از #کانادا 🇨🇦
📌بازنشر به مناسبت #روز_قدس ، تورنتو 2018
🔻 تابلو نوشت یک اسراییلی در مخالفت با روز قدس: #خیبر_آخرین_شانستان_بود
🔅 ببین چه کرده حیدر کرار با کندن درب خیبر، که هنوز بغض و کینه اش از دلهایشان بیرون نرفته.
✍️ پی نوشت:
🔹 در تورنتو و در روز قدس، راهپیمایان آزادی خواهان فلسطین به سمت کنسولگری امریکا حرکت میکنند. چند سالیست گروه قلیلی از اسرائیلی ها در این روز، مقابل کنسولگری تجمع می کنند تا مخالفتی ابراز نموده باشند. یکی در همین جمعیت اندک، دست نوشته ای را برده بود بالا با این متن:
"خیبر آخرین شانستان بود"
🔹 خوب است که ما و شما خودمان میدانیم حساب ما با شمای اسرائیل، همان حساب علیست با باطل.
📎از کانال : ساعت به وقت تورنتو
🌐 azfarang.ir
👓 ورود به حرم امام حسین و حضرت عباس ممنوع شد
🔹با شیوع #کرونا در کربلا، ورود به حرم سیدالشهدا (ع) و حضرت عباس (ع) از امروز تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.
✨﷽✨
✅عقوبت گناهان به سوی شیعیان سریع تر از هر کسی . شیعیان در قیامت مؤاخذه نمی شوند زیرا پیش از آن بوسیله ی بلاها پاک خواهند شد
✍️امام صادق علیه السلام فرمود: از گناهان بپرهیزید و برادرانِ [دینی] تان [یعنی شیعیان] را از آن بر حذر دارید چرا که به خدا سوگند، عقوبت [و بلا] به سوی کسی سریع تر نباشد از آنچه بسوی شماست. چرا که شما [مؤمنان] درباره ی آن در روز قیامت بازخواست نشوید. [بلکه در دنیا و یا در هنگام مرگ و یا در قبر به عقوبت گناهان گرفتار و پاکیزه می شوید.]
💢مشاهده می شود که در هنگام نزول بلاها و گرفتاری های عمومی مانند خشکسالی و زلزله و سیل و یا بروز جنگ ها و قحطی و فراگیر شدن گرانی و فقر، برخی از جاهلان به مقایسه ی جامعه ی مؤمنین با جامعه ی کفار می پردازند و بروز مشکلات در جامعه ی مسلمین را نشانه ی دروغ بودن فضیلت ایمان بر کفر می نمایانند و یا دست کم آن را نشانه ی برتری کفّار بر مؤمنین در رفتار و پندار تلقی می کنند. حال آنکه در حقیقت و بر اساس روایات نزول بلاها معنا و دلایل وسیعی دارد. از جمله برای مؤمنین موعظه و تذکّر و موجب پاک شدن از گناهان و برای کفّار مایه ی عبرت و تعجیل در عذاب خواهد بود.
📚الدعوات (للراوندي)سلوة الحزين ؛ ص291
📚بحار الأنوار (ط - بيروت) ؛ ج6 ؛ ص57
📚وسائل الشيعة ؛ ج15 ؛ ص305
امیرالمومنین امام علی علیه السلام فرمودند :
« انسان دانا وعالِم كسي است كه بداند دانائيش نسبت به نادانيش بسيار اندك است. پس خويش را بدين جهت نادان و جاهل انگارد و آنچه را كه ياد دارد به خاطر افزايش دانائيش بيشتر كند و همواره براى دانش جوينده است و پيوسته خواهان دانش است و براي علم استفاده كننده است و در برابر دانشمندان خاضع و فروتن است و براي نظر و رأي خويش چندان ارزشي قائل نيست ( كه نكند اشتباه فهميده باشد) و خاموشى را خواهان است (تا بيشتر استفاده كند )، و از خطا و اشتباه گريزان است و از آن شرم مي كند و اگر چيزي را نداند هرگز آن را انكار نمي كند زيرا كه خود را نادان فرض مي نمايد .»
قال أمير المؤمنين (عليه السلام):
« إن العالِم من عرف أن ما يعلم فيما لا يعلم قليلٌ ، فعَدَّ نفسه بذلك جاهلا وازداد بما عرف من ذلك في طلب العلم اجتهادا ، فما يزال للعلم طالباً وفيه راغبا وله مستفيدا ولأهله خاشعا ولرأيه متهما وللصمت لازما وللخطأ جاحداً ومنه مُستحيِيا وإن ورد عليه ما لا يعرف ، لا يُنكر ذلك لِما قد قدّر به نفسه من الجهالة. »
( بحار الأنوار ٧٤-١٩٦)
🍁🌻🍀🌷🍁
🔅🔅🔅
امام باقر عليه السلام فرمود:
تقيه تنها براى جلوگيرى از خونريزى وضع شده، پس هر گاه به خونريزى رسد تقيه نباشد.
📂 فی الکافی باسناده عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ: إِنَّمَا جُعِلَتِ التَّقِيَّةُ لِيُحْقَنَ بِهَا الدَّمُ فَإِذَا بَلَغَ الدَّمَ فَلَيْسَ تَقِيَّةٌ .»*
*الكافي / ج2 / 220 / باب التقية .
🔴 شما شیعیان کتمان نکردید!
«پروردگار عالم یک چیزهائی را تقدیر میکند و بعد بر اثر مصالحی آنها را عوض میکند.
یک حدیثی است که امام صادق (علیه الصّلاة و السّلام) فرمود که خداوند این امر را برای سال هفتاد معین کرده بود؛ یعنی قرار بود که حکومت اسلامی در سال هفتاد هجری به وسیلهی ائمه (علیهم السّلام) انجام بگیرد. «فلمّا قتل الحسین اشتدّ غضب الله علی اهل الارض» ، (بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۱۰۵) وقتی که واقعهی کربلا پیش آمد و حادثهی فجیع عاشورا پیش آمد، این مطلب تأخیر افتاد برای سال ۱۴۰.
سال ۱۴۰ یعنی درست در اوج تلاش تبلیغاتی امام صادق (علیه الصّلاة و السّلام). آنجا هم باز یک حوادثی پیش آمد که این تقدیر الهی را به عقب انداخت که تو خود این روایت هست که شماها افشا کردید، شما شیعیانی که دور و بر ما هستید گفتید مطلب را، کتمان نکردید، این بود که مطلب باز تأخیر افتاد؛ باز تأخیر افتاد. بنابراین همان طور که ملاحظه میکنید، هیچ اشکالی ندارد که خدای متعال یک مقصودی را تقدیر فرموده باشد برای یک زمان معینی، بعد به خاطر پیش آمدن یک حوادثی آن را عقب بیندازد».
بیانات مقام معظم رهبری 23/01/1364
7.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ماجرای شفا گرفتن پسر نابینای عراقی از امام الرئوف،علی بن موسی الرضا(علیه آلاف التهیة و الثناء)
🔷 تلاش شگفت آور و حیات پربرکت «شهید ثانی»
🔶 «شهید ثانی» یکی از برجستگان کم نظیر تاریخ تشیّع است. شرح او بر کتاب «لمعهی شهید اوّل» سالیان متمادی متن درسی حوزههای علمیه بوده است.
ایشان کتاب «مسالک الأفهام» را نه در کتابخانهی شخصی، بلکه در تعقیب و گریز و بدون آرامش و آسایش و در سرگردانی میان کوهها و بیابانها نگاشته است.
در ادامه داستان چگونگی نگارش کتاب مسالک الافهام را از نسخهای که در مجلس شورای اسلامی نگهداری می شود نقل می کنیم .
این نسخه از روی نسخهی شاگرد و ملازم ایشان، «محمود بن محمدعلی لاهیجانی» کتابت شده است.
لاهیجانی در پایان نسخه خاطرهای شگفت انگیز میگوید:
🔆 شارح (منظور، استاد او جناب شهید ثانی است) بخش سوم و بخش های بعدی کتاب را هنگامی که از ترس دشمنان سُنّی خود پنهان شده بود، نوشته است و در ادامه میگوید: پس از آن که خانهی استاد، غارت شد و جانش به خطر افتاد، از ترس عامّه، از کوهی به کوهی و از دهی به دهی پناه میبرد و من هم این بخشها را در همین اوضاع و احوال نسخه برمیداشتم.
چون او را دستگیر کردند، کوشیدم که ایشان را بِرهانم اما نشد و مرا هم به زندان انداختند، سپس او را به روم فرستادند و چهل و دو روز در زندان به سر برد.
پ.ن: این نسخه از کتاب «مسالک»، از مجموعه کتابخانه مجلس سنا به شماره ۵۱۲ است و متن «لاهیجانی» که در بالا ذکر شد، تلخیص و تصرّفی از فهرست کتابخانه مجلس سنا ج۱ ص ۳۰۰ بود.
◻️این مطلب در مجلد چهارم جرعهای از دریا نیز ذکر شده است.
💠از خدا بخواهید از بهشت بیرونتان نڪند !!! ( فرموده امام صادق (علیه السلام) به یڪی از شیعیان )
در مجلسي در حضور امام صادق(علیه السلام) كسي گفت:
(اَسْئَلُ اللهَ الْجَنَّةَ)؛«از خدا بهشت مي طلبم».
امام (علیه السلام) فرمود:(اَنْتُم فِي الْجَنَّةِ فَاسْئَلوا اللهَ اَنْ لا يُخْرِجَكُمْ مِنْها)؛«شما هم اكنون در بهشت هستيد! از خدا بخواهيد كه از بهشت بيرونتان نكند».
گفتند: آقا! ما كه الان در دنياييم، چطور در بهشتيم؟!
حضرت فرمودند:(اَلَسْتُمْ تُقِرُّونَ بِاِمامَتِنا)؛«آيا شما اقرار به امامت ما نداريد»؟
گفتند:چرا(اقرار داريم).فرمود:(هذا مَعْنَي الْجَنَّة)؛«همين معناي بهشت است».
(وَ اسْئَلُوا اللهَ اَنْ لا يَسْلُبَكُمْ)؛[1]«از خدا بخواهيد از دستتان نگيرد».
[1]ـبحارالانوار،جلد48،صفحهي102،حديث11.
برگرفته از تفسیر سوره هود از تألیفات حضرت آیت الله سید محمد ضیاء آبادی صفحه 241