eitaa logo
غدیر شناسنامه شیعه
159 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.1هزار ویدیو
43 فایل
✅ اصل و نسب و مذهب ما را چو بخواهید آغاز مسلمانی ما روز غدیــــــر است... 🌸🌸🌸🌸🌸🌸 عید غدیر بخش عمده ای از شناسنامه ی شیعه ائمه محسوب می شود. مقام معظم رهبری @ggg1400 آیدی ادمین: @mohammaddostmr
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴➖بخشی از احکام صهیونیست‌ها از کتاب تلمود👇👇 ▪️شرح و تفسیرهای گوناگونی بر تورات نوشته شده که همه آنها جمع آوری شده و به اضافه چند کتاب دیگر در کتاب مخوفی به نام «تلمود» یعنی تعلیم دیانت و آداب یهود، جمع آوری شده‌اند که برای یهود، هم ردیف تورات یا بالاتر از آن است. 👇قسمت هایی از عقاید و احکام ضد بشری یهودیان در کتاب مقدسشان، تلمود: ✔️ نطفه غیر یهود مثل نطفه بقیه حیوانات است! ✔️ سگ افضل از غیر یهودی است، زیرا در اعیاد باید به سگ نان و گوشت داد ولی نان دادن به اجنبی و غیر یهودی حرام است! ✔️ ربودن اموال دیگران به وسیله ربا مانعی ندارد. زیرا خداوند شما را به ربا گرفتن از غیر یهودی امر می کند! ✔️ تا می توانید از غیر یهود بکشید و چنان چه قدرت کشتن او را داشتید و او را به قتل نرساندید، مرتکب خلاف شرع شده اید! ✔️ یهودی حق دارد زن های غیر یهودی را به زور برباید و زنا و لواط به غیر یهودی عقاب و کیفری ندارد! ➖هر چه غیر یهودی دیدید به اندازه‌ای که در توان شماست به قتل برسانید اگرچنین امری در توان یک یهودی باشد و انجام ندهد مرتکب خلاف شده است. ➖به قتل رساندن مسیحی ثواب دارد حال اگرکسی نمی‌تواند او را بکشد حداقل مقدمات قتل او را فراهم کند. ➖چون یهود مساوی با عزّت الهیه هستند، تمامی دنیا و مافیها ملک آنان بوده و حق تسلط کامل بر آن را دارند. ➖تعدّی کردن به ناموس غیر یهودی بلامانع است زیرا کُفار مانند حیوانات هستند و حیوانات را زناشویی نیست یهودی حق دارد زنان غیرمؤمنه (زنان غیریهودی) را به غصب برباید و زنا و لواط با غیریهودی عقاب و کیفری ندارد. ➖دزدی از یهودی حرام و از غیر یهودی جایز است همچنان که انسان برحیوانات فضیلت دارد، یهود بر اقوام دیگر فضیلت دارد. ➖نطفه‌ای که از غیریهودی منعقد می‌شود نطفه اسب است. ➖خانه‌های غیریهودی به منزله طویله است. ➖هرگاه یهودی و اجنبی شکایت داشته باشند باید حق را به جانب یهودی داد اگرچه بر باطل باشد. ➖ربودن اموال دیگران به وسیله ربا مانعی ندارد زیرا خداوند شما را به رباگرفتن از غیریهودی امر می‌فرماید.  ➖به کسانی که یهودی نیستند قرض ندهید مگر آن که نزول بگیرید در غیر این صورت قرض دادن به غیر یهودی جایز نیست. ➖ما ملّت برگزیده خداوند هستیم و بدین سبب برای ما حیواناتی انسانی خلق کرده است زیرا خدا می‌دانست که ما نیاز به دو نوع حیوان داریم؛ یکی حیوانات بی‌شعور و غیر ناطقه مانند چهارپایان و دیگری حیوانات ناطقه و با شعور مانند مسیحیان و مسلمانان و بودائیان. ➖بر یهود لازم است، که املاک دیگران را خریدارى کند تا آنها صاحب ملک نباشند و همیشه سلطه اقتصادى براى یهود باشد پیش از آن که یهود نفوذ و سلطه کامل خود را بدست آورند. ➖کشتن مسیحى از واجبات مذهبى ما است و پیمان بستن با او، یهودى را ملتزم به اداء نمی‌کند. ➖همچنان که انسان بر حیوانات فضیلت دارد، یهود بر اقوام دیگر فضیلت دارند. ➖سگ افضل از غیر یهودى است، زیرا در اعیاد باید به سگ نان و گوشت داد، ولى نان دادن به اجنبى حرام است.  ➖اجانب، دشمن خدا و مثل خنزیر و قتلشان مباح است. ➖اجانب براى خدمت کردن یهود به صورت انسان خلق شده ‏اند. ➖دزدى از یهودى حرام است و از غیر یهودى جایز می‌باشد. ➖براى شما جایز است که مأمورین گمرگ را غش بنمائید و براى او قسم دروغ خورید از خاخام (صموئیل) یاد بگیرید. ➖حیات و زندگانى دیگران ملک یهود است، چه رسد به اموال آنها هرگاه غیر یهودى احتیاج به پول داشته باشد آن قدر باید از او (ربا) و نزول گرفت که تمام دارائى خود را از دست بدهد. ➖غیر یهودى هرچند صالح و نیکوکار باشد، او را باید کشت. ➖حرام است غیر یهودى را نجات بدهید، حتى اگر در چاهى بیفتد باید فورا سنگى بر در آن گذاشت. ➖اگر یکى از اجانب را بکشیم مثل این است که در راه خدا قربانى کرده‏‌ایم اگر یک نفر یهودى کمکى به غیر یهودى بکند گناهى نابخشودنى مرتکب شده است.  ➖اگر غیر یهود در دریا در حال غرق شدن است، نباید نجاتش بدهی. ➖بر یهود واجب است روزى سه مرتبه مسیحیان را لعن کنند و دعا کنند تا خداوند آنها را نابود سازد بر ما لازم است که با نصارى، مانند حیوانات معامله کنیم. منبع: کتاب تلمود
🟢 ۲۳ ربیع‌الاول بزرگداشت ورود حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها به شهر قم... ⚡️استقبال با شکوه بزرگان قم از بانوی کرامت... در نقل‌ها آمده است: زمانی که حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها قصد آمدنِ به شهر قم را نمودند، لَمَّا وَصَلَ خَبَرُهَا إِلَى قُمَّ اِسْتَقْبَلَهَا أَشْرَافُ قُمَّ وَ تَقَدَّمَهُمْ مُوسَى بْنُ اَلْخَزْرَجِ 🔻همین‌که خبر رسید که ایشان در راه آمدن به قم هستند،بزرگان قم و پیشاپیش آن‌ها موسی بن خزرج به استقبال ایشان رفتند. فَلَمَّا وَصَلَ إِلَيْهَا أَخَذَ بِزِمَامِ نَاقَتِهَا وَ جَرَّهَا إِلَى مَنْزِلِهِ 🔻موسی بن خزرج وقتی به ایشان رسید، مهار شتر ایشان را گرفت و شتر را تا منزل خود کشاند. 📚تاریخ قم ص ۲۱۳ 📚بحارالانوار ج۴۸ ص۲۹۱ ✍️ این ز یک خواهر و از خواهر دیگر بشنو این ز معصومه و از زینب مضطر بشنو ... ...در دروازهٔ شهر شام سه روز اسرای آل الله را بازگرفتند تا شهر را بيارايند و هر حُلّى و زيورى و زينتى كه در آن بود، به آيين‌ها بستند به گونه ای كه كسى تابحال چنین نديده بود. ثمّ استَقبَلتْهم مِْن أهلِ الشّامِ زِهاءَ خمس مائة ألف مِن الرّجال و النّساء مَعَ الدّفوف، و خرَجَ أمراءُ النّاسِ مع الطّبولِ و الصّنوجِ و البوقات، ▪️قريب پانصد هزار مرد و زن با دف‌ها و اميران ايشان با طبل‌ها و كوس‌ها و بوق‌ها و دهل‌ها بيرون آمدند؛ و كانَ فيهِم ألوفٌ مِن الرّجالِ و الشّبّانِ و النّسوانِ يَرقصونَ و يَضربونَ بالدّفّ و الصّنج و الطّنبور، و قد تزيّنَ جميعُ أهلِ الشّام بِألوانِ الثّيابِ و الكُحل و الخَضاب . ▪️چند هزار مرد و جوان و زن، رقص كنان با دف و چنگ و طبل‌زنان، به استقبال آمده بودند. همه اهل شام، دست و پاى خود را از خوشحالی خضاب كرده و سرمه در چشم كشيده و لباس‌های زیبا و رنگارنگ پوشيده بودند. 📚كامل بهايى،ج۲ ص۲۹۲ 📚نفس المهموم،ص۴۳۲
6.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👓 استاد بزرگ اخلاق مرحوم آقا مرتضی تهرانی: از همون اول جاپای یهودیا توی جوامع مسلمین دیده میشه! 🔹باید دوست و دشمن هر کس مشخص باشه، نمیشه انسان با همه دوست باشه.. 🔸خدای متعال در قرآن فرمودن یهود اولین دشمن شماست.
هنر گوش دادن از امير مؤمنان عليه السّلام نقل شد كه فرمود: ياد بگير خوب شنيدن را همان طور كه خوب گفتن را ياد مى گيرى،و گفتار و سخن هيچ كس را قطع مكن. عَنْ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: تَعَلَّمْ حُسْنَ اَلاِسْتِمَاعِ كَمَا تَعَلَّمُ حُسْنَ اَلْقَوْلِ وَ لاَ تَقْطَعْ عَلَى أَحَدٍ حَدِيثَهُ. رسول خدا(ص) به حرفهای دیگران گوش می داد، حتی به سخن آنان که بیماردل بودند و روی اغراض شوم، حرفهایی می زدند. پیامبر(ص)، دو گوش شنوا برای آنان بود؛ تا حدی که آنان به ستوه می آمدند و از روی طنز می گفتند: «او گوش است». خداوند دستور می دهد که به آنان بگو اگر گوش هم هست، برای شما گوش خوبی است، به خدا ایمان دارد و به حرفهای مؤمنین نیز باور دارد: یقولوُنَ هُوَ اُذُنٌ، قُلْ اُذُنُ خیرٍ لکم، یؤمِنُ باللّه و یؤمن لِلمؤمنین آنان از روی آزار، لقب «گوش» به پیامبر(ص) می دادند، تا او را خوش باور، ساده لوح و سطحی قلمداد کنند. ولی پیامبر(ص)، این شیوه را برای جلوگیری از فتنه انگیزی آنان و دستیابی به سوژه های تبلیغاتی برای معارضه و مبارزه اتخاذ کرده بود. شاید اینگونه سکوت کردن و گوش دادن، بهترین شیوه خنثی کردن توطئه هایی باشد که می خواهند حرف بکشند و سوژه درست کنند. به قول صائب تبریزی: نیست درمان مردم کج بحث را جز خامشی ماهیِ لب بسته، خون در دل کند قلاّب را در سیره اخلاقی حضرت رسول(ص) و مجلس آن حضرت، آمده است که: «مَنْ تَکَلَّمَ، اَنْصَتوُا لَهُ حتّی یَفْرَغَ» کسی که سخن می گفت، به او گوش می دادند، تا سخنش به پایان برسد. البته این تعلیمی بود که از مجالست با اسوه ادب و اخلاق، حضرت رسول(ص)، آموخته بودند و خود آن حضرت عملاً چنین بود و با رفتار به آنان اینگونه درس آموخته بود. در باره حضرت رضا(ع) نیز، از ابراهیم بن عباس روایت است که: «وَ ما رَأیتُ قَطَعَ عَلی اَحَدٍ کَلامَهُ حَتّی یَفْرَغَ منه». آن حضرت را هرگز ندیدم که سخن کسی را قطع کند، مگر آنکه آن شخص از سخن خویش فارغ شود. امام سجاد(ع) در رسالة الحقوق، می فرماید: «وَ حَقُّ سائِسِکَ بِالعلم، التّعظیمُ لَهُ وَ التّوقیرُ لِمَجْلِسِه وحُسْنُ الأستمَاعِ الیه.» حق آن کس که عهده دار آموزش تو است، آن است که احترامش کنی، مجلس او را بزرگ و گرامی بداری و به او خوب گوش دهی. امام سجاد(ع) در باره حق نصیحتگر بر نصیحت شونده می فرماید: «و حقُّ الناصِحِ اَنْ تُلینَ لهُ جِناحَکَ و تُصْغِیَ الیه بِسَمعِک». حق ناصح (بر تو) آن است که بال تواضع خویش را برای او نرم سازی و با گوش خود به سخن او گوش فرا دهی. امام علی علیه السلام فرموده است: «مِنَ السُّؤدَدِ الصّبرُ لأستمَاعِ شَکْوَی الْمَلْهوفِ». از بزرگواری و آقایی است که انسان برای گوش سپردن به شکوی و ناله دردمند، تحمل و صبر داشته باشد.
📖 محبوبترين كارها نزد خداوند 🍃امام صادق عليه السلام: 🔸يكى از محبوبترين كارها نزد خداوند عزّوجل شاد كردن مؤمن است: [يعنى] برطرف كردن گرسنگى اش ، يا زدودن اندوهش، يا پرداختن قرضش. 🔹من أحبِّ الأعمالِ إلى اللّهِ عزّوجلّ إدْخالُ السُّرورِ على المؤمنِ: إشْباعُ جَوْعَتِهِ، أو تَنْفِيسُ كُرْبَتِهِ، أو قَضاءُ دَينِهِ. 📚الكافي: 2/192/16.
✅ آسانترین جنگ در دنیا، جنگ با اسرائیلی هاست. (شهید ابراهیم همت)
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: مؤمن رام و ملايم است، چندان كه از شدّت ملايمت، مى پندارى احمق است. عنه صلى الله عليه و آله :المؤمنُ هَيِّنٌ لَيِّنٌ ، حتّى تَخالَهُ مِن اللِّينِ أحمقَ . [كنز العمّال : 690 .]
هدایت شده از تاریخ تفکر تمدن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه چیزی باعث می‌شود اسرائیلی‌ها علی‌رغم خشونت هر روزه‌شان در آرامش زندگی کنند! از خود آن‌ها بشنویم چه بر سر فلسطینی‌ها آمده ...
✔️ بیانیه دفتر آیت‌الله العظمی سیستانی: ✔️ بسم الله الرحمن الرحیم 🔸 نوار غزه این روزها در معرض بمباران مداوم و حملات شدید و کم‌سابقه‌ای قرار دارد که تا این لحظه منجر به شهادت و زخمی شدن بیش از شش هزار غیرنظامی بی‌گناه شده و افزودن بر آن، موجب آوارگی شمار زیادی از مردم و تخریب مناطق مسکونی گسترده شده است، این بمباران مناطق مختلفی را هدف گرفته به طوری که مکان ایمن برای پناه مردم باقی نمانده است. 🔹 در عین حال، ارتش اشغالگران محاصره نفسگیری بر نوار غزه اعمال کرده که اخیرا حتی آب و غذا و دارو و دیگر الزامات زندگی را هم شامل شده و خسارت و مشکلات بسیاری برای مردم بی‌نوا به بار آورده است، گویی با این اقدامات به دنبال انتقام گرفتن از آنها و جبران خسارت‌های سنگین و شکست بزرگ در رویارویی‌های اخیر است. 🔸 همه این اقدامات در برابر دیدگان تمام جهانیان در حال روی دادن است و هیچ مانع و بازدارنده‌ای در مقابل این حملات وجود ندارد بلکه برخی از این اقدامات جنایتکارانه پشتیبانی کرده و به بهانه دفاع از خویشتن، آن را توجیه می‌کنند! 🔹 در این میان، همه جهان باید در مقابل این توحش شدید بایستند. 🔸 پایان دادن به تراژدی این مردم عزیز –که هفت دهه است ادامه دارد-با تحقق حقوق مشروع‌شان و برچیدن اشغالگری از اراضی غصب شده تنها راه برای برقراری امنیت و صلح در این منطقه است و بدون تحقق این امر، مقاومت در برابر متجاوزان ادامه خواهد داشت و چرخه خشونت همچنان جان‌های بی‌گناه بیشتری را به کام مرگ خواهد کشاند. (25 – ربیع الاول – 1445 هجری قمری) https://www.sistani.org/arabic/statement/26809/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ 🔺هشت ساعت از فضیلت حجاب گفتم شما یک دقیقه از فضیلت بی حجابی بگو! حجت الاسلام دارستانی
روایت شیعه شدن یک فلسطینی بعد از جنگ 33 روزه/ شیعه هراسی وهابیت در فلسطین https://snn.ir/fa/news/255664/%D8%B1%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%DB%8C%D8%B9%D9%87-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%DB%8C%DA%A9-%D9%81%D9%84%D8%B3%D8%B7%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%AC%D9%86%DA%AF-33-%D8%B1%D9%88%D8%B2%D9%87-%D8%B4%DB%8C%D8%B9%D9%87-%D9%87%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D9%88%D9%87%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%81%D9%84%D8%B3%D8%B7%DB%8C%D9%86 یک طلبه فلسطینی حوزه علمیه قم با اشاره به شیعه هراسی وهابیت در فلسطین گفت: وهابیت از شبکه‌ها و اشخاص برای تخریب حسن نصرالله استفاده می‌کند. محمد یوسف با اشاره به نحوه شیعه‌شدن با نحوه شکل‌گیری انتفاضه گفت: در آن زمان ما تحت حکومت تشکیلات خودگردان زندگی می‌ کردیم تا اینکه شارون وارد قدس شد و انتفاضه شکل گرفت. کار ما اول پرتاب سنگ بود و شرایط طوری بود که بیشتر فلسطینی‌ها کشته می‌شدند، روز دهم انتفاضه بود که مبارزه مسلحانه شروع شد و دو سرباز اسرائیلی را کشتیم و تعدادی از فلسطینی ها هم کشته شدند. مدتی بعد گروه‌های فلسطینی وارد کار استشهادی و ساخت موشک‌های محلی شدند که بخشی از آن را بچه‌های حزب الله به ما آموزش می‌دادند، درگیری‌ها که بالا گرفت اسرائیلی‌ها غزه را چند تکه کردند و راه‌های ورودی آن را بستند. ما حزب الله را به ‌عنوان گروه ضداسرائیلی و مقاومت قبول داشتیم؛ اما متفاوت از خودمان و با یک مذهب دیگر می‌دانستیم و ارادتمان تنها از جنبه مقاومتی بود. من تا آن وقت شبکه المنار و شبکه‌های اسرائیلی و صحبت‌های سیدحسن نصرالله را دنبال می‌کردم، آن زمان اسرائیلی‌ها از او و طولانی شدن جنگ می‌ترسیدند. تصور می‌کردم ترس اسرائیل از حزب الله به خاطر اسلحه‌های ایرانی است این فلسطینی که به تازگی مقیم قم شده است با بیان اینکه من فکر می‌کردم که به خاطر اسلحه‌های ایرانی است که اسرائیلی‌ها از حزب الله می‌ترسند و ربطی به شخصیت و مذهب سیدحسن نصرالله ندارد، افزود: اما وقتی این جمله را از سیدحسن نصرالله شنیدم که خطاب به اسرائیلی‌ها می‌گفت شما نمی‌دانید با چه کسی می‌جنگید، شما دارید با فرزندان محمد و علی (ع) و فاطمه (س) می‌جنگید. ‌با این جملات تحلیلم نسبت به حسن نصرالله دینی شد و با شنیدن نام اهل بیت احساس کردم درونم متحول شده است. سئوالاتی در درون من شکل گرفت از جمله اینکه چرا شیعیان نسبت به صحابه احساس فخر نمی‌کنند؛ اما به فرزندان پیامبر توجه می‌کنند، به علت جو رسانه‌ای اطلاعات دقیقی از مذهب تشییع نداشتم، این قرار را با خودم گذاشتم که یک جست‌وجوی جدی برای شناسایی اهل بیت (ع) انجام دهم و بفهمم که جرا اهل بیت در بین ما اهل سنت چرا حضور کمی دارند. کتاب درباره شیعه به خاطر شیعه‌هراسی در فلسطین نیست تنها راهم اینترنت و شبکه‌های تلویزیونی بود و هیچ کتابی نداشتم. از شنیدن ماجرای شهادت امام حسین (ع) و اسارت اهل بیتش بسیار تعجب کردم، به ما اجازه نمی‌دادند با این مسائل خیلی آشنا شویم برای همین تصمیم گرفتم خودم را خالی کنم و دوباره وارد اسلام شوم؛ بنابراین شروع کردم به گوش دادن سخنرانی‌های بزرگان شیعه. وی شنیدن این سخنان را مایه آرامش قلبی خود دانست و بیان داشت: وقتی صفات و منقاب اهل بیت (ع) را می‌شنیدم با هر کلمه قلب من تکان می‌خورد و بعد از آن تحقیق بیشتری می‌کردم. تا اینکه تصمیم گرفتم شیعه بشوم؛ اما عقلم این تصمیم را قبول کرده بود و برای قلبم هم دو رکعت نماز خواندم واز خدا خواستم درستی تصمیمم را به من نشان بدهد بعد از آن خوابی دیدم و قلبم آرام شد. ترویج شیعه‌هراسی به خاطر مسائل سیاسی بود بعد از این تلاش کردم به عراق و یا ایران بیایم و بیشتر معارف دینی را بیاموزم و همین شد که چند ماهی است که به ایران آمده‌ام. در فلسطین بعضی شیعه شدنشان را مخفی می‌کنند و بعضی هم مشهور به تشییع هستند. شیعه‌هراسی سه بعد تاریخی، سیاسی و مذهبی دارد اما بیشتر جنبه سیاسی دارد و بعد از پیروزی جمهوری اسلامی حملات علیه شیعه بیشتر شد و وهابیت به میدان آمد تا بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کند. در فلسطین نگاه‌های مختلفی وجود دارد؛ اما مشکل اصلی فلسطین و به ویژه غزه این است که از عالم بیرون خودشان منقطع و همچون زندانی بزرگ هستند صرفا از رسانه‌های خاصی اطلاعات خود را می‌گیرند و روابط انسانی ندارند. برای همین رسانه ها هرچه بگویند فلسطینی‌ها قبول می‌کنند، مردم فلسطینی بسیار عاطفی‌اند و وقتی الجزیره می‌گوید بشار اسد کودکان را می‌کشد احساس همدردی می‌کنم، وقتی می‌گوید بن‌لادن ضدامریکاست با او هم احساس همدردی می‌کنند.
🔆مذهب مردم فلسطين بيشتر مردم فلسطين، پيرو مذهب شافعي هستند و بسياري از فلسطينيان اسامي فرزندان خود را به نام اهل بيت(ع) ميگذارند و بر اين نامگذاري نيز افتخار ميکنند. در منطقه غزه و ديگر مناطق مساجد فراواني وجود دارد که به اسم مبارک اهلبيت پيامبر(ع) نامگذاري شده است. اعتقاد به قيام حضرت مهدي(عج) در آخر الزمان و پرکردن زمين از عدل و داد بعد از اين که سرشار از ظلم و جور شده است، يکي از باورهاي مردم فلسطين يکي از وسايل بسيج نمودن مخلصان و مجاهدان مبارز با صهيونيست است. بزرگان فلسطین تصریح می کنند: ما در مساجد فلسطين براي آماده شدن و جهاد در رکاب مصلح آخر الزمان، با مهدي موعود بيعت ميکنيم. همين بيعت با مهدي موعود، در وصيت نامه يکي از شهداي بزرگ جنبش حماس به نام «نضال فرحات» بيان شده است. نضال فرحات سازنده موشکهاي «قسام» است که در جنگ اخير باعث رعب در قلب اسرائيليان شده است. فرحات در ضمن وصيتنامه پرشور خود مينويسد: "...هذا الزمان زمن المهدي فأنا أبايعه من الآن متى ظهر..." اين زمانه دوران مهدي است، و من با او از هماکنون تا زماني که ظهورکند، بيعت ميکنم. 🔰پاسخ رهبر انقلاب درباره ادعای ناصبی بودن فلسطینی ها ♻️ در بحبوحه‌ی این حرفها (حمایت ایران از فلسطین) ، یک وقت دیدیم که ویروسی دارد تکثیر مثل میکند؛ دائم میروند پیش بعضی از بزرگان، بعضی از علماء، بعضی از محترمین، که آقا! شما دارید به کی‌ کمک میکنید؛ اهل غزه ناصبی‌اند! ناصبی یعنی دشمن اهل‌بیت. یک عده هم باور کردند! دیدیم پیغام و پسغام که آقا، میگویند اینها ناصبی‌اند. گفتیم پناه بر خدا، لعنت خدا بر شیطان رجیمِ خبیث. در غزه مسجد الامام امیرالمؤمنین علی‌بن‌ابی‌طالب هست، مسجد الامام الحسین هست، چطور اینها ناصبی‌اند؟! بله، سنی‌اند؛ اما ناصبی؟! اینجور حرف زدند، اینجور اقدام کردند، اینجور کار کردند. نقطه‌ی مقابلش هم هست: یک عده بلند شوند بروند قم، لابلای کتابهای شیعه را نگاه کنند، ببینند کجا اهانت به مقدسات اهل سنت است، از او عکس بگیرند، بیایند تو محافل سنی پخش کنند، ببینید آقا! این کتابهای شیعه است. یا یک گوینده‌ی نادان، غافل یا مغرضی روی منبر نسبت به مقدسات اهل سنت حرف مهمل و بدی بزند؛ این را نوار کنند، سی دی کنند، بروند اینجا آنجا پخش کنند، بگویند ببینید آقا! این شیعه است. این را به او بدبین کنند، او را به این بدبین کنند. این معنایش چیست؟ «و تذهب ریحکم» یعنی چه؟ یعنی همین دیگر. وقتی اختلاف پیدا شد، وقتی تفرقه پیدا شد، وقتی نسبت به هم سوءظن وجود داشت، وقتی یکدیگر را خائن دانستیم، طبیعی است که با هم همکاری نخواهیم کرد. همکاری هم اگر بکنیم، با هم صمیمی نخواهیم بود. این همان چیزی است که آن دشمن دنبال اوست. هم عالم شیعه، هم عالم سنی، باید این را بفهمند؛ این را درک کنند... بعضی البته این را نمیفهمند، متحرک به تحریک دشمن میشوند. در حالی که خیال میکنند که کار درست را انجام میدهند. ۱۳۸۸/۰۲/۲۳ 🔰پاسخ شهید مطهری به ادعای ناصبی بودن فلسطینی ها در سال ۱۳۴۹ ♦️کسی می گفت: این فلسطینیها ناصبی هستند. ♦️ناصبی یعنی کسی که علی را دشمن می دارد. سنی مسلمان است ولی ناصبی کافر است، نجس است. ما با ناصبی نمی توانیم معامله مسلمان بکنیم. حال یک کسی می آید می گوید این فلسطینیها ناصبی هستند. آن یکی می گوید. این به آن می گوید، او هم یک جای دیگر تکرار می کند و همین طور. اگر ناصبی باشند کافرند و در درجه یهودیها قرار می گیرند. هیچ فکر نمی کنند که این، حرفی است که یهودیها جعل کرده اند. در هر جایی یک حرف جعل می کنند برای اینکه احساس همدردی نسبت به فلسطینیها را از بین ببرند. می دانند مردم ایران شیعه اند و شیعه دوستدار علی و معتقد است هر کس دشمن علی باشد کافر است، برای اینکه احساس همدردی را از بین ببرند، این مطلب را جعل می کنند. ♦️در صورتی که ما یکی از سالهایی که مکه رفته بودیم، فلسطینیها را زیاد می دیدیم، یکی از آنها آمد به من گفت: فلان مسأله از مسائل حج حکمش چیست؟ بعد گفت من شیعه هستم، این رفقایم سنی اند. معلوم شد داخل اینها شیعه هم وجود دارد. بعد خودشان می گفتند بین ما شیعه و سنی هست. شیعه هم زیاد داریم . ♦️ همین لیلا خالد(چریک فلسطینی که در چند عملیات هواپیما ربایی شرکت داشت) معروف، شیعه است. در چندین نطق و سخنرانی خودش در مصر گفته من شیعه ام. ♦️ولی دشمن یهودی یک عده مزدوری را که دارد، مأمور می کند و می گوید: شما پخش کنید که اینها ناصبی اند.» ( استاد مطهری،آشنایی باقرآن، جلد۴، پاورقی صفحه ۳۲)