eitaa logo
گمنامی
39 دنبال‌کننده
828 عکس
2.7هزار ویدیو
16 فایل
لا یجوز استعمال الترجمات بدون اخذ الاذن فی مکانٍ آخر .... استفاده از ترجمه ها بدون اجازه گرفتن در جای دیگر جایز نیست
مشاهده در ایتا
دانلود
یکی از ویژگی‌های پیامبر (ص) که در قرآن به آن تصریح شده، اهتمام بسیار و حریص بودن ایشان نسبت به هدایت مردم است، و حتی در قیامت که همه وانفسا می‌گویند، ایشان وا امتا می‌گوید. اما با وجود محبت فراوان ایشان نسبت به امت‌شان، آن حضرت طبق نص صریح قرآن در روز قیامت از همین امت به خاطر مهجور گذاشتن قرآن نزد خداوند شکایت می‌کند. این امر نشان می‌دهد که مهجور ماندن قرآن چه اندازه بر پیامبر (ص) سنگین است که حاضر است از امتی که این همه به آنها علاقه دارد، شکایت کند؛ آن هم در زمانی که امت نیازمند شفاعت او هستند. ____ احدی خصائص النبی صلی الله علیه و آله التی صُرِح بها فی القرآن هی اهتمامه الشدید و حرصه علی هدایة الناس و حتی فی القیامة حین یقول کل الناس وا نفساه یقول النبی صلی الله علیه و آله وا امتاه لکن مع حنانه الفائق علی امته سیشتکی حسب النص الصریح للقرآن عند الله من هذه الامة بسبب هجرها للقرآن . هذا الامر یبین ان هجر القرآن ما مقدار ثقله علی النبی صلی الله علیه و آله الذی یستعد ان یشکو الامة التی یهتم بها و فی ذلک الحین الذی تحتاج امته الی شفاعته . / حضرت علامه محمد تقی مصباح یزدی مد ظله العالی .... 9 آذر ماه 1396
از یک منظر می‌توان امام حسن (ع) را مظلوم‌ترین شخصیت در خاندان پیامبر (ص) دانست؛ یکی از مظلومیت‌های آن حضرت این است که ما شیعیان، آن‌گونه که باید و شاید با زندگی ایشان آشنا نیستیم، تحلیلی از کارهای برجسته ایشان نداریم و به دنبال پاسخی برای اتهاماتی که دشمنان به ایشان زده‌اند، نبوده‌ایم ____ یمکن ان یُعتبر ان الامام الحسن علیه السلام اکثر شخصیةٌ مظلومةٍ فی اهل بیت النبی صلی الله علیه و آله فاحدی مظلومیات الامام اننا نحن الشیعة لسنا متعرفین بالشکل اللازم و المتوقع علی حیاته و لا نمتلک تحلیلاً عن اعماله البارزة و لم نبحث عن ردٍ علی الاتهامات التی اطلقها الاعداء علیه . / حضرت علامه محمد تقی مصباح یزدی مد ظله العالی .... 1 مرداد ماه 1392
حضرت آقا امام خامنه ای حفظه الله : در نظر عموم مطالعه کنندگان صلح در جمله ی « صلح امام حسن » به معنای تسلیم و سازش فهمیده می شود ، خیال می کنند که صلح امام حسن یعنی تسلیم شدن امام حسن در مقابل معاویه یا سازش امام حسن با معاویه بن ابی سفیان و خیلی روشن است که سازش امام حسن با معاویه بن ابی سفیان برای هر انسانی نه هیچ مسلمانی یا هیچ شیعه ای قابل قبول نیست ، قابل فهم نیست ولیکن مسئله این جور نیست .. صلح به معنای سازش و تسلیم نیست .. صلح امام حسن به معنای متارکه ی موقت جنگ است برای آمادگی جهت ضربت زدن قاطع تر . صلح امام حسن بر طبق آیه ی تحرف لقتالٍ است و تحیز الی فئةٍ اصلا ماهیتاً .. صلح امام حسن این است . طبق این آیه در جبهه بندی میان حق و باطل کسی حق ندارد از برابر دشمن بگریزد و پشت به میدان جنگ بکند و فقط یک استثنا دارد وقتی روگرداندن از دشمن برای تدارک ضربه ی محکم تری بر پیکر دشمن است . ____ فی رأی عموم المطالعین للصلح فی جملة « صلح الامام الحسن علیه السلام » یفهم بمعنی الاستسلام و التسویة و یظنون ان صلح الامام الحسن علیه السلام ای استسلام الامام الحسن علیه السلام فی مقابل معاویة او تسویة ابلمام الحسن مع معاویة بن ابی سفیان و من الواضح ان تسویة الامام الحسن علیه السلام مع معاویة بن ابی سفیان لیست مقبولةً و لا یمکن فهمها عند ای انسانٍ و لیس فقط ای مسلمٍ او ای شیعی لکن المسئلة لیست کذلک .. الصلح لیس بمعنی التسویة و الاستسلام فصلح الامام الحسن علیه السلام بمعنی ترک الحرب المؤقت للاستعداد لاجل توجیه ضربةٍ اشد . صلح الامام الحسن علیه السلام طبقاً للآیة التی تشیر الی التحرف للقتال او التحیز الی فئةٍ فی الاصل و الاساس .. هذا هو صلح الامام الحسن علیه السلام . طبقاً لهذه الآیة فی الاصطفاف بین الحق و الباطل لا حق لأحدٍ ان یهرب من امام العدو و یعرض عن میدان الحرب و هناک استثناءٌ واحدٌ حین الابتعاد عن العدو هو لاجل اعداد ضربةٍ اقسی علی جسد العدو . .... کتاب دو امام مجاهد
از روز رحلت پیامبر اکرم )ص)، سکولاریسم در اسلام ظاهر شد؛ هنوز پیامبر (ص)، دفن نشده بود که عده ای در صدد تعیین جانشین برای او برآمدند؛ یعنی معتقد بودند که تعیین جانشین، امری غیر دینی است و ربطی به دین ندارد! و لذا خودشان اقدام به تعیین جانشین پیامبر کردند. همین امر سبب شد کار به جایی برسد که فردی با عنوان خلیفه پیامبر (ص)، مشروب می‌خورد و در حال مستی هم نماز می‌خواند! این در حالی است که هنوز از واقعه غدیر خم، زمان زیادی نگذشته بود که مردم آن را فراموش کرده باشند! حتی در میان کسانی که علی (ع) را خلیفه بعد از پیامبر (ص) می‌دانستند، اختلاف به‌وجود آمد، [امروز هم] بین کسانی که دوازده معصوم را به عنوان امام قبول دارند، درباره موقعیت دین در عصر غیبت اختلاف وجود دارد و عده‌ای معتقدند در چنین شرایطی ولی‌فقیه مسئولیت رهبری جامعه را بر عهده دارد، و عده ای معتقدند که زمان غیبت ربطی به دین ندارد و دین در این زمینه چیزی نگفته است! در حالی که در روایات، مخالفت با ولی‌فقیه در حد شرک بالله عنوان شده است، عده‌ای می‌گویند حکومت اسلامی معنا ندارد و ما فقط امامت داریم که آن هم محدود در ائمه معصومین (ع) است. نوک پیکان حملات دشمنان متوجه ولایت‌فقیه است. امروز ستون فقرات اسلام، ولایت‌فقیه است. ____ من یوم رحیل النبی الاکرم صلی الله علیه و آله ظهر فصل السیاسة عن الدین .. لم یدفن النبی صلی الله علیه و آله بعد حین بزر البعض فی اطار تعیین خلیفةٍ له ای انهم اعتقدوا ان تعیین الخلیفة امرٌ غیر دینیٍ و لا یرتبط بالدینرو لذلک اقدموا بنفسهم علی تعیین خلیفةٍ للنبی صلی الله علیه و آله . سبب هذا الامر ان یصل الحال الی مکانٍ ان یشرب شخصٌ المسکرات کخلیفةٍ للنبی صلی الله علیه و آله و یصلی و هو فی حالة سُکْرٍ . فی حالٍ لم یمر زمنٌ طویلٌ علی واقعة غدیر خم حیث نسیها الناس ! وجد الاختلاف حتی فی ما بین من اعتقدوا ان علیاً علیه السلام هو الخلیفة بعد النبی صلی الله علیه و آله . کذلک یوجد اختلافٌ الیوم بین من یعتقدون بالاثنی عشر معصوماً کأئمةٍ لهم عن موقع الدین فی عصر الغیبة و البعض یعتقد ان فی مثل هذه الظروف یتولی الولی الفقیع مسؤولیة قیادة المجتمع و البعض الآخر یعتقد ان لا ارتباط لزمن الغیبة بالدین و لم یقل الدین شیئاً فی هذا المجال . فی حین ان فی الروایات تُعرف معارضة الولی الفقیه فی حد الشرک بالله و یقول البعض ان لا معنی للحکومت الاسلامیة و الامامة لدینا محصورةٌ فی الائمة المعصومین علیهم السلام . رأس سهم هجمات الاعداء موجهٌ لولایة الفقیه . عمود فقرات الاسلام الیوم هی ولایة الفقیه . / حضرت علامه محمد تقی مصباح یزدی مد ظله العالی
31.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این شبا روی لبا ذکر همه رضا رضا ست / سید رضا نریمانی فارسی .. عربی http://www.aparat.com/v/Q7NUA https://youtu.be/58Ru8FBA9As
37.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آخرش نشد بشم همون که تو می خوای حسین / سید رضا نریمانی فارسی .. عربی http://www.aparat.com/v/cE6Qz https://youtu.be/6NBO3Ghlj7M
به خصوص برای زیارت امام رضا (ع) در روایات هست که کسی که زیارت امام رضا (ع) برود، امام رضا (ع) در عالم برزخ به اندازه تعداد زیارتش، بازدیدش می‌آید. در بین همه ائمه امام رضا (ع) به مهربانی بیشتر شناخته شده است. و بالاخره نهایتا روز قیامت آقا امام رضا (ع) دست شیعیان‌شان را می‌گیرند و به بهشت می‌برند، آن هم به خاطر لطفی که خدا درباره ایشان دارد؛ به واسطه بندگی خالصی که ایشان کرد. ____ لزیارة الامام الرضا علیه السلام خصوصاً جاء فی الروایات ان من ذهب لزیارة الامام الرضا علیه السلام فسیأتی الامام الرضا علیه السلام للقائه فی عالم البرزخ بقدر عدد زیاراته له . عُرِف الامام الرضا من بین کل الائمة علیهم السلام بالرأفة اکثر و سیأخذ مولانا الامام الرضا علیه السلام یوم القیامة بید شیعته و یذهب بهم الی الجنة و هو بسبب فضل الله علیه و بواسطة عبادته الخالصة . / حضرت علامه محمد تقی مصباح یزدی مد ظله العالی .... 18 اردیبهشت ماه 1395
46.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سفره ی اشک دو ماهه ی عزا / سید رضا نریمانی فارسی .. عربی http://www.aparat.com/v/0rvMn https://youtu.be/P9czqYE-Tjo
حضرت آقا امام خامنه ای حفظه الله : آمدن امام رضا (علیه‌السّلام) به خراسان، امید شیعیان را زنده کرد بعد از حرکت حضرت رضا به ‌طرف ایران و آمدن به خراسان، یکى از اتّفاقاتى که افتاد همین [نفوذ ائمه] بود که شاید در محاسبات امام هشتم (علیه‌ السّلام) وجود داشته؛ چون قبل از آن، شیعه تَک‌وتوک همه‌ جا بودند امّا بی‌ارتباطِ به هم، ناامید، بدون اینکه هیچ چشم‌‌اندازى داشته باشند؛ سلطه‌‌ى حکومت خلفا هم که همه‌ جا بود. ____ مجیء الامام الرضا علیه السلام نحو ایران و خراسان احیی امل الشیعة . بعد حرکة الامام الرضا علیه السلام نحو ایران و المجیء الی خراسان احدی الوقائع التی حدثت کان نفوذ الائمة الموجود فی حسابات ثامن الائمة علیهم السلام فتواجد الشیعة قبل ذلک کان نادراً فی کل مکانٍ و لم یکونوا مرتبطین مع بعضٍ و کانوا یائسین و لم یمتلکوا بُعد نظرٍ کما ان سلطة حکومة الخلفاء کانت منتشرةً فی کل مکانٍ . .... 20 اردیبهشت ماه 1382
بسم رب الشهداء و الصدیقین ما در راهی قدم می گذاریم که شاید بگویند خارح از وطن یا دور از وطن است ولی عقیده ی بنده این است که دین اسلام محدودیت ندارد و دین فراتر از کشور ها و وطن ها ست و اگر کسی به خداوند عز و جل اعتقاد دارد باید در راه احیای دینش جهاد کند و به امر به معروف و نهی از منکر بپردازد . ____ نضع قدمنا فی طریقٍ قد یقولون انه خارج الوطن او بعیداً عنه لکن اعتقادی ان لا محدودیة لدین الاسلام و الدین اوسع من البلدان و الاوطان و اذا اعتقد شخصٌ بالله عز و جل یجب ان یجاهد فی سبیل احیاء دینه و یتوجه الی الامر بالمعروف و النهی عن المنکر . / حجت اصغری شریبانی شادی ارواح طیبه ی شهدا به خصوص شهید حجت اصغری شریبانی صلوات اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
28.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلطان عالم 1 / سید رضا نریمانی فارسی .. عربی .. English http://www.aparat.com/v/ygPHq https://youtu.be/HjsQVRmmC1U
حضرت آقا امام خامنه ای حفظه الله : بزرگ‌ترین لطمه‌ای که دشمنان میتوانند به یک کشور بزنند، این است که امنیت را از آن سلب نمایند؛ کاری که امروز در برخی کشورهای منطقه شروع کردند و امنیت را از مردم میگیرند. در دنیا بیشتر از همه، آمریکا و سرویس‌های اطلاعاتی غربی با پشتیبانی پول کشورهای مرتجع منطقه دارند آشوب به پا میکنند. این بدترین دشمنی و خطرناک‌ترین کینه‌ورزی علیه یک ملت است. به دلسوزان عراق و لبنان توصیه میکنم اولویتشان را علاج ناامنی قرار دهند. مردمشان هم مطالباتی دارند، بحق هم هست اما باید بدانند این مطالبات در چارچوب ساختارهای قانونی [کشورشان] قابل تحقق و ممکن است. وقتی در کشوری ساختار قانونی به‌هم ریخت، هیچ عملی نمیشود انجام داد. وقتی در کشوری خلأ به وجود آمد، هیچ اقدام مثبتی نمیتوان کرد. برای کشور عزیز ما هم از این فکرها کرده بودند که خوشبختانه مردم بموقع در میدان حضور پیدا کردند و خنثی شد. حضور در ارتش جمهوری اسلامی، صرفاً یک شغل مثل بقیه‌ی مشاغلی که انسان دنبال آنها میرود نیست؛ بلکه به عهده گرفتن یک مسئولیت مقدس است. آن مسئولیت چیست؟ حفظ امنیت. امنیت از مهم‌ترین و مؤثرترین عوامل مورد نیاز یک جامعه است. اگر امنیت در جامعه نباشد، در آن هیچ کار درست و مثبتی انجام نمیشود. اگر امنیت در یک جامعه نبود و کشور مورد تهدید دشمنان بود، نه کار علمی و تحقیقی، نه فعالیت اقتصادی، نه کار فکری و فرهنگی میشود انجام داد. در محیط ناامن، هر کسی به فکر جان خود است. شما نیروهای مسلح، حافظان امنیت کشورید. این راه‌پیمایی بازگشت که این روزها دارد انجام میگیرد، روزی به بازگشت فلسطینی‌ها منتهی خواهد شد و صاحبان اصلی سرزمین به آن بازخواهند گشت. امروز داریم می‌بینیم استکبار با هزینه‌های سنگینی که کرده، تا امروز ناکام مانده و در منطقه شکست خورده است؛ خودشان گفتند "۷هزار میلیارد دلار خرج کردیم [اما] هیچ‌چیز دستمان نیست". باید مطمئن بود که خداوند وعده‌ها را محقق خواهد کرد. چه کسی تصور میکرد که رژیم صهیونیستی -که در شش روز، سه کشور عربی نتوانستند او را شکست دهند- به وسیله‌ی جوانان مؤمن حزب‌الله وادار به عقب‌نشینی بشود، و مقابل حزب‌الله لبنان در جنگ۳۳روزه دستهایش را بالا ببرد و یا در جنگ۲۲روزه از غزه‌ی یک‌وجبی شکست بخورد و تقاضای آتش‌بس کند. ____ اکبر صفعةٍ یستطیع الاعداء ان یوجهوها الی ای بلدٍ ان یسلبوا الامن منه .. هذا هو العمل الذی بدأوه فی بعض بلدان المنطقة الیوم و نهبوا الامن من الناس . امریکا و المنظمات الاستخباراتیة الغربی بدعمٍ مالیٍ من البلدان المتخلفة فی المنطقة هم اکثر من یثیر الاضطرابات . هذه اسوء عداوةٍ و اخطر حقدٍ علی ای شعبٍ . انصح المهتمین بالعراق و لبنان ان یضعوا علاج فقدان الامن اولویتهم . مطالب شعوبهم محقةٌ لکن یجب ان یعلموا ان هذه المطالب قابلةٌ للتتحقق و ممکنةٌ فی الاطر الانظمة القانونیة لبلدهم . حین ینحل النظام القانونی لا یمکن ان ینفذ ای عملٍ . حین یوجد الخلل فی ای بلدٍ لا یمکن ان یُقام بأی ایجابیٍ . قاموا بهذه الافکار ضد بلدنا و لحسن الحظ حضر الشعب فی الوقت المناسب و فشلت افکارهم . الحضور فی جیش الجمهوریة الاسلامیة لیس مجرد شغلٍ کما بقیة المشاغل التی یبحث الانسان عنها بل التعهد لمسؤولیةٍ مقدسةٍ . ما هی تلک المسؤولیة ؟ حفظ الامن . الامن من اهم و اکثر العوامل التی یحتاجها ای مجتمعٍ . اذا لم یوجد امنٌ فی المجتمع فلن ینفذ ای عملٍ صحیحٍ و ایجابیٍ فیه . اذا لم یوجد امنٌ فی مجتمعٍ ما و کان البلد یوجه تهدید الاعداء فلن یمکن ان ینفذ فیه ای عملٍ فکری او ثقافی . فی المحیط الغیر آمن کل شخصٍ سیفکر فی سلامة روحه فقط . انتم ایها القوی المسلحة المحافظون علی امن البلد . مسیرات العودة التی تُقام هذه الایام ستنتهی یوملً ما بعودة الفلسطینیین و یرجع اصحاب الارض الاصلیون لها . نری الیوم الاستکبار یصرف مبالغ کبیرة و هو الی الیوم خائبٌ و مهزومٌ فی المنطقة .. قالوا بنفسهم انفقنا 7 آلاف میلیار دلار لکننا لم نحصل علی شیءٍ . یجب ان یوثق ان الله یحقق وعوده . من کان یتصور ان الکیان الصهیونی الذی لم تستطع ثلاثة بلدانٍ عربیةٍ ان تهزمه فی ستة ایام ان یجبر ان یتراجع بواسطة شبان حزب الله المؤمنین و یرفع یداه مقابل حزب الله لبنان فی حرب 33 او ان یخسر شبراً فی حرب 22 یوماً من غزة و یطلب ایقاف النار . .... 8 آبان ماه 1398
بسم رب الشهداء و الصدیقین شمایی که می گویید جنگیدن در کشور دیگر کار اشتباهی ست بدانید امام حسین علیه السلام در مدینه زندگی می کرد ولی در عراق و کربلا به شهادت رسید . امام حسین علیه السلام برای احیای دین جدش و امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند و این نیز گواهی برای ما ست که ببینیم تاریخ چگونه در حال تکرار شدن است و چگونه یزیدیان زمان زمام امورا را به دست گرفته اند و چگونه چهره اسلام را با تفکری صهیونیستی و تکفیری که آمیزه ای از تفکرات یهود است مخدوش می کنند و با معرفی اسلامی پر از توحش و معرفی آن به جهانیان هستند هر کس به نوبه خود باید تکلیف خود را ادا کند و قدم در راه مقتدای خود حسین بن علی علیهما السلام بگذارد . ____ یا من تقولون ان القتال فی بلدٍ آخر عملٌ خاطیءٌ اعلموا ان الامام الحسین علیه السلام عاش فی المدینة و استشهد فی العراق و کربلاء . الامام الحسین علیه السلام قام لاحیاء دین جده و الامر بالمعروف و النهی عن المنکر و هذا شاهدٌ لنا لنری کیف یعید التاریخ نفسه و کیف امسک یزیدیو الزمان بزمام الامور و کیف خدشوا وجه الاسلام بتفکیرٍ صهیونیٍ و تکفیرٍ مخلوطٍ بافکار الیهود و هم یُعرفون اسلاماً مملوءً بالتوحش و یُعرفونه لاهل العالم فلیؤد کل واحدٍ تکلیفه و لیخطوا فی طریق مقتداه الحسین بن علیٍ علیهما السلام . / شهید حجت اصغری شریبانی شادی ارواح طیبه ی شهدا به خصوص شهید حجت اصغری شریبانی صلوات اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حضرت آقا : « و الله لا اکون کالضبع تنام علی طول اللدم » فارسی .. عربی http://www.aparat.com/v/Hwvxc https://youtu.be/bUfoD6Vm9n4
43.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ندارد این زندگی لطفی به جز این / میثم مطیعی فارسی .. عربی http://www.aparat.com/v/m2ZrA https://youtu.be/hkKQCwknziQ
حضرت آقا امام خامنه ای حفظه الله : آمریکا از آبان۴۳ که رژیم دست‌نشانده‌اش در ایران،امام عزیز ما را تبعید کرد تا آبان۹۸ هیچ تغییری نکرده؛آمریکا همان آمریکا است؛همان گرگ‌صفتی و دیکتاتوریِ جهانی و بین‌المللی،همان شرارت و حدنشناسی،امروز هم در آمریکا هست. بله،امروز آمریکا از ۴۳ ضعیف‌تر شده لکن درعین‌حال وحشی‌تر و وقیح‌تر شده است. آمریکا همیشه با ملت ایران دشمنی کرده؛حتی در رژیم طاغوت قبل از انقلاب هم که یک دولت ملی را در ۱۳۳۲ ساقط کرد. لبته آن دولت هم تقصیر داشت که به آمریکا اعتماد کرده بود. بعد از انقلاب هم که تا امروز همه‌اش تحریم و تهدید و بدگویی و مشکل‌تراشی و نفوذ بوده. بعضی‌ها تاریخ را تحریف میکنند که شروع اختلافات از تسخیر لانه جاسوسی بوده؛این تحریف تاریخ است. اختلاف بین ملت ایران با دولت آمریکا از ۲۸مرداد و قبل آن بود که آنها ملت ایران را دچار یک رژیم فاسد وابسته کردند. یکی از راه‌های بستن راه نفوذ آمریکا،منع مذاکره است.این البته برای آمریکا خیلی سخت است. آمریکای مستکبر که منت میگذارد تا با سران بقیه‌ی کشورها بنشیند و حرف بزند،سالها است که اصرار میکند با سران جمهوری اسلامی مذاکره کند و جمهوری اسلامی امتناع میکند.این معنایش این است که ملت و حکومتی در دنیا هست که زیر بار قدرت طاغوتی و دیکتاتوری آمریکا نمیرود. این منع مذاکره،یک منطق محکمی دارد؛راه نفوذ دشمن را میبندد،ابهت جمهوری اسلامی را به دنیا نشان میدهد و ابهت پوشالی آمریکا را در چشم جهانیان میشکند. بعضی خیال میکنند که مذاکره مشکلات کشور را حل میکند.این اشتباه بزرگی است؛صددرصد اشتباه است.طرف مقابل،قبول مذاکره از سوی ایران را به معنای به زانو درآوردن جمهوری اسلامی میداند و میخواهد بگوید:توانستیم ایران را به زانو دربیاوریم و میخواهد اثبات کند که سیاست فشار حداکثری درست بوده و بعد هم هیچ امتیازی نخواهد داد. انقلاب اسلامی اساساً علیه آمریکا بود و شعارهای مردم ضدآمریکایی بود. آمریکا هم از ۵۷ تا امروز که ۴۱سال گذشته،هر کاری که در دشمنی بلد بوده علیه ملت ایران انجام داده؛کودتا و تحریکات و تجزیه‌طلبی‌ها و محاصره و.... البته ما هم بیکار نبوده‌ایم و در موارد زیادی طرف مقابل را به گوشه‌ی رینگ برده‌ایم؛ولی مهم‌ترین پاسخی که جمهوری اسلامی در مقابل توطئه‌های آمریکا داده این بوده که راه ورود و نفوذ مجدد سیاسی آمریکا به کشور را بسته است. اگر مسئولان جمهوری اسلامی ساده‌لوحی میکردند و میرفتند مذاکره میکردند،هیچ چیز گیرشان نمی‌آمد؛نه تحریم و نه فشارها کم نمیشد و به محض اینکه مشغول مذاکره میشدند،توقعات جدیدی مطرح میشد که موشک نداشته باشید و.... امروز جوانان ما موشکهایی میسازند که دو هزار کیلومتر برد دارد و با خطای یک متر به هر کجا میخواهند میخورد.طرف مقابل میگوید باید این موشکها را از بین ببرید و نابود کنید و موشکتان ۱۵۰ کیلومتر برد داشته باشد.اگر قبول کنید که پدرتان درآمده و اگر قبول نکنید،همان آش است و همان کاسه. تجربه‌ی کوبا و کره‌ی شمالی مقابل چشم شما است. مسئولان آمریکا و کره‌ی شمالی با یکدیگر عکس یادگاری گرفتند،قربان صدقه‌ی همدیگر هم رفتند اما نتیجه اینکه آمریکایی‌ها یک ذره تحریمها را کم نکردند. در مذاکره این‌جوری‌اند؛میگویند ما شما را به زانو درآوردیم و آخرش هم ذره‌ای امتیاز نمیدهند. حالا یک دولتی مثل دولت فرانسه هم واسطه میشود و پیام میفرستد و تماس میگیرد و رئیس‌جمهور آن میگوید اگر یک ملاقات کنید،همه‌ی مشکلات حل میشود!باید بگوییم یکی از این دو حالت است:یا او خیلی ساده است و یا همدست آمریکا است. مذاکره با آمریکا هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد؛ما برای اینکه این را امتحان کنیم البته من یقین داشتم ولی برای اینکه برای همه روشن شود؛گفتیم اینها از خطایی که کردند بازگردند،تحریمها را بردارند و به برجام برگردند و بعد در مجموعه‌ی برجام مذاکره کنند.نخیر،نپذیرفتند. خواسته‌های جدیدی را مطرح میکنند و ایران این خواسته‌ها را نخواهد پذیرفت.میگویند در منطقه فعال نباشید،به مقاومت کمک نکنید،موشک نداشته باشید؛کم‌کم هم خواهند گفت روی حجاب تکیه نکنید و قوانین دیگر را مطرح خواهند کرد. خواسته‌های اینها حد یقف ندارد. آمریکا دنبال حالتی است که قبل انقلاب بود اما انقلاب و جمهوری اسلامی محکم‌تر از این حرفها است و اراده‌ی حاکم بر جمهوری اسلامی به اذن خدا راسخ و پولادین است و اجازه نخواهد داد آمریکا به کشور بازگردد. کلید حل مسائل اقتصادی کشور، مسئله‌ی تولید است؛این حرف اقتصاددان‌ها است.راه دیگری نیست.نمیشود برای رفع مشکلات کشور به انتظار خارجی‌ها ماند؛این انتظار به پیشرفت کشور ضربه میزند. اینکه یک مدتی منتظر بمانیم به خاطر برجام،یک مدت منتظر بمانیم که آیا رئیس‌جمهور آمریکا مهلتهایی را که در برجام گذاشته‌اند،تمدید میکند یا خیر،یک مدت معطل برنامه‌ی رئیس‌جمهور فرانسه بمانیم.همه‌اش شد انتظار.
این انتظار،کشور را به رکود و عقب‌ماندگی میکشاند؛رها کنید،نمیگویم ارتباط را قطع کنید،منتها دل نبندید.دل به داخل و ظرفیت‌های داخلی ببندید. یکی از راه‌های رونق تولید،جلوگیری از واردات زائد و بی‌رویه است. چرا مسئولان جلوگیری نمیکنند از این مسئله؟یک کسانی با واردات تنفّس میکنند؛ثروت بادآورده‌شان وابسته به واردات است و نمیگذارند جلوی واردات زائد که تولید داخلی را به شکست میکشاند،گرفته شود.اینها در اولویت‌اند یا آن جوان بیکار کشور؟ ____