از جمله انگیزه هایی که سبب ارزش کار می شود، انجام کار برای برای خوف از عقاب الهی و رسیدن به نعمت های بهشتی است؛ اما انگیزه دیگری هم هست که آن فقط کسب رضایت الهی و لقاء پروردگار است؛ لذا حضرت سیدالشهدا (ع) در آخرین لحظات عمر – در شعری که منسوب به ایشان است – می فرمایند خدایا همه چیز را به خاطر عشق به تو رها کردم و بچه هایم را یتیم کردم تا به لقای تو برسم.
____
من بین الدوافع التی تسبب قیمة العمل هی القیام بالعمل خوفاً من العذاب الالهی و الوصول الی نعم الجنة کما توجد دوافعٌ اخری ان تکون فقط لکسب الرضی الالهی و لقاء الرب لذلک قال سید الشهداء علیه السلام فی آخر لحطات عمره فی ذلک الشعر المنسوب الیه
الهی ترکت الخلق طراً فی هواک .. و ایتمت العیال لکی اراک
/ حضرت علامه محمد تقی مصباح یزدی مد ظله العالی
.... 26 بهمن ماه 1395
39.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ای خوش آن که جانش به تو شده هدیه
/ سید رضا نریمانی
فارسی .. عربی
http://www.aparat.com/v/zCpQG
https://youtu.be/TR_iU8vt_kc
38.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ما که هم نوای خواهر حسینیم
/ امیر عباسی .. سید رضا نریمانی
فارسی .. عربی .. English
http://www.aparat.com/v/B3xFg
https://youtu.be/EEFqInzW8NY
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حضرت آقا :
مذاکره ی امروزی یعنی معامله ست
فارسی .. عربی
http://www.aparat.com/v/MNt7E
https://youtu.be/ORzHqLNDR5o
51.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تو قتیل العبراتی ، چشمه ی آب حیاتی 1
/ سید رضا نریمانی
فارسی .. عربی
http://www.aparat.com/v/H8L4u
https://youtu.be/cAuIfQZiulo
بسم رب الشهداء و الصدیقین
از علما و روحانیت جدا نشوید که انقلاب مدیون آن ها ست .
____
لا تنفصلوا عن العلماء و المعممین فالثورة تدین لهم .
/ شهید محمد آژند
شادی ارواح طیبه ی شهدا به خصوص شهید محمد آژند صلوات
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حضرت آقا امام خامنه ای حفظه الله :
« فاستقیما و لا تتبعان سبیل الذین لا یع
http://www.aparat.com/v/I2jFS
https://youtu.be/-t-wU03zAOc
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
غروب و غمِ هوای بقیع
/ سید رضا نریمانی
فارسی .. عربی
http://www.aparat.com/v/UJEWh
https://youtu.be/-EYZlJh51x0
ارادت قلبی خالص خودم را - که کمتر کسی را به این اندازه دوست داشته ام - نسبت به مقام معظم آقای سید حسن نصرالله عرض می کنم و عاجزانه از عزیزان درخواست می کنم که اگر خدمت ایشان شرفیاب شدید و یادتان ماند، پای ایشان را، دست ایشان را به جای بنده ببوسید و بگویید ایشان یک خدمت گزار کوچک نالایقی دارند و تنها افتخار او این است که شما را دوست دارد.
____
اعرب عن وفائی القلبی الخالص فقل ما احببت شخصاً بهذا القدر لجناب سماحة السید حسن نصر الله و ارجو منکم ایها الاعزاء اذا تشرفتم بلقیاه و تذکرتم کلامی ان تقبلوا رجله و یده عنی و تقولوا ان لدیه خادماً صغیراً غیر جدیرٍ و فخره الوحید انه یحبکم .
/ حضرت علامه محمد تقی مصباح یزدی مد ظله العالی
.... 7 مهر ماه 1398
26.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
توی روضه ت دوباره
/ سید رضا نریمانی
فارسی .. عربی
http://www.aparat.com/v/mtRis
https://youtu.be/T1XNSA8GrL8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حضرت آقا :
آقاسیدمصطفی نشان دهنده ای برای حضرت امام
فارسی .. عربی
http://www.aparat.com/v/87eGg
https://youtu.be/fAP9ycmxVMI
حضرت امام خمینی رحمه الله :
در همه قشرهایی که یک احتمالی میدادند که شاید یک مقاومتی در اینها باشد به یک وضعی وارد میشدند، و یا آنها را منحرف میکردند، و یا سرکوب میکردند. قشر شما پهلوانها هم مستثنا نبود، قشر ورزشکارها هم مستثنا نبودند از این، برای اینکه اینها هم یک جمعیت متدین بودند؛ علاقهمند به اسلام بودند و قدرتمند. اینها را هم به یک جوری سرگرم میکردند، نمیتوانستند از اسلام منحرفشان کنند؛ گوش نمیدادند به حرفشان در آن باب؛ اما منحرف میکردند از مسائل اصلی، یک بساطی درست میکردند که سرگرم بشوند به آن بساط، و از مسائل اساسی مملکت غفلت بکنند.
____
یدخلون فی کل الشرائح التی کان یحتمل ان تکون بها مقاومةً لوضعٍ ما او یقومون بحرفها او قمعها . لم تکن شریحتکم ایها الابطال مستثناةً عن ذلک و لم تکن شریحة الریاضیین مستثناةً عن ذلک و لاجل انهم کانوا جماعةً متدینةً و مهتمةً بالاسلام و قویةً . قاموا بشغلهم نوعاً ما و لم یستطیعوا حرفهم عن عن الاسلام فلم یستمعوا لکلامهم فی هذا المجال الا انهم حرفوهم عن المسائل الاساسیة و کانوا یصنعون لهم بساطاً لینشغلوا به و یغفلوا عن مسائل البلد الاساسیة .
.... 23 تیر ماه 1358
36.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تو کریم باشی گدایی در خونه ت عشقه
/ سید رضا نریمانی
فارسی .. عربی .. English
http://www.aparat.com/v/6XSbc
https://youtu.be/2SaMhrRgpCA
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حضرت آقا :
برخورد آقاسیدمصفطی با امام برزگوارمان در درس اصول
فارسی .. عربی
http://www.aparat.com/v/17y8V
https://youtu.be/CSY35M3iGuo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جانم فدای آن بنایی که نداری
/ سید رضا نریمانی
فارسی .. عربی
http://www.aparat.com/v/5MDi1
https://youtu.be/7ScZtuWwG0s
حضرت امام خمینی رحمه الله :
امام حسن قیام کرد تا آن وقتی که می توانست. وقتی که یک دسته علاف نگذاشتند که کار را انجام بدهد، با آن شرایط صلح کرد که مفتضح کرد معاویه را. آن قدر که حضرت امام حسن معاویه را مفتضح کرد، به همان قدر بود که سیدالشهدا یزید را مفتحض کرد.
امام حسن (ع) آن قدر گرفتاری که از این دوستان و اصحابش داشت، از دیگران نداشت؛ اصحابی که توجه نداشتند که امام زمانشان روی چه نقشه ای دارد عمل میکند. با خیال کوچکشان، با افکار ناقصشان، در مقابلش ایستادند و غارتش کردند، اذیتش کردند، شکستش دادند، معاهده با دشمنش کردند و هزار جور بساط درست کردند.
قصه امام حسن و قضیه صلح، صلح تحمیلی بود. برای اینکه امام حسن، دوستان خودش؛ یعنی آن اشخاص خائنی که دور او جمع شده بودند، او را جوری کردند که نتوانست خلافش بکند، صلح کرد؛ صلح تحمیلی بود.
____
انتفض الامام الحسن علیه السلام الی الوقت الذی استطاع . حین لم یسمح بعض المعتاشین و المتعلقین بالدنیا ان ان ینفذ عمله صالح معاویة بتلک الشروط التی فضحت معاویة فضح الامام الحسن علیه السلام معاویة بنفس القدر الذی فضح سید الشهداء علیه السلام یزیداً .
ابتلی الامام الحسن علیه السلام من قِبل أحبابه و اصحابه الی حدٍ لم یبتلی من قِبل الآخرین .. الاصحاب الذین لم یکونوا ملتفتین ما هی الخطت التی یعمل علیها امام زمانهم . بتفکیرهم الصغیر و افکارهم الناقصت وقفوا فی مقابله و هجموا علیه و آذوه و کسروه و تحالفوا مع عدوه و صنعوا الف نوعٍ من الحیل له .
قصة الامام الحسن علیه السلام و قضیة الصلح الذی کان صلحاً مفروضاً . اصحاب الامام الحسن علیه السلام ای اولئک الاشخاص الخائنون المجتمعون حوله اجبروه بحیث لم یستطع ان یفعل عکس ذلک فصالح و کان الصلح مفروضاً علیه .
.... صحیفه ی نور ج 1 ص 173
صحیفه ی نور ج 8 ص 89
صحیفه ی نور ج 20 ص 32
حضرت آقا امام خامنه ای حفظه الله :
اگر از گنجینه وجود پیامبر(ص) استفاده کنیم، امت اسلامی به آنچنان موقعیتی خواهد رسید که نتوانند دیگر به او زور بگویند و او را زیر فشار و تهدید قرار بدهند؛ این درس است برای ما.
____
اذا استفدنا من مخزن وجود النبی صلی الله علیه و آله ستصل الامة الاشلامیة الی موقعٍ لن یستطیعوا بعد ذلک ان یجوروا علیها او یضعوها تحت الضغط و التهدید . هذا درسٌ لنا .
.... 22 اسفند ماه 1386
حضرت آقا امام خامنه ای حفظه الله :
آن کسانی که این اعتراض را به امام مجتبی می کنند تسلسل تاریخی مبارزه ی امام مجتبی را با معاویه نمی شناسند ، ریشه ی تاریخی این مبارزه را نمی دانند چیست . ریشه ی تاریخی این مبارزه عبارت است از مبارزات پیامبر با پدر همین معاویه یعنی ابو سفیان . پیغمبر هشت سال با بنی امیه جنگیده ست .. با قریش که در رأسشان در سال های آخر ابو سفیان قرار داشت . پیغمبر هشت سال مبارزه کرد ، در سال هشتم هجرت پیغمبر با ده هزار سپاهی رفت و مکه را فتح کرد و بنی امیه که راه هر نوع دفاع از جان خود را مسدود می دیدند در مقابل پیغمبر تسلیم شدند .
این مبارزه بین حق و باطل یعنی بین اسلام و کفر ، بین توحید و شرک ، بین فکر انقلابی اسلامی و فکر ضد انقلاب بنی امیه یک روز به صورت مکتب نبوی و مکتب اموی رو به روی هم قرار داشتند . بعد از گذشت سالیانی به شکل مکتب علوی در مقابل مکتب اموی این درگیری وجود داشت ، بعد هم که نوبت به امام حسن مجتبی می رسد صحنه همان صحنه ست [ منتها ] صحنه گردان عوض شده ست .
____
من یقوم بهذا الاعتراض علی الامام المجتبی علیه السلام لا یعرف التسلسل التاریخی لصراع الامام المجتبی علیه السلام مع معاویة و لا یعلم الجذور التاریخیة . جذور هذا الصراع التاریخیة عبارةٌ عن صراعات النبی صلی الله علیه و آله مع ابی معاویة ای ابی سفیان . حارب النبی صلی الله علیه و آله لثمان سنواتٍ بنی امیة و قریش التی کان ابا سفیان علی رأسها فی السنوات الاخیرة . فی العام الثامن للهجرة ذهب النبی صلی الله علیه و آله مع عشرة آلاف مقاتلٍ فتح مکة و رأی بنو امیة ان طریق ای نوعٍ للدفاع عن النفس مسدودٌ فاستسلموا فی مقابل النبی صلی الله علیه و آله .
هذا الصراع بین الحق و الباطل ای بین الاسلام و الکفر و بین التوحید و الشرک و بین التفکیر الثوری الاسلامی و تفکیر بنی امیة المعادی للثورةکان یوم بشکل مواجهة المدرسة النبویة مع المدرسة الامویة و بعد مرور سنواتٍ وجد هذا الاشتباک بشکل المدرسة العلویة فی مقابل المدرسة الامویة ثم حان دور الامام المجتبی علیه السلام فهی نفس الساحة الا ان المدیر لها تغیر .
.... کتاب دو امام مجاهد
یکی از ویژگیهای پیامبر (ص) که در قرآن به آن تصریح شده، اهتمام بسیار و حریص بودن ایشان نسبت به هدایت مردم است، و حتی در قیامت که همه وانفسا میگویند، ایشان وا امتا میگوید. اما با وجود محبت فراوان ایشان نسبت به امتشان، آن حضرت طبق نص صریح قرآن در روز قیامت از همین امت به خاطر مهجور گذاشتن قرآن نزد خداوند شکایت میکند.
این امر نشان میدهد که مهجور ماندن قرآن چه اندازه بر پیامبر (ص) سنگین است که حاضر است از امتی که این همه به آنها علاقه دارد، شکایت کند؛ آن هم در زمانی که امت نیازمند شفاعت او هستند.
____
احدی خصائص النبی صلی الله علیه و آله التی صُرِح بها فی القرآن هی اهتمامه الشدید و حرصه علی هدایة الناس و حتی فی القیامة حین یقول کل الناس وا نفساه یقول النبی صلی الله علیه و آله وا امتاه لکن مع حنانه الفائق علی امته سیشتکی حسب النص الصریح للقرآن عند الله من هذه الامة بسبب هجرها للقرآن .
هذا الامر یبین ان هجر القرآن ما مقدار ثقله علی النبی صلی الله علیه و آله الذی یستعد ان یشکو الامة التی یهتم بها و فی ذلک الحین الذی تحتاج امته الی شفاعته .
/ حضرت علامه محمد تقی مصباح یزدی مد ظله العالی
.... 9 آذر ماه 1396
از یک منظر میتوان امام حسن (ع) را مظلومترین شخصیت در خاندان پیامبر (ص) دانست؛ یکی از مظلومیتهای آن حضرت این است که ما شیعیان، آنگونه که باید و شاید با زندگی ایشان آشنا نیستیم، تحلیلی از کارهای برجسته ایشان نداریم و به دنبال پاسخی برای اتهاماتی که دشمنان به ایشان زدهاند، نبودهایم
____
یمکن ان یُعتبر ان الامام الحسن علیه السلام اکثر شخصیةٌ مظلومةٍ فی اهل بیت النبی صلی الله علیه و آله فاحدی مظلومیات الامام اننا نحن الشیعة لسنا متعرفین بالشکل اللازم و المتوقع علی حیاته و لا نمتلک تحلیلاً عن اعماله البارزة و لم نبحث عن ردٍ علی الاتهامات التی اطلقها الاعداء علیه .
/ حضرت علامه محمد تقی مصباح یزدی مد ظله العالی
.... 1 مرداد ماه 1392
حضرت آقا امام خامنه ای حفظه الله :
در نظر عموم مطالعه کنندگان صلح در جمله ی « صلح امام حسن » به معنای تسلیم و سازش فهمیده می شود ، خیال می کنند که صلح امام حسن یعنی تسلیم شدن امام حسن در مقابل معاویه یا سازش امام حسن با معاویه بن ابی سفیان و خیلی روشن است که سازش امام حسن با معاویه بن ابی سفیان برای هر انسانی نه هیچ مسلمانی یا هیچ شیعه ای قابل قبول نیست ، قابل فهم نیست ولیکن مسئله این جور نیست .. صلح به معنای سازش و تسلیم نیست .. صلح امام حسن به معنای متارکه ی موقت جنگ است برای آمادگی جهت ضربت زدن قاطع تر .
صلح امام حسن بر طبق آیه ی تحرف لقتالٍ است و تحیز الی فئةٍ اصلا ماهیتاً .. صلح امام حسن این است . طبق این آیه در جبهه بندی میان حق و باطل کسی حق ندارد از برابر دشمن بگریزد و پشت به میدان جنگ بکند و فقط یک استثنا دارد وقتی روگرداندن از دشمن برای تدارک ضربه ی محکم تری بر پیکر دشمن است .
____
فی رأی عموم المطالعین للصلح فی جملة « صلح الامام الحسن علیه السلام » یفهم بمعنی الاستسلام و التسویة و یظنون ان صلح الامام الحسن علیه السلام ای استسلام الامام الحسن علیه السلام فی مقابل معاویة او تسویة ابلمام الحسن مع معاویة بن ابی سفیان و من الواضح ان تسویة الامام الحسن علیه السلام مع معاویة بن ابی سفیان لیست مقبولةً و لا یمکن فهمها عند ای انسانٍ و لیس فقط ای مسلمٍ او ای شیعی لکن المسئلة لیست کذلک .. الصلح لیس بمعنی التسویة و الاستسلام فصلح الامام الحسن علیه السلام بمعنی ترک الحرب المؤقت للاستعداد لاجل توجیه ضربةٍ اشد .
صلح الامام الحسن علیه السلام طبقاً للآیة التی تشیر الی التحرف للقتال او التحیز الی فئةٍ فی الاصل و الاساس .. هذا هو صلح الامام الحسن علیه السلام . طبقاً لهذه الآیة فی الاصطفاف بین الحق و الباطل لا حق لأحدٍ ان یهرب من امام العدو و یعرض عن میدان الحرب و هناک استثناءٌ واحدٌ حین الابتعاد عن العدو هو لاجل اعداد ضربةٍ اقسی علی جسد العدو .
.... کتاب دو امام مجاهد