eitaa logo
کانال تحلیلی حامیان ولایت
1.4هزار دنبال‌کننده
12.7هزار عکس
11.1هزار ویدیو
131 فایل
کانال تحلیلی حامیان ولایت @gh63_soldier_velyatfagih.
مشاهده در ایتا
دانلود
16.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚫️ سخنی تکان‌دهنده از امام حسین (ع) ناراحت کننده‌تر از زخم‌های بدن مقدسش 🎙 «استاد شهید مطهری» «»
7.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴رحیم‌پور ازغدی: نخستین هیات سکولار را یزید برگزار کرد و اولین شخصی که بر امام حسین(ع) اشک ریخت عمر سعد بود 🔻وقتی میخواستند حرکت عظیم امام حسین را به یک مراسم مذهبی ساده ختم کنند.
کانال تحلیلی حامیان ولایت
🔴 تصاویری از لحظه پرتاب ماهواره خیام توسط ماهواره بر سایوز 📆 ۱۴۰۱/۵/۱۸ #ایران_قوی #ماملت_امام_حسین
🔴⁉️ چرا ماهواره " خیام " توسط روسیه پرتاب شد ؟ 🔻ایران در سال گذشته با پرتاب ماهواره " نور ۲ " توسط ماهواره بر قاصد در تزریق ماهواره های ۵۰ کیلوگرم به مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین موفق عمل کرد 🔻در گامِ بعدی تزریق ماهواره های تا ۱۰۰ کیلوگرم به مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین تا انتهای سال ۱۴۰۱ هدف گذاری شد . 🔻ماهواره بیش از ۵۰۰ کیلوگرم وزن دارد ، بنابر اعلامِ سازمان فضایی ایران به دلیلِ درصدِ بسیار بالایِ موفقیت پرتابگرِ سایوز ، پرتاب ماهواره به کشور روسیه واگذر شده است . 🔻 به خاطرِ ضریبِ اطمینانِ بالایِ پرتابگرِ ، بسیاری از کشورهایِ صاحبِ چرخه کاملِ فناوری فضایی که خود توانایی پرتابِ ماهواره را دارند نیز از استفاده می کنند .
🔴دلایل قیام امام حسین(ع) اول 🔸 در‌مورد قیام سالار شهیدان این شبهه را مطرح می نمایند که در آن زمان اسلام و حاکم اسلامی در رأس قدرت بوده و مردم نیز به نماز ،روزه، حجاب،حج،خمس و زکات در بالاترین سطح می‌پرداختند.پس چرا ایشان خود‌‌ و خانواده را در معرض جنگی نابرابر قرار دادند؟ انگیزه های قیام امام حسین علیه السلام را به اختصار این گونه می توان برشمرد: 1️⃣ بیعت خواهی یزید: یزید به حاکم خود در مدینه نوشت: حسین ، عبدالله بن زبیر و عبدالله بن عمر را احضار نموده و از آنها بیعت بگیر و اگر بیعت نکردند آنها را گردن بزن و سرشان را برای من به شام بفرست. امام در جواب فرمود: هنگامیکه امت اسلامی به پیشوایی مثل یزید گرفتار گردد، باید فاتحه اسلام را خواند. و بدین جهت از بیعت با یزید امتناع ورزید. ⬅️ ادامه دارد ...
📝 🔴شاخصه‌های رسانه حسینی 🔻تقارن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) با روز خبرنگار در سال جاری یادآور ابعاد رسانه‌ای نهضت عاشورا و مسئولیت فعالان رسانه در پیروی از مکتب و نورانی حسینی است. اینکه رسانه تراز نهضت حسینی دارای چه ویژگی‌هایی است و فعالان این عرصه چه مسئولیتی در سپهر رسانه‌ای دارند، مجالی مستوفا می‌طلبد، اما در حوصله این نوشتار به برخی از مهم‌ترین شاخصه‌های رسانه عاشورایی تراز نهضت حسینی پرداخته خواهد شد: 1⃣ مسئولیت‌شناسی: اساس نهضت حسینی به مسئولیتی است که امام در قبال وضعیت جامعه اسلامی آن روز احساس می‌نمود. رسانه حسینی به تأسی از سیره سیدالشهدا (ع) خود را در قبال آنچه در جامعه و دنیا می‌گذرد مسئول می‌داند و برای مواجهه منطقی و اثرگذار با چالش‌ها برنامه‌ریزی و اقدام می‌کند. 2⃣ انقلابی‌گری: نهضت امام حسین (ع) یک حرکت انقلابی به‌معنای اصیل کلمه بود و پیروان ایشان باید انقلابی باشند. انقلاب عاشورا در روز عاشورا پایان نیافت و اتفاقاً حضرت زینب کبری (س) پس از شهادت حضرت سیدالشهدا این راه را ادامه داد. رسانه حسینی نیز باید انقلابی باشد و از هرگونه محافظه‌کاری، جمود و ایستایی پرهیز کند. 3⃣ هدایت‌گری: چنانکه گفته‌اند امام حسین (ع) مصباح‌الهدی است و امام هادی است که خداوند عزوجل می‌فرماید: «وَجَعَلْنَاهُمْ أَئِمَّه یهْدُونَ بِأَمْرِنَا». رسانه حسینی نیز وظیفه خود را هدایت ابنای بشر می‌داند و علاوه بر دنیا، برای عقبای آنان تکلیف دارد. رسانه عاشورایی نمی‌تواند با این توجیه که «ما مسئول بهشت بردن کسی نیستیم» چشم خود را بر انحرافات فرهنگی و اجتماعی ببندد و سکوت اختیار کند. 4⃣ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر: حضرت اباعبدالله (ع) فلسفه قیام خود را «امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» معرفی می‌کنند و اصولاً فلسفه اصلی رسانه حسینی نیز چنین است. مخاطب این امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر هم مردم‌اند هم مسئولان. ارشاد هرکدام رافع ارشاد به دیگری نیست. هم باید جامعه را مخاطب قرار داد و برای اصلاح آن تلاش کرد و هم مسئولان و مدیران را و راه و چاه را بدان‌ها نشان داد. طبیعی است که اجرای این دو فریضه فراموش‌شده مراتب و آدابی دارد که باید موردتوجه قرار گیرد. 5⃣ مبارزه با مستکبران: نوک اصلی پیکان مبارزه حضرت چه در طول قیام و حتی بعد از واقعه کربلا، در قبال مستکبران آن روز یعنی دستگاه فاسد اموی و یزید بود و الگوی نهضت حسینی، مقاومت در برابر نظام سلطه و مستکبران در هر زمان است. رسانه حسینی نیز در برابر استکبار و سلطه‌گران موضع دارد و مبارزه با آن را رسالت خود می‌داند. جنس مبارزه رسانه با نظام سلطه از سنخ و سیاق رسانه‌ای است، ازاین‌رو رسانه عاشورایی، استکبار را به‌خوبی می‌شناسد و به مخاطبان خود معرفی می‌کند و می‌شناساند؛ نقشه‌های شوم مستکبران را افشا می‌کند، نقاب از چهره عوامل و پادوهای نفوذی دشمن می‌اندازد و از مبارزه با استکبار شرمسار نیست. ✍️ محمدجواد اخوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم ⬅️ تحلیل راهبردی در تبیین ریشۀ اصلیِ قیامِ امام حسین در بیان حضرت آیت‌الله سیّدعلی خامنه‌ای: 🖊 نه می‌توانیم بگوییم که حضرت برای قیام کرد، و نه می‌توانیم بگوییم حضرت برای قیام کرد؛ امام حسین (ع) هدفِ دیگری داشت که رسیدنِ به آن ، حرکتی را می‌طلبید که این حرکت، یکی از این دو را داشت؛ پس حکومت یا شهادت، هیچ‌کدام «هدف» نبودند، بلکه دو «نتیجه» بودند!! 🖊هدف آن حضرت عبارت بود از انجام‌دادنِ یک عظیم از واجباتِ دین که آن را هیچ‌کس قبل از امام حسین انجام نداده بود؛ نه رسولِ اکرم این واجب را انجام داده بود، نه امیرالمؤمنین، نه امام حسن؛ چون زمینۀ انجامِ این واجب، در زمانِ امام حسین پیش آمد!! 🖊دو نوع انحراف وجود دارد: گاهی ، فاسد می‌شوند، امّا احکامِ اسلامی از بین نمی‌رود، امّا گاهی هم مردم، فاسد می‌شوند، هم حکومت‌ها، هم علمای دین، به‌طوری‌که حقایقِ اسلام، تحریف و منکر را معروف و معروف را منکر، و خطّ اسلام را 180 عوض می‌کنند؛ آن حکم، حکمِ و ، یا به‌تعبیرِ امروز، است که مربوط به و است، بعد از آن‌که مُشرف به مردن است، یا مرده و ازبین‌رفته است؛ مسأله این است که اگر جامعۀ اسلامی شد و این انحراف، به‌جایی رسید که #اسلام بود، تکلیف چیست؟! 🖊 افزون‌بر‌این‌که باید انحرافِ اساسی در دین رخ داده باشد، شرطِ دیگرِ انجامِ این حکم، آن است که و برای انجامِ آن، باشد؛ چون خدای‌متعال، به چیزی که ندارد و نمی‌بخشد، نکرده است؛ البتّه مراد از فراهم‌بودنِ موقعیّت، این نیست که در پی نباشد، بلکه غرض این است که ، به مردم منتقل خواهد شد و مردم خواهند فهمید و در اشتباه، نخواهند ماند؛ ، این را ساقط نمی‌کند، بلکه این انجامِ این تکلیف، همیشه توأم با خطر است؛ در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست؛ ازاین‎‌رو، ، پرتوی از ست، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ شهادت انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ برپاییِ حکومتِ اسلامی! 🖊 در زمانِ امام حسین ( ع) هم بوجود آمد و هم پیدا شد؛ اوّلاً، بعد از معاویه، کسی به حکومت رسید که حتّی را هم رعایت نمی‌کرد، چنان‌که اهلِ شُرب خَمر و فسادهای جنسیِ واضح و شعرسرایی بر رّد دین و مخالفتِ علنی با اسلام بود، ولی چون به‌عنوانِ ریاست بر جامعۀ اسلامی در قدرت قرار گرفته بود، نمی‌خواست اسمِ اسلام را براندازد؛ ، جامعه را نیز فاسد می‌کند؛ چون بر جامعه و مردم، اثر می‌گذارد؛ ثانیاً، هم آماده است؛ یعنی ، طوری است که ممکن است امام حسین به گوشِ انسان‌ها در همان زمان و در طولِ تاریخ برسد، درحالی‌که اگر در زمانِ معاویه، امام حسین می‌خواست قیام کند، پیامِ او دفن می‌شد؛ زیرا سیاست‌ها به‌گونه‌ای بود که مردم نمی‌توانستند را دریابند؛ ازاین‌رو، ایشان ده سال در زمانِ خلافتِ معاویه، امام بود، ولی قیام نکرد! 🖊 امام حسین(ع) قیام کرد تا آن واجبِ بزرگی را که عبارت از «تجدیدِ بنای نظام و جامعۀ اسلامی»، یا «قیام در مقابلِ انحرافاتِ بزرگ در جامعۀ اسلامی» است، انجام دهد، که این خودش، یک «مصداقِ بزرگِ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» است! 🖊آن حضرت در مناسبت‌های مختلف، به همین معنا اشاره کرده است: ➖وَعَلَی الاْسْلامِ الْسَّلامُ اِذ قَدْ بُلِيَتِ الاْمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزيدَ ➖دیگر باید با اسلام، خداحافظی کرد، آن وقتی‌که اسلام به حاکمی مثلِ یزید، مبتلا گردد. ➖وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي‏ عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ ➖ و همانا من براى سركشى و خودنمایی و فساد و ظلم‌، قیام نكردم، به‌یقین كه من برای اصلاح در میانِ امّتِ جدّم، قیام كردم و می‌خواهم به نیكی، سفارش و از بدی، نهی كنم، و مطابقِ سيرۀ جدّم، و پدرم على‌بن‌ابى‌طالب رفتار می‌نمایم. ➖وَ أَنَا أَدْعُوکُمْ إِلى کِتابِ اللّهِ وَ سُنَّةِ نَبِیِّهِ، فَاِنَّ السُنَّةَ قَدْ أُمیتَتْ، وَ إِنَّ الْبِدْعَةَ قَدْ أُحْیِیَتْ ➖و من شما را به کتابِ خدا و سنّتِ پیامبرش فرا مى‌خوانم؛ چراکه سنّتِ او را میرانده و بدعت را زنده کردند. (در خطبه‌های نمازِ جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴). خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم
🔹روحانی گفته: "چه کسانی باعث شدند ترامپ به خودش جرأت بدهد و به این نتیجه برسد که اگر فشار حداکثری وارد کند، در همان سال ۹۷ انقلاب ما سرنگون می‌شود؟ مشکل از داخل است تا بیرون". ♦️گزارش 22 اردیبهشت 1397 پولیتیکو، از سخنان فدریکا موگرینی در کنفرانس اتحادیه اروپا: «از روحانی گرفتم حتی در صورت خروج آمریکا از توافق و برگرداندن تحریم‌ها، ایران به برجام پایبند بماند». 🔹وقتی روحانی چنان تضمینی داده بود، چرا طرف آمریکایی نباید زیر تعهداتش درباره لغو( تعلیق) تحریم‌ها بزند؟! ♦️دولت و رئیس آن چه پالس‌هایی برای دشمن فرستاده بودند که جرأت کردند تحریم‌های ویزا و آیسا و سیسادا و کاتسا را پشت سر هم تصویب و اجرا کنند و حتی منصوب ویژه روحانی برای نمایندگی سازمان ملل(حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر روحانی) را پس بزنند و مانع از انجام ماموریت وی شوند؟! 🔹علی مطهری: «حوادث آبان 98 که بیشتر ناشی از بی‌تدبیری دولت بود، این خیال را در سر تندروهای آمریکایی پدید آورد که پایگاه اجتماعی جمهوری اسلامی کاهش یافته و وقت مناسبی برای ترور سردار سلیمانی است. قبل از آن، به خود جرأت این کار را نمی‌دادند". ✍ محمد ایمانی
🖼 🔴 استوری محمد بنا در پاسخ به مزخرفات علی کریمی
📛 توهین آشکار میرحسین موسوی به شهید مدافع حرم میرحسین موسوی از سران فتنه ۸۸ در بیانیه ای به صورت آشکار به شهدای مدافع حرم خصوصاً سردار شهید حاج حسین همدانی توهین نمود. در بیانیه موسوی به مناسبت قبح شکنی عاشورای ۸۸ آمده است: ⛔️ سزای آن سردار بی افتخاری که به این جنایت اعتراف و مباهات کرد چه بود آنکه جانش در غربت به قربانی مستبدی دیگر تلف شود. 🔹 هر چند توهین آشکار این بیانیه به شهدای مدافع حرم شرم آور و مایه تأسف است اما نشان دادن ماهیت فتنه ۸۸ و تقابل آنها با شهدای مدافع حرم می تواند عمق خیانت سران فتنه و همراهی آنها با نظام سلطه را برای کسانی که هنوز به ماهیت سران فتنه شک داشتند هویدا سازد.