eitaa logo
غدیر شناسنامه شیعه
160 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.1هزار ویدیو
44 فایل
✅ اصل و نسب و مذهب ما را چو بخواهید آغاز مسلمانی ما روز غدیــــــر است... 🌸🌸🌸🌸🌸🌸 عید غدیر بخش عمده ای از شناسنامه ی شیعه ائمه محسوب می شود. مقام معظم رهبری @ggg1400 آیدی ادمین: @mohammaddostmr
مشاهده در ایتا
دانلود
فتنه 💚پیامبر خدا صلی الله علیه و آله: در آخر الزمان فتنه را ناخوش نداشته باشید؛ زیرا آن فتنه‌ها منافقان را ریشه کن و نابود می‌سازد. 💚رسولُ اللَّهِ صلی اللَّه علیه وآله: لاتَکرَهُوا الفِتنَةَ فی آخِرِ الزمانِ ؛ فإنّها تُبِیرُ المُنافِقینَ. [1️⃣] 💚امام صادق علیه السلام: آرزومند فتنه باشید؛ زیرا فتنه موجب نابودی ستمگران و پاک شدن زمین از [لوث وجود] فاسقان است. 💚الإمامُ الصّادقُ علیه السلام: تَمَنَّوُا الفِتنَةَ ؛ ففیها هَلاکُ الجَبابِرَةِ، وطَهارَةُ الأرضِ مِن الفَسَقَةِ. [2️⃣] ا------------------------ 1️⃣:📚میزان الحکمه ۷/ ۲۹ 📚کنز العمّال: ۳۱۱۷۰. 📚حِکَمُ النبی ۶/ ۴۹۷ 📚معالم الفتن ۲/ ۴۱۸ 2️⃣:📚میزان الحکمه ۷/ ۲۹ 📚تنبیه الخواطر: ۲/۸۷. 📚بحار الانوار، ۹۰/ ۳۲۶ از: 📚امالی طوسی ۲/ ۳۱۱
زن مسلمان و جلب توجه دیگران ؟!!
9.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹 امر به معروف از نگاه مايكل كوک (استاد دانشگاه پرينستون در آمريكا) نويسنده كتابی انگليسی در اين موضوع ❓چه حادثه عجیبی سبب نگارش وی در این موضوع شد؟ ❗️فریادهای بی‌جواب زن مورد تجاوز، در مهد آزادی 🔹عجیب این است که: طبق گزارش پلیس که در نیویورک تایمز در ۲۵ سپتامبر ۱۹۸۸ به چاپ رسیده، به جز یک نفر آن هم پس از تمام شدن ماجرا، هیچ کس برای کمک به قربانی از جای خود حرکت نکرد و این به رغم آن بود که این حادثه در ساعت‌های پر رفت و آمد روز انجام شد و جالب آن که تجاوزگر به قربانی خود در همان حال، دستور می‌دهد که لبخند هم بزند و او هم به اجبار چنین می‌کند. 🔶 مایکل کوک به دنبال این حادثه، علاقه شدید به موضوع امر به معروف در اسلام پیدا می‌کند،‌ و لذا با ژرف‌نگری خاص خود و حدود ۱۵ سال تحقیق مداوم و بررسی و مطالعه ۱۷۰۰ کتاب و مقاله که حدود ۴۰۰ منبع آن، غیراسلامی است موفق به نوشتن کتاب خود در این موضوع می‌شود.
📌امیرالمومنین علیه السلام می فرمایند: خدای متعال، حقوقِ‌ بندگانش را مقدمه ای برای رعایتِ حقوقِ قرار داد، پس هر که به ادای حقوقِ بندگانِ خدا قیام کند، این خود سبب قیام به ادای حقوقِ خدا خواهد شد.
«قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَیْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَى» بگو من از شما درخواست اجر ندارم مگر مودّت درباره نزدیکانم. سورۀ شورا آیۀ 23 تفاوت مودّت با محبت در این است که ما خیلی‌ها را دوست داریم اما حاضر نیستیم خود را برای آنان هزینه کنیم، مال، جان، فکر، وقتمان را نمی‌توانیم برای آنان هزینه کنیم، اما برخی هستند که آنان را دوست داریم و این محبت باعث می‌شود ما خودمان را برای آنان هزینه کنیم، از ثروت، وقت بگیرید تا جان خود را. این دوست داشتنی که پشت آن هزینه کردن است، مودّت نامیده می‌شود. پ.ن: بنابر روایاتی که مفسران شیعه و سنی ذکر کرده‌اند، آیه مودت زمانی نازل شد که گروهی از انصار به رسول خدا(ص) گفتند که می‌تواند در صورت نیاز از اموال آنان استفاده کند، و پیامبر آیه مذکور را قرائت کرد: «بگو در ازای رسالتم مزدی از شما نمی‌خواهم، مگر دوستیِ خویشاوندانم». عالمان شیعه و برخی از اهل‌سنت  به‌ استناد روایاتی گفته‌اند که منظور از خویشان و «القربی» در این آیه، اهل‌بیت پیامبر(ص)، یعنی حضرت علی(ع)، فاطمه(س) و یازده امام از نسل آنها هستند. به‌گفته علامه طباطبایی، فلسفه سفارش پیامبر به محبت و مودت اهل‌بیت(ع)، ارجاع مردم به آنان برای آگاهی از معانی و تفسیر قرآن و دین بوده است.
يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ ما لا تَفْعَلُونَ كَبُرَ مَقْتاً عِنْدَ اللَّهِ أَنْ تَقُولُوا ما لا تَفْعَلُونَ. «سوره صف2 و 3» ترجمه : اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد! چرا چيزى مى‌گوييد كه عمل نمى‌كنيد؟ نزد خدا بسيار مورد غضب است كه چيزى را بگوئيد كه عمل نمى‌كنيد. مشابه اين توبيخ در آيه‌ ۴۴ سوره بقره آمده است: «أَتَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَتَنْسَوْنَ أَنْفُسَكُمْ وَأَنْتُمْ تَتْلُونَ الْكِتَابَ ۚ أَفَلَا تَعْقِلُونَ». ترجمه: چگونه شما مردم را به نیکوکاری دستور می‌دهید و خود را فراموش می‌کنید و حال آنکه کتاب خدا را می‌خوانید، چرا اندیشه نمی‌کنید؟
مردی خدمت امام کاظم علیه‌السلام رسید و عرض کرد: ده نفر عائله دارم تمامشان بیمارند، نمیدانم چه کنم و با چه وسیله گرفتاریشان را بر طرف سازم؟ امام فرمودند: آنان را به وسیله صدقه و احسان به نیازمندان مؤمن در راه خدا، معالجه کن(به نیازمند صدقه داده و از او بخواهید دعا کند) که هیچ چیزی سریع‌تر از صدقه حاجت را بر آورده نمی کند و هیچ چیز برای بیمار سودمندتر از صدقه نمی باشد... (بحار،ج۶۲ص۲۶۹). 🌹 گاهی امام سجاد سلام الله علیه چیزی که به سائل مرحمت می فرمودند،دست مبارک خود را می بویید و می گفت: این دست به دست الهی رسیده؛ چون خداوند در آیه ۱۰۴ سوره توبه فرمود: خداست که توبه را از بندگانش می پذیرد و اوست که صدقات آنها را می گیرد. 🌹 بيمارانتان را با صدقه درمان كنيد ، چه مى شود كه هر يك از شما قوت روزانه خود را صدقه دهد؟ گاه سندِ قبض روح بنده به فرشته مرگ داده مى شود ، اما آن بنده صدقه مى دهد و در نتيجه ، به آن فرشته گفته مى‌شود : سند را برگردان (بحار : ۹۶/۱۲۴/۳۲). 🌹 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🔰توصیه پروردگار در مورد پذیرش اخبار 🔸ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر شخص فاسقی خبری برای شما بیاورد، درباره آن تحقیق کنید، مبادا به گروهی از روی نادانی آسیب برسانید و از کرده خود پشیمان شوید! 🔹يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ؛ قرآن کریم، سوره حجرات، آیه 6 دروغ شایعه
💎سه قانون در قران که هر مسلمان باید آن را بداند و بدان عمل کند: خُذِ الْعَفْوَ : گذشت داشته باش و آسانگیری کن. و َأْمُرْ بِالْعُرْف: و به کار نیک دستور بده. وَ أَعْرِضْ عَنِ الْجَاهِلِين َ: و از نادانان چشم‌پوشی کن. أعراف: ۱۹۹
امام علی (عليه السلام) فرمودند: كسى كه خود را در مواضع تهمت قرار دهد نبايد كسى را ملامت كند كه به او سوء ظن پيدا مى كند (بلكه بايد خود را سرزنش كند كه زمینه سوء ظن را فراهم كرده است). مَنْ وَضَعَ نَفْسَهُ مَوَاضِعَ التُّهَمَةِ فَلاَ يَلُومَنَّ مَنْ أَسَاءَ بِهِ الظَّنَّ. شرح و تفسير حکمت 159 نهج البلاغه
💎 سه خصلت منافق از نگاه امام جعفر صادق (ع) 🔻امام صادق علیه‌السلام: ✳️ سه خصلت علامت نفاق است، گرچه صاحبش اهل نماز و روزه باشد: دروغگویی، خلف وعده و خیانت در امانت. ثَلاثٌ مَنْ کُنَّ فیهِ فَهُوَ مُنافِقٌ وَ اِنْ صامَ وَ صَلّی: مَنْ اِذا حَدَّثَ کَذِبَ وَ اِذا وَعَدَ اَخْلَفَ وَ اِذَا ائْتمِنَ خانَ 📚 تحف العقول/ ۲۲۹
🌟امام علی (علیه السلام) فرمود: پس بنگرید به آخر کارشان «قوم بنی اسرائیل» آن هنگام که بین آنها تفرقه افتاد، و مهربانی و الفتها بهم خورد و سخنها و دلها مختلف و گروه گروه شدند و بجان هم افتادند و پراکنده گشتند و با هم جنگیدند، پس خداوند، لباس عزت را از تن آنها برکند و فراوانی نعمتش را از آنها گرفت و آنچه باقی مانده، سرگذشت آنان است تا مایه عبرت، عبرت گیرندگان باشد شود. فانظروا إلی ما صاروا الیه فی اخر أمورهم حین وقعت الفرقة و تشتت الألفة و اختلفت الکلمة و الأفئدة و تشعبوا مختلفین و تفرقوا متحاربین قد خلع الله عنهم لباس کرامته و سلبهم غضارة نعمته و بقی قصص أخبارهم فیکم عبرا للمعتبرین (نهج البلاغه، خطبه 192)