یوسف گم گشته بازآید به کنعان غم مخور
کلبه احزان شود روزی گلستان غم مخور
ای دل غمدیده حالت به شود دل بد مکن
وین سر شوریده باز آید به سامان غم مخور
گر بهار عمر باشد باز بر تخت چمن
چتر گل در سر کشی ای مرغ خوشخوان غم مخور
⁉️ آیا در ما خیری هست...؟
💠 امام باقر (علیه السلام) فرمودند اگر خواستی بدانی که در تو خیری هست یا نه، به دلت بنگر.
اگر دلت اهل طاعت خدا را دوست داشت و از اهل معصیت بدش می آمد، در تو خیری هست و خداوند تو را دوست می دارد.
اما اگر دلت از اهل خدا بدش می آید و اهل معصیت را دوست می دارد، در تو هیچ خیری نیست و خداوند تو را دوست ندارد و هر انسانی با کسی است که او را دوست دارد.
اصول کافی، جلد ۳، صفحه ۱۹۲
‼️ فتنه اینگونه آغاز میشود...
🔻 قالَ أمِیرُالمُؤمِنِینَ عَلَیهِالسَّلَامُ:
«إِنَّمَا بَدْءُ وُقُوعِ الْفِتَنِ أَهْوَاءٌ تُتَّبَعُ وَ أَحْكَامٌ تُبْتَدَعُ يُخَالَفُ فِيهَا كِتَابُ الله»
✍️ امام علی علیهالسّلام میفرمایند:
اى مردم! همانا آغاز آشوبها و فتنهها، پيروى از هوسها و بدعتگذاریِ احکامی است که در آنها، با کتاب خدا مخالفت میشود.
📚 نهجالبلاغه، ص 88
📌شریک #قتل دیگران نشویم
مراقب حرفهامون باشیم که چی می گیم.
امام #باقر(ع) فرمود:
روز رستاخيز شخصى در عرصه محشر حاضر مىشود
و يك شيشه #خون به او مىدهند و مىگويند اين سهم تو از خون فلانى است، مىگويد پروردگارا تو مىدانى كه من خونى نريختهام و مرا خودت قبض روح كردى، خداوند مىفرمايد:
آرى، ولى آيا تو از فلانى فرزند فلان چنين و چنان نشنيدى؟
پس آن را بازگو كردى تا اين كه گفتارت به فلانى رسيد و او به سبب گفتههاى تو آن مرد را كشت و اين نصيب تو از خون او است.
📚برقی، محاسن، ج1، ص104.
یاری با ترس
يـكـى از سـنـت هـاى الهـى خـاص مـؤ منان ، يارى آنها با امدادهاى غيبى است و از مهم ترين اسباب تـحـقـق ايـن سـنّت در جهاد، القاء رعب در دل دشمن است.
قرآن شریف به سلاح ترس و دلهره در قلوب دشمنان تصریح می کند و آن را از عوامل پیروزی پیامبر گرامی صلی الله علیه و اله و سلم بر دولتها و ملتهای معاصرش، عنوان می سازد.
1- در این مورد می فرماید:
«سنلقی فی قلوب الذین کفروا الرعب.» [1] .
یعنی: ما در دلهای کسانی که کفر ورزیدند بیم و (هراس) خواهیم افکند.
2- و می فرماید:
«سألقی فی قلوب الذین کفروا الرعب.» [2] .
یعنی: من در دلهای کافران هراس خواهم افکند.
3- و می فرماید:
«و قذف فی قلوبهم الرعب فریقا تقتلون و تأسرون فریقا.» [3] .
یعنی: و در دلهایشان بیم افکندیم، گروهی را کشتید و گروهی را به اسارت گرفتید.
4- و می فرماید:
«فأتاهم الله من حیث لم یحتسبوا و قذف فی قلوبهم الرعب.» [4] .
یعنی: خدا از سویی که آنان گمانش را نمی کردند بدانان تاخت آورد و در دلهایشان وحشت افکند.
پیامبر گرامی صلی الله علیه و اله و سلم در این مورد فرمود:
«نصرت بالرعب، مسیرة شهر.» [5] .
یعنی: با ایجاد رعب در دل دشمن به اندازه ی یک ماه پیش رفتم.
و نیز فرمود:
«أعطیت خمسا... و نصرت بالرعب.» [6] .
یعنی: به من پنج چیز اعطاء گردید... از آن جمله این است که: بوسیله ی سلاح ترس و رعب که خدا در دل دشمنان می افکند، یاری و پیروز می شوم.
پـيـامـبـر اكـرم (ص ) هـرگـز مـانـنـد سـايـر فـرمـانـدهـان جـنـگ در طـول تـاريـخ ، از شـيـوه هـاى غـير انسانى مانند مسموم كردن آب و غذاى دشمن ، كشتن افراد غير نـظـامـى و تـخـريـب خـانـه هـاى آنـان و... بـراى ايـجـاد رعـب در دل دشمن بهره نگرفت .
در اسـلام ، ايـجـاد رعـب تـنـهـا بـه نـيـروهـايـى مـحـدود مـى شـود كـه در صـحـنـه نـبـرد در مـقـابـل اسـلام صـف كـشـيـده انـد يـا نـيـروهـايـى كـه بـه گونه اى از آنها پشتيبانى مى كنند و شـامـل نـيـروهـاى غـير نظامى و غير فعّال در زمينه جنگ و امداد آن ، به ويژه زنان و كودكان نمى گردد.
بر این باور هیچ مانعی ندارد که امام مهدی علیه السلام در قیام اصلاحی خویش با سلاح «رعب» از جانب خدا یاری گردد و خداوند رعب و ترس را در دل صاحبان قدرت و امکانات و زورمندان بیافکند. همانگونه که روایات بسیاری بدین واقعیت تصریح می کند:
امام صادق علیه السلام در این مورد می فرماید:
«ان القائم منا منصور بالرعب، مؤید بالنصر، تطوی له الأرض و تظهر له الکنوز کلها و یظهر الله به دینه علی الدین کله و لو کره المشرکون.» [7] .
یعنی: قائم ما، با سلاح ترس و هراسی که خدا بر دل دشمنان می افکند، یاری می گردد و بوسیله ی خدا پیروز می شود، زمین برای او درهم پیچیده شده گنجهای زمین برای او آشکار می گردد و خداوند بدست او دین خود را بر تمامی ادیان، اقتدار و غلبه می بخشد، گر چه شرک گرایان را خوش نیاید.
پاورقی
[1] سوره آل عمران، آیه 151.
[2] سوره انفال، آیه 12.
[3] سوره احزاب، آیه 26.
[4] سوره حشر، آیه 2.
[5] بحارالانوار، ج 16، ص 179.
[6] بحارالانوار، ج 16، ص 313.
[7] بحارالانوار، ج 52، ص 191، منتخب الاثر، ص 468 و معجم احادیث الامام المهدی علیه السلام، ج 3، ص 493.
عمر بن عبدالعزیز و ممنوعیت سبّ امام علی(ع)
دو حادثه به ظاهر كوچك در دوران كودكى عمر بن عبدالعزيز اتفاق افتاد كه مسير فكر او را كه تحت تاثير افكار عمومى قرار گرفته بود، تغيير داد و به شدت دگرگون ساخت. در واقع از آن روز بود كه اين حادثه بزرگ زمان خلافت او پايه ريزى شد.
حادثه نخست زمانى رخ داد كه وى نزد استاد خود «عبيدالله» كه مردى خداشناس و با ايمان و آگاه بود، تحصيل مى كرد. يك روز عمر با ساير كودكان همسال خود كه از بنى اميه و منسوبين آنان بودند، بازى مى كرد. كودكان، در حالى كه سرگرم بازى بودند، طبق معمول به هر بهانه كوچك على(علیه السلام) را لعن مى كردند. عمر نيز در عالم كودكى با آن ها هم صدا مى شد. اتفاقاً در همان هنگام آموزگار وى كه از كنار آنها مى گذشت، شنيد كه شاگردش نيز مثل ساير كودكان، على(علیه السلام) را لعن مى كند. استاد فرزانه چيزى نگفت و به مسجد رفت. هنگام درس شد و عمر براى فراگرفتن درس، به مسجد رفت. استاد تا او را ديد، مشغول نماز شد. عمر مدتى نشست و منتظر شد تا استاد از نماز فارغ شود، اما استاد نماز را بيش از حد معمول طول داد. شاگرد خردسال احساس كرد كه استاد از او رنجيده است و نماز بهانه است. آموزگار، پس از فراغت از نماز، نگاه خشم آلودى به وى افكنده گفت:
- از كجا مى دانى كه خداوند پس از آنكه از اهل «بدر» و «بيعت رضوان» راضى شده بود، بر آنها غضب كرده و آن ها مستحق لعن شده اند؟(1)
- من چيزى در اين باره نشينده ام.
- پس به چه علت على(علیه السلام) را لعن مى كنى؟
- از عمل خود عذر مى خواهم و در پيشگاه الهى توبه مى كنم و قول مى دهم كه ديگر اين عمل را تكرار نكنم.
سخنان منطقى و موثر استاد، كار خود را كرد و او را سخت تحت تاثير قرار داد. پسر عبدالعزيز از آن روز تصميم گرفت ديگر نام على(علیه السلام) را به زشتى نبرد. اما باز در كوچه و بازار و هنگام بازى با كودكان، همه جا مى شنيد مردم بى پروا على(علیه السلام) را لعن مى كنند تا آنكه حادثه دوم اتفاق افتاد و او را در تصميم خود استوار ساخت.
حادثه از اين قرار بود كه پدر عمر از طرف حكومت مركزى شام، حاكم مدينه بود و در روزهاى جمعه طبق معمول، ضمن خطبه نماز جمعه، على(علیه السلام) را لعن مى كرد و خطبه را با سب آن حضرت به پايان مى رسانيد.
روزى پسرش عمر به وى گفت: - پدر! تو هر وقت خطبه مى خوانى، در هر موضوعى كه وارد بحث مى شوى داد سخن مى دهى و با كمال فصاحت و بلاغت از عهده بيان مطلب بر مى آيى، ولى همينكه نوبت به لعن على مى رسد، زبانت يك نوع لكنت پيدا مى كند، علت اين امر چيست؟
- فرزندم! آيا تو متوجه اين مطلب شده اى؟
- بلى پدر!
- فرزندم! اين مردم كه پيرامون ما جمع شده اند و پاى منبر ما مى نشينند، اگر آن چه من از فضايل على(علیه السلام) مى دانم بدانند، از اطراف ما پراكنده شده دنبال فرزندان او خواهند رفت!
عمر بن عبدالعزيز كه هنوز سخنان استاد در گوشش طنين انداز بود، چون اين اعتراف را از پدر خود شنيد، سخت تكان خورد و با خود عهد كرد كه اگر روزى به قدرت برسد، اين بدعت را از ميان بردارد. لذا به مجرد آنكه در سال 99 هجرى به خلافت رسيد، به آرزوى ديرينه خود جامه عمل پوشانيد و طى بخشنامه اى دستور داد كه در منابر به جاى لعن على(علیه السلام) آيه: «انّ اللّه يأمر بالعدل و الاحسان و ايتأ ذى القربى و ينهى عن الفحشأ و المنكر و البغى يعظكم لعلكم تذكرون»(2)؛ (خداوند به عدالت و نيكوكارى و بخشش به خويشان فرمان مى دهد و از كارهاى بد و ناروا و ستمگرى منع مى كند، شما را پند مى دهد تا اندرز الهى را بپذيريد) تلاوت شود. اين اقدام با استقبال مردم روبرو شد و شعرا و گويندگان اين عمل را مورد ستايش قرار دادند.(3)، (4)
پی نوشت:
(1). على(علیه السلام) يكى از شركت كنندگان در جنگ بدر و بيعت رضوان بود بلكه در صدر همه آنان قرار داشت.
(2). سوره نحل، آیه 90.
امام علی علیه السلام فرمودند: اگر با شمشيرم بر بينى مؤمن بزنم كه دشمن من شود، با من دشمنی نخواهد کرد،
و اگر تمام دنيا را به منافق ببخشم تا مرا دوست بدارد، دوست من نخواهد شد، و این بدان جهت است که قضای الهی جاری شد، و بر زبان پيامبر اُمّی (ص) گذشت كه فرمودند: اى على!مؤمن تو را دشمن نگیرد،
و منافق تو را دوست نخواهد داشت.
وَ قالَ عليه السلام: لَوْ ضَرَبْتُ خَيْشُومَ الْمُؤْمِنِ بِسَيْفِي هَذَا عَلى أَنْ يُبْغِضَنِي مَا أَبْغَضَنِي، وَلَوْ صَبَبْتُ الدُّنْيَا بِجَمَّاتِهَا عَلَى الْمُنَافِقِ عَلى أَنْ يُحِبَّنِي مَا أَحَبَّنِى. وَذَلِكَ أَنَّهُ قُضِيَ فَانْقَضى عَلى لِسَانِ النَّبِيِّ الاُْمِّيِّ (صلى الله عليه وآله وسلم) أَنَّهُ قَالَ: يَا عَلِيُّ! لاَيُبْغِضُكَ مُؤْمِنٌ، وَلاَ يُحِبُّكَ مُنَافِقٌ.
✍️ شرح حکمت:
امام (عليه السلام) مى فرمايند:
(اگر نوک بينى مؤمن را با شمشير بزنم مرا مبغوض نخواهد داشت) براى اين است كه مؤمن مى داند به يقين در آن مصلحتى بوده... (و اگر تمام دنيا را بر منافق بريزم كه مرا دوست بدارد دوست نمىدارد!) مفهومش اين است كه منافقان به قدرى تعصب و كينه و عداوت دارند كه تمام دنيا را هم اگر به آنها بدهند دست از راه و روش زشت و انحرافى خود بر نمى دارند...
آن گاه امام (ع) به گفتارى از پيغمبر اكرم (ص) در اين زمينه استناد مى جويند و مى فرمايند: اين بدليل آن است كه مقدر شده و بر زبان پيامبرِ درس نخوانده جارى شده كه فرمودند: اى على! هيچ مؤمنى تو را دشمن نمى دارد و هيچ منافقى تو را دوست نخواهد داشت.
💓 بنابراین محبت شاه ولایت "علی بن ابی طالب علیهالسلام" یکی از معیارهای سنجش ايمان و نفاق است...
❗️بخوانیم دو نمونه از این سخن حضرت را
در طول تاريخ زندگی شان: 👇
✅ مرحوم كلينى در كتاب كافى نقل مى كند كه مرد سياه پوستى از اهل حبشه (شیعه) انگشتان يك دستش قطع شده بود، و درحالیکه به طرف قبرستان می رفت تا انگشتان بریده ی خود را دفن کند، شخصی با تمسخر از او پرسید: چه كسى انگشتان تو را قطع كرده؟ گفت:
(بهترينِ خلق خدا...) ❤️ سپس افزود: ما هشت نفر بوديم كه دست به سرقتى زديم، ما را دستگير كردند و خدمت على بن ابی طالب بردند و بعد از اعتراف، به دستور ایشان انگشتان چهار نفر از ما که آگاهانه این دزدی را انجام داده بودیم را قطع کردند... این شخص با سخنانش معرکه ای در بازار بوجود آورد و با وجود چنین اتفاقی از علی علیهالسلام دفاع میکرد،
و بالعكس:
❌ ابن ملجم قاتل اميرالمؤمنين (ع) هنگامى كه ضربه اى بر سر مبارك آن حضرت وارد ساخت، او را خدمت حضرت آوردند، و آقا به او فرمودند: اى دشمن خدا، مگر من به تو نيكى نكردم؟ گفت: آرى به من نيكى كردى. فرمودند: پس چه چيزى باعث شد كه اين جنايت را انجام دهى؟ گفت: چهل روز شمشير خود را تيز كردم و از خدا خواستم كه به وسيله ی آن بدترين خلق خدا را به قتل برسانم، امام (ع) فرمودند: دعاى تو مستجاب شده است، زيرا تو را با همين شمشير خواهند كشت و تو بدترين خلق خدايى...
💠 یتیم ماییم که..!
• امام حسن عسکری(ع) فرمود:
《سخت تر از یتیم جدا شده از پدر، یتیمی است که از امامش جدا شده و توانایی دستیابی به وی را ندارد. و حکم امامش را درباره مسائل دینی مورد ابتلا نمیداند. آگاه باشید هر فرد ناآگاه به شریعت ما که از دیدار ما محروم است، یتیمی است که در دامن عالمان شیعه جای دارد(یَتِیم فِی حَجرِه). آگاه باشید، هرکس وی را هدایت و راهنمایی کند و شریعت ما را به وی بیاموزد، در مقام رفیق اعلی با ما خواهد بود》
حَدَّثَنَا أَبُو مُحَمَّدٍ الْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ الْعَسْكَرِيُّ ع قَالَ حَدَّثَنِي أَبِي عَنْ آبَائِهِ ع عَنْ رَسُولِ اللَّهِ ص أَنَّهُ قَالَ: أَشَدُّ مِنْ يُتْمِ الْيَتِيمِ الَّذِي انْقَطَعَ عَنْ أُمِّهِ وَ أَبِيهِ يُتْمُ يَتِيمٍ انْقَطَعَ عَنْ إِمَامِهِ وَ لَا يَقْدِرُ عَلَى الْوُصُولِ إِلَيْهِ وَ لَا يَدْرِي كَيْفَ حُكْمُهُ فِيمَا يُبْتَلَى بِهِ مِنْ شَرَائِعِ دِينِهِ أَلَا فَمَنْ كَانَ مِنْ شِيعَتِنَا عَالِماً بِعُلُومِنَا وَ هَذَا الْجَاهِلُ بِشَرِيعَتِنَا- الْمُنْقَطِعُ عَنْ مُشَاهَدَتِنَا يَتِيمٌ فِي حَجْرِهِ أَلَا فَمَنْ هَدَاهُ وَ أَرْشَدَهُ وَ عَلَّمَهُ شَرِيعَتَنَا كَانَ مَعَنَا فِي الرَّفِيقِ الْأَعْلَى
بحار،ج105،ص171-احتجاج،ج1،ص66- تفسیر المنسوب الی امامالعسکری(ع)،ص339
(احتجاج طبرسی، ج۱، ص۶۶)
امام حسن عسکری علیه السلام در تفسیر آیه «با مردم به زبان خوش سخن بگویید» فرمود:
با همه مردم، چه مؤمن و چه مخالف، به زبان خوش سخن بگویید.
مؤمن، به هم مذهبان، روی خوش نشان می دهد
و با مخالفان، با مدارا سخن می گوید تا به ایمان، جذب بشوند
و حتّی اگر نشدند، با این رفتار، از بدی های آنان در حقّ خود و برادران مؤمنش، پیشگیری کرده است.
🔻متن حدیث🔻
امام حسن عسکری علیه السلام: فی تفسیر قوله تعالی «وَ قُولُوا لِلنّاسِ حُسْنا» قالَ: قُولُوالِلنّاسِ کُلِّهُمْ حُسْنا مُؤمِنِهُمْ وَ مُخالِفِهُمْ، أمّا المؤمِنونَ فَیَبْسُطُ لَهُمْ وَجْهَهُ وَ أمّاالْمُخالِفونَ فَیُکَلِّمُهُمْ بِالْمُداراةِ لاِجْتِذابِهِمْ اِلیَ الاْیمانِ. فَاِنِ استَتَرَ مِنْ ذلِکَ بِکفِّ شُرورِهمْ عَنْ نَفْسِهِ وَ عَنْ اِخْوانِهِ المُؤمِنینَ.
📚مستدرک الوسائل، جلد ۱۲، صفحه ۲۶۱
«این انقلاب، آن قدر تلاطم و سختی
دارد که یک روزی شهدا آرزو می کنند
زنده شوند و برای دفاع از این انقلاب
دوباره شهید شوند».
#شهید_حاج_قاسم_سلیمانی
✊ راهپیمایی ۱۳ آبان #اتمام_حجت با آشوبگران داخلی و مداخله گران خارجی
🔸 وعده ما
🌹 همه با هم در راهپیمایی ۱۳ آبان
🌹 در سراسر کشور ایران اسلامی
#رضایت_خدا
#حرف_مردم
امام باقر علیه السّلام فرمود: رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله فرمود:
هر کس خوشنودی مردم را به چیزی بجوید که خداوند از آن چیز به خشم میآید، مردمی که او را ستایش میکردند نکوهشش کنند، و هر کس فرمانبرداری خدا را به خشم مردم مقدم بدارد خداوند او را از دشمنی کردن هر دشمنی محافظت نماید و حسادت هر حسود و ظلم هر ستمکاری را از او برطرف نماید، و خدای عزّ و جلّ یاور و پشتیبان او شود.
وَ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ عَلَیْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ: مَنْ طَلَبَ مَرْضَاةَ اَلنَّاسِ بِمَا یُسْخِطُ اَللَّهَ کَانَ حَامِدُهُ مِنَ اَلنَّاسِ ذَامّاً وَ مَنْ آثَرَ طَاعَةَ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ بِغَضَبِ اَلنَّاسِ کَفَاهُ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَدَاوَةَ کُلِّ عَدُوٍّ وَ حَسَدَ کُلِّ حَاسِدٍ وَ بَغْیَ کُلِّ بَاغٍ وَ کَانَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لَهُ نَاصِراً وَ ظَهِیراً.
الکافی، باب من أطاع المخلوق فی معصیة الخالق، روایت اول.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خواب عجیب آیت الله نائینی در مورد ایران
حجة الاسلام استاد عالی
-------------------------
حدیثی منسوب به پیامبر رحمت صلی الله علیه و آله :
کسی که در زمانی که باید حق را بگوید، نگوید یک شیطان دهن بسته است.
«السَّاکِتُ عَنِ الْحَقِّ شَیطانٌ أَخْرَسٌ»
⚫️ شفاعت همه ی شیعیان ...
▪️الامام الصادق (سلام الله علیه): وتَدخُلُ بِشَفاعَتِها شِیعَتی الْجَنَّةَ بِأجمَعِهِم؛
🔸امام صادق سلام الله علیه فرمودند :
همه شیعیان من با شفاعت او (حضرت معصومه سلام الله علیها ) وارد بهشت خواهند شد.
📚 بحارالأنوار، ج ۶۰، ص ۲۱۶
اللّهم عجّل لولیّک الفرج بحق الحسین علیهالسلام و العافیة و النصر و الجعلنا من المستشهدین بین یدیه.
🌹امام صَّادِقُ علیهالسلام:
🔅برای خداوند حرمی است که مکه باشد و برای رسول خدا(ص) حرمی است که آن مدینه باشد و برای امیرمؤمنان( حرمی است که آن کوفه باشد و برای ما اهل بیت حرمی است که قم باشد. به زودی فرزندم به نام فاطمه در آن دفن می شود. کسی او را زیارت کند، بهشت بر او واجب میشود.
♦️إنَّ لِلَّهِ حَرَماً وَ هُوَ مَکةُ وَ لِرَسُولِهِ حَرَماً وَ هوَ الْمدِینَةُ وَ لِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ حَرَماً وَ هُوَ الْکوفَةُ وَ لَنَا حَرَماً وَ هُوَ قُمُّ وَ سَتُدْفَنُ فِیهِ امْرَأَةٌ منْ وُلْدِی تسَمَّی فاطِمَةَ مَنْ زَارَهَا وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ.
🥀سالروز شهادت بانوی کرامت و مهربانی حضرت فاطمه معصومه سلامالله علیها تسلیت باد.🥀
⭕️ بعد براندازی جمهوریاسلامی حرم امام رضا را تخریب میکنیم
🔹«سیروس کنگرلو» مجری شبکهای سلطنتطلب و از طرفداران «ربع پهلوی»، با ادعای اینکه حرمهای امامان شیعه مراکز ترویج خرافات هستند، گفت: “پس از براندازی حکومت جمهوریاسلامی یکی از اولین کارها، خارجکردن پیکر امامان از جمله امام رضا(ع) و امامزادهها به سرزمین اصلی خودشان و تخریب حرمها است!!!
#پيروان_حق_و_باطل
امیرالمومنین:
🌓حقّ و باطل هميشه در پيكارند، و براى هر كدام طرفدارانى است، اگر باطل پيروز شود، جاى شگفتى نيست، از دير باز چنين بوده، و اگر طرفداران حق اندكند، چه بسا روزى فراوان گردند و پيروز شوند
🖊اشاره به اين است که نه کثرت طرفداران باطل بايد انسان را به وحشت بيندازد و نه کمى طرفداران حق او را مأيوس کند; چرا که غالباً در طول تاريخ حاميان باطل فزونى داشته اند و بسيار شده که گروه اندک طرفداران حق بر انبوه حاميان باطل پيروز شده اند.
🔸حَقٌّ وَ بَاطِلٌ وَ لِكُلٍّ أَهْلٌ، فَلَئِنْ أَمِرَ الْبَاطِلُ لَقَدِيماً فَعَلَ وَ لَئِنْ قَلَّ الْحَقُّ [لَرُبَّمَا] فَلَرُبَّمَا وَ لَعَلَّ .
📘#نهج_البلاغه، خطبه_16
امام على عليه السلام :
📔امام على عليه السلام : هر كه دو روزش يكسان باشد، مغبون (ضرر کرده) است . . . و هر كه فردايش بدتر از ديروز او باشد، محروم است و هر كه چون دنيايش تأمين شود ديگر به خير آخرت خود اهميتى ندهد، هلاك است و هر كه به كاستى وجود خود رسيدگى نكند، خواهشهاى نفْس بر او چيره شود و هر كه در كاستى باشد، مرگ برايش بهتر است .
مَنِ اعتَدَلَ يَوماهُ فهُو مَغبونٌ ··· و مَن كانَ غَدُهُ شَرَّ يَومَيْهِ فمَحرومٌ ، و مَن لَم يُبالِ بما رُزِئَ مِن آخِرَتِهِ إذا سَلِمَتْ لَهُ دُنياهُ فهُو هالِكٌ ، و مَن لَم يَتَعاهَدِ النَّقصَ مِن نفسِهِ غَلَبَ علَيهِ الهَوى ، و مَن كانَ في نَقصٍ فالمَوتُ خَيرٌ لَهُ .[الأمالي للصدوق : 477/644 .]
مَنِ اعتَدَلَ يَوماهُ فهُو مَغبونٌ ، ومَن كانَ في غَدِهِ شَرّا مِن يَومِهِ فهُو مَفتونٌ ، ومَن لَم يَتَفَقَّدِ النُقصانَ في نفسِهِ دام نَقصُهُ ، ومَن دامَ نَقصُهُ فالمَوتُ خَيرٌ لَهُ .
[ بحار الأنوار : 78/277/113 ]
ابن عباس می گفت :
برای مردی از اهالی شام فضائل امیرالمؤمنان #علی(ع) را از زبان #پیامبر اکرم(ص) نقل میکردم؛ مرد شامی در پاسخ میگفت:
همه سخنان تو درست، اما این که علی(ع)، #عثمان را کشته است، چه کنم؟!
پ.ن:
معاویه آنقدر #دروغ قتل عثمان توسط علی(ع) را تکرار کرد که تمام فضائل ایشان در صورت اثبات هم نادیده گرفته می شد.
📚أخبار الدولة العباسية، ص49.
جهاد تبیین
✅ س ۶۳۳۰: آیا جهاد تبیین و مبارزه با جنگ نرمی که دشمنان اسلام در رسانه ها، فضای مجازی و ... راه انداخته اند، واجب شرعی است؟
🔭 ج: اگر در فضای حقیقی و مجازی و در رسانه ها، منکری انجام شده یا معروفی ترک شود، مانند این که باورهای دینی و اعتقادات حق را تضعیف کنند یا مقدسات و احکام الهی را تمسخر کرده یا به آن توهین کنند، بر همه کسانی که توانایی تبیین حقایق و دفاع را دارند و می توانند اثر گذار باشند، واجب کفایی و فوری است که به وظیفه خود عمل کنند.
#جهاد_تبیین #جنگ_نرم
#حضرت_آیت_الله_خامنهای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺مفتی وهابی:
👈 شیعیان خمینی را بکشید تا به بهشت بروید!
▫️ فردای قیامت از این فتوا در نزد خداوند دفاع میکنم: ریختن خون شیعه مثل ذبح حیوان حلال است.