هدایت شده از تبلیغ بین المللی اسلام
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#یک_سؤال_مهم
@Allah4all
❇️ چرا نمادهای شادی در دینداری امروز ما خیلی کم رنگ شده😞؟1
🔹با مدل شادی این جماعت کاری ندارم و حرفی ندارم چون سوادشو ندارم و نمی دونم چیه؟
ولی می فهمم که نداشتن کارناوال شادی و سرورهای اجتماعی در دینداری امروز ما ضعف بزرگیه😟.
مثلا عیدغدیر را عیدالله الاکبر نام نهادیم ولی نمی دونم به سفارش کدوم خوش سلیقه ای،افتادیم به جون سادات و پررنگ ترین مظهرِ شادی را در تیغ زدنِ ساداتِ عزیز خلاصه کردیم😊.(در حالی که سادات تمام سال محترم هستند ولی تبدیل به فلسفه شادی شدنِ در عیدغدیر چرا!؟)
🔸نمی دونم با این پستم چه می کنید و چه می کنند ولی برام مهمه که بگم دینداری امروزِ ما به شدت کمبود شادی و شعف اجتماعی داره و اینو بدونیم که این نداشتن ها، ربطی به اصل دین نداره و ناشی از دین ندانی یا تحجّر ماهاست. همه دین را زندگی کنیم.
حجت الاسلام حاجی زاده
#خنده_حلال #شادی_در_اسلام
#پی_نوشت:
🔺مبلغان فعال در آمریکای لاتین اهمیت این مطلب را خوب درک میکنند؛ اینکه در مقابل شادی و نشاط مخاطب غیرمسلمان غربی جایگزین و حرف حساب ما چیست؟!
مرجع تخصصی محتواهای #تبلیغ_بین_المللی_اسلام
@Allah4all
✅ حدیثی در عظمت امیرالمومنین از ڪتاب عالم اهل سنت
🍃 رسول خدا "ص" فرمود: هر كس اراده كند ڪه
اسرافيل را در هيبتش
و ميكائيل را در رتبهاش
و جبرئيل را در جلالتش
و آدم را در علمش
و نوح را در خشيتش
و ابراهيم را در دوستیاش
و يعقوب را در حزنش
و يوسف را در جمالش
و موسی را در مناجاتش
و ايوب را در صبرش
و يحيی را در زهدش
و عيسی را در عبادتش
و يونس را در ورعش
و محمد "ص" را در حسب و خلقش
تماشا كند به علی بن ابیطالب "ع" نگاه كند. براستی خداوند در او نود خصلت از صفات انبيا را جمع كرده است كه در غير او جمع نفرموده است.
📚 ينابيع المودة، سلیمان بن ابراهیم قندوزی حنفی (از علمای اهلسنت) ، جلد ۲، باب ۵۶
❇️ رسول خدا صلی الله علیه و آله:
🔻ويْلٌ للمُتَألِّينَ من اُمَّتي، الَّذينَ يقولونَ: فُلانٌ في الجَنّةِ، و فُلانٌ في النّارِ .
📚 میزانالحکمة، ج ۲، ص ۲۲۲.
🔺واى بر آن دسته از امت من که برای خدا تعیین تکلیف میکنند. آنان كه مىگويند فلان كس بهشتى است و بهمان كس جهنمی.
🔴کسانی که شیعه امیر المؤمنین(ع) هستند باید تبعیت از او داشته باشند.
♦️امام خمینی(ره):بایدکسانی که مدعی هستند،ماشیعه امیرالمؤمنین هستیم،تبع او هستیم باید در قول و فعل و نوشتن و گفتن و همه چیز تبعیت از او داشته باشند. اگر این تبعیت نباشد مابگوییم که ماشیعه هستیم،یک گزافی گفته ایم، یک لاطائلی گفته ایم.
📚صحیفه نور ، جلد ۱۸ ، صفحه ۱۲۸
🔴پاسخ به یک شبهه تاریخی از زبان آیتالله بهجت
حضرت آیت الله بهجت (رحمه الله علیه) نقل کردهاند: «فرماندار يا شهردار كرمان در رژيم پهلوي در عيد غدير مجلس جشني برپا نمود، در آن مجلس مردوخ نيز شركت داشت. مداح در ضمن خواندن اشعار و مديحه سرايي درباره حضرت اميرمؤمنان عليه السلام به جريان بيرون آوردن تير از پاي مبارك آن حضرت در حال نماز و عدم التفات و توجه آن بزرگوار به آن اشاره كرد، جناب آقاي مردوخ كه پاي منبر نشسته بود رو كرد به آقاي فرماندار و با صداي بلند فرياد زد: «آقاي فرماندار ، آيا اين ها افسانه نيست؟!»
فرماندار مي گويد: اعتراض ايشان در آن مجلس و در ميان آن جمعيت مثل يك كوه بر سر من فرود آمد، با خودم گفتم: شب عید است بايد مستبشر و شادمان باشيم، و اگر جواب ندهم شكست اسلام و مذهب است. ولي ديدم من اهل علم نيستم تا جواب كافي به او بدهم و يا بحث و مجادله نمايم. گويا به من الهام شد و يك مرتبه به ذهنم خطور كرد كه بگويم:
آقا شما قرآن خوانده ايد؟ گفت: بله، گفتم: درباره ي اين آيه چه مي فرماييد كه خداوند متعال در سوره یوسف ميفرمايد:« فَلَمَّا رَأَيْنَهُ أَکْبَرْنَهُ وَ قَطَّعْنَ أَيْدِيَهُنَّ » چون زنان مصر حضرت يوسف عليه السلام را ديدند او را بزرگ انگاشته و دست هاي خود را بريدند. زنان مصري در مجلس زليخا، جمال مخلوقی را ديدند، اين ها كجا و تجلياتي كه براي حضرت علي عليهالسلام در نماز پيش آمد كجا؟! آن ها با ديدن يوسف عليه السلام محو ديدار جمال اوشدند و بي اختيار دست هاي خود را بريدند پس جا داشت كه حضرت اميرمؤمنان عليه السلام در حال نماز در برابر تجليات انوار الهي و مشاهدهي جلال و جمال حضرت حق غرق شده و متوجه بيرون آمدن تير از پاي مبارك شان نگردد. اين جا بود كه: «كأنه و أُلقِمَ حَجَراً»( گويي سنگ به دهان او انداختند) لذا شرمسار سرش را به زير انداخت و هيچ نگفت.
منبع: كتاب نكته های ناب از آيت الله بهجت(رحمه الله عليه) ص35
✅امام باقر(سلام الله علیه) فرمودند: ای شیعیان آل محمّد یقیناً مورد آزمایش سخت قرار می گیرید، همچون پاڪ شدن سرمه در چشم، انسان میفهمد چه موقع سرمه وارد چشمش گردید، ولی خارج شدنش را از چشم متوجه نمی شود، و به همین شڪل انسان بامداد اعتقاد به امامت ما دارد ولی شامگاه بی اعتقاد می شود، و يا شامگاه اعتقاد به امامت ما دارد ولی بامداد عقیده خود را از دست می دهد، بدون آنڪه خود بفهمد چطور اعتقادش دگرگون گردید .
لَتُمَحَّصُنَّ يا شيعَةَ آلِ مُحَمَّدٍ تَمحيصَ الكُحلِ فِي العَينِ، و إنَّ صاحِبَ العَينِ يَدری مَتي يَقَعُ الكُحلُ في عَينِهِ و لايَعلَمُ مَتي يَخرُجُ مِنها، و كذلك يُصبِحُ الرَّجُلُ عَلی شَريعَةٍ مِن اَمرِنا و يُمسی و قد خَرَجَ مِنها، و يُمسی عَلي شَريعَةٍ مِن اَمرِنا و يُصبِحُ و قد خَرَجَ مِنها.
📘غیبت نعمانی باب۱۲/حدیث۱۲.
🌸اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلِیِّڪَ الْفَرَج
رسیدن به حالت اخلاص با کرونا
یکی از مقامات رفیع عرفانی، "مخلصین" است که برای معصوم مقام است و برای دیگران حال، یعنی می آید و می رود و سلوک عرفانی، یعنی تلاش کنیم این "حال" تبدیل به "مقام" شود و دائما باقی بماند.
در برخی از ساعات زندگانی انسان به حالت اخلاص می رسد. از جمله در گرفتاری ها و شدائد و بلایا که اسباب ظاهری رنگ می بازد و تنها امید به مسبب الاسباب(خدا) باقی می ماند و صِبْغَةَ اللَّه و رنگ و لعاب خدایی می گیریم و با حالت اخلاص فقط او را می خوانیم چنانچه حضرت حق می فرماید حتی مشرکین هم هنگام قطع امید، در حالت اخلاص خدا را می خوانند:
فَإِذا رَكِبُوا فِي الْفُلْكِ دَعَوُا اللَّهَ مُخْلِصينَ لَهُ الدِّين.
دنیا دار بلاست (دَارٌ بِالْبَلَاءِ مَحْفُوفَة) اما تا ندانیم فلسفه این بلا چیست در عذاب و رنج خواهیم بود. فلسفه "بأسا و ضرا" و گرفتاری های دنیوی انسان، این است که او را به یاد خدا اندازد و برای تعجیل در فرج حجت بن الحسن عج دعا کند. طبق نقل ها، قوم بنی اسرائیل وقتی در اوج گرفتاری دست و پا می زدند، برای ظهور منجی (موسی) دعا کردند و خدا هم اجابت کرد (ادْعُوني أَسْتَجِبْ لَكُم) و ما نیز اگر اینچنین برای فرج دعا کنیم انشاالله تعالی به وعده صادق مصدق تعجیلی در فرج خواهد شد و گرفتاری های همگان رفع می شود.
فَأَغِثْ يَا غِيَاثَ الْمُسْتَغِيثِينَ عُبَيْدَكَ الْمُبْتَلَى وَ أَرِهِ سَيِّدَهُ يَا شَدِيدَ الْقُوَى.
به زودی بعد از من یک فتنه و آزمون سختی خواهد بود شما در آن تنها به علی بن ابیطالب تمسّک بجوئید.
🌷رسول الله صلى الله عليه و آله🌷
سَتکَونُ بَعدی فِتنَةٌ فَاِذا کانَ کذلِکَ فَالْزِموا علیَّ بْنَ اَبیطالب.
📕 اُسدالغابة، ج ٥ ص ٢٨٧
اللّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ والعَنْ أعْدَاءَهم
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : خداوند عز و جل را ياد كردن، عبادت است، مرا ياد كردن، عبادت است، على را ياد كردن ، عبادت است، و امامانِ از نسل او را ياد كردن، عبادت است.
🌱قال رسول اللّه صلى الله عليه و آله :
ذِكرُ اللّهِ عز و جل عِبادَةٌ،
و ذِكري عِبادَةٌ،
و ذِكرُ عَلِيٍّ عِبادَةٌ ، و ذِكرُ الأَئِمَّةِ مِن وُلدِهِ عِبادَةٌ .
بحارالأنوار
🔴علمای بزرگ اهل سنت که در راه امیرالمؤمنین جان دادند
همیشه وقتی تاریخ و فضیلتهای امیرالمؤمنین(ع) رو میخوندم با خودم میگفتم. مگه میشه علمای اهل سنت این همه فضائل امامعلی رو دیده باشن، بازهم چشم به حقایق ببندن. انصاف پس کجا رفته؟
بعد یکم بیشتر درباره این موضوع جستجو کردم. دیدم نه. خیلی از علمای بزرگ اهل تسنن جملات خیلی جالبی درباره امیرالمومنین گفتن. حتی بعضیاشون بخاطر همین حرفها کشته شدن. مثلا
🔻امام نسائی یکی از علمای بزرگ اهل تسنن و صاحب یکی از کتابهای ششگانه اهل سنت هست. دراواخر عمر کتاب خصائص امیرالمؤمنین رو برای مردم دمشق نوشت. مردم دمشق که دستپرورده معاویه بودن، گفتن یه همچین کتابی هم درباره فضائل معاویه بنویس. نسائی گفت من فضیلتی در معاویه سراغ ندارم، جز اینکه پیامبر(ص) درباره او گفت. "خداوند اورا سیر نکند". واقعا هم همین شد. معاویه تا اخر عمر دائما میخورد و چاق و چاقتر میشد ولی سیر نمیشد.
میگن بعد از این ماجرا مردم دمشق انقدر اونو کتک زدن که بیمار شد و از دنیا رفت.
🔻یکی دیگه از علمای بزرگشون هم یه جمله ای داره خیلی عجیبه، بخاطر همین عبارت هم زبونش رو از پشت سرش کشیدن بیرون.
اون عبارت اینه:
"کَم بَینَ مَن شُکّ فی خلافته
و بین من قیل انه الله"
میگه
چقدر فرقه بین کسی که در خلافتش شک کردند(یعنی خلیفه اول)
وکسی که گفتن او خداست (یعنی امیرالمؤمنین).
میگه شما کیو با کی دارید مقایسه میکنید؟ اصلا این دوتا قابل مقایسه نیستن.
🔻محمدبن ادریس شافعی، امام شافعی مذهبها که غوغا کرده. دهها شعر فوق العاده درباره امیرالمؤمنین گفته، که یکیش اینه که جمله آخر متن عربیش بسیار زیباست:
"اِلی مَ اُلام وَ حَتّی مَتی اُعاتَبُ فی حُبِّ هذَا الْفَتی
وَ هلْ زُوِّجَتْ فاطِمَةُ غَیْرُهُ؟وَ فی غَیْرِهِ هَلْ اَتی، هَلْ اَتی؟
«تا کی و تا چه زمانی در دوستی این جوان سرزنش و عتاب خواهم شد؟
آیا به فاطمه زهراء غیر این جوان شوهر دیگری داده شد؟ آیا سوره هل اتی به غیر از او در مورد کس دیگری هم نازل شد؟
اینها مثالهای محدودی بود، نظیر این اعترافها بین علمای اهل سنت بسیاره، از علمای حنفی مذهب گرفته تا معتزلیها و دیگر فرق، جملات بینظیری درباره امیرالمؤمنین گفتن.
يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ(سوره صف)
خواستند نور خدا را با دهانشان خاموش کنند، ولی خدا نورش را کامل کرد، حتی اگر کافران خوششان نیاید.
✍ #حسین_دارابی
✨تمام خیرات و خوبیها در گرو #پذیرش_ولایت امیرالمؤمنین علیه السّلام، دوستی با دوستان و دشمنی با دشمنان آن حضرت!
▼قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّیاللهُعَلَیْهِوَآلِهِ:
⭕️ﻣﻦْ ﺳَﺮّﻩُ ﺃَﻥْ ﻳَﺠْﻤَﻊَ ﺍﻟﻠﻪُ ﻟَﻪُ ﺍﻟْﺨَﻴْﺮَ ﻛُﻠّﻪُ، ﻓَﻠْﻴُﻮَﺍﻝِ ﻋَﻠِﻴّﺎً ﺑَﻌْﺪِﻱ، ﻭَ ﻟْﻴُﻮَﺍﻝِ ﺃَﻭْﻟِﻴَﺎﺀَﻩُ ﻭَ ﻟْﻴُﻌَﺎﺩِ ﺃَﻋْﺪَﺍﺀَﻩُ.
▲رسـول خـدا صلّىاللهعلیهوآله فرمودند:
💠كسى كه دوست دارد خداوند تمام خير و خوبی را برای او جمع كند، پس بايد #محبت و #ولایت (امیرالمؤمنین) علی علیهالسّلام را #بعد_از_من بپذیرد، و همچنین دوستان او را دوست بدارد و با دشمنانش دشمنی ڪند.
📜بحارالأنوار، ج۲۷، ص۵۵، ح۹