرا که افراد معمولاً حتی چیزهایی را که خجالت می‌کشند با دیگران مطرح کنند، از موتورهای جستجو می‌پرسند. بدین‌ترتیب شاید بتوانیم بگوییم صمیمی‌ترین دوستان آنلاین ما هستند و چیزهایی دربارۀ ما می‌دانند که هیچکس دیگری نمی‌داند. پژوهشگران عموماً سرچ‌کردن را عادتی مفید می‌دانند که باعث می‌شود فرد در معرض منابع اطلاعاتی گوناگونی قرار بگیرد و با مقایسۀ آن‌ها کمتر در دامِ اطلاعات گمراه‌کننده بیفتد. بااین‌حال، پژوهشی جدید که نتایج آن در نیچر منتشر شده است، نشان می‌دهد که سرچ‌کردن همیشه ما را به افرادی آگاه‌تر تبدیل نمی‌کند. بلکه برعکس، ممکن است باعث شود زودتر اخبار جعلی یا اطلاعات گمراه‌کننده را باور کنیم. کوین اسلت و همکاران او در دانشگاه فلوریدا برای سنجیدن اثر سرچ در باور به اخبار جعلی، تحقیقی پنج‌مرحله‌ای را طراحی کردند که طی آن مشارکت‌کنندگان دربارۀ دو دسته از اطلاعات، در فواصل زمانی گوناگون، سرچ می‌کردند. یک دسته از این اطلاعات درست بودند و دستۀ دیگر را اخبار جعلی و گمراه‌کننده تشکیل می‌داد. آن‌ها اطلاعاتی راجع به همه‌گیری کرونا، واکسیناسیون و اقدامات دونالد ترامپ را به مشارکت‌کنندگان دادند تا با استفاده از سرچ تعیین کنند که درست هستند یا جعلی. نتایج این تحقیق بسیار نگران‌کننده بود. زیرا پیوستگی معناداری بین میزان استفاده از موتورهای جستجوی اینترنتی و باور به جعلیات دیده می‌شد. نویسندگان این تحقیق می‌گویند احتمالاً مقصر اصلی را باید الگوریتم‌های هدایت‌کنندۀ موتورهای جستجو دانست. زیرا این الگوریتم‌ها اهمیت اندکی به اعتبارسنجی نتایجی می‌دهد که برای کاربران خود پیدا می‌کنند و تکیۀ آن‌ها بر مطالب ساده، پرطرفدار و جنجال‌برانگیز است. آن‌ها به‌جای اینکه «مفیدترین» اطلاعات را به کاربر بدهند، «جالب‌ترین» نتایج را به او نشان می‌دهند. الگوریتم‌های شخصی‌سازی نتایج در موتورهای جستجو نیز می‌توانند این شرایط را بدتر کنند. چرا که در نتیجۀ آن‌ها به شکلی گریزناپذیر به ردپاهای دیجیتال خود می‌چسبیم و احتمال دریافت داده‌ها یا تحلیل‌های متفاوت کاهش می‌یابد. پیش از این، متخصصان هشدارهای جدی دربارۀ اتکا به سرچ‌های اینترنتی در حوزه‌هایی مانند سلامتی روانی یا مصرف دارویی داده‌اند. اما تحقیق اسلیت و همکارانش نشان می‌دهد که باید این مسئله را در ابعادی بزرگتر نگریست. در دنیای شلوغ و سریع امروز، ما ناچاریم تا دربارۀ خیلی چیزها سرچ کنیم، اما لازم است به تکنیک‌های دیگر سواد رسانه‌ای نیز مجهز باشیم تا در دریای اطلاعات گمراه‌کننده و اخبار جعلی اینترنت غرق نشویم. آنچه خواندید مروری بود بر مقالۀ کوین اسلیت و همکارانش (سرچ‌های آنلاین دربارۀ اطلاعات نادرست می‌تواند تصور صحت آن‌ها را افزایش دهد) که در شمارۀ دسامبر نیچر به انتشار رسیده بود. منبع Online searches to evaluate misinformation can increase its perceived veracity
4_5843894758212111178 (1).pdf
14.47M
📄 فایل PDF کتاب «تکنیک‌های عملیات روانی در حوزه رسانه و خبر» نگاشته احمد قدیری @geraliit
7.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تعجب مجری بی بی سی از ذکر جزئیات دقیق عملیات تروریستی کرمان توسط یک صهیونیست : این اطلاعات را از کجا آورده اید؟
گزارش ۲ رسانه غربی؛ اینستاگرام عامل احساس حقارت و بدبختی! 🔻مجله آمریکایی تایم در گزارشی نوشت: نتايج یک مطالعه‌ بر روى جوانان و نوجوانان نشان می‌دهد اینستاگرام بدترین شبکه اجتماعی از لحاظ تاثیرات منفی بر روی سلامت روان جوانان است. 🔺طبق این تحقیق کاربران این شبکه اجتماعی ۶۳٪ بیشتر از کاربران دیگر شبکه‌های اجتماعی احساس بدبختی می‌کنند. منبع :👇 1⃣ https://time.com/4793331/instagram-social-media-mental-health/ 2⃣ https://www.telegraph.co.uk/news/2017/05/19/instagram-ranked-worst-social-network-young-peoples-mental-health/ @geraliit