سید علیرضا آلداود در برنامه زنده شبکه تلویزیونی الکوثر تشریح کرد+فیلم
تلاش رسانههای غربی برای ماهی گرفتن از آب گل آلود
تهران- ویژه الکوثر: پژوهشگر رسانه های مجازی از تلاش رسانه های غربی و صهیونیستی به منظور بهره برداری از حادثه فوت «مهسا امینی» برای ایجاد اغتشاش در جمهوری اسلامی ایران سخن گفت.
https://fa.alkawthartv.ir/news/311912
متن مشروح در کانال ایتا:
https://eitaa.com/aledavood
نام خدا یار ماست
کلید اسرار ماست
داره نام خدامون
به قلب پرچممون
سرخ مثل شقایق
به پاکی حقایق
سرخیش نشون لاله
ذلت ما محاله
خون شهیدان ما
دشت و گلستان ما
#پرچمم
#ای_پرچمت_مارا_کفن
امروز ان شا الله شاهد یک یوم الله شبیه به یوم الله ۹ دی در سراسر کشور خواهیم بود
امید است قوه قضائیه تمامی حامیان فتنه را به سزای اعمالشان برساند مخصوصا سلبریتی ها و مسئولانی که برای استقرار حکمرانی سایبری انقلاب اسلامی و شبکه ملی اطلاعات ترک فعل داشته اند ...
امت حزب الله پس از این فتنه مطالبات امام خامنهای را برای فضای مجازی به جد پیگیری خواهد کرد ان شا الله
جنگ شناختی، هویت و ایدئولوژی زدایی/ راهبرد جریان انقلاب در برابر این جنگ چیست؟
✍ سید علیرضا آلداود
رهبر معظم انقلاب در دیدار رمضانی ۱۴۰۱ با دانشجویان فرمودند:
شما امروز میشنوید در خیلی از بیاناتی که در روزنامهها و در فضای مجازی پخش میشود، مسئلهی ایدئولوژیزدایی به عنوان یک کار لازم [مطرح میشود]؛ این همان هویّتزدایی است. ایدئولوژی، تفکّر، ارزشها، هویّت یک ملّت است. امروز قبلهی اینها آمریکا است و آمریکاییها دائم روی ارزشهای آمریکایی تکیه میکنند که ارزشهای آمریکایی این جور میگوید، ارزشهای آمریکایی این جور میخواهد ــ ارزشهای آمریکایی یعنی همان ایدئولوژی ــ [امّا] اینها حاضر نیستند این را از آمریکا یاد بگیرند.
⭕️ جنگ شناختی به عنوان سلاح افکار عمومی با هدف دستکاری گفتمان عمومی توسط عناصر خارجی است که به دنبال تضعیف وحدت اجتماعی یا آسیب رساندن به اعتماد عمومی به نظام سیاسی هستند، پاشیدن بذر بی اعتمادی از اهداف اصلی این جنگ به حساب می آید.
⭕️ در عصر فعلی، جنگ شناختی ابزار اصلی دستیابی به سیاست های نو استعماری توسط صهیونیستها با هدف پیاده سازی نظم نوین جهانی و حکمرانی شبکه ای آنان در جهان است.
⭕️ یکی از اهداف ایجاد متاورس توسط زاکربرگ و نیورالینک توسط ایلان ماسک فراهم کردن ابزار این جنگ شناختی-ترکیبی برای اهداف ذیل الذکر برای مدیریت یکطرفه با ارزشهای آمریکایی-صهیونیستی آینده انسانها است و این تلاشی جدید برای تصرف و حفظ قلمروها و سرزمینهای ذهنی و قلبی بشر است.
⭕️ در سرزمین مادری ما نیز به دلیل وجود فضای مجازی ول (بستر جنگ شناختی دشمن) و فقدان سند راهبرد سایبری، نفوذ و ... در این عرصه تأثیرات مخرب این جنگ شناختی-ترکیبی به وضوح قابل مشاهده است و دشمنان با اخبار جعلی و پیامهای مهندسی شده به سمت فرسایش شناخت ملت، آرمانها، ارزشها، هویت و ایدئولوژی آنان حرکت کرده و آرمانها و ارزشهای خود را تلاش میکنند جایگزین کنند.
⭕️ نکته مهم اینجاست تا در تودههای مردمی آگاهی عمومی حساسیت نسبت به این نبرد شناختی-ترکیبی وجود نداشته باشد یعنی آنان آماده پذیرفتن هر نوع حملهای می باشند که نتیجهاش هم فریب، حرکت در مسیر طراحی شده توسط دشمن، اختلال محاسباتی یا تسلیم شدنشان است.
⭕️از دیگر اهداف آینده این جنگ شناختی-ترکیبی عبارتند از:
1⃣ مردم در سطح کشور توانایی درک و احساس خطرات اجتماعی-فرهنگی-ملی-هویتی-اقتصادی-سیاسی و... را از دست داده و نسبت به سرنوشت خود، فرزندان و کشورشان بیتفاوت شده و تبدیل به سربازان دشمن برای نابودی فرهنگ و هویت ملی دینی خود میشوند.
2⃣ مردم نسبت به اتفاقات مهم در جامعه بیتفاوت میشوند و دشمن پس از مدتی با بمباران اطلاعاتی نا امید کننده، پیام های جعلی و تحقیر کننده آنان را به سمت جنبشهای اجتماعی حرکت میدهد و در اکثر این جنبشها چاشنی اصلی موضوعات احساسی و هیجانی ناشی از اختلال شناختی محاسباتی و فریب است.
3⃣ ارزشهای جدید و طراحی شده حیوانی توسط سلبریتیهای سقوط کرده یا اجیر شده(شوالیههای جنگ شناختی) و گروههای سیاسی لیبرال(ارتش سری روشنفکران) جایگزین ارزشهای انسانی و ایرانی-اسلامی می شود.
4⃣ مردم در برابر آشوبهای واپایش شده و انقلابهای رنگی به شدت آسیب پذیر شده به طوریکه نمیتوانند در فضای فتنهگون راه درست را تشخیص بدهند.
5⃣ مردم بخصوص نوجوانان و جوانان به شدت در این جنگ شناختی-ترکیبی سطحی شده و توانایی فکر کردن عمیق را از دست میدهند، با بمباران اطلاعاتی دچار توهم همه چیز دانی شده و برای گرفتن لایک و دیده شدن بیشتر دست به هر اقدام سبک و عجیبی میزنند.
⭕️ در پایان باید گفت برای مقابله با ایدیولوژی زدایی توسط دشمن در کشور باید بستر این جنگ شناختی-ترکیبی را مانند بسیاری از کشورهای پیشرفته با قوانین مناسب مدیریت کرد، سواد رسانهای و فضای مجازی مردم، مدیران و مسئولان را ارتقا داد، همیشه در لایه پدافند نباید قرار داشته باشیم و باید رو به آفند شناختی نیز بیاوریم، برای آینده این فضا مخصوصا در حوزه متاورس، اینترنت ماهوارهای، نیورالینک و دیگر فناوریهای جدید برنامه ریزی مناسب و به موقع انجام دهیم.
⭕️ همانطور که بارها گفتهام و نوشتهام مقابله با این جنگ شناختی-ترکیبی نیاز به فرماندهای مانند شهید حاج قاسم سلیمانی دارد... کجاست حاج قاسم فضای مجازی ؟!
#جنگ_شناختی
#تسخیر_ذهن_ها
#تسخیر_قلبها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صحبت های افسر اطلاعاتی در خصوص براندازی در ۴ مرحله
دقیق فیلم را ببینید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ جنگ شناختی در فضای مجازی(قسمت اول)
🎙 مدرس : سید علیرضا آلداود
#سواد_رسانه_ای
#تربیت_رسانه_ای
در زمانی که دسترسی به توییتر در کشور بسیار محدوده، این میزان پست و لایک ضدانقلاب به بهانه مهسا امینی نشان از لشکر رباتی، فیک و سازمان یافته منافقین دارد.
همین نکته یعنی:
این هوچیگریها صدای مردم #ایران نیست.
پ ن:
۴۳ سال است از زیر پتو در خارج کشور نسخه براندازی میپیچند احمقها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ جنگ شناختی در فضای مجازی(قسمت دوم)
🎙 سخنران : سید علیرضا آلداود
#مهارت_های_زندگی
#تربیت_رسانه_ای
بسیاری از بازی های برخط قسمتی به نام صندوق پیام دارند که توسط اغتشاشگران برای ارتباط امن استفاده میشود.
خانوادهها مراقب نوجوانانشان باشند که توسط برخی افراد معاند برای حضور در اغتشاشات با بهانه بازی های آنلاین و گروه های مرتبط با موسیقی های کره ای فریب نخوردند.
حمله #توپخانهای_سپاه به مقر #تروریستها
مقر تروریستهای ضد ایرانی مستقر در اقلیم شمال عراق هدف حملات توپخانهای قرارگاه #حمزه_سیدالشهدا قرار گرفت.
یک منبع آگاه نظامی: این اقدام در پاسخ به حمایت شرورانه عناصر ضدانقلاب از اغتشاشات و اقدامات اراذل و اوباش و با هدف تنبیه و گوشمالی این گروهکها صورت گرفته است.
ابتدا نوبت #کومله و #پژاک است، بعد از آن صدای ما را از قلب #ریاض خواهید شنید...
مقر های حزب دموکرات در «بربزین» و «سقر» زیر آتش توپخانهای #سپاه قرار دارد!
حال ببینید آتش #اغتشاشات در کردستان فروکش خواهد کرد یا خیر؟! راه درستش همین است..
#حجاب
#سپاه_قهرمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ حکمرانی رسانه در نگاه مقام معظم رهبری
🎙 سید علیرضا آلداود
#مهارت_های_زندگی
#تربیت_رسانه_ای
رحلت شهادت گونه پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی صل الله علیه و آله و سلم و شهادت مظلومانه امام حسن مجتبی علیه السلام را تسلیت عرض میکنم 🏴
برخی از مهمترین تاکتیکهای جنگ روانی و مورد استفاده در فتنه با اسم رمز مهسا امینی:
⭕️تاكتيك شايعه Rumour
شايعه در جايي ايجاد ميشود كه خبر نباشد و يا خبر از منابع موثق منتشر نگردد .
از جمله اولين عناصري كه در بحث شايعه مطرح ميباشند ، موضوع ، مكان و زمان شايعه است . يك شايعهساز ماهر بهخوبي ميداند كه شايعه وي بايد موضوعي باشد كه حساسيت بالاي جامعه را در زمان و مكان مناسب به خود اختصاص دهد . رابطه بين موضوع ، زمان و مكان ميبايد در پخش يك شايعه بهخوبي درك و احساس گردد .
در خصوص بحث زمان اعتقاد براينست كه يا بهموقع بودن پخش شايعه بيشترين تاثير را دارد و همچنين بالاترين تاثير شايعه در لحظه اوج احساسات مردم است . چنانچه شايعه قبل يا بعد از زمان تاثيرگذار مطرح شود ، به همان اندازه نفوذ خود را از دست ميدهد . مكان پخش يك شايعه نيز ميبايد كاملا داراي مجاورتهاي معنوي و جغرافيايي باشد .
شايعه ضريب خود را مديون دو نكته ميباشد . اول ابهام در موضوع و دوم اهميت موضوع . هر چه ضريب اهميت يك شايعه بالا باشد ، ضريب نفوذ آن نيز به همان ميزان بالا ميرود . در ضمن به همان ميزان كه ابهام در قضيه افزايش مييابد ، ضريب نفوذ شايعه نيز بالا ميرود . چنانچه يكي از اين پارامترها ي ابهام يا اهميت صفر شود ، ضريب نفوذ شايعه نيز صفر خواهد شد .
عوامل ديگري نيز در پخش ، پذيرش و نفوذ شايعه مؤثرند اما از درجه دوم اهميت برخوردار ميباشند . يكي از اين عوامل عناصر پخش شايعه هستند . بهطور نمونه پخش شايعه از زبان يك وزير ، يك استاد دانشگاه و يا هر منبع معتبر ديگر ضريب نفوذ آن را بيشتر از پخش شايعه از زبان راننده تاكسي ميكند.
هرشايعه دربرگيرنده بخش قابل ملاحظهاي از واقعيت ميتواند باشد ، اما ضريب نفوذ آن نيز تحت تاثير سه عامل ديگر ميتواند افزايش بالايي پيدا كند ،كه اين عوامل عبارتند از :
• تسطيح
• همانندسازي
• برجستهسازي
تسطيح
در تسطيح شايعهساز سعي ميكند عوامل حاشيهاي و جنبي يك موضوع را از بين ببرد و موضوع شاخص را نمايانتر كند . حذف مطالب حاشيهاي شايعه و حذف مطالب كماهميتتر عامل تسطيح را شكل ميدهد. دراين جا موضوع شايعه نماد وسيعتر و بزرگتري پيدا ميكند و يا به تعبير ديگر تنها موضوع شاخص جامعه ميشود .
همانندسازي
در همانندسازي نوعي فرافكني صورت ميگيرد . موضوعي در ذهن مخاطب عينيت پيدا كرده و مخاطب نسبت به آن آگاهي دارد . در اين نوع شايعه ، استفاده از تاكتيك بک گراند ميتواند عنصر شايعه را تقويت كند . به عنوان مثال در حوادث بعد از 11 سپتامبر ، استفاده از شايعه پخش سلاحهاي ميكروبي و شيميايي را همانندسازي مي كنيم با سلاحهاي بهكار برده شده در جنگ خليج فارس . براي اينكه ثابت نماييم توليد اين نوع سلاحها توسط آمريكاييها صورت گرفته و امروز در خود آمريكا موجب سياهزخم ميشود .
برجستهسازي ، بزرگنمايي
نمودار شدن عنصر اصلي شايعه همان برجستهسازي و واضحكردن موضوع اصلي است . برجستهسازي زماني اتفاق ميافتد كه شما بتوانيد با تسطيح عناصر حاشيهاي خبر را حذف و با مبالغهاي كه در خبر انجام ميدهيد ، آن را درحد معقول بزرگ جلوه دهيد .
@aledavood
گردباد نیوز
برخی از مهمترین تاکتیکهای جنگ روانی و مورد استفاده در فتنه با اسم رمز مهسا امینی: ⭕️تاكتيك شايعه Ru
برخی از مهمترین تاکتیکهای جنگ روانی و مورد استفاده در فتنه با اسم رمز مهسا امینی (قسمت دوم)
انواع شايعات و کاربردهای آنان
- شايعات تفرقهافكن
در اين نوع شايعه سعي ميشود در موانع دشمن ايجاد شكاف نمايند و با بيان تشنجات بين افراد دشمن آنها را ضعيف نمايند . اين نوع شايعه در بازيهاي سياسي كاربرد وسيعي دارد .
- شايعات هراسآور
در اين نوع شايعه با اعلام كشتههاي وسيع و پخش آن در بين نيروهاي دشمن ميتوان نااميدي را در بين آنها افزايش داده و آنها را ضعيف نمود .
- شايعات اميدبخش
اين نوع شايعات باعث ايجاد روحيه و انسجام در بين نيروهاي خودي شده و كاربردي وسيع دارد
نيل پستمن در كتاب خود تحت نام « زندگي در عيش ، مردن در خوشي » شايعات را به سه دسته تقسيم ميكند :
- شايعات آتشين
شايعهايست كه يكباره شكل ميگيرد ، همه جامعه را تحتالشعاع قرار ميدهد و اثري كوتاهمدت دارد . كاربرد اين نوع شايعه بيشتر در زمان جنگ نظامي است . استفاده از آمار و ارقام و بزرگنشان دادن آنها ، مسير شايعات آتشين است . به معناي ديگر شايعات آتشين با ارقامي بسيار بزرگ ولي فقط در يك مقطع وارد ميشوند ، تاثير آنها عظيم است ولي مقطعي است . نيل پستمن ميگويد : اين شايعه هنگامي است كه جنگ يا رخدادهاي ناگهاني در جامعه اتفاق ميافتد و اين نوع شايعات غالبا با ارقام بزرگ و ارقام سر و كار دارند . تلفات ناشي از جنگ و تلفات ناشي از سيل و زلزله از جمله اين موارد ميباشند .
به عنوان نمونه اعلام كشتهها با ارقام بزرگ در يك جنگ
- شايعات خزنده
شايعاتي هستند كه همراه با تاكتيكهاي قطرهچكاني ، مرحله به مرحله ميتواند مسير يك شايعه را در ذهن افراد يك جامعه طراحي كند . اين شايعات درازمدتتر از شايعات آتشين هستند و پيچيدگيهاي بيشتري نيز دارند . سوءاستفادههاي مالي و فساد در دستگاههاي اداري و رسوائيهاي مالي از جمله اين نوع شايعات هستند . پخش قطرهچكاني و مرحله به مرحله حادثه 11 سپتامبر زمينهساز اين نوع شايعه بود .
- شايعات دلفيني
آن نوع از شايعات هستند كه به تناسب زمان آشكار ميگردند و بلافاصله پس از تاثيرگذاري براي مدتي پنهان مي شوند و دوباره با ايجاد زمينه و انگيزه خود را آشكار ميكنند . به گفته پستمن اين شايعات ، شايعات غواصي ميباشند . در اين نوع شايعه از آنچه كه در گذشته اتفاق افتاده در زمانهايي كه كاربرد آن اقتضاء ميكند ، استفاده ميكنند . گاهي مطالبي را آشكار و گاهي مطالبي را پنهان مينمايند .
به تعبير لئوپستمن مثل نمكي هستند كه بر روي زخم پاشيده ميگردد و در طول تاريخ هميشه زنده و داراي كاربرد هستند . شايعات دلفيني شايعاتي هستند كه زمان مشخصي ندارند و هر گاه زمينه آن فراهم شود ، قابل خود نمايي هستند . مانند اخبار مربوط به قتلهاي زنجيرهاي
@aledavood
هم اکنون صدای پاسخ آشوب آفرینی و شیطنت در تهران توسط موشهای کثیف را در تل آویو و مقر تروریستهای کوموله میشنوید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اقدام وحشیانه آشوبگران این بار در همدان
🔹 نرگس ربیعی، دختر دانشجوی همدانی در حین گذر از پیادهراه اکباتان مورد اصابت عامدانه سنگ اغتشاشگران مدعی حمایت از مهسا امینی قرار گرفت که متاسفانه علیرغم همه تلاشهای صورت گرفته، وی بخش زیادی از بینایی خود را از دست داده است
🔹وی در این ارتباط با بیان اینکه برای انجام کار دانشگاهی به دانشگاه رفته بودم، اظهار داشت: بعد از اتمام کار با دوستان در راه صحافخانه بودیم که دیدم عدهای در حال پرتاب سنگ به سمت مردم هستند؛ بلافاصله به دنبال جایی برای پناه گرفتن بودیم که یکی از سنگها به چشم من برخورد کرد و دیگر متوجه چیزی نشدم.
✅ جریان شناسی اغتشاش اخیر
🔷 شواهد میدانی آشوب های اخیر نشان می دهد :
⚠️ پیاده نظام آشوب:
1⃣ دسته اول: تعدادی جوان دهه هفتاد و دهه هشتادی فریب خورده و مورد هجمه فضای مجازی و القائات آنان در باره اینکه شما آینده ای ندارید و بد بخت هستید و دلیلش هم نظام است. اکثر این افراد بیکار هم بوده اند.
2⃣ دسته دوم: اراذل و اوباشی که بزن بهادر هستند و سرشان درد می کند برای دعوا و زدن چاقو به این و آن. درست مثل شر خر ها. عمده آنان افرادی هستند که فریب قیافه شان را خورده اند و بابت اراذلی این روزها ، پول هم دریافت می کنند.
⚠️ پشتیبان رسانه ای:
1⃣ انواع شبکه های معاند مثل : بی بی سی ، من و تو، ایران اینترنشنال ، صدای آمریکا و...
2⃣ تحلیلگران سیاسی و فرهنگی فراری از کشور مانند: مسیح پولی نژاد ، محسن سازگارا، علیرضا نوری زاده ، سید محمد حسینی و...
⚠️ رهبران اصلی صحنه آشوب:
1⃣ اعضای حزب کومله دموکرات
2⃣ منافقین کوردل
3⃣ سرویس های جاسوسی برخی کشورها
✍ سعید میرزایی
#جریان_شناسی
#گشت_ارشاد
#فتنه_تجزیه_ایران_عزیز