📡🔴 #محرم_بزرگترین_رسانه،
و سناریوهای رسانههای بیگانه برای اعتبارزدایی از محرم
🟢 عاشورا و قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در ذات خود مهمترین و بزرگترین رسانه برای ماندگاری اسلام است،
رسانههای بیگانهای مانند بیبیسی هیچگاه به طور مستقیم نمیگوید که عاشورا یا محرم و عزاداری بد است، بلکه بیبیسی به نقل روایتها توسط اشخاص بدون در نظر گرفتن صحت آن میپردازد و یکی از تکنیکهای جدی این رسانه و دیگر رسانههای بیگانه برای انتقال مفاهیم راهبردی خود است...
🟠 تکنیکها یا تاکتیکهایی از قبیل مسخ، تهدید، تخریب، تحریم و بایکوت مراسم دینی و مذهبی، به همراه اعتبار زدایی و شهرتزدایی از این مراسم و ریشههای مذهبی و تاریخی آن در دستور کار رسانههای مختلف فارسیزبان بیگانه قرار گرفته است.
🟡 همچنین رسانههای بیگانه تلاش میکنند تا با حاشیهسازی و برجستهسازی اموری که جزء اصل این فرهنگ به شمار نمیآیند، سبب تقلیل سطح منزلت عاشورا و فرهنگ آن شوند.
مواردی مانند انتصاب این مسأله به حکومت یا حکمرانی یا حتی مسائل اقتصادی و نیازمندیهای اقتصادی افراد تا مسائل دیگر بخشی از این حاشیه هاست.
🟠 حجم استوریها، پستها و کامنتهای خودساخته توسط رباتها ذهن مخاطب را به سمتی هدایت میکند که از اصل واقعه عاشورا به حواشی پرداخته شود.
حاشیه سازیها، بزرگنمایی حواشی و دادن تریبون به مردم برای پر رنگسازی حواشی از تاکتیکهای رسانههای بیگانه است...
🟡 رسانههای بیگانه در جامعه ما زندگی نمیکنند و درکی نسبت به ارادت و عشق مردم به سیدالشهدا (ع) و ایام محرم و صفر ندارند،
اینکه مردم بدون هیچ گونه دخالت حاکمیتی از روی عشق و اخلاص، از کوچک تا بزرگ مشغول برپا کردن خیمهها هستند را نه باور نمیکنند و نه میپسندند.
🟢 آنان از نهادینه شدن فرهنگ ایستادگی در مقابل استکبار در کودکان و عشق و علاقه آنها به الگوهایی که چند قرن از آن میگذرد، هراس دارند.
از اینکه چند قرن گذشته است، اما ماهیت کهن الگوهای اسلام به واسطه مجالس سیدالشهدا (ع) در ذهن و باور فرزندان ما قویتر شده است و الگوهای #هالیوودی و غربی آنها همچون سوپرمن، بت من، اسپایدر من و منهای مختلف دیگر، پس از گذشت مدتی منسوخ میشوند، نگرانند؛
🔴 به همین دلیل است که رسانههای بیگانه مدام در تلاشند تا با تاکتیکها و تکنیکهای رسانهای به تخریب الگوهای دینی ما بپردازد...
(امواج شبهه، رادیو گفتگو)
⚠️ شگردهای رسانه های بیگانه برای تغییر ذهن مخاطب فارسی زبان هر روز بیشتر میشود، شناختن و درک این #جنگشناختی قسمتی از #سواد_رسانهای مورد نیاز امروز ما است.
#ژئوپلیتیک_رسانه
@geraliit
🔆آکادمی تخصصی سواد رسانهای گرالیت
🚩 برای حفظ مشی و مشک علمدار کربلا در #فضای_رسانهای، چگونه باید با دشمنان جنگید تا راه شریعه فرات هدایت، برای مردم باز بماند؟
🔺گفتمان عاشورا و حماسه کربلا یک حقیقت ماندگار است که در سادهترین و در عین حال گستردهترین وجه ممكن، تقدس را به درون زندگی انسانها تزریق و ساختار مشخصی از تفکر و دانش را در حیطه آگاهی مذهبی افراد ایجاد میکند.
بنابراین این گفتمان هم هویتساز و بازنمایاننده هویت و هم عاملی است برای فهم وجوه اجتماعی، دینی، فرهنگی و سیاسی در برابر هجمهها و تبلیغات پوچ رسانههایی که صاحبان آنان از گفتمان دینی وحشت می کنند.
🔺 امروزه ما در تقابل و نبرد با دشمنانی هستیم که بصورت کاملا آماده و مجهز به ابزار رسانه و تبلیغات وسیع، افکار و گرایشات خود را در قالب دین ستیزی و اسلام هراسی به مردم و بویژه جوانان القاء میکنند بنابراین باید با استفاده هوشمندانه از انواع ابزار رسانهای، حقیقت را روایت کنیم چون این روایتها هستند که باورها و چهارچوب فکری و عقیدتی آیندگان را شکل می دهند.
🔺 از انجا که تبین روایتها توسط رسانهها انجام می شود رسانهای موفق است که حقیقت ماندگارتری را روایت و منتقل کند و چه حقیقتی روشنتر و ماندگارتر از واقعه کربلا؟
🔺بعد دیگر قضیه اینست که مسولین و مدیران ما باید با درک درستی از #جنگ_نرم و رصد عملکرد دشمنان داخلی و خارجی، خود را موظف و مکلف به آگاهسازی عمومی ، اطلاعرسانی، آموزش و تربیت و بهرهگیری از ظرفیت رسانهها و امکانات نوین ارتباطی در جهت مقابله با جنگ رسانهای بدانند.
🔺وقتی می گوییم "کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود" این یعنی درک درست از ظرفیت رسانه ها که نباید از آن غافل ماند. چرا که دشمن با روایت غلط و وارونه از حقایق ، از طریق تمام راههای نامشروع برای ارضاء نیازهای خبری و رسانه ای مردم تلاش می کند.
🏴 فـرا رسیـدن تـاسوعـا و عاشورای حـسینی بر شما تسلیـت بـاد
#ژئوپلیتیک_رسانه
@geraliit
🔅آکادمی تخصصی سواد رسانهای گرالیت
سوء قصد به ترامپ در ۴ نشریه فرانسوی
🔹لا دپش: حمله ای که از ترامپ یک قهرمان می سازد
🔹لوپاریزین: ترامپ شکست ناپذیر؟
🔹لومانیته : خون در اردوگاه
🔹لوفیگارو: حمله ای که می تواند انتخابات ریاست آمریکا را تغییر دهد
@geraliit
توئیتر در عصرِ عاشورا
🔸دقایقی قبل، طیِ اتفاقی خاص و منحصر به فرد نوهی پیغمبر خدا در نبردی از دنیا رفت.
این اتفاق، واکنشهای فراوانی بین مسلمانان و کشورهای اسلامی داشت.
🔸ما در این پست، در یک سفر خیالی به توئیتر و توئیتهای روز عاشورا میرویم...
فرض کن عاشورای سال ۶۱ هجری پای موبایل نشسته ای و این توئیتها را میخوانی...
🔸چارچوب سازی رسانه
یکی از کارهایی که رسانه انجام میده، اینه که وقایع و حوادث رو با استفاده از انواع کلمات و مغالطات و تصویرسازی ها در چارچوبی قرار میده، تا مخاطب همون درکی رو از واقعه داشته باشه که رسانه میخواد...
🔸تو چه میکردی اگر دهم محرم، با این حجم از توئیت و اخبار مواجه میشدی...
گریه؟ یا هلهله و توئیتهای مشابه؟!
وقتی از جنگ روایتها حرف میزنیم یعنی همین...یادت نره...اگر بصیرت نداشته باشی، تو هم همراه اونا هلهله میکنی...
#حسینبنعلی
#کربلا
#عاشورا
@geraliit
🔅آکادمی تخصصی سواد رسانهای گرالیت